Tujina

Kdo napenja mišice?

Zagreb, 16. 12. 2006 15.38 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Janša se je odzval na Mesićeve besede o slovenskem razkazovanju mišic in dejal, da gre za mišice EU in ne Slovenije.

Hrvaški predsednik Stipe Mesić meni, da morajo Slovenci vsake toliko časa razkazovati svoje mišice
Hrvaški predsednik Stipe Mesić meni, da morajo Slovenci vsake toliko časa razkazovati svoje mišice FOTO: Reuters

Slovenski premier Janez Janša se je že odzval na besede Stipeta Mesića o razkazovanju mišic in dejal, da če gre za razkazovanje mišic, ne gre le za razkazovanje slovenskih mišic, pač pa evropskih. Dodal je še, da gre za spoštovanje dane besede.

Premier je pojasnil, da je Hrvaška z EU sklenila dogovor, da se uveljavitev ERC nasproti Sloveniji in Italiji odloži, dokler ne bo sklenjen skupen dogovor v duhu EU, ki bo upošteval interese vseh sosednjih držav članic povezave. "Hrvaška je ta dogovor podpisala. Ta dogovor je del pogajalskega okvira Hrvaške za vstop v EU in v tem primeru ne gre za relacijo Slovenija - Hrvaška, ampak gre za relacijo Hrvaška - EU," je dejal Janša.

Stipe Mesić je sicer komentiral petkovo izjavo slovenskega premierja, in sicer z besedami, da lahko Hrvaška zaide v podobno situacijo kot Turčija, če bo uveljavila ekološko-ribolovno cono (ERC) in njene omejitve uporabila za članice Evropske unije, izrečena za "notranje potrebe", navaja hrvaška tiskovna agencija Hina. Slovenci morajo vsake toliko razkazovati svoje mišice - do rahlih pretiravanj je prišlo tudi, ko smo imeli težave na Muri, je bil slikovit hrvaški predsednik.

Mesič se je podrobneje razgovoril o dogodkih ob reki Muri: "Slovenci so tam pripeljali svoje specialce, sam pa sem jim rekel, da bomo, če se bo to ponovilo, pripeljali društvo prostovoljnih gasilcev in jih 'pošpricali'."

Tudi premier Ivo Sanader je ocenil, da je Janševa petkova izjava usmerjena predvsem na domačo politiko, saj Slovenija in premier Janša stalno podpirata Hrvaško na njeni poti v EU, poroča hrvaška tiskovna agencija Hina.

Hrvaški sabor je sprejel predlog, ki določa polno uveljavitev ERC tudi za članice EU najpozneje do 1. januarja 2008
Hrvaški sabor je sprejel predlog, ki določa polno uveljavitev ERC tudi za članice EU najpozneje do 1. januarja 2008 FOTO: Jani Dolinšek

Ena izjava ali njena interpretacija ne sme zasenčiti velikega uspeha, ki ga je Hrvaška dosegla na vrhu EU v četrtek in petek v Bruslju, je danes na novinarski konferenci v Splitu dejal Sanader. "Mnogo bolj pomembno je, kar se je slišalo na Evropskem svetu, pa tudi na vrhu Evropske ljudske stranke (EPP), ki se je je udeležil tudi predsednik Evropske komisije Jose Manuel Barroso," je dejal.

Po besedah Sanaderja so se vsi voditelji držav in vlad EU strinjali, da bo Hrvaška naslednja, torej 28. članica unije. "Še posebej me veseli, da so vsi podprli to idejo, da nihče več ne postavlja Hrvaške pod vprašaj, da se pogajamo ločeno od Turčije in da Hrvaška ni več del paketa Zahodnega Balkana," je še pojasnil hrvaški premier.

Janša: Utegne se zgoditi turška zgodba

Janša je v petek na vrhu voditeljev vlad in držav članic v EU dejal, da se Hrvaški utegne zgoditi turška zgodba, če bo hrvaški sabor sprejel odločitev o uveljavitvi ERC ter če bo omejitve, ki iz nje izhajajo, s 1. januarjem 2008 uveljavil za vse članice EU.

Slovenski premier Janez Janša
Slovenski premier Janez Janša FOTO: POP TV

Hrvaška si bo tako sama postavila časovni okvir, v katerem bi morala z EU končati pogajanja o ribištvu, to pa je "nekoliko tvegano početje", je opozoril slovenski premier. Če se ta pogajanja ne bi končala do omenjenega datuma, bi se namreč Hrvaška znašla v podobni situaciji, v kateri je zdaj Turčija, je dejal.


Hrvaški sabor je kasneje v petek zvečer po celodnevni razpravi vendarle sprejel vladni predlog sprememb odločbe o širitvi jurisdikcije Hrvaške na Jadranu, ki določa polno uveljavitev ERC tudi za članice EU najpozneje do 1. januarja 2008.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (41)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User22639
18. 12. 2006 14.11
slav01, potem se pa odreči svojih 300m2, če ti ni mar.
User183026
18. 12. 2006 13.53
Neverjetno! nekateri ševedno trdovratno in naivno menijo, da EU obstaja zato, da bi ščitila nizke, lokalnonacionalne interese in brezpredmetna kreganja lokalnih članic. Prej ali slej bo mogli celo taki težki lokalnacionalisti, kot so hrvati in slovenci dojeti, da so sedaj spet v skupni državi, da so meje na jadranu prav tako izbrisane kto vse ostale in da politika mrzličnega iskanja zunanjega sovražnika in ustvarjanja fiktivnih kriznih žariš z namenom mazanja oči prebivalcem glede resničnih težav, ne bo več smislena. Pa kdaj bodo ti slepi starčki, ki zaradi dreves niso sposobni videti gozda, že enkrat lepo odšli v penzijo in igrali lepo šah v parku s svojimi sovrstniki, namesto da odločajo o usodah milijonov ljudi. Namesto, da bi EU videli kot možnost ekonomskega boosta in dviga življenjske ravni ter bolj kakovostnega življenja za vse, modeli se še naprej gredo predrkavati na že zlajnane teme lokalnacionalizma, Piranskega zaliva, trdinovega vrha in ne vem česa še... Halooo!!!??
User29516
17. 12. 2006 21.16
PS: pri Hrvaški gre za balkanski kompleks.Dokler se tega ne bodo znebili,bodo odnosi takšni,kakršni so!
User29516
17. 12. 2006 21.07
So stvari,ki jih razumemo in so stvari,ki so nam nerazumljive. Janša je vsekakor ravnal pravilno,ker se je takoj odzval na Mesičeve besede,ki so bile ponižujoče do naše države.Sam ni zmogel bolj izbranih besed,da nebi izval odziva Janše. Ja res je Slovenija sicer podpira Hrvate za vstop v EU,vendar ne brezpogojno.Tisti,ki pišete oh in še o Hrvatih vam povem,da Slovenija nikomur ne krade zemlje niti nikogar ne ogroža v nasprotju z Hrvaško! Oni bi če bi mogli naredili še marsikaj,vendar si za zdaj še ne upajo. Dvolične izjave njihovih lidrejev niso nič novega.Kadar nabirajo politične točke uporabljajo eno ali drugo definicijo političnih odnosov s Slovenijo.Zanimiva je bila Mesičeva okoli meje na Muri.Mar ni v njegovih besedah nekaj,kar ni sprejemljivo na tako visoki ravni? Mar bi jih naši špricali nazaj? Naš zunanji minister je odgovoren za tak odnos te balkanske državedo Slovenije,zaradi svoje plehkosti in neodločnosti! Je pa čutiti,da našo zunanjo politiko vodi nekdo drug,vsaj po odzivu v zadnjih dneh.In prav je tako,saj gospod,ki je za to zadolžen,ni dovolj sposoben. Nevem kaj hudiča ga še zadržuje na tem mestu. Tu se ustvarja vtis,kako grda je Slovenija do Hrvaške,pa temu ni tako.Podli so oni do nas in to smo prenašali neverjetnih petnajst in več let,po zaslugi nesposobnega gospoda na zunanjem ministrstvu.Morda bi bilo pa njega dobro malo pošpricati.Njegova odstavitev je zgolj vprašanje časa in upam,da se bo zgodilo čimprej! Janši pa lahko samo čestitam,na tako hiter odziv na izjave liderjev onstran Kolpe.
User237
17. 12. 2006 17.43
slav01, glede arbitraže po mojem mnenju ni edini razlog ta, da bi morda lahko kaj izgubili. Bolj je po mojem problem v tem, da je to dolgotrajen postopek, ki se tudi lahko razvije v korist določene strani z ustreznimi lobiji. Dolgotrajnost je problematična zato, ker bomo če se odločimo zanjo, izgubili možnost uveljavitve enakopravnih pravil igre na račun včlanjevanja Hrvaške v EU. Naslednji razlog je, da je vse skupaj izredno drago, kar bodo davkoplačevalci težko požrli, in nenazadnje ima arbitraža izredno politično negativno konotacijo za mednarodno skupnost.
User110643
17. 12. 2006 17.26
Spoštovani S_slovenec, se strinjam s tabo glede tega da se o vseh vprašanjih dogovorimo za mizo. Če pa to ne gre, zakaj ne gremo na mednarodno arbitražo in dobili bomo rešitev. To je tudi predlog EU. Ker Slovenija odločno vztraja brez arbitraže žal lahko dobimo mnenje da bi slovenija izgubila. Žal je na vrhu še Rupel ki je res že zamenjal vse barve. Rabimo mlade, odločne in predvsem sposobne.
User237
17. 12. 2006 17.02
karmen.murovec, pogovarjamo in strpno se do Hrvatov obnašamo že 20 let. Rezultata pa ni nobenega. Pa ne samo po naši zaslugi, ampak ker morata biti za trezen in dober dogovor sodelovati dve strani in ne le ena. Dejstvo je, da moraš v primeru da je druga stran agresivna in primitivna (kar ustaški režim definitivno je), posegati tudi po "manj sprejemljivih" sredstvih, saj se drugače izgublja. Dokazano 1000000 v zgodovini in tudi dandanes. Hrvati tudi načrtno izvajajo ukrepe, ki bi na koncu rezultirali pač kot novo nastala dejstva, ki se jih za nazaj ne more več spreminjati (EKC), kljub temu da bodo to dosegli mimo kakršnihkoli dogovorov ali sporazumov - kot buldožerji. Torej, pogovori in dogovori s Hrvati niso več mogoči, tako kot so trenutno tudi nemogoči v turškem vprašanju. Do rezultatov bomo prišli samo, če bomo Hrvate stisnili v kot glede EU kot so nas Italijani, če se spomnite!! Pa ne zato, da bi se nad njimi izživljali, ampak da rešimo naše probleme na način, ki so v navadi med civiliziranimi narodi. Torej, da jih prisilimo, da se o vseh vprašanjih dogovorimo za mizo.
hinko.murovec@siol.net
17. 12. 2006 16.40
Hinko MUROVEC, Spoštovani S_Slovenec in drugi somišljeniki. Noben interes ne sme prevladati v tolikšni meri, da zamegli razum in strpnost. Res je, da ima vse svoje meje, toda samo bedaki padajo na poceni provokacije, pametni pa znajo iz tega tržiti in za prazen nič razpihovati strasti ter tako pripravljati teren za umazane igrice. Res pa je, da nam ne bi škodilo, če bi namesto g. Rupla, ki je zamenjal že vse barve mavrice dobili človeka, kateremu bi bil resen pristop bolj blizu. Žal je v vrhu naše najbolj kompetentnih nekaj stvari, ki dajo misliti zakaj lahko Hrvaška včasih lepo komandira. Toda, če hočemo to rešiti bi morali najprej razčistiti ali so res vsi, ki imajo tu kaj besede in moči bolj naklonjeni osebno Sloveniji ali Hrvaški. Hrvati pač igrajo kot igrajo, politika ni nedolžno dekletce. Nikar pa ne navajat primerov z raznih tekem, tu se tepejo in delajo škodo povprek norci, ki izkoriščajo navijaštvo za izživljanje svojih strasti in nagonov, kar je v čredi najlažje. Je pa to vse prej kot odraz političnega vzdušja.Hinko MUROVEC
User135689
17. 12. 2006 16.21
glej slvO1 treba je pogledat kdo je začel s sovraštvom zgleda da se ne spomniš tekme zagreb:celje ko so imeli napisano da smo alpski srbi pa ne vem kaj še vse, z njimi nikol ne bom prijatelj, če bi bilo po mojem bi postavu zid pred hrvaško......
User237
17. 12. 2006 16.06
slav01 pa kaj ne spremljaš časopisov in medijev? Pa kaj ti ni jasno, da si na meji vsak dan Hrvatje jemljejo naše ozemlje? Pa pojdi malo po Slovenski meji in se informiraj. Verjetno si v Lj, kjer tako ne vedo kaj se dogaja na slovenskih mejah. Ne samo da si jo jemljejo, še prodajajo jo! Pri tem si postavljajo svoja pravila, in jim ni mar za kakršnekoli pogovore ali dogovore ...
User110643
17. 12. 2006 16.01
S.slovenec, kdaj smo izgubili slovensko ozemlje? leto je 2007 in obrnimo se prihodnosti. Se strinjam da ne smemo izgubljat slovensko ozemlje, sam za kaj vraga slovenija ne gre na mednarodno arbitražo če ne gre drugač? Pa še eno, kolk je zemlje pod vprašanjem, 300-400m2? Ali je to razlog za sovraštvo? In zakaj vraga je zdej ek. cona skandal? Pa ima je in slovenija in italija.... hrvaška pa ne more pa ima 1000 km obale. Kaj izgubljamo s tem? NIČ. A niso odložili uveljavitev ERC dokler ne bo sklenjen skupen dogovor z Slovenijo? Grgec, vsi vemo kaj bi se zgodilo v zagrebu k bo kakšna slovenska reprezentanca, vsi vemo kaj se je že zgodilo prej. Enako vemo kaj se je zgodilo v Celju ko je bilo svetovno prvenstvo v rokometu v sloveniji, enako vemo kaj se je zgodilo hrvaški družini iz Reke pred tivolijem. Žal ekstremi obstajajo povsod. Je že čas da si damo roke prijateljstva, mi bomo naprej hodili na hrvaško obalo, oni na Pohorje, Kranjsko goro...
User237
17. 12. 2006 11.53
Sem kar vedel, da se bodo našli ljudje, ki bodo pred nacionalnim interesom videli gospodarski oziroma svoj ekonomski interes. Narodi, ki so znali postaviti nacionalni interes pred ekonomskega so obstali !! Obratno pa ne. Takšni ljudje kot slav01 so najbolj nevarni, da še nadalje izgubljamo slovensko ozemlje.
User135689
17. 12. 2006 11.51
veš kaj ti predlagam dej pejd enkrat k bo kakšna slovenska reprezentanca v športu na hrvaškem pa pust avto v zagrebu pa me prov zanima kaj ti bo ostal od njega
User110643
17. 12. 2006 11.15
Ali se lahko nehate kregat? Ne ustreza nam Hrvaška, Italija (terminal), Avstrija (manjšina), Bosna ker so Bosanci, Srbi....čefurji, romi....Imamo hitlerja po imenu Zmago plemeniti. Jz imam podjetje registrirano v Sloveniji in na Hrvaškem v Zagrebu. V tem slovenskem podjetju dela 120 ljudi samo na podlagi Hrvaške. V celi Sloveniji 80 dela samo za prostore nekdanje Jugoslavije. Kaj če bi se zaprli? Pa noben si to ne predstavlja. Vsak drug dan sam v Zagrebu, imam ljubljanske registarske ploščice, NIKOLI se ni nč zgodilo. Zakaj takšno sovraštvo? Vejemite, na Hrvaškem noben nima nč proti Sloveniji (ekstremi obstajajo tudi v sloveniji in na hrvaškem), v Sloveniji pa je vsak dan Hrvaška prva novica. Samo slišim EU, EU...kaj imamo od EU če pa vse delamo za balkan? Kaj je tolk dobr? Hrvaški prebivalci sploh ne podpirajo vstop v EU, ampak alternative ni. Slovenija tudi ima ekološko cono, kaj bo drugač če jo ima tudi Hrvaška? Kaj nam to pomeni? Res nč...
User175911
17. 12. 2006 02.07
A se lahko nehamo kregat med sabo? Ravno to nas ubija! Vsaj tokrat moramo stopiti SKUPAJ, kaj ni logično? Malo pozabite, da je aurelius ogaben komunist, da Jaka skoz omenja partijo in da smo VSI strankarsko opredeljeni. Pusti NDH, ker mi imamo jame, in to nam ni v čast. Dejstvo je, da Hrvaška misli, da lahko pretenta nas in celo Evropo. Janša je po mojem dobro reagiral. Vsaj bolje kot nič. V tem primeru, esfflight, te podpiram. Celo Klasika. Sam poskusimo se tokrat obnašati kot en narod. Hrvatje to delajo in so bolj pametni od nas. Pokažimo, da zmoremo!
User98633
17. 12. 2006 00.47
Ni bilo videti ne pri enih ne pri drugih, da so sposobni kaj narediti. Treba je volja in znanje, casa je bilo 15 let in na celu z Ruplem ni ratalo nic! V Washingtonu je zemljevid mednarodno priznane meje, ki je na reki Mirni in ne na Dragonji. Meja ne gre skozi predmestje Lublane, zato jih to ne zanima. Zivel sem na meji trideset let in poznam problem, ki tebi in ne Jansi ni znan. Ce bi se pogajali ljudje, ki to poznajo in hrvatarje poznajo verjamem, da bi bilo to ze reseno in Piranski zaliv bi bilv celoti nas, kakor je bil vcasih. Tako gredo stvari narobe in vse bo hrvat vzel prej ali slej.....vremena Kranjcem bodo se zjasnila.....
User201013
17. 12. 2006 00.28
User2757
16. 12. 2006 23.54
PARTIJA JE VSEGA KRIVA! BOJTE SE JE, BOJTE SE JE! Ali pa preberite ČLANEK in govorite o ČLANKU ne pa da spet greste s strankarskimi razprtijami. GET A LIFE!
User109116
16. 12. 2006 23.25
aurelius:hrvati ob obali so kar vredu ljudje in so do slovencev enako ali še bolj prijazni kod do drugih gostov. problem so tisti iz notranjosti in tisti ki so uvoženi na obalo. ti pa so po večini "antislovenceljni":D
User88656
16. 12. 2006 23.24
aurelius, prosim preberi moj prejšnji post še enkrat, ali pa še večkrat, potem pa ......