Tujina

FOTO in VIDEO: V Kataloniji 700.000 protestnikov špansko policijo označilo za okupacijsko silo

Barcelona / Madrid / Bruselj / Strasbourg / Ljubljana, 03. 10. 2017 07.22 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 10 min
Avtor
N.Š. / Ti.Š.
Komentarji
543

Po referendumu o neodvisnosti Katalonije, ki je po mnenju španskih sindikatov zaradi policijskega nasilja postal nov evropski simbol "kršenja pravic in svoboščin", so v Kataloniji v okviru splošne stavke ves torek potekali shodi in protesti. Na nedavne dogodke se je odzval tudi španski kralj Felipe IV., ki je dejal, da so organizatorji referenduma delovali protipravno.

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Madrid glede Katalonije ne popušča
    01:32
    Iz 24UR: Madrid glede Katalonije ne popušča
  • Iz SVETA: Dimitrij Rupel o dogajanju v Kataloniji
    03:12
    Iz SVETA: Dimitrij Rupel o dogajanju v Kataloniji
  • Iz SVETA: Mlad par o tem, kako vidita prelomne trenutke v Kataloniji
    02:19
    Iz SVETA: Mlad par o tem, kako vidita prelomne trenutke v Kataloniji
  • Iz SVETA: V Barceloni še vedno ni mirno
    00:55
    Iz SVETA: V Barceloni še vedno ni mirno
  • Iz 24UR: Pique na treningu tarča grobih žaljivk
    02:23
    Iz 24UR: Pique na treningu tarča grobih žaljivk
  • V Kataloniji več sto tisoč protestnikov proti policijskemu nasilju
    01:10
    V Kataloniji več sto tisoč protestnikov proti policijskemu nasilju
  • Splošna stavka in protesti v Kataloniji
    00:57
    Splošna stavka in protesti v Kataloniji
  • Protesti v Barceloni
    00:49
    Protesti v Barceloni

Katalonci so s splošno stavko ves torek protestirali proti "kršenju pravic in svoboščin". Tako so se katalonski sindikati odločili, potem ko se je nedeljski referendum o neodvisnosti spremenil v nasilno obračunavanje med tistimi, ki so želeli oddati svoj glas, in policijo, ki je po naročilu španske vlade skušala glasovanje preprečiti.

Na volišča sta se vseeno odpravila dobra dva milijona od okoli petih milijonov katalonskih volilnih upravičencev. Tisti, ki so na volišča prišli, so odločno podprli neodvisnost, več sto pa jih je volišča zaradi nasilja zapustilo ranjenih.

Poleg protestov so pripravili tudi splošno stavko.
Poleg protestov so pripravili tudi splošno stavko. FOTO: AP

V torek so v Kataloniji zaradi splošne stavke in protestov tako bile zaprte šole, zdravstvene ustanove – z izjemo nujne pomoči, obstal je javni promet. Stavkal je celo slavni barcelonski nogometni klub, zaprti so bili muzeji in javne univerze.

Vse skupaj je v mestu povzročilo precejšnjo zmedo. Zaradi večinoma stoječega javnega prometa, so se Katalonci na pot odpravili z avtomobili, posledica pa so bili kilometrski zastoji na cestah in slaba volja voznikov. Stavkali so tudi številni taksisti, kar je še dodatno zagrenilo življenje turistom, ki so te dni na obisku v mestu, namesto običajnega sproščenega mestnega utripa pa so priča poreferendumskemu dogajanju. Ob tem pa še ne morejo obiskati številnih znamenitosti, ki so zaradi stavke zaprte, med drugim niti znamenite Sagrade Familie.

Katalonsko prestolnico Barcelono so preplavili demonstranti, med njimi tudi študenti in mlade družine.
Katalonsko prestolnico Barcelono so preplavili demonstranti, med njimi tudi študenti in mlade družine. FOTO: AP

Čeprav delo stoji, pa so bile mestne ulice po Kataloniji vse prej kot prazne. Ljudje so se množično zbirali na protestih. Ovili so se v katalonske zastave, opremili s transparenti v podporo neodvisnosti in v protest proti policijskemu nasilju, korakali po ulicah in vzklikali osamosvojitvena gesla.

Vseeno pa so 'dnevi po tem' v Kataloniji precej drugačni kot so si predstavljali pobudniki referenduma. Namesto evforičnega veselja je po pisanju španskih medijev čutiti precej strahu in negotovosti.

"Mislim, da vse skupaj ni dobro, da se situacija še slabša," je za El Pais dejal profesor na katalonski univerzi Ismael Peña-López, prej goreč podpornik referenduma. Zdaj ga razjedajo dvomi o tem, kakšen bo na koncu politični izkupiček referenduma.

Spet drugi še vedno ne morejo verjeti, kaj se je na ulicah Barcelone zgodilo v nedeljo. "Gledala sem izjavo premierja Mariana Rajoyja in se spraševala, v kakšni državi živim," pravi podjetnica Carmen. Po njenem lahko spor reši samo zunanja mediacija, pri čemer računa na EU.

Nasilje še okrepilo katalonsko sovraštvo do oblasti v Madridu

V Kataloniji se je protestov proti policijskemu nasilju na nedeljskem referendumu udeležilo več sto tisoč ljudi.
V Kataloniji se je protestov proti policijskemu nasilju na nedeljskem referendumu udeležilo več sto tisoč ljudi. FOTO: AP

Medtem ko ljudje stavkajo, pa ima španska politika precejšnje težave z iskanjem poti iz nastalih razmer. Nasilje je okrepilo katalonske težnje po samostojnosti in sovraštvo do oblasti v Madridu. Gradnja mostu med Barcelono in Madridom je zato izjemno naporna, pozornost pa zato usmerjena v evropske ustanove, da bi te kot mediatorji pomagale pri urejanju razrušenega odnosa, zaznamovanega z desetletja dolgim bojem Kataloncev za večjo avtonomijo, in Špancev, da 'kokoši, ki nosi zlata jajca', ne spustijo (preveč) z vajeti.

A v Bruslju se večinoma nagibajo k poziciji, da nasilje sicer ni sprejemljivo, da pa gre za špansko notranje politično vprašanje, ki ga bo treba rešiti v Španiji. Evropska komisija je tudi ponovila stališče, da je referendum nezakonit.

Relativno pozno se je v televizijskem intervjuju na nedeljske dogodke v Kataloniji odzval tudi španski kralj Felipe IV. Ta se je očitno postavil na stran Madrida. Dejal je namreč, da so organizatorji referenduma delovali protizakonito.

Katalonski premier Carles Puigdemont medtem pravi, da želi nov dogovor z Madridom, tam španski premier Mariano Rajoy temu ni naklonjen, iz vladnih vrst se vrstijo celo pozivi k aktivaciji člena ustave, ki Kataloniji odvzame avtonomnost.

Puigdemont sicer upravičeno nabira podporo tudi na račun nasilnega obračunavanja oblasti v volivci, po drugi strani pa ima težave. Čeprav je 90 odstotkov volivcev glasovalo za neodvisnost, jih je na volišča prišlo le 42 odstotkov. Kar naj bi bil tudi razlog, da tudi Puigdemont kalkulira o svojih naslednjih korakih.

Čustva so medtem v Španiji še naprej zelo razgreta. "Španija je kot mož, ki pravi, da te tako ljubi, da ne more živeti brez tebe, potem pa te pretepe, da ga ne zapustiš," je za BBC dejal eden od zagovornikov odcepitve.

Rajoy s tem, ko je na volivce naščuval policiste, izgubil politični kapital

Vseeno večina Kataloncev Španije pravzaprav ne želi zapustiti. Želijo pa, da imajo pravico do samoodločbe, da se jih sliši in da lahko upravljajo s svojimi financami. Predvsem zato, ker želijo nehati plačevati za dolgove Madrida in za preživetje revnih španskih regij. Da je bilo solidarnosti dovolj, so ugotovili predvsem med globalno finančno krizo, ki je Španijo spravila na tla, tudi bogata Katalonija pa ima danes kar 35-odstotno brezposelnost med mladimi.

A bolj kot sami ljudje imajo težave z reševanjem odnosa med Barcelono in Madridom politiki. Rajoy je imel pred nedeljo vse karte v svojih rokah – ustava pravi, da je referendum nezakonit, za več avtonomije bi bilo treba spremeniti ustavo. V nedeljo je, s tem, ko je nad volivce naščuval policiste, svoj politični kapital večinoma izgubil.

Na drugi strani Puigdemontu mnogi očitajo populizem, nabiranje glasov na račun jeze in strahov populistov.

Protesti v Kataloniji - 2
Protesti v Kataloniji - 2 FOTO: AP

Čeprav se oba moža pravzaprav ne strinjata o ničemer, med njima obstaja ena velika in pomembna podobnost. Oba še največ političnih točk nabirata, če še naprej stojita trdno vsak na svoji poziciji. Težava je le, da se v tem primeru prepad med Katalonijo in Španijo vztrajno poglablja do točke, s katere vrnitve ni več. Bolj kot separatizem je tako težava ne le v Španiji, ampak kar po Evropi – populizem.

Španski kralj: Katalonski voditelji delujejo zunaj vladavine prava

Španski kralj Felipe VI. je v torkovem prvem odzivu na dogajanje ob referendumu o neodvisnosti Katalonije dejal, da katalonski voditelji delujejo zunaj vladavine prava. Kot je dodal, je potrebno obraniti ustavni red Španije.

"Skušali so zlomiti enotnost Španije. Takšno neodgovorno ravnanje bi lahko ogrozilo gospodarsko in socialno stabilnost Katalonije in celotne Španije," je posvaril kralj v kratkem, a ostrem televizijskem nagovoru narodu.

Po referendumu, na katerem se je več kot 90 odstotkov udeležencev referenduma izreklo za neodvisnost Katalonije, se je Španija po besedah kralja znašla v 'skrajno težki' situaciji, država pa mora ukrepati, da zagotovi ohranitev ustavnega reda.

Evropska komisija se distancira od katalonskega vprašanja

Evropska komisija na kolegiju v Strasbourgu kljub pozivom k posredovanju pri reševanju katalonskega vprašanja o tem ni razpravljala, saj je to notranja španska zadeva, je povedal podpredsednik komisije Jyrki Katainen. Komisija tako zgolj ponavlja svoja stališča, zlasti poziv k dialogu.

Evropski komisarji so v torek v Strasbourgu razpravljali tudi o razmerah v Kataloniji, a Katainenov povzetek razprave je bil skop: pregledali smo dogajanje, gre za notranje špansko vprašanje, zato upamo, da se bodo ljudje pogovorili in našli rešitve.

Komisija "ni del te situacije", zato ni razpravljala o tem, kaj lahko stori, je še izpostavil Katainen. Katalonska stran sicer poziva k posredovanju tretje strani, pri čemer poudarja, da bi kot posrednika najraje videla EU.

V komisiji tako kljub kritikam zaradi pasivne drže vztrajajo pri znanih stališčih. Katainen je še spomnil, da bo v sredo popoldne razprava o Kataloniji v Evropskem parlamentu, v kateri bo stališča komisije predstavil prvi podpredsednik Frans Timmermans.

O podrobnostih razprave Katainen ni želel govoriti. Tudi vprašanje, ali so res v komisiji različna stališča glede pristopa k temu izzivu, je ostalo brez odgovora.

Protestniki so zahtevali umik enot španske policije, ki so jo označili za okupacijsko silo.
Protestniki so zahtevali umik enot španske policije, ki so jo označili za okupacijsko silo. FOTO: AP

Komisija je v ponedeljek v odzivu na referendum v Kataloniji sporočila, da "nasilje nikdar ne sme biti sredstvo v politiki", pozvala vse ključne igralce k premiku od konfrontacije k dialogu ter opozorila, da je zdaj čas za enotnost in stabilnost.

Poleg tega je ponovila stališča, da je referendum po španski ustavi nezakonit in da je to notranja zadeva Španije ter da bi v primeru zakonitega referenduma, na katerem bi se Katalonci izrekli za neodvisnost, to pomenilo, da Katalonija ostaja zunaj EU.

To stališče temelji na doktrini nekdanjega predsednika komisije Romana Prodija, ki je leta 2004 v odgovoru na vprašanje evropskega poslanca zapisal, da če neko ozemlje članice unije preneha biti del te članice, zanj evropski pravni red ne velja več.

Altafaj: Komisija ni tako močna, kot trdi, da je

Katalonci so razočarani zaradi mlačnega odziva komisije na nasilje ob referendumu, ki po njihovem mnenju razjeda verodostojnost in ugled EU, je v odzivu na bruseljski odziv v ponedeljek poudaril predstavnik katalonske vlade pri EU Amadeu Altafaj.

Med policijskim nasiljem je bilo v nedeljo v Kataloniji poškodovanih skoraj 900 ljudi.

Altafaj, ki je bil pred leti tiskovni predstavnik tedanjega evropskega komisarja Ollija Rehna in tako delovanje komisije pozna od znotraj, kot glavni razlog za mlačen odziv komisije navaja dejstvo, da komisija ni tako močna, kot trdi, da je.

Katalonski predstavnik pri EU je ob tem tudi opozoril, da so mnenja o katalonskem vprašanju v komisiji različna in da nekateri niso zadovoljni z izjavo, ki jo je komisija posredovala v ponedeljek v odzivu na referendum.

Vodja EPP: Španska vlada je branila pravno državo

Na policijsko nasilje na nedeljskem referendumu o neodvisnosti Katalonije se je medtem odzval tudi vodja skupine Evropske ljudske stranke v Evropskem parlamentu Manfred Weber, ki je menil, da je španska vlada pod vodstvom premierja Mariana Rajoya branila pravno državo. Odzval se je tudi evropski poslanec iz Slovenije Franc Bogovič, ki pa je nasilje obsodil.

"Če dopustimo, da lahko prek množičnih demonstracij spremenimo ustavo, potem v Evropski uniji tvegamo zelo veliko," je dejal evropski poslanec iz Nemčije.

Drugačnega mnenja je Bogovič (SLS / EPP), ki je na ponedeljkovi zaprti seji EPP skupaj z nekaterimi poslanskimi kolegi zelo jasno obsodil nasilje španske vlade ter španske policije. Zavzel se je tudi za posredovanje Evropske unije in pomoč pri pogovorih med Madridom in Barcelono.

Številni protestniki so nosili katalonske zastave in transparente.
Številni protestniki so nosili katalonske zastave in transparente. FOTO: AP

"EU ne sme obmolkniti ob teh dogajanjih v Španiji, Kataloniji, temveč mora po potrebi odigrati tudi aktivno mediatorsko vlogo, da se razgrete strasti umirijo in se nadaljnje rešitve poiščejo v trialogu na relaciji Madrid - Barcelona - Bruselj. Katalonci so namreč tako državljani Španije kot Evropske unije," je dejal Bogovič.

Skupina slovenskih vidnih osebnosti s peticijo v podporo Kataloniji

Podporo katalonskim prizadevanjem za pravico do samoodločbe je s podpisom pod peticijo izrazila tudi skupina vidnih predstavnikov slovenskega političnega in družbenega življenja. Hkrati je obsodila nasilje, ki so ga španske oblasti izvajale nad Katalonci na dan referenduma o neodvisnosti.

Damjan Mandelc z oddelka za sociologijo Filozofske fakultete v Ljubljani je pojasnil, da so se v krogu sociologov in sociologinj dogovorili, da skušajo prispevati odziv na dogajanje v Kataloniji. V tej luči so sestavili tudi peticijo, k podpisu katere vabijo vse državljanke in državljane.

Pobudniki peticije so se sicer odločili, da bo ta nadstrankarska, zato so njeno besedilo poslali tako tistim, ki so sodelovali pri slovenski osamosvojitvi, kot tudi ljudem, ki so danes vidnejši predstavniki javnega življenja. "Odziv je bil izjemno pozitiven," je ocenil Mandelc.

V torek ob 11. uri po lokalnem času so protestniki položili cvetje pred javne zgradbe, ki so bile v nedeljo tarča policijskega "napada".
V torek ob 11. uri po lokalnem času so protestniki položili cvetje pred javne zgradbe, ki so bile v nedeljo tarča policijskega "napada". FOTO: AP

Med dosedanjimi podpisniki so tako nekdanji predsednik republike Milan Kučan, nekdanji zunanji minister Dimitrij Rupel, sociologinja Spomenka Hribar, filozof Tine Hribar, teolog Edvard Kovač, pravnik Ciril Ribičič, evropski poslanec Ivo Vajgl, pevec Vlado Kreslin, igralec Boštjan Gorenc Pižama in še mnogi prepoznavni obrazi z različnih področij družbenega življenja.

V peticiji izražajo pretresenost nad nasiljem, ki so ga španske oblasti izvajale nad Katalonkami in Katalonci na dan referenduma, ki ga je izglasoval demokratično izvoljeni katalonski parlament. Edini 'zločin', ki so ga ti ljudje storili, je bil, da so želeli svobodno izraziti svojo voljo in neposredno odločati na referendumu, ki je najvišja oblika neposredne demokracije. "Vsakršno nasilje oblasti nad državljankami in državljani je zavržno in strahopetno," poudarjajo podpisniki.

Iz Barcelone so sporočili, da se je protestov proti policijskemu nasilju udeležilo 700.000 ljudi.

Po njihovem mnenju nobena ustava, ki jo sprejme politična večina v določenem družbeno-političnem trenutku in kontekstu, ne more poteptati pravice narodov, da sami odločajo o svojem političnem položaju in oblikah socialnega, ekonomskega in kulturnega razvoja.

'Nismo pozabili podpore katalonskega naroda leta 1991'

V peticiji prav tako izražajo občudovanje in podporo nenasilnemu odporu Kataloncev. Ti v boju niso sami, saj tudi "slovenske državljanke in državljani nismo pozabili podpore katalonskega naroda, ko smo leta 1991 pričakovali mednarodno podporo ob osamosvajanju in vzpostavljanju naše lastne državnosti".

Zato podpisniki peticije pozivajo predsednike Evropske sveta, Evropskega parlamenta in Evropske komisije, da "nedvoumno obsodijo nasilje španskih oblasti nad Katalonkami in Katalonci ter ustrezno ukrepajo zoper špansko vlado". Prav tako institucije EU pozivajo, da storijo vse, da pride do dialoga med španskimi in katalonskimi oblastmi ter priznajo izid referenduma.

Z apelom se po besedah Mandelca obračajo tudi na slovensko oblast, torej na predsednike države, vlade in parlamenta, naj odločneje obsodijo nasilje, ki se je zgodilo v Kataloniji. "Naj vendarle podprejo, zavoljo zgodovinskega spomina in moralnega dolga, ki ga ima Slovenija do Katalonije, njihovo pravico do samoodločbe," je pojasnil Mandelc.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (543)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ArkaMast
05. 10. 2017 10.58
Edino g. Kučan razume ljudi. Tako kot vedno. Gospa Štefka bi pa vsem čaj skuhala, ker je fajn ženska. Vsi bi bili deležni toplega čaja, tako volivci kakor policisti.
User1063544
04. 10. 2017 08.56
+5
Pravica do samoodločbe je pred vladavino prava. Španckemu kralju sfinkter dela, ker Katalonija predstavlja 25% Španske ekonomije in seveda, če se ta odcepi, bo ... Španija za četrtino revnejša.. Sramota je, kako EU molči, dvojna morala in stndardi.. In tukaj mi živimo. Bom ponovil, ker tega tukaj niso napisali: Kako to da je Kosovu bila priznana neodvisnot brez referenduma in pretiranega pompa? Kje je zdaj pravica do Republike Srbske? Če bi doli Srbi počeli to kar so počeli Šanci v Kataloniji, bi ZN in NATO že brenčali z grožnjami.. Torej naj nek minister Evropskega parlamenta malo povpraša (če ima sploh jajca) Kaj je Španija kar ostale EU države niso? Ta EU mi smrdi v temelje, in komaj čakam da razpade.
Dule Med
04. 10. 2017 08.14
+3
Bojte se ne voščljivega soseda in policaja, ki je svojo dušo prodal samemu hudiču, isto velja za vlado.
Dule Med
04. 10. 2017 08.10
+1
Oktober de občutil celoten Svet, potem se pa davkoplačevalci malo zamislite kaj podpirate.
Dule Med
04. 10. 2017 08.08
+1
Policija je ugran najnižjega zavedanja v tem Ze3meljskem telesu, iku o
Kromst
03. 10. 2017 22.54
+1
Katalonija, Donbas, Kurdistan ... to bo še zanimiva jesen ....
M_teorija
03. 10. 2017 22.52
-3
A pol katalonci ne priznajo kralja!?
samuray1
03. 10. 2017 22.45
-6
tistih pr SLO družin ki živijo na Hrvaškem bi lahko tudi razglasilo neodvisno državo. naj se pač sklicujejo na tisuću ljetne sanje slovencev v zamejstvu.
M_teorija
03. 10. 2017 22.49
+4
Felipao
03. 10. 2017 22.34
+8
Je pa očitna ena stvar - da je Puigdemont po poklicu novinar, Rajoy pa je tako kot naš Cerar pravnik. Človek brez domišljije in nesposoben trezne presoje situacije in prilagajanja. Značilnost pravnikov je pač ta, da so v svojih stališčih izredno togi, zato katalonski vladi ni bilo težko predvideti, da se bo Rajoy zatekel k represiji ko ga bodo malce sprovocirali. Puigdemont je na področju javnega mnenja Rajoya peljal lulat kolikor je dolg in širok, mojster mu je prikorakal direktno v past.
SFRJJNA
03. 10. 2017 22.20
-26
Zakaj primerjate Katalonijo, Slovenijo, Kosovo,..to ne gre...katalonci so del Španije in tako bo ostalo z silo ali na lep način, saj jim odcepitev prepoveduje Ustava!!! In lepo prosim TV, radio komentatorje naj nehajo podpirati Katalonijo, saj je to z Barcelono na čelu dežela pederastov in ti lobiji hočejo nekaj kaj jim ne priprada in gotovo. Naši politiki in novinarji naj uredijo razmere z Hrvaško, da bodo ljudje ob meji vedeli kam spadajo in kako bo z 01.01.2018. Španci pa bodo to uredili med seboj sami, sicer se bo vrnil General Franco!
BPGC
03. 10. 2017 22.25
+12
Ma nemoj...ustavo in zakone pisejo ljudje, kot je njim prikladno.
Felipao
03. 10. 2017 22.28
+13
Izgovori glede ustave so samo to, izgovori. Ustava je bila napisana s strani ljudi in se lahko tudi kadarkoli spremeni če se spremenijo okoliščine kajne?
BPGC
03. 10. 2017 22.36
+5
Sploh pa, kdo se drzi dandanes crk na papirju? Kar poglej, kaj se vsakodnevno dogaja samo po Sloveniji, se nasi voditelji se ne drzijo zakonov, ustave in kodeksov etike...dovolj je, da obrnes prvo stran casopisa Zato so crke na papirju lari-fari..., ce ni zadaj ljudu, ki v te crke tudi verjamejo. Edino kar velja trenutno za Katalonce, je glas in volja ljudstva.
BPGC
03. 10. 2017 22.38
+3
Arbitraza je znana in zavezujoca, kaj je tu spornega? Implementirati pa morajo gusti, ki imajo za to pooblastila...zato so placani in postavljeni.
M_teorija
03. 10. 2017 22.44
+1
Očitno se razmere v parlamentu niso toliko spremenile, da bi spreminjali Ustavo!?
kaj te briga konj
03. 10. 2017 22.49
+1
Slovenija ,Kosovo so po ustavi SFRJ imel nedemokraticno moznos za samodlocanje in odcepitev Katalonci v Demokraticni Španji nimajo pravico samodločat in odcepitev FUckoff pa taka demokracija.
BPGC
03. 10. 2017 22.55
+3
Ja, imeli moznost. Zakaj pa je potem sledila vojna? Kot sem napisal zgoraj, crke na papirju.
srebrnibreg
03. 10. 2017 21.52
+27
Kosovo je bilo začetek plazu kateremu je demokratična Evropa ploskala, ko se pa to dogaja v njej jih pa grabi panika. Prav vam je. Za vsako rito se šiba najde.
deltex
03. 10. 2017 21.57
+17
Kosovo ne b nikoli smelo postati samostojno.
srebrnibreg
03. 10. 2017 22.00
+14
To je bilo zaradi Rusije, da ji pridejo čim bližje. Predvsem so to bile ameriške želje. Kosovo in Hrvaška sta njihova satelita.
M_teorija
03. 10. 2017 21.22
+7
Španija je v razsulu. Začelo še je že, ko so se z našimi pomeril v košarki!?
BPGC
03. 10. 2017 21.42
+2
Cisto prav; mi smo tudi morali podpirati svoje juzne brate. Se avtocest nam niso pustili graditi s svojim denarjem, ko smo se pa zeleli osamosvojiti, pa so sli nad nas z orozjem. Toliko o opevanem bratstvu i jedibstvu; cez noc se je hisica iz kart podrla.
M_teorija
03. 10. 2017 21.14
+6
Ampak katalonci se pa niso izjasnil, da podpirajo arnitražni sporazum!/
BUONcaffee
03. 10. 2017 21.18
+3
Ha, ha,.....to bo pogojevalo, da jih Slovenija podpre. Ha, ha,....dober komentar.
M_teorija
03. 10. 2017 21.12
+6
A obmetavanje s paradajzi jim ni dost!?
BUONcaffee
03. 10. 2017 21.14
+2
M_teorija
03. 10. 2017 21.05
+4
Kaj je z bikoborbami so še obvezne, al nč več!?
BUONcaffee
03. 10. 2017 21.08
M_teorija
03. 10. 2017 20.59
+8
Lahko bi bolj podprli katalonce. Na primer s 7 kitico zdravljice!?
BUONcaffee
03. 10. 2017 21.01
+2
M_teorija
03. 10. 2017 21.02
+3
BUONcaffee
03. 10. 2017 21.08
+0
BUONcaffee
03. 10. 2017 21.11
+5
Kohel bi lahko sproti še zatožil Hrvate, da ne spoštujejo arbitraže.
Felipao
03. 10. 2017 20.45
+18
Stvari se še zdaleč ne bodo končale pri tem kar se je dogajalo v nedeljo. Hotelirji so včeraj in danes pod pritiskom lokalnih prebivalcev iz hotelov nagnali pripadnike španske policije iz drugih delov države, točno te, ki so v nedeljo tako veselo tolkli po starcih in ženskah. V Callelu so celo (ponovno) napadli ljudi, ki so protestirali pred njihovim hotelom, potem pa se pritoževali češ da je katalonska policija potrebovala celo uro da se je odzvala. Res čudno. Poleg tega se napoveduje bojkot taksistov in gostilničarjev, ki ne bodo več nudili uslug pripadnikom španskih varnostnih sil. Enemu od njih so celo odklonili gostoljubje v fitnesu v Gironi. Fašisti v uniformah zdaj po medijihj jokajo, da jih "grdi" Katalonci ne marajo in da jih žalijo na vsakem koraku ko stopijo na ulico in njihov sindikat celo grozi z tožbami proti hotelirjem. Še veseli naj bodo, da se ljudje niso odločili za prijeme kakršne radi uporabljajo sami. Če se samo spomnim kaj so skandirale skupine ljudi na jugu Španije, ko so pred tedni policaji odhajali v Katalonijo, potem je vse jasno zakaj je prišlo do nasilja. In to ne zaradi Kataloncev.
BUONcaffee
03. 10. 2017 20.56
+9
Dogajanje je odvisno od EU. Če bo EU pritisnila na Španijo bodo pač Španci in Katalonci v miru uredili zadevo, sicer zna biti krvavo in na kocu pogubno za obstoj EU..
Felipao
03. 10. 2017 22.29
+8
EU je potihem že pritisnila na Španijo. Merklova je že včeraj poklicala Rajoya, tako da imam občutek, da bo v kratkem odstopil in bo nekdo drug vodil pogovore s Katalonci. Rajoy si je s svojim nespametnim ravnanjem zapravil vso kredibilnost.
Kollerik
03. 10. 2017 20.35
+8
Rupel je dobro povedal, Cerar pa nekaj na tiho mijavka....
deltex
03. 10. 2017 20.40
+3
Res je, toda Rupel ni predstavnik Slovenije, niti nima nobene uradne funkcije v EU in si lahko privošči. Cerar pa se mora vzdržati kot ostali evropski voditelji. Tudi Orban je tiho, pa je vedno glasen.
BUONcaffee
03. 10. 2017 20.46
+6
Cmerko čaka na to kaj bo rekla Merklova in bo enako rekel tudi on. On je sedaj zmeden in ne ve kaj bi rekel. Njegove sposobnosti se kažejo že pri izražanju mnenja a ni sposoben niti tega. Kohel je pač izrazil svoje mnenje in povedal, da je Katalonija ravnala narobe, ker je kršila Špansko ustavo. Sicer neokusen komentar za politika v demokratični državi, pa vendar je povedal kaj misli. Sicer ne vem ali on ve, da smo tudi mi tudi kršili ustavo SFRJ. Pa smo izvedli neodvisnost in svojo državo.
walter2
03. 10. 2017 21.02
+0
Rupel je upokojenec in politično ne odgovarja nikomur medtem pa ima Cerar obveze do EU in njenega uradnega stališča!Kako to ne morete razumeti!
M_teorija
03. 10. 2017 21.07
+3
BUONcaffee
03. 10. 2017 21.09
+2
BUONcaffee
03. 10. 2017 21.09
+2
Kollerik
03. 10. 2017 21.12
+3
Cafe, ok če se malo pošališ...toda zadeva je preveč resna, da bi si norce delal...
BUONcaffee
03. 10. 2017 21.15
+1
kaj te briga konj
03. 10. 2017 22.53
+2
Caffeexspreso Slovenija ni krsila ustave saj smo imeli po ustavi pravico o samoodlocanju in odcepitvi. Ampak to ni bilo v demkraticni drzavi in smo imeli to pravico.
ni_mi_vse_eno
03. 10. 2017 20.26
+5
Pomlad narodov v Evropi.
BUONcaffee
03. 10. 2017 20.20
+11
Jaz podpiram Katalonijo.
walter2
03. 10. 2017 21.04
-5
Kaj res nimaš kaj drugega počet kot,da celo popoldne visiš tu gor?
BUONcaffee
03. 10. 2017 21.10
+4