Tujina

'Kapitalizem je tisti, ki ne deluje'

Havana, 11. 09. 2010 11.01 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Tako meni Fidel Castro, ki dodaja, da kapitalistični sistem ne deluje več ne za ZDA ne za preostali del sveta, ki ga vodi iz krize v krizo.

Fidel Castro
Fidel Castro FOTO: Reuters
Castro, ki je po revoluciji leta 1959 Kubo vodil skoraj 50 let, je leta 2006 zbolel, oblast pa dve leti pozneje predal mlajšemu bratu Raulu. Po dolgotrajni odsotnosti se v zadnjih tednih pogosteje pojavlja v javnosti. Med drugim je prvič, odkar je zbolel, nagovoril kubanski parlament in nastopil na prostem pred več tisoč študentov univerze v Havani.

Legendarni kubanski revolucionarni voditelj Fidel Castro je v petek dejal, da je ameriški novinar Jeffrey Goldberg napačno interpretiral njegovo izjavo o kubanskem gospodarskem modelu. Castro naj bi v pogovoru z Goldbergom dejal, da kubanski model ne deluje, zdaj pa pravi, da je mislil ravno nasprotno – da je kapitalizem tisti, ki ne deluje.

Castro je v sredo objavljenem pogovoru v reviji The Atlantic spregovoril o kubanskem gospodarskem modelu in na vprašanje, ali se ga še splača izvažati v tujino, odgovoril: "Kubanski model ne deluje več niti za nas."

Z omenjeno izjavo je osupnil javnost, vendar si je nato očitno premislil in dejal, da je mislil ravno nasprotno. "Kot vedo vsi, menim, da kapitalistični sistem ne deluje več ne za ZDA ne za preostali del sveta, ki ga vodi iz krize v krizo. Ta je vedno hujša in se ponavlja," je ob petkovi predstavitvi novega dela svojih spominov na univerzi v Havani dejal Castro. "Kako bi lahko tak sistem deloval v socialistični državi, kot je Kuba?" se je vprašal. "Goldbergu sem to povedal brez grenkobe ali zaskrbljenosti. Zdaj se zabavam, ko vidim, kako je to interpretiral," je dejal 84-letni revolucionarni voditelj.

Kritičen do Francije

Castro pa se je v petkovem nastopu dotaknil tudi odnosa Francije do Romov. Vlada francoskega predsednika Nicolasa Sarkozyja je namreč pred približno mesecem dni začela z izgonom tujih Romov, ki živijo v nezakonitih naseljih v Franciji. Castro je ob tem dejal, da so Romi "žrtve krutosti ekstremne desnice v Franciji in žrtve druge vrste rasnega holokavsta".

Uradni Pariz se je danes že odzval na njegove besede in jih označil za nesprejemljive. "Uporaba besede holokavst s strani gospoda Castra kaže na njegovo ignoranco do zgodovine in prezir do žrtev," je dejal tiskovni predstavnik zunanjega ministrstva Bernard Valero. "Da Fidel Castro kaže zanimanje za človekove pravice, je resnično revolucionarno," je še dodal.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (118)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User547273
13. 09. 2010 07.21
@kranjcan tistile primer bogatega poslovneža sem izpostavil kot bistven problem sedanjega sistema, to pomeni da se bogati še bolj zadolžujejo in to odjema svež kapital za koristnejše investicije. Sicer pa poznaš bistveno naravo denarja - to je da ustvarja dolg in pol ga odplačuješ, če ga lahko. Morda zato maš dve službi, da odplačaš dolgove oz. krdite :). Oprosti, nekateri se ne ženemo več v izgorevanje in bi raje delali bliže domu ali tolik da ti ni treba potovati 100 km vsak dan - to samo povečuje promet. Tudi sam sem se napotoval po službeni dolžnosti in ... hvala lepa, to ni več vredno in nepotrebno. Pri nas je slabo razvito lokalno podjetništvo - tu je res potrebno napraviti premike v ljudeh in v infrastrukturi. Potrebno je tudi bolj razvijati javni sektor in kapital v ljudeh, sicer je tu praznina in zadeve se pol enostransko razvijajo v smeri mest, večjih krajev. Žal moram rečti, da se v kapitalizmu pač tudi tako, da "starih grehov" ne moreš kar pomesti pod preprogo. Vsa dejanja imajo posledice v času in prostoru - kar je zavoženo, recimo podjetje ali človek, tudi institucija, potrebuje "zdravljenje". Potrebni so ljudje različnih profilov, vendar je upravljanje vsega v kapitalizmu tud neučinkovito.
User444608
12. 09. 2010 21.32
Kapitalizem je izkoriscanje cloveka po cloveku je le nadaljevanje fevdalizma in tako naprej ,saj mu manjka socialna komponenta druzbenega razvoja. Komunizem pa tudi s poimensko 'socialno' komponento ne zadovolji ljudi saj ,ce ljudem kaj ni vsec sledijo represije in zatiranje drugace mislecih ,torej je ze na zacetku obsojen na propad ali pa na zivotarjenje. Recimo projekt VENUS je idealni sistem druzbe ,kjer imajo ljudje urejeno zivljenje od socialne brezskrbnosti ,dobre zdravstvene oskrbe ,sovobode in moznosti izobrazevanja ter mirnega zivljenja. Najboljsi priblizek temu projektu imajo nekatere drzave kot so Skandinavske drzave ,Kanada ,Avstralija ,Nova Zelandija ,Japonska ,Nizozemska ,Avstrija ,Svica itn. Malo manj pa kljub temu jim sledijo Nemcija ,Francija ,VB ,Irska ... Sele nato so ZDA ,Spanija ,Portugalska ,Italija ,J.Koreja ,Slovenija ,Poljska ,Slovaska itn. Dejstvo je ,da visja kot je vrednost demokracije (v pravem pomenu besede) boljse je zivljenje. Vsi vemo ,da glavna promotorka demokracije ZDA ne more imeti moralnega vodstva demokraticnih drzav sveta ,kajti sama spada nekam na spodnjo prvo polovico drzav na lestvici dejanske demokracije ,ampak ker je velesila (politicna ,vojaska ,gospodarska ,populacijska) se vedno drzi to vodstvo ceprav po kriterijih morda nebi vec smela imeti te vloge. Ampak drugim zelo demokraticnim drzavam manjka moc v vseh stirih pogledih v oklepajih. Glavna promotorka demokracije in kapitalizma t.j. ZDA je na razcepu med zeljami ljudi (demokracija) in kapitalisticnim vzponom (korporacije) in vedno bolj gre po slednji poti ,vsaj po padcu Zelezne zavese ,kljub temu nima spora z drzavami ,ki hocejo ohraniti visoko stopnjo demokracije ,pogosto z njenimi politicnimi ,vojaskimi ali gospodarskimi zavezniki. Dejstvo je ,da ko bo/ce bo borza na Wall Streetu padla ,bo kapitalizem naprej peljala Kitajska ,ki ze danes vodi po gospodarskih investicijah v in izven drzave. Shanghai ze raste ot nov svetovni gospodarski center. Njeni najozji konkurenti bodo Indija ,ZDA , EU ,Rusija ,morda Brazilija in drugi manjsi a pomembni regionalni centri. Dejanske pravice ljudi se bodo se zmanjsale ,ce bodo hoteli ostali tekmovati s Kitajsko in recimo Indijo z ogromno delovno in poceni silo ljudi. Tako ,da vidimo ,da je vse skupaj paradoks ,najtesnejse zaveznice trenutnega kapitalisticnega prvaka (ZDA) imajo kljub kapitalizmu kot temelju nadgrajenemu s socialno demokracijo najboljsi priblizek idealni druzbi ,ceprav smo se vsi skupaj dalec od cilja.
User422682
12. 09. 2010 16.13
@Grim_reaper nizke cene zagotavlja konkurenca. to je BISTVO KONKURENCE. niza cene in povecuje kvaliteto izdelka oziroma storitve (tudi zdravstvene in izobrazevalne). vedno se najvec zasluzi z manj premoznimi, ker jih je vec. in si lahko povsem brez skrbi, da bi bila VELIKI VECINI dostopna tako solstvo kakor zdravstvo. in spet - se vedno obstaja zdravstveno zavarovanje, saj ni prepovedano, samo privat je in se vsak sam odloci ali ga potrebuje ali ne in pri komu se bo zavaroval. in najvecja konkurenca je ravno takrat, ko je trg prost in ko ni nepotrebnih regulacij ter ko se drzavni sektor skrci na minimum. takrat drzava ne potrebuje veliko denarja in posledicno grejo davki dol. gospodarstvo je popolnoma razbremenjeno. IN TU SE PRICNE KONKURENCNOST IN RAZVOJ TER VISJI STANDARD ZIVLJENJA ZA VSE. cene storitev in produktov se lahko znizajo, profit ni vec tako absurdno obdavcen kot sedaj, zaposlen dobi bruto placo na racun in podobno. potrebno je razumet, da bolj ko je trg prost bolj se zvisa standard POVPRECNEGA cloveka. to zgodovina KRISTALNO JASNO kaze. in kapitalizem je tu OSNOVA. TEMELJ. VSI OSTALI SISTEMI ZE V SAMI OSNOVI DELAJO RAVNO NASPROTNO. ce bi zelel filozofirat - za kapitalizem bi tezko sploh rekli, da gre za nek umeten in vsiljen ter izmisljen sistem. gre za naravo clovestva. gre za svobodo posameznika kako bo deloval - ali bo zaposloval ali bo sam zaposlen.
prava resni.ca
12. 09. 2010 15.55
torej pri nas so tezave v glavah ljudi in neucinkovite trzne strukture pa tog trg delovne sile kar je rezultat prejsnega sistema pa nepopolne tranzicije. pa koruptivnost. tega pa nemors ocitat sistemu, ker to je odvisno od ljudi. ljudje so pa slabi tud v drugih sistemih in pika.
prava resni.ca
12. 09. 2010 15.44
@kranjcan23 Sicer se strinjam z večino kar si napisal v predzadnjem postu,a še vedno je pri nas preveč več težav. Ena izmed njih je(kot si napisal) da se nihče noče voziti 50km daleč v službo.res je, nočejo se. in zakaj? Mogoče ker ne plačujejo dovolj potnih stroškov in imaš z samo vožnjo v službo in nazaj minus.ni to vsepovsod je pa precej prisotno na našem tržišču.Drug problem, kot si ga izpostavil je tehnološki napredek. Tudi tu se strinjam, da je večino strah, da bodo njihova delavna mesta zasedli roboti.In v marsikaterem primeru njihov strah ni odveč, so pa tudi delavna mesta kjer brez robotov ne gre(avtomobilska industrija). me pa malo bolj zanima tole: "sam sem mlad, in sem tud relativno hitro dobil sluzbo. razumem pa, da ce za podjetje nebom ustvaril vec dodane vrednosti kot me pa podjetje placuje, bom pa ven letel in moral bom drugje iskat." Kje je tu meja, koliko je "več dodatne vrednosti kot te plačuje podjeteje"?Do kam sega to?ravno zaradi takih stvari(ki so sicer pomembne za delovanje podjetij-brez presežka podjetje stagnira in postopno propade(konkurenca)) je pri nas tak križ.ker ne najdejo neke razumne meje, do kje naj bi bilo normalno, da se ustvari presežek.Imam občutek, da je velika večina podjetij prestavljala to mejo v nedogled."saj v bistvu te lahko še vedno zamenjajo z bolj produktivnim", če ti tak tempo ne paše. Sicer nisem ekonomist, niti gospodarstvenik a včasih je dovolj zdrava pamet, da vidiš da neka stvar ne deluje kot bi morala. - ma ne govori mi o potnih stroskih, potni stroski so doloceni kot standarden strosek prevoza. vsak pa hoce miljone. za to ni kriva ekonomija - v tujini se lahko tud po 200km vozjo pa se ne prtozujejo - roboti? se ena dost neutemeljena in smesna trditev. je robot lahko inovativen, robot lahko lahko pise programe? roboti grejo v 1. in 2. sektor gospodarstva, za razvito drzavo se pa spodobi preusmerjanje v 3. in 4. sektor - to bi lahko vedel - tko da ne pisi takih filmskih scen - dodana vrednost? ne obracaj besed. dejstvo je da te podjetje ne rabi ce te bolj placuje kot mu pa koristis. to ne pomen da se gleda mejhna placa. lih koncept dodane vrednosti ne temelji na nizanju stroskov ampak na vecanju dodane vrednosti. tezko jo je izmerit tko da tud meje niso dolocene al pa da jih podjetja postavljajo. vecja kot je dodana vrednost, bolj bos tud nagrajen in vecje bojo sinergije, ki jih je tezko izmerit. dejstvo je da v socializmu je pa vse en sam strosek in sistem je nevzdrzen. IN TO je vredno razmisleka :)
User363613
12. 09. 2010 14.15
@yeyo.white Hja to imajo v ameriki, pa se jim to precej pozna na življenskem standardu.zdravstvo tako drago, da si ga večina ne more prioščiti, šolstov enako, gospodarstvo pa v krizi.ej pa res kar praviš, da bi se morala politika umakniti ven.Je pa tu zopet problem pravičnosti: čebo vse privat sektor, kdo ti zagotavlja, da ne bodo navili cen toliko, da si jih bodo lahko privoščili samo bogati? @kranjcan23 Sicer se strinjam z večino kar si napisal v predzadnjem postu,a še vedno je pri nas preveč več težav. Ena izmed njih je(kot si napisal) da se nihče noče voziti 50km daleč v službo.res je, nočejo se. in zakaj? Mogoče ker ne plačujejo dovolj potnih stroškov in imaš z samo vožnjo v službo in nazaj minus.ni to vsepovsod je pa precej prisotno na našem tržišču.Drug problem, kot si ga izpostavil je tehnološki napredek. Tudi tu se strinjam, da je večino strah, da bodo njihova delavna mesta zasedli roboti.In v marsikaterem primeru njihov strah ni odveč, so pa tudi delavna mesta kjer brez robotov ne gre(avtomobilska industrija). me pa malo bolj zanima tole: "sam sem mlad, in sem tud relativno hitro dobil sluzbo. razumem pa, da ce za podjetje nebom ustvaril vec dodane vrednosti kot me pa podjetje placuje, bom pa ven letel in moral bom drugje iskat." Kje je tu meja, koliko je "več dodatne vrednosti kot te plačuje podjeteje"?Do kam sega to?ravno zaradi takih stvari(ki so sicer pomembne za delovanje podjetij-brez presežka podjetje stagnira in postopno propade(konkurenca)) je pri nas tak križ.ker ne najdejo neke razumne meje, do kje naj bi bilo normalno, da se ustvari presežek.Imam občutek, da je velika večina podjetij prestavljala to mejo v nedogled."saj v bistvu te lahko še vedno zamenjajo z bolj produktivnim", če ti tak tempo ne paše. Sicer nisem ekonomist, niti gospodarstvenik a včasih je dovolj zdrava pamet, da vidiš da neka stvar ne deluje kot bi morala.
prava resni.ca
12. 09. 2010 13.43
Grim_reaper tvoj odgovor na mojega o kapitalizmu se mi zdi nonsense, zato nebom odgovarjal, ker mi je brez zamere skoda besed. Zdi se kot da sem ti na to odgovoril ze prej.
prava resni.ca
12. 09. 2010 13.02
Vales12.09.2010, 10:261 @kranjcan - zanimivo da si ekonomist, pol si pa pravi naslov za nekaj. Le kako to, da imajo mnogi mladi voljo do dela, so veliko bolj izobraženi kot prejšnje generacije in bi se z nekaj malega uvajanja takoj zaposlili, uspešno delali, ustvarili družino, itd. Saj res današnje zahteve po izobrazbi in izkušnjah pa so itak zaradi razvoja večje. Vendarle pa mladi iskalec zaposlitve v teh okoliščinah ne najde izhoda kot da dela priložnosto in tu pa tam ali pa kar sedi doma. Se je kapitalizem izrodil ali pa še tržišče ne dela več. Ajd dajte neke realne odgovore, ne filozofirati o prednostih kapitalizma. Lahko smo celo zvedli, da so najbogatejši celo v globokem finančnem minusu, pol pa iščejo "izhod" s tem da se še bolj zadolžujejo. Mar ne veste da je več denarja imeti pomeni imeti še več dolga. Denar = dolg :) prelahko vprasanje ce si dober te sluzba sama poisce. jaz imam 2 delovni mesti. nevem kolk podjetij je oziroma se stipendira studente. nemors pa pricakovat da bo dober delodajalec prsu na dom zvonit. poleg tega se v sloveniji se noben ni pripravljen 50km skor v sluzbo pelat, ker je pac predalec, oziroma je rajsi na borzi kot da dela. brez poselnost je v vseh drzavah, ampak to ne pomen da ti ljudje celo zivljenje cakajo na delo. procent je skozi cas priblizno isti, ljudje se pa menjajo. v socializmu zaradi polne zaposlenosti se je pa drzava samo zadolzevala - zato je pa tud razpadla. ce se nebi zadolzevala bi mel pa severno korejo. sam sem mlad, in sem tud relativno hitro dobil sluzbo. razumem pa, da ce za podjetje nebom ustvaril vec dodane vrednosti kot me pa podjetje placuje, bom pa ven letel in moral bom drugje iskat. to z mladimi sploh ni problem, problem so ostanki bivsega sistema - sindikati, zaradi njih je trg dela bolj tog. to pa pomen da so pri nas bolj neucinkovite trzne strukture. za trg dela sem ze prej omenil model flexicurity, lahko si preberes na netu kaj to je in kje je in tam je tud za brezposelne milina. problem so potem pri nas se starejsi delavci, ki se zaradi tehnoloskih napredkov bojijo zaradi varnosti zaposlitve, niso pa se pripravljeni izobrazevat... to da mladi nimajo zaposlitev je popularna predvolilna tema. treba je ustvarit pogoje za zaposlitev... to pa pomen da dajes subvencije podjetem ki so perspektivna, da naredis vstop novih podjetij poceni, da financiras to iz lastnih in evropskih sredstev. nemors pa ta denar kar dat brezposelnim.
zbodljaj
12. 09. 2010 12.46
Rebula Vodan 11.09.2010, 18:21 Kapitalizem je zares najvecje zlo sodobnega casa.Popolnoma prvilno je povedal castro.Ni kaj pravi ded tako kot Tito .Socijalizem je zakon Pol pa zgini že na Kubo. Vladna koalicija bo zadovoljna saj bodo tako ena lačna usta manj
User422682
12. 09. 2010 12.37
@grim reaper saj ne ves kaj bi. kaj pa je free market oziroma free enterprise drugega kot del kapitalizma oziroma opcija v kapitalizmu? brez kapitalizma ni free marketa. nehajte filozofirat in pametovat o stvareh ki jih ne poznate. kapitalizem je ziv in ostal bo ziv. vedno in za vedno. pa lahko sanjate o drugih stvareh kolikor zelite. pravica na tem svetu bo dosezena samo, ko bo free market. privat solstvo, privat zdravstvo, brez drzavnih pokojnin, brez drugih tax in prispevkov, brez oziroma z minimalnimi davki, tako da drzava ureja samo najbolj pomembne stvari. posameznik bo pa placal kar bo potreboval.
klavdijl
12. 09. 2010 12.14
hja kubanski model ne deluje ker jih blokirajo zda... to je tako kot da bi mi imeli celotno prepoved uvoza v (in sodelovanja z) EU -- pol bi pa nam v fris emtal da naš model ne deluje
User273153
12. 09. 2010 11.19
Ne glede na to kateri gospodarski model je aktualen, vsi delujejo predvsem represivno prosti navadnemu človeku... To je največja samoprevara vseh ljudi na zemlji... Dejstvo je, da se najbolje počutimo ko svojo odgovornost odločanja prepuščamo neki manjšini oz. politični opciji zato pa plačujemo tako visoko ceno za našo "svobodo".. Seveda je raznolikost dobra kajti skozi raznolikost razmišljanja ugotovimo kaj je interes naroda.. Napaka pa je da vse te raznolikosti z ostro argumentacijo postavljajo neke temelje gospodarskega političnega delovanja.. Ljudje so poskusili čisto vse, od nacizma do kapitalizma ampak zmeraj pride do krutega konca v takšni ali dugačni obliki. Težava je v tem da ker ljudje samo izražamo svoja mnenja se bo vedno našla neka skupina ki bo omenjen model izkoristila sebi v prid in tako zagotavljajo trdnost in veljavnost kot politična opcija... Ni težava teh raznolikosti da pride do propada različnih gospodarskih modelov. Problem je samo v tem da v vseh diverzitetah ljudskega razmišljanja ne izvlečemo kompromisnih misli na katerih najde vsak človek svoj odgovor... Samo tako bomo prišli do sistema ki bo zadovoljil vse potrebe... Saj posledično je samo zadovoljstvo ljudi potrebno da se končajo vse vojne, vsa lakota in nepravičnosti... Tudi naši cilji morajo biti postavljeni v mejah normalnega, racionalnega ter neegoističnega razmišljanja... Če ima nekdo v hiši 30 sob lahko spi samo v eni naenkrat, če imate 10 avtomobilov, se lahko v enem trenutku peljete v samo enem itd... Če ima nekdo miljarde na računu potrebuje samo koščeg tega da nahrani svojo družino... Delitev in sočutje in zaupanje je ključ do pravičnega in nenasilnega življenja, če bomo ljudje delovali kot eno bo politika izgubila svojo moč in tako bomo tudi mi zadovoljni srečni z dosti manj...
Alexx7
12. 09. 2010 11.19
Zgodovino pišejo zmagovalci in zakaj bi tokrat bilo drugače. Socializem je zaničevan in kapitalizem poveličevan. Iz zgodovine se pa nismo naučili ničesar. Ponavlja se in tudi obrnila se bo spet v isto smer. Mali čloovek je zopet prisiljen delati 100% za bedno mezdo s katero komaj oziroma sploh ne more preživeti skozi mesec. Sami si pripravljamo teren za novo revolucijo. Res, a je pohlep toliko močan, da se res ne zavedamo, da se že stoletja sučemo v krogu. Z edino razliko - da je zemlja vedno bolj uničena in da se nam iztekajo naši dnevi...
User363613
12. 09. 2010 11.03
@ DeadBull 12.09.2010, 00:45 thumbs up! Ko sem jaz to izjavil so me *****, ker da nimam pojma ipd. Lep primer je amerika-meka vseh ljudi,kjer se cedi med in mleko.Na zunaj.Znotraj pa je 40 miljonov ljudi na državno sofinancirani prehrani, veliiiiiko jih ima manj kot 10.000$ prihranjenih za pokojnine(očitno tam ne poznajo pokjninskih stebrov ali kaJ), zdravstvo povprečno 8000$ na prebivalca/letno, brezposlenost precej velika(uradno 15 miljonov, neuradno še enkrat toliko), kriminal skoraj tak kot v začetku 20ih prejšnjega stoletja(verjetno še višji)... pa imajo kapitalizem na višku.Kjer FEderalne rezerve in pa ostale megakorporacije držijo kompeltni senat v jeklenem primežu.Poglejte samo koliko so američani dolžni kitajski.Vrednost dolarja pada, to je neizpodbitno, kar pomeni, da bodo dolgovi šli toliko gor kolikor bo padla vrednost dolarja.kaj se bo zgodilo ko bodo zahtevali upniki denar nazaj? Pa saj evropa ni veliko boljša.Vsi vidijo samo grčijo, kaj pa italijo, francijo,islandijo,irsko,španijo,portugalsko? Kaj pa slovenijo, romunijo,bolgarijo, paše kako manjšo državo v EU? Na kak način pa se vzdržujejo naše in svetovne banke?Ahh dajte no, kapitalizem v tej obliki je gnil do podna.Mogoče če bi bili na vrhu bolj pošteni bi se še izžlo a pohlep po več je premočan za tako umsko šibke ljudi, kot so ti ki vodijo kapitalske družbe pri nas in po svetu.
User363613
12. 09. 2010 10.53
@ yeyo.white 12.09.2010, "pocasi bodo moral ljudje dojet, da bodo moral poskrbet zase malo bolje in se ne zanasat na druge." Kdose je v socializmu skrival in zanašalna druge? moj fotr(in velika večina ostalih sem prepričan tudi) je delal POLNIH 8 ur(bil je rudar, na čelu, tako da ne pametujete sedaj tule o tem), delal je normalne delavnike-razen tistih 10dni na leto ko je imel dopust, pa je vseeno uspel zgraditi hišo, va kteri sedaj že 20 let živimo.Povej mi, kje v današnjem svetu boš spravil skupaj za novo hišo, 1x ali dvakrat na leto dopust, pa še normalno življen po vrhu? Z plačo 600-700€ ti ne bo dal nihče več toliko kredita, ad bi postavil novo hišo, niti ni varno več(ko pa neveš koliko časa boš še imel službo).Ta kapitalizem so prignali do te meje, kjer se mora ali normalizirati ali končat,ker tako naprej več ne gre. @yeyo.white Me res zanima kje vidiš gospodarsko svobodo. Še vedno je gospodarstvo pod nadzorom političnih srenj, in ti to sam predobro veš. Dokler bo imela politika dovolj nadzora na trgom, dokler bodo umetno povzročali povpraševanje po določenih artiklih, dokler bodo ljudje tako pohlepni prostega trga ne bo!
User363613
12. 09. 2010 10.36
@ kranjcan23 12.09.2010, 02:35 Glej jaz pač verjamem v to, da bi morali imeti vsi enako pravico oz. bi morali biti vsi "nagrajeni" enako ,ker ga ni poklica ki ne bi bil vezan na drugega. če je pač borzni posrednik uspešen pri prodajanju delnic ni to samo zardi njegovih izkušenj ampak tudi zaradi tega ker firma katere delnice prodaja dobro stoji.za to pa je zaslužen direktor firme, upniki, ki so dali začetno posojilo za zagon, nadzorni svet8ki uspešno vodi) in pa na koncu delavci kateri so zaslužni za proizvodnjo. Le da tu se pojavi problem pri današnji "politiki"; da je delavecm, ki je čisto an dnu verige a verjetno ravno ta ko pomemben čeln kot vsi drugi najmanj cenjen, najbolj zapostavljen in najbolj izkoriščen.Pri nas se ne zavedajo da brez delavcev nebi pomagal noben direktor, noben borzni posrednik, NIHČE !!! Če se že gremo nek napreden sistem poskrbi, da bodo vsi primerno plačani za svoje delo, ne pa da se greš nekega sužnjelastnika. Me pa zanima tvoje mnjene o temle: v času juge so samo nekateri imeli res veliko denarja, ostali so bili bol kot ne na dnu(resnica).Ker je socializem tako osovražen v današnji družbi, me potemtakem zanima ZAKAJ JE DANES ISTO? če je kapitalizem res to kar pravite, zakaj imajo potem REDKI toliko denarja da ne vedo kam z njim, vmes je nekaj relativno bogatih, spodaj pa 80% ljudi ki delajo za drobiž(proti onim višjim slojem).Kje je tu pravičen sistem?A ni bilo isto v jugi? Res je vsakod isželi dirktorskih plač za nič dela, a to tako vemo da ne gre(in ni šlo prej, kotne bo vnaprej), a upam da si ne zatiskaš oči pred tem, da večin navadnih delavcev danes ne dobi plače za DOSTOJNO življenje(kar v jugi je blo-resnica). A direktorji propadlih firm pa imajo zadaj še eno svojo(Grozilda) ali pa imajo večjo firmo v sorodstvu(zoki), kjer firmo zaprejo ,nakraden denar pa vložijo v to da odprejo novo firmo z isto usmeritvijo, Z ISTIM NAČINOM DELA, z isto korupcijo...Socializem ni bil perfekten, bil pa je nekaj za navadne ljudi, ki so imeli dovolj za preživetje, čeprav je bila izbira dosti manjša in niso bili tako požrešni, dočim je kapitalizem le za tiste ki "obvladajo stvar"(kar zopet ni za vsakega, ker to ni sposoben narediti-od tukaj neenake možnosti) ali pa so is prej nakradli dovolj denarja da se gredo danes neke ULTRA kapitaliste. @yeyo.white O tem, da boga nise pa strinjam ,a ovce so ovce. Skozi zgodovino so jih zavajali, jim lagali, jih izkoriščali za lastno bogatitev...In kaj je danes? imamo RKC, muslimane, hinduiste,protestante,sataniste ... kaj vem kaj še, a večina jih deluje po istem principu---posmrtnem življenju. AP naj se človek ponovno rodi ali ne, meni se zdi tako slepo zaupanje v KOGARKOLI (tudi sistem spada sem) že malce na robu fanatičnosti in meji na nevarno. Kapitalizem---mogoče res podpira večjo konkurenčnost, "relativno" svobodo, in pravičnost---vendar ne tak kot ga pozna danes svet. Selitev tovarn v mehiko in azijo; je to zate pošteno? je zate pošteno da naredi en kitajec za nekih 85c na uro dva para čeveljev, ki jih v trgovini prodajo po 80€? Res je, tu so surovine, transport,davek, marža pri trgovcu..In ravno tu se zaplete..MArža...Ki si zdaleč prevelike. Prodam kilo pšenice za 27c na kilogram(transport pri 10-15ton sploh ni tako velika cena na kg), končna cena pa je 1.5€.kdo ima tukaj največ profita' kmet, ki je pridelal pešnico, jo požel? ali trgovec ki si nabije 200 ali vč % marže?Dokler bodo take razlike, kapitalizem za VEČINO ne bo dober sistem,tistim zgoraj pa sigurno bo, ker na račun poceni surovin in pocenidelavne sile živijo kot lordi.
User547273
12. 09. 2010 10.26
@kranjcan - zanimivo da si ekonomist, pol si pa pravi naslov za nekaj. Le kako to, da imajo mnogi mladi voljo do dela, so veliko bolj izobraženi kot prejšnje generacije in bi se z nekaj malega uvajanja takoj zaposlili, uspešno delali, ustvarili družino, itd. Saj res današnje zahteve po izobrazbi in izkušnjah pa so itak zaradi razvoja večje. Vendarle pa mladi iskalec zaposlitve v teh okoliščinah ne najde izhoda kot da dela priložnosto in tu pa tam ali pa kar sedi doma. Se je kapitalizem izrodil ali pa še tržišče ne dela več. Ajd dajte neke realne odgovore, ne filozofirati o prednostih kapitalizma. Lahko smo celo zvedli, da so najbogatejši celo v globokem finančnem minusu, pol pa iščejo "izhod" s tem da se še bolj zadolžujejo. Mar ne veste da je več denarja imeti pomeni imeti še več dolga. Denar = dolg :)
galop
12. 09. 2010 10.04
Dejstvo je da je bil socializem in komunizem demonizirani in praktično iztrebljen zato ker ni dopuščal privatne lastnine,nesramnega bogatenja posameznikov,privatizacije in kraj ki so se zgodile po razpadu tega sistema pri nas.Posameznikom je seveda to šlo zelo na roko,rezultat je pa za slovenijo,male ljudi nažalost katastrofalen.Tovarn in proizvodnje praktično ni več,trgovin je 1000% preveč,veliko je bogatašev ki živijo na račun drugih,še več tistih ki ne vedo kaj bodo jedli naslednji dan.
queeny
12. 09. 2010 09.57
@kleopatra-1 hvala za koomentar, sem bila tudi sama zelo pozitivno presenečena nad takšnim razmišljanjem in določenim komentarjem, kjer ljudje niso podlegli takoimenovani manipulaciji držbe. @grim-reaper se popolnoma strinjam s teboj, dan danes nam še v nekaterih šolah predavajo o popolnosti kapitalizma in slabosti komunizma, že sami novejši učbeniki če pogledate temeljijo na tem kako je kapitalizem rešil svet, ampak meni osebno se gabi ta način razmišljanja, ker se mi zdi da je humanost človeka veliko bolj pomembna od imetja... tako je... zakaj potrebujemo xyz različnih proizvajalcev istega izdelka, ko pa so včasih bili zadovoljni z enim samim in ni jim veliko manjkalo. mar ni boljše in lažje živeti v svetu kjer so si vsi enaki, in ne v takšnih socialnih razlikah ki obstajajo sedaj? Včasih so ljudje imeli normalen 8-urni delovnik, hodili domov ob normlani uri, se lahko posvečali družini... moji stari starši niso bili nevem kako premožni, ampak so uspeli izšolati dve hčerki, ki sta študirali gradbeništvo in medicino, službo sta takoj dobili, stanovanje za fax in vse, poleg tega pa so si lahko privoščili normalne 7-dnevne počitnice. Mogoče res ne na kanarskih otokih ,ampak se mi zdi da so ljudje bili takrat še bolj skromni in so bili veseli že samega dopusta in počitnic. Poleg tega pa so veliko bolj cenili sam trud in niso potrebovali biti v takšnih skrbeh kot ludje danes. Če pogledamo danes pa se nekateri dejansko ubijajo od dela, da bi lahko zaslužili za ene preklemane počitnice, za družino je vse manj časa, šole se zapirjo ker primanjkuje mladih, in ljudje vse manj cenijo tisto kar imajo, ter hočejo vedno več, ter so konstantno pod stresom.
binmister
12. 09. 2010 09.25
Fidel še na mnoga leta bil si komandant in to boš ostal v naših srcih moral bi priti v slovenijo vsaj za eno leto in bi bila počiščena vsa politična sedanja sodrga