Tujina

Kaj bi lahko razkrili tajni dokumenti?

Haag, 15. 02. 2010 16.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Karadžić od več držav zahteva vpogled v nekatere tajne dokumente, ki naj bi razkrili informacije o tihotapljenju orožja bosanskim muslimanom. Hrvaška naj bi nekaj dokumentov že dostavila.

Radovan Karadžić
Radovan Karadžić FOTO: Reuters

Nekdanji vodja bosanskih Srbov Radovan Karadžić je na Mednarodnem sodišču za vojne zločine na območju nekdanje Jugoslavije v Haagu od več držav zahteval, da sodišču omogočijo vpogled v nekatere tajne dokumente. Ti naj bi mu pomagali pri obrambi zoper obtožbe, ki ga bremenijo genocida in vojnih zločinov med vojno v BiH.

Predstavniki Nemčije, Francije, Hrvaške in Irana so tako že prispeli v Haag, kjer naj bi pojasnili, zakaj nasprotujejo vpogledu v omenjene dokumente. Glavna obravnava v procesu proti Karadžiću se bo sicer predvidoma začela 1. marca.

Kljub embargu ZDA nekatere države tihotapile orožje?

Karadžić trdi, da bi dokumenti, ki jih zahteva, med drugim razkrili nekatere informacije o tihotapljenju orožja, ki naj bi na koncu prišlo v roke bosanskih muslimanov. S tem želi nekdanji vodja bosanskih Srbov med drugim dokazati, da so omenjene države kljub embargu Združenih narodov sodelovale v vojni in delovale proti bosanskim Srbom.

Predstavniki Nemčije in Francije so danes v Haagu sicer pojasnili, da nekateri dokumenti, ki jih zahteva Karadžić, ne obstajajo več. Razkritje tistih, ki še obstajajo, pa bi po mnenju omenjenih neimenovanih predstavnikov na kocko postavilo tako francosko kot nemško nacionalno varnost.

Paro: Hrvaška nekaj dokumentov že dostavila

Medtem je hrvaški predstavnik na Nizozemskem Joško Paro sodnikom v Haagu dejal, da je Hrvaška Karadžiću že dostavila nekaj zahtevanih dokumentov. Po Parovih besedah so pripravljeni tudi na izročitev preostalih dokumentov, vendar mora Karadžić natančneje opisati, za katere dokumente gre.

Hrvaška naj bi v Haag dostavila 15 dokumentov, a Paro ni želel razkriti, na kaj se ti nanašajo. Karadžić je ob tem še povedal, da je Hrvaška ena najpomembnejših držav, ki je pod pritiskom ZDA ali v luči želje, da pomaga muslimanom, morala neobhodno sodelovati pri transportu orožja in streliva BiH.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (79)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

HAMZA_23
27. 04. 2010 10.02
hahaha kako je ta Karadžić smešen, res, medtem ko so iz Srbije vozili na stotine tankov, topov, tovornjakov z prostovoljci, municijo on sedaj hoče pokazati da so ostale države kršile embargo.
trnova
17. 02. 2010 10.23
Crnigavran Moram te poraviti glede dzamij. V dzamijo lahko vstopi čisto vsak ne glede na veroizpoved, s tem da ne sme biti pomankljivo oblečen. Glede molitve je pa čisto drugače, takrat ljudje druge vere verjetno ne bodo molili. Zato lepo prosim ne nakladaj nekaj kar ni res. Kar sem napisala pa je 100 % tako.
aidas
17. 02. 2010 08.07
crnigavran16.02.2010, 17:201 Prosim preberi vse še enkrat... kdo je ponosen na katere koli arabce??? v vsakem komentarju jih le vi omenjate in ne jaz...Očitno se vam razum že čisto megli, res... sem že omenila na koga sem ponosna in to je to.,.. Kar se tiče verskih objektov pa mi je čisto vseeno koliko so jih postavili, pač če jih ne bi vi porušili bi še kar stare stale, tako pa vidite da vam ni uspelo..to naj vam ne gre v nos, sami ste krivi :) Kar se tiče infrastrukture v Bosni, res da ni vse še čisto urejeno, samo če primerjam mesta v katerih živi večina bosanskih pravoslavcev je dosti bolj umazan in neurejen... Ampak se strinjam z vami, to bi mogli v Bosni urediti...
Abacus
17. 02. 2010 02.29
Odkod pa republiki Srpski toliko orozja? Srbija jim ga je dostavljala ,pa se vojake. Da ne govorim o tuihotapljenju orozja za Srbijo po Donavi ,kar so jim omogocili pravoslavni bratje od Romunov ,Bolgarov ,Grkov in Rusov. Tako sta tudi Bih in HR dobivali svojo podporo ,pa majhen cas tudi Slovenija. Ja tudi Slovenija je tihotapila orozje v Bih in na Hrvasko ,ja saj kako leto prej so nas pa napadli iz Beograda ,kaj naj bi podprli nase takrat nedavne agresorje??? /////Vse skupaj je bila ena velika svinjarija, JUGOSLAVIJA je bila v svojih časih (najboljših) sedma najmočnejša vojaška sila, dejansko so se je vsi bali Ah no ,to pa spet ni res ,mocno pretiravanje! Mogoce v Evropi! Prvih 10 drzav,ki je sigurno imelo vec oborozitve so bile: SZ ,ZDA ,VB ,Francija ,Nemcija ,Kitajska ,Indija ,no pa jih je ze 7. Kje so pol se Japonska ,Juzna Koreja ,Severna Koreja ,Iran ,Pakistan ,Saudska Arabija ,Egipt ,Turcija ,Izrael , Filipini ,Avstralija ,Brazilija ,Kanada. Ze samo v Evropi so bile Romunija in Poljska bolje oborozene kot Jugoslavija ,a so jih najbrz steli kar k SZ ,zato se to ni stelo!? Pa tudi Nizozemska ,Spanija itd. Ce to ni bila nasa jugo nategavscina ,potem pa res nevem ,je pa Jugoslavija imela zelo iskano vojasko tehniko ,predvsem v tretjem svetu drzav ,to pa drzi! Ampak kaka velesila pa tudi ni bila ,to je bilo pac pre-potencirano! Logicno ,vsak narod hvali svojo vojsko ,ampak mal mere je pa tud treba imeti. Sicer se pa tudi mi spomnemo srbske mitinge v Sloveniji in drugod po bivsi Jugi. Celo Seselj je prisel na miting v Slovenijo ,a ga niso resno jemali. Pa Miloseviceve govore po televiziji ,kako bo Slovenija osamljena in opustosena in da je prihodnost s Srbijo ,no ja zdaj jo imajo in kaj prida ,sicer pa tudi nasa ne nevem koliko bolje. Se pa mocno pretirava na pomembnosti Jugoslavije ,kar je v njen vrelo ves cas in zgodovinske zamere ,kar je pa najhuje kulturna raznolikost tako religijsko ,delno jezikovno ,politicno ,tudi pripadno. Pa se razpad Sovjetske Zveze po kateri je bila modelirana Jugoslavija in tukaj so razlogi ,interesi drugih sil sami nebi mogli ogroziti Jugoslavije ,kot nase notranje prepreke ,sicer pa so vecina evropskih drzav celo Bih izdatno sankcionirale ,saj si niso zelele 'muslimanske' drzave v Evropi,tako so se celo pomagali Srbiji. Problem pa je (pomoje) da je Srbija velika prijateljica Rusije ,kar je bil tudi razlog ,da so nekatere evropske drzave in druge pomagale raje 'nasprotnicam' Srbije. Sam interes pa ni bil v razbitju Juge. Sicer pa je tudi Cehoslovaska razpadla ,pa je ni nobeden razbil. Belgija pa gre tudi po poti dezintegracije ,a imajo veliko prednost ,imajo precej podobno kulturo ,predvsem religijo in druge politicne interese ,kar pa lahko premore tudi razlike v jeziku entitet Belgije. To kar pa sedaj govori Karadzic pa ni kaj prevec verodostojno ,saj je pristranski ,najbrz pa ima delno prav.
Abacus
17. 02. 2010 00.18
Odkod pa republiki Srpski toliko orozja? Srbija jim ga je dostavljala ,pa se vojake. Da ne govorim o tuihotapljenju orozja za Srbijo po Donavi ,kar so jim omogocili pravoslavni bratje od Romunov ,Bolgarov ,Grkov in Rusov. Tako sta tudi Bih in HR dobivali svojo podporo ,pa majhen cas tudi Slovenija. Ja tudi Slovenija je tihotapila orozje v Bih in na Hrvasko ,ja saj kako leto prej so nas pa napadli iz Beograda ,kaj naj bi podprli nase takrat nedavne agresorje???
crnigavran
16. 02. 2010 17.20
aidas16.02.2010, 15:080 Ali pa si ponosna na verske objekte-đamije ,katerih ste nametali štiri krat več kot šol,si ponosna na nove đamije v Gornji Maoči,Sarajevu ,Sarajevu,Zenici katere vam je postavila Savdska Arabija in v katere ne more vsaki muslima vstopiti ,predvsem nemorejo tisti pošteni in častni muslimani. Ali ti se ne zdi smiselno da bi vam arabci postavili kakšno tovarno ,uredili pločnike in kanalizacije po naseljih ,da vam več ne smrdi vse po hcajnici in dreku.Le ponosna bodi na svoje barbarske in bratske investitorje iz Jemena ,Alžirije,Jordanije,Savdske arabije in seveda bodi ponosna na Abu malega ki vam skupaj s svojo čredo zasužnjuje mlade dekline željne sodobnega življenja.Bodi ponosna na te izrode ki veselo mahajo z bosanskim potnim listom okrašenim s srpskimi ljiljani. Bodi raje ponosna na vse tiste mlade muslimanke katere so se v povojnem obdobju poročile s srpskimi in hrvaškimi mledeniči,jaz sem ponosen na tiste mlade in časne muslimanke ki jim vera ni uspela zamegliti možganov. Upam da bo vse napredne muslimane v BiH začel voditi zdrav razum in ne vera in življenje v megli.Na tej poti želim vsem muslimanom čim več poguma in sreče.
gazija7
16. 02. 2010 15.49
naj imajo svoje veselje in laži sami sebe lažejo.
kren77
16. 02. 2010 15.37
Če koga zanima ta del zgodovine si lahk sname bbc-jev dokumentarec, mislim, da v sedmih delih, Death of Yugoslavija. Zanimiv, pa mislim, da so se nekako najbolj približali neki objektivni resnici, čeprav je to zelo težko doseči.
aidas
16. 02. 2010 15.08
Crnigavran Ponosna sem na to, da nobeden bošnjak ni bil obsojen kot vojni zločinec, ponosna sem na to, da smo iskren narod kateri ni pobijal civiliste, rušil svete objekte in podobno... Še kaj? ponosna sem na umetnike in uspešne ljudi iz Bosne.... Nikakor pa nisem ponosna na Abdica in njemu podobne, kakor ste vi na vaše obsojene vojne zločince, kateri so pobijali in mučili civiliste. Vidim, da vaša razgledanost ne sega dlje od nosu res, že prej sem omenila, da ponos in heroji za mene niso vojne vodje in kakršni koli morilci, kot za vas očitno so!!!! Zato ne vem zakaj še naprej trdiš, da so nekateri pripadniki savdske arabije moji heroji... Vidim, da znaš brati, zato prosim še enkrat... hehe kot v osnovni šoli, ko učitelj reče še enkrat preberi, nisi dobro razumel.
trnova
16. 02. 2010 14.49
SPODNJI KOMENTAR SE NANAŠA NA CRNIGAVRAN.
trnova
16. 02. 2010 14.48
aidas definiram :Gornja Maoča,Tešanj,Sarajevo ,Zenica... še? Sedaj te prosim zaupaj mi na kater si ti to tako ponosna. Kar pa se herojstva tvojih junakov tiče ,njih povzdiguješ in zagovarjaš ,tudi s tem da se nisi nikoli ogradlia od istih ,nisi jih nikoli obsodila,le naštenaš nasprotne.Zato ker ne priznavaš očitnih zločinov teh tvojih herjskih zločincev in vse dokler bodo oni vaši heroji ,bom varčal enako.Nevem zakaj ti tako rusi grej v nos ,menda ne pričakuješ da se bom enačil s tabo ,kaj ti te je .Pa kako se naj se načim s takimi ki zanikate lastno poreklo. Kaj ti ni jasno ,pa srbi bi radi živeli sami ,brez vas ,ker le takrat bomo lahko izgradili prijateljstvo in dobrososedske odnose.samo vama nič ne paše v nebi radi živeli s srbi ,hkrati pa nebi radi živeli brez njih.Oprosti tako to ne gre,ti lepo živi s svojimi kosmatimi heroji iz alžirije in savdske arabije,vredo. PROSIM NAŠTEJ MI TE ZLOČINCE, KI SO BILI OBSOJENI. NEKATERI SO ŠLI V HAAG, VENDAR SO BILI OPROŠČENI, KAR JE LOGIČNO, NEDOLŽNI NAROD NE MORE BITI OBSOJEN. LP
crnigavran
16. 02. 2010 14.36
aidas definiram :Gornja Maoča,Tešanj,Sarajevo ,Zenica... še? Sedaj te prosim zaupaj mi na kater si ti to tako ponosna. Kar pa se herojstva tvojih junakov tiče ,njih povzdiguješ in zagovarjaš ,tudi s tem da se nisi nikoli ogradlia od istih ,nisi jih nikoli obsodila,le naštenaš nasprotne.Zato ker ne priznavaš očitnih zločinov teh tvojih herjskih zločincev in vse dokler bodo oni vaši heroji ,bom varčal enako.Nevem zakaj ti tako rusi grej v nos ,menda ne pričakuješ da se bom enačil s tabo ,kaj ti te je .Pa kako se naj se načim s takimi ki zanikate lastno poreklo. Kaj ti ni jasno ,pa srbi bi radi živeli sami ,brez vas ,ker le takrat bomo lahko izgradili prijateljstvo in dobrososedske odnose.samo vama nič ne paše v nebi radi živeli s srbi ,hkrati pa nebi radi živeli brez njih.Oprosti tako to ne gre,ti lepo živi s svojimi kosmatimi heroji iz alžirije in savdske arabije,vredo.
aidas
16. 02. 2010 12.52
Ja lej, kot sem že rekla, pustili vam bomo to veselje, da še naprej mislite, da imate prav. Žal, če ne mislite s svojo glavo, tudi prav... Jaz nisem sploh omenila na koga sem ponosna, to temo vi odpirate... Ni pa tudi pomembno, lahko pa ti povem, da na vojne zločince in vojaške vodje nisem ponosna, saj se ne spuščam na tako nizek nivo, da so mi v ponos in heroji nizkotneži. Kot sem že omenila, to le vi tako mislite, ne pa kot razmišljajo vsi drugi... Vaša izjava "Le sprenevedaj se ,pa še naprej bodi ponosna na svoje heroje ,na svoje vahdite,selefefije,šeitane in derviše kateri harajo po bližnjem vzhodu in savdski arabiji". Prosim, definiraj si omenjene pojme, saj vsi od naštetih ne morejo biti v ponos.. Spet kopirano od nevem kje.. Kot drugo, zakaj pa se mene tiče nekdo iz Savdske Arabije? Pač, jaz se ne delim po veroizpovedi (kot vi, ko se enačite z Rusi in drugimi pravoslavci) temveč po geografskem položaju.
crnigavran
16. 02. 2010 12.35
Miri,gamzija7,aidas nihče vam ne briše argumentiranih komentarjev ,brišejo le vašo svinjarijo.
crnigavran
16. 02. 2010 12.27
Graga gospa sramovana, pa zakaj nisi tega prej povedala,menda se ti lahko globoko opraničim ... Nirnberško sodišče je pod vodstvom amerike osvobodilo in rehabitiralo večino nacističnih zločincev,pa ne zato ker so dokazali da niso krivi ampak iz političnih interesov.Enako tako deluje Haško sodišče ...saj nisi slepa ,le sprenevedaš se. zato pa je domačim krvnikom in "hanđar diviziji "v bivši Yu sadil narod . To je tako če ti nekoga ubiješ pred pričo ,ne glede na to kaj si misli nek japonec ali anglež ,ti in priča veste kakšna je resnica.Le sprenevedaj se ,pa še naprej bodi ponosna na svoje heroje ,na svoje vahdite,selefefije,šeitane in derviše kateri harajo po bližnjem vzhodu in savdski arabiji. Srbi preprosto imajo dovolj tega vašega 600 letnega terorja.Dali so vam svobodo,zemljo,jezik in kulturo,vendar vama je vse to premalo.Raje se globoko opravičite tem trpečemu narodu in začnite spoštovati njihovo dobroto.Saj veš srbi imajo zločince posameznike vi pa ste kolektivni zgodovinski zločinci . A glej ga zlomka ;ob najezdi turkov ,ste vi bili večji turki kot sami turki,ob najezdi nemcev ,ste zopet vi večji nemci od samih nemcev,danes ko so vas vsi že spregledali pa ste bogumili,a ne bog vas nima rad.
trnova
16. 02. 2010 12.20
Meni tudi brišejo komentarje, tako da sklepam, da so pravoslavci zavzeli administracijo 24 . ur
gazija7
16. 02. 2010 12.17
ne morem več kom.ko mi kr brišejo komentarje.
aidas
16. 02. 2010 12.16
Miri- točno, vseh skupaj je do zdaj obtoženih in pravno-izrečenih 64 vojnih zločincev! in potem se najdejo takšni, ki začnejo po njihovi logiki naštevati zločince... No saj, cel svet je nor in napačnega razmišljanja, le Srbi (in to večinoma bosanski) imajo prav... Pač pustimo jim takšen užitek naj mislijo da imajo prav in da jim verjamemo... :)
gazija7
16. 02. 2010 12.15
zakaj brišete komentarje,napišem samo mnenje o neki ideologiji to ni žaljene naroda,ampak samo moje mnenje o nekaterih posameznikih in kaj je tu slabega.če že imate sp.stran za komentarje potem jih tudi objavite.
trnova
16. 02. 2010 12.01
NEKAJ IZMED ZLOČINCEV, KI SO OBTOŽENI: Duško Tadić Dragan Nikolić Duško Sikirica Dragan Kolundžija Damir Došen Blagoje Simić Miroslav Tadić Simo Zarić Stevan Todorović Milan Simić Goran Jelisić Ranko Češić Dražen Erdemović Dragoljub Kunarac Radomir Kovač Zoran Vuković Milorad Krnojelac Stanislav Galić Miroslav Kvočka Mlađo Radić Milojica Kos Zoran Žigić Dragoljub Prcać Mitar Vasiljević Radislav Krstić Radoslav Brđanin Biljana Plavšić Pavle Strugar Milan Zec Miodrag Jokić Darko Mrđa Dragan Jokić Vidoje Blagojević Momir Nikolić Dragan Obrenović Miroslav Deronjić Predrag Banović RADOVAN KARADZIC RATKO MLADIĆ BILJANA PLAVŠIĆ ITD