Tujina

Junaški kapitan odplul kljub orkanski burji in rešil življenje

Split, 02. 03. 2019 08.19 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Odločitev kapitana, da se s trajektom na morje iz Lastova proti Splitu poda v orkanski burji, je sprožila tako pohvale kot kritike. A mama otroka na krovu, ki je moral nujno priti v splitsko bolnišnico, mu je neizmerno hvaležna. "Rešili so mu življenje," je prepričana. Kapitan pa skromno odgovarja: "Le opravljal sem svoje delo."

Orkanska burja, ki je pretekli konec tedna pustošila po Dalmaciji in nekatere otoke povsem odrezala od sveta, trajektu Jadrolinije "Lastovo" ni preprečila, da bi v soboto z otokov odplul proti Splitu. Bil je edini. Krmilo je upravljal Branko Jaram – mož, ki tedaj še ni vedel, da bo kmalu postal hrvaški junak.

Trajekt je iz luke Ubli proti Splitu odplul ob 4.30. Med plovbo se je burja močno okrepila, pihala je s hitrostjo 100 vozlov, valovi so postajali vse večji. Prav tistega dne so v Splitu izmerili najmočnejše sunke vetra v tem stoletju, poroča Dalmacija Danas. Česa takšnega še nisem doživel, je povedal kapitan, in priznal, da je bilo tudi njega na trenutke strah. A vse se je srečno končalo, trajekt je v Split priplul z enourno zamudo.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Na krovu je bil otrok, ki je moral nujno v bolnišnico

O kapitanovi odločitvi, da izpluje kljub slabemu vremenu, se krešejo mnenja – številni mu čestitajo za pogum, drugi ga grajajo. Ena družina pa mu je neskončno hvaležna. Izkazalo se je namreč, da je bil na krovu trajekta otrok, čigar življenje je bilo ogroženo in je moral nujno čim prej priti v splitsko bolnišnico.

Zgodbo je na Facebook strani M/t Lastovo opisala njegova hvaležna mama Josipa. "Prejšnji četrtek sva jaz in moj štirimesečni otrok doživela prometno nesrečo. Helikopter naju je prepeljal v bolnišnico, kjer sva bila do včeraj. V petek pa je moj drugi otrok končal na infuziji v Blatu zaradi suma na pljučnico. Zdravnica se je odločila, da ga – glede na to, da sem bila jaz z otrokom na pediatriji v Splitu, oče pa dela v tujini – ne bo poslala v Dubrovnik, pač pa ga bo stabilizirala in poslala v Split. Z jutranjim trajektom Lastovo. Skratka, naša zgodba ima srečen konec, zdaj se vsi trije s tem istim trajektom vračamo na naš otok. In tako, da veste … Trajekt Lastovo je mojemu sinu tistega dne rešil življenje. Hvala od vseh nas je malo, premalo za vse," je zapisala.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Kapitan: Ko enkrat greš, se ne moreš več vrniti

Kapitan medtem skromno odgovarja, da je samo opravljal svoje delo. "Če bi vedel, kaj me čaka, ne bi izplul. Do Vele Luke je bilo vse v redu, zatem so se začele težave. Razburkano morje niti ni bilo tak problem, problem je bil izredno močan veter. Poveljnik v Jadroliniji sem 37 let, po morju plujem 40 let, a česa takšnega še nisem doživel. Ampak ko enkrat greš, se ne moreš vrniti," je dejal po poročanju Morski.hr in priznal, da je bilo tudi njega na trenutke strah.

Na vprašanje, ali je vedel, da prevaža hudo bolnega otroka, ki je na poti v splitsko bolnišnico, je odvrnil, da je videl reševalno vozilo in sklepal, da je nekdo v njem, ni pa vedel, da gre za otroka. Na trajektu je bilo okoli 30 ali 40 potnikov in nekaj vozil: vlačilec, pet ali šest tovornjakov, šest ali sedem manjših avtomobilov.

"Imeli smo še eno težavo, za katero pa nihče ni vedel. Sredi poti, kakšnih deset minut od Hvara, se nam je ugasnil pomožni motor, v katerega je prišel zrak. A člani posadke in mehanik so to rešili. Ob tem moram pohvaliti tudi njih," je še povedal Jaram.

Odgovor na kritike: 'S 50 let starim trajektom se je na morje podal zaradi vas!'

So se pa na družbenih omrežjih pojavile tudi kritike, da je bila kapitanova odločitev nespametna in bi se zadeva lahko tragično končala. Nanje se je odzval administrator strani M/t Lastovo Damir Jerkov.

"Ljudje moji ... če trajekt ne izpluje zaradi slabega vremena, bi kamenjali zlobnega kapitana, ker morate točno tistega dne na otok, on pa vas noče peljati. Vsi otočani imate toliko znanja in izkušenj s tem, da lahko pametujete, kako bi se vseeno dalo pluti in objavljate fotografije v dokaz. Če trajekt kljub slabemu vremenu izpluje, pa spet niste zadovoljni! Vsi ste pametni in se mešate tja, kamor se vam ni treba. Zelo preprosto je … če trajekt ne pelje, ne pelje. Če pelje in vas je strah, ostanite doma! Danes, ko so bile vremenske razmere na morju izredne, se je posadka žrtvovala za vas! Mislim, da bi sicer raje ostali v svojih toplih kabinah na kopnem, kot pa se borili z orkansko burjo na trajektu, starejšem od 50 let! Zaradi koga so to storili? Pa zaradi vas, otočanov! Zato ne govorite o stvareh, ki jih ne razumete. Pustite ladje in morje tistim, ki so se o tem učili v šolah in na fakultetah. Pot od Lastova do Splita je trajala uro dlje, a se je končala brez težav, potniki niso bili ogroženi. Ni bilo prvič in ne zadnjič," je zapisal.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (149)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

joeel
03. 03. 2019 20.08
+0
DRUŽINI ŽELIM VELIKO ZDRAVJA IN DA NIKOLI VEČ NE PRIDE V TAKO SITUACIJO TEBI KAPETAN PA Č E S T I T K E IN MIRNO MORJE V BODOČE.
jured100
03. 03. 2019 10.36
+9
ina5785
03. 03. 2019 10.25
+8
BRAVO, BRAVO!!!! to je ČLOVEK z velikim srcem! Tudi jaz kot mati bi ti bila NEIZMERNO hvaležna za tvoje hrabro človeško dejanje! Če se kapitan NE bi odločil ispluti, bi ga zagotovo to žrlo celo življenje. Takšnega dejanja so sposobni samo dobri ljudje, ki NE pomislijo najprej nase, temveč na druge!!! Čestitam, enostavno ni besed za tovrstno dejanje!!!!!
User1538643
03. 03. 2019 10.23
-9
Senzacija, ki to ni.
Grega311
03. 03. 2019 08.35
+14
Zdej ,če jaz prav razumem je kapetan pač odplu nevedoč , da je na krovu ta bolan deček kar se je izkazalo šele pozneje.....
mijav
03. 03. 2019 09.40
+7
User1538643
03. 03. 2019 10.24
-1
maršal Broz
02. 03. 2019 20.52
+22
Junija 1987 sem plul na tovorni ladji iz Šrilanke skozi Indijski ocean proti Rtu dobre nade...200 milj prej, nas je zajelo strašno neurje, ki je trajalo pet ur. Ladja je bila sicer nepoškodovana, kozarci, krožniki in ostalo, je bilo pa v prahu....skratka vse je bilo sesuto in razbito.
klenoo
02. 03. 2019 20.50
-27
Tocno tako, bedarija totalna, take pravljice lahko prodajate otrokom... Tu ni nobenih valov, sploh pa za trajekt ni to nobena ovira, kdor je jadralec bo ze vedel o cem govorim... Skratka ne nabijajte
joeel
03. 03. 2019 20.09
Cene Urban?i?
02. 03. 2019 19.19
-31
Bedarija! V takem sploh ni problem pluti s tako veliko ladjo! Niti kakšnih posebnih valov ni! Taka ladja lahko pluje tudi v visokih valovih in res hudem vetru. Youtubajte Ships in Storms, pa boste videli, da ta trajekt pluje v povsem OK razmerah.
Vikica
02. 03. 2019 19.17
+55
Bravo, bravo, bravo kapetan. Upam da je dete v redu.
tali?ni tom
02. 03. 2019 18.39
+25
vse lepo in prav,kapo dol pred posadko,in trajektom da je zdržal! ma pa hrvaška srečo da je bila nekoč del Jugoslavije,da ima sploh kaj trajektov! če nebi bila bi se furali s splavi! ali jolami!
scipio
03. 03. 2019 07.57
+4
So pač podedovali najboljši del grunta, vsaj kar se obale in arhipelaga tiče. Pa tudi slavonska žitnkca nej tak slaba. Ne vem le , zakaj jim je ob vsem tem GDPp.c. pol manjši od našega, moramo že mi biti od hudiča, da o švedih in brunejskem sultanu niti ne govorimo.
RUGIEVIT
02. 03. 2019 17.46
+63
Tak je vsepovsod da laična javnost pametuje o vsem, mater imamo vsi ogromno strokovnjakov! Zato pa je kot je, in vse gre nekam v bož...ma....!
bossanoga
02. 03. 2019 17.38
+83
Kapitan niti ni vedel, da prevaža otroka in v kakšnem stanju je. Opravljal je svoje delo. Pošteno in vestno. Iz zato, ker je svoje delo opravljal pošteno in vestno je JUNAK. Vse drugo pa so novinarji.
anakondabox
02. 03. 2019 16.56
+44
Kapitan Janko Abram je zame heroj. Nesebično je rešil otroka, kljub orkanskih valovom, v katerih bi lahko sam izgubil življenje. #junak
misko5lin
02. 03. 2019 19.26
+10
Si mogoče slabo prebral? Sploh ni vedel koga prevaža. Videl je samo rešilni avtomobil. Peljal bi tudi, če rešilnega avta ne bi bilo. Kasneje so zgodbo o pogumnem kapitanu napihnili novinarji.
klenoo
02. 03. 2019 20.52
+0
In kje ti vidis velikanske valove, nikjer, ker si prebral, da so bili velikanski, so sedaj samo v tvoji glavi...
ina5785
03. 03. 2019 10.28
+2
misko5lin - Vedel JE, da nekdo POTREBUJE NUJNO POMOČČČČČČ!!!!! Ni bilo važno ali otrok, ali starec. . . . . . . človek je potreboval pomoč! ZAKAAAAJ hočete vedno v DOBRIH dejanjih videti NEKATERI slabo in potem samo PAMETUJETE. Po vsem sodeč bi se ti potuhnil, če bi bil kapitan!!!!!!!!!!!!
Klavdij Volk
02. 03. 2019 16.17
+23
Sem enkrat probal to progo in vse je res kar je napisano.
zoom24
02. 03. 2019 15.50
-36
Novica od ene kamikaze, pa še ta iz cro. Da bi pa pohvalili naše vsakodnevne JUNAKE, gasilce, reševalce ipd., ki rešujejo živlenja to pa ne. Tistimu mornari bi pa dal pihat. Visim pa, da je obisk tega portala poln tujcev.
murate
02. 03. 2019 16.01
-7
sova med junakom in bedakom je običajno samo tanka črta
smiblik
02. 03. 2019 16.41
+10
murate
02. 03. 2019 15.24
-42
Enkrat sem doživel orkansko burjo,ležal sem na plaži in ogromen val je plusknil čez rob plaže-višina dobrih 10 cm in mi zmočil brisačo ,tko da pregret od sonca pa mrzla voda pod rit je strašen šok,še danes iz varnostnih razlogov brisačo na plaži vedno kakšnega pol metra odmaknem od roba plaže,četudi je rob višji od 10 cm
spidman
02. 03. 2019 15.30
+7
murate
02. 03. 2019 15.35
-12
spi zdi man ,varnost je na prvem mestu ,uči se od nas starejših
spidman
02. 03. 2019 15.41
-10
murate
02. 03. 2019 15.57
-8
spi zdi ne se secirat če maš govorno napačo,saj te hecam ne bit hud
Klavdij Volk
02. 03. 2019 16.16
+16
Ko boš enkrat probal bit 6.ur na takem trajektu pri takem vremenu začni čivkati.Drugače pa ne se slinit.
spidman
02. 03. 2019 17.21
-3
misko5lin
02. 03. 2019 19.28
+1
Še dobro, da si živ ostal. Zelo sočustvujem s tvojo življenjsko izkušnjo....
klenoo
02. 03. 2019 20.53
-4
brusilec
02. 03. 2019 22.03
+2
murata .. tistivpljusk je bil od enga gospoda k smu bil vsec .. pa te je malce posprical ..
zoom24
02. 03. 2019 14.54
+4
Kaj za isplutje plovila ni potrebno nobeno dovolenje kontrole pomorskega prometa?
murate
02. 03. 2019 15.25
+0
alo dalmacija je pod croate,kakšna kontrola...
Malek
02. 03. 2019 14.04
+77
Dejstvo, da kapitan sploh ni izplul zaradi otroka, kot je sedaj zadeva napihnjena, saj je sam zatrdil, da tega sploh ni vedel, ampak je samo videl resevalno vozilo. Ce bi bil otrok res zivljensko ogrozen, bi ga zdravnic ze prej napotila v Splitsko bolnisnico, ne z jutranjo redno trajektno linijo, takrat se ni pihala taksna burja. Kapitan se je ustel, kot je razvidno iz njegovega pogovora, ko je dejal, da sprva ni bilo hudo, potem pa zmeraj huje. Clanek pa je napisan tako, kot da bi izplul zaradi otroka. Stvar napihnjena do konca, znacilno za 24 ur. Kapetanu pa kapo dol, priznal je, da ga je bilo posteno strah, da se je ustel, da ni vedel za otroka in s tem se ni delal junaka. On ve, da bi se zadeva za vse ljudi na krovu lahko koncala katastrofalno, pravzaprav so bili pred katastrofo, ce bi odpovedal se glavni motor. Imam dolgoletne izkusnje z morjem. Morje ne oprosca.
kapetan
02. 03. 2019 14.18
-3
Trajekt ima vedno vsaj 2 glavna motorje 😀. Ne odpove kar tako.
Malek
02. 03. 2019 14.24
+21
Poznam kar nekaj primerov, ko so trajekti ostali brez pogona, nazadnje lansko leto, ko je trcil v Zadarski pomol, pred stirimi leti pa v Splitskega, ko je bilo poskodovanih 32 ljudi. Odpoved motorja, je uradna razlaga.
kapetan
02. 03. 2019 14.30
-9
Odpoved motorja je lahko širok pojem. Verjetno če je trčil v pomol je bil pogonu ali kaj. Lahko pa da je odpovedalo krmiljenje motorja če je trčil in ni vedel dat v vzvratno. Lahko ostane brez obeh motorjev vse je mogoče a zelo težko. Po navadi je vzrok odpovedi obeh motorjev da ni goriva nakrcanega.
Malinha
02. 03. 2019 14.48
+9
Kapetan, tvoje znanje o ladijskih motorjih je malček.... pomanjkljivo.
kapetan
02. 03. 2019 14.58
-12
Na morju sem se ukvarjal vedno z plovbo. Motorje raje preverijo pred plovbo da nimam težav kot ti potem.l.p
Malinha
02. 03. 2019 15.05
+16
Za razliko od tebe sem se sam na morju ukvarjal s plovbo. Tako stroj kot paluba je bila pred izplutjem 'preverjena', kar pa apriorno ni pomenilo, da so s tem težave absolutno nemogoče. Ko pride slabo vreme, dobesedno 'norišnica iz neba', potem ima vsak pomorščak težave, a očitno le ti ne. g.p.
murate
02. 03. 2019 15.26
-5
jaz pa mislim da so mel cockto predolg na soncu
kapetan
02. 03. 2019 16.04
-4
Pol pa skrajni čas da zamenjaš ladjarja v kolikor sta scrkovala oba motorja hkrati. Jaz odpovedi obeh motorjev nisem še doživel. Pač en tako drugi drugače. Morje spoštuj pa ti bo prizanesljivo.
ina5785
03. 03. 2019 10.32
+1
miss - LEPO POZDRAVLJEN! A ni tragično, da je nekaterim samo važno iskat napake in pomankljivosti v častnem dejanju??? Kot da nekateri tekmujejo, kdo bo povedal večjo neumnost. . . . . . . . Kam gre ta svet?????
kapetan
02. 03. 2019 14.04
+25
Stari barba je že vedel, da lahko izpluje drugače ne bi. Domačini dobro poznajo svoje morje in tvegana poteza je rešila življenje. Je pa res da je plul v veter in val in taka smer je najbolj varna zaradi valjanja ladje. Resnica je da v takem je najtežje pristati a ob obali v Splitu se val z burjo šele začne ustvarjat. Trajekt ni upal bit poln ker drugače ne bi izplul zaradi teže in posledično zmanjšane manevrske zmožnosti. Vsekakor pa bravo kapetane dečko je živ.
Malek
02. 03. 2019 14.13
+6
Stari barba ni vedel kaj ga caka, preberi se enkrat njegovo izjavo, ce bi vedel, kaj ga bo doletelo, nebi izplul, to so njegove besede. Tudi najboljsi se kdaj ustejejo ali jih kaj preseneti.
kapetan
02. 03. 2019 14.20
-8
Kaj ni vedel. Potem pa ni pregledal samo prognoze za pomorcev. Kdorkoli te uči kako it na morje ti reče to prvi preglej. Kaj mislite da ni čutil burje med otoki?
Malek
02. 03. 2019 14.27
+10
Pa daj preber se enkrat, Ce bi vedel, nebi izplul, to so njegove besede, ti pa trdis, da je vedel, ceprav on trdi da ne. Ti ves vec, kot kapetan trajekta, ki ga je upravljal.
kapetan
02. 03. 2019 14.39
-7
Trdim samo da je ravnal nestrokovno. Se strinjam z vsebino da "ni vedel". A ladje imajo konstantno vremensko prognozo na mostu in če ni preveril je malomarnost ker je to njegova dolžnost! Naslov je napihnjen a v vsak primeru je dobro odkrmaril. Če si že kdaj plul po organskih vetrovih veš kaj imam v mislih. Ladje na oceanih sveta se z tem dnevno soočajo.
Malek
02. 03. 2019 14.51
+9
Dobro, malo si popravil svoj komentar, ko si prej trdil drugace, sepa, strinjam s tabo, da je v teh razmerah dobro odkrmaril, se je pa meni pred leti zgodilo podobno, sem izplul s Hvara s svojo 17m barko, preveril vremensko napoved, na odprtem morju se je burja okrepila na 80 vozlov, napoved je bila do 40 "cvorova", valovi so dosegli do 6m, tudi jaz sem se takrat dejal, ce bi vedel, nebi izplul, bi pil pivo v Jelsi.
Tanja Jelen
02. 03. 2019 15.49
+0
vsaka čast kapetanu rešil je življenje otroku!!! Da je otrok vas bi tudi toliko komentirali o sposobnostih kapetana in kaj bi bilo treba in kaj ne, ljudje bodite pozitivni
Bigbadjohn
02. 03. 2019 13.30
-11
Dokaz, da je Istra slovenska- grajali so ga!
scipio
02. 03. 2019 14.22
+6
Sploh ne, pač pa dokaz, da si le ti dokaj slabo izobražen. Istra ima z Dalmacijo toliko skupnega kot ima naša Kranjska gora s Halozami. Dalmatinci sploh ne ločijo med Slovenci in Slavonci in kateri od teh so "njihovi" in kateri niso. Je pa tudi res, da so si vsa našteta ljudstva, vključno z nami, enaka v tem, da jim nikoli nič ni prav. Družbena manifestacija sindroma kmečke neveste ali SNP (SindNepoPi) je v teh plemenih pač realnost. Bravo, captain!