Tujina

Je bolje živeti v skupni ali samostojni državi?

London, 03. 09. 2014 08.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Ali več prednosti prinaša življenje v veliki združeni državi ali v manjši, a samostojni državi? Gre za vprašanje, na katerega si morajo odgovoriti Škoti, preden se bodo na referendumu odločali o tem, katera možnost jim prinaša boljše pogoje za družbeni in gospodarski razvoj.

Škotska
Škotska FOTO: Reuters
18. septembra se bodo Škoti odpravili na referendum, na katerem bodo odločali o tem, ali želijo biti še naprej del Združenega kraljestva ali bi raje šli na svoje.

Škoti hočejo na svoje, saj menijo, da v Londonu zavirajo njihov razvoj. Samostojni bi lahko postali ena najuspešnejših držav na svetu, pravijo. Zanašajo se na prihodke od nafte in plina in dodajajo, da trenutno v britansko blagajno plačujejo več, kot iz nje dobijo.
Ne glede na populistične televizijske nastope zagovornikov ali nasprotnikov odcepitve, je pred volivci težka odločitev. Upoštevati morajo več posledic, ki jih bo imela ena ali druga odločitev – od družbenih, političnih do ekonomskih.

Škotska se je Veliki Britaniji pridružila s podpisom pogodbe leta 1706, dokument pa je v veljavo stopil 1. maja leta 1707. Škoti so bili takrat gospodarsko na tleh po neuspešnem poskusu kolonizacije, Angležem pa je priključitev ustrezala tako z ozemeljskega kot ekonomskega vidika.

Kampanja pred škotskim referendumom
Kampanja pred škotskim referendumom FOTO: Reuters

Presenetljivo: med nasprotniki in podporniki osamosvojitve le malo razlike v podpori

Dobra tri stoletja kasneje, se bodo volivci odločali med odgovoroma da ali ne na vprašanje, ali želite, da Škotska postane samostojna država. Kot je za volitve običajno, bo vpliv zagovornikov in nasprotnikov odcepitve na odločanje volivcev največji preko televizijskih soočenj. Rezultat je zaenkrat precej izenačen, pri čemer analitiki menijo, da nasprotnik odcepitve Alistair Darling deluje nekoliko bolj prepričljivo, ko razlaga, kaj odcepitev pomeni za denarno valuto in ekonomijo države. Kljub temu pa je bil zagovornik odcepitve Alex Salmond precej boljši na drugi debati, kar je omajalo Darlingovo prednost.

Je pa trenutna izenačena podpora eni in drugi strani presenečenje. Če je še pred kakšnim letom kazalo, da gre pri zagovornikih odcepitve bolj za boj z mlini na veter, kot resen projekt, se je njihova podpora zdaj zelo približala tisti, ki jo uživajo nasprotniki odcepitve, avtorji kampanje za odcepitev pa pravijo, da je njihova kampanja pravzaprav šele zdaj ujela trenutek, ko podpora narašča, zato računajo, da bi se lahko tehtnica v njihovo korist prevesila v ravno pravem trenutku.

Večina Britancev bi rada videla, da Združeno kraljestvo ostane nedotaknjeno. A če bi se Škoti vseeno odcepili, se s tem, da kot valuto še naprej uporabljajo funt, strinja je 23 odstotkov vprašanih.
Datum referenduma, 18. september, je bil skrbno izbran, določil ga je Salmond, pri tem pa upošteval tudi dejavnike kot so vreme, sezona kongresov britanskih političnih strank in počitniško sezono, prav tako je računal, da bo na nacionalna čustva Škotov vplivala letošnja okrogla obletnica bitke pri Bannockburnu leta 1314, ki je bila pomembna zmaga na poti k takratni samostojnosti Škotske.

Na referendumu bodo lahko glasovali vsi, ki živijo na Škotskem in so starejši od 16 let. To pomeni, da okoli 800.000 Škotov, ki živijo v drugih delih Združenega kraljestva ne bo moglo glasovati, lahko pa bo glasovalo okoli 400.000 Britancev iz drugih delov države, ki zdaj živijo na Škotskem.

"Kdor se odcepi od države članice EU, ostane zunaj povezave"

Poleg domače politike, imajo k nameri o samostojnosti marsikaj povedati tudi tuji politiki. Med drugim se je oglasil ameriški predsednik Barack Obama, ki je izjavil, da si ZDA še naprej želijo močne Velike Britanije in s tem dal jasno vedeti, katero stran podpira, čeprav je dodal, da je odločitev vsekakor v rokah volivcev.

Podobnega mnenja so tudi številni evropski voditelji, še posebej tisti, ki se doma srečujejo s separatističnimi gibanji. Španski premier Mariano Rayoj, ki ima v domovini veliko dela s Katalonci, ki želijo na svoje, je Škotom sporočil, da je več kot jasno, da država, ki se odcepi od države, ki je del Evropske unije, ostane izven Evropske unije.

Enotnega mnenja niso niti škotski zvezdniki. Najbrž najbolj slaven podpornik odcepitve je Sean Connery. "Menim, da je priložnost za samostojnost enostavno predobra, da bi jo zamudili," pravi. Medtem ko je pisateljica in avtorica Harryja Potterja J. K. Rowling za kampanjo v podporo združeni državi donirala milijon funtov.

Škotski in britanski pes
Škotski in britanski pes FOTO: Reuters

Obdržali bi kraljico in funt

Škoti se sicer ne želijo znebiti vsega, kar je britansko. Tako bi na primer kot "glavo države" obdržali britansko kraljico oziroma njenega naslednika, podobno kot so to storile Kanada, Avstralija in Nova Zelandija.

Večje vprašanje pa je, ali bi lahko Škoti kot denarno valuto obdržali britanski funt. Medtem ko Salmond meni, da bi bilo zelo čudno, če jim tega ne bi dovolili, navsezadnje denarne unije niso nič nenavadnega, vrh britanske politike meni, da to ne bo mogoče. "Velike Britanije nihče ne more prisiliti v denarno unijo," je jasen nekdanji premier Gordon Brown.

Naslednja možnost bi bil za Škote evro, a Salmond pravi, da ga ne želijo. A tudi v primeru, da bi ga želeli, oziroma bi bila to možnost, ki bi jim po britanski blokadi ostala, postopek priključitve evroobmočju ni ne hiter ne enostaven, saj se mora država na to pripraviti z zakonodajnimi spremembami in izpolnjevanjem določenih pogojev.

Podobno velja za ponovno pridobitev ugodnosti, ki jih prinaša članstvo v Evropski uniji. Da bi Škotska čez noč postala nova članica unije, ker je pač bila njen del v skupni državi, ni samoumevno. In če temu ne bi bilo tako, bi bila pred državo obsežna pogajanja o članstvu, pri sprejemu pa bi se lahko zapletlo, če bi se na primer Velika Britanija odločila za veto na škotsko članstvo.

Vprašanje je tudi, kako bi si ločeni državi razdelili ogromen dolg. V teoriji tako, da bi Škotska morala prevzeti njegov sorazmerni delež. A Salmond pravi, da dolga ne bi prevzeli, če jim v Londonu ne bi dovolili postati del denarne unije in imeti vpliv na skupno politiko funta.

Ločeni državi bi se najbrž težko dogovorili tudi o razdelitvi vojaške opreme, Škoti pa so že povedali, da bi v primeru uspelega referenduma pričakovali takojšen umik vseh vojaških sil "stare države" s svojega ozemlja, še preden bi se posušilo črnilo pod odcepitvenim dokumentom.

Analitiki se ukvarjajo tudi z vprašanjem, kaj bi odcepitev pomenila za koncept Združenega kraljestva. Medtem ko nekateri menijo, da bi bil to le manjši udarec, so drugi mnenja, da bi bil to lahko le začetek ozemeljskih delitev velike države, saj bi lahko zgledu Škotov sledili še kje, prav tako naj bi odcepitev omajala vpliv in ugled države v svetovnem merilu.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (106)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

žlikrofi
04. 09. 2014 18.53
+1
tapunkljast in peterle nam l90 nista povedla da nas hočta hinavsko v zdrženo svin jarijo vatikan
Klotilda H
04. 09. 2014 09.26
-4
odcepitev je vedno dobra, če se bogati del odcepi, torej katalonci od špancev. škotska pa je manj razvita od anglije, zato je to neumnost.
Krta?a 21
05. 09. 2014 21.51
+1
Kunar
07. 09. 2014 12.49
+1
Španci nočejo odcepitev Baskije in Katalonije ravno zaradi tega, ker celotna država skoraj živi na njunih plečih in sta najbolj razvita dela Španije, S Škotkso je pa povsem enako.
špicparkeljc.
03. 09. 2014 13.01
+27
slovenija naj gre pod avstrijo
fujjjjjj
03. 09. 2014 13.35
-19
Jožajoža
03. 09. 2014 14.28
+38
smo samostojni , smo slabši kot Albanija, pod Jugoslavijo smo pa bili na vrhu uspešnih držav na svetu.
Mil?007
03. 09. 2014 14.43
-22
A ti to resno Jjoža, v vrhu neuvrščenih si mel najbrž v mislih.
Komenter
03. 09. 2014 19.44
+15
Vsaj vedeli smo kam spadamo, kaj želimo in zakaj delamo... Avtonomija je odlična, nič ne rečem... samo ne razumem zakaj nismo po Jugoslaviji ustvarili neko novo balkansko gospodarsko unijo? Se vam ne zdi, da bi lahko iz nje prosperirali?
poslanka sexs
03. 09. 2014 20.54
+7
nasa stajerska zelja je da bomo se enkrat od slovenije odcepili to bo prej ali slej
piko112
04. 09. 2014 00.12
+12
Slovenija je lahko samostojna ko bo zamenjala svinje v svinjaku. Ne pa samo jih premikala po koritu gor pa dol
špicparkeljc.
04. 09. 2014 17.52
+0
fuuj vidš da nismo za samostojno državo... če bi šli pod avstrijo bi se slovenija v trenutku razvila za 5 let naprej... takoj ko greš čez ljubelj čez mejo že vidiš da nisi več v sloveniji... takoj se vidi da si v naprednejši državi...
silly
07. 09. 2014 12.32
+0
sem takoj za priključitev avstriji ali pa nemčiji...
asdfghjklqwertz
03. 09. 2014 12.40
-4
Škoti se bi v primeru odcepitve z Veliko Britanijo ustavili v gospodarstvu. Tam ni ravno veliko česa, ki bi jim prinašalo dobiček, razen kaki stonehange, gradovi ipd, med tem, ko jim iz Londona priteka trenutno še kar nekaj denarja. Je pa zagotovo boljše živeti v samostojni državi. Ampak to še ne pomeni, da bodo imeli manj obiskov. Isto bo kot prej, nič ne bodo s tem pridobili, razen to, da bodo pač škoti imeli svojo državo in ne več UK.
tone078
03. 09. 2014 14.53
+8
silly
07. 09. 2014 12.32
zgleda, da nisi članka zgoraj prebral....
Martian
03. 09. 2014 11.02
+16
Škotska se osamosvoji... pol se bomo pa še Gorenjci... in pol se združimo v Republiko Škotske in Gorenjske... ..in začnemo s politiko varčevanja..
fujjjjjj
03. 09. 2014 11.06
+6
Martian
03. 09. 2014 11.08
+10
fujjjjjj
03. 09. 2014 11.09
+0
Komenter
03. 09. 2014 19.48
+6
Republika Škotske in Gorenjske oz. svetovna velesila v promociji jetrne ciroze
piko112
04. 09. 2014 00.08
+2
laznivec
03. 09. 2014 10.36
+7
Škoti, Katalonci in Prekmurci... Jagodni izbor v okupaciji na pol civiliziranih narodov... Angleži še zdaj delijo ljudi na plemstvo in nevredne, Španci imajo bikoborbe in pokvarjeno kraljevino, Slovenija se deli na "elito" in siromake...
I_LOVE_FOOTBALL
03. 09. 2014 10.48
+7
In ta 2elita" se deli na levičarje in desničarje in zaradi trenj med njimi siromaki še slabše živijo...
laznivec
03. 09. 2014 10.58
+13
Deli se na leve in desne le navidezno, da zmede rajo, v resnici so vsi enaki, le vladajo po načelu DELI IN VLADAJ, večina slovencev pa temu nasede...
poslanka sexs
03. 09. 2014 20.56
+0
prej ali slej se bomo stajerci odcepili od laznivcev
fujjjjjj
03. 09. 2014 10.32
+51
za vse ki toliko kritizirate Jugoslavijo naj vam povem:Imel sem zeloooooo lepo otroštvo ,pa čeprav v revščini,vsako leto sem šel na morje ,kar sedaj tega ne morem,šolal sem se zastonj,imel dobro zdravstveno oskrbo brezplačno ,ne pa sedaj ko rabim zdravnika moram par meecev čakat(Zobozdravnik)Kaj pa današnja mladina? Bo imela vse to? MOčno dvomim.
followme
03. 09. 2014 10.35
+7
laznivec
03. 09. 2014 10.39
+5
Mil?007
03. 09. 2014 10.39
-20
Jaz pa ravno obratno otroštva v jugi praktično nisem imel, mam pa zdaj lepa srednja leta. V jugi sem šel na morje 1 x letno za 1 teden, zdaj grem redno 2 x tedensko plus 15 dni med dopustom v tujino - kar misli si jugo pa dopust v tujini- je blo rezervirano samo za ve se koga. Za šolo sem prestar. Zdravstvena sploh pa zobozdravstvena oskrba je bila v jugi taka, da imam zaradi pocarsko popravljenih zob v delavskih ambulatah večne težave s sinusi, pa še celo premoženje sem zapravil, da sem spucal jugo zobarski klump. Če sem v jugi hotel do dohtarja sem moral najmanj 3 ure čakat po čakalnicah, danes se en dan prej naročim po telefomu in čakam največ 30 minut. Današnja mladina ima neprimerno več kar smo imeli nekoč, o možnostih, ki jih imajo mladi danes si mi nismo upali niti sanjat.
laznivec
03. 09. 2014 10.42
+14
Ja, možnost v tujini... A zato, ker je pri nas tako lepo gimnazija v avstrijski Radgoni poka po šivih od Pomurskih šolarjev... V Avstriji je šola ZARES zastonj, ne pa kot pri nas... Da o zaposlitvi ne govorimo...
NejcPircMusar
03. 09. 2014 10.55
+17
Ravno zaradi takih kot je legalisefreedom nekateri ne moremo na morje niti vsakih 5 let! Pri zdravniku mogoče ne čakaš če greš na pregled ker te boli grlo, če greš naprej h kakšnemu specialistu, pa računaj ne 3 dni ampak pol leta, leto ali več.
Mil?007
03. 09. 2014 10.58
-14
Ti ne morem pomagat, če s svojim znanjem nisi konkurenčen na trgu dela. Si boš moral sam, ma verjetno boš še naprej zgubljal čas po portalih in jokcal kako ti je hudo. Naredi kaj zase, nauči se česa, kar bodo tudi drugi dovolj cenili, da boš lahko dostojno živel. Danes to možnost imamo, v jugi je ni blo, smo se morali vsi utopit v socjalistični sivini. kdor je takrat pokukal iz sivine jih je itak hitro dobu po buči. Za svoje zdravje pa skrbim tako, da danes hvala bogu specjalistov ne rabim več, sem jih pa rabu kot otrok v jugi.
fujjjjjj
03. 09. 2014 11.08
+13
Legalise,če te prav razumem sedaj ko si v kapitalizmu ,si tako zdrav da niti umrl ne boš.
Mil?007
03. 09. 2014 11.09
-7
Ja res maš prav, delam na tem, da bom umrl zdrav. V socijalizmu doma ni blo dnarja ne za športno kolo ne za smučke, samo ena zguljeno žogo smo brcal, pa stare ponije šraufal. Danes mi je kolesarstvo in šport način življenja, mam pa v danes v kapitalizmu 3 kolesa. Še večkrat prašam kako lepo bi blo, če bi takrat bil v kakšnem kolesarskem klubu, takrat je bil najbljižji v italijanski Gorici, danes v kapitalizmu so v krogu 20 km štirje resni pa še par levih.
santamaura
03. 09. 2014 11.10
+22
LegaliseFreedom Kaj pa nakladaš bedastoče. V Jugi si imel na razpolago morje od Pirana do Albabnije. Toliko kot si takrat plačal za en teden dopusta na kakšnem jadranskem otoku, danes plačaš za parkirnino v Strunjanu. Kar se pa tvojega zobovja in nosu tiče, te bo pa že kakšen hrvaški natakar zrihtal, če ne boš imel v žepu dovolj kun potem se boš pa lahko zadovoljen naročil pri privat zobozdravniku - no ja, samo nekaj tisoč evrov pa le pripravi, saj bi tudi tvoj zobozdravnik rad šel 2 x tedensko na morje in 15 dni v tujino
Mil?007
03. 09. 2014 11.16
-7
Odkar sem dovolj star, da si lahko sam plačam dopust me hrvaška še ni vidla, obala od Lazareta do Sečovelj pa mogoče 2 x na leto kakšno popoldne.
silly
03. 09. 2014 11.21
-5
kaj lenobe jugoslovanske spet jokcate; tam vam je bilo fajn, ker so drugi za vas vse delali;...pol se pa je končalo z 130000 mrtvimi in pol milijona razseljenimi;
fujjjjjj
03. 09. 2014 11.24
+1
To da ne greš na Hrvaško je popolnoma tvoja odločitev ki ni povezana z standardom.Tudi jaz ne grem.Ampak ne zaradi tega da ne bi mogel ampak zaradi tega ker imam za hišo lepo urejeno kopališče v Mojem potoku ,hladna voda ki ne preseže 20 stopinj čista.Tako da morja ne pogrešam prav nič.
Mil?007
03. 09. 2014 11.31
-3
Santamaura, da nisi bil kak politkomisar v prejšnjem življenju, me je kar srh spreletel, ko sem prebral tvoj post. Taki pač ste, če ni po vaše je treba takoj zobe zbit pa lični opis promenit.
santamaura
03. 09. 2014 12.12
+4
LegaliseFreedom - Brez skrbi - Mene se ti ni treba bati. Ali veš zakaj ne? Zato ker te spoštujem, čeprav so najina mišljenja o bivši skupni državi pač različna
špicparkeljc.
03. 09. 2014 12.42
-7
če si bil iz komunistične družine si se gotovo imel lepo... če si bil pa s strani desnih pa nisi mogel imeti lepega otroštva.. tako je že od konca 1. sv. vojne naprej in tako je tudi danes... koliko so komunisti pokradli slovencem... če pogledaš realno... danes si lahko veliko več privoščiš kot včasih... mlajša generacija pač ne veste kako je blo včasih... še predstavljate si ne kakšna revščina... danes pa napredek slovencev zavirajo komunisti... slovenija je ena najbolj evropskih komunističnih držav... in zato je tudi ena najbolj "nazadnjaških" držav...
Mil?007
03. 09. 2014 12.52
-5
Santamaura, še enkrat. taki ste. Da človek lahko napiše, kar si ti se mu mora seveda najprej utrnit misel - kako bi mu gobec razbil. Sem dovolj star, da mi je to jasno.
Komenter
03. 09. 2014 19.57
+7
@LegaliseFreedom Direktor katerega podjetja ste že?
Die einemaister
03. 09. 2014 20.50
+8
lagalise- d si nisi upal u nekem nikakvem socializmu privoščiti kolesa ste pa mogli bit res bedaki doma, js sm a iz stare gorice si lahko privoščil s tem d so tata in nama bla navadna delavca, k toliko o znanju govoriš
TellingTheTruth
03. 09. 2014 10.25
+15
Zanimivo. Škotski referendum/plebiscit se upošteva, tisti ki je v ukraini pa ne. Sem mislil da smo si ljudje enakopravni - ocitno le dokler nisi "napačnega" mišljenja
silly
03. 09. 2014 11.17
zvit kot presta
03. 09. 2014 10.21
+4
Ko je AO postajaja (oziroma hotela biti) vse bolj samo germanska je šlo po zlu, ko je Jugoslavija začela postajati velika Srbija je šla po zlu. Torej, problem je v nedemokratični politiki in ne v skupnosti več narodov in kultur.
silly
03. 09. 2014 10.17
+2
spet eni, ki jih bodo nat.gnili s sanjami o svoji saamostojni državi....potem pa je isto, kot prej samo, da "domači" več spokradejo...
gullit
03. 09. 2014 10.14
+18
Mi smo tko majhni, da bi mogli bit nevtralni in samozadostni, ker imamo vse pogoje za to. Hrano in pijačo lahko pridelamo sami, razvijemo samo še turizem, pa bi živeli kot kralji, tako pa politika vse uniči naše sanje...
fujjjjjj
03. 09. 2014 10.16
+3
silly
03. 09. 2014 10.18
+2
a pol bomo pa vsi kelnarji in kmeti ali kaj ?
fujjjjjj
03. 09. 2014 10.21
+6
Silly,če nisi v neki skupnosti,še ne pomeni da ne moreš izvažat pa uvažat
TellingTheTruth
03. 09. 2014 10.26
+1
Nimamo nafte, tako da ne moremo biti samozadostni. V vsakem primeru bi bili odvisni od trgovanja z drugimi. Ko pa je enkrat tako, je bolje da si v obmocju prostega trgovanja. Mar ne?
frako
03. 09. 2014 10.45
+8
mamo nafto sam je ne črpamo ker se baje ne splača tko kt pouno drugih zadeu ki se ne splačajo v sloveniji ker jo vodijo sami "strokovnjaki".
silly
03. 09. 2014 11.16
-3
, če pa govoriš o samozadostnosti,......pol ne moreš nekaj uvažati in izvažati,...pol se pač samozadostnost greš....samo, da se je mi ne moremo in ne vemo iti.....
Verbena
03. 09. 2014 10.14
+1
JA kaj je zdej Škoti??...prej ste hotel odcepitev ravno zarad krone, da vam preveč pobere!!...dvomim, da bo referendum uspel, saj je zadnje čase rezultat pol-pol !!
METKA102
03. 09. 2014 10.08
+1
Me pa zanima, kako bo to pri njih. Ali se ŠkotI smejo odcepiti z referendumom in je to veljavno, zakaj pri drugih pa ni? Kje so ta pravila in kdo jih postavlja?
MafijaJalowaRde?a
03. 09. 2014 10.07
+5
Škoti nimajo komunistov ... tko da imajo vse šanse, da jim uspe, pa to ...
silly
03. 09. 2014 10.17
+7
Mil?007
03. 09. 2014 10.03
-2
V primerjavi z našo osamosvojitvijo, živeli smo v državi, kjer je bilo 6 uradnih jezikov in ene 30 manjšin je ta škotska zgolj simbolična pa še vsaka jugo republika je imela svoje avtonomne gosporarske, šolske, in sje ostale sisteme. Govorijo isti jezik in so že od kar se za Britanijo ve povezani. Gre zgolj za politični prestiž in edino kar bo je to, da bo če se Škotska osamosvoji na drogu v Bruslju visela še ena zastava več. Kar je bolj pomembno, prebivalci Britanskega otočja bodo imeli v EU parlamentu in institucijah en glas več. Škoti, kot jih poznamo danes so tja itak prišli z Irske, pred tem so tam živeli Pikti, ti so bili pravi keltski prebivalci Škotske in so se pred boji z rimlkimi osvajalci telo barvali z modro barvo. Mel Gibsom ala Bravehart in podobne holiwoodske pravljice so res samo pravljice. Naj živijo kot hočejo.
TRUMPP
03. 09. 2014 09.54
-2
Brez Angležev bodo bolj težko živeli. Preveč jih zgodovina povezuje.
GlavniModerator
03. 09. 2014 09.43
+23
vseen v kaksni drzavi, samo da ni korupcijske vlade, korupcijskih direktorjev, bankirjev, sodnikov, policije....
fujjjjjj
03. 09. 2014 09.43
+47
Ko se je Slovenija odcepila od Jugoslavije ,je imela vse predispozicije da postane raj na zemlji.Ampak za to bi morali prepovedat politiko.
blokirani
03. 09. 2014 09.53
+14
randomshinobi
03. 09. 2014 10.02
-2
Denar pa je sel za veliko srbijo in vsa komanda je bila iz beograda. Ne hvala
fujjjjjj
03. 09. 2014 10.08
+19
ne ,potem ko smo se že odcepili! Denar je ostajal v Sloveniji ampak čudežno izginjal na neznane račune,kar se še vedno dogaja.
devlon
03. 09. 2014 09.41
+12
bolje v skupni, z Avstrijo
antiXfashizmXeuXgso
03. 09. 2014 09.47
+5
fujjjjjj
03. 09. 2014 09.59
-5
Mi bi še vedno bili ,kere smo bili spoštovani.Žal je 1. sv vojna to preprečila in od tedaj naprej smo hlapci.
I_LOVE_FOOTBALL
03. 09. 2014 10.02
+3
Ja no,hlapci smo bili tudi v Avstrijskem cesarstvu in Avstro-Ogrskih. Ampak blje hlapec v Avstriji kot hlapec v Jugoslaviji... Se pa nebi branil kakega Anšlusa...
antiXfashizmXeuXgso
03. 09. 2014 10.15
+3
v AO smo bili 3.razredni tlačani in hlapci avstrijski in klerikalni gospodi
fujjjjjj
03. 09. 2014 10.17
-1
EUrip,očitno ti je zgodovina precej tuja!Naredili so nam železnice ,pa ceste ,v šolah so lahko slovensko učili.Če bi bilo kot ti praviš vsega tega ne bi imeli.
Kajtimar
03. 09. 2014 10.58
+4
19.stoletje je pričetek globalizacije in večja informiranost je pokazala kaj se dogaja v AO. večinska naroda Unagrov in Nemcev sta vztrajno stoletja razjedala in krčila manjše narode(predvsem Slovake in Slovence). Nasilne napetosti so bile stoletja stalno prisotne... Nič ni bilo podarjeno. V šolah se je učilo slovensko dokler je bil učitelj slovenec, potem so se slovenci pač učili nemško in ščasoma je Vouk postal Wolf itd.:).. toliko o tem,...
Komenter
03. 09. 2014 20.43
+1
Mislim ker s slovenščino lahko tako grozno uspešno prosperiraš in tukaj in v tujini, kajne @Kajtimar? Govorite o neki zamozadostnosti slovenskega naroda, mladi pa nam bežijo v nemško in angleško govoreče države, ker vejo kako se stvari streže, starci ki ostajamo tukaj pa pizdimo kako je bila juga grozna, ker nismo smel Titeja drkat. Ne vem zakaj ima ameriški učitelj angleščine večjo plačo od slovenskega. Nemško rojeni direktor večjo plačo od slovenskega. In to v SLOVENIJI. Kdaj se bomo sprijaznili da smo za nekatere stvari preprosto premajhni? Ne bom razmišljal pesimistično. Popravek... Ne premajhni, temveč PREGLUPI . Kmetje poskušamo soliti pamet državam s tisočletnimi izkušnjami v gospodarstvu, visoki kulturi, sodstvu., da bi pa se kaj od njih naučili pa niti slučajno. Živeli smo v skupni državi v kateri si vsaj vedel kaj smeš in kaj ne smeš početi, danes se pa med prijatelji hvalimo kdo je našel največjo luknjo v zakonu in posledično mastno zaslužil. Še komunisti so vedeli, da lahko kradejo, dokler bodo človeku nekaj dali v zameno, streho nad glavo, recimo. Današnjim nonšalantnim slovenskim politikom pa še za to ni več mar. Ne vem. Če bi se namesto Novak, pisal NeuLander, bi morda danes bival nekje v Frankfurtu in imel zagotovljeno pokojnino, tako pa bedim in se smilim samemu sebi na slovenskem portalu 24ur. Ljudje si danes iz totalnih bedastoč menjajo priimke in svoj govorni jezik. Prenehajmo s tem nazadnjaštvom. This is the 21st century! Boli me kita kako se pišete Herr Wolf!
Kajtimar
03. 09. 2014 21.32
bi mogoč škoti začeli govorit keltsko bodo naekrat nižje plače al kaj? jezik ne bi smel imeti nč z gospodarstvom. kaj se to vpleta?
fujjjjjj
03. 09. 2014 09.32
+30
Star Kitajski pregovor pravi:Če misliš za eno leto naprej ,posadi pšenico .če misliš za sto let posadi drevo.Če pa misliš za vekomaj posadi ČLOVEKa.NI odvisno v kakšni državi živiš,ampak kakšnji ljudje v njej živijo!!!
kiboko
03. 09. 2014 09.42
-1
Ali si res prepričan, da smo v povprečju tako zelo drugačni?
fujjjjjj
03. 09. 2014 09.45
+17
ne gre se zato da smo drugačni ,ampak za to da so nekateri preveč lakomni .Verjamem da je lepo imeti neomejeno količino denarja ,ampak če dobro pomislim dan ima samo 24 ur in ne moreš v tem času imeti vsega kot si to nekateri želijo.