Slovenija

Koliko podpore EU imamo?

Zagreb, 03. 04. 2009 12.36 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

SDS vladajoči koaliciji očita, da premalo aktivno in prepričljivo rešujemo spor s Hrvaško. To naj bi bil tudi razlog, da izgubljamo podporo pri blokadi v EU.

Poleg Francije in Švedske naj bi bila v mejnem sporu med Slovenijo in Hrvaško bolj na strani slednje tudi Avstrija. Kot je povedal Ivo Vajgl, Avstrija ponuja rešitve, za katere ve, da jih Slovenija ne bo sprejela.

Avstrijski zunanji minister je v Pragi namreč omenil, da bi se o dostopu do odprtega morja in o meji pogovarjalai ločeno. Prav to pa je včeraj za avstrijski radio ponovil tudi Mesič, pa čeprav je jasno, da je ta predlog za Slovenijo celo irelavanten. "Precej nenavadno je, da prihaja Avstrija vedno znova z nekimi enostranskimi in precej enobarvno obravanimi pobudami," pravi Vajgl.

Slovenska vlada sicer še naprej vztraja, da je položaj Slovenije na evropskem parketu še vedno ugoden in da je velika zmaga to, da je trojka Francija - Češka - Švedska Rehnov predlog za rešitev meje podprla. Opozicija pa je skeptična. V SDS tako menijo, da res izgubljamo podporo in da v Bruslju nismo dovolj aktivni in prepričljivi.

Sanader: V EU bomo vstopili brez odstopanja ozemlja

Predsednika hrvaške države in vlade Stipe Mesić in Ivo Sanader sta pred odhodom na vrh zveze Nato poudarila, da je Hrvaška opravila polovico svojih glavnih zunanjepolitičnih ciljev. Sanader je dodal, da bodo drugo polovico, vstop v EU, uresničili brez odstopanja ozemlja.

Mesić in Sanader
Mesić in Sanader FOTO: Reuters

Mesić je glede četrtkove izjave, v kateri naj bi omenil novo pobudo za urejanje slovenskega izhoda na odprto morje,  poudaril, da ni predlagal nič novega ter da je hrvaško stališče jasno glede ločitve vstopa hrvaških pogajanj z EU in mejnega spora s Slovenijo. "Dejal sem zgolj tisto, kar Hrvaška zagovarja, sicer pa se lahko pogovarjamo o vsem drugem. Lahko se pogovarjamo o pristopu, poudarjam pristopu do odprtega morja, kar je urejeno z mednarodno konvencijo. Če pa Sloveniji zadošča, da potrdimo tisto, kar je zapisano v mednarodni konvenciji, se lahko pogovarjamo tudi o tem," je dejal Mesić.

Novinarji so povprašali tudi za komentar na izjavo slovenskega poslanca v Evropskem parlamentu Jelka Kacina, da ni treba ustaviti širitve EU na jugovzhodno Evropo, temveč je treba čim prej začeti pogajanja s Srbijo in Makedonijo.

"Jelko Kacin in slovenska politika lahko kažeta svoje iskreno prizadevanje za širitev EU, če bodo umaknili blokado hrvaških pogajanj. V praksi delati eno, v javnosti pa govorita drugo, pomeni, da gre za nekonsistentno politiko, sicer pa me ne zanima, ker ne bo Jelko Kacin odločal o hrvaški usodi," je dejal Sanader. Dodal je, da vstopa Hrvaške v EU v paketu z drugimi državami jugovzhodne Evrope Zagreb ne bo sprejel.

'Jandroković bo moral sprejeti še nekaj klofut'

Medtem pa hrvaški mediji grajajo poteze svoje vlade. Hrvaška, za razliko od Slovenije, ni pravočasno poslala svojega odgovora evropskemu komisarju za širitev Olliju Rehnu, ki je nato preložil srečanje v Bruslju. "Če je Rehn res zadnji trenutek potegnil Jandrokovića iz letala, to sploh ni bila dobronamerna diplomatska gesta," piše današnji Novi list.

Olli Rehn
Olli Rehn FOTO: Reuters

"Prav nasprotno. Gre za veliko diplomatsko klofuto Hrvaški, ne glede na to, iz katerega kota jo pogledamo. Toda če upoštevamo, da je Hrvaška zamudila z odgovorom na Rehnov predlog, je tudi to diplomatska klofuta, ker alternativa, da Jandroković prinese odgovor po dveh dneh zamude, ni del običajne diplomatske kurtoazije," poudarja reški časnik in dodaja, da Rehn prihaja iz precej dobre finske diplomatske šole, ki je znala izkoristiti tako diplomatsko fleksibilnost kot strogost.

"Hrvaška vlada si ne bi smela dovoliti nobenega diplomatskega spodrsljaja, končno smo odgovor na Rehnov predlog poznali že vnaprej. Jasno je bilo, da Sanader ne bo popustil niti za milimeter, vsaj ne do 17. maja, ko bodo lokalne volitve. Potem bo spremenil smer, kot jo je še vedno doslej – takrat pa si bo EU oddahnila in Sanader bo znova postal zaželena oseba v EU, njegovi kolegi pa ga bodo prijateljsko trepljali po rami," še piše komentator Novega lista.

Časnik pa še napoveduje, da bo Jandroković do 17. maja prisiljen sprejeti nekaj klofut. "Edina težava je v tem, da bo ugled Hrvaške kot resnega sogovornika omajan, Slovenija pa bo spet, neopravičeno, lahko vpisala pozitivno točko v očeh svojih evropskih kolegov. Na ta način se zdi, da Sanader vrača dolg Janši za uspešno sodelovanje leta 2007, ko sta premierja dogovorila eskalacijo napetosti v Piranskem zalivu zaradi predvolilne kampanje," sklene redni komentator Novega lista Damir Grubiša, sicer profesor na zagrebški Fakulteti za politične vede.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (90)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

poetess
05. 04. 2009 08.20
VolilecSI - dobro razmišljanje.
StereoLOL
05. 04. 2009 05.39
jaz bi se odpovedal EU in NATU. sej jih sploh ne rabimo. potem pa naj se hrvati čez madžarsko v avstrijo zaradi mene vozijo. ali pa direktna zračna linija. EU ter NATO sta B/S
VolilecSI
05. 04. 2009 02.56
V praksi delati eno, v javnosti pa govorita drugo, pomeni, da gre za nekonsistentno politiko, sicer pa me ne zanima, ker ne bo Jelko Kacin odločal o hrvaški usodi," je dejal Sanader. Kacin in Pahorjeva rdeča vladna čreda sedaj v EU žanje s strani Sanaderja in Mesiča natanko to kar so doma sami ves čas sejali. Samo, da so hrvati očitno še boljši lažnjivci, saj z javnim obtoževanjem drugih z lastnimi napakami uspevajo v EU s povsem enako taktiko kot je Pahorjeva predvolilna koalicija med kampanjo zavedla slovensko javnost.
Tonček Balonček
04. 04. 2009 17.07
Slovenija je po zaslugi zloma komunizma in Janeza Janše v Evropi, z mnesporno podporo Bruslja, vsi vemo, da smo v zvezi, ki ne bo dovoliila, da anm bi Hrvatje kradli zemljo. Bravo Janša in Rupel, komunisti bi nas prodali, vidbva pa sta dosegla, da to ni možno. Če bi kdo poizkušal kaj tako podlega, lahko Janez Janša še vedno vloži tožbo, Rupel pa protestno noto, bravo naši, tako se dela!
Jan Ko?ila
04. 04. 2009 16.19
ima netko komentar?
croforever
04. 04. 2009 16.00
Long live Aurelio Juri! Aurelio Juri! Aurelio Juri! Aurelio Juri! Aurelio Juri! Aurelio Juri! Aurelio Juri! Aurelio Juri! Aurelio Juri! Aurelio Juri! Aurelio Juri! Aurelio Juri! Aurelio Juri! Aurelio Juri! Aurelio Juri! Aurelio Juri!
Lakom
04. 04. 2009 15.47
Domagoj - če majo pravico do spomenikov, zakaj nebi imeli še pravico do besede...
Domagoj
04. 04. 2009 14.27
kekci avatar ---------------------------- kaj i fašisti imajo pravo na besedo tukaj na 24ur spletu?
Lakom
04. 04. 2009 10.18
Če upoštevamo, da sami niso naredili nič, jih je lahko sram da si sploh upajo kaj reči.
kekci
04. 04. 2009 09.22
večino folka dela za 400 500 evrov eto kva maš pa sosed ti hod u Irak Srbijo Afganistan alpa km u afriko ubijat za ene 2000 evrov eto kva maš
rtalgoni
04. 04. 2009 09.06
seenakura 04.04.2009, 01:12 Ja, ja fantje. Saj se vsi strinjamo, da se nikomur ni potrebno odreči svoji zemlji. Mi se ne bomo odrekli naši in vam se ni potrebno odreči vaši zemlji! Samo tu gre za vprašanje, kaj je naše in kaj je vaše??? Kateri so vaši dokumenti? A to mi res nobeden ne zna povedati? A ne bo nobeden konstruktiven? Samo razpihujeta nacionalistična čustva... :-( Me prav zanima, če bo Sanader kaj sprmenil svoja mnenja po volitvah?!? Kaj je naše in kaj je vaše lahko ugotovi le mednarodno sodišče. Zakaj se Slovenci bojijo sodišča? Zato ker nimajo prav.
ODIN
04. 04. 2009 08.35
Kaj bi SDS rad, da tudi sedanja vlada ubere Janševo taktiko in Hrvaški še 1x obljubimo Hag? Mislim, da je bolje če poizkusimo pristop, ki Sloveniji ne bi škodoval in zadevo tokrat malo bolje premislimo. Kakor koli že mislim, da imamo (po dolgem času) sposobnega zunanjega ministra, ki je plačan zato, da reši omenjeno zadevo in zato, da se nam z njo ni treba beliti glave. Ko bodo politiki na obeh straneh prenehali izkoriščati situacijo za nabiranje poceni političnih točk in ko mediji situacije ne bodo več napihovali in začeli poročati objektivno se bo nastali problem tudi rešil. Zadnji čas, da se je vključila tretja stran, ki nam bo skušala pomagati do kompromisa.
vabriga
04. 04. 2009 07.25
bnam 270703.04.2009, 23:420 Ta dva sta pa res ena velika dva klovna Daj kekec poglej situaciju pri tebi:imate već neg 2 klovna a industrije već nimete-istrabenz,mip...elkroj......laško....U prihodnosti mercator,gorenje,krka pa DEŽELA SLO. Sa čime se vi janezi napuhavate!Samo vam je živa jama u postoni. dajte ,nJZdnji ste n BALKANU.
seenakura
04. 04. 2009 01.12
Ja, ja fantje. Saj se vsi strinjamo, da se nikomur ni potrebno odreči svoji zemlji. Mi se ne bomo odrekli naši in vam se ni potrebno odreči vaši zemlji! Samo tu gre za vprašanje, kaj je naše in kaj je vaše??? Kateri so vaši dokumenti? A to mi res nobeden ne zna povedati? A ne bo nobeden konstruktiven? Samo razpihujeta nacionalistična čustva... :-( Me prav zanima, če bo Sanader kaj sprmenil svoja mnenja po volitvah?!?
lijepanasa
04. 04. 2009 00.58
Predsednika hrvaške države in vlade Stipe Mesić in Ivo Sanader sta pred odhodom na vrh zveze Nato poudarila, da je Hrvaška opravila polovico svojih glavnih zunanjepolitičnih ciljev. Sanader je dodal, da bodo drugo polovico, vstop v EU, uresničili brez odstopanja ozemlja. POPOLNOMA PRAVILNO, KLJUB ČUDOVIŠTU, KATERE SI JE DALO IME bnam 2707
seenakura
04. 04. 2009 00.24
Ker vidim, da je so mnenja z ene in druge strani, vas prosim, naj me končno nekdo razsvetli: kje je po mnenju Hrvatov meja in na osnovi katerih dokumentov je postavljena oz. to tako trdijo? Res, jaz tega nisem še nikjer zasledila... Pravno gledano meja med Slovenijo in Hrvaško ni bila nikoli določena! Se pa strinjam, da je lastnik Savudrijskega rtiča pravno občina Piran, kateri je bilo to ozemlje po 2. sv. vojni nacionalizirano in nikoli vrnjeno! :-) To ozemlje je bilo l. 54 protipravno (glede na londonski memorandum) preneseno v upravljanje občine Buje kljub številnim protestom... No, kje so hrvaški dokumenti glede določitve meje? In ne mi s kakšnim dokazovanjem, kje živijo Hrvati.
bnam 2707
03. 04. 2009 23.42
Ta dva sta pa res ena velika dva klovna.
josip.hr
03. 04. 2009 23.04
marija12003.04.2009, 22:510 ej Josipe pa ti bi treba znati da su Slovenci zavidan narod Ne brini za to. Znam ja to, al nekak mi je ovo dobro zvučalo.
marija120
03. 04. 2009 22.51
ej Josipe pa ti bi treba znati da su Slovenci zavidan narod
josip.hr
03. 04. 2009 22.47
marija12003.04.2009, 22:430 pa to si zatiskamo oči ampak srčno verjamem DA BO HRVAŠKI USPELO Ja, upam. Ampak, tudi Slovenija bi od tega kar nekaj koristi mogla met. Žal, tisto nigdo ne povdarja tukaj.