Tujina

Islamisti v Maliju rezali roke in noge ter izvajali usmrtitve

Bambara, 03. 02. 2013 12.22 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Mali se počasi vrača v čas pred islamsko zasedbo, ki je trajala devet mesecev. Islamisti so se v tem času ravnali po šeriatskem pravu, ki je veljalo tudi za preostale prebivalce. V skladu s temi pravili so tistim, ki so pravo prekršili, rezali ude, jih pretepali, veljala pa je tudi smrtna kazen.

Malijska vojska je ob podpori francoskih vojakov s severa države pregnala skrajne islamiste. Včeraj je zgodovinsko mesto Timbuktu, ki je bilo dalj časa sedež islamskih skrajnežev, pred enim tednom pa so ga zasedli malijski in francoski vojaki, obiskal tudi francoski predsednik Francois Hollande. Pričakala ga je vesela večtisočglava množica. Predsednik jim je zagotovil, da jih bo Francija podpirala tudi v prihodnje, hkrati pa je podprl tudi francoske vojake, ki v sodelovanju z malijsko vojsko preganjajo upornike.

Skrajni islamisti v mestu Gao
Skrajni islamisti v mestu Gao FOTO: Reuters

Časopis Guardian je objavil reportažo iz mesta Gao, ki ima okoli 90.000 prebivalcev. Tamkajšnji prebivalci pripovedujejo, da so islamisti na osrednjem trgu v mestu rezali roke in noge. Mestni trg z imenom Trg neodvisnosti so preimenovali v Šeriatski trg.

Vlomilec je ostal brez roke in noge

Med islamsko zasedbo je veljalo šeriatsko pravo. Tako so na omenjenem trgu tatu odrezali desno roko. Vlomilec je poleg desne roke moral žrtvovati tudi levo nogo.

Tudi 21. decembra lani so ljudi sklicali na osrednji trg in jim ukazali, naj gledajo. "Nihče ni smel govoriti. Nato so mi z nožem odrezali roko," pripoveduje Isa Alzuma, ki so ga obtožili, da je ukradel motor, kar sam zanika.

Pri 39 letih se je preživljal z delom v gradbenem podjetju, z denarjem, ki ga je zaslužil, pa je preživljal svojo petčlansko družino. Zdaj je ostal brez roke. Zdravniki Rdečega križa so mu oskrbeli rano in mu dali antibiotike, saj se je rana okužila. "Boli me, kot da bi mi iz rane prihajale kosti," pravi Alzuma.

Tako si je Malijec privoščil cigareto, ko so islamisti zapustili mesto.
Tako si je Malijec privoščil cigareto, ko so islamisti zapustili mesto. FOTO: Reuters

Ker je ostal brez roke, se zdaj ukvarja z mislijo, kako bodo skupaj z družino preživeli. "Žena le joče in joče," pravi, njegov prijatelj Algalas Jatara, ki je bil prav tako obtožen kraje motorja, pa v roki drži papirje v arabskem jeziku. Ker ne zna brati arabščine, ne ve, kaj na njih piše, prepričan pa je, da gre za sodbo.

Od lanskega aprila so v mestu Gao pripadniki skrajnega islamskega Gibanja za džihad in enotnost (MUJAO) in njihovi zavezniki Al Kaide v islamskem Magrebu ude odrezali najmanj 12 moškim. Natančno število ni znano, saj so nekaterim ude rezali v vojaški bazi, v katero prebivalci mesta niso imeli vstopa.

Šeriatsko sodišče so islamisti postavili v županovo rezidenco, ki stoji blizu osrednjega trga. Pred rezidenco so predstavniki islamskih oblasti bičali tiste, ki so jih ujeli pri kajenju.

Osumljence so, še preden so jim sodili, zvezali in jih tepli, vsak ponedeljek in četrtek pa so potekala sojenja.

Na smrt obsojena zaradi istospolnosti

Ali Altini in Mohamed Aklini sta bila zaradi istospolnosti tako obsojena na smrt in bi ju usmrtili, če vojaki ne bi osvobodili mesta. Oba moška sicer zanikata, da sta geja, prijeli pa so ju 12. decembra lani, ju zvezali, pretepali in ju zasliševali. "Spraševali so me, kje so bordeli. Odgovoril sem, da ne vem, nato pa so me spraševali, kje snemajo pornografske filme. Še enkrat sem jim odgovoril, da ne vem," pojasnjuje Altini, ki dodaja, da ga je zasliševalo šest Pakistancev, ki so z njim komunicirali prek lokalnega prevajalca. Altiniju in Akliniju je sodil svet treh sodnikov, Altini pa je prepričan, da je bil eden izmed njih Tunizijec. Ker se trojica ni strinjala, ali naj moška ubije ali ne, je razsodil kar Abdul Hakim, Maročan, ki je bil vodja islamistov v Gau. Poleg njega je bil na vrhu mestne oblasti tudi islamski policijski komisar Aliu Muhamar Ture.

"Abdul Hakim in Aliu Muhamar sta me po razsodbi obiskala na policijski postaji. Aliu je dejal, da si moram sam zvezati roke in noge, Hakim pa je dejal, da mi bo sam prerezal vrat. Aliu je želel, da mojo usmrtitev gledata tudi moja starša," razlaga Altini.

Prebivalci Gaa pravijo, da so bili žrtve islamistov predvsem pripadniki malijske afriške etnične skupine, džihadisti pa so bili nekoliko bolj svetlopolti Arabci tako iz Malija kot tudi iz tujine in Tuaregi. Aliu naj bi bil eden redkih temnopoltih Malijcev, ki so se pridružili gibanju MUJAO.

Malijec kadi pred zaporom šeriatskih oblasti.
Malijec kadi pred zaporom šeriatskih oblasti. FOTO: Reuters

Jim bodo še lahko zaupali?

Alzuma, ki pripada etnični skupini Bela – to so Tuaregi tradicionalno zasužnjevali –, pa je povedal, da Tuaregom in Arabcem predstavniki islamske oblasti niso grozili. "Njihovi ljudje so tihotapili cigarete, droge in ostalo, vendar svojim družinam niso grozili, le črnim," pojasnjuje.

Malijski Tuaregi so pred enim letom zahtevali svojo neodvisno državo na severu Malija. Veliko Tuaregov oficirjev je zapustilo malijsko vojsko in se pridružili islamskim upornikom. Tako so na severu Malija oblikovali državo v državi, pridružili pa so se jim še mnogi tuji skrajni islamisti.

Od osvoboditve islamske diktature so se v mestu oblikovale tolpe, ki iščejo pripadnike gibanja MUJAO. Tako so pretekli teden zajeli več moških in jih pretepli na osrednjem trgu. Malijski vojaki so moške osvobodili, vendar jih tudi sami vidijo kot izdajalce, še posebej Tuarege. "Povabili smo jih v svoje domove, z njimi jedli, oni pa so v nas uperili orožje," je dejal neki oficir v Gau in se vprašal, kako naj jim spet zaupajo.

V zadnjih dneh je mestni župan, ki se je po osvoboditvi vrnil iz prestolnice Bamako, ljudi po radiu pozval, naj bodo strpni in naj spoštujejo zakone. V mestu še vedno niso vzpostavili lokalnih oblasti in policije.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (258)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

pkorosec
05. 02. 2013 11.17
Karkoli imajo, naj imajo tam doli. Ampak zal ne bo tako ostalo. Tudi Kriznar je rekel, da bo to vse gor v EU prislo in bomo imeli tudi mi svoje Sudane, Malije ipd ...
Castro*
04. 02. 2013 04.46
+0
spet nek skopiran članek s strani zahodnih medijev. me res zanima, če so razmere zgolj takšne kot jih tukaj opisujete.... ne verjamem kr takle na prvo žogo. isto ste pisali za irak. pa glejte do kdaj in kako je trajalo....
Boschtjan Zupanchich
03. 02. 2013 22.27
+2
vera miru in sožitja spet na morilskem pohodu
Veronikap
03. 02. 2013 19.42
+11
Izvor vsaj polovice grozot v svetu je v imenu vere ni važno katere......
Ahmed ?u?ak
03. 02. 2013 19.25
-4
Bom pa še enkrat napaisal...A Francozi so pripeljal svobodo ubogim Malijcem...dejte no,vso packarijo so taisti zakuhal...fental na milijone...zdej je pa zgodba o šerijatu??? Kva je pa z Ruando 1994,a tm je biu tud šerijat,pa indokina,a tm je biu tud šerijat...a so komunisti v Franciji,med leti 1940-1945 bli tud zlikoci z šerijatskim pravom...glih te Francozi so prpeljal te barabone na oblast,da bi mel razlog za invazijo v Mali...nafta,dijamanti al kej druzga je v ozadju...tko kt po ceumu svetu...a je predsednik vlade RS dau svoje stališče o krizi v Maliju??? Razmislte mau...
Misija1
03. 02. 2013 21.26
+7
Ah daj daj, kaj pa ti kvasis! Tako kot se je sirilo krscanstvo po Evropi in drugih delih sveta, se je tudi islam. S krvjo! Poglej kje je nastal in kje so sedaj vse drzave, kjer prednjaci islam kot vera. Krepko par 1000km na vzhod. Sicer pa fantic moj, ko pogledam tvoj vzdevek in tvojo zastavo, vem, kam pes taco moli ;)
Ahmed ?u?ak
03. 02. 2013 22.44
-7
Kam pes taco moli,ja kam bi jo pa molil?Valjda vem kam,in kva je narobe z imenom ? A to je vse kar zmoreš? Da te moti grb in ime,dej no,da si nouš kej naredu...Njim je čist ok laufal,dokler jim niso začel pomagat...Ob Indijce se noben ne spotakne,ja,jih je preveč,ob Kitajce tud ne,ob ta obrezane pa vsi...pa ženske pravice,pa to,pa un,pa kva jst vem kva...no zdej bojo še gay parado nardil v Kabulu,da bo vse tko kt je treba,a dej no...A more povsod bit isto?
Misija1
03. 02. 2013 23.32
+7
Kdo je kaj rekel o tvojem grb in imenu, pac sem napisal dejstvo - tvoj grb in vzdevek kazeta na to, da si musliman. To je dejstvo. Eno je kolonializem, sej tudi muslimani so bili kolonisti in to tezki, samo poglej koliko drzav je bilo zavzetih od nastanka islama leta 650 v maticni drzavi. In kje so sedaj te dzrave? Par 1000km od maticne drzave. To ti zelim povedat. Upam da razumes, samo nisem preprican da bos. Tako kot so zavzemali drzave Francozi, pa Anglezi, pa oni in ta tretji, tako so tudi zavzemali drzave tvoji muslimani. Kar poglej katere in kako. Z mecem in krvjo. Ne bodi hipokrit ;)
Ahmed ?u?ak
04. 02. 2013 18.30
-1
No,to je v redu...veš kje je problem...edin problem je v tem,da se zgodovina še kr ponavlja,v neskončnost,bom po domače povedu...svinje se menjajo korita ostajajo...pr Slovencih še ni blo primera v zgodovini,da bi košček tujega prostora želeli prisvojit,a ni tko,vsi sosedje okol,so pa vs cajt probal to pomađarot,ponemčit,poitalijančit,če smo odkriti,z Hrvaško je to cirkus,pač ne morjo,pol pa mal težijo...skratka opstajajo tradicionalni expanzionisti...in tradicionalne žrtve expanzonizma...
Kolodont
03. 02. 2013 18.36
+11
Močno upam, da če bo človeštvo kdaj naselilo druge planete, pustilo vero in vse vernike na tretjem kamnu od sonca. Naj vsaj na novem svetu vlada razum.
Boschtjan Zupanchich
03. 02. 2013 22.29
Razum je Omejen, Zato na srečo Nebo Nič iz tega !
Ahmed ?u?ak
03. 02. 2013 18.09
-6
Zakaj ste mi pobrisali komentar??? A zaradi Francozov? Ja seveda,vse je NATO....
_BUTO_
03. 02. 2013 17.49
+22
Vere so se začele širiti zaradi posla. So ene največjih potegavscin vseh časov. Kdor obiskuje kakrsnokoli ustanovo naj se resno zamisli. Nikoli ni prepozno .. ;)
Boschtjan Zupanchich
03. 02. 2013 22.31
Ja, če razmišljaš z omejenim materijalnim razumom možganov, potem je res tako videti. Č E pa pogledaš vsaj malo Dlje, potem vidiš Bistvo Življenja ki je več kot le vera .
KlubPravilnoPretepenihŽena
03. 02. 2013 17.48
-6
brez zamere, ampak za takšen sistem sem takoj, takrat bi verjetno moj profil človeka prišel v ospredje, verjetno bi delal v zaporu ali bi bil šeriatski policaj..
devlon
03. 02. 2013 18.16
+4
starivolk
03. 02. 2013 17.38
+0
Vse vere je treba spostovat in vse vernike. Tako kot so v vsaki drzavi slabi in dobri ljudje to pomeni da je z verniki isto. Eno vprasanje za vse tiste ki nabijate da je islam zlo .....kaj je pa potem krscanstvo koje 50 % zupnikov pedofilov in ljudje umirajo za lakoto papezi in njegovi naj bliznji se valajo v razkosju . V islamu se duhovni voditelji ne zivijo v razkosjih .
canelo
03. 02. 2013 17.41
+5
Ne živijo v razkošju že o tem bi se dalo debatrirat, pozivajo pa svoje ljudi v svete vojne in osvajanje Evrope in podobno.
starivolk
03. 02. 2013 18.05
-1
Haha v osvajanje Evrope, pa kdo hodi na tuja ozemlja Irak je Ameriko napadu zaradi delnic na Manhatnu,Libija napadla Francijo zaradi avtomobilske industrije......haha res si smesen. Preden kaj napises si malo na siroko poglej problem.
canelo
03. 02. 2013 18.10
+3
Posluši ne mi ti zdej o Američanih in njihovih kapitalističnih interesih, karkoli oni že počnejo počnejo zaradi interesov kapitala ne pa zaradi krščanstva. To da mate in ste vedno imeli željo po Evropi pa dokazuje zgodovina in pa izjave različnih imamov (razen če so bili vsi posneki in intervijuji, ki sem jih videl zrežirani). Mam pa tud kakšno svojo izkušnjo tko da ne ti men predavat pa se folerat ok.
starivolk
03. 02. 2013 18.45
-1
To ze da so imeli zeljo po Evropi, kaj drugi pa ni so imeli zeljo po drugih ozemljih. Vendar oni si niso osvajal ozemlj ampak je ostal samo pri zeljah, vecina evropskih drzav si je pa skoraj celo Afriko priposestovala.
canelo
03. 02. 2013 18.57
+2
Lej če bi držalo da so imeli le željo potem Istambul nebi bil glavno mesto Turčije ampak bi se imenoval Konstantinopel in če bi držalo kar si napisal zakaj so te potem učili o tem kako so se ljudje na slovenskem zatekali v razne utrdbe in gradove v času turških upadov. Ne želim opravičevat slabih stvari ki so jih počeli Evropejci in tudi cerkev če hočeš ampak je pa treba stvari malo preučevat v kontekstu tistega časa. V letu 2013 pa je nesprejemljivo da ljudjem režeš roke in uvajaš neko versko pravo.
starivolk
03. 02. 2013 19.13
+3
Da ne bo nesporazuma da odobravam kaj takega ne poznam tolk islama vendar kolikor vem tudi njihova vera ne odobrava tega in ubijanja nedolznih. Kdor pa to dela in se izdaja za islamista ali duhovno vodjo ni prav. Vendar v teh nerazvitih drzavah to ni tezko nekdo se izdaja za duvno vodjo si islam interpretira po svoje in zbere nekaj norcev ki jim vcepijo v glavo da bodo sli v nebesa ce se raztrelijo. Canelo kot sem prej omenil vse po vsod so slabi in dobri ljudje kot tudi drzi za vero. Vendar po moje ni kriva vera da se koljejo med sabo ampak je bolj v ospredju moc po vladanju, ekonomski interesi oz. razlicni interesi nekaterih ljudi...
canelo
03. 02. 2013 19.26
+2
Kritik19
03. 02. 2013 17.32
+13
Najti miroljubnega muslimana in poštenega politika je misija nemogoče.
Boschtjan Zupanchich
03. 02. 2013 22.25
grmstrm
03. 02. 2013 17.15
-3
NATO pobija, razstreljuje, zažiga, zastruplja, LAŽE! Naša država pa sodeluje! *?
canelo
03. 02. 2013 17.35
+2
In kako si prišel do teh strokovnih ugotovitev. Verjetno si šel v Mali, da bi ocenil realno situacijo a.
starivolk
03. 02. 2013 17.58
-4
Tebe je vprasu ki sedis vecino svojga casa pred tv in mislis da vse ves, ves kar oni hocejo ker sam ne mores vec razmisljat.
canelo
03. 02. 2013 18.01
+4
Kolega sej se ni treba folirat če se ne strinjaš z mojimi izjavami jaz mam že svoje argumente za svoje poglede. Me pa iretirate taki ko vedno jokate o zarotah ko neki ni v skladu z vašimi pogledi. Drugač sem pa že kje bil pa kakšno knigo prebral za razliko od tebe.
modri007
03. 02. 2013 18.06
+4
grmstrm In kaj ima Nato skupnega z šeriatskim pravom, ki so ga muslimanski skrajneži izvajali na Maliju? A so oni sekali roke in noge? Daj malo več zahodnoevropske miselnosti ti ne bi škodilo.
devlon
03. 02. 2013 18.17
+4
xelA
03. 02. 2013 17.14
+7
kdo ma tuarega doma? :D
Boschtjan Zupanchich
03. 02. 2013 22.33
1adler
03. 02. 2013 17.10
+8
Sam ne na dopust v islamske države,kaj so naredili z ameriško turistko v Istambulu-ubili,ker je bila protestanske vere
grmstrm
03. 02. 2013 17.17
-12
Ja, pejt u Ameriko. Tm te bojo z vodo in hrano ubil, če te prej ne pohopsa črn Obama kombi in izvrši NDAA.
Dejan Zajebancije
03. 02. 2013 17.19
+17
grmstrm
03. 02. 2013 17.22
-14
Carmen42
03. 02. 2013 17.09
-13
Slovencki! Ne spostujete svoje vere (vere pradedov) in si upate komentirati islam? To je isto ce ne kdo ne zna sestevanja in bi rad komentiral vektorje in matrike ...
Carmen42
03. 02. 2013 17.18
-8
Zgresil si point mojega posta. Ampak ni problema, ker vidim, na kateri ravni razvoja si. Prvi sosed preroka Muhameda as je bil jud. Potem takem so mu s sabljo dali dol kapco? sic? ne smesi se
BMWmunja
03. 02. 2013 17.20
+12
Karmen K. / Tisti, ki je veren, zame ne more biti intelektualec. Verjeti v nekaj, kar se ne da dokazati, je znamenje nerazgledanosti. Je pa tudi znak nagnjenosti k psihologiji množice...
canelo
03. 02. 2013 17.37
+1
Karmen K. drugač v slovenščini se reče in napiše matrice.
JanZiska
03. 02. 2013 17.39
+3
Kujtek a Newton, Einstein, Descart, Kepler, Dostojevski, in podobni pa recimo Trubar, Aškerc, Plečnik ....pri nas pa niso intelektualci in se ti zdijo nerazgledani?
Carmen42
03. 02. 2013 17.42
-1
Carmen42
03. 02. 2013 17.44
+1
canelo ce ze pises v slovenscini potem za Karmen K. se naredi vejica ... matrike so matematicni pojem za katerega, zal, se nisi slisal ... matrica je pa pri umetnosti / tehniki (npr. pela je na matrico). Na tvojem mestu bi se zdaj zjokal od sramu ...
canelo
03. 02. 2013 17.45
+1
Carmen42
03. 02. 2013 17.46
+1
Torej pravis <-- ne vem zakaj komentar ni bil objavljen v celoti. Torej razlozi mi zakaj je bil Isaac Newton tako zelo veren? + razlozi mi zakaj clovek ne more biti veren ter se ali veren clovek ni sposoben verjeti v nekaj kot je 5+5=10?
Carmen42
03. 02. 2013 17.47
+1
Janziska hvala za pomocc. Sam sem imel v spominu zgolj Newtona, ker sem bral nekaj njegovih pogledov / misli glede te zadeve.
canelo
03. 02. 2013 17.48
+3
Ravno zjokal se ne bom se pa res reče matrika ja priznam napako.
JanZiska
03. 02. 2013 17.48
-3
Karmen ja je pa res zanimivo, da si upamo. Če bi bila pravica na svetu, pa minareti nemesto turnov, bi že videli kako in kaj...
JanZiska
03. 02. 2013 17.57
+0
Bistvo je seveda, da se imamo radi. Verujoči in neverujoči.
JanZiska
03. 02. 2013 18.01
-2
Na to temo je smiselno prebrati Kierkegaardovo Filozofijo vere.
modri007
03. 02. 2013 18.11
+0
Kujlek Tisti, ki tako prezirljivo govori o veri tudi ne. Odraz intelektualnosti je spoštovanje drugačnosti, drugače mislečih. Nisem vernik, nisem pa aroganten in ne mislim, da tisti, ki so drugačni ali drugače mislijo, niso intelektualci!!!
Lojs501
03. 02. 2013 17.07
+22
Sojenje po šeriatskem pravu te že lahko doleti, če se "nemoralno" vedeš in ne samo za tist, kar pri nas tretiramo kot prekrške in kazniva dejanja. Islam je v primerjavi z nami v srednjem veku, pravzaprav se niti v srednjem veku pri nas niso dogajale takšne krutosti.
Dejan Zajebancije
03. 02. 2013 17.21
+9
mogoče bi to pravo moralo veljati za naše politike in tajkune?
modri007
03. 02. 2013 18.18
+2
JureGrm Islam je nekje okoli leta 1400. Šeriatsko pravo in islam sama po sebi nista posebej drugačna od drugih ver do trenutka, ko vero zlorabijo za skrajnosti napr.talibani v Afganistanu. Krščanstvo je tudi šlo skozi svoj razvoj, posebej v srednjem veku, napr.inkvizicija. Vera ni ne dobra ne slaba sama po sebi, slaba postane ko se zlorabi s strani nekaterih družbenih skupin.
BMWmunja
03. 02. 2013 17.06
+2
Boljše bi bilo, če bi jim porezali tiče vstran, da se več ne bi mogli množiti. Za otroke in žene bi tako lahko še vedno skrbeli. To sem zapisal zato, ker v se v tem svetu direkt mora dogajati nekaj bizarnega, če ne niso zdravi....
canelo
03. 02. 2013 16.31
+17
Svetoval bi tistim, ki komentirajo te delikatne teme da si prej vsaj preberejo kako knjigo ali pa se vsaj naučijo uporabljat wikipedio, da bodo vsaj vedeli o čem se pogovoarjamo. (npr. vsaj to kdaj je katera vera nastala...)
walter2
03. 02. 2013 16.25
+6
In najvecji paradoks v vsem tem je,da je\"demokraticni zahod\"pod pretvezo Afriske pomladi strmoglavil domnevne\"diktatorje\",ter na severu Afrike pomagal na oblast tem skrajnim islamistom,ki so ze napovedali ali ze uporabljajo siriatsko pravo.
Bojko Zmaj
03. 02. 2013 16.11
+26
"Boj se človeka, ki je prebral eno samo knjigo!" (Konfucij) ... morda parafrazirano: "Boj se ljudi, katerih znanje temelji na brošurah in internetnih dezinformacijah!"
lecture
03. 02. 2013 16.14
+5
JanZiska
03. 02. 2013 16.17
+7
...oziroma Koranu, če še malo parafraziraš.
Bojko Zmaj
03. 02. 2013 16.20
+6