Tujina

Grkinja o tem, kako je Cipras šokiral Grke: Tisti, ki bi glasovali 'ne', vidijo samo obljubo o koncu ukrepov, kaj bo jutri jih ne zanima

Ljubljana, 30. 06. 2015 06.26 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 9 min
Avtor
Natalija Švab
Komentarji
293

Razmere v Grčiji so precej dramatične, pravi sogovornica. Čeprav v kriznih letih vsega vajeni Grki, se tokrat soočajo z največjo negotovostjo po izbruhu krize, ocenjuje. In v takšnem stanju bodo morali odločiti o svoji prihodnosti, potem ko se je vlada to breme odločila prenesti na pleča ljudi.

Pred nedeljo narašča zaskrbljenost.
Pred nedeljo narašča zaskrbljenost. FOTO: Reuters
Pravzaprav ni jasno, kaj sledi po alternativi "ne". Tisti, ki jo zagovarjajo, vidijo samo to, da bo konec sedanje situacije, da je bolje, če gremo na svoje, a o konkretnih vplivih odločitve proti ni veliko razmisleka, ki bi šel dlje od prvega učinka.
Nadaljujejo se negotovi dnevi za Grčijo. Čeprav zadnje dogajanje v tej državi močno vpliva na razpoloženje v celotni Evropski uniji, imajo največ vprašanj seveda Grki sami. Ti so ostali pred zaprtimi bankami, napol praznimi bančnimi avtomati in pred odločitvijo, s kom – ali bolje rečeno brez koga – želijo nadaljevati svojo prihodnost.

Breme odločitve je težko, medtem ko se številni veselijo, da bodo na referendumu končno lahko povedali svoje mnenje, so drugi prepričani, da jih je premier Aleksis Cipras vrgel v vrelo vodo, v kateri naj zdaj sami uspešno plavajo, sam pa si opral roke nad odgovornostjo, ki jo prinaša ena ali druga odločitev.

O tem, kakšno je stanje v Grčiji, kako se ljudje pripravljajo na referendum, kje vidijo vzroke in rešitve težav svoje države, pa tudi, kako jih je kriza zaznamovala kot družbo, smo govorili z Grkinjo Stavroulo, javno uslužbenko, ki živi in dela v Atenah.

Kakšno je trenutno stanje v Grčiji? Kakšni občutki prevevajo ljudi?

Ljudje so prestrašeni, precej dramatično je. Predvsem je veliko strahu glede tega, kaj se bo zgodilo, kakšni bodo naslednji dnevi. Banke so zaprte, dvignemo lahko 60 evrov in uporabljamo elektronsko banko za sprotno plačilo položnic. To je za nas neznan teritorij, takšne situacije še nismo imeli. Nekateri sicer skušajo situacijo preživeti s humorjem, veliko je šal, ki jih ljudje delijo na Facebooku ali Twitterju, vendar pa večinoma prevladuje nelagodje zaradi negotovosti. Nihče ne ve, kaj bo prihodnji teden. Pravijo, da se bodo banke po šestih dneh v ponedeljek odprle, a kdo ve?


V zadnjih letih smo bili že priča dogodkom, ko je bilo rečeno, da se Grčiji čas izteka. Je tokrat najhuje?

Nedvomno. Saj so bile krize, a običajno so prinesle kakšno spremembo zakonodaje ter ali višje davke ali pa nižje plače. A banke prej niso bile zaprte. Prejšnje krize so prinašale zaostritve situacije, a tako daleč ni šlo nikoli.

Kakšna je bila prva reakcija ljudi, ko je predsednik vlade Aleksis Cipras napovedal referendum?

Šok. Tega nismo pričakovali, saj je bilo še nekaj dni pred tem, ko so se pojavljala vprašanja, ali bodo ljudje imeli možnost glasovanja, vedno rečeno, da glasovanja ne bo. Potem so se skozi zadnja dva tedna stvari vsak dan slabšale, in čeprav je bilo nekako jasno, da se pogajanja nikamor ne premaknejo, smo bili na koncu šokirani.

Pa ljudje vedo, kakšni so bili zadnji pogoji posojilodajalcev?

Odvisno. Večinoma od tega, kakšen je interes vsakega posameznika, da se informira. Na splošno po mojem mnenju ni bilo veliko vsebinskih informacij. Ljudje, ki so izobraženi, mlajši, so informacije iskali na spletu, saj so izhodišča institucij tam objavili, a to pomeni dostop do informacij za relativno omejen odstotek ljudi in relativno omejeno populacijo. Na periferiji je bilo tega iskanja informacij veliko manj. Poleg tega je ogromno ljudi, ki jih to niti ne zanima, ampak so si mnenje ustvarili kar na podlagi lastnega občutka. Zdaj se je to sicer začelo spreminjati, na televiziji je precej pogovornih oddaj, v katerih razlagajo, kaj predlaga EU in kaj bi pomenila odločitev da ali ne na referendumu. A kot rečeno – doslej o vsebini evropskih predlogov ni bilo rečenega veliko, razen splošne ocene, da institucije vršijo prevelik pritisk na grško vlado. In da vlada pač ni želela popustiti.

Torej se je kampanja pred referendumom začela ...

Bolj kot za kampanjo v klasičnem smislu, ko želijo politične strani ljudi prepričati v svoj prav, se je začelo medijsko obveščanje ljudi. Pa tudi ljudje se končno bolj želijo informirati.

Ker je morala ideja o referendumu skozi parlament, je predsednik vlade Cipras sicer razložil, zakaj takšna odločitev in opozicija je razlagala, zakaj se z referendumom ne strinjajo.

Ponedeljek se je nato začel tako, da se zdaj ukvarjajo predvsem s praktičnimi posledicami nove situacije, konkretno, kaj pomeni, da so banke zaprte. Ljudje pa se medtem v prvi vrsti ukvarjajo z vprašanjem, ali bodo plače. Javni sektor je bil plačan, v zasebnem sektorju pa marsikdo ni dobil plače, zato marsikoga skrbi, da podjetja ne bodo izplačala denarja.

Pri nas še vedno vlada ta mediteranski stil življenja, v katerem je družina prva, in tako je veliko tistih, ki so izgubili delo, našlo zavetje doma. Starši skrbijo za otroke, pomagajo stari starši … Družine so trdne in to je na nek način rešilo tudi družbo pred večjim številom ljudi, ki bi brez dela propadli.
Pa se ljudje veselijo možnosti glasovanja?

Niti ne. Sprva je vladala precej zamrznjena atmosfera, v kateri ljudje niti niso vedeli, kaj naj rečejo. Mnogi pravijo, da so bile volitve šele januarja, ko smo izvolili to novo vlado, zato nas ta ne bi smela že vleči na volitve, navsezadnje se je predvidevalo, da imajo nekatere prioritete, ki jih bodo izvedli, ne pa da moramo zdaj spet glasovati v situaciji, ki pravzaprav pomeni tudi glas za ali proti tej novi vladi. Veliko je tudi debate med ljudmi, ali gre za glasovanje o pogojih posojilodajalcev ali „da“ ali „ne“ evru.

Predsednik evropske komisije Juncker je bil precej jasen, da dejansko gre za vprašanje obstoja v evroobmočju. Koliko bo to vplivalo na izid glasovanja?

Sama sem za obstoj v evroobmočju, zato upam, da ljudje tega podatka ne bodo zanemarili. Mislim, da spadamo v evroobmočje. Je pa res, da vladna stran trdi, da ne gre za glasovanje o tem. Sama sem poslušala Junckerjevo izjavo in mislim, da je bila ob sporočilnosti tudi precej čustvena. Upam, da bo imela vpliv. Je pa res, da so ljudje po toliko letih do konca naveličani vedno novega plačevanja dolgov, po drugi strani pa se ne zanimajo za širši kontekst ali za to, kaj se dogaja v EU, vidijo samo, da jim padajo plače, da ni nič bolje in menijo, da bo samo še slabše, če rečemo ja.

In kaj menijo, da se bo zgodilo, če bo odločitev ne? Hitra rešitev problemov?

Pravzaprav ni jasno, kaj sledi po tej alternativi. Tisti, ki jo zagovarjajo, vidijo samo to, da bo konec sedanje situacije, da je bolje, če gremo na svoje, mislim pa, da o konkretnih vplivih odločitve proti ni veliko razmisleka, ki bi šel dlje od prvega učinka.

Kako je Grčija pravzaprav sploh končala v takšni krizi in zakaj se zdi izhod tako nemogoč?

Mislim, da ni nemogoče za Grčijo, da izide iz krize. Je pa res, da smo se leta in leta ukvarjali samo s temeljnimi organizacijskimi vprašanji, imeli smo vse te različne vlade in mnoge med njimi so bile močno navezane na moč, ki jo prinaša vladanje, zato so sprejemale ne optimalne odločitve, ampak odločitve, ki so jih ohranjale na oblasti. V času same krize pa se je s prstom kazalo na EU, ki da nam vsiljuje številne težke pogoje. Tudi tisto, kar so naše vlade sprejele neprijetnega in nepriljubljenega, so pripisali kar zahtevam EU.

Velik del naših težav pa je nedvomno odnos različnih družbenih skupin do države, še posebej tistih, ki ne plačujejo davkov. Sama menim, da to ni delavski razred, ampak da je utajevanje davkov rezervirano bolj za sloje, nad katere vlada ne upa. Imamo par močnih skupin v državi, ki lahko poslujejo po svoje, vlade pa niso ukrepale in ne ukrepajo, ker so z njimi povezane. Sama sem javna uslužbenka in lahko vam povem, da ne morem utajevati davkov, saj država dobro ve, koliko zaslužim in kakšen je davek. Vse je transparentno in denarja se ne da skriti tudi, če bi hotela. Srednji razred tako ni tisti, ki bi v prvi vrsti utajeval davke. Težave so drugje in težava je, da se gleda stran, vedno pa dodatno obremenjuje tiste, ki svojih prihodkov ne morejo skriti, zato gredo naše plače samo navzdol.

Cipras obljubil, da bo „počistil“ takšne prakse. Je pri te uspešen?

Mislim, da se v državi od januarja, ko je bil izvoljen, ni zgodilo nič omembe vrednega. Večinoma se je zgolj govorilo o pogajanjih s kreditodajalci.

Grški javni uslužbenci pravijo, da se po odpuščanjuh utapljajo v delu.
Grški javni uslužbenci pravijo, da se po odpuščanjuh utapljajo v delu. FOTO: Thinkstock

Kako kot javna uslužbenka gledate na javni sektor, ki je pogosto na seznamu krivcev za krizo kot preveč razbohoten, neučinkovit in potraten?

Na splošno se strinjam, da je grški javni sektor prevelik in premalo fleksibilen, vendar je treba razumeti, da ima Grčija na tem področju določene specifike, zato ni mogoče na hitro izvesti sprememb in uvesti denimo javnega sektorja po nemškem ali francoskem modelu. V Grčiji namreč veliko stvari, preveč stvari, deluje direktno pod nadzorom javnega sektorja. Smo tudi izredno centralizirana država, Atene imajo roko nad vsem. Ogromno je javnih služb, privatizirali nismo skoraj ničesar, zato se toliko javnih uslužbencev dejansko potrebuje. Nimamo na primer zasebnih prevoznih podjetij kot druge države. Na tem področju se torej res razlikujemo, zato so potrebne številne druge spremembe, preden bi lahko posegli v javni sektor. Vendar so do določene mere storili tudi to, brez drugih ukrepov, zato se zdaj preostali javni uslužbenci utapljamo v delu. Pa nisem človek, ki bi se pritoževal ali izogibal delu. Tudi to je namreč zgrešeno pojmovanje drškega javnega sektorja. Drži, da je bil še pred kratkim okoren in počasen, tudi neučinkovit, a s prihodom mladih, izobraženih, se je to precej spremenilo. Za začetek torej potrebujemo druge rešitve.

Omenili ste, da vse vodi država. Vidite med temi rešitvami tudi privatizacijo?

Je sistem, ki ga nismo ravno preskusili. V redkih primerih, ko smo ga, je precej dobro delovalo. A pri nas moramo najprej spremeniti način razmišljanja in način organiziranja, šele nato pa razmišljati o privatizaciji in večji fleksibilnosti javnega sektorja.

Mislim, da se v državi od januarja, ko je bil izvoljen Cipras, ni zgodilo nič omembe vrednega.

Za Grčijo so leta boja s krizo. Kako se je v tem času spremenila družba?

Osebno se mi zdi, da smo postali večji individualisti. Smo na točki, ko večina vidi samo še svoje potrebe, zato je tudi težko iskati skupne rešitve, ki bi državi omogočale prihodnost.

Je trenutna realna podoba Grčije tista, po kateri ljudje za hrano brskajo po smetnjakih?

Veliko ljudi je zagotovo postalo revnejših. Je pa na drugi strani zdaj tudi medijska izpostavljenost ljudi, ki živijo na robu takšna, kot prej ni bila nikoli. Dejansko ni tako, da bi bila Grčijo naenkrat zajela ekstremna revščina. Se je pa zelo znižal standard srednjega razreda. Ni mogoče dobiti službe. Če je nisi imel pred krizo, si izgubljen primer, veliko ljudi pa je brez dela ostalo tudi vmes in to je res velika težava. Osebno sicer menim, da obstaja med grško in nekaterimi drugimi evropskimi družbami pomembna razlika, ki marsikomu pomaga preživeti. Pri nas še vedno vlada ta mediteranski stil življenja, v katerem je družina prva, in tako je veliko tistih, ki so izgubili delo, našlo zavetje doma. Starši skrbijo za otroke, pomagajo stari starši … Družine so trdne in to je na nek način rešilo tudi družbo pred večjim številom ljudi, ki bi brez dela propadli.

Koliko pa je med Grki še optimizma, da se bodo našle dobre rešitve?

Predvsem ljudje rešitve vidijo vsak po svoje. Ljudje se veliko pogovarjajo in tudi veliko prepirajo, ker se ne strinjajo. Osebno menim, da je naša edina možnost, da na referendumu rečemo da, saj se bomo drugače samouničili.

Si upate napovedati njegov rezultat?

Rezultata referenduma si niti slučajno ne bi upala napovedati, saj je različnost mnenj res ogromna. Prav tako še niso bila opravljena zanesljiva merjenja javnega mnenja. Predvsem je veliko debate, odgovor pa bo najbrž prinesla šele nedelja.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (293)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

SLO 80
01. 07. 2015 21.48
+1
V grčiji ni niti približno kaotično kot nam prikazujejo, sem govoril z prebivalko Aten in pravi da nič pretresljivega. Ogromno Grkov ima kar nekaj zaloge denarja doma ;)
25letluzerjev
01. 07. 2015 09.57
+1
Slovenijo pa trenutno rešuje Združena levica, ki je enaka kot Ciprasova Siriza. Naj si Mesec pogleda kam vodi tak način zapravljanja tistega česar nimaš in nisi nikoli zaslužil. Odpis dolgov si je Mesec zamislil na Ciprasov način. Izgleda da Meseca luna nosi.
maks44
01. 07. 2015 00.10
+0
Za vse tiste cvetke; začnite stvari gledat skozi oči sočloveka ne skozi kapital... Lepše vam bo...
nevski
30. 06. 2015 22.44
+1
Po eni strani bo pa lepo videti, ko bo v Grčijo prišel z vlaganji v gospodarstvo ruski in kitajski kapital. Takrat bojo morali pa Grki zares delati. Lahko vprašajo Afričane, kjer so Kitajci postavili svoje tovarne. Tam so seveda bili tudi Kitajski delavci, ki so delali v svojem tempu, pritisnili pa so tudi na Afričane, da delajo v kitajskem tempu, pa so se začeli upirati, da to ni možno, da ne morejo toliko delati. Ampak s časom se bojo navadili, potem bo pa prišel tudi dohodek.
pe?navodo
30. 06. 2015 22.20
+2
Gre xit pomeni dejansko grexit. Iztopili bodo iz dokaj normalnega sveta v nerazviti kaotični del balkana .
trapo
30. 06. 2015 19.11
+27
Izjava Grkinje po TV. Kako naj preživim s 60 EUR na dan. Kaj si mislijo. RAČUNICA 30dnix60EUR=1800 EUR Zdej mi pa povejte koliko vas ima toliko plače in ste zgroženi ker ne morete preživeti s tem denarjem, pri nas jih morajo pa živeti delavci ko dobijo 600 EUR. Bravo Evropa res ste carji.
Mladi? Plasto
01. 07. 2015 00.22
+6
ZakoniZdravja
30. 06. 2015 18.45
-1
Dramatične besede samomor bla blaa... Enostavno grčija bo svobodna
pe?navodo
30. 06. 2015 22.22
+4
jE, res bo svobodna ,samo cena za to bo pa plačana z anarhijo, propadom in še čim hujšim.
jeznidiplomat
30. 06. 2015 18.01
+11
Radikalen socialist je šokiral s tem, da ne ve, kako deluje gospodarstvo? Kot da bi alkoholik šokiral s tankanjem vodke.
zdravapamet50
30. 06. 2015 17.50
+15
saj pri nas je isto...a se kdo iz javnih služb vpraša, kako živijo delavci v gospodarstvu.....kar se mene tiče, so v javnih službah isti kot grki...zajedajo, pa jih ne briga kako se bo vse skupaj končalo
Redtka
30. 06. 2015 17.09
+16
V Sloveniji je skoraj 1.1 miljona socjalcev..300 000 parazitov v Javni upravi in ti TROBENTAJO, mi ki živimo od davka tujega dela pa ne bomo plačevali GRŠKE LENOBE..Kdo pa vašo vas pa ne zanima..??
zdravapamet50
30. 06. 2015 17.48
+2
tapravfalot
30. 06. 2015 16.55
+2
ni "navaden folk" v grčiji kriv za nastalo situacijo. Tud mi bi z veseljem dolga leta prejemali razne dodatke na plačo , si zatiskali oči in lepo živeli. To leti na razne komentatorje ala "a zdej bomo pa mi plačevali za lenuhe grke ?" Folk je v vsaki državi isti, pa če se na glavo postaviš :).
Mladi? Plasto
01. 07. 2015 00.23
-1
že že .... ampak pri nas zdaj ukrepi laufajo ...... grki se jih pa niti lotiti nočejo ......
kiboko
30. 06. 2015 16.07
+7
"vidijo samo, da jim padajo plače, da ni nič bolje in menijo, da bo samo še slabše, če rečemo ja." ---- V resnici je obratno, če rečejo "ne" bo Grčija uvedla Drachmo in bodo plače še nižje.
zdravapamet50
30. 06. 2015 17.49
+0
Mismosprememba
30. 06. 2015 15.48
+4
Čimprej se rešiti največjega izkoriščevalskega stroga kar ga je vidla zgodovina...
pkorosec
30. 06. 2015 15.37
+4
Grcija lepo prikazuje, da potrebujemo 2 Evropi. Eno za tiste, ki menijo da je cloveka delavnost najvisja vrednota, kjer vladajo nizki davki in je vsak zase odgovoren v maksimalni meri, drzava pa nudi le kar je najnujnejse. Da v tem "peklu" ziveli pravljicari, bi potrebovali se eno Evropo, kjer bi po svojih prepricanjih ziveli pravljicari, odnosi med Evropama pa bi bili strogo poslovni. Vsak na svojem. Jaz bi raje delal v prvi evropi, pravljicari pa naj ustvarjajo "raj na zemlj"i v drugi evropi.
pkorosec
30. 06. 2015 15.38
+1
glede na to, da so pravljicari nepopravljivo oprani, je taksna delitev neizogibna.
Mateja2012
30. 06. 2015 17.18
+3
Ja tocno tako pravljicarji alias luka mesecnik
Mateja2012
30. 06. 2015 15.27
-12
Itak mladi, ko gledam te starejse generacije kako delajo mi postane slabo kolko so neucinkoviti,pocasni itd..
scipio
30. 06. 2015 16.11
+9
pridi ti čez dvajset ali trideset let tole sem napisat.
mafija leva drogeraška
30. 06. 2015 12.31
+22
grčija ima približno 320 milijard dolga. tega nikoli niti teoretično ne bodo mogli odplačati, pa tudi če za par let popolnoma ukinejo penzije, celotno zdravstvo in šolstvo. sem včeraj poslušal malo te nevtralne nemške ekonomiste na zdf. fakt je, da grčija svojega dolga nikoli nikakor ne bo mogla odplačati, niti glavnic, kaj šele vse ostalo kar sodi k posojilom. tudi kar se tiče ukrepov, ki jih želi eu od grčije - tudi tu se na veliko laže. nižanje pokojnin (vseh! ne samo povprečja) npr., pa še polno vsega.... nisem na strani grkov, da ne bo pomote, njihova pretekla in tudi zdajšnja politika je kriva za to godljo (ne bankirji, sodniki, bla bla bla, lobisti so vplivali na politiko, ki ima moč nad sistemom - in isto je pri nas - sprašujete, kdo je kredite podpisoval, ja zaboga, kdo pa je nastavil ljudi po sodiščih, ki so izglasovali, da je neustavno obelodanit imena za potop celega gospodarstva države!) me pa zanima, kje so ljudje, ki so ta propad vsa leta nemo spremljali, vedoč, da grčija dolga ne bo mogla odplačati, pa tudi če celotni JS preuredi. vse skupaj je prepozno, tako preprosta je zadeva. noben račun glede varčevanja se ne izide
mafija leva drogeraška
30. 06. 2015 12.32
+3
mafija leva drogeraška
30. 06. 2015 12.37
+9
varčevalni ukrepi niso namenjeni temu, da se država finančno pobere in izleze iz dolga, ampak temu, da se ji lahko nameni še več posojil in se smrt samo prelaga za mesec, polletje,... in ker je to biznis. saj smo mi na istem. slovenija je v dveh tednih bankrot, če izstopi iz eu. to je dejstvo. oz če se ji vsa finančna pomoč ukine ta trenutek. isto kot so grkom realno stanje prikrivali vsa leta, isto to delajo v naši državi. le z razliko da slovenija ne živi na taki nogi kot grki in dosti manj keša pride ljudem v roke. se pravi - zapravlja se malo bolj racionalno in samo za določene. pirc musar je samo en majhen primer.
mafija leva drogeraška
30. 06. 2015 12.43
+2
evro bo pa padel. mogoče ne danes, pa tudi jutri ne. bo pa vse bolj zgubljal na vrednosti, temu se je nemogoče izogniti.
pmx
30. 06. 2015 12.46
+10
Hja, v to jih je potisnila mafija desna drogeraška in enakovredne hijene iz EU.
mafija leva drogeraška
30. 06. 2015 12.52
-9
pmx
30. 06. 2015 13.51
+2
kiboko
30. 06. 2015 16.09
+1
Ampak je ta dolg prestruktiran, tako da so stroški servisiranje dolga nizki. Grčijo stane dolg cca 3% BDP, Italija plačuje 5%, Portugal 4% ipd. Ta dolg je težak, a ni nevzdržen.
mafija leva drogeraška
30. 06. 2015 16.55
+2
mafija leva drogeraška
30. 06. 2015 18.11
+0
objavljene pa 4 besede mojega večvrstičnega komentarja. hvala lepa 24, svoboda govora pa to? škoda cajta in truda tu kaj komentirat ali pojasnjevat.
ZakoniZdravja
30. 06. 2015 18.47
-2
Italija je zadolžena za 500 milijonov milijard. Španija za 1000 milijonov milijard. Grčiji pa gnjavijo za teh nekaj milijard
vezuv_
30. 06. 2015 22.22
+1
mafija nismo bili v EU pa nam nič ni manjkalo, bili smo vzor drugim ex socialističnim državam, pa so naši politiki rinili v EU in s tem smo se podjarmili, postali sužnji. EU hoče polovici sveta vsilit svoj način razmišljanja, svoje zakone, dirigira, da naj se podjetja privatizirajo itd...... ne bo šlo na dolgi rok. preveč različnih kultur, različnih navad in vrednot - slej ko prej bo prišlo do domino efekta
Mladi? Plasto
30. 06. 2015 23.34
+1
vezuv ...... in če se to zgodi , bo prišel kitajc z ogromno količino investicijskega keša in bo lepo pokupil vse kar bo ostalo na ruševinah evrope :)) .... pol boste imeli pa novega zunanjega sovražnika :D ...... Evropa lahko le združena konkurira zda in kitajski .... če razpade smo ""kanon" futr (gospodarsko gledano :D ) ........ 3 SVETOVNA VOJNA SE ŽE DOGAJA IN JE GOSPODARSKA ..... dogovorili smo se ,da SE ne bomo več klali , je pa posledično vse naprodaj :D .......
Naveli?anec
30. 06. 2015 12.23
+3
saj je že samo v njihovem parlamentu 300 ljudi...tud tam nebi škodlo, če bi malo rezali
AlternativeFacts
30. 06. 2015 12.30
+16
11 milijonov in 300 poslancev, oziroma 1 poslanec za okoli 36 000 folka,ali 2 milijona in 90 poslancev oziroma 1poslanec za okoli 22 000 folka...kaj praviš, kje jih je odločno preveč, glede na prebivalstvo?
pkorosec
30. 06. 2015 15.41
+10
pri obeh! Zato pa smo vsi v istem zosu. Podobna narodna mentaliteta, podobna ekonomska situacija, krivi pa so vedno drugi.
gongash
30. 06. 2015 12.18
+16
v grčiji ogromen javni sektor , ki se nenormalno nenadzorovano veča tudi pri nas. po isti poti gremo , samo se tega ne objavlja v medijih. poglejte malo po zavodu objave koliko je objav samo za javno upravo, kadndidati tako ali tako vnaprej zbrani po vezah, objave pa samo zakonsko določena formalnost.
kiboko
30. 06. 2015 16.11
+3
Saj lepo pove v članku, nič ni privatnega, še avtoprevozniki so državni. Politika nastavlje vse od prevoznikov do bank, in se noče odpovedati tej beneficiji oblasti.
pmx
30. 06. 2015 12.14
+1
Saj ni kaj dosti izbirat, ali se bodo odločili za 100% življenje naprej v suženjstvu tujih in lastnih ekonomskih kriminalcev ali pa se bodo uprli, vložili vse v to ... in tako imeli vsaj upanje, da bo enkrat bolje. Vsa podpora Grčiji pred temi evropskimi in svetovnimi kapitalističnimi hijenami.
Mladi? Plasto
30. 06. 2015 23.40
lepo pmx ..... ti si posodil denar - zdej pa praviš ,da je ok ,če ti ga ne vrnejo ...... IQ - TOPLA VODA ????? al pa še men kej posod k tak rad talaš svoj denar naokrog:)) ..... ČE imaš pa take simpatije do te države pa ne razumem ,kaj še počneš v Sloveniji in komentiraš ....... plusi na tvoj komentar so pa zaskrbljujoči :))
mafija leva drogeraška
30. 06. 2015 12.09
+4
ta grčija zelo lepo ponazarja, kako razdvojen je slovenski narod. malo si komentarje poglejte pod temi grškimi članki. obup, žalost in strah, ko vas človek bere. slovenija kot taka nima nobene prihodnosti, nobenih sprememb na vidiku, pravic, ali upanja v boljši jutri. enotnost in trdnost pomeni nekaj čisto drugega. ali so nam to vzeli politiki, tuje institucije, lobisti, mogoče je sam narod preneumen za kaj takega? ne vem, vsega nekaj verjetno... in prav to je najbolj skrb vzbujajoče.... vsega ne gre spremenit....
pmx
30. 06. 2015 12.47
+6
Res je, z vsem se strinjam. Janša je največje zlo, ki je kdaj doletelo ta narod. Razdvojil nas je še bolj kot RKC med II. svetovno vojno.