Tujina

Dočakali papeževo opravičilo

New York, 18. 04. 2008 07.52 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
STA/Reuters
Komentarji
32

papež se je nenapovedano srečal z žrtvami spolnih zlorab in se jim opravičil. Navdušil je tudi njegov nagovor Združenim narodom.

Papež je nagovoril Združene narode.
Papež je nagovoril Združene narode. FOTO: Reuters
Benedikt XVI. je šele tretji papež, ki je nagovoril Generalno skupščino Združenih narodov.

Papež Benedikt XVI. je iz Washingtona dopotoval v New York, kjer je nagovoril Generalno skupščino Združenih narodov. Izrazil je podporo svetovni organizaciji, katere delo je po njegovem mnenju ključnega pomena. Hkrati je izrazil zaskrbljenost, ker je moč zgoščena v rokah maloštevilnih držav. Države, ki na mednarodnem prizorišču delujejo po svoje, spodkopavajo Združene narode in slabijo konsenz, potreben za boj proti globalnim problemom, je še dejal. Besede so še posebej zabolele ameriška ušesa.

S podija je opozoril na vrsto žgočih vprašanj, od globalizacije in človekovih pravic do onesnaževanja.

Opravičilo žrtvam zlorab

Mediji sicer največ pozornosti namenjajo včerajšnjemu srečanju s skupino sedaj že odraslih žrtev spolnih zlorab duhovnikov. Papež jih je nenapovedano sprejel na vatikanskem veleposlaništvu v Washingtonu in z njimi molil ter poslušal njihove izpovedi. Osebno se jim je opravičil za zlorabe, ki so jih zakrivili nekateri duhovniki, in jih prosil odpuščanja.

Papež je na vatikanskem veleposlaništvu nenapovedano sprejel manjšo skupino sedaj že odraslih žrtev spolnih zlorab duhovnikov.
Papež je na vatikanskem veleposlaništvu nenapovedano sprejel manjšo skupino sedaj že odraslih žrtev spolnih zlorab duhovnikov. FOTO: Reuters

Srečanje je potekalo za zaprtimi vrati, pripravil pa ga je bostonski nadškof kardinal Joseph O'Malley, ki je papežu predal knjižico z imeni tisoč žrtev zlorab v nadškofiji. Prav v Bostonu je leta 2002 izbruhnil škandal spolnih zlorab katoliških duhovnikov, na dan pa je prišlo, da je O'Malleyjev predhodnik, kardinal Bernard Law, vzpodbujal prikrivanje zlorab.

Law je odstopil decembra 2002, vendar je bila škoda že narejena, škandal pa se je razširil po vseh ZDA. Katoliška cerkev je od takrat plačala večino od dveh milijard dolarjev, kolikor je odštela za odškodnine od leta 1950, veliko škofij pa je moralo razglasiti stečaj.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (32)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Ranunculus
21. 04. 2008 12.14
Heh... očitno se je tudi tu prilepil, tako da ignoriraj prejšnji post
Ranunculus
21. 04. 2008 12.12
Hmmm... me je net malo nategnil in sem pripel odgovor pod članek Papeževa molitev na "Ground zero". Če še bereš tam poišči odgovor. Boš prepoznal, da je zate.
Ranunculus
21. 04. 2008 12.03
Glede konja je verjetno res. Umaže svoj del korita. Ampak če je pri koritu veliko takih, je zelo veliko vode blatne. Kar se ploščate zemlje tiče - hotel sem samo povedati, da so ljudje umirali zaradi svojega prepričanja, ki ni blo v skladu s tedanjo uradno znanostjo Irska - dober primer za svobodo. Ženske morajo iti v sosednjo protestantsko državo (še vedno kristjansko) delat splav (pa prosim brez komentarjev o tem, da je to umor, ker vem, kakšno je stališče nasprotnikov) Španija - Franco je bil cool diktator in je državo spravil v red (če je delal v imenu Boga ne vem). Italija - nimam besed. Dve svetovni vojni, dve menjavi strani, dvakrat potegnili koristi od vojne, ki so jo začeli na strani agresorjev Kar se pa Hitlerja tiče... pakt o nenapadanju ne gre skupaj s tem, da je Hitler zasedel Jugoslavijo... In ne vem, kakšen izgovor je to, če se ve, da je imela tudi Rusija s Hitlerjem nenapadalni pakt. Kar se pa Partičev in Belijev tiče - se strinjam, komunistično načelo je, da je proti nam tisti, ki ni z nami, in tukaj ima Kristus boljšo verzijo => kdor ni proti nam je z nami. In glede članstva v NSDAP - to ni potrebno za to, da si pripaden. Meni je po moji presoji OBJEKTIVNA profesorica v srednji šoli razložila, da so domobranci v Mariboru na stadionu prisegli zvestobo Hitlerju - res nisem šel preverit, če je to res, bom pa šel, če izraziš dvom. in marsikateri partizan ideološko ni držal s partijo - večina tistih, ki so padli se je borila proti Nemcem in Belijem medtem, ko so se pravi revolucionarji niso izpostavljali - tako je prikazano tudi v filmu Sovražnik pred vrati - revolucionarji so bili bolj za to, da so med lastnimi vojaki pazili na to, da bodo pridni, v boj so šli pa tisti, ki so se borili za narod. In če so jim revolucionarji rekli, da je nekdo izdajalec, so ga pač pospravili, ker so verjeli... In smo na točki A => folk je verjel. Partizani revolucionarjem, Beliji pa... hmmm... ne vem komu. Sicer pa ne vem, kje sem napisal, da so bili Partiči cool, Cerkev pa ne. Se mi zdi, da sem jih bolj metal v isti koš - oboji so zavajali in oboji so krivi za žrtve. Kar se pa žrtev tiče - ja, rdeča zvezda jih je res veliko pobila. Ampak jih je Cerkev tudi. In odnos je bil enak:"Če pobijemo vse, bomo pobili vse nevernike in nekaj nedolžnih" je bila ena od izjav nekega cerkvenega vplivneža... Kar se mene tiče imata Cerkev in komunizem veliko skupnega. Oboje je orodje strahovlade. in oboje je minilo in se normaliziralo. In oba sta pobijala svoje ljudi, za katere sta menila, da niso dovolj pripadni. Le da je Cerkev to počela prej in postavila koncept, po katertem so se zgledovali komunisti, fašisti, skratka vsi po vrsti. Kdo je bil bolj učinkovit pa ni več tako važno, če smo ugotovili, da so enako kruti. Aja, pa še dodatna misel... Ne vem, če bi sprejel trditev, da so bili partizani po srcu komunisti, če danes 50% nekoč sršnih rdečkarjev gledam po cerkvah pri maši z JJjem na čelu. Sicer pa me veseli, da kriteike na citat o postu, ki je s tem povezan, ni bilo... Lep dan še naprej in upam, da tudi tebi dopisovanje pomaga pri razmišljanju tako kot meni.
victoriosus
21. 04. 2008 10.27
Metafora o konju nima nadaljevanja. Ti ne moreš nikogar odženit, ker ne more z blatno nogo stopit v korito. Ponavljam OSEBNI odnos, kvečjemu lahko umaže SVOJ del korita. Njihov problem. Če pa rabi pomoč, vskočim, drugače je pa njihova odločitev. Jaz mislim, da Vatikan ni slab vodnik, le podvžen je človeškemu faktorju, in to pripelje do lobijev, kakšnih izsiljevanj, etc. Logično, saj jo vodijo ljudje, ki se večinoma trudijo za boljši jutri, imaš pa tudi kakšno črno ovco. Moti me pa, da posplošuješ in da je kar cel Vatikan slab. Poznam kar nekaj ljudi, ki so služili v Vatikanu, in so tako bistri in dobri, da lahko samo debelo gledaš. In če bi bila Cerkev močnejša, bi bilo precej podobno kot danes. Žrtev ne bi bilo, in Zemlja ni ploščata in ni center vesolja. Smo 500 let stran od tega, bodi realen. Španija je katoliška država, Irska tudi, Italija tudi. A tako slabo jim gre? A tako zelo prikrajšani so? Živijo v 15. stoletju, z grmadami? In to govoriš kot če bi bila Cerkev 500 let za ostalimi v 15. stoletju! Daj no! Kar se tiče pranja možganov... saj imaš kar prav, ampak zdaj pa spet dajaš vse župnike v isti koš, kot da jih je škoda poslušat. Se ne strinjam. Sem ti rekel da je kakšen napačen, ampak nikakor ne vsi, nesposobni so v manjšini! Zdaj pa WW2: Cele temelje imaš narobe postavljene, ne vem kje naj začnem... Glej, upor proti okupatorju ni nič slabega. Problem se je postavil takrat, ko ga je absorbirala revolucija, 2 leti pred prvimi Domobranskimi četami. A ni to logično, kdo je začel? Lahko bi 10 let počakali z revolucijo, in potem naredili referendum, ne pa da ti rečejo "če si za Slovenijo, si tudi za revolucijo, če pa nisi za revolucijo, si izdajalec naroda". Sori, to ne gre skupaj in to je svinjarija. Zato so se formirale straže, potem Domobranci. Nikoli niso ideološko držali s Hitlerjem, medtem ko pa partizani so bili tudi po srcu komunisti, člani partije, in vse ostalo kar smo gledali še 40 let. Zapeljani so bili kvečjemu tisti, ki so se bojevali proti Nemcem in šele prepozno ugotovili, da imajo na uniformah eno rdečo zvezdo. Domobrancem ni preostalo drugega, kot da si krijejo hrbet, ker dveh front hkrati ne moreš vzdrževati. Tudi za zmago nacistov niso bili, kajti imeli so pakt o nenapadanju, niti en Domobranec ni bil član NSDAP! Jaz mislim, da je osnovni problem v tem, da so bili partizani zavedeni in bili so tujo vojno, ki jim je bila podtaknjena. Če bi bili tukaj pošteni, ne bi bilo ne državljanske vojne in ne 50 000 mrtvih po vojni (evo, toliko mrtvih in Cerkev nima nič pri tem. In ti misliš, da če bi bila Cerkev močna, žrtve bi še kar bile? Rdeča zvezda je LASTNIH ljudi pospravila več kot 100 000 000). Da smo si na jasnem. Lp
Ranunculus
21. 04. 2008 02.10
Hmmm... da, se moram strinjati, da se Cerkev verjetno res sooča z velikim problemom. Begom možganov iz panoge. Kar za posledico morda res ima to, da je malo lažje postati župnik in da kdo res ni kos nalogi. Za hinavce imam iste ljudi, ki jih je imel tudi Jezus za hinavce - tiste, ki delajo nekaj pod prisilo oz. zaradi koristi in tega ne bi delali, če ne bi imelo efekta. Mogoče je prilika o postu še boljši primer, kot sem ga že navedel: »Kadar se postite, se ne držite čemerno kakor hinavci; kazijo namreč svoje obraze, da pokažejo ljudem, kako se postijo. Resnično, povem vam: Dobili so svoje plačilo. Kadar pa se ti postiš, si pomazili glavo in umij obraz. Tako ne boš pokazal ljudem, da se postiš, ampak svojemu Očetu, ki je na skritem. In tvoj Oče, ki vidi na skritem, ti bo povrnil.« Ne vem, če je kaj za dodati, v tem se s Kristusom strinjam in mogoče se tudi ti, samo malo drugače. Biblije sicer nisem v vseh delih razumel, ker so modrosti v tekstu tudi skrite in ko sem se vračal in jo prebiral (tudi za Božič), sem vedno našel tudi nove nauke, ki mi zelo izboljšujejo predvsem odnose z ljudmi. Lahko rečem, da je še nisem res dojel v celoti, del pa sem jo. Kar se pa konja tiče je pa metafora super. Nadaljuje se pa verjetno tako, da če ne pije, ampak z blatno nogo stopi v korito, ga odženeš. Ampak to pa že ni več praksa... Kar se pa tiče ovac - ja, Kristus je vedel, da folk potrebuje vodnika, ker ga drugače zabluzijo. Ampak če je vodnik Vatikan... Mislim, da se res ne da primerjati CERKVE nekoč in danes in sicer zato, ker ni več tako močna. Če bi bila, bi mogoče še vedno gorele grmade in e ne bi bilo žrtev, bi še vedno mislili, da je Zemlja plošča in center vesolja. Hja, radi vztrajamo v zmoti, če je s tem pogojena naša prevlada... Malo drugače bo glede pranja možganov. Tisti, ki je bisterr in prebere Biblijo, potegne iz nje prave nauke. Tisti, ki ni bister in prebere Biblijo iz nje ne potegne ničesar in mu potem župnik razloži po svoje, tako da je vseeno, če jo prebere. Tisti, ki je bister in ne prebere Biblije - no, škoda, da se zanaša na župnika, ker je prelen, da bi malo bral. Kar se pa Belijev in Partičev tiče v drugi svetovni. Komunisti so delali revolucijo, cerkev pa kontra. In vsak je novačil svoje nevedne državljane, ki takrat niso imeli radija in televizije. In tisti, do kateerih so prišli Partiči so šli v gozd, tisti, ki so kontaktirali z župnikom so se pustili pa med Belije potegnit. Sej niso vedeli in so bili zapeljani. Mene samo zanima, kakšen plan je imela Cerkev. OK, postavila se je na Hitlerjevo stran in če se postaviš na neko stran, potem upaš na zmago le-te. Videli smo, kako se je zgodilo, ko so zmagali zavezniki in Partiči. A me lahko razsvetliš in poveš posledice zmage druge opcije? Sem prepričan, da se vsaj tisti, ki so bili v taboriščih ne bi vrnili. LP
eastpa123@gmail.com
20. 04. 2008 22.37
Pivo za oba! ;-) LP
victoriosus
20. 04. 2008 22.01
Pozdravljen. Če sem ti čisto iskren, mi je kar precej duhovnikov enostavno preveč neumnih, da bi razlagali nekaj tako težkega, kot Biblijo, ker so pač preveč zadrti in preveč ozkogledi. Je pa na vseh, ki damo kaj na svojo pamet, da znamo izločiti plevel, da znamo tudi sami najti odgovor ali pot, ne da bi ti jo povedal župnik. Cerkev se pa napiše z veliko začetnico, če govoriš o organizaciji, npr. o Cerkvi na Slovenskem. Če pa imaš v mislih cerkev sv. Lovrenca nevemkje, je potem to z malo začetnico, btw. Moram te opozoriti, da nevarno primerjaš dogodke izpred 500 in več let. Takrat je bilo marsikaj narobe, ampak ne samo s strani Cerkve, prosim lepo! Gledano iz te današnje perspektive, je logično vse noro. Lahko pa opozarjaš na npr. zadnje stoletje, kakšno leto več, odkar štejemo moderno dobo.
victoriosus
20. 04. 2008 22.01
Vera je več kot simbolika, jasno. In ja, se strinjam, Cerkev ima marsikatero napako, ker je človeška, to sva že predelala. Ne strinjam se pa z dejstvom, da ta povezava kler(glava) in verniki(telo) deluje kot si rekel-vsaj danes ne, ker to kar govoriš je podcenjevanje ljudi. Niso neumni. V WW2 žal ti moram osvetliti dejstvo, da ni bila Cerkev tista, ki je sprla narod, to misliti bi bilo krivično! Obramba proti okupatorju je žal bila krinka za revolucijo, ki je velik del naroda ni hotel, zato se je proti njej bojeval, ne proti uporu proti okupatorju, a kaj ko sta ti dve stvari postali eno. Tudi po končani vojni, v mirnem obdobju smo izgubili 50 000 Slovencev, in Cerkev jih ni ubila, in ne govorim 500 let za nazaj. Še enkrat: podcenjuješ ljudi, ker naj bi imeli oprani možgani, KER niso prebrali Sv. pisma. Hja, se ne strinjam. Marsikdo je zelo bister in zelo pameten. Tisti, ki pa ni, pa tudi ne bo videl razlike med župnikovim možganopranjem in nauki v Bibliji. Ane? Glede kritiziranja.... mogoče si malo harsh, vedno se da tudi pozitivno stran osvetlit, nikoli ni vse tako črno. Po duši sem optimist, zato verjamem da se v vsaki stvari skriva tudi dobro. Prejmi en lep pozdrav. (sori k je v treh delih, drgač ni hotl it)
victoriosus
20. 04. 2008 22.00
Dvanajstič ti povem, da je značilna za katolicizem SVOBODA (ne pa simbolika, nism jst tega napisal). To ti razloži dejstvo, da so zapovedi VODILO za življenje (predstavljaj si ljudstvo brez informacij, danes smešno, ampak nekoč zelo priročno!), in je odvisno od vsakega posameznika, koliko bo ven potegnil iz tega, koliko bo boljši človek. Citiram ti enega našega (nekoč) profesorja Patofiziologije: "Konja lahko pripelješ do korita, ne moreš pa ga prisiliti, da pije iz njega". To je to, ti imaš v Bibliji eno korito, ki je vodilo do tega, da postaneš dober človek (kar je tudi cilj). V vsakem izmed nas pa je, da se temu cilju približuješ z upoštevanjem teh vodil. In jaz si dovolim toliko svobode, da prevzamem stvari, ki se mi zdijo dobre, in mogoče kakšne ne upoštevam, ker nisem zmožen ali ker se preprosto ne strinjam. Opozarjam te, da preveč posplošuješ, in mečeš kar vse v isti koš. Zate so vsi hinavci, Cerkev skomercializirana, prazniki pa tudi, kler ima vse vajeti v rokah.... Glej, odnos človek-vera je nekaj osebnega, to se strinjava. In vsak dela s svojo vero kar mu paše. Če niso toliko bistri, da bi nekaj razumeli, slepo sledijo, po ovčje. Pač, kaj naj? To je njihov način in ga spoštujem. Ti si prebral Biblijo (btw, če si jo RES razumel, svaka ti čast) in Božič praznuješ meditativno. To spoštujem, čeprav se recimo jaz prepustim vzdušju. Zakaj? Ker v tako osebo sem se izoblikoval: v veri najdem ogromno stvari, ki me delajo boljšega, in te absorbiram, da postanem boljši človek. Tako lažje delam dobro, ker mi ta znanja pomagajo boljše razsoditi, kaj je prav. Ampak to je moja življenjska filozofija, ki jo prepletam z vero, ampak ne 100%, ker si jemljem to svobodo.
Ranunculus
20. 04. 2008 17.51
No, lepo, da si ugotovil, da je resnica nekje vmes. Odločen napredek in glede na tvoje preproičane končna destinacija, do katere se boš prebil v razmišljanju. Vidim, da sprejemaš hude pomanjkljivosti, ki jih ima CERKEV in sicer, da se tudi nalašč moti. Iz koristoljubja in želje do oblasti seveda. Žrtve so bile pa v zgodovini milijoni ljudi, katerim je bila vera svobodna izbira. Recimo Indijancem, katerih so v imenu Boga pobili kar krepko številko in uničili precej njihove zgodovine. In to seveda ni osamljen primer, ker smo imeli tudi v Evropi inkvizicijo in kurjenje čarovnic, pa protireformacijo, skratka celo vrsto svobodnih izbir. Kar se poznavanja in upoštevanja vere tiče pa ne vem, kam uvrščaš deset zapovedi... v Islam? In cerkev sicer počne to, da zapoveduje, kaj je prav in kaj ne. To je njena poanta, če mene vprašaš. Bibllija je namreč v osnovi zakonik oz. zbir moralnih načel, ki naj bi jim sledili, ker bi upoštevanje dejansko naredilo svet lepši. In jaz sem jo prebral in točno zato, ker sem prebral Biblijo, sem se oddaljil od CERKVE, ker se je CERKEV zaradi svoje komercialnosti (približevanja svojim potrošnikom) toliko oddaljila od nje. Kar se pa spoštovanja Velike noči in Velikega posta tiče mi pa potem ti povej, zakaj je to verski praznik in zakaj se ga praznuje. A mogoče iz istega razloga kot Božič? Da trgovci več prodajo. Sorry ampak prazniki morajo imeti ozadje. In če v ozadje ne verjameš ali ga ne spoštuješ, nimaš česa praznovati. Jaz praznujem dan državnosti in rojstne dneve, ker so povezani z dogodki, za katere verjamem in jih spoštujem (ne hodim na rojstne dneve ljudi, ki jih ne maram ali za katere ne verjamem, da obstajajo, praznujem pa Božič, ki je rojstni dan od Kristusa, ker verjamem, da je res obstajal in so mi njegovi nauki cool, ampak ga ne praznujem tako kot ostali, ki se med seboj obdarujejo in zganjajo potrošnjo, ampak lepo doma meditiram in razmišljam o njem). In če mi hočeš zabiti v glavo to, da je simbolika pomembna, ti tudi trinajstič ne bo uspelo, ker je vera več, kot simbolika. Jaz izhajam iz družine, ki ni verna, zato ti garantiram, da mi ni mami razlagala o Velikem petku. In k verouku sem začel hoditi sam (wow, svobodna volja, res je). Ampak potem sem si razširil obzorja dodatno in ugotovil, da je še kaj več, kot tisto, kar ti župniki povejo. Če greš sam Biblijo brati in še kako alternativno razlago tekstov, vidiš, da to ni to, kar ti prodaja CERKEV. Da ste pa verniki CERKEV se pa strinjam. In to zato, ker ste verniki telo, kler pa glava. In telo uboga glavo in ker niso vsi pripadniki te skupnosti, potem CERKEV pripadnike istega naroda spre med sabo. Kot v II svetovni vojni. Da bi CERKEV zaščitila svoje interese in obstoj je svoje telo usmerila v boj proti partizanom (beri revolucionarjem in pozabi tu na to, kdo je bil dober in kdo slab, ker vem, da so imeli tudi partizani precej masla na glavi, čeprav jim gre v plus to, da so se borili proti temu, da bi v Sloveniji govorili Nemško in bili ščasoma iztrebljeni). In so se borili Slovenci proti Slovencem. In cela zgodovina je taka - cerkev nima narodnosti in svoje vernike mimogrede proda za doseganje svojih koristi. In verniki, ki imajo ustrezno oprane možgane s strani župnikov so res cool orodje. Hehe... sem bil močno razočaran, ko sem med vernimi kolegi spraševal, kdo je prebral Sveto pismo... vsaj novo zavezo. Nihče, kar pomeni, da se jim da učinkovito oprati možgane. Kar se pa kritiziranja RKC rekel - vsak ima lahko svoj pogled - svoboda izbire in izražanja. Glede pira pa:"Na zdravje kolega, mi je všeč, če si dopisujem z nekom, ki stvari argumentira."
victoriosus
19. 04. 2008 21.56
Lej, ranči, bom jaz tudi poskusil bit kratek in jedrnat: Cerkev (se napiše z veliko začetnico, tko btw) je "sredstvo", ki je bilo ustanovljeno da pride sporočilo do receptorjev na čim bolj pravilen način, ampak Cerkev je človeška, zmotljiva in z napakami (tudi nalašč), zato ne mora biti perfektno. Definitivno se pa ne strinjam s tvojo ugotovitvijo, da jo je naredilo neosebno in komercialno, zato ker je to tvoje subjektivno gledanje. Npr. moje stališče je diametralno nasprotno. Resnica je verjetno nekje vmes. Enajstič pa ti povem, da katoliško vero odlikuje SVOBODO izbire, v tem se npr. razlikuje od islama, ki zapoveduje oz. prepoveduje. Tako se lahko vsakdo odloči kakor hoče, "zmote" so relativne, in ni ga človeka, ki bi lahko drugim dopovedoval, kaj je prav in kaj ni prav. Zato "it's up to each of them". Zato se lahko jaz odločim, da recimo nekomu ne bom oprostil, ker je to v moji svobodi. Dolgovezim, bom poskusil krajše: V cerkvah NI 90% hinavcev. Simbolika je pomembna, če jo razumeš. Ker če se odpoveš mesu zato ker se moraš nečemu odpovedat, ali ker ti je mami rekla, ali ker se ti zdi da bo svet zaradi tega boljši, je bullshit, nima veze s spoštovanjem Kristusa. Meni so spovednice brez veze, ampak ni šans da bi ti dal prav v tistem stavku, ker bluziš v tri dni. In ja, logično, Cerkev ni vera, Cerkev smo vsi verniki, zato je "katoliška in apostolska"(poglej simboliko!). Škoda, da vidiš samo hinavce, samo slabo. Življenje je lepo, namesto da se obremenjuješ in kritiziraš RKC pejt rajš na pir s kolegi. Tudi tebi hvala za debato.
Ranunculus
19. 04. 2008 21.02
Lej, vic, čicto na kratko in jedrnato Vera je nekaj osebnega - se strinjam, ampak cerkev, KI JE JAZ NE ENAČIM Z VERO, jo je naredila za nekaj neosebnega in komercialnega Človek je zmotljiv - se strinjam, ampak če se v nečem zmotiš, v tem ne vztrajaš, kajne. Meni pa se zdi, da folk vztraja v tej zmoti, kar pa je pregovorno vražje. Simbolika je pomembna - se strinjam, ampak če delaš kontra si zgrešil poanto - baje na veliki petek lahko ješ meso, če se odpoveš nečemu drugemu v čast Kristusu - če se ne, ga pač ne spoštuješ dovolj. Imaš pravico podpirati istomisleče - se ne strinjam čisto, ker sem ti spodaj jasno napisal, da če že si pravi vernik, jih v cerkvi 90% razmišlja drugače kot ti => koristoljubno in ne bogoslužno. Zidar ni noben zgled in ni PRISTEN - se strinjam in kot povedano, večina jih je takih, ampak dobijo svoje plačilo. Verniki nadnaravni? Ne, bluzi. Fora je samo v tem, da morajo verovati v Boga, pa glede na to, da so spovednice dobro zasedene folk ne spoštuje njegovega nauka oz. se jim jebe zanj, ker so bolj prepričani, da ga ni, kot da je. Ne delaj drugim tistega, česar nočeš da delajo tebi? Mislim, da je to anarhistično načelo in da Jezus uči, da drugim delaj tisto, kar želiš, da drugi delajo tebi. Jezus je imel malo bolj aktiven in družben pristop... Za zaključek pa... V bistvu res ni moj problem, kaj mi tle razlagaš o RKC (RKC ni enako vera, imej to stalno v mislih, ko bereš moje pisanje). Tvoj problem je, če ti je vseeno, da na posvečenih tleh ob tebi ob čaščenju Boga ob tebi sedijo hinavci in če si se s tem sprijaznil in ti je cool, potem niti ti nimaš problemov in smo res zmenjeni. Hvala za debato.
victoriosus
19. 04. 2008 11.17
Darth revan, ne bereš komentarjev za nazaj? Jaz nikomur ne vsiljujem, da Bog je, nikogar nočem prepričati, zato tudi dokazati mi ni treba ničesar. Zahtevam pa, da se spoštuje vsakega, ki v kaj (ne) verjame, ker je to osnova civiliziranosti. Če me pa hoče aligatorček prepričat, da ga ni, potem pa JA mora to dokazati. Bolj jasno mislim da se ne da povedat. Kar se pa tiče dobodošlih: saj jih ne sprejemam JAZ, ampak vera ki jo imajo oni sami, jaz nimam čisto nič veze. Jaz, kot kristjan, bi jim moral odpustiti za svinjarije, ki so jih počenjali, pa jim ne, ker sem človek in si to dovolim, ker je to del moje svobode. Pa jih ne bi v jame pometal, ampak zadosti da priznajo, da niso naredili prav. Ampak to je druga tema. Sniff, glede celibata se tudi jaz ne strinjam z njim. Ampak tvoja interpretacija... ne vem, eni si preveč dovoljujete, glede na to, kakšne dokaze imate za takšna obtoževanja.
victoriosus
19. 04. 2008 11.07
Ranunculus: Vera je nekaj osebnega, zato nimam ne jaz in tudi ne ti pravice obsojat kogarkoli, ki hodi v cerkev ali ne. Ne delaj drugim tistega, česar nočeš da delajo tebi. Ne sodi, ker ne veš. In tvoji procenti so malo previsoki, očitno morajo biti verniki nadnaravni in nečloveški? Samo toliko, da veš, človek je zmotljiv in človeški, zato ga tudi serjemo, ampak to je del naše narave, ki teži k popolnosti, ampak je nikoli ne doseže-tej "poti" se reče življenje. Vsaj zame je tako. To, da se na Veliki petek nažirajo.... pač, so what? Saj je samo simbolika pomembna, hoče ti s tem nekaj povedat, ne pa ti prepovedovat ali zapovedat, ravno v tem je ta svoboda v Cerkvi, ker imaš vedno možnost izbire-vsaj tako bi moralo biti. Dobrodošel pa je res vsak, dal sem ti primer Magdalene, ne pa Zidarja, ki ni noben zgled. Ampak ti pravim: če si nekdo želi vključiti, se lahko, ne glede na preteklost, dokler je to PRISTNO. Če pa ni, pač njihov problem, njihova izbira! Že desetič ti to trobim, pa ne razumeš! In moje mentalno zdravje je čisto v redu, hvala za skrb, ampak imam pravico, da podpiram tiste, ki podobno mislijo, kot jaz. Ravno tako imaš pravico ti, da jih ne podpiraš, maš pa da jih spoštuješ. Zmenjeni?
snifff
18. 04. 2008 20.17
Prosim, če me lahko ta vaš bogec malo popraska že enkrat po peti.Sicer pa sam pravim da naj vsak veruje sam vase in jutri boljši.Kar se pa tiče teh župnikov, pa bi bil po moje že čas da jim ukinejo ta debiln celibat, v kolikor se še mislijo obdržat na sceni. Smisel tega je pa da bi začeli na svoje spolno življenje gledat z drugega zornega kota. Sicer je pa polovica župnikov znana kot dobra stranka na drugem koncu svoje drage vasi domače ali v tujini v boljših ku*b*ščih.
budda
18. 04. 2008 19.48
papežova podoba mi deluje tako kot bi se hudič šel maškare...
DarthRevan
18. 04. 2008 17.20
Prvič, dokazat je treba obstoj Boga in ne njegovega neobstoja. Vedno je breme dokaza na tistem, ki nekaj trdi, in ne na tistem, ki zanika. Sicer bi val lahko prosil, da dokažate da ne obstaja Flying Spaghetti Monster. No, dokažite, da ne obstaja. Drugič, "vsi so dobrodošli"? In to prode izpod prstov nekoga ki bi "ta rdeče" najraje v jame pometal? HA!
Ranunculus
18. 04. 2008 16.16
Hja.. glede na to, kar počnejo duhovniki in v precejšnji meri nekaznovano, ga ni...
here.i.am
18. 04. 2008 16.09
aligatorček, pa mi ti dokaži da ga ni...
Ranunculus
18. 04. 2008 15.54
Pri tem citatu me ne moti nič, ker se z njim totalno strinjam. Moti me to, kakšen procent ljudi hodi v cerkev zaradi napačnega namena in seveda to, da je večina folka v cerkvi ne slabih vernikov ampak nevernikov (vključno z lepim delom duhovnikov, ki sicer ne bi počeli tega, kar se jim očita in pred čimer jih mora braniti RKC). Z drugimi besedami, zadeva je zlagana in tistih 5-10%, ki dejansko veruje (očitno mednje sodiš tudi ti) dobi etiketo hinavca kot preostalih 90%, ki se grejo v cerkev dejansko le pokazat in res premorejo precej hinavstva. In isti so tisti, ki se na veliki petek nažirajo, potem gredo pa v cerkev častiti Kristusovo vstajenje itd. Kar se dobrodošlosti tiče... Dobrodošel je res vsak, neglede na preteklost in tudi sedanjost. Samo da pade od njega kak cekin - še ena prezira vredna stran te ustanove in seveda smrtni greh => pohlep. Resno pa dvomim v tvoje mentalno zdravje, če misliš, da se folk v prvih vrstah kaže zato, ker podpira cerkev. Ne, to je tisti del Matejevega evangelija, ki govori o "dobili so/bodo svoje plačilo". Gre za ustvarjanje/prodajanje svojega imagea za politične točke oz. za izkoriščanje vere. In če voliš tiste, ki jih vidiš na Brezju v prvi vrsti res prejmejo svoje plačilo.