Tujina

Hrvaški otroci bodo morali pomagati pri domačih opravilih

Zagreb, 25. 07. 2014 12.10 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Novi hrvaški družinski zakon, ki bo začel veljati 1. septembra, določa tudi obveznosti otrok doma. Čeprav zakon izrecno ne navaja njihovih dolžnosti, bodo morali tudi otroci pomagati pri vsakdanjih gospodinjskih opravilih, kot je sesanje ali brisanje prahu.

Otrok pomaga
Otrok pomaga FOTO: Thinkstock

Medtem ko je stari hrvaški družinski zakon določal, da morajo otroci spoštovati svoje starše ter jim pomagati in biti uvidevni do družinskih članov, so v novem zakonu dodali, da morajo pomagati staršem "pri opravilih v družinski skupnosti v skladu s svojimi leti in zrelostjo".

V praksi bo to verjetno pomenilo, da bodo otroci kršili zakon, če ne bodo pomagali staršem pri pospravljanju postelj, igrač in stvari, ki jih razmečejo, pomivanju posode, oken ali avtomobila, sesanju stanovanja, brisanju prahu, odnašanju smeti v zabojnike ali celo košnji trave na vrtu.

Hrvaški zakon ne določa kazni za tiste, ki se ne bodo držali zakona. Edini nadzor bodo imeli starši.

"Takšna določila so izjemno koristna tako za otroke kot starše. Gre za temeljno načelo spoštovanja staršev in pomoči pri delih, ki so primerna za otroka," je dejala psihoterapevtka Jelena Vrsaljko za današnji Jutarnji list.

Dodaja, da s takšnimi zakonskimi določili pošiljajo sporočilo družbi o pomembnosti tega načela. Otroke od začetka učijo, da imajo obveznosti in odgovornosti, staršem, ki so bolj popustljivi, pa omogoča, da sprejmejo upravičenost pravil o tem, da je otrokom treba postaviti meje in nalagati obveznosti.

Časnik navaja, da španski družinski zakon celo določa, da je obveznost otrok poleg gospodinjskih opravil še pisanje domačih nalog, spoštovanje šolskih pravil in marljivo učenje.

Hrvaški zakon določa tudi, da je otrok po 15. letu starosti, ki služi z delom, obvezen prispevati k svojemu vzdrževanju in izobraževanju. Praviloma gre za honorarna dela med počitnicami ali pa pomožna dela za uro ali dve med tednom. S tem zakonskim določilom bodo na Hrvaškem poskusili vplivati na odnos najstnikov do dela in denarja.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (84)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

odpisan2x
26. 07. 2014 09.26
+6
temu bi pri nas rekl delo na črno
Ramzess
26. 07. 2014 10.52
+0
Ali tudi zloraba otrok, ... zakon je precej nejasen.
mojca s
26. 07. 2014 09.20
+6
a zato je potreben zakon? predlagam naslednji korak..priročnik in navodilo za uporabo otroka.
Morana7
26. 07. 2014 16.34
+1
Eni bi ga res krvavo potrebovali...za širše dobro.
periot22
25. 07. 2014 22.57
+6
To je pri nas doma samoumevno vsi delamo vse!!!!!!
expost
26. 07. 2014 09.38
+2
+++++. Tako je prav. Tudi pri nas imamo takšen red. Prepričan sem, da bodo otroci iz takšnih družin bodo bistveno manj stresno brodli po reki življenja.
Sara Rebek
25. 07. 2014 22.55
+2
čipiranje ljudi in otrok dnevno.hr/vijesti/svijet/119945-video-zena-pokazala-zig-zvijeri-i-dobila-velicanstveni-pljesak-covjecanstvo-ce-biti-zigosano-do-2017.html dnevno.hr/vijesti/hrvatska/120514-istina-na-hrt-u-potvrdeno-cipiranje-novorodencadi-najavljeno-za-ljeto-ove-godine.html
Ramzess
26. 07. 2014 10.54
+2
Saj. Ženska pokaže, raja pa aplavz. Primitivno.
Karantanija
25. 07. 2014 22.14
+7
Otroci nočejo delati in je tako kar prav. Že mali otroci lahko pomagajo z lažjimi deli (odnašanje smeti, pomivanje posode, brisanje prahu, pometanje). Samo tako se bodo naučili delati in biti odgovorni. Ni dovolj, če so pridni in se dobro učijo v šoli, starši jim pa ne privzgojimi osnovnih delovnih navad!
expost
26. 07. 2014 09.33
+1
in potem bo histeričen starš svojemu 5 letnemu otroku rekel, da naj pospravi sobo, sicer krši zakon in da ga bo zato namlatil po riti, ker mu to dovoljuje zakon??? in potem se čudimo, zakaj toliko nasilja imamo v družinah... stvari se da rešiti tudi na nenasilen način. otroci povzemajo delovne navade po svojih starših in nauku, ki so ga o delu prejeli od svojih staršev. noben zakon tega ne bo rešil...
zvit kot presta
25. 07. 2014 22.04
+0
"Takšna določila so izjemno koristna tako za otroke kot starše. Gre za temeljno načelo spoštovanja staršev in pomoči pri delih, ki so primerna za otroka," je dejala psihoterapevtka Jelena Vrsaljko. Kaj pa je s tem narobe? Ne vem kaj vas tako motijo takšna določila zakona. Če bi bil svet popoln ne bi bilo potrebno v zakon pisati, da je nasilje v družini kaznivo, da je poligamija nezakonita, .........
Tina Schvvarza
25. 07. 2014 21.59
-1
kam gre ta svet...v kaj vse utaknejo zakone ...svašta
Ramzess
26. 07. 2014 10.57
Nobena druga knjižnica kateregakoli drugega področja ni tako obsežna kot je knjižnica področja zakonov, zakonodaje. Če bi to bilo v razmerju zgradbo, bi še v največjem nebotičniku zmanjkalo prostora.
dekra
25. 07. 2014 21.42
+4
vsebina zakona sploh ni pomembna, ampak da se država upa vtikovati v družine je pa škandalozno, kam smo prišli, da bi jaz kaj veljal v tem svetu bi avtorja takega zakona takoj obtožil zlorabe položaja in mu dal zaporno kazen najmanj 15 let.
Matteas
25. 07. 2014 22.45
+1
+19
Nekateri ne razumete pomen tega zakona... Do sedaj so po zakonu bili otroci oproščeni vsakega dela in starš otroka ni mogel prisiliti da nekaj naredi... Lahko ga je, a je imel otrok možnost da ga prijavi, ker je bilo to kaznivo... Ta zakon sedaj pa staršem omogoča da otroku tudi "pravno" naložijo delo... Torej če ne pospraviš sobe ni televizije... S tem starš ne krši zakona, ki ga prej je - nalaganje dela mladoletni osebi...
expost
25. 07. 2014 21.04
+7
Tudi prej to ni bila kršitev zakona. Katerega že? S tem zakonom je država vstopila v družinsko razmerje kot mediator. Kateri fotr pa bo rekel svojmu mulcu "...zahtevam, to mi dovoljuje zakon!" Halo?? Če mulcu ni jasno, zakaj je dobro pospravit sobo, pomit posodo itd., bi se moral ta-isti fotr (ali mati) z glavo parkrat usekat v steno, ker sta za to situacijo kriv sam. Verjetno mulcu to ni jasno, ker ga nihče ni tega naučil in mu razjasnil stvari... rezultate bi pa morali past iz lufta, al kako??? ;) Tudi brati in pisati se mora vsak otrok naučiti... zakaj se ne bi še reda?
CIKITAAAA
25. 07. 2014 21.05
+4
Citiram: Hrvaski zakon ne doloca kazni za tiste, ki se ne bodo drzali zakona. Potemtakem ukinjanje tv-ja tud ne pride u postev??? Sori sam tud brez zakona jim nalozis delo in jih nadzorujes ce delo opravijo al ne. In tudi sankcije sledijo,z zakonom ali brez.
expost
25. 07. 2014 21.09
+2
@CIKITAAA, saj to je največja neumnost tega zakona! Daje "kao" proste roke... a ljubi Bog, kako naj 10 letnik sledi zakonu, če še nima niti opravilne sposobnosti. Torej se mu ne more nalagati, niti ne sme prevzemati zakonskih obveznosti in sankcij v primeru kršitev. V njegovem imenu jih lahko edino starši. Torej: če mulc ne bo pospravil sobe, se lahko kaznuje le fotr... :) a za takšno sankcijo sem pa takoj. Kaj vraga ga pa ni naučil! :)
CIKITAAAA
25. 07. 2014 21.40
+1
Ja in kaj bo sele pol iz teh frocov, ce bi bil zakon pisan za kazni starsev??? Bodo pridom izkoriscali pa sam prijavljal, pol bo sele kaoticno stanje. Pol bi sele bili glavni. Ma, vse se da, ta zakon je brez veze, sam vztrajati treba. Ampak dost jih " uvali" otroke babicam, tam pa valda,vse dopusceno.
Fika Armel
25. 07. 2014 20.05
-1
Saj je prav da otroci delajo da se navadijo na neko red in delo a z zakonom to orediti je pa bolana saj verjetno vsaki otrok pospravi igrače da pobriše kaj je polil da drugič na to pazi in da pospravi obutev enostavno je mnogo takšnih del da otrok lahko postori da mu pride delovna navada v kri da delati je potrebno to je pozitivno a ne to z ZAKONU urejati to je enostavno noro početje ............------------------..........
Karantanija
25. 07. 2014 22.15
-1
expost
25. 07. 2014 17.57
+8
Tako se ne reši nič. Če bi res radi ukinili hotel Mama, potem naj namesto kupčkanja denarja iz JF v privat žepe JF poskrbijo za dostopna stanovanja in delo ter da si mlada družina s povprečno plačo lahko privošči kredit (za kaj večjega od 30m2 garsonjere). Pomoč staršem mora biti moralna, ne pa zakonska kategorija, ljubi Bog, pa še ta ne kot primarna prioriteta. Sicer pa, tako tudi vzgajam svoji hčeri, naj najprej poskrbijo za svojo družino in otroke, šele nato pogledujejo proti osivelima starcema. Biti lastnemu otroku v breme??? Samo egoist lahko tako razmišlja. Imeti otroke, da bi me preživljali (kot da bi bili otroci nekakšna investicija, življenjska renta)??? Ne, hvala.
pogan
25. 07. 2014 17.36
+2
a to so morali zakonsko urediti, da bodo zaceli delati??? to se pri nas dela brez zakona..
gripson
25. 07. 2014 17.50
+12
Ja, sploh nekateri 30 letniki pri nas delajo brez zakona....moj moto - iz hladilnika lahko odneseš toliko, kolikor si prej dal vanj...
xmp125
25. 07. 2014 16.30
+9
Zmesana drzava (pa tudi nasa, ce bo taksne stvari pisala v zakon). V zakon se pisejo samo stvari,za katere lahko ljudi prisilis, da se jih drzijo (ne najdem dobrega prevoda angleske besede "enforceable"). Kaj bodo naredili otroku, ki ne bo pomagal? Mu bo sodisce zaplenilo sparovcek? Prepovedalo igranje z igracami? Norost. Drzavo zabrisati ven iz taksnih stvari, cimprej!
Al83
25. 07. 2014 18.41
+1
To sam kaze na aroganco ljudi v vladi, ki mislijo, da je povprecrn clovek prevec neumen, da bi znal ziveti svoje zivljenje. Tako obnasanje je totalno ponizevalno in je znacilno za totalitarjanske rezime.
Ramzess
25. 07. 2014 16.09
+1
Zanimivi komentarji, ... kaj pa dejansko tiči, in kakšen namen, za tem malo čudnim zakonom, pa seveda vprašanje.
expost
25. 07. 2014 16.15
+3
glede na vse skupaj: pridobivanje glasov najbolj konservativnih (propatriarhalnih) volivcev.
artus
25. 07. 2014 15.24
+0
Pohlep kapitala je razlog, da starsi nimajo dovolj casa za solidno vzgojo otrok. Sluzkinja politika zato pise brezvezne zakone, kot v tem primeru.
Smeškoo
25. 07. 2014 15.17
+9
To je neumno...to kar njihov zakon določa je ubistvu stvar posameznika. Če bo use to upoštevu, se bo čez čas imel lepo v življenju ni treba met zdej zakonov za to luba duša. Če bo pa zabredu se bo pa mogoče zavedu da je treba SVOJE bodoče otroke lepo vzgojit.
caspera1
25. 07. 2014 15.17
+4
Malo močna. Vsak starš mora imeti brez države toliko avtoritete, da otrok pospravi svoje igrače, odnese smeti, pospravi mizo po kosilu...., Kaj pa tam, kjer jim kuhajo in pospravljajo gospodinjske pomočnice?
expost
25. 07. 2014 16.17
+5
Točno tako! A treba je vedeti: otroci so ogledalo staršev. Če fotr pušča na mizi ostanke svoje hrane in ne kaže spoštovanja (do dela) matere otrok, kateri zakon bo 7-letne otroke naučil drugačnega vedenja??? In ko bo otrok vprašal:" Zakaj pa očiju ni treba?" in bo odgovor "Ja, saj bo mamica za njim pospravila", bo čez nekaj let "Če za fotrom, pa še za mano pospravi"... Otroci, vsaj v večini stvari, posnemajo svoje starše! In potem bo panika in kričanje, kakšen je ta mulc, da mi skoz ugovarja... hja, dragi starši, takšnega ste vzgojili, tako ste ga naučili.
METKA102
25. 07. 2014 20.50
+1
Na TV kažejo reklamo za neko električno metlo. Prav zanimivo: Le ženske se mučijo s sesalnikom po stopnišču. Ena se celo pohvali, da sin pa rad uporabi ta prekrasen izum. Očija pa v reklami ni. Ne s starim sesalnikom, ne z novo električno metlo.
expost
25. 07. 2014 21.12
+2
No, diskriminacija in delitev dela sta v oglaševanju itak zgodbi zase. Osebno sem mnenja, da ima največjo vlogo pri povzemanju identitete pravzaprav kar družina sama in spolna delitev dela znotraj družine. Če mati pospravlja za fotrom, bo (praviloma) ta-ista zgodba tudi v družini, ki si jo bo sam(a) ustvaril(a). Fant pač ne bo imel drugačnega vzorca (dokler ga ne bo začel sam spreminjat, če bo imel to srečo).
Kitler
25. 07. 2014 14.57
+16
V Sloveniji bi morali tak zakon razširiti še za vse študente družboslovja, da bodo imeli vsaj eno delovno izkušnjo. XD
NavihanNavihan?ek
25. 07. 2014 15.04
+0
modelx
25. 07. 2014 14.44
+16
pametno. pri nas pa v zakone pišemo samo njihove pravice. če bi imeli tak zakon, bi moral varuh otrokovih pravic (menda imamo tudi to, ne pa varuha straševskih pravic) najprej prveriti, ali šmrkavec izpolnjuje svoje obveznosti in šele potemm vpiti o njegovih kao kršenih prvicah..
ForwardThinking
25. 07. 2014 14.39
+22
Odlično! Tako si bo pridobil delovne navade, na pa vzgojil v lenobo, to kar danes dobivamo za nove sodelavce, lenuhe sam po telefonu štrcajo in nič se jim ne da. Če uvedejo še to nazaj, da lahko učitelj učenca povleče za ušesa smo na konju, generacija bolje vzgojenih otrok, bo na poti.
4krat
25. 07. 2014 15.08
+10
starši smo tisti, ki moramo vzgajati svoje otroke in ne zakoni.
gripson
25. 07. 2014 17.52
+4
Ja, in zakaj jih potem ne? Samo vprašam, na nič ne namigujem...