Tujina

Na gori Manaslu umrli večinoma evropski alpinisti

Katmandu, 24. 09. 2012 07.40 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Snežni plaz, ki se je v nedeljo zjutraj sprožil 7.000 metrov visoko na gori Manaslu, je ubil najmanj 12 ljudi, osem izmed njih je Francozov. Reševalci še vedno ugotavljajo, koliko ljudi je bilo v taboru, ki ga je zasul plaz.

Manaslu
Manaslu FOTO: Thinkstock

Reševalni helikopterji so znova poleteli nad goro Manaslu na severu Nepala, da bi tako našli alpiniste, ki jih je pod seboj pokopal snežni plaz. Ta se je sprožil visoko na himalajski gori, na višini 7.000 metov, in zasul tabor, v katerem je bilo okoli 25 do 30 ljudi. Sprožil se je v nedeljo zjutraj, ko so alpinisti večinoma še spali ali se pripravljali, da se napotijo na vrh 8156 metrov visoke gore.

Število smrtnih žrtev naraslo na 12

V eni največjih alpinističnih tragedij je po zadnjih podatkih umrlo najmanj 12 plezalcev, številni so poškodovani. Po zadnjih podatkih je med mrtvimi osem Francozov, Nemec, Španec, Italijan in Nepalec, je povedal predsednik nepalske alpinistične zveze Jimba Jangbu Sherpa.

Še vedno pogrešajo tri alpiniste, dva Francoza in enega Kanadčana. Upanja, da bi jih našli žive, praktično ni več, poročajo tuji mediji.

Po podatkih nepalskega ministrstva za turizem so rešili 18 alpinistov. Osem rešenih so s helikopterjem prepeljali v bolnišnico v Katmandu, saj so v kritičnem stanju, so še sporočile nepalske oblasti. Pilot Pasang je pojasnil, da so bili med ranjenimi trije Francozi in dva Nemca in da so te prepeljali v bolnišnico v Katmandu. Eden izmed Nemcev, prepeljanih v bolnišnico, je po nekaterih podatkih umrl med posegom.

Na gori 231 alpinistov

Med letoma 1956 in 2006 je gora vzela že 53 alpinistov. Le 300 jih je doseglo vrh.

Na gori Manaslu je bilo po uradnih podatkih ob nesreči 231 alpinistov in njihovih šerp. Prav zdaj se je namreč začela jesenska alpinistična sezona, saj se je končalo monsunsko deževje, vreme visoko v Himalaji pa ostaja nepredvidljivo. Jesenska sezona je sicer bistveno manj popularna kot spomladanska, ko se proti himalajskim vrhovom poda več sto alpinistov. V Nepalu je osem od 14 najvišjih gora na svetu.

Rešeni francoski alpinisti
Rešeni francoski alpinisti FOTO: Reuters

Alpinisti so v zadnjem obdobju večkrat potarnali, da so se razmere za plezanje močno poslabšale, tako se je zelo povečalo tudi tveganje za nesreče. Alpinistični veteran Apa, ki je najvišjo goro Mount Everest osvojil rekordnih 21-krat, je za Associated press pojasnil, da so svoje dodale podnebne spremembe, in sicer da je na visokih vrhovih vse manj snega in ledu, oprijem s cepini in derezami pa je tako slabši. Staljeni sneg seveda poveča tveganje za snežne plazove.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (66)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ni_mi_vse_eno
24. 09. 2012 22.51
Število mrtvih zraslo ...:)
kr_en1
24. 09. 2012 15.27
+11
Naj počivajo v miru... ostali bojo tam, kjer so bili najraje...
Nov mail?
24. 09. 2012 12.43
-1
Prav smešno je pingvinovo mišljenje. Vsi, ki ne hodite v gore ste kavčarji! Madona, na tem mestu bi ti še Toporišič zameril.
pingvinislo5
24. 09. 2012 12.49
+8
narobe. kavčarji so tisti, ki ne hodijo v hribe a vseeno doma pametujejo o tistih, ki hodijo.
Nov mail?
24. 09. 2012 14.18
+1
Tonček Balonček
24. 09. 2012 14.18
+0
V tem ne vidim nič slabega! Tudi v nebesih še nihče ni bil, ap vsi pametujeo o njih! Pa filmov tudi nisem režiral., pa govorim o njih! In večina navijačev ne igra nogometa na zelenicah! Pa anj akr vs eobčudujemo, če le nismo zraven?
Nov mail?
24. 09. 2012 14.22
+0
Točno tako, kot vedno, Tonček na mestu. Tisti kler, le ta je problem.
yeager
24. 09. 2012 10.56
-26
kaj pa rinejo tja gor.
pingvinislo5
24. 09. 2012 10.56
+9
Jume79
24. 09. 2012 11.29
+11
in po tvojem razmišljanju bi še dans živeli v jamah... le zakaj je nekoga gnalo ven iz jame pogledat kaj je tam na uni strani divjine...
yeager
24. 09. 2012 12.28
+0
pingvinislo5
24. 09. 2012 10.54
+33
kavčarji, pojdite kdaj v gore. najprej kaka debela peč, košuta, itd. potem po hanzvi na malo mojstrovko, pa kasneje čez dolgi hrbet na skuto, itd... morda boste počasi razumeli, kaj alpiniste tako vleče v gore...
Tonček Balonček
24. 09. 2012 14.10
+0
Prvič sme šel čez Dolgi hrber na Skuto pred več kot 40 leti. Potem pa komplet nikoli več, smeri v Dolgem hrbtu izstopijo levo ali desno od začetka oziro konca in potem s ele še odločiš ali boš šel levo ali desno! Sem ap vedsno občudoval te jeklene fante, ki tvegajo življenja in so naši heroji!
jez_jezen
24. 09. 2012 10.46
-8
Jast bi rekel tako: Na goro ali bilo kam se naj spravi vsak, ki si to želi... Problem vidim v tem, ker so potem tudi reševalci v nevarnosti zaradi neumnih ljudi, predvsem takšna plezanja.
pingvinislo5
24. 09. 2012 10.55
+21
običajno so reševalci tudi ti isti ljudje. ker si predstavljaš da bi te nek kaučar reševal?! tako da rešujejo kolegi kolege.
mobutu1
24. 09. 2012 10.35
+26
Žalostno, tudi sam sem preizkusil višave preko 8000 in s soplezalci preplezal blizu tisoč smeri, žal so nekateri izmed mojih prijateljev ostali za vedno tudi v Himalajski verigi, Slavc, Johan, Pavle... Sam pa sem, čeprav zelo težko, prenehal z ''plezarijo'' ob rojstvu prvega otroka, od takrat družinsko planinarjenje in kdaj kakšna ''feratka''. Še enkrat lepo je, težko in tudi hudo !
Modri dirka?..
24. 09. 2012 10.44
-21
yeager
24. 09. 2012 10.57
-14
mobutu1
24. 09. 2012 11.10
+22
Ljubitelje kavčov in debelih riti prosim, naj se vzdržijo komentarjev, zaradi spoštovanja do umrlih !!!
Modri dirka?..
24. 09. 2012 11.16
-17
saj eden od teh naštetih si ti..kdor je pravi frajer ne jokca..da je zaradi otrok nehal plezati itd..verjetno si sanjal..realno ti pa više od šmarne še ni uspelo.
mobutu1
24. 09. 2012 11.30
+7
ti imaš napačno drugo ime po pomoti si vrinil črko i !!!
Modri dirka?..
24. 09. 2012 11.50
-4
nimam nič proti tebi.. samo eno nulo si preceč napisal..glede višine tvojega podviga. lp
mobutu1
24. 09. 2012 11.52
+9
po tvoje...me ne poznaš in se ne spuščaj v moje podvige !
Modri dirka?..
24. 09. 2012 11.59
-9
Andraz85
24. 09. 2012 12.49
+6
ok... admin?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jaka Blažon
24. 09. 2012 15.57
+4
Modi dirkač zarad takih k v življenju samo kritizirajo in se delajo pametne se mi svet gabi. naj počivajo v miru
Tonček Balonček
25. 09. 2012 09.23
-1
Mobutu, a po rojstvu otroka si postal pa "kaučar"? ZAplotnika si vzemi za zgled, on je imel tri otro0ke in je postal heroj. Ni ga zasul plaz snega, ampak led, kot Oderlapa! Pomembna je pot!
Roxy79
24. 09. 2012 10.06
+16
Že vidim novinarko na 24ur zvečer s kakšnim gostom, ki mu bo postavila uprašanje : Ampak ali nam lahko pojasnite zakaj se je sprožil plaz? So mar temu prispevale klimatske spremembe?? Na kratko...... BUTASTO UPRAŠANJE., da bolj BUTASTEGA NE BO BILO.
maltr?enslon
24. 09. 2012 10.53
-2
vertex
24. 09. 2012 10.06
+2
nevaren in drag hobi
pingvinislo5
24. 09. 2012 10.56
+5
zajcek-jansevik
24. 09. 2012 09.43
-38
kdo jih je pa silil tja gor???
Andraz85
24. 09. 2012 10.12
+26
tist ki še ni bil v hribih tega ne bo nikoli razumel...
yeager
24. 09. 2012 10.57
+1
bplese1
24. 09. 2012 09.40
+6
Za en trip adrenalina je človek pripravljen tvegati življenje. Temu bi lahko rekli odvisnost od adrenalina. Drugače pa, R.I.P. umrlim.
Strok
24. 09. 2012 09.23
+17
Ja zakaj se je sprožil???? Take stvari se pač dogajajo v gorah. A ni logočno??? Vsi alpinisti se zavedajo gorskih nevarnosti. A se s svojo hrabrostjo borijo proti naravi. Nažalost jim to včasih ne uspe. Naj poćivajo v miru, saj bo njihova duša vedno v gorah Himalaje. Svaka jim čast.
MsPikapiki
24. 09. 2012 09.12
+20
Žalostna novica za dobro jutro. Slava jim. Naj počivajo v miru.
zajcek-jansevik
24. 09. 2012 09.43
-39
pgdpgd
24. 09. 2012 09.01
+10
zakaj se je sprožil plaz še ne vejo. To je zakon narave,vsak ,ki tja gor leze,pa mora s tem računat. Človek pa vedno išče neke vzroke in krivce,da opere svoje neumnoglave poteze.
Tonček Balonček
24. 09. 2012 08.40
-22
" ...na visokih vrhovih vse manj snega in ledu, oprijem s cepini in derezami pa je tako slabši." A je res tako rekel ta Aaa? Torej več kot je snega in ledu, boljši je oprijem cepina in derez?
BMWmunja
24. 09. 2012 08.56
+21
Seveda je je tako. Dereze funkcionirajo tako, pa tudi cepin, da se s konicami, izdelanimi s stopalnega dela vjejo v sneg. Ta sneg ni tak kot ta pri nas ampak je zaradi bičanja vetra in nizkih temperatur trd, sprijet in kompakten. Praviloma alpinisti napadejo take vrhove v času, ko sneg dejansko takšen je. Dereze so po golem skalovju s čisto malo napihanega snega in ledu neuporabne in nevarne. Sožalje narodom, ki so izgubili svoje heroje. Tudi naših je v Himalaji ostalo preko 20. Slava vsem....
Tonček Balonček
24. 09. 2012 09.30
-16
Hvala za razlago, očitno si v ževljenju veliko uporabljal cepin in dereze in imaš izkušnje s tem. Čudim pa se, kako se tams ploh sproži akk plaz, če je pa po tvoji razlagi tam sneg od bičanja in nizkih trd, sprijet in kompakten, takorekoč idealen za uporabo derez!
h3r3tik
24. 09. 2012 09.47
+7
Plaz se sproži takrat, ko je presežena strižna trdnost snežne/ledene plasti. Že v članku lepo piše, da taljenje poveča tveganje (slabša sprijemnost med plastmi/podlago). Če je sneg (na površju) trd in sprijet, še ne pomeni, da ima celotna plast visoko strižno trdnost ;)
Tonček Balonček
24. 09. 2012 09.58
-6
Vzrokov za pojav plazu je veliko, lepo prosim!
Intelektualka
24. 09. 2012 10.00
+13
toncek baloncek, da se nisi dobil niti ene nobelove nagrade, je ena najvecjih krivic tega sveta
Andraz85
24. 09. 2012 10.11
+9
pa kaj mu sploh kdo odgovarja... iz kavča je lahko biti pameten, da bi šol pa na svež zrak, ga pa tako ali tako pobere...
h3r3tik
24. 09. 2012 10.12
+5
Vzrokov je lahko res veliko, ampak čisto vedno pa se sproži takrat, ko pride do porušitve zaradi preobremenitve - in s tem prekoračenja strižne trdnosti. Želel sem ti pojasnit nekaj drugega... ampak vidim da nima nekega pretiranega smisla :)
Tonček Balonček
24. 09. 2012 10.53
-6
Strižna trdnost snežišča je maksimalna strižna napetost, ki jo msnežišče lahko prenese. To je strižna napetost, ki deluje na ploskvi vzdolž katere poteka drsenje. Ločimo tri stanja: vrhunsko strižno trdnost, kritično strižno trdnost in rezidualno strižno trdnos. Vrhunska strižna trdnost je maksimalna strižna napetost na ploskvi pri kateri pride do porušitve (zdrsa). Kritična strižna trdnost je strižna napetost, pri kateri se sneg striže pri konstantnem volumnu, o rezidualni strižni trdnosti pa govorimo pri velikih deformacijah, ko zdrs poteka po že zglajeni strižni ploskvi!
Tonček Balonček
24. 09. 2012 10.54
-6
Plaz nastopi, ko strižna napetost na porušni ploskvi doseže vrednost, ki je enolična funkcija normalne napetosti na tej ploskvi τf = f(σ). S kombinacijo Coulombove enačbe in Mohrovega kriterija porušitve pridemo do Mohr-Coulombovega kriterij porušitve, ki je z upoštevanjem Terzaghijeve teorije (1925) o efektivnih napetostih (σ’ = σ - u) dobil končno obliko: τ c' σ ' tg ϕ ' f = c' σ ' tg ϕ Tako pač je!
pingvinislo5
24. 09. 2012 11.02
+3
h3r3tik
24. 09. 2012 11.15
+5
Vsak zna kopirat enačbe iz interneta... ampak si siguren da razumeš, kaj si prekopiral? Si sploh prekopiral pravilno stvar? Zdi se mi, da fizikalno gledano ne razumeš porušnih mehanizmov, zato še enkrat: Poglej si t tole Terzaghijevo enačbo (tokrat pravilno zapisano): Tf = σ' tan(φ') + c' Na levi strani imaš grško črko "tau", ki je oznaka za strižno trdnost (zemljine), na desni pa komponente, ki določajo to trdnost... torej kohezija, strižni kot in efektivne napetosti. Ko je ta strižna trdnost prekoračena, pride do porušitve. A sem jaz mogoče kaj drugega napisal? Ne. :)
Tonček Balonček
24. 09. 2012 11.29
-2
Dajmo se zedini o nečem! V hribih pač ne meriš strigon, sil, navorof, ne računaš koeficientov in še čeda, lahko le nekaj ocenih na pogled ali s egreš neke teste z lopaticami, itak je vzorec na vsakih apr metrov drugačen. ZAto so nesreča. AP en le snežni plazovi, saj ne pridejo od tam, kjer sam stojiš, lahko d as esporoćži 100 m višje. Kaj šele kamniti podori, v gorah pač ne moreš vsega predvideti, še v dolinah to ni možno! Sicer pa tale portalček itak ni namenjem tem rečem! Jemlji ga bolj na lahko, takorekoč za štos, veliko mojega pisanaj ej namenjeno ironiziranju razglabljan, v tem je vsa poanta, ne bodimo pretirani resni na teh straneh, sploh pa ne, kadar gre za poročila o nesrečah v gorah, v katerih praviloma mrgolijo napačni podatki, ne le geografski, tudi vsi ostali! Vlasih smo msilili, d aje vsega kriv Mirko Kunšič....Žal še zdaleč ni bil zadnji!
pingvinislo5
24. 09. 2012 11.33
+3
to maš aplikacijo ki ti naključne besede zmeče v naključne stavke in naključne črke zmeče v naključne besede?
Tonček Balonček
24. 09. 2012 11.44
-1
Tako je kot pri plazu seveda! O.K., , saj se predam! Gre az
bboy7
24. 09. 2012 13.08
@Tonček Balonček Človeka k ma pa to problemov s sprejemanjem svoje napake pa se sprjaznt "ok, neumnost sm napisu ker se ne spoznam na temo" pa še ne...najprej mim usekaš z derezami pa cepini, ti nekdo razloži v čem je fora, ti pa v jok da pol se pa plaz nebi mogu sprožit, sam da nebi blo treba sprejet da nimaš prav...
Tonček Balonček
24. 09. 2012 14.16
-2
A razumeš poanto? Smešna je trditev o količini snega v Himalaji in porijemanju derez, tu pa berem o nekih centimetrih, na skali! Ti centmetris o problem trenutnih razmer, ne pa klimatskih sprememb lepo te prosim. Ali pa najj počakajo kašno leto in bodo tam lazili v supergah ter bo problem tega poprgha in še česa odpravlejn! Itak kje baje v Himalajo sneh bičan, zbit in kompakten! Pa v čem je potemtakem problem?! Ja seveda da je kompakten in zbit sneg najboljši! A se spet motim?!
Intelektualka
24. 09. 2012 15.44
+3
ne toncek, ti se pa res nikoli ne motis. in naj te ne moti teh nekaj nevoscljivcev na tem portalu, ki tvojemu umu, tvojemu pronicljivemu pisanju in ostrini tvojega duha niti do gleznjev ne sezejo!
Nov mail?
24. 09. 2012 08.39
-6
Gora ni nora, nor... :3
pingvinislo5
24. 09. 2012 11.02
+8
...je kaučar, ki se bo zadušil od čipsa.
murkecc
24. 09. 2012 11.05
+4
Modri dirka?..
24. 09. 2012 08.35
+6
Žalostno...!
Bella ciao
24. 09. 2012 08.26
-39
...a to gre vse na državne stroške..?
climber99
24. 09. 2012 08.31
+18
vodja
24. 09. 2012 09.00
+27
ObiWanKenobi, alpinisti so zavarovani, poleg tega pa tudi plačajo takso. Sicer pa, če boš kdaj imel hudo nesrečo, recimo avtomobilsko, ali se boš spraševal, ali me rešujejo na državne stroške?
pingvinislo5
24. 09. 2012 11.03
+12
četudi gre na državne stroške, raje plačujem za alpinista, kot za nekega pijanca ki je zletel s ceste ali za kakega kavčarja, ki ima probleme zaradi prekomerne teže.
bboy7
24. 09. 2012 13.12
+4
Se strinjam z zgornjimi komentarji, ObiWanKenobi zakaj pa ne posreduješ svoje registrske reševalcem, da te v primeru hude nesreče ne bodo reševali, ker je pač na državne stroške...?