Tujina

'Tik, tak, tik, bum!'

Beograd, 02. 08. 2008 10.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
N.D./V.A./STA
Komentarji
262

Mož, ki upa, da bo postal drugi Gavrilo Princip, srbskemu predsedniku Tadiću grozi, da ga bo razstrelil, ker lovi srbske idole.

Srbskemu predsedniku Borisu Tadiću, ki je po aretaciji nekdanjega političnega voditelja bosanskih Srbov Radovana Karadžića postal tarča številnih groženj, grozijo s smrtjo tudi iz Avstrije. Podpisani "Pravični Srb" v pismu, ki ga je v petek poslal z Dunaja na uredništvo časnika Vesti, grozi Tadiću s samomorilskim napadom, ker lovi "srbske idole".

"Dobil sem nalogo, da postanem drugi Gavrilo Princip, in to mi je v čast. Postal bom prvi Srb, ki vas bo opasan z razstrelivom pognal v zrak," piše v pismu v srbskem jeziku. "Čas že teče: Tik, tak, tik, bum!"

Anonimnež je časniku Vesti naložil, da pismo objavi, drugače bo razstrelil tudi njegovo dunajsko uredništvo. Časnik je pismo objavil v današnji izdaji, njegov original pa predal policiji.

Karadžić pod ameriško zaščito?

Srbski časnik Blic je medtem objavil izjave vira, ki je blizu ameriški obveščevalni službi CIA. Nekdanji vodja bosanskih Srbov naj bi bil vse do leta 2000 pod zaščito ZDA.

Richard Holbrooke obstoj dogovora zanika.
Richard Holbrooke obstoj dogovora zanika. FOTO: Reuters

Vir trdi, da mu je nekdanji ameriški posrednik za Balkan Richard Holbrooke priznal, da je dogovor s Karadžićem obstajal. Po tem dogovoru naj bi ZDA zahtevale, da se Karadžić v zameno za zaščito pred haaškim sodiščem umakne iz javnega življenja. Sicer ni prepričan, da obstaja dokument, ki to dokazuje, a poudarja, da mu je Holbrooke to potrdil.

Dogovor naj bi prenehal veljati, ko so Američani spoznali, da se Karadžić ne drži svojega dela dogovora. Leta 2000, med volitvami v Bosni in Hercegovini, naj bi CIA spoznala, da Karadžić še vedno vodi Srbsko demokratsko stranko (SDS). Kljub temu, da je to počel iz ozadja, je s tem kršil dogovor, ki je narekoval, da se nekdanji uradni vodja stranke ne bo mešal v politično dogajanje. Na predvolilnem zborovanju v Bijeljini naj bi Karadžić dajal navodila, koga je treba postaviti na katero funkcijo. CIA naj bi prestregla ta telefonski pogovor in spoznala, da je Karadžić prekršil dogovor.

Vir trdi, da je Holbrooke sicer želel skleniti še en dogovor, a so Američani in CIA raje prenehali neformalno ščititi Karadžića. Neformalna zaščita je pomenila, da ameriški vojaki v BiH leta 1996 in 1997 Karadžića niso smeli aretirati. Imuniteta je veljala tudi pri nekaterih drugih obveščevalnih službah, kot sta na primer francoska in britanska.

Vojaki naj bi dobili navodila, da Karadžića ne smejo aretirati.
Vojaki naj bi dobili navodila, da Karadžića ne smejo aretirati. FOTO: Reuters

Karadžić sicer že od aretacije naprej trdi, da je tak dogovor obstajal. Tožilstvo za vojne zločine v Beogradu je zaslišalo vse, ki naj bi bili prisotni ob sklenitvi dogovora (z izjemo Slobodana Miloševića). Tako Momčilo Krajišnik kot Aleksa Buha sta potrdila, da je dogovor obstajal. Poleg prič so zaslišali tudi bivšega predsednika Srbije Milana Milutinovića, šefa njegovega kabineta Vladimirja Nadeždina, Karadžićevo naslednico Biljano Plavšić, nekdanjega načelnika srbske službe državne varnosti Jovico Stanišića in njegovega pomočnika Franka Simatovića. Vsi zaslišani so potrdili, da je dogovor obstajal.

Viri POP TV iz bosanske obveščevalne službe pa pravijo, da so se Američani že od leta 1996 podali na lov za Karadžičem, tudi v sodelovanju z bosansko obveščevalno službo. Temu naj bi namenili večje število agentov in znatna finančna sredstva. Trdijo, da se to ne bi zgodilo, če bi res obstajal dogovor med Karadžičem in Američani.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (262)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

4fun
03. 08. 2008 23.41
Samo to: Če bomo morilce imeli za junake oz. narodne junake - heroje potem nam Bog pomagaj oz. nekaterim Alah, Buda...
sangi
03. 08. 2008 21.01
mobius, cel komentar ni letel samo nate. Se opravičujem če je tako zgledalo. ...Naj omenim še... bi moral biti nov stavek. Lp
zakretene
03. 08. 2008 20.46
Ne pozabit bitke pri Nikopolju par let kasneje.
mobius
03. 08. 2008 20.26
sangi Jaz nisem nikdar rekel ali napisal da je kdo manjvreden ali večvreden eni se res pošiljajo nekam in žalijo drug drugega. Imam 3 knjige Srbija in Albanci pred sabo in nikjer ne piše, da so Arbanasi tudi Grškega in Bolgarskega porekla, kateri so prevzeli islam. Temveč je izrecno navadeno, da so to še drugače rečeno Arnauti ,Albanci ali Arbanasi eno in isto. Knjigo in članke so napisali srpski pisatelji. Glede slaščičarjev je pa mišljeno kot šala kaj češ imam pač rad slaščice. Sicer pa v vednost zakaj sem toliko ukvarjal z Albanci in Kosovom zato ker se od leta 1389 ko je bila bitka na Kosovu vleče vsa ta zgodba o Srbih in njihovimi sosedi in se še danes ni končala. In ta ki je sedaj v Haagu je samo posledica te preteklosti tako kot mnogi drugi pred njim ali po njemu. S tem končujem komentarje na to temo ne glede kaj bo še napisanega, ker v končni fazi ni pomembno kako se kdo imenuje temveč koliko ljudi je skozi stoletja trpelo zaradi pohlepa posameznikov na oblasti. pz!!!
sangi
03. 08. 2008 17.56
mobius ""03.08.2008, 16:19 sangi!!! Pravijo jim tudi Arnauti, Arbanasi in šele potem Albanci in tako jim pravijo Srbi v 19.st. in v začetku 20 st. in seveda tudi že prej. Možno, da so najboljši slaščičarji na svetu Arnauti hehe to sem se spomnil pozneje ko sem že napisal komentar. Teh knjig že nisem imel v rokah več kot 20 let."" Tukaj se mi ne gre kaj preveč, kdo je bil dober slaščičar. Povedat sem ti hotel, da Arbanassi niso bili zgolj Albanci, temveč zraven še Grki in Bolgari, ki so se odločili sprejet Islam in so s tem plačevali nižje davke in imeli še druge ugodnosti. "Izdajalci" ali drugače rečeno, spreobrnjenci tistega časa so res hoteli le živeti bolje. S tem niti ni nič narobe. naj omenim še, da so se turkom klanjala prav vsa ljudstva na balkanu, zanimivo pa ne vsa popolnoma, naprimer kot albanija in/ali bosna. Pa vendar je treba priznati nekaj več tistim, ki so stoletja zdržali pod okupacijo tuje sile. In tudi ohranili svojo vero in kulturo. Zavidanja vredno. Da pa nebo kdo mislil, da s tem komentarjem podpiram vojni kriminal. Le spodbijam komentarje tipa da so srbi manj vredni.
brankasrbijanka
03. 08. 2008 17.17
MOBIUS@ Tudi jaz nisem dolgo, sem pa med najbolj ustrajnimi... :-)
mobius
03. 08. 2008 17.11
brankasrbijanka hehe Ni kaj hvala za pohvale, eni ste tukaj stari mački jaz šele 14 dni, pa verjetno tudi več dolgo ne bom, saj ponavadi če imam čas igram igre, tam se šele krešejo iskre glede raznih življenskih tem na koncu pa se še stepejo če so vsak na drugi strani. Tam dejansko vidiš kakšni so ljudje z vsega sveta in kam se vse pošiljajo in kar dolgo traja preden jih admin odstrani s serverja, pz!!!
YebeneKomunyare
03. 08. 2008 16.57
mobius - Nisi se kej dost potrudu :)
brankasrbijanka
03. 08. 2008 16.52
MOBIUS@ Pohvale za ustrajnost... :-)
mobius
03. 08. 2008 16.36
Še vedno perem, snemam podatke z interneta in pišem tukaj. Danes sem napisal v komentarjih več kot prej v 25 letih odkar imam računalnik. pz!!!!
mobius
03. 08. 2008 16.33
aleks20 Saj sem razumel to ................................. vem da ni bilo nič slabega. pz!!!!
zakretene
03. 08. 2008 16.32
@Dang: Pravico imaš do svojega (pa čeprav neumnega) mnenja ;-)
mobius
03. 08. 2008 16.29
brankasrbijanka Se pa krepko motiš, po drugi strani imaš pa prav kam bi pa človek prišel če ne bi našel način da si olajša delo. Večini se to ne da pa stresajo samo svojo jezo ali nezadovoljstvo s svojim življenjem na druge. Vsi podatki in znanja katera ima vsak od nas so prišla iz določenih virov. Nihče od nas se ni rodil z vsem znanjem s katerim sedaj razpolaga ali bo in če bi vsak človek na novo odkrival ta znanja kaj misliš kje bi bilo človeštvo danes. pz!!!
aleks20
03. 08. 2008 16.23
mobius... ni napisalo spodaj hvala za tak izcrpan odgovor... lp
mobius
03. 08. 2008 16.21
sangi Glede ver se popolnoma strinjam. pz!!!!
aleks20
03. 08. 2008 16.21
mobius03.08.2008, 16:04aleks20 Prej se vprašaj kdo je bil na solunski fronti poleg srbov, solunski prostovoljni korpus katerega so sestavljali predstavniki ostalih narodov bivše Juge in antantne sile, se ja pa veliko srbov borilo na soški fronti in eden najboljših generalov v Avstroogrski vojski je bil srb Svetozar Borojević von Bojna prvi nenemški feldmaršal na njega so srbi lahko ponosni saj se ni boril proti njim temveč proti italijanom. Samo na koncu ga je posračkal, ko je bil poveljnik avstro ogrske vojske v Sloveniji in je prišlo do osamosvojitve Slovenije bi lahko preprečil napetosti pa ni, pa še njegova misel o slovencih: Borojević je takrat trdil, da bodo Slovenci zagrizeno branili svojo domovino in ustavili napredovanje Italijanov. S svojimi enotami je Borojević uspešno odbil enajst italijanskih ofenziv, kar mu je prineslo neuradi naziv »Soški vitez«, med vojaki pa je imel priljubljeni poveljnik naziv »Naš Sveto«. Fronta je zdržala do novembra 1918, ko je moral zaradi množičnih dezertacij madžarskih vojakov zapustiti položaje in se umakniti do Tagliamenta in nato še do Veldna. -----------------------------------------... za tak dolg odg.. lp
mobius
03. 08. 2008 16.19
sangi!!! Pravijo jim tudi Arnauti, Arbanasi in šele potem Albanci in tako jim pravijo Srbi v 19.st. in v začetku 20 st. in seveda tudi že prej. Možno, da so najboljši slaščičarji na svetu Arnauti hehe to sem se spomnil pozneje ko sem že napisal komentar. Teh knjig že nisem imel v rokah več kot 20 let. pz!!!!
brankasrbijanka
03. 08. 2008 16.13
MOBIUS@ Tipično... Vsiljevanje tem, ki so podkrepljene s copy paste znanjem.
mobius
03. 08. 2008 16.07
brankasrbijanka!!!! hehe imaš prav.
mobius
03. 08. 2008 16.04
aleks20 Prej se vprašaj kdo je bil na solunski fronti poleg srbov, solunski prostovoljni korpus katerega so sestavljali predstavniki ostalih narodov bivše Juge in antantne sile, se ja pa veliko srbov borilo na soški fronti in eden najboljših generalov v Avstroogrski vojski je bil srb Svetozar Borojević von Bojna prvi nenemški feldmaršal na njega so srbi lahko ponosni saj se ni boril proti njim temveč proti italijanom. Samo na koncu ga je posračkal, ko je bil poveljnik avstro ogrske vojske v Sloveniji in je prišlo do osamosvojitve Slovenije bi lahko preprečil napetosti pa ni, pa še njegova misel o slovencih: Borojević je takrat trdil, da bodo Slovenci zagrizeno branili svojo domovino in ustavili napredovanje Italijanov. S svojimi enotami je Borojević uspešno odbil enajst italijanskih ofenziv, kar mu je prineslo neuradi naziv »Soški vitez«, med vojaki pa je imel priljubljeni poveljnik naziv »Naš Sveto«. Fronta je zdržala do novembra 1918, ko je moral zaradi množičnih dezertacij madžarskih vojakov zapustiti položaje in se umakniti do Tagliamenta in nato še do Veldna. pz!!!