Tujina

Francija na svojo pest oborožuje libijske upornike

Pariz, 29. 06. 2011 16.36 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Francija je libijskim upornikom, ki se spopadajo z Gadafijevimi silami, v začetku meseca z letali poslala pošiljko orožja in streliva. Med drugim naj bi jim poslali tudi protitankovske rakete.

Zračna pošiljka
Zračna pošiljka FOTO: Reuters

Francoski časopis Le Figaro je zapisal, da je Francija v začetku junija libijskim upornikom z letali poslala orožje in strelivo. Šlo naj bi za pehotno orožje, ki so ga odvrgla letala nad gorovjem Nafus. Med drugim naj bi bilo v pošiljki tudi protitankovsko orožje in ročni raketometalci. Kot še piše francoski časopis, Francija, ki je glavna Natova sila v zračni kampanji proti libijski vojski, o tej potezi ni obvestila severnoatlantskega zavezništva.

"Začeli smo s človekoljubno pomočjo: hrano, vodo in zdravili. A med operacijo se je položaj za civiliste na terenu precej poslabšal. Poslali smo jim orožje in sredstva za samoobrambo, po večini je šlo za strelivo," je dejal predstavnik francoske vojske Thierry Burkhard. O pošiljki orožja naj bi se sicer dogovorila francoski predsednik Nicolas Sarkozy in poveljnik generalštaba libijske uporniške vojske Abdelfatah Junis, ki sta se srečala aprila.

Pariški poročevalec britanske medijske hiše BBC pa meni, da bo ta poteza izzvala kritike velesil, kot sta Rusija in Kitajska, ki posredovanju Nata v Libiji nista naklonjeni in menita, da je akcija že prešla meje, ki jih določa resolucija ZN o potrebi po zaščiti libijskih civilistov. Prav Francija je tista država, ki si je prizadevala za vojaško akcijo v Libiji.

Uporniki dobili pomoč od Katarja

Predstavnik vlade libijskih upornikov pa je sporočil, da bo vlada, ko bo prevzela oblast nad vso državo, preverila vse državne pogodbe, ki jih je sklenil voditelj Moamer Gadafi in bo tiste, v katerih bo videla znake korupcije, razveljavila. Hkrati pa je potrdil, da so uporniki od Katarja ta teden dobili sto milijonov dolarjev pomoči.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (29)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Frane Šajn
03. 07. 2011 07.57
JA NEKAKO SE MORAJO REŠIT TE STARE "BUM" NAVLAKE KI LEŽI V PRAHU PO SKLADIŠČIH!
yarrick
01. 07. 2011 10.54
anti.pahor 30.06.2011, 09:31 zej ne vem če sem prav slišal(bilo prej zjutraj na radiu), ampak kongres nekako ni prišel do skupnega dialoga zaradi dviga limita.verjetno bodo poskušali še in še, ampak vse bolj se mi dozdeva d je z ameriko KONEC.Lahko še enkrat povišajo limit zadolžitve, ampak Po tem(čez nekako leto pa pol do dveh ko bo denarja zmanjkalo) jim ga NIHČE na svetu ne bo več dal.Le kaj bodo takrat? Heh sam veš kak je z zahodno proapagando hehe.samo poglej naprimer naše televizijske postaje, ki so na ves glas propagirale da gre sloveniaj iz krize in da se stanje na svetu izboljšuje.potem pa včeraj kot strela iz jasnega pahor najavi, da ga skrbi kaj se dogaja drugje po evropi (sploh finančno in gospdoarsko stanje EU-ja) in da bo treba "stisniti zobe"...Se ne da več prikrivati dejstva da ponzi shema razpada in da so pred nami izjemno turbolentni časi. @marinkovic 30.06.2011, 09:04 glej strinjam se s tabo, da se amerika obnaša kot poljsko sodišče(tožnik, sodnik in rabelj hkrati) AMPAK zvleči rsijo in kitajsko v ta konflikt je pa izjemno nevarno.Že tako in tako se pripravlja kopenski vpad koalicijskih sil v sirijo in libijo, bog ne daj da se kaj zgodi z saudi arabijo...takrat bo pa počilo kot še nikoli do sedaj.Nafta je vse kar je treba vedeti. drugi problem pa je pakistan.ameriki nekako ne ustreza,d ima pakistan jedrsko oborožitev, sploh zato ker paksitan podpira talibane. V primeru da bi se "talibani" slučajno spomnili da bi zavzeli kako izstrelišče jedrskih raket imajo imeri posebno enoto, ki bi NAVKLJUB prepovedi preletov pakistana zasedla ta izstrelišča(in letališča) zer zavzela VSO jedrsko oborožitev pakistana.Seveda zato, a nebi "zlobni talibani" imeli jedrskega orožja...Norija, ti povem.
Slo.pogreb
30. 06. 2011 09.31
Grim_reaper Ja vidim da si pogledo moj link od zadnjic , ja res je ce senat kjer imajo vecino republikanci ne bo izglasoval povecanje dovoljenega zunanjega dolga nad 14900miljard dolarjev bodo augusta bankrotiral , tak da mogoce bo pa Obama le moral prisluhniti kongresu in se umaknit iz agresije nad Libijo . Ja mozno da sledi kopenska akcija , sam po besedah zahodne propagande bi se kdo vprasal le cemu ce pa je Gadafi pred kapitulacijo .
CRNALUKNJA
30. 06. 2011 09.04
Kitajci ,Rusi in veliko drugih bolj pametnih držav bi mogli udarit po mizi,milimeter ne popustiti Ameriki in njenim ritolizniki.Obstaja tudi druga stran katera se ne strinja,vzdržana...Ti moderni kavbojci so ti danes in tožilci in sodniki in egzokutori.Dol Amerika in vse njene pohlepne marionete.
Elias47
30. 06. 2011 08.47
@Ca6e Sanja s.... kukuruz! NATO in ZDA niso v Libiji zaradi Libijcev, ampak zato, ker je Gadafi pred meseci ZDA, VB, Franciji in Italiji ukinil koncesije na Libijsko nafto, in od njih zahteval takojšnjo poravnavo vseh dolgov, ki jih imajo te države do Libije. Vse te države pa za politično ureditev in za razmere v Libiji kratko in malo BK! Oni so tam doli samo zaradi Libijske nafte, Libijskega zlatu, Libijske vode in drugih lastnih interesov! Za vse drug, kar nam mediji skušajo predstviti kot razloge "posredovanja", pa jih BK!!! Če bi bila res humanitarna pomoč namen posredovanja, bi posredovali tudi že prej v Darfurju, Kong, Sudanu in drugje, kjer se je res dogajal genocid!
Elias47
30. 06. 2011 08.46
@waco Amen; točno tako! Pasma te najbolj pokvarjene živali na našem planetu pa se imenujejo "elita" oz. prostozidarji! Na žalost pa vsepovsod po svetu sedijo na vseh pomembnih mestih prav oni!
yarrick
30. 06. 2011 08.33
@anti.pahor 30.06.2011, 06:52 Glej kolk so to resnične(preverjene) novice ne vem, ampak "baje" se pripravljajo za ofenzivo(zato tudi par ladij polnih marincev in srednje/težkih oklepnikov in tankov ob libijski obali; so šli na izlet ali kaj?), ravno tako naj bi to veljalo za sirijo(kjer se turki že pripravljajo za vpad v državo).Me pa zanima od kje jim denar za take ofenzive, ko pa bo ameriki zmanjkalo denarja za Ju do začetka avgusta... @Ca6e 30.06.2011, 08:09 Čustva do tujega kapitala, NE SVOJIH LJUDI.Ker če bi ga imeli, potem nebi bilo takih protestov proti ukinjanju vsevečih osnovnih človekovih pravic. emm kolega; kaj pa je pol zahod? demokracija? Meni se zdi, da si je zahod NAMESTO z vojsko podredil nacije z KAPITALOM in grožnjami.zame je to ISTO; v vsakme primeru imaš "samodržca"(politiko) ,ki ti vsiljuje svoje mnenje in ki si ga bog ne daj da drzneš nasprotovati... imam pa ENO vprašanje: ČE prekine gadafi obstreljevanje, ga bodo ZAVEZNIKI TUDI?
Ca6e
30. 06. 2011 08.09
Kaj krivite zahod, če bi gadafi pristal na volitve in spremembo ustave, potem bi se za današnjimi upori samo malo kadilo! Če pa malo pogledamo zgodovino, pa druge možnosti ni bilo, kdaj ste pa videli da se je že kakšen samooklicani diktaator podredil ljudem! Nikoli in nuikoli se ne bo, rajši umrejo s seboj pa vzemejo dober miljon ljudi!!! Mel je priložnost in jo je zavrnil, današnje natolcevanje o strinjanju z volitvami je za lase privlečeno in je samo zavlačevanje tako kot obljube o prekinitvi ognja! Hvala bogu da imamo take države ki imajo čustva do drugih ljudi ne samo do lastnih prebivalcih! Poglejte si Sudan, Če bi bilo kitajcem in rusom kej mar za stradajoče ljudi v darfurju bi bila situacija čisto drugačna, ampak se jim kratko malo J* za njih, ažn da majo sodčke povne!!!
Slo.pogreb
30. 06. 2011 06.52
Grim_reaper Mislim da ne bodo se spustil na zemljo do konca spopadov , imajo raje borbo iz visav za na zemlji pa majo tele "upornike" , pol ko bo pa konec pa bodo poslali "mirovne" enote da si bodo zagotovili tisto po kar so prisli .
Slo.pogreb
30. 06. 2011 06.49
Odpri.oci Od kod pa tebi tile , podatki namrec glede na to da smo iz Libije v glavnem odvisni od novic zahodne propagande bi si tud jaz zele prebrat novico iz kakega drugega vira , a se da najt kje na netu ? Ker do sedaj tega nism zasledil se nikjer pa ceprav redno spremljam dogajanje
yarrick
30. 06. 2011 00.26
Jimi1 29.06.2011, 22:15 ... če bo kaka garaža sploh še stala. Se strinjam s tabo;zaboga NIKAR ne kličite konfliktov v katere bo zvlečena kitajska in rusija.Dobro veste kaj bo takrat.Sam ravno tako ne maram ameriške opresorkse strategije, ampak da bi si želel ww3...
Slo.pogreb
29. 06. 2011 22.51
marinkovic 29.06.2011, 21:26 3 dejmo kitajci in rusi čim prej vstati na noge in do temeljov stoči ameriške marionete,predvsem,pokvarjene francoze,in angleže. V to smer skoda komentirat , ter razmisljat saj se to ne bo zgodilo . Zakaj ? Ker niso tak neumni da bi se sli vmesavat v stvari drugih , ter sami sebi skodo delat . Rajse opazujejo s strani in sklepajo posle s tistim ki je pac na oblasti .
tinetone
29. 06. 2011 22.17
@Martian talibi so nastali malo prej kot si misliš...
Jimi1
29. 06. 2011 22.15
Francija je očitno našla tržno nišo, kje uničiti staro strelivo. Najcenejše je, če ga na "terenu" uničijo tvoji zavezniki oz tisti, ki si jih nameravaš z takšno pomočjo podrediti.... marinkovic.... ko se bodo Kitajci in Rusi vmešali pričakuj, da boš tudi sam mobiliziran ali pa to, da boš zastojn popoldne delal v kakšni garažni tovarni orožja...
Odpri.oci
29. 06. 2011 22.06
Francija je s tem dejanjem verjetno POVZROČILA ravno tisto, kar naj bi UN poskušal preprečiti !!! . Odgovor Gadafija je bil povsem samoumeven..... iz vojaških skladišč je med ljudi RAZDELIL cca 2 MIO kosov "kalašnikov".... (toliko o "diktatorju".... le kateri pravi diktator brez podpore ljudi bi si upal kaj takega ????) . Malce statistike : Prebivalstvo Libije : 6 mio... "Upornikov" : 1 mio... "Pristašev" : 5 mio.... .... Gadafi je oborožil neke vrste "Libijsko TO (teritorialno obrambo)". V primeru napovedanega kopenskega napada North-American-Terrorist-Organization lahko pričakujemo "mesarsko klanje".... takrat bo namreč na Gadafijevo stran stopilo še tistih par plemen, ki so zaenkrat še "nevtralna" !!!
tali?ni tom
29. 06. 2011 21.41
kako je na to potezo reagiralo mednarodno sodišče ki sedaj jasno ve da francija podpira upornike in jih zalaga z orožjem da rovarijo in pobijajo civiliste in nasprotnike njihove teroristične ideje ki jo poskuša zatreti legitimna vojska libije ! pa saj to ni res kaj se dogaja po svetu in kako so nekateri za denar pripravljeni storiti vse tudi uničit državo samo da jo potem pod pretvezo demokracije lahko izropajo ! ista zgodba je bla v iraku kjer so najprej "osvobodili" basro da so lahko začeli krasti nafto in sedaj se dogaja to v libiji , pa tudi afganistan je zanimiv zaradi rude ki je pomembna pri proizvodnji baterij za avtomobile ! beda in sodišče v haagu je spet dokazalo da je skupek komedijantov ki igrajo neko igro kakor pravice! če bi blo res pošteno bi tam morala prva sedet amerika,pol anglija,francija,kitajska in še in še drugih držav in recimo libijski voditelj je zadnji ki bi pasal tam če sploh bi ! sramota je tole za človeštvo in dokaz da je človek najbol pokvarjena žival na tem planetu !!! sploh določene pasme !
CRNALUKNJA
29. 06. 2011 21.26
dejmo kitajci in rusi čim prej vstati na noge in do temeljov stoči ameriške marionete,predvsem,pokvarjene francoze,in angleže.
yarrick
29. 06. 2011 21.25
gre še kdo stavit da bo v libiji kajkmalu še kopenska vojska? isto velja za sirijo; turki se pa že pripravljajo za "vpad" v sirijo in zatrtje opresorskega režima...zanimivo bo gledati bližnji vzhod to poletje.resnično ap upam, ad niso tako nori da bi res spravili cel bližnji zhod pokonc, ker če ga bodo...ww3
Slo.pogreb
29. 06. 2011 20.29
tinetone 29.06.2011, 17:10 3 lepo da velja embargo me zanima če je še smiselno imeti besedo embargo v mednarodnem zakoniku=? Ne nima smisla , vsakrsna mednarodna pravil so ze zdavnaj padla take izraze uporabljajo samo se zahodne sile pri sirjenju svoje "demokracije" . Me pa zanima , odkod francozom pravica da se vmesava v drzavljansko vojno glede na to s kako ihto so napadli more bit zadaj materialni oz finacni vzrok kr noben mi ne bo rekel da francoze res zanimajo zatirani civilisti .
Slo.pogreb
29. 06. 2011 20.23
tinetone 29.06.2011, 17:10 3 lepo da velja embargo me zanima če je še smiselno imeti besedo embargo v mednarodnem zakoniku=? Ne nima smisla , to g