Tujina

FOTO&VIDEO: 'Mir, ne pa vojaške vaje!'

Seul, 06. 12. 2010 08.36 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Južna Koreja ni upoštevala pozivov protivojnih aktivistov in je začela vojaške vaje, ki le še stopnjujejo napetost na polotoku. Medtem so pokopali civilista, ki sta umrla v zadnjem incidentu med Korejama.

Mirovni aktivisti v Južni Koreji so pred obrambnim ministrstvom pozivali pristojne, naj ne izvajajo vojaških vaj. A novi obrambni minister je trdno odločen, da bo Južna Koreja odslej na provokacije Severne Koreje odgovarjala ostreje.
Mirovni aktivisti v Južni Koreji so pred obrambnim ministrstvom pozivali pristojne, naj ne izvajajo vojaških vaj. A novi obrambni minister je trdno odločen, da bo Južna Koreja odslej na provokacije Severne Koreje odgovarjala ostreje. FOTO: Reuters

Južna Koreja je začela petdnevne vojaške vaje, ki potekajo na 29 lokacijah ob južnokorejski obali. Vaje s pravim strelivom naj bi potekale tudi blizu otokov ob sporni meji s Severno Korejo v Rumenem morju. Tako ni upoštevala želja mirovnih aktivistov, ki so pred poslopjem obrambnega ministrstva pozivali, naj pristojni zaradi miru ne nadaljujejo vojaških vaj.

Novi južnokorejski obrambni minister Kim Kwan Jin je napovedal, da bodo oborožene sile sprejele ostre ukrepe, da si Severna Koreja ne bo več drznila izzivati napetosti. Pri tem je dodal, da bo država na morebitne napade Severne Koreje odgovorila z zračnim napadom. Gre za ostro retoriko, ki kaže, da zna priti do obrata pri politiki Južne Koreje do Severne Koreje. Kimov predhodnik Lee Myung-bak je sicer tudi govoril o resnih posledicah, če bo Severna Koreja znova napadla, a o konkretnih ukrepih ni želel govoriti.

Južnokorejska vojska manevre izvaja sredi napetosti na Korejskem polotoku po napadu severnokorejske vojske na južnokorejski otok Jeonpjeong minuli mesec, v katerem so bili ubiti štirje ljudje. Pjongjang je v nedeljo kritiziral napovedane manevre in obtožil Seul, da s svojimi potezami stopnjuje napetosti in grozi z vojno.

Južnokorejska vojska je že minuli teden izvedla skupne pomorske vojaške vaje z ameriško vojsko, ki so bile največje doslej. Od petka pa v regiji potekajo tudi skupne japonsko-ameriške vojaške vaje.

ICC sprožil preiskavo proti Severni Koreji

Tožilec Mednarodnega kazenskega sodišča (ICC) v Haagu je sprožil preiskavo proti Severni Koreji zaradi domnevnih vojnih zločinov, storjenih med nedavnim obstreljevanjem južnokorejskega otoka in potopitvijo južnokorejske vojaške ladje, so danes sporočili s sodišča.

Urad tožilca Luisa Morena-Ocampa je sprožil predhodno preiskavo, da bi ocenil, ali omenjena incidenta v skladu s statutom sodišča pomenita vojni zločin, so sporočili s sodišča. Dodali so, da so se za preiskavo odločili, potem ko so prejeli informacije, da so "severnokorejske sile storile vojne zločine na območju Južne Koreje". Od kod je sodišče prejelo te informacije, ni navedlo.

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (37)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User574651
25. 12. 2010 14.29
We wanna peace in the world!
angrygrandpa
07. 12. 2010 18.28
Misija1 dej pravljicar ne bluzi oslarije
Misija1
07. 12. 2010 11.48
@ klemenju. Se strinjam, logicno da pretiravajo, kot vedno. Samo od takrat dalje je tudi tehnologija patriotov sla korak dalje. Jaz mislim, da so zdaj sposobni sestreliti vecino teh primitivnih balisticnih raket, ki jih ima vecina drzav. Vsekakor pa so pred ZDA se Izraelci, ki imajo po mojem mnenju trenutno TOP protizracno raketno obrambo, skupaj z njihovim novim radarjem dometa do cca. 1000 km. Kar impresivno.
angrygrandpa
06. 12. 2010 18.43
pa naj se ze pocijo kva mucijo same sebe !
klemenju
06. 12. 2010 18.43
Po moje J. Koreja sam provocira kaki manjši odgovor S. Koreje po katerem bi seveda lahko odgovorili z bombandiranjem parih točk v S.Koreji (če seštejemo J.Korejsko letaljstvo plus Američane, ki so redno prisotni v J. Koreji imajo premoč v zraku in bi lahko z takim bombandiranjem odvrneli S. Korejo, da nadaljuje njihovo mejno politiko (streljaj prvo šele potem vprašaj)). Vojne si pa gotovo tudi J. Koreja (verjetno tudi Američani ne) ne želi, ker v tej vojni bi obe strani mele velikanske izgube, ker tudi če sever nima goriva in hrane se je spodoben spodobno upirat jugu Američani. S. Koreja ima čez 1milion rednih vojakov z rezervisti se številka pospne na okol 7 miljonov (celotna ameriška vojska redna rezervisti je okol 2 miljona). Mislim, da J. Koreja mal prehiteva dogodke, ker S. Korejski režim se bo sigurno sam zrušil, ker ob vseh embargih in dejstvu, da ni več SZ, ki bi jih kljub embargom oskrbovala S. Koreja ne more preživet (ne dobijo hrane, goriva, novega orožja,...) Misija1: z tabo se strinjam glede S. Korejske jederske oborožitve ne strinjam seo učinkovitosti protiraketnega ščita, ker Američani zelo radi podatke o učinku napihnejo (zelo nazoren primer je bila zalivska vojna, ko so se američani hvalili da so nad Izraenom sestrelili praktično vse iztreljene scude v resnici so jih pa v veliki večini sfalili in to seveda z tako opevanimi patrioti (mislim da jih je bili 41 iztreljenih na Izrael Američani so rekli da so setrelili vse razen 2-3 v resnici so pa sestrelili samo 2-3 od vseh iztreljenih) Se pa seveda strinjam, da par balističnih raket ne naredi dobene škode američanom, ker z konvencionalno konico je pkoda minimalna že če zadane za kar ap moraš met ogromno srečo, ker te rakete niso glih najbolj znane po natančnosti.
angrygrandpa
06. 12. 2010 18.19
User503403
06. 12. 2010 17.03
@ janez6a 06.12.2010, 16:51 1. Sodelovalo je samo to podjetje, kar pa še ne pomeni da je sodelovala celotna Amerika. lahko tiu naštejem desetine, če ne stotine podjetij ki so podpirale zaveznike. 2. Ne bi moglo biti bolj jasno da so napad na Pearl Harbour izvedli Japonci - oni so želeli izvesti ekspanzijo na Pacifiku in Aziji, kar potrjuje vojna med Japonsko in Kitajsko pred 2. svetovno vojno, sploh pa pozabljaš da se pred napadom na Pearl Harbour ZDA ni želela neposredno vmešavati v vojno, šele po napadu jim je prekipelo in so pokazali Japoncem hudiča. Poleg tega niso zagotovo vedeli za napad, bile so samo neke informacije ki pa bile lahko tudi zmotne Svetujem ti da si prebereš kakšno zgodovinsko knjigo, priporočam ti knjigo ''Vojna na Pacifiku'' izpod peresa Borisa Prikrila. Pa sam si tudi občasno pogledam kakšno oddajo na History Chanell-u, vendar oddaje kakršno jo opisuješ še nisem zasledil.
User508980
06. 12. 2010 16.51
2. Union Banking Corp. - New York City je druga pomembna družba. Ne samo, da je na različne načine financiala Hitlerjev vzpon, poleg dejanske materialne podpore med vojno, je bila tudi banka za pranje nacističnega denarja, kar se je razkrilo, ko so v njenih trezorjih našli na milijone dolarjev nemškega denarja. Imetje UB Cor. so dejansko zaplenili, zaradi sodelovanja s sovražnikom. A vidiš na koncu, ˝premoženje so dejansko zaplenili˝, kaj še rabiš za dokaz???' TEhnokrat od kdaj je RR ameriška fpodjetje, pred letom 45 prov gotovo ni blo. Ja napadli Japonci, Zda pa so dobro vedele kdaj in kje se bo zgodil napad, dokazano na History chanelu, podprto z dokumenti, celoten Roosveltov štab je vedel za napad na pearl harbor. Ampak tega res ne piše v zgodovinskih bukvah.
User491527
06. 12. 2010 16.20
Mi bi lahko imeli vojaške vaje z Avstrijci v Piranskem zalivu Po moje bi nas hrvati povabli na pivo .
User503403
06. 12. 2010 15.45
@ janez6a 06.12.2010, 11:20 1. ZDA so med vojno kvečjemu pomagale V. Britaniji, saj so zamrznile nemško premoženje na drugi strani luže. 2. Če je kdo komu prodajal letalske motorje so jih Američani Britancem 3. Napad na Pearl Harbour so izvedli Japonci Zdaj pa hitro v knjižnjico po kakšno knjigo o polpretekli zgodovini ker je res očitno da o dogodkih pred in med 2. svetovno vojno nimaš pojma, če pa bi bil rad ignorant še naprej pa ti ni pomoči.
Misija1
06. 12. 2010 15.41
@ frako: Razlika je ce meja ni dolocena ali pa je. Japonska ima svojo mejo, preko katere je S. Koreja "metala" rakete v svojih testih. nadalje, tvoja zelja se ne bo uresnicila, ker S. Koreja se nima jedrske bombe oz. tudi ce jo ima, ima primitivno in je ne more dostavit niti na Japonsko, kaj sele Ameriko. Tako da. Kot drugo, tudi ce poleti proti ZDA kaksna balisticna raketa, bo en dva tri eksplodirala v zraku, saj imajo ZDA zelo zanesljiv proti-raketni "scit". Ne se bat, preden bo S. Koreja imela realne moznosti dostavljanja jedrskih konic na ZDA, bo slednja ze zdavnaj posedovala tehnologijo sesterlitve, katero ima ze sedaj in jo zelo uspesno dopolnjuje. Zapomni si pa nekaj, veliko lazje je sestrelit balisticno raketo, kot pa z balisticno raketo zadet tarco. Pa se ceneje je ;)
User503403
06. 12. 2010 15.40
Naj gre raje ta folk protestirat pred S. Korejo, saj ta rdeči ustvarjajo napetosti.
User508980
06. 12. 2010 14.24
Lepo sem napisal,da S.Koreja ni noben angel,a dodatno izivanje nikakor ne sodi v že tako napeto ozračje.Meni ni pomenbno katera država to počne,pomenbno je,da se ne iziva in ne priliva olja na ogenj. Prav gotovo sem tudi obsodil izivanje S.Koreje .Mene njihov režim niti ne zanima.To je njihova notranja zadeva. Slej ali prej se bo sistem sesul,ker je nevzdržen. Točno to, zakaj bi se mi obremenjevali, ali pa Zda s sistemom na drugem koncu sveta. Za svobodo prav gotovo ne, vidimo kakšno svobodo so dali iraškemu ljudstvu.
frako
06. 12. 2010 14.02
Misija1 Koreja malce provocira AMPAK vse dela NA SVOJEM ozemlju? sorry majo isti problem kt mi meja ni bla nikol zacahnana ker med severom pa jugom nikol ni blo mirovne konference mel so samo perkinitev ognja pa začasno mejo postauljeno tko da tm u bližini meje nima noben od niju vojske da šeta. Vem da severna koreja ni angel sam zda se kle umešava samo zato da bi pršlo do kkšne nove vojne je spet preveč orožja na zalogi ki neče jet v promet.
frako
06. 12. 2010 13.59
Mislm prou prcajo pa prcajo k bo pa počl bodo pa tazlobni severnokorejci. Ma nej grejo nekam ti pokvarjeni američani, prou prvoščm da bi S koreja namest na južno cilala v ameriko s svojimi nuklearkami da bi američani enkrat vidl kaj stane takou umešavanje nekam kjer se ne bi smel.
User29516
06. 12. 2010 13.55
Misija1 06.12.2010, 11:51 -1 @ bnam 2707: Priznam, J. Koreja provocira. Ampak ti ki tako gorece zagovarjas S. Korejo pa mi povej, kje pa si bil, ko je S. Koreja za salo iztreljevala in testirala balisticne rakete preko oz. na Japonsko morje, pod suverenostjo Japonske? Zakaj pa takrat nisi obsodil S. Koreje? Dejansko je to, da ti nekdo mece rakete na tvoje ozemlje, napoved vojne. Pa Japonska ni napadla S. Koreje. In zakaj te tako moti, ko J. Koreja malce provocira AMPAK vse dela NA SVOJEM ozemlju? Da cujem. Biser moj. Lepo sem napisal,da S.Koreja ni noben angel,a dodatno izivanje nikakor ne sodi v že tako napeto ozračje.Meni ni pomenbno katera država to počne,pomenbno je,da se ne iziva in ne priliva olja na ogenj. Prav gotovo sem tudi obsodil izivanje S.Koreje .Mene njihov režim niti ne zanima.To je njihova notranja zadeva. Slej ali prej se bo sistem sesul,ker je nevzdržen.
User640983
06. 12. 2010 13.50
Miha Štef: Če jim ameri dobavljajo kruh in nafto. Samo zaradi tega so močni.
User546168
06. 12. 2010 13.44
ja kva pa te kitajci k so tok pametni naj poslejo celo mornarico severno od otoka tm k bojo mel vaje kakih 5 km od 38. vsporednika pa ce kjerga zanima te juzni korejci sa sam lutka americanov kokr izrajelci pete pogledat na google maps pa bote vidl da s koreje ni sploh gor pa meje od palestincu sploh ni!!!! Ti misliš da je izrael lutka ZDA? Pa izrael ti v parih dneh zravna EVROPO brez pomoči Američanov!
User546168
06. 12. 2010 13.41
Teli južni korejci prov izivajo! Pa vseno mislim da za vsem tem stojijo ZDA! Saj so njihov največji zaveznik in največji teroristi na svetu!
User511679
06. 12. 2010 13.16
Vojna, kakšen mir!