Tujina

FOTO in VIDEO: Oblasti omejile družbena omrežja. Nobelova nagrajenka: Protestov ne bo konec tako kmalu

Teheran / Washington, 31. 12. 2017 09.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V Iranu so potrdili, da sta bila v mestu Dorud na zahodu države med protesti ubita dva protestnika. Namestnik guvernerja iranske province Lorestan je ob tem zatrdil, da varnostne sile niso streljale na protestnike, kljub temu da ocenjuje, da so bili ti nezakoniti.

Tuji mediji poročajo, da so iranske oblasti omejile dostop do družbenih omrežij in servisov za spletno komuniciranje, ki jih krivijo, da podžigajo proteste.

Namestnik guvernerja iranske province Lorestan Habibola Kodžastepur je na državni televiziji danes potrdil, sta bila v mestu Dorud na zahodu države med protesti v soboto zvečer ubita dva protestnika. Dodal je, da so bili protesti nezakoniti.

"V soboto zvečer so bili v Dorudu nezakoniti protesti in številni ljudje so se podali na ulice ter se tako odzvali na pozive sovražnih skupin. Prišlo je tudi do izgredov. Žal sta bila med temi izgredi ubita dva meščana Doruda," je dejal namestnik guvernerja. Zatrdil je, da varnostne sile niso streljale na protestnike.

Namestnik guvernerja je odgovornost za smrt dveh protestnikov pripisal skrajni skupini Islamska država (IS). Kot je še dejal, obstajajo indici, da so bili pripadniki IS vpleteni v smrt protestnikov, navajajo iranski mediji.

Protesti proti režimu so se začeli v četrtek in so usmerjeni predvsem proti gospodarski in zunanji politiki iranskega režima pod vodstvom Hasana Rohanija.

Ta se je danes prvič odzval na množične. Kot je dejal, morajo vladni organi zagotoviti prostor za zakonite kritike in proteste. Hkrati je protestnike opozoril, da je nasilje nesprejemljivo.

"Kritika se razlikuje od nasilja in uničevanja javne lastnine," je po navedbah iranskih medijev opozoril Rohani.

"Začetek velikega gibanja"

Nobelova nagrajenka za mir, iranska odvetnica Širin Ebadi je v pogovoru za današnji italijanski dnevnik La Repubblica ocenila, da so zadnji iranski protesti začetek velikega gibanja, ki bi lahko bilo množičnejše kot protesti leta 2009.

"Menim, da se protesti ne bodo končali kmalu. Menim, da smo priča velikemu protestnemu gibanju, ki bo večji kot zeleni val leta 2009. Ne bom presenečena, če se bo izkazalo, da bo nastalo nekaj velikega," je še dejala Ebadijeva. Dodala je, da so mladi v Iranu najbolj razočarani. Pri tem je opozorila na visoko stopnjo brezposelnosti, korupcijo, visoke izdatke za vojsko ter cenzuro v državi, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

"Gospodarske razmere ter velik razkorak med bogatimi in revnimi, med tisti, ki uživajo blaginjo, in tistimi, ki tega ne morejo, so izvor protestov," je še dejala iranska odvetnica, ki je leta 2003 prejela Nobelovo nagrado za mir.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (60)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

proofreader
01. 01. 2018 09.25
+1
Prvi rezultati obiska bivšega direktorja CIE v Ljubljani.
Viggen
31. 12. 2017 22.53
+6
24ur, smešite se - tipični fake news: polovica fotografij je iz pro-vladnih zborovanj...
iGURT
31. 12. 2017 20.53
+7
...lagali so vam o Iraku, lagali so vam o Libiji, lažejo vam o Siriji, ....lažejo vam tudi o Iranu.
emilzapata
31. 12. 2017 20.19
+3
leta 1987 sem bil v Iranu zaradi posla, vsaj takrat je bil Iran bolj urejen s neprimerno višjim standardom, kot pa propadajoča juga. Iračanke so nam iza svojih rut in drugih pokrival veselo žmikale, ker smo verjetno tako poželjivo bulili v njihovo skrito lepoto. Skrata vtisi iz Irana so bili zelo pozitivni, se vidi, da je to perzija s 3000 letno zgodovino.
HorstWiesel
31. 12. 2017 20.31
+1
Iračanke ali Iranke? Da nisi ti državo falil
emilzapata
31. 12. 2017 20.40
+5
gremonadesno
31. 12. 2017 19.49
-1
ko Zidi govorijo o Izraelu , jim je najbolj pomenbno da ostane Izrael židovski z zaprtimi mejami za migrante , ko pa govorijo o zahodu , jim je pa najboj pomembno , da se zahod nafila z migranti tretjega sveta . Židi imajo v lasti vec kot 90 procentov zahodnih medijev .
zvon-1
31. 12. 2017 19.44
+6
Destabilizacija Irana s strani zahoda ne bo uspela , res je da množice protestirajo proti vladi , vendar zahodna propaganda ki je na nivoju severno korejske lažno prikazuje kot da protestira cel narod . Dejstvo je da vlado še vedno podpira velika večina ljudi , kar se včasih pokaže tudi na protestih ki so v podporo vladi , kar pa zahodna propaganda ne pokaže .
2realforu
31. 12. 2017 19.59
+3
Tako kot je blo na volitvah Ameriških v Hillaryjinem štabu slikano od bližje da je zgledalo kot da se tre ljudi ampak jih je bilo dejansko zelo malo.
SLO-SURVIVAL
31. 12. 2017 19.33
+7
ameriški šakali so že v iranu
HorstWiesel
31. 12. 2017 19.37
+2
Res je. Iranci, magari z Rusko pomočjo, bi jih moral polovit in javno......
gremonadesno
31. 12. 2017 19.49
+0
Jst bi rad da je iran taksen kot je bil pre 40 leti , svoboden brez sharia zakonom . so pa tukaj drugi igralci , ki bi radi unicili Iran , to mislim predvsem na Izrael in njihovimi hlapci usa .
HorstWiesel
31. 12. 2017 19.54
+4
Jest bi rad, da imajo Iranci tak Iran, kot si ga večina Irancev želi. Brez vmešavanja tujcev.
2realforu
31. 12. 2017 19.55
+3
Iran po šarijskim zakonom laufa bolj demokratično kot pa ZDA z demokracijo.
HorstWiesel
31. 12. 2017 19.33
+3
Evo, in bodo naredil podobno shaje kot v Siriji, razbil in zrušil državo, pol miljona mrtvih, miljoni beguncev,.... in zopet povečan naval v evropo.
Jamallllll
31. 12. 2017 18.30
+5
Evropa neumna bl.sava ne vidi kako je to direktno povezano z njo oz proti njej. Mi pa itak bomo hlapci dokler nas dobesedno ne koljejo, kakor je že naša kulturna zapuščina.
Jamallllll
31. 12. 2017 18.20
+1
uncle sam širi...
tali?ni tom
31. 12. 2017 18.13
+14
ameriki kot kaže "uspeva" še en met! na vse kriplje si prizadeva uničit iran ki jim je trn v peti že zelo dolgo! "režim" ko ga imenujejo zahodnjaki pa je , po prebranem uradno izvoljena vlada , se pravi da imajo tudi zahodne države režimske vlade! hecno no,pa tako študirani so baje in demokratični zahodni politiki! po moje,na svetu ne bo gmaga dokler eden res ne popenin do konca , vsaj kar kar naprej kuha teroristična amerika,drugače človek ne more rečt ko se venomer vtikajo v notranje zadeve držav po svetu,pozabljajo pa ti potomci kriminalcev da so domorodcem nasilno odvzeli deželo,celino,jih skoraj iztrebili,pozaprli v rezervate in v ameriki ki je baje "zibelka" demokracije so avtohtoni državljani tretjerazredni narod,črni potomci sužnjev ki so jih taisti "demokrati" nasilno uvažali iz afrike pa so drugorazredni! torej,babilon,zibelka civilizacije po ponarejenih in doslej znanih podatkih je obstajal kot tudi perzija pred tisoči let pred ameriko in , amerika bi sedaj učla tamkajšni folk civiliziranosti!? hecno! edino sporni je izvleček islama ki ga prakticirajo,pa v iranu še to ni glih preveč nasilno! da o iraku,siriji ne govorimo , sploh pa ne libiji in ponoreli zahodni osebki so uničili pol sveta,imajo na vesti na desetine milijonov umorov in nič,združeni narodi to podpirajo!? ne moreš verjet!
proofreader
31. 12. 2017 17.45
+11
Ameriški policisti so v letu 2017 pomotoma ubili več kot 1000 ljudi. Pa nobenega članka.
gremonadesno
31. 12. 2017 18.09
-3
kaj mislis da so v iranu ubili samo dva cloveka v enem letu .
canelo
31. 12. 2017 17.28
+14
Čaki mal! A izvoljena vlada se reče REŽIM?
gremonadesno
31. 12. 2017 18.07
+0
HorstWiesel
31. 12. 2017 18.19
+4
gremonadesno
31. 12. 2017 18.46
+2
je treba podrobneje pregledat dogajanje po volitvah , koliko ljudi je izginilo , ampak kaj ces ovce verjamejo kar pac verjamejo .
HorstWiesel
31. 12. 2017 18.54
-1
Imaš ti kaka relevantna poročila o izginjanju ljudi? Ovce mislijo, da so samo na "zahodu" izvoljene vlade.
gremonadesno
31. 12. 2017 19.02
+1
ja sem pogledal kr neki razlicnih videov in clankov o tazadnjih volitvah v iranu .
2realforu
31. 12. 2017 19.07
+1
gremonadesno to da si ti pogledal razlicne videe in clanke se ne ujema z stvarmi ki jih govoriš, iz Irana poskušajo narediti nov irak
HorstWiesel
31. 12. 2017 19.19
-1
In na tistih videih ljudje izginjajo kajne
HorstWiesel
31. 12. 2017 17.23
+12
Zakaj se mi zdi tole zelo podobno t.i. afriški pomladi, libijski scenarij, sirijski scenarij,..... dogodkom na Maidenu pa ciiji strelci pa tko
HorstWiesel
31. 12. 2017 17.12
+1
"Gospodarske razmere ter velik razkorak med bogatimi in revnimi, med tisti, ki uživajo blaginjo, in tistimi, ki tega ne morejo, so izvor protestov," je še dejala iranska odvetnica, ki je leta 2003 prejela Nobelovo nagrado za mir..............Tudi na kapitalističnem razvitem zahodu eni uživajo blaginjo drugi je pa ne morejo.
ni_mi_vse_eno
31. 12. 2017 15.03
+11
Modus operandi je lepo razložil John Perkins, economic hitman. Že leta 2001 so bili načrti za napad na Iran (general Wesley Clark). Leta1951 je Mosadek-a izvedel revolucijo, nacionaliziral nafto in profit nafte se ni več stekal v BP, ampak je ostal v Iranu. Leta 1953 je bila revolucija s pomočjo CIA postavili Reza Shah (CIA admits staging Iran coup in 1953). Leta 1979 je bila ponovno revolucija ajatola Homeini in od takrat je Iran trn v peti ZDA. Zato so tudi podpirali Irak, ker je napadel s kemičnim orožjem Iran in ga nato leta kasneje, ko ga Iraka več niso potrebovali obtožili, da ima še vedno kemijsko orožje - ki je bil povod za preventivno vojno na Irak. (Kdor drugemu jamo koplje, sam vanjo pade).
Jamallllll
31. 12. 2017 18.31
-1
Degnar
31. 12. 2017 15.01
+12
Kdo je princ Al Waleed? Kaj ima to veze z pokolom v Vegasu? Kdo je bil Obamov ucitelj? Zakaj menjava oblasti v SA? Kdo je bil obesen za noge? Malo vec berite ljudje!
2realforu
31. 12. 2017 19.12
+5
Še vedno niso pojasnili zakaj je na posnetkih iz Vegasa več strelcev medtem ko trdijo da je bil en sam in pa kako je človek v mestu z milijardo kamer prenesel toliko orožja v sobo brez da bi ga kdorkoli kaj vprašal? Zakaj so v Iraku še vedno enote ameriške vojske kljub temu da po več kot 10 letih še vedno ni dokaza o orožju za masovno uničenje, kaj počnejo vojaki v Afghanistanu, zakaj imamo Slovensko vojsko na meji z Rusijo? Vse kar se poroča po medijih smrdi totalno, nobenih odgovorov, kot da oblasti ki delajo za nas ne rabijo več dajati odgovorov ljudem.
Al83
31. 12. 2017 13.29
+7
Upam, da se bodo končno otresli te v glavo zmešane islamske teokracije. Iran je bil pod kraljem-shahom (1941-1979) daleč najbolj razvita Muslimanska država in tudi ena najbogatejših. Kralj je bil pro-market kapitalizmu, kar pomeni, da je bil Iran močan anti-sovjetski blok. Kralj je razdelil ogromno državne zemlje in jo podaril prebivalcem, imeli skoraj 100% zaposlenost, kralj je zahteval toleranco do drugih ver, ženske so bile v bikinijih na plažah, gradile so se univerze, ženske so imele enake pravice, razvijal se je jederski program, infrastruktura, mislim, ni da ni, še v izrael so izvažali nafto. Samo, ker je bil preveč uspešen, je to šlo v nos Britancem, Amerikancem, pa Sovjeti tudi niso hoteli imeti pred vrati države, ki je bila uspešen primer kapitalizma, ker po njihovo mora biti v kapitalizmu delavec revež, pa da o islamistih, ki niso prenesli, da so ženske hodile odkrite raje ne govorimo. Tako, da se je cel svet obrnil proti Iranskemu kralju, in so ga z zunanjo politiko in fake newsi in z raznimi obveščevalnimi v treh letih zrušli in pahnili državo nazaj v islamistični srednji vek.
iGURT
31. 12. 2017 13.47
-1
ravnokar komentiraš en tak 'fake news', .........druga, šesta, in predzadnja fotografija, so fotografije provladnih zborovanj in ne protivladnih protestov.
Degnar
31. 12. 2017 15.07
+13
iGURT fake news producirajo MSM! Slike ki jih ti komentiraš so pobrane iz pro Iranske vladne strani. CNN jih zelo rad uporablja, prav tako pop tv. Resnica je da si ljudje ne želijo islama. Smo v 21 stoletju in je skrajni čas za končanje tako nazadnjaških ideologij !! :)
iGURT
31. 12. 2017 15.16
+0
zadeva je širša, v igri je menjava režima orkestrirana od zunaj
Viggen
31. 12. 2017 16.15
-1
Če zanemarimo to, da je bil to marionetni režim, nastavljen s strani kavbojcev, potem ko so skupaj z angleži izvedli prevrat proti demokratično izvoljenemu ministrskemu predsedniku, a ne? Posebej veseli so bili ljudje SAVAKa, ki se je poigral s tistimi, ki niso plesali po anglo kavbojski viži ...
Al83
31. 12. 2017 17.54
+0
Ja Gurt od zunaj so zrihatal, da majo 40% nezaposlenosti in nenormalno rast cen hrane. Tiranija in oprersija prinašata revščino. Svobodni sistemi so bogati, nesvobodni pa revni. Kolikor pa sem slišal se pa derejo nočemo več islamske države, nočemo teokratskega režima, tako da zgleda da imajo polno kapo islamistov in njihovega sra....
HorstWiesel
31. 12. 2017 18.36
+0
Seveda, v zahodni svobodnih sistemih so vsi bogati......
iGURT
31. 12. 2017 20.18
+0
Al83, kdo ti prodaja pravljice o 40% brezposelnosti?
Iniesta
31. 12. 2017 13.04
+2
Maslo sionisticno-imperialisticnega zaveznistva .. destabilizirati zelijo urejeno in prosperitetno drzavo, ki jo nimajo pod kontrolo ...
proofreader
31. 12. 2017 12.33
+13
Facebook je na sestanku v Izraelu zagotovil, da bo redno ukinjal profile ljudi, za katere Izrael meni, da jih ogrožajo. Po sestanku so nekaj deset profilov tudi zaprli.
proofreader
31. 12. 2017 12.35
+11
Izraelski profili medtem ostajajo aktivni in pozivajo k napadom na Palsstince in Iran.