Tujina

FOTO in VIDEO: 'Radovednež' poslal prvo barvno fotografijo in videoposnetek z Marsa

Pasadena, 07. 08. 2012 15.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Nasa je objavila prvo barvno fotografijo, ki jo je z Marsa poslal rover Curiosity. Gre za domnevno več kot 5000 metrov visoko goro, ki jo bo 'Radovednež' prevozil med iskanjem odgovorov o morebitnem obstoju življenja na Rdečem planetu.

Vesoljsko vozilo Curiosity (Radovednost), ki je v ponedeljek pristalo na Marsu, je že prvi dan poslalo videoposnetek o pristanku. V 2,5 minute dolgem posnetku nizke resolucije je videti, kako odpade zaščitni toplotni ovoj in kako se ob pristanku dvigne prah.

Kasneje je rover poslal tudi nekaj fotografij. Strokovnjaki ameriške vesoljske agencije Nasa bodo kakovost slike na posnetku še izboljšali, da bo vidnih več podrobnosti, so sporočili iz Nasinega nadzornega centra v Pasadeni v Kaliforniji.

Na fotografijah je med drugim opaziti več kilometrov oddaljeno goro, domnevno visoko več kot 5000 metrov. Znanstveniki mislijo, da bodo na spodnjih plasteh morda opazili sledi, ki bi pričale o tem, da je na Marsu nekoč obstajalo življenje. Čeprav misija poteka dobro, pa znanstveniki opozarjajo, da bo morda trajalo še več tednov, preden bodo lahko vedeli odgovor o obstoju življenja. "Srednje ime Curiosityja bi lahko bilo Patience (potrpljenje, op. a.), ker bo potrebnega veliko časa, preden bo lahko začel vrtati," je po poročanju Sky Newsa povedala vodja misije Jennifer Trosper. "Preveriti moramo, kako je Curiosity prestal pristanek, kako deluje v tovrstnem okolju in ali oprema deluje brezhibno," je še dodala.

Prva barvna fotografija z Marsa.
Prva barvna fotografija z Marsa. FOTO: Reuters

Na posnetkih je mogoče videti tudi tla na Rdečem planetu. "Vidimo, da je zelo ravno, po tleh pa je veliko drobnih prodnikov," je dejala Nasina znanstvenica Joy Crisp. Dodala je, da na fotografijah za zdaj ni opaziti ovir, na katere bi lahko naletel Curiosity med vožnjo po Marsu.

Na vesoljskem vozilu naj bi danes začeli delovati dve anteni, ki naj bi olajšali komunikacijo z Zemljo. Prve raziskave naj bi doslej največji raziskovalni laboratorij na kolesih začel v dobrem tednu dni, medtem ko je prvo vrtanje, s katerim bo Curiosity pridobil vzorec tal z Marsa, pričakovati čez kak mesec.

Rover v velikosti manjšega avtomobila, ki tehta 2,4 tone, je opremljen z orodji za jemanje in analizo vzorcev, poganja pa ga električni generator na plutonij, ki mu zagotavlja življenjsko dobo 14 let.

Na dan naj bi prepotoval do 200 metrov po 154 kilometrov širokem Marsovem kraterju Gale. Nasa predvideva, da bo misija trajala eno marsovsko leto, kar je 22 zemeljskih mesecev.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (73)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

postenlopov88
07. 08. 2012 22.31
+3
kva je to z pralnim strojem slikan..
gnu
07. 08. 2012 22.38
+2
V članku je 24ur pozabil omeniti, da je to slikano z obeskom za ključe. Sicer je to plakat v hodniku pri WC-ju v NASinem kontrolnem centru. (slikano je z mikroskopsko kamero, namenjeno makro posnetkom detajlov kamnin. na kameri je še vedno zaščitni pokrovček proti prahu, zato je slika motna. press.)
HomerRuler
07. 08. 2012 23.24
+3
slikano v nevadi.. seveda, s fotoaparatom iz leta 1945..
SentinelMB
07. 08. 2012 22.07
+6
berem tu komentarje in pridem do spoznanja ,da je folk čisto opran ;) ja vse je zrežirano ,bla,bla,bla kake majo eni hehe ampak oni že vejo kak je
gnu
07. 08. 2012 22.35
-7
ja, na žalost mora po novem NASA krepko lobirati javnost preko PR, ker jim stalno režejo budget. Na srečo to še ne gre na račun znanosti, a vendarle čakam kdaj bo na prvem posnetku z Marsa reklama za Coca-Colo namesto koles..
gnu
08. 08. 2012 14.48
uh, kaj pa sem takšnega napisal? NASA dejansko širi PR ker jim kongres reže budget. Kaj je tu zdaj za minuse?
vzhod
07. 08. 2012 21.47
-3
Zapravljajo milijone da binzvedeli ce ima Biblija prav
nogutsnoglorry
08. 08. 2012 08.16
+1
in kako bi lahko dokazali da ima Biblija prav?
Smallville2012
07. 08. 2012 19.58
+1
Nasa je zakon.
ochi
07. 08. 2012 19.58
+3
kaj je narobe s to prvo barvno fotografijo? a se jim je revež prekucnil?
Shisui
07. 08. 2012 19.30
+8
V enem letu pricakujem potrditev prisotnosti metana 13 na Marsu. Ne samo, da nismo sami v Vesolju, preprican sem, da obstaja izven zemeljsko zivljenje v nasem osoncju.
Tone 12345
07. 08. 2012 18.16
-12
Ajd ne rečem da jim je uspel tega robota spravit na mars,ampak na luni pa človek sigurno ni bil!!!
luckyss
07. 08. 2012 18.21
+12
Tone 12345
07. 08. 2012 18.29
-6
Nikdar! naj z avtomatsko sondo dokažejo pristanek na luni in stopinje!!!NIKDAR!!!NISO BILI TAM!!
luckyss
07. 08. 2012 18.46
+6
kripel Vem, da te motijo posnetki narejeni v studiu, vendar bi ti prišli v neposredni prenos le v primeru ponesrečenega pristanka.. Nesreča bi se seveda potem zgodila na povratku.. Takrat si ZDA pač ni mogla privoščiti neuspeha, to je to... S takimi trditvami samo odvračate pozornost od bolj pomembnega vprašanja... Zakaj za vraga je bilo potrebno retuširanje fotografij z Lune (niti Nasa tega ne zanika več). Ampak očitno to nikogar ne zanima, tudi po zaslugi takšnih bumbarjev kot si ti..
gozdar1
07. 08. 2012 19.49
+2
In kaj naj bi prepovedal pristanke na luni, glede na to, da je okrog lune še vedno cel kup avtomatskih raziskovalnih plovil (in to ne samo ameriških)
luckyss
07. 08. 2012 19.53
+1
gozdar1 Ko mi boš povedal zakaj je potrebno retuširanje, ti bom jaz razkril zakaj nimamo tam vsaj "kamp prikolice"...
Smallville2012
07. 08. 2012 19.58
-2
Lahko ste sigurni,da so bili tudi na luni,ker Nasa ni kar tako in nobena laž ni bila ali prevara.
luckyss
07. 08. 2012 20.06
+0
gozdar1
07. 08. 2012 20.49
+4
Verjetno iz istega razloga, kot se retuširajo fotografije v revijah,..da poudarijo določene detajle(poleg tega gre za fotografije, ki v originalu niso bile v digitalnem formatu) . Sicer pa so poslikali luno ne samo Američani ampak nenazadnje tudi Kitajci torej gre lahko samo za globalno zaroto. Velikokrat sploh, ko gre za fotografije npr. Marsa ter drugih planetov je to edini način glede na to ,da sonde ponavadi nimajo barvnih kamer.
luckyss
07. 08. 2012 20.57
gnu
07. 08. 2012 22.25
+2
Retuširajo zato da se boljše vidi, ker znanstveniki ne razumejo da boste teroristi zarote to vzeli za svoj misteriozni futer svojih frustracij. Gre za znanost, pač delajo kar je najbolj pametno in ne kar bo v javnosti PR-jevsko najboljše izpadlo. To dela James Cameron.
gnu
07. 08. 2012 22.56
@gozdar1 : "..za GLOBALNO ZAROTO" :)) solipsistu ni mar, zanj so vse zarote globalne!
luckyss
08. 08. 2012 03.49
+2
Infadel_no1 Škoda, da si se tako razpisal o tematiki, ki je ne poznaš in "na pamet" kvasiš neumnosti.. Tu gre za retuširanje (odstranjevanje, prekrivanje) posnetkov, preden so jih dali v javnost, torej za nove posnetke.. Pa očitno je brezveze to pojasnjevati nekomu, ki je tu le, da žali komentatorje.
minimalisch
07. 08. 2012 17.57
+8
pa ste me skoraj, sem mislil, da so nardil posnetek familije s fičkotom na marsu...
norex222
07. 08. 2012 17.51
+6
mogoče je kje bear grylls :)
JaKa90
07. 08. 2012 17.41
-7
Tale zadnja slika je pa dokaz da je snemano v Kaliforniji še link do ugotovitve : google california desert
upornik_007
07. 08. 2012 17.57
+4
JaKa90
07. 08. 2012 18.05
-6
pretiraval si ti ker si verjel že da so bli na luni sej vem studio dela čudeže
upornik_007
07. 08. 2012 18.35
+4
mogoce so bili mogoce ne nemors bit pa 100% da niso bili! glede marsa se pa motis kaksna kalifornija dej nehi! tebe je strah neki novega tvoji mozgani so še bolj v ozadju ne prenesejo kaj takega in potem lazes sam sebi itd
JaKa90
07. 08. 2012 19.32
+1
ti sploh ne veš koliko krajev je na zemlji ki so sposobni pričarat take posnete ne da jim ne privoščim tudi sam hočem da odkrivajo pa to samo zgodovina je pokazala laži .
upornik_007
07. 08. 2012 20.12
+4
Jaka Štern Ilicic pa dobr ti mislis da ne bomo nikoli raziskovali druge planete da bo zmeri samo kaksna prevara!!?? kok sm reku nisi se dovolj zrel v glavi na take dogodke in pac pises neke svoje oslarije
gnu
07. 08. 2012 22.21
Vsaj Jamesa Camerona bi lahko vzeli za sodelavca, da bi take kot si ti prepričali z osupljivimi 3-d renderji Marsovcev, ki živijo v votlinah visoko v gori. Al pa tud ne ;)
Beskovnik
07. 08. 2012 17.37
+10
Curiosity ima 200-megaherčni procesor, 256 megabajtov delovnega spomina in 2 gigabajta pomnilnika za shranjevanje podatkov. Kljub temu zmore Nasin rover upravljati in uporabljati 17 kamer, orodja za analizo tal, se samodejno premikati in komunicirati s pol milijarde kilometrov oddaljenim nadzornim centrom na Zemlji.
Beskovnik
07. 08. 2012 17.38
+10
Zakaj je Curiosity tako podhranjen? Razlog tiči v vzdržljivosti, porabi energije, preizkušenosti tehnologije ter enostavnosti programske opreme. Na Marsu ni nikogar, ki bi lahko zamenjal pokvarjen računalnik. In kljub temu, da ima Curiosity na krovu jedrski reaktor za proizvajanje energije, je čim manjša poraba ključnega pomena za njegovo dolgo delovanje
gnu
07. 08. 2012 22.32
+3
@Beskovnik: moram malo popraviti glede varčevanja energije na roverju. RTG vir, ki napaja Curiosity, se izrablja ne glede na to ali energijo porabijo ali ne. To je zato, ker plutonij spontano razpada sam od sebe (kakor reka, ki teče če je mlin v pogonu ali ne). To ni tako kot DUracell baterije :)
uesa
07. 08. 2012 22.45
+4
Manjše frekvence procesorja so pa verjetno zaradi tega,da bo dlje zdržal.
a203172
07. 08. 2012 17.27
+12
videl sem že ogromno interneta, ampak nikjer nisem zasledil ljudi, ki bi tudi za tale pristanek govorili, da je zrežiran. nikjer, razen v eni sloveniji, na strani 24ur.com. slovenci smo res en izjemen narod, a nismo?
luckyss
07. 08. 2012 17.29
+12
Saj nihče normalen ne trdi, da je zrežirano- toda zakaj je snemano z motiko ? :)) Za nepoučene, motika - orodje za okopavanje npr. krompirja :)
Smallville2012
07. 08. 2012 20.06
+0
gnu
07. 08. 2012 23.41
+2
@luckyss : zato, ker je gor še vedno prozoren pokrovček proti prahu. Te slike niso namenjene plakatom ali wallpaperjem temveč tehnični analizi stanja roverja, za kar so dovolj dobre.
Slovenc07
07. 08. 2012 17.21
+4
saj bolj kvalitetnih slik nismo niti pričakovali od nase. Ovce morjo ostat ovcke in verjet morjo v bugeca in v politike eni v bele drugi v rdeče.
luckyss
07. 08. 2012 17.27
+2
luka.ki.muka
07. 08. 2012 16.55
+8
"Rover v velikosti manjšega avtomobila, ki tehta 2,4 tone, " A zdaj tehta že 2,4 tone? Nekam hitro se napihuje!!! Ali pa si je naložil že toliko robe na keson!
reloaded
07. 08. 2012 16.51
+7
neki Hi-tech robot pa mu ne morjo niti kamere z telefona vgradit da bi lahko bila kdaj slika vsaj spodobna :D
luckyss
07. 08. 2012 16.54
+18
Bilo bi preveliko tveganje HD v nepostrednem prenosu brez cenzure..
andromedia
07. 08. 2012 16.59
-2
kamera iz telefona tam niti delala nebi. :D
luckyss
07. 08. 2012 17.01
+7
@andromedia Zakaj ne, bi sevanje zameglilo film :)) ?!
a203172
07. 08. 2012 17.24
+5
na nasini strani ali pa kod drugod imaš ogromno slik od predhodnikov curiosityja, tako da lahko nehate s temi traparijami okoli kamere. vsaka slika ne more bit dobra, kamera gor je pa boljša kot jo boš ti v življenju videl.
Infadel_no1
07. 08. 2012 17.27
+4
Kamera je že dobra samo prenos podatkov ni, če se pa javiš da boš osebno jih prenašal gor in dol, pa se javi v NASI, mogoče te pošljejo z ekipo na Mars leta 30!
luckyss
07. 08. 2012 17.32
+6
@a203172 Seveda, vendar nihče od prejšnjih roverjev ni oddajal slike v živo.. kapiraš ?!
thinkP
07. 08. 2012 19.39
+5
v zivo? pa kaj mislis da majo dsl 100/100 gor al kaj??? s tem da uporabljajo posrednik signala - satelit okoli marsa + satelit okoli zemlje, sele nato pride do nase. In ni to lih 100km razdalje za vse tiste podatke prenest...
luckyss
07. 08. 2012 20.11
+1
Tudi v živo je seveda 8 minut zamude...vendar ko signal pride na Zemljo je tak kot je in ni nič zmatran..:)
thinkP
07. 08. 2012 20.31
+2
kje is prebral da je karkoli potekalo v zivo?? vse je bilo posneto in sele nato ko je pristal tam je oddal kar je posnel.. in to brez glavnih anten, katere bodo v uporabi cez nekaj casa. takrat baje lahko pricakujes max locljivost.
g.noj
07. 08. 2012 16.50
+4
naj se raziskovanje začne (oz. nadaljuje)
rexi09
07. 08. 2012 16.49
+11
To so vojaki posnel v libiji en let nazaj...
Smallville2012
07. 08. 2012 20.07
+0
JaKa90
07. 08. 2012 20.13
+3
zajcek_prerok
07. 08. 2012 16.44
+1
so že najdli marsovčke?
luckyss
07. 08. 2012 16.44
+5
" Strokovnjaki ameriške vesoljske agencije Nasa bodo kakovost slike na posnetku še izboljšali, da bo vidnih več podrobnosti, so sporočili iz Nasinega nadzornega centra v Pasadeni v Kaliforniji Nekateri "teoretiki zarot" niti nismo pričakovali visokoločljivostnih posnetkov - dokler ne gredo čez cenzuro...;)
Denn1s
07. 08. 2012 16.47
-3
luckyss
07. 08. 2012 16.51
+14
Verjetno niso tako neumni, da bodo sliko HD prenašali v živo... Kaj bi bilo, če bi se pojavilo nekaj, kar ni za ovčke..
Infadel_no1
07. 08. 2012 17.29
+3
vi niste teoretiki zarot, ker si še nobene teorije zarot niste izmislili! Ste samo ovce teoretikov zarot, ker brez vas, bi bil zaslužek ničen!!! Opa pa smo tam pri denarju!
luckyss
07. 08. 2012 18.01
+2
Jaz zgolj opozarjam..in vedno navajam le dejstva - sklepajo pa naj ljudje sami...tisti, ki svojo glavo uporabljajo še za kaj drugega kot nosilec za strankarsko kapo...
SLOVENCC
07. 08. 2012 16.42
+4
Tku zgleda kot stožice