Tujina

FOTO: Fotografije, ki pričajo o življenju Adama Lanze in njegovem grozljivem poboju

Newtown, 26. 11. 2013 09.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Tožilstvo zvezne države Connecticut je v javnost posredovalo fotografije hiše, v kateri je živel Adam Lanza, in šole, v kateri je moril. Zakaj je to storil, tudi po objavi končnega poročila ostaja vprašanje brez odgovora.

Tožilstvo ameriške zvezne države Connecticut je v javnost posredovalo fotografije hiše, v kateri je živel Adam Lanza.

20-letnik je 14. decembra lani zjutraj ustrelil svojo mater Nancy Lanza, nato pa se je s svojim črnim avtomobilom odpeljal do osnovne šole Sandy Hook v Newtownu. Tam je umoril 20 otrok in šest odraslih. Fotografije razbitih šip in najdenega orožja pričajo, da se je tam zgodil nepredstavljiv zločin.

Zakaj je to storil, tudi po objavi končnega poročila ostaja vprašanje brez odgovora.

Lanza je doma ubil mamo s puško, ki jo je pustil doma, nato odšel do šole s polavtomatsko puško in kupom drugega orožja, prerešetal in razbil steklena vrata in v manj kot petih minutah izstrelil 154 nabojev. Po pokolu se je ustrelil s pištolo.

Deloval je sam, pokol je načrtoval, a načrtov ni razkril nikomur, je zapisano v poročilu. ''Dejstvo je, da je 14. decembra 2012 strelec namenoma zakrivil grozljive zločine, da je v nekaj trenutkih namenoma umoril 20 otrok in šest odraslih. Želel jih je ubiti še več. To je storil, potem ko je ubil svojo mater. Obstajajo dokazi, da je dejanje strelec načrtoval, vključno s tem, da si ob koncu sodi sam,'' je zapisal tožilec Stephen J. Sedensky.

Kaj vse so našli na njegovem domu?

Lanza je imel duševne težave in dostop do orožja. Zelo se je zanimal za množične poboje, kar dokazujejo najdbe v njegovi sobi. Tam so med drugim našli številne nasilne računalniške igrice, članke o pobojih, videoposnetke samomorov, številne članke o orožju.

Našli so puško savage mark II, s katero je ubil mater. Našli so jo blizu njene postelje. Našli so tudi drugo orožje, ki ga je uradno kupila njegova mama, ter še številne nože, meče, puščice ipd.

Navigacijska naprava je preiskovalcem dala vpogled v poti, ki jih je pred pokolom prevozil Lanza. Zapeljal se je mimo nekaterih šol v Newtownu. Mimo šole Sandy Hook se peljal dan pred pokolom ob 14.09.

Našli so številne videoigrice, med drugimi Left for Dead, Metal Gear Solid, Dead Rising, Half Life, Battlefield, Call of Duty, Grand Theft Auto, Shin Megami Tensei, Dynasty Warriors, Team Fortress in Doom.

Med njegovimi stvarmi sta bila tudi članek, objavljen v časniku New York Times 18. februarja 2008, o streljanju na univerzi Northern Illinois in fotokopija članka o poboju šolskih otrok iz leta 1981. Našli so fotografije mrtvih ljudi.

Na njegovem računalniku so bile med priljubljenimi stranmi spletne strani o orožju, vojski, množičnih pobojih, videoigricah, nabojih. Našli so videoposnetka samomorov, filme o streljanjih, računalniško igrico, v kateri igralec vstopi v šolo in strelja študente, številne fotografije strelcev, posnetke streljanja na otroke, številne dokumente o poboju na srednji šoli Columbine.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (111)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

sime sime
26. 11. 2013 20.53
+1
pa ti živi v ameriki jaz ni tega dnarja zadna država na svetu v keri bi živel...drugac pa kaj vse je država (CIA) pripravljena storiti za doseganje svojih ciljev....
krutz
26. 11. 2013 17.01
+5
problem vecine ameriskih drzav je da je orozje dostopno vsakmu .....
realist2
26. 11. 2013 17.00
+3
a kdo to vse verjame?
we.see.we.judge
26. 11. 2013 20.23
+1
realist2
26. 11. 2013 22.39
+1
Ramzess
26. 11. 2013 16.46
+3
Zanimivo kako se spet vrtijo zadeve okoli igric, ni čudno kako so pogosto uporabljene kot dokaz, ker jih je oseba imela v sobi oz. na računalniku. Dandanes pogosto vidimo kako izrabljajo in na določen način tolmačijo, da se izrabijo, praktično vsakršni potencialni dokazi, ki se nahajajo v sobi, stanovanju ali hiši storilca nečesa, pa naj bo računalniška igra, cd z glasbo, knjiga, kij ali palica za določen šport, itd. Ko je treba najti in dokaze se nikjer ne ustavijo, uporabijo vse kar je mogoče uporabiti, in na kakršenkoli način primerno tolmačiti, da se sliši da je to to. Žal ni vse tako enostavno, in prihaja do zlorab, ko se posredni in nepovezani dokazi tolmačijo in prikazujejo kot neposredni. Človek pa se naj brani, ko se ne more. Včasih se človek res vpraša kam gre ta svet in kaj še bo doživel, čeprav si lahko misli, kam in kaj. Sistem postaja in je takšen, da ima človek v njem več težav kot možnosti, ker mu jih sistem ne dopušča, vsaj brez pogojev ne. Smo njegovi sužnji, prave svobode ni.
Pink_1
26. 11. 2013 18.41
+4
Se strinjam. Da imaš nasilne računalniške igrice nič ne pove. Me zanima kakšne računalniške igrice so botrovale vsem vojnam od 20. stol. nazaj...
sammmyyika
26. 11. 2013 14.27
+2
mama mu ni htela kupit gta 5ke, te pa je mogo malo sprobat :D
enoh
26. 11. 2013 14.20
+13
povprečen američan je vzgojen potrošnik in tak je bilo mišljeno da se prej al slej zgodi...Ti poboji/umori običajno imajo pozitiven učinek na njihovo gospodarstvo (dvigne prodaja orožja, zaščitnih sredstev, medjiji imajo većji promet in njihova JU zaposli nove ljudi -varnostnike, policiste, nadzornike, psihijatre po šolah)... če mislite, da planerji ameriške družbe (multikorporacije) poizkušajo to preprečit se motite.. to jim gre na roko
enoh
26. 11. 2013 14.21
+4
skrtak; to je del njihove induistrije in način življenja... ni divjega zahoda (njihov način življenja) brez slabega kavbojca... če ni slabega kavbojca ni dobrega šerifa
Ka pa mislis
26. 11. 2013 14.00
+14
Kaj ce bi se kavbojci vprasali, da ni mogoce kaj narobe v njihovem sistemu, kot pa da krivijo igrice in internet.
totalka
26. 11. 2013 14.08
+6
Kje bi pa drugač dobili zadostno število vojakov za invazije in morjenje........
Ramzess
26. 11. 2013 13.26
+0
Zanimivi komentarji, drži, da je ta svet tako zamešan, da je težko presoditi kaj je kdaj resnično in kdaj nas dobesedno vlečejo za nos, ...težko je razumeti vse to, da nekateri počnejo take reči z določenim ciljem, lažirajo dogodke, ...kaj se zgodi z sodelujočimi, in uradno mrtvimi, četudi gre za otroke. Z določeno tehnologijo je mogoče vse, od HARRPA naprej, ljudje so harrpirani zato se ne zavedajo kdaj je dogajanje pred njihovimi očmi resnično kdaj ne, in nezavedno sodelujejo v njem, in tudi kasneje. Podobna tehnologija je kriva zakaj ne vidimo NLP-jev in nezemljanov, oz. vidimo nekaj drugega, čeprav se gibajo pred našim nosom. Veliko vprašanj, malo ali nič odgovorov. Vprašanje je v kaj lahko ta svet oz. dogajanja v njem, rezultiralo, in kako se bo poznalo, kot posledice, na človeštvu. Pravijo da pridejo odgovori ob svojem času, ...če zdaj poslušamo neko višje duhovno bitje, ki ima odgovore prav na vsak dogodek v našem svetu, nam sedaj kaj dosti ne pomagajo, čeprav se zavedamo da ima prav, težava je le v tem, da še mi ne moremo razumeti vsega obsega odgovora. Vpletene duše vedo zakaj so sodelovale pri nekem dogodku, zakaj se jim kaj dogaja, četudi to vključuje smrt. Ali denimo zakaj so nekoga ugrabili nezemljani in na njem naredili vrsto preizkusov, zakaj denimo morajo to doživljati otroci, ...ali pa kakšne druge grozovitosti, prisotne v tem svetu, ali denimo letalska nesreča, kjer umrejo ljudje, ki se sploh ne poznajo. a o se znašli prav na tistem letalu (ker so kot duše na drugem nivoju odločile takrat in na ta način odšle iz tega sveta) ...vse to je izbor njihovih duš, del njihove karme, kot si razlagamo zakon vzroka in posledice, skratka odločitve duš. Kako gledamo na kak dogodek, ga percepciramo, ga tudi dojemamo in razumejo, posledično tudi presojamo posledice in odgovornosti vpletenih, ...rezultat vsega tega je kako se nas nek dogodek dotakne, in vpliva na nas. Katero od zgodb, ki se pojavijo po nekem dogodku smo pripravljeni vzeti za resnico, je odvisno od našega znanja in dojemanja, razumevanja okoliščin in ozadja dogodka, vključno z širšim. Primer iz članka, je le eden iz mnogih, žal kot je znano, lažiranih primerov, katerega rezultat bo nek zakon ali skupina zakonov, uperjenih proti ljudem, v okviru vladavine strahu. Slednja naj bi se kmalu končala, pravijo, kar je pozitivno, čeprav o tem, s strani različnih virov, z različnih svetov in realmov poslušamo že nekaj časa, ni videti da bi se kaj premikalo v to smer, videti je, da prej nasprotno. Vprašanje časa je samo, kdaj bo počilo. Med tem ko se ljudje prepirajo kaj je res in kaj ne, spregledajo bistvo, in se pozabijo ukvarjati s pomembnejšimi stvarmi, hkrati pa ne opazijo v kaj se spreminja svet okoli njih, in to prav pred njihovim nosovi. Tako očitno in hkrati skrito. Obremenjevanje s takimi primeri, Adam to, Adam ono, ko je le še en tragični junak, ogromnega političnega in medijskega stroja, je nepomembno, ker so to zgolj slepila in odvračanje od pomembnejših zadev. Režiserji teh scenarijev bodo pa tudi našli svoje mestu, v peklu, ki so ga ustvarili sami, drugi namreč ne obstaja. Zakoni narave so neizpodbitni. Človek piše svoje, da jih lahko krši in zlorablja, naravnih pa ne more.
nogutsnoglorry
26. 11. 2013 14.20
+4
če nisi ti harpiran mal, a to, da je pa nekdo psihični bolnik zaradi kakšnegakoli razloga, travm, okolice, genske napake, to pa ni mogoče, vsaka stvar na tem svetu, ki je tragična, je po tvojem delo vladnih organizacij. Še celo luči na nebu, ki si jih večina ljudi ne more razložiti, razen seveda tebe, imajo mogoče kakšno razlago, mogoče so to nlpji, mogoče vlada, mogoče so pa to čisto naravni pojavi, ki si jih ne moremo razložiti, kdo si ti da boš pridigal da je vse delo vlade, zaveden si pravtako kot vse ovce, ki so zaverovane v določeno politično smer, ker verjameš samo v en ekstrem in ne dopuščaš možnosti, da se mogoče pa motiš in svojega mišljenja nikoli ne boš spremenil tudi če boš nekoč slišal resnico, saj boš mislil, da je to tudi poneverjeno.
nisemBILjaz
26. 11. 2013 15.43
+3
samos sam zate grem molit v nedeljo k maši,čeprav neznam cele zdrave Marije.
Ramzess
26. 11. 2013 16.53
-2
Od primera do primera so določeni dokazi, ki govorijo zase, kaj je res in kaj ne, zato ni potreben dvom, pač pa znanje in zdrava logika, da jih vidiš in razumeš.
G0VN0-ST3-SV1
26. 11. 2013 13.23
+12
aha "je imel kup nasilnih računalniških igric." potem je vsak igralec igric kot so GTA 5, call of duty itd... malo moten in nagnjen k nasilnim dejanjem??? omg dej zresnte se mal pou sveta igra "nasilne" računalniške igrce pa skor noben ne dela pokolov pa nvm kaj... če je biu pa mal moten bi pa to mogl pogruntat njegovi starši/skrbniki pa še prej v šoli itd
SamoResnica00
26. 11. 2013 13.22
+4
škoda da obama ne igra call of duty,on ima raje realno
kuhankrompir
26. 11. 2013 13.25
-10
call of duty igrajo samo otroci od 5-12 let :)
KROAT
26. 11. 2013 13.16
+10
tipično amerikansko,da iz vsake tragedije naredijo šov
slovenec09
26. 11. 2013 14.15
+9
cxslo
26. 11. 2013 13.03
+0
Našli so številne videoigrice, med drugimi Left for Dead, Metal Gear Solid, Dead Rising, Half Life, Battlefield, Call of Duty, Grand Theft Auto, Shin Megami Tensei, Dynasty Warriors, Team Fortress in Doom. Ej ful te naredijo te igre psihopata...
kobajagi
26. 11. 2013 13.30
+1
nekomu, ki je že nasploh moten, sigurno dajo še dodaten povod..
G0VN0-ST3-SV1
26. 11. 2013 13.40
+4
motenih je velik ljudi pa če igrajo take igre še ne pomen da bojo šli delat pokol...
kolo1982
26. 11. 2013 12.53
+14
Ja Honda Civic, tipični kriminalni avto, seveda črn...:)
Janez_53
26. 11. 2013 13.06
-7
blokirani
26. 11. 2013 12.33
+9
To je pa res članek za top 3 na naslovnici!
enoh
26. 11. 2013 12.32
+10
nalogija bi bila taka.. v ZDA vlada ubija in poveličuje ubijanje ljudi, tore je dovoljeno ubijat ljudi...... v slo oblastniki kradejo narodu in podpirajo prijatelje z korupcijo, in zato je že10let trdn da je kul in moralno sprejemljivo cuzat in ropat državo....
Janez_53
26. 11. 2013 13.07
+3
enoh, pojasni prosim, kaj je NALOGIJA. Te besede še namreč nisem slišal in ne vem, kaj pomeni.
enoh
26. 11. 2013 13.09
+6
Analogija - sem narobe napisal.. se opravičujem
Janez_53
26. 11. 2013 13.11
+4
enoh
26. 11. 2013 13.16
+2
?imbo
26. 11. 2013 12.31
+7
dobili so nasilne računalniške igrice??? zdaj mi je pa povsem jasno zakaj je pobil 20 otrok! kako hudo umsko zaostal moraš bit da to verjameš??
Janez_53
26. 11. 2013 13.09
-2
Pa menda ne misliš, da nasilne računalniške igrice delujejo blagodejno na razvoj osebnosti? Mladenič, vprašaj sebe glede umske zaostalosti!!!
kobajagi
26. 11. 2013 13.31
-2
janez, pa tudi škodijo ne. tudi okopavanje krompirja na njivi, ne vpliva blagodejno na osebnost..
G0VN0-ST3-SV1
26. 11. 2013 13.43
+4
janez jaz igram večino od naštetih iger predvsem v GTA z veseljem naredim pokol ampak igra je igra zato še nebom vzel puške/pištole in začel streljati v resnici... to moraš bit resno moten ali pa ti mora kdo kaj zelo hudega naredit...
gvarana
26. 11. 2013 12.25
-3
Kaj ma ta člank veze z mano v Sloveniji? kok je takih primerov na svetu pa ne objavlate.. sam da je ZDA u igri pa ste vsi takoj okol nih na 24 ur
1ddenis1
26. 11. 2013 12.21
+4
to pa ja niso nasilne igrice nekatere igram tudi jaz in ne nameravam še nikogar ubit :)
Slovenc07
26. 11. 2013 12.25
+6
enoh
26. 11. 2013 12.20
+8
fant je bil rezultat širše družbe v kateri živi.. in v tem pogledu ni storil nič slabšega kot pa to počno njihovi junaki.. dnevno strelajo "slabe" ljudi.... to je počel tudi on
?imbo
26. 11. 2013 12.33
+3
no pa povej mi enga junaka iz filmov, igric, risank, stripov, itd ki pobiva otroke oz. "slabe ljudi"?
SilverBullet
26. 11. 2013 13.46
+2
Dobro-slabo je relativno glede na zorni kot tistega, ki gleda.
roaddogg
26. 11. 2013 12.07
+4
Itak vse velike operacije izvedejo posazmezniki ki so v življenju relativno nesposobni, relativno neuspešni in samotarski.. A VENDAR jim upejo takile SUPER zahtevni podvigi ?? JAPAJADE , ziher ja....