Tujina

FOTO: 600.000 ljudi proti Chavezu

Caracas, 08. 02. 2009 10.13 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

V Caracasu se je zbrala nepregledna množica ljudi, ki so protestirali proti predsedniku Hugu Chavezu. Okoli 600.000 ljudi je vihtelo zastave in vzklikalo: ''Ne pomeni ne."

V venezuelski prestolnici Caracas se je pred referendumom, na katerem naj bi glasovali o neomejeni ponovni izvolitvi visokih predstavnikov države, vključno s predsednikom, v soboto zbralo okoli 600.000 ljudi, ki so protestirali proti predsedniku Hugu Chavezu.

Demonstranti so vihteli zastave in nosili transparente ter med drugim vzklikali: "Ne pomeni ne." Skupina protestnikov se je sprehodila 18 kilometrov z obrobja v središče Caracasa.

Chavez je imel tudi podpornike.
Chavez je imel tudi podpornike. FOTO: Reuters

Na shodu pa so se zbrali tudi privrženci venezuelskega predsednika, ki so na transparentih jasno izražali svoje mnenje in vzklikali: ''Da."

Ustavni referendum, na katerem naj bi se 16 milijonov državljanov Venezuele odločilo za oziroma proti neomejeni ponovni izvolitvi državnikov, naj bi potekal prihodnjo nedeljo. Če bi prebivalci podprli neomejeno izvolitev, bi Chavezu omogočili, da se ponovno poteguje za predsedniški položaj. Podoben referendum je v državi potekal že decembra 2007, a so volivci tedaj tovrstne predloge zavrnili.

Chavez je bil prvič izvoljen leta 1998, sedanja ustava, ki so jo sicer prenovili leta 1999, pa število šestletnih mandatov omejuje na dva in mu tako prepoveduje, da bi se lahko leta 2012 ponovno potegoval za predsedniški položaj.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (83)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ajrolaf
10. 02. 2009 13.34
hehe, kak si zmišljuje toti pop tv...600 000 ljudi... prej sem bral novice na neki angleški tv pa pravijo da ocenjujejo na desetine tisoč ljudi demonstrira proti Chavezu...
zogby
10. 02. 2009 01.24
zakretene Nevem ali tako dobro živiš,ali imaš tako sprane možgane,da ne vidiš realnih dejstev!?? Dejansko smo od leta 2004 pa do danes spravili cene na približno enake zahodnim(mogoče so dejanske cene višje za kakih 5-10% ,sam so plače 300% višje!) Glavna mesta so pa povsod draga(Restavracije,hoteli,...) saj tudi v Parizu navadni ljudje ne hodijo v nobel restavracije! Praviš:"Sicer pa nihče nikogar ne sili da se zaposli tam, kjer po njegovem izkoriščajo delavce, a ne?" Dejansko ni tako(nevem,verjetno si še mlad,pa mogoče so ti starši poskrbeli za prihodnost)ampak verjemi,da ni tako! Imam mamo,ki je tik pred penzionom,je imela svoje podjetje,in je uspevalo,dokler niso uvedli strožje davčne ukrepe(2004-2005) za vse podjetnike,kar je privedlo do mnogih "potopitev" malih firm,večje firme in korporacije so pa obstale,nekatre s težavo! No in moja mati ima visoko izobrazbo,izkušnje,delavne navade,vendar je po stečaju firme niso vzeli nikjer v službo(seveda njenega poklica) in to samo zato,ker so starejši ljudje diskriminirani kar se tiče "prednosti" pri zaposlitvi,rajši vzamejo mlajše! Zato ji ni preostalo drugega kot da se obrne na agencijo za zagotovizev dela po pogodbi(kot so Adecco,Manpower,Interim,...) in našla delo v tovarni,s 7.stopnjo izobrazbe! Ima plačo 425€ ,če nebi jaz delal ob študiju preko študentskega servisa in naklepal tistih 300€ ne vem kako bi sploh šlo! Zato mi ne govori,da nihče nikogar ne sili delati tam ,kjer izkoriščajo delavce,ker ni res,dejanske razmere v državi te prisilijo,katere so pa zakuhali nesposobneži oziroma "pogoltneži" na oblasti!! Tako levi,kot desni!!!
zakretene
09. 02. 2009 23.11
Zogby, ne mi o skandinaviji, ker očitno nimaš pojma. Tam so davki tako našponani, da se ti zvrti. Sicer pa dej rajši pejt u kakšno glavno mesto EU in poročaj kakšne so cene, koliko stane enostavna pica v normalnem lokalu itd. Sicer pa nihče nikogar ne sili da se zaposli tam, kjer po njegovem izkoriščajo delavce, a ne? Naj mi še nekdo razloži zakaj ljudje množično bežijo iz socialističnih rajev v kapitalistične pekle, zakaj ni ravno obratno? Fantje, življenje je pokazalo, da Kradeljeve ideje in teorije niso bile vredne sekret papirja, na katerem so bile napisane. Lahko pa vedno poskusite zamenjat ljudstvo...
Plaedian
09. 02. 2009 19.59
ma kje je bilo to prvenstvo za igranje hugota?
jansa-arms
09. 02. 2009 17.54
1/3 prebivalstva živi v eni državi in ta je socialistična ! čudno da se jo nikoli ne omenjate ob drugih kot totalno gospodarsko nesposobno,ki tone v pekel itd..itd.., kot se za take države spodobi !
CKKPJ_Milko
09. 02. 2009 17.45
REDINMIR "Nikoli in nikjer ne more država dobro delovati, če ni močne in legalne opozicije, pa naj se sistem imenuje komunizem ali kapitalizem." mislim da si prespal kašno dobo komunizma..... Opozicija v KOMUNIZMU?????? ja kje si pa to slišal....opozicija v komunizmu je končala pod rušo......vedno
bnam 2707
09. 02. 2009 17.39
Vsekakor se zdi,da se tam ustvarja neka nova dinastija,podobna kot je v severni Koreji! Žalostno!
zogby
09. 02. 2009 13.45
redinmir Se strinjam,pri nas trenutno vlada levica,prej je pa desnica in oboji so/še kontrolirali medije!
zogby
09. 02. 2009 13.44
Naj povem še nekaj! Kr nekaj iskalcev delovne sile se je odločilo poiskati delo na Švedskem,Danskem,... ker so delavske plače neprimerno boljše kot pri nas(SLO:425€ Skandinavija:1300€ ali več) Vendar pa meneđerji in razni šefi ne iščejo dela tam,zakaj? Jah zato,ker jim je dejansko bolje pri nas,saj imajo meneđerji TU boljše plače kot gor! Tam je cenzus delavske plače 1:6 za direktorja! Kar nanese pri minimalni plači 1300€ nekako 8000€ pri nas imajo pa tudi 10.000 pa vse do 20.000 € ! Cene živil in trošarin so pa podobne! Če se že zgledujemo po takih sistemih naj jih sprejmejo v CELOTI,ne pa samo kar jim "ustreza"!
redinmir
09. 02. 2009 13.37
Chavez bo potrdil tisti pregovor - z dobrimi nameni tlakovana pot v pekel. Osnovni pogoj za normalno delovanje države je dovolj močna opozicija. Ta pogoj v Venezueli ni izpolnjen, če še celo pri nas hodimo daleč od normalne demokracije - naši mediji so vsi v rokah levice. Nikoli in nikjer ne more država dobro delovati, če ni močne in legalne opozicije, pa naj se sistem imenuje komunizem ali kapitalizem.
zogby
09. 02. 2009 13.35
Denis212 Se strinjam,četudi razna podjetja delajo po svojih pravilih in so s tem delavce pahnile v revščino,bi morala pa vlada stopiti na prste takim požeruhom,vse se da,če je volja in vlada bi lahko to dosegla z USTAVNO spremembo in zakoni,ki bi branili človekove pravice po minimalnemu standardu,hkrati pa bi morali zelo obdavčiti(80% davek) tiste ki preveč bogatijo(razni meneđerji,ki dejansko samo sedijo in odločajo o prihodnosti podjetja pa še cel svet jih je kakih 20-30,to lahko sam počnem za 1300€ pa bomo vsi prišparali!) in s tem bi postalo pretirano bogatenje nepotrebno,ker bi večino pobrala država! Saj ni potrebno da država vzame podjetja pod svoje okrilje(jih podržavi kot je bilo v komunizmu),samo zakone je treba postaviti, ter kaznovati odgovorne,če gre s podjetjem kaj narobe! In mislim,da bi bilo zelo malo takih ,ki bi upali prevzeti krmila velikih podjetij,saj bi bila odgovornost velika,prav tako posledice,če bi šlo kaj narobe(zapor) in s tem bi oklestili nepotrebne "kandidate",ki imajo samo koristi v "cuzanju" dobička,boli pa jih za zaposlene! Pa tudi svet meneđerjev ne sme biti po 20-30 ljudi(pa vsak ima po ene 10.000€ plače,kar nanese 300.000€ mesečno! če bi bil minimalc 800€ bi lahko s tem denarjem zagotovili 375 delavskih plač!) ampak bi jih bilo dosti 3! In nenazadnje ima bogataš samo en volilni glas,kot ga ima revež,s tem da je revežev v primeru Slovenije nepredstavljivo več kot bogatih,in reveži volijo upanje,ne nekega zunanjega blišča države,ki na notri gnije! Tako da bi si vlada,ki bi poskrbela za dostojno življenje zagotovila mnoge mandate,kaj ni to njihova želja???!!
Denis212
09. 02. 2009 11.01
Se pravi, imamo sistem, ki razslojuje (deli) in ustvarja socialne krivice. IN VPRAŠAJTE LJUDI NA SOCIALNEM DNU: ALI JE TO PRAVIČNO? NE, O TEM SE NE GOVORI. KAPITAL JE MOČNEJŠI OD BOLEČINE.
Denis212
09. 02. 2009 11.01
Zanimivo, da ljudje, ki so kritični do vseh socialističnih sistemov (razlik niti nočejo videti), izpostavljajo nepravičnost, totalitarizem, nedemokratičnost, ... In v velikem številu primerov se lahko povsem strinjamo s takim gledanjem. Toda, če izpostaljamo slabosti enega sistema, poskušajmo z istimi kriteriji ocenjevati tudi ostale sisteme. Ampak tu se pojavi problem, še posebej za ljudi, ki jim je strankarska opredelitev najbolj sveto načelo. Sistemi, ki zagovarjajo interes kapitala in opravičujejo idejo o maksimiranju dobička, kot najbolj pravično, so polni slabosti in zaslužijo, da se jih kritično obravnava. Izpostavil bi samo eno od mnogih očitnih anomalij kapitalističnega liberalnega gospodarstva. Delavci so izpostaljeni vsesplošni globalni medsebojni konkurenci. In ta konkurenca je pripeljala do nenehnega zniževanja cene dela in s tem deloma tudi izdelkov. Kaj pa drugi sektorji družbe, ali so tudi izpostavljeni neizprosni globalni konkurenci? Če se nam "zdi" normalno, da so delavci izpostaljeni tržni konkurenci, potem ustvarimo pogoje, da bodo tudi uslužbenci v zdravstvu, šolstvu, sodstvu, kulturi, storitvenem sektororju,... izpostavljeni enakim globalnim trendom. Dovolimo Kitajcem, da kandidirajo in vstopijo v celoten sistem družbe. Postavimo pogoj: znanje angleščine in strokovna usposobljenost. In koliko ljudi bo še podpiralo globalno konkurenco? NOBEDEN.
miha_321
09. 02. 2009 10.30
To je najbolj pametna ideja kar jih je blo v zadnjem času. Tud psi morajo met gospodarja k zna met trdo roko. Če ga ni vsak laja po svoje in dela zdraho. To smo dobil mi z demokracijo.
nosferatu
09. 02. 2009 10.26
LOOOOL, ste si kaj pogledali, kaj piše na vseh slikah na plakatih? "Chavez SI!" Kar po mojem pomeni "da"... Skratka, poglejte si (vsi ki jih to zanima) Zeitgeist 2, kjer eden izmed bivših "Economic hitman-ov" lepo razloži, kako ameriške megakorporacije uveljavljajo svoje interese po svetu v treh korakih: 1. Poskusijo podkupiti glavne osebe, da bi podpisali njihove (za narod in okolje) škodljive pogodbe. 2. Če to ne uspe, najamejo ljudi, ki začnejo delat demonstracije proti tem vodilnim ljudem ter jih tako poskusijo odstaviti ter nadomestiti s "svojimi" (Chavezu se je to skoraj zgodilo kako leto pred Irakom, vendar je na srečo prevladala zdrava pamet večinskega ljudstva). 3. Če ne gre niti zlepa, niti po ovinkih, "we send in the army" (citirano), kot je lepo vidno v Iraku, vključno s posledicami in zadolžitvami. Sicer je res, da bi se s takim sistemom, kot ga želi Chavez, zmajšala demokracija, vendar bi si edino tako lahko pridobil več časa za ohranitev državnih surovin za samo državo, ne pa za tuje korporacije. Sicer pa današnja "demokracija" po svetu ni niti slučajno nekaj, da bi dol padel od veselja...
zakretene
09. 02. 2009 01.29
Zakaj misliš da so propadla slovenska tekstilna podjetja, Iskrina proizvodnja računalnikov (še pomnite Delta, Triglav...) itd. itd. itd.? Zato ker noben potrošnik ni tako neumen, da bo enako ali slabše blago plačeval ne vem koliko dražje od kitajskega. Sem pa za to, da se v sklopu ene od naslednic partije - morda kar v sklopu največjega sindikata - ustanovi društvo za uravnilovko in člani tega društva naj bojo obvezni nakazati 50 % svoje plače na račun tega društva, ki jim bo potem po trenutnih cenah prodajalo izdelke zgolj cenovno najbolj nekonkurenčnih podjetij. Ti ni všeč da bi moral na tako neumen način zapravljati svoj denar? In zakaj misliš da je kaj takšnega všeč lastnikom kapitala? Pa še nekaj: pozabil si na način, s katerim so nastala podjetja v tujini v primerjavi z načinom nastanka tajkunskega plena v Sloveniji.
zakretene
09. 02. 2009 01.28
@zogby: A si že kdaj bil kje na zahodu? Cene npr. v Londonu so bile pred sesutjem funta drastično višje kot v Ljubljani, cene goriva so bile dolgo časa v Sloveniji najnižje v EU itd. Po drugi strani pa se zavedaj, da so najboljše plačana delovna mesta tam, kjer so sedeži podjetij in pa seveda v podjetjih, ki se ukvarjajo s proizvodnjo/storitvami z visoko dodano vrednostjo - zato so v Krki dramatično višje plače kot v Muri. Če imaš tukaj zgolj dodelavne posle, enostavno česa delit. Sicer pa lahko izvedeš intelektualni (ker dvomim da bo temu sledil tudi dejanski) eksperiment: pojdi po trgovinah in bankah in dosledno kupuj tam, kjer je cena za isto blago in storitev najvišja in nalagaj svoj denar v tiste banke, ki nudijo najslabše pogoje. Ti ne diši? Verjamem. In zakaj misliš, da bi moral delodajalec nekvalificiranemu delavcu plačati 400 EUR in več, če lahko rajši preseli proizvodnjo na Kitajsko in ga tam vse skupaj vključno s prevozom v Evropo stane pol manj?
zogby
09. 02. 2009 00.22
zakretene In če je lastnikova želja,da imajo delavci slabe plače,medtem ko sam nesramno bogati? Še celo najnaprednejše države(Skandinavske,Švica,...)imajo tako "varovalko" ,ki prepoveduje lastnikom teh tovarn delati z ljudmi kot svina z mehom! Torej imajo zakonsko pogojen tak status ljudi,da nobenemu nič ne manjka! V primeru Slovenije(in podobnih držav) pa imajo delavci 3x nižje plače kot na Zahodu,cene se pa primerljivo ujemajo z Zahodnimi.Pa to ni pravični sistem! In vso moč ima vlada,samo zakonodajo mora prilagoditi,pa stopiti na prste tistim požeruhom brez dna! To zame ni ravno SVOBODA! Saj komaj preživiš s tistimi 400€ !
zakretene
08. 02. 2009 23.44
@Zogby: ta tvoj sistem navidezne enakopravnosti smo imeli v komunizmu. Ljudje z vplivom so hoteli zaslužiti več kot tisti, ki so delali brez intelektualnega napora in ker jim sistem tega ni omogočal, se je razpasla korupcija, nakar so kradli iz "naših" podjetij kar vsi - seveda odvisno od možnosti. Na koncu je vse skupaj propadlo, ker to pač ne gre. Ljudje si nismo enaki in tudi delovna mesta niso enaka, zato enostavno ne moreš terat uravnilovke, če hočeš rezultate. Država naj se umakne iz gospodarstva na transparenten način potem pa naj podjetja poslujejo po željah svojih lastnikov.
zogby
08. 02. 2009 23.33
zakretene Jaz sem mislil na to,da bi živeli dostojno življenje,ne pa kot sedaj ki imajo eni po 400€ ,drugi(razni memeđeji,šefi) pa tudi 10.000-20.000 evrov plače! To ni DEMOKRACIJA! Plače bi se morale bolj zbližati,pa imeti kontrolo nad podražitvami in trgovskim monopolom,in to bi morala delati zagotavljati USTAVA,saj če celotno državo nadzira en človek to ni Svoboda!