Tujina

Kako poteka pouk na Finskem, kjer otroci radi hodijo v šolo?

Helsinki, 30. 10. 2018 13.44 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Darja Tibaot Ciringer
Komentarji
98

Ekipa oddaje Preverjeno je šla na Finsko, da bi preverila, kaj je tisto, kar finsko šolstvo dela tako drugačno od drugih šolskih sistemov. Njihovi šolarji že nekaj let navdušujejo ves svet s svojimi izjemnimi uspehi na mednarodnih tekmovanjih iz znanja, skrivnost njihovega uspeha pa preučujejo delegacije z vsega sveta.

Še posebej nenavadno je, da otroci, poleg tega da imajo temeljito znanje, tudi radi hodijo v šolo. Kako je torej pri njih videti pouk, v čem se vse razlikuje od pouka v naših šolah? Imajo otroci sploh domače naloge? Bili smo na dveh šolah, pa tudi pri družinah doma. Ena bistvenih razlik je v položaju in statusu učiteljev, na Finskem je to izjemno cenjen poklic, pot do njega je trda in naporna, na fakulteto pridejo res samo najboljši, učiteljem pa potem popolnoma zaupajo, inšpekcije so ukinili že več kot 20 let nazaj.

Zanimive so torej primerjave z našimi šolami, ki morebiti uvajajo kaj od tega, kar smo videli na Finskem. 

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (98)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

zulj001
31. 10. 2018 13.07
+75
Mi se Finskemu sistemu ne moremo približati ,ker imamo v sistemu celo vojsko ljudi ,ki ne delajo drugega kot to ,da "odkrivajo toplo vodo" in tako zavirajo napredek.......
Uporabnik1110355
31. 10. 2018 12.47
-9
Ne verjemite vsej propagandi. če bi bilo vse tako črno belo bi finci verjetno imeli pod kontrolo vso znanost, mi pa komunalo. Ali bi dali otroka v šolo ob 9.00. , zaključil bi pa ob 17.00 . Kar pomeni da se strinjate da tudi vi začnete službo ob 9.00. Aja, to pa ne... al kaj.
mmickica
31. 10. 2018 12.57
+3
Pri nas zacnemo delati prehitro in to ni zdravo! Ja, morLi bi zaceti ob 9h in to bi bilo prav.
Miran70
01. 11. 2018 09.36
+6
Ramzess
03. 11. 2018 11.14
+5
Zakaj bi otrok cel dan v šoli, če še mi v službi nismo. Tako od dneva nimamo nič, ne vidimo se skoraj nič, itd. Kdo sploh vzgaja potem naše otroke v takem sistemu, kako vemo kaj se z njimi dogaja, kaj počno itd. Tudi otroci imajo privatno življenje, zakaj bi morali zapraviti ves v šoli.
Sputnik
31. 10. 2018 12.45
+50
pač učitelje imajo zaposlene na mesto učitelja za razliko od nas kjer učitelj pove kaj mora otrok predelat doma s starši. otrokom ne polnijo glave z neumnostmi ampak jim predavajo tako da je otrokom zanimivo. s pristopom osmislijo pouk. pri nas pouk nima ne učitelja ne smisla ker je preveč snovi in si otroci nimajo sploh časa ne volje ne sposobnosti to razložit tako da jim bo razumljivo. naj se nekdo vpraša zakaj en učitelj uči en predmet in zakaj en učenec mora znat 10 predmetov. kje je tu sploh osnovna logika?? že to da ministrstvo posluša učitelje je za nas nepredstavljivo. pri nas politika tera svoje pa tudi če je narobe. po domače rečeno imamo avtobus poln ljudi ki nima bremz. voznik opozarja da ni bremz in da bo šlo vse skupaj v prepad ampak šef pravi da je vse ok in avtobus mora dalje. pri nas ni posluha za nič. finci in nasploh skandinavci imajo voljo do sprememb. pri nas tega ni. ta prispevek lepo pove kaj vse delamo narobe in kaj bomo še naprej delali narobe. učitelji naj nehajo stavkat in naj naredijo nekaj po svoje. naj učijo življenje pol naj učijo snov. sam sem imel srečo d sem v srednji šoli imel eno profesorico ki mi je bila kot mama. ko sem imel problem je ves razred pustila zato da je pomagala meni razumet kaj se mi sploh dogaja v življenju. ko sem ji povedal za problem pri drugem predmetu je šla in si je vzela čas za pogovor z mano in tisto drugo profesorico je tudi malo vprašala če je z njo vse ok. imel sem nekoga ki me je sploh slišal. marsikdo takega učitelja nima. ta ženska mi je dala več za življenje kot za snov ki jo je učila
KungFuPanda
31. 10. 2018 14.23
-15
Očitno je šolski sistem zatajil tudi pri tebi, ker ne veš, kako se uporablja velika začetnica. Precej neberljivo besedilo, sedi -2.
Sputnik
31. 10. 2018 15.52
+2
pomagaj si s piko če veš za kaj se jo uporabi
masaker1975
31. 10. 2018 16.11
-10
Vse ti je dala, le slovnice te ni naučila :))) Očitno pa je celo razred pustila, da je tebi lahko pomagala. Malo se zamisli.
Sputnik
31. 10. 2018 16.23
+3
ko bom sam hotel takrat bom pisal slovnično in ne ko se bo en kao pameten tu zbudil. ja mi je pomagala in pustila druge na miru. zakaj je do tega prišlo ti ne bom razlagal. če ne bi tega naredila bi danes bil brez šole in brezdomec.
KungFuPanda
31. 10. 2018 18.44
-7
A je mogoče ksteri drugi sošolec postal brezdomec, ker ga je zapostavila zaradi tebe? Vsaka medalja ima dve plati, ne samo tisto, ki jo ti vidiš.
Čriček mali
01. 11. 2018 09.44
-1
Čriček mali
01. 11. 2018 10.11
+0
Kopriva60918022
31. 10. 2018 12.44
+13
verjetno tam javni sektor ne stavka vsake pol leta..
pozzo
31. 10. 2018 12.39
+44
Čeprav razumem tvoj razmislek vseeno ne metat vseh v en koš. Učil sem kar precej otrok priseljencev, ki so bili vse drugo kar opisuješ. Vljudni, vedenje nadpovprečno, delovni, uspešni, srčni. (Naj)Večji problem so otroci zaplankanih staršev, ki so polni predsodkov in samo zahtevajo, dati pa niso pripravljeni prav veliko.
pozzo
31. 10. 2018 12.40
+4
brezcasni
31. 10. 2018 19.36
+3
ne mečem vseh v isti koš a očitno še nisi bil v Kranju in prav imaš zaplankani starši ki samo zahtevajo tako od šole kot od socialne,kot od tovarne kot od ...so tisti ki svoje otroke težko spravijo na pravo pot,učitelj v šolah jih ne more in jih uči le predmetno snov...vse ostalo jih morajo naučiti starši.....in če oni živijo v mislih in dejanjih še vedno v svojem rodnem kraju se to posledično prenaša na otroke.....naša kultura nikoli prej ni poznala grdih kletvic in poklic švercerja avtomobilov kot idealen in časten poklic.....sicer pa poglej kroniko in ti bo jasno........
VolkBrenin
31. 10. 2018 12.23
+26
slovenci in ves svet lahko hodi na finsko tri krat mesečno " preučevat " sistem ...pa ne bodo odnesli nič...Sistem so tam gradili dolga desetletja / poleg so tudi kulturne norme fincev...iz teh razlogov je v bistvu nemogoče njihov sistem iz.v osnovni šoli prenesti v kakšno drugo sredino....Mislim da v bistvu razen razporeda stolov v učilnici vsi obiskovalci domov niso odnesli iz zgornjih razlogov popolnoma nič...Žal ...
brezcasni
31. 10. 2018 11.30
+41
vse se začne s kulturo ljudi in roko na srce po letu 1991 smo kulturno padli na nivo čevapčičev,odojka in po novem baklave.....dokler se bodo v Slovenijo zgrinjale trume sicer pridnih a vedensko slabih delavcev ki še vedno tudi v Sloveniji ne spreminjajo vedenskih navad ampak se držijo nekih "seljačkih-kafanskih" bo kultura in izražanje tako kot je oziroma še slabše.......kakršen oče tak sin....
krtofl
31. 10. 2018 12.32
+5
Smešno
31. 10. 2018 11.26
+34
.. v “deželi” je v veljavi - že lep čas, da ni važno kaj znaš, ampak če si njihov ali naš.. Finska. Naše sanje..
Equilibre
31. 10. 2018 11.23
+40
ja niso tolk zasidrani v preteklosti kot smo mi to je en in edini problem v Sloveniji... tle še ceste ne moreš prenovit brez da bi omenjal komuniste fašiste al pa delal kakšne druge probleme.
nestabilen
31. 10. 2018 11.08
+25
Moji sosedje imajo hcerko na Finskem,poroceno z Fincem in 2 otroka v soli.Ne morjo prehvalt sistema.
krtofl
31. 10. 2018 11.22
-19
kako pa zgleda prehrana tam na finskem.....solata z sladkorjem....jelenov želodec z lišaji je prava poslastica pravijo finci....kaj pa soseda....
Dragonball
31. 10. 2018 11.06
+39
Ja, drag moji ampak to ni samo fint izobraževanja, to je pač nordijski model, ki vlaga v šolstvo, razvoj, znanost, tehnologijo. Posledica tega je eden najvišjih BDP-jev na prebivalca na svetu, tretji najvišji indeks človekove rrazvoja in praktično 0 lriminala, kaj šele terorističnih napadov. Je pa žalostno kako veliko slovencev radih gleda čez finsko mejo in bi namesto nordijskega modela raje imelo vodkarski model z 11,5 umori na 100.000 prebivalcev, BDP-jem nižjim od Romunije, korupcijo in indeksom človekovega razvoja na ravni afriških držav in 1200 letno tradicijo netenja vojn po soseščini
User416781
31. 10. 2018 11.40
+8
Ne morem verjeti, da se enkrat strinjam a tabo. Plus od mene.
Ramzess
31. 10. 2018 10.27
-2
So pa skoraj vsi blond.
Bojan-F
31. 10. 2018 09.41
+6
Je prav en malcek izven konteksta, ampak dobro je vedeti ... ZN prepoznavajo v izobrazevanju glavno sestavino "dobrega pocutja" in z njo (med drugim) merijo ekonomsko razvitost in kvaliteto zivljenja ... sedaj smo pa tam ... v izobrazevanju ZN uvrscajo Slovenijo na 13 .mesto na svetu ... Finsko na 21. mesto ... nas svetilnik Avstrijo na 31. mesto ... sosede pa na 26. mesto (Madzarska), 35. mesto (Italija) in 41. mesto (Hrvaska) ...
FAUSTOS1
31. 10. 2018 09.17
-1
nihče ni napisal,da otroci niso dolžni iti k veronauku kot v sloveniji kjer cerkev posebej po vaseh javno oznanja kateri otroci ne hodijo v cerkev.vse države beneluksa so visoko razvite,ker otroci niso dolžni obiskovati zavajajočih cerkvenih obredov
nikhrast
30. 10. 2018 22.09
+19
V Severni Ameriki imajo osnovne šole pouk od devetih do pol štirih popoldne. V privatnih šolah, kot Montessori, pa tudi ne vidim klasičnih klopi v vrstah, precej samostojnega študija, "independent studies".
korintos23
31. 10. 2018 08.10
-6
Tam ste itak sami prišleki, zato tak je, za vsakega malo.
BeastMode
30. 10. 2018 22.03
+14
Ljudje se prav tako ne zavedajo, da otroci niso na Finskem v šoli zgolj od 8. do 2. ampak cel dan. Zato tudi nimajo naloge in natrpanega urnika, ker vse kar naredimo mi v 6. urah naredijo oni v 10.
elrocco77
31. 10. 2018 07.27
+46
Finski otroci so v šoli najkrajši čas izmed vseh evropskih držav. Poglej si včerajšnji prispevek na POP tv.
korintos23
31. 10. 2018 08.09
-8
butalistan
31. 10. 2018 09.11
+0
To slovebistan je raj. Vsi kodijo k nam opazovat doktrine butalcev in socializma. Ampak vsi pomembni slovenci solajo otroke v tujini.
Srajerskaklet
31. 10. 2018 09.18
+4
Cmerko večjega tepca od tebe pa res ni... res bi te rad srečal enkrat da dobiš kako vzgojno...
ina5785
30. 10. 2018 19.32
+71
Med.sr., zdravniki, vzgojiteljice, učitelji bi obvezno MORALI biti testirani preden začnejo s šolanjem teh poklicev. Tudi sin je imel težave z učitelji (včasih tudi neupravičeno). Vendar sem vseeno prepričana, da permisivna vzgojam NI prinesla nič kvalitetnega. Pa tudi vzgoja se začne doma, k temu pa sodi tudi spoštovanje do vsakega človeka, šolniki otroka skoraj več tega ne morejo naučit, je že prepozno. . . . . . . .
palmamala
30. 10. 2018 18.24
+113
Že v oš so otroci preobremenjeni. Če hočejo izpolniti obveznosti, morajo krepko delati popoldne. Če bi morali učitelji(ce) popoldne toliko delati kot otroci, bi jih verjetno polovica dala odpoved, druga polovica bi pa zahtevala min. 50% povišico. Paradoks je, da mora za vsak predmet bit svoj učitelj, vso snov iz vseh prrdmetov pa mora obvladat en učenec - otrok. Prezentacije, ki jih morajo narediti otroci, jih delajo starši, otroci so pa zaradi šole že v 6. razredu v stresu. To vse je pa rezultat t.i. strokovnjakov, ki predpisujejo učne načrte.
Miran70
31. 10. 2018 09.10
+5
pa ne vem kako smo mi starejši lahko naredili osnovno šolo?? nimam podatka, ampak a so izumili nove splošne predmete?
Ramzess
31. 10. 2018 10.30
+25
Potem pa vprašaj koliko tega bodo v življenju dejansko potrebovali, vprašaj sebe koliko tistega kar so naučili koristiš, po drugi strani pa vidiš da ti marsikaj manjka, kar bi te lahko naučili pa ne. Do danes si s pomočjo drugih virov, tudi interneta, prav tako spoznal, da marsikaj kar so te učili v šoli ne drži, je prirejeno, glede na pravo resnico.
Ramzess
31. 10. 2018 10.36
+18
Miran, novih niso ravno izumili, so pa preimenovali, sam urnika današnjih osnovnošolcev niti brati ne znam, brez legende, čisto druge kratice imajo kot smo imeli mi, vidim pa da imajo manj predmetov na določen razred, ali se mi samo zdi, medtem ko smo mi vsako uro imeli drugega, dvakrat tedensko skoraj vsak predmet, sedaj vidim da imajo najmanj trikrat tedensko. Res, da dokler nismo imeli, otroci niso moji, šolarjev v hiši, šolskega urnika in predmetnika, ter njune evolucije nisem spremljal od kar sem sam zaključil osnovno šolo. Sedaj pa se mi zdi kot da otroka ne hodita na isto šolo kot sva midva z bratom, pa čeprav je šola kot taka ista.
DrTrdina
31. 10. 2018 10.56
+12
Miran70
31. 10. 2018 14.12
+12
Če pogledam svoje šolanje je bilo res veliko stvari ki sem se jih moral naučiti in mi ne koristijo v življenju. So pa tudi stvari ki mi koristijo. Po mojem mi je vse na svoj način koristilo in mi je šola dala to da se lahko v življenju znajdem, da znam najti rešitev, da ne odneham... Za določene predmete nevem zakaj sem se jih sploh učil ampak so bili nujni da sem dobil izobrazbo. Problem ki ga vidim je v ministrstvu za šolstvo ker bi mogli oni podpirati spremembe in novosti. Šole in učitelji po moje niso nič krivi. Sistem kot tak je treba spremeniti. Kar se pa tiče obveznosti učencev v šoli pa mislim da smo jih imeli tudi mi enako veliko. Mogoče kakšno manj ampak težje. Kolikor se spomnim nikoli nisem dobil datuma za napovedano spraševanje. Učitelj te je vprašal ko je to hotel in si moral biti vedno pripravljen. Pa ni bilo težav... Na žalost je šolstvo postalo trgovina kjer se vsaka šola bori za čim več učencev. In če ima ena šola več projektov v katere so dijaki vključeni potem jih bo imela tudi druga ker starši itak vpišejo otroka tja kjer mu več ponujajo. To se dobro sliši ob vpisu, potem pa ko ima otrok preveč obveznosti je pa šola kriva pa učitelji itd... Glavni problem je v vzgoji otrok, kar je bilo v oddaji lepo povedano..
KavčStrokovnjak
30. 10. 2018 18.08
+98
Manj obveznosti, nič domačih nalog in brezskrbno otroštvo. To je finski recept. Ne pa naš sistem... Kakšno otroštvo neki, same obveznosti od zore do mraka.
štrekeljc
31. 10. 2018 11.40
-2
A ni si ti tisti, ki svojo hči maltretira id zore do mraka, da ja zna pesmico povedati v treh jezikih?
Ramzess
30. 10. 2018 17.50
+67
Uradno predpisano in določeno znanje je eno, življenje in pravo znanje zanj pa žal drugo. Kolikokrat vidimo kako se ljudje po eni strani hvalijo, tudi s titulami in vzdevki pred imeni, a po drugi strani v realnem življenju hitro odpovedo in 'znanje' nima več vrednosti.
gasper111
30. 10. 2018 18.02
+70
Za to kar si napisal obstaja lep pregovor in sicer: "Nobena stopnja izobrazbe ne more nadomestiti zdrave kmečke pameti medtem, ko zdrava kmečka pamet lahko nadomesti vsak nivo izobrazbe".
lakala28
30. 10. 2018 21.26
+29
Načeloma se strinjam, vendar odkar se gre zdrava kmečka pamet politiko in subvencije, ni več kar je bila. Žal.
elrocco77
31. 10. 2018 07.28
+17
Kmečka pamet je že ok, samo vsakega nivoja izobrazbe pa ne more nadomestit. Tle se pa zeeelo motiš.
DrTrdina
31. 10. 2018 10.58
+2