Tujina

Erdogan: Turčija bi se lahko pridružila Šanghajski organizaciji

Istanbul, 20. 11. 2016 12.53 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Turški predsednik Recep Tayyip Erdogan je dejal, da Turčiji ni treba vztrajno poskušati vstopiti v Evropsko unijo, in nakazal, da bi se lahko Ankara pridružila Šanghajski organizaciji za sodelovanje, ki med drugim vključuje Kitajsko in Rusijo.

Erdogan je bil na obisku v Uzbekistanu, ki je ena od članic Šanghajske organizacije.
Erdogan je bil na obisku v Uzbekistanu, ki je ena od članic Šanghajske organizacije. FOTO: AP

"Turčija mora biti pri vprašanjih EU sproščena in ne zavezana pridružitvi. Nekateri me bodo kritizirali, vendar izražam zgolj svoje mnenje. Zakaj se, na primer, ne bi pridružili Šanghajski organizaciji," je dejal turški predsednik Recep Tayyip Erdogan.

Med letom iz Uzbekistana, ki je tudi ena do članic organizacije, je Erdogan v pogovoru z novinarjem časnika Hurriyet tudi potrdil, da je o morebitnem članstvu razpravljal tudi z ruskim predsednikom Vladimirjem Putinom in kazahstanskim predsednikom Nursultanom Nazarbajevom.

Erdogan je sicer že večkrat nakazal, da bi se lahko Turčija pridružila Šanghajski organizaciji. Gre za politično in gospodarsko sodelovanje Rusije, Kitajske, Kazahstana, Kirgizistana, Uzbekistana in Tadžikistana, postopek pridruževanja pa sta začeli tudi Indija in Pakistan.

Medtem se odnosi z EU zaradi čistk po julijskem neuspelem poskusu državnega udara v Turčiji zaostrujejo. Tako si nekatere članice EU in tudi nekateri evropski poslanci prizadevajo za prekinitev pristopnih pogajanj z Ankaro, ki so se uradno začela leta 2005. Za članstvo v povezavi je sicer Turčija zaprosila že leta 1987.

Erdogan je medtem minuli teden unijo pozval k napredku v turških pristopnih pogajanjih do konca leta. Če tega ne bo, je zagrozil z razpisom referenduma o prekinitvi pristopnih pogajanj.

Po spodletelem državnem udaru 15. julija so turške oblasti odpustile že več deset tisoč javnih uslužbencev ter pripadnikov vojske in policije, prek 35.000 pa so jih aretirali. Še posebej na udaru so mediji. Po podatkih turškega novinarskega združenja so od poskusa prevrata zaprli 170 medijev ter priprli 105 novinarjev in urednikov.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (49)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

appollyon
21. 11. 2016 09.25
Upam da se ne premisli.
CURVANORD Zanetti
20. 11. 2016 22.38
+2
Adijo in tam ostani
luciluk
20. 11. 2016 21.46
+1
Po skoraj 2000 letnem premoru se ljudstvo Turkov vrača v objem Mandžurijcev. In zgodovina se ponavlja.
samuray1
20. 11. 2016 19.12
-5
Turčija bo vsekakor dobrodošla med članicami Šanghajske organizacije.ista bo čez čas imela pomembno vlogo pri odločanju ko bodo številne evropske države zaprosile za članstvo,kot recimo Anglija ,Nemčija pa tudi ZDA.Evropska unija bo čez 20 let le predstavnica revnih in hudomušnih nacionalističnih držav s posranim NATO-paktom na čelu.Anglija že sedaj poskuša na nek način izgradit pot proti Šanghajski zvezi. Edina rešitev leži v Trumpvi politiki,ker koliko se mi zdi je edini ki je dojel da rešitev EU in ZDA je ravno v Rusiji,preko katere lahko upočasnijo očitni prevzem vajeti iz rok ZDA in EU in njihovih satelitov. Toda zločinci in organizatorji Kijevskih dogodkov,Kosovskih klavcev,Sadamovih in Gadafijevih eksekutorjev,bodo morali skesano ravno preko Trumpa,Rusiji plačati račun za vsa zločinska dejanja in izrečene besede na račun Rusije.Enako tako bodo moral svoje raketne ščite iz Ruskih meja, umakniti v predmestja Londona,Vašingtona...preselit teroristični kemp "Bondstel" iz Srbije v Pariz skupaj z prebivalci,ter na lastne stroške izgradit "južni tok". Pa ne pozabite na gospodarski zločin EU nad Grčijo.Ker slovenske fraze o Grkih kot lenuhih ki izkoriščajo EU so le zavesa za katero se skrivajo ravno slovenski lenuhi ki bi s zalizano frizurco in prenosnikom v roki ,toda brez ogledala,hodil od gostilne go gostilne
tali?ni tom
20. 11. 2016 18.38
+4
komot,sam da ne priodejo v eu ki se že itaq sama potaplja! z njimi smo kuj na dnu!
kapljač1
20. 11. 2016 17.01
-4
Pa sej če smo iskreni, če hoče v državi red , ne sme nasprotnikov cartat. Če bi želeli pri nas demokratično in pravno drużbo, veš kako bi jo morali najprej popucat. Prekopat in z novo travo posadit.
felixkp
20. 11. 2016 17.32
+2
Nimam bese, da bi opisal kako kratkovidna je ta izjava. A veste kam pelje to? A ste prepričani, da bi v takšni ureditvi živeli boljše. Bi podal nekaj namigov_Stalin,Nikolaj, Mao...
felixkp
20. 11. 2016 17.35
+3
Še pravi, če ne razmišljaš kot jaz, potem nimaš pravice, da obstajaš. Vladar pa skrbi izključno za svoj žep, ne pa za ljudstvo. To podpirate.
kapljač1
20. 11. 2016 18.39
Vrž vstran ta plonkceglc in razmisli s svojo glavo, kaj si prebral in kaj razumel. Slikat pa ne znam. EU se za vstop Erdoganove Turčije , še vedno pogaja. To kar se dogaja v Turčiji so medli očitki svetovne javnosti, ti feliks , pa vidiș v eni kratki izjavi celo "konec sveta". Zdej če pripadaš desnim ti je oproščeno, tam demokracije ne bo videti, dokler se ne konča srednji vek. Da pripadas pa levici, si se pa končno zbudil. Lej hilary ker je na vilitvah zaspala, in ni več vedela, kaj narod misli, je izgubila volitve.
kapljač1
20. 11. 2016 18.47
Zakaj feliks ne popljuvaš raje Merklove, pa EU komisarje, pa politiko ZDA, lej tem se dogAJNjA v Erdoganovi Turčijo celo dopadejo. Tisto, kar godejo postrani , je prej zarad lepšega. Bi rekel, da si desni Janšev, ta seka zgolj po državljanih Sloveniji in drużbi, kot politiki, kot taki. Verjame v Vatikan., usmirjen je pa pro angleško.
felixkp
20. 11. 2016 19.07
+1
Torej kapljač, res je, zahodna ureditev ni popolna. A vseeno ne bi želel živeti v državi, kjer en, povdarjam en človek odloča, kdo lahko živi in kdo ne. Ta isti človek, pa si polni žepe in poskrbi za svoje prisklednike. Spomnite se tudi na Adolfa. Ne razumem, kako lahko simpatizirate z takšnimi ljudmi in ureditvami. Moja politična ureditev pa je proti J, ampak tudi ne vidim nekega pametnega politika v tej lepi naši Sloveniji. Politično pa tuli levica nima pošlihtanega celega podstrešja.
kapljač1
20. 11. 2016 20.00
S tem felixkp se celo strinjam. Pa vendar tako se zadeve ne bodo uredile. Marsikje ne. Posameznik lažje ureja, kjer demokratčna miselnost še ni zakoreninjena v družbi. Parlamentarne stranke so same sebi v napoto. Prepogosto in izključno iz ozkih interesov predsednikov strank. Eto spet posameznikov , ki politične stranke uporabljajo zgolj kot alibi, da sprovedejo svoja diktatorska nastopaštva.
felixkp
20. 11. 2016 20.47
+1
Tudi v preteklosti so bile parlamentarne stranke sami sebi v napoto. Zamenjali so jih "močni" vodje. Ti močni vodje so popeljali svet v WW2. Toliko o "močnih" vodjih. Z lahkoto Erdogana primerjam z BM ali AH.
kapljač1
20. 11. 2016 21.14
Lahko primerjaš z obema iz polpretekle zgodovine. Podobmo sta začela vleči nase državniško silo in vsemogočnost. No Erdoganu pa je domena ekspanzije zgolj okoli svojih vogalov in bližje okolice.
kapljač1
20. 11. 2016 21.17
Erdogan jje pumpa, Turška vojska pa sposobna napadati zgolj Kurde. V Siriji in Iraku pa tiste IS sile, ki z že tako zabite do nafte. Erdogan je "zgolj glumac". Je pa dober , sploh kadar stoji pred ogledalom.
felixkp
21. 11. 2016 09.55
Torej, če kolje doma in okrog sebe, ga lahko razumemo
kapljač1
21. 11. 2016 16.40
Po svoje. Kako pa naj razumemo EU Ameriko , ki gledajo vstran. Pa ne gledajo vstran samo pri Turčiji. Tudi Slovenija bi zatečeno stanje lahko bolje izkoristila. Vspostava reda, bi državi in ljudem prej dobro dela.
kapljač1
21. 11. 2016 16.50
Drugače se bomo šli partizane in domobrance v nedogled. Putin je sprejel zakone, ki točno povedo, da je rdeča armija bila osvobodilna in na strani zaveznic, in da se je ne more in ne sme klevetat. Niti njenih pripadnikov. Domobranstvo pri nas pa si jemlje zasluge, kr po svoje. To je treba ustavit, če hočeš, z izbrisom društev iz registra. Tudi iz registrov nekatere politične stranke. Ustavit financiranje političnih strank. Maše lahko vsebujejo so verno vsebino. Če se poklanjajo gomobransk,četniškim. Ustaškim grobovom, naj se najprej partizanskim in taboriščnikov. Ali pa nobenem. In podobno. Dela , da zravn zašvicaš, če hočeš sabotażo države in ljudi ,čisto malo spraviti v red
kapljač1
21. 11. 2016 16.53
Maš lahko vsebujejo samo verno vsebino........če se poklanjajo Domobranskim, četniškim ...(poprava)
ferencz 1
20. 11. 2016 15.30
-3
Tako bo bolje, dragi diktatorček, Himmlerček!
walter2
20. 11. 2016 15.02
+4
Turek blefira!Je preveč vezan gospodarsko na EU in ZDA,da bi prestopil na nasprotno stran in mu ta pat pozicija z EU,kar ustreza,da se obdrži na oblasti.A kaj se tiče Šanghajske organizacije za mir in sodelovanje ni pomemben faktor v mednarodni politiki saj imajo članice veliko dela s samim seboj, Kitajska(ki ima veliko notranje političnih problemov za katere svet ne ve zaradi stroge cenzure in je kot sod smodnika,ki ga bo zdaj zdaj razneslo)a Rusija je član le da ima nadzor in vpliv nad svojimi bivšimi republikami,ki so sedaj nove države in članice te organizacije ,a zapleta se za njo v škodljive spore zaradi občutka mednarodne veljave!
samuray1
20. 11. 2016 15.12
-2
Ja ker Turčija še ne zna izdelat avtomobil,hladilnik,elektromotor in podobno.Gospodarsko je vezana na EU in ZDA izključno zardi prisile kupovat ameriško orožje,tako kot danes Katar ki bo moral za 20 miljard kupit orožje od ZDA.Sprašujem se,ali bodo,ob morebitni prekinitvi gospodarskih odnosov s Turčijo, razularjeni evropejci hodili nagi po ulicah in parlamentih.
FCM
20. 11. 2016 15.54
+1
Walter saj ZDA in EU pa ne pokata po sivih od svojih notranjih problemov kajne, stavim da bo prej razgnalo sod smodnika z inenom EU kot Kitajsko....
samuray1
20. 11. 2016 14.53
-5
Turčija bo vsekakor dobrodošla med članicami Šanghajske organizacije.ista bo čez čas imela pomembno vlogo pri odločanju ko bodo številne evropske države zaprosile za članstvo,kot recimo Anglija ,Nemčija pa tudi ZDA.Evropska unija bo čez 20 let le predstavnica revnih in hudomušnih nacionalističnih držav s posranim NATO-paktom na čelu.Anglija že sedaj poskuša na nek način izgradit pot proti Šanghajski zvezi. Edina rešitev leži v Trumpvi politiki,ker koliko se mi zdi je edini ki je dojel da rešitev EU in ZDA je ravno v Rusiji,preko katere lahko upočasnijo očitni prevzem vajeti iz rok ZDA in EU in njihovih satelitov. Toda zločinci in organizatorji Kijevskih dogodkov,Kosovskih klavcev,Sadamovih in Gadafijevih eksekutorjev,bodo morali skesano ravno preko Trumpa,Rusiji plačati račun za vsa zločinska dejanja in izrečene besede na račun Rusije.Enako tako bodo moral svoje raketne ščite iz Ruskih meja, umakniti v predmestja Londona,Vašingtona...preselit teroristični kemp "Bondstel" iz Srbije v Pariz skupaj z prebivalci,ter na lastne stroške izgradit "južni tok".
samuray1
20. 11. 2016 15.03
-5
Pa ne pozabite na gospodarski zločin EU nad Grčijo.Ker slovenske fraze o Grkih kot lenuhih ki izkoriščajo EU so le zavesa za katero se skrivajo ravno slovenski lenuhi ki bi s zalizano frizurco in prenosnikom v roki hodil od gostilne go gostilne
walter2
20. 11. 2016 15.04
+5
samuray1
20. 11. 2016 15.14
-2
se zavedam ker namesto na oblakih,jaz stojim na zemlji.
nikhrast
20. 11. 2016 15.28
-1
Klankon
20. 11. 2016 15.42
+1
@samuray1 Ne ti tavaš tam nekje zgoraj v temnem vesolju
NiVseRes
20. 11. 2016 14.36
-8
Turčija..kitajska..rusija...to je power..EU se lahko takoj razformira..haaaahaha
Moj?ica123
20. 11. 2016 14.23
-1
Potem,ko bo Amerika ze cisto na kolenih in bo edina moznost,da se Rusija obrne proti Kitajski ter jo s skupnimi mocmi porazita(Amerika in Rusija)sele tedaj bo obstajal svet brez vojne,do takrat pa bo Kitajska kraljevala!Nekje 10 do 20 let.Potem bomo pa imeli zaradi podnebja take probleme,zaradi vojn,pohlepa itd,da vode nebo vec,ker bo izparela,temp.se bo zelo zvisala in bomo na zalost prepozni za sanacijo.Prihodnost je crna,upanje ostaja.
NiVseRes
20. 11. 2016 14.37
+2
Mojcica ti si napohana..zaradi amerike bo svet brez vojn?neee ti si na tabletah
Klankon
20. 11. 2016 14.18
+5
Dvomim da bi te dotične države bile vesele Turčije med svojimi vrstami.
NiVseRes
20. 11. 2016 14.39
-2
Zakaj ne...balkan bodo pridobil...turčija je le turčija..od vekomaj nočna sila...ne pa Slo..
Klankon
20. 11. 2016 15.37
+3
Zakaj ne? Ker Rusi nimajo ravno blestečih odnosov z Erdoganom, Kitajcem pa za Turke dol visi.
KardinaIFrancRodeVKristusu2
20. 11. 2016 13.51
+2
EU in ZDA sta zgodovina..... Kitajska in Rusija sta prihodnost!....
NiVzdevka76
20. 11. 2016 14.17
+1
walter2
20. 11. 2016 14.42
+2
NiVseRes
20. 11. 2016 14.49
Kardi...pomoje je samo EU zgodovina..USA bo pa zalaufala gospodarstvo doma..res pa da bojo kuril premog
nikhrast
20. 11. 2016 15.31
+2
Komaj čakam na ruski know-how..., pa da kdo ne poči od smeha.
I G N O R A N T
20. 11. 2016 13.38
+2
Bravo.To so pokončni ljudje.
korintos23
20. 11. 2016 13.47
-1
NiVseRes
20. 11. 2016 14.39
Zakaj...nato in eu nimata nobene veze miško
NiVseRes
20. 11. 2016 14.40
mallonge
20. 11. 2016 13.36
+4
Sigurno bi se lahko takoj. Če Slovenija kot mala Cerarjeva banovinica prešverca v Šengen pol milijona teroristov v dveh mesecih, jih bo Turčija brez problema 20 milijonov. In tako bo postala Evropa mala turška provinca in nas bodo Turki počasi iztrebljali kot Kurde.
korintos23
20. 11. 2016 13.48
+2
Teslo, A vstrijci in Nemci so jih z odprtimi rokami pričakali, wilkomen še velja!
NiVseRes
20. 11. 2016 14.41
+2
Kurdi?hmm Turki svoje cigane mlatijo..v Sloveniji pa cigani mlatijo slovence
Transformerji
20. 11. 2016 13.35
+1
Ko je Obama obiskal Grčijo, sem komentiral, če se je prišel opravičit v imenu EU - Angele in Junckerja. Postavil sem tudi vprašanje, če bo obiskal Turčijo. Po tej novici sodeč, je ni! Sedaj pa razmišljajte!
Kollerik
20. 11. 2016 13.34
-1
še en mali trumpek