Tujina

Premier zadovoljen, sindikati napovedujejo nove proteste

Bruselj, 21. 02. 2012 07.05 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min
Avtor
STA/Reuters
Komentarji
246

Dogovor o drugi pomoči Grčiji prinaša večji prispevek zasebnih upnikov, kot je bilo sprva predvideno. Ti bodo državi odpisali okoli 107 milijard evrov. Slovenija bo izdala do 656 milijonov evrov poroštev. Grški sindikati že napovedujejo nove proteste.

Nasmejani in srečni grški finančni minister Venizelos, premier Papademos in nemški finančni minister Schaeuble
Nasmejani in srečni grški finančni minister Venizelos, premier Papademos in nemški finančni minister Schaeuble FOTO: Reuters

Po več kot 13-urni razpravi so ministri za finance v evroobmočju vendarle sklenili dogovor o drugem paketu pomoči Grčiji, ki se je znašla na robu bankrota, poleg tega pa je dolžniška kriza pošteno zamajala temelje skupne evropske valute. "Maraton je res grška beseda," je po dolgih in napornih pogajanjih dejal evropski komisar za denarne in gospodarske zadeve Olli Rehn. ''Evropska komisija zdaj pričakuje, da se bodo grški politični voditelji na izkazano solidarnost svojih evropskih partnerjev odzvali z doslednim izvajanjem programa, kar bo na prvem mestu koristilo njihovim sodržavljanom,'' je še dejal Rehn.

Dosegli smo dogovor, ki bo vodil k izrazitemu zmanjšanju grškega javnega dolga in zagotovil grško prihodnost v evrskem območju. Luksemburški premier Jean Claude Juncker

Druga javna pomoč Grčiji v višini 130 milijard evrov bo vključevala tudi neporabljena sredstva iz prvega programa pomoči tej državi, so pojasnili v Bruslju. Poleg tega dogovor prinaša večji prispevek zasebnih upnikov, kot je bilo sprva predvideno. Ti bodo namreč državi odpisali za 53,5 odstotka nominalne vrednosti dolga, kar naj bi znašalo okoli 107 milijard evrov, medtem ko je bilo sprva predvideno, da bodo odpisali za 50 odstotkov nominalne vrednosti ali 100 milijard evrov dolga. S tem naj bi grški dolg do leta 2020 zmanjšali na 120,5 odstotka bruto domačega proizvoda.

Grški premier Lukas Papademos je bil po sprejetju izjemno zadovoljen, kar je opisal z besedami, da je "zelo srečen". Ob tem je grški predsednik vlade poudaril, da bo uresničitev pomoči na koncu odvisna od njihove pravočasnosti in učinkovitosti pri izpolnjevanju niza pogojev. "Prepričan sem, da se bo nova grška vlada po aprilskih splošnih volitvah prav tako zavezala k polni izvedbi programa ... To je v interesu Grkov," je še izpostavil Papademos.

Evro
Evro FOTO: Reuters

Tudi predsednik Evropske komisije José Manuel Barroso je poudaril izreden pomen tega dogovora za Grčijo in evroobmočje. Barroso je med drugim dejal, da dogovor preprečuje možnost nekontroliranega bankrota Grčije, ki bi imel hude gospodarske in socialne posledice ter bi predstavljal kaos za Grčijo in Grke. Tudi Barroso je dejal, da mora nov sveženj pomoči voditi k izvajanju reform in ukrepov, potrebnih za oblikovanje bolj konkurenčnega grškega gospodarstva.

Pri pomoči bodo sodelovale tudi nacionalne centralne banke

Za zdaj še ni znano, koliko bo prispeval Mednarodni denarni sklad (IMF). Omenja se, da naj bi prispeval deset odstotkov od 130 milijard evrov, torej 13 milijard evrov, medtem ko je pri prvi pomoči Grčiji ter pri pomoči Irski in Portugalski prispeval približno tretjino. Prva dama IMF Christine Lagard teh navedb danes ni potrdila. Pojasnila je, da bo IMF o tem odločil v drugem tednu marca.

Lagardova je na vprašanje, ali bo IMF res prispeval manj kot tretjino zneska, odgovorila, da bodo morale države z evrom, če bodo želele z njihove strani pridobiti "pomembnejši" prispevek, okrepiti mehanizem za stabilnost evra. Končna vsota je po njenih besedah odvisna od grških reformnih zavez in "dodatnih zadev", kot je vzpostavitev "ustreznega 'požarnega zidu' območja evra". Glede na to je izpostavila krepitev mehanizma, o kateri se še niso dogovorili.

Pri drugi pomoči Grčiji bodo sodelovale tudi Evropska centralna banka (ECB) in nacionalne centralne banke. Poleg tega dogovor vključuje zelo strog nadzor nad izvajanjem varčevalnih in reformnih ukrepov, ki jih mora Grčija izvesti v zameno za pomoč. Pri strogem nadzoru sta vztrajali predvsem Nizozemska in Finska.

Prva dama IMF Christine Lagard in grški premier Lukas Papademos
Prva dama IMF Christine Lagard in grški premier Lukas Papademos FOTO: Reuters

Koliko bo prispevala Slovenija?

Nov paket pomoči Grčiji torej za obdobje do leta 2014 predvideva do 130 milijard evrov pomoči. Pomoč bo dodeljena preko evropskega instrumenta za finančno stabilnost EFSF, za obveznosti katerega države članice evrskega območja jamčijo s poroštvi, so pojasnili na slovenskem finančnem ministrstvu. ''Slovenski delež v paketu je določen z našim deležem v kapitalu ECB (brez upoštevanja držav, ki so že prejemnice pomoči) in znaša 0,504 odstotka. Za Slovenijo to pomeni, da bi iz tega naslova izdala do 656 milijonov evrov poroštev družbi EFSF,'' so dodali.

V skladu z zakonom o poroštvu za zagotavljanje stabilnosti v evroobmočju koriščenje sredstev za posamezen program pomoči odobri vlada, ki ga mora potrditi še državni zbor. Vlada za zdaj o odobritvi koriščenja sredstev za Grčijo še ni odločala.

Če se bo drugi program pomoči Grčiji dosledno in uspešno izvajalo, je današnji dogovor začetek konca grške dolžniške krize, je ocenil vodja analiz v družbi NLB Skladi Blaž Hribar. Odločitev evroskupine je bila po njegovih besedah pričakovana in vlagateljev ni presenetila, zato je tudi odziv trgov mlačen.

Sindikati že napovedujejo nov protest

Če so politiki nov dogovor sprejeli radostno, so bili drugi predstavniki javnosti precej bolj previdni. Grški sindikati še naprej ostro nasprotujejo dodatnim varčevalnim ukrepom, ki so bili pogoj, da so finančni ministri držav z evrom ponoči v Bruslju sprejeli dogovor o novi pomoči Grčiji. Glede na novo zakonodajo, ki bo na klopeh grških poslancev še danes, varčevanje ne bo prizadelo le javnih uslužbencev in upokojencev, temveč tudi zaposlene v zasebnem sektorju. Grške oblasti so namreč predvidele 22-odstotno krčenje minimalne plače. Skladno s tem so grški sindikati za sredo napovedali nov protest pred stavbo parlamenta v Atenah.

Sprejemanje dogovora so spremljali protesti, sindikati napovedali že novega.
Sprejemanje dogovora so spremljali protesti, sindikati napovedali že novega. FOTO: Reuters

Grški ekonomisti in analitiki so medtem poudarili, da bo glede na novi program Grčija predmet zelo poostrenega nadzora. Med ekonomisti je prevladalo mnenje, da se je moderna odisejada Grčije šele začela in da cilj znižati javni dolg države do leta 2020 na 120,5 odstotka bruto domačega proizvoda (BDP) ni nujno dosegljiv. Skeptični so tudi tuji strokovnjaki. Ekonomist ING Carsten Brzeski je več kot 12-urna pogajanja v Bruslju označil za "maratonsko srečanje v okviru maratona brez konca". O zeleni luči finančnih ministrov držav z evrom drugi pomoči Grčiji je menil še: "Zgleda kot dogovor, deluje kot dogovor, skoraj je dogovor."

Kako do odpisa dolga?

Grško finančno ministrstvo je objavilo pogoje za zamenjavo obveznic, s katero naj bi ji zasebni upniki odpisali dobrih 53 odstotkov nominalne vrednosti javnega dolga. V skladu z dogovorjenimi pogoji bodo banke in zavarovalnice prostovoljno zamenjale obstoječe grške obveznice za nove z zapadlostjo 30 mesecev in z 31,5 odstotka nominalne vrednosti prvotnih dolžniških papirjev.

Evropska in grška zastava
Evropska in grška zastava FOTO: Reuters

Obrestne mere, ki jih ponuja Grčija, so dva odstotka na leto do leta 2015, trije odstotki do 2020 in 4,3 odstotka od takrat do končne zapadlosti leta 2042. Povprečna obrestna mera naj bi tako po novem znašala 3,65 odstotka v primerjavi z dosedanjih 4,8 odstotka. Poleg tega bodo upniki dobili še 24-mesečne obveznice začasnega sklada z zaščito evra v skupni vrednosti 15 odstotkov nominalne agregatne nominalne vrednosti zamenjanih obveznic.

Vsaka sodelujoča banka in zavarovalnica bo dobila še vrednostne papirje, katerih donos je vezan na gibanje grškega bruto domačega proizvoda, upniki pa bodo z njimi lahko trgovali prosto in ne v paketu z obveznicami. Vrednost teh instrumentov bo enaka nominalni vrednosti obveznic, ki jih bo vsaka zasebna institucija pridobila z zamenjavo.

Spremljajte 24ur.com na Facebooku in Twitterju!

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (246)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Jože Zaplati?
24. 02. 2012 16.33
ČE BODO ŠE POMAGALI GRRČIJI SE BODO ŠE NAŠI NALWEZLI POMOČI
Nimivseeno
21. 02. 2012 22.59
+2
"The Federal Reserve System plača ameriško finančno ministrstvo na 20,60 $ na tisoč bankovcev - nekaj več kot 2 centa vsak - ne glede na njegovo nominalno vrednost. Federal Reserve Notes, mimogrede, so edina vrsta valute, ki se danes proizvaja za obtok. So izključno Natiskani s strani Urada državne blagajne za graviranje in tiskanje, in 20,60 $ na tisoč je cena odražena kot celotn stroškovna proizvodnja. Federal Reserve Notes so natisnjene v 01, 02, 05, 10, 20, 50, in 100 dolarjev apoenov le; ugotavlja, 500, 1000, 5000, in 10.000 apoenov so bili nazadnje natisnjen leta 1945 "Donald J. Winn, pomočnik. svet guvernerjev Federal Reserve Bank.
eye1
21. 02. 2012 23.39
+2
Podoben izvleček lahko najdeš za "EVRO" ali pa katero koli drugo uradno valuto trenutno na svetu. Vse valute od irana, kitajske,zda, avstralije, severne koreje so v "fiat" obliki. Država je določila, da je to uradno plačilno sredstvo, samo po sebi pa nima nobene vrednosti. Na nekem otoku recimo uporabljajo
eye1
21. 02. 2012 23.41
+3
Podoben izvleček lahko najdemo za "EVRO" ali pa katero koli drugo uradno valuto trenutno na svetu. Vse valute od irana, kitajske,zda, avstralije, severne koreje so v "fiat" obliki. Država je določila, da je to uradno plačilno sredstvo, samo po sebi pa nima nobene vrednosti. Če ima država možnost tiskanja denarja lahko prikrito še dodatno obdavčuje ljudi. Ljudje ne maramo davkov, zato je pač lažje dodati še malo denarja v obtok in z njim poplačat kak "projekt". Slovenija tega sedaj ne more, lahko pa Nemci namesto nas. Posledično se vse podraža in če nekdo (na žalost večina) hrani svoje prihranke v papirju žalostno ugotovi, da po desetih letih še vedno lahko kupi samo eno sobo namesto stanovanja, čeprav je prihranke uspel potrojit. Seveda je potem "bolj logično" oditi na banko in vzeti kredit.... denarja pa tako ni dovolj za poplačat vse kredite saj je treba poplačat še obresti. Tak sistem je vzdržen samo dokler se ekonomija in dobrine eksponentno povečujejo. Novi krediti poplačujejo stare. To nam je omogočala fosilna doba in poraba velikih količin fosilnih goriv. Sedaj pa proizvodnja le teh že malo kašlja.... in bo treba pogruntat kaj drugega. No ne dvomim v elito da bodo pogruntali kak sistem, ki bo deloval tudi v takih razmerah. V Indoneziji na otoku Irian aboriđini uporabljajo školjke, sistem je zastavljen bolj pravično saj školjke ni moč kar natisniti.
Nimivseeno
22. 02. 2012 07.22
Sistem centralnih bank v ZDA ali v Evropi je v privatni lasti. Rothschilde. "Nekateri ljudje mislijo, da so Federal Reserve Bank vladna institucija Združene države. Niso državna institucija. So zasebi monopol, ki prežijo na ljudi iz Združenih držav Amerike v korist zase in za svoje tuje goljufe "- kongres Record 12595-12603 - Louis T. McFadden, predsednik odbora za bančni in Valuta (12 let), 10. junij , 1932
Nimivseeno
22. 02. 2012 07.26
Z ostalim se popolnoma strinjam. In ravno tu je problem vojn. Hodimo v tiste države, ki hočejo plačevati svojo nafto v drugi valuti kot dolarju. Sadam je hotel prodajat v evrih, zato smo ga ostavili. Gadafi je hotel prodajat za zlato, zato smo ga odstavili. Za Sirijo ne vem, za Iran pa vem, da hoče svojo nafto prodajat Kirajcem in jo že. To pa ni všeč zadolženemu stricu iz amerike.
hanse
21. 02. 2012 21.22
+11
Grke bomo financirali, sami pa krepali...
MERDE-AVE-MERDE
21. 02. 2012 20.33
+5
Denar kot menjalno sredstvo je posojevalcem denarja omogočal številne nečedne manipulacije, zato jih je preganjal že Kristus. Toda še mnogo učinkovitejše sredstvo za izkoriščanje je postal tisti hip, ko mu je bilo pridruženo obrestovanje. Če se zavedamo, da banke posojajo denar, ki je nekaj fiktivnega (potiskan papir skoraj brez vrednosti ali številke v računalniku), potem obrestovanje pomeni zagotovitev blaga ali storitev iz nič. Brez obrestovanja bi bil denar privlačen v omejeni meri, kot sredstvo, ki se lahko prelevi v poljubno blago ali storitve. Toda zaradi obrestovanja je denar dobil lastnost, ki mu daje dodatno privlačnost - postal je zelo dragoceno blago, ki prinaša visoke dobičke finančnim elitam.
Nimivseeno
21. 02. 2012 21.46
+5
Točno tako, denar ni več samo menjalno sredstvo fizičnim dobrinam, ampak z njim špekulirajo in kujejo ogromne dobičke. Potem pa, ko mehurček poči, zbežijo do mamice države in jim ona odkupi dolgove zato, da ne propadejo. Miljoni ljudi, ki so pa ustvarjali fizične dobrine so pa za vedno ostali na cesti brez možnosti, da bi jim kdaj mami država pomagala.
eye1
21. 02. 2012 22.22
+1
ni čisto res. bančništvo (fractional banking) v principu predstavlja tudi rizik. drži da denar lahko banke ustvarjajo tako rekoč iz nič, ko kreirajo denar (dajejo kredite), povečujejo cifre nekomu na tekočem računu. Ta isti denar se ustvari in ga ima sedaj nekdo na računu in ga lahko tudi zahteva. Če nekdo ne vrne kredita, banka lahko postane nesolventna. Saj je nekomu dolžna nečaser kar nima in ne bo nikoli dobila. To je seveda poenostavljno, vendar na žalost ne živimo v kapitalizmu ampak v fašizmu. Saj prosti trg ne deluje. Banke lahko izsiljujejo države, da jih rešujejo in tako socializirajo rizik in se izgube pišejo davkoplačevalcem. Mi pa potem plačujemo 1.5e za liter benzina in nam poberejo 70% plače, ter plačujemo DDV na vse nakupe, davek na nepremičnine. Denar je samo sredstvo kako prenašati bogastvo iz mase na elito. Ko se zopet vrnemo na stabilen denar, ki bo sam po sebi predstavljal vrednost (recimo zlato) in se ne bo dalo z njim tako močno manipulurat potem bo elita izgubila orodje zasužnjevanja
eye1
21. 02. 2012 22.35
+1
"Ta isti denar se ustvari in ga ima sedaj nekdo na računu in ga lahko tudi zahteva." tukaj sem pozabil pojansit, da denar pač zakroži.... nekdo kupi hišo... vzame kredit.. ta denar pa se razprši in spet konča na bankah... naprimer poplača izvajalcem, ti plačajo dobaviteljem, delavcem, državi davke...in sedaj imajo na banki vsak po recimo nekaj 10 evrov od tega denarja.Ker banka sama ustvarja nov denar tudi ne more izplačat večjih vsot v gotovini, ker ima samo majhen del denarja v obliki bankovcev centralne banke (recimo evri).
Nimivseeno
21. 02. 2012 22.54
+2
Fractional banking je rizik? Če mi ti daš 100 € sem jih sam dolžan kot banka obdržati 10€ ostalo lahko posojam naprej za velike obresti. Če bo kriza in grejo vsi v mojo banko po svoj denar mi država garantira, da si bo ona sposodila denar in ga poplačala MOJIM dolžnikom. Ti pa o riziku? Imaš mogoče svoje podjetje, kjer ti bo država dala denar za poplačilo TVOJIM dolžnikom?
Nimivseeno
21. 02. 2012 22.59
+1
Dva načina sta, s katerim banke ustvarjajo denar. Eden je fractional reserve banking, drugi pa je, ko centralna banka kupi obveznice neke države in ji da v zameno gotovino. ECB sama tiska denar iz nič in ga posoja kot dolg drugim za obresti.
eye1
22. 02. 2012 00.09
+1
Sem napisal, v principu, da če bi delovali v normalnem kapitalizmu in po principu prostega trgu potem bi bil rizik. Trenutno ga ni, ker pač nismo v kapitalizmu ampak država krije hrbet bankam. Banka ne rabi ničesar da posoja denar. Najprej si sposodi rezerve pri ECB, FED.... ali pa drugih komericalnih bankah... potem pa ustvarja nov denar prek kreditov. Zahteva je samo da ima nek odstotek rezerv. Itak ne pridejo vsi naenkrat po gotovino. Služi pa z zaračunavanjem obresti. Ves denar, ki je v obtoku je od nekoga kredit. Ko pa pridemo do situacije, da nekdo ne more vrnit kredita, država kolektivno pobere vsem prek davkov in reši banko pred bankrotom. Skregano s kapitalizmom, bližje fašizmu. Centralne banke s pomočjo obveznic uravnavajo obrestno mero, dodajo v obtok več rezerv (dolar ,euro) tako da kupujejo obveznice, tako kot si napisal. Rezerve pa seveda ustvarijo iz nič. Mogoče porabijo malo denarja za papir, če se odločijo da jih tudi natisnejo in ne samo spravijo v računalnik.
Nimivseeno
22. 02. 2012 07.18
Točno tako. In centralne banke so v privatnem sektorju, neodvisne od vlade.
Nimivseeno
22. 02. 2012 07.18
+2
"Nekateri ljudje mislijo, da so Federal Reserve Bank vladna institucija Združene države. Niso državna institucija. So zasebi monopol, ki prežijo na ljudi iz Združenih držav Amerike v korist zase in za svoje tuje goljufe "- kongres Record 12595-12603 - Louis T. McFadden, predsednik odbora za bančni in Valuta (12 let), 10. junij , 1932
Nimivseeno
21. 02. 2012 20.05
+6
Ves denar, ki je danes novo ustvarjen, je ustvarjen, ker se je nekdo pripravljen zadolžiti. Banka sama nima tega denarja. Samo tebi spremeni številke na tekočem računu in si zagotovi v prihodnosti denar od tebe (ali nepremičnino). Ves denar je dolg nekoga.
KONEC VAŠEGA SVETA POHLEPA
21. 02. 2012 19.40
+1
V GRCIJI SINDIKAT SCITI DELAVCE PRI NAS PA LOPOVE IN TAJKUNE.SICER PA BO SLOVENIJA CEZ 5 LET ENAKO GRCIJA.SEDAJ SE KRADEJO KOLIKO SE DA POKRASTI KRIVI PA SMO MI KER TO DOVOLIMO.UPAM DA BOMO SLOVENCI ENKRAT ENOTNI IN SE NEKAJ Po 297. členu Kazenskega zakonika jZ DELOVSKO PLACO 650 KOMPLET IMAM VSO PRAVICO DA SE NEKOC SPOLNITE MOJIH BESED RESNICE O SLOVENIJI.IN VEM DA JE TO RESNICA KI SELE PRIHAJA RAZEN DA 21 DECEMBRA UGASNEMO VSI POTEM NI VEC 5 LET
Jebo_slav
21. 02. 2012 19.14
+3
Pa sej ce dobimo denar nazaj z obrestmi tak ni panike..NOT..uni na socialni pa se za kruh nimajo jaoo
kim llsung
21. 02. 2012 19.33
aojz
21. 02. 2012 20.47
+2
Ampak kot jamstvo bi pa lahko kakšen otok dobili, kajne?
igicza
21. 02. 2012 19.03
+5
GRČIJI POSOJILO.... V ZAMENO ZAHTEVAMO GRŠKE OTOKE!!!!!! Če ne bodo mogli vrniti denarja v zameno zahtevamo GRŠKE OTOKE!!!!!
yarrick
21. 02. 2012 21.15
+0
za 200 mio bi rad mel otok? kakega pa? samo kamenje in kače gor?
NX11
25. 02. 2012 10.42
MERDE-AVE-MERDE
21. 02. 2012 18.53
+5
Obrestovanje je resen problem, saj vnaša v sistem hudo nestabilnost, in to zaradi eksponentne rasti. Pri 3% obrestni meri posojila v 24 letih vrnete dvakrat več kot znaša glavnica. Z obveznostjo plačila obresti je obremenjenega več kot 90% denarja v obtoku, zato mora količina denarja rasti. Vsaka investicija mora prinesti več denarja, kot je vloženega (dobiček). Na osnovi obrestno obrestnega računa količina denarja eksponentno raste. Pri 3% obrestni meri se podvoji v 24 letih. (Za ilustracijo: če bi Jožef ob rojstvu Kristusa investiral en pfenig po 4% obrestni meri, bi obrestne obresti že do leta 1749 narasle na vrednost krogle zlata, ki bi bila tako težka, kot Zemlja!) To deluje kot rak v gospodarskem razvoju tistih, ki morajo plačevati obresti, namesto da bi prispevalo k zdravi rasti. Zato je neprestana gospodarska rast pogoj za obstoj podjetij, sicer se račun ne izide. Sistem, ki zahteva eksponentno rast, mora prej ali slej počiti.
papilonka
21. 02. 2012 18.33
+2
...ma grozni so ti Grki....naj že vraga prodajo nekaj otokov prebogatim zemljanom in poplačajo ta svoj enormni dolg.....sam za to so itaq preponosni .....žal ....sicer pa je tako da s stavkami sami sebi vse odžirajo ...še tistih nekaj turistov ki se odloči it dol raje ne gre ...ker so pa vseskozi stavke in s tem nobene oskrbe, storitve...
papilonka
21. 02. 2012 18.35
+2
,,oz. vso to pomoč ki jo namenjajo države članice EU....naj se ti zneski pretopijo v lasništvo zemljišč, od tega bodo pol lahko pobiral še davek na zemljišče....pa bo dolg poplačan....
MERDE-AVE-MERDE
21. 02. 2012 18.47
+1
Balki30
21. 02. 2012 17.23
+2
Če bi vse te napore za stavko vlagal v delo bi ze bli zunaj krize.
MERDE-AVE-MERDE
21. 02. 2012 18.47
+3
Ni šans! - ker to ni v interesu IMF in Evropski banksterjem
Mohandas
21. 02. 2012 19.04
+1
Nimivseeno
21. 02. 2012 20.08
+4
Ta kriza je naravna posledica sistema. Sistema, ki lahko obstane samo v neskončni rasti, krize so pa sestavni del sistema in se pojavljajo sistematično že od 1913 dalje.
janez6bb
21. 02. 2012 17.21
+10
"Podatki objavljeni včeraj, kažejo, da grški potrošniki plačujejo do skoraj 100 odstotkov več za osnovna živila, kot kupci v drugih delih Evrope. Raziskava, opravljena s strani Centra za varstvo potrošnikov (KEPKA) v prefekturi Piraeus kaže, da Grki plačujejo med 13 in 94 odstotkov več kot prebivalci Bruslja za široko paleto izdelkov. Na primer, liter mleka stane v Atenah v povprečju 1.34 evrov, medtem ko ga je mogoče kupiti v Bruslju za samo 71 centov. (0,71 €) Atenah; 3,82 € za 400-mililitrsko stekleničko šampona, Bruselj: enako velika steklenička; 2,39 EUR po plačah in kvaliteti živeljenja je Belgija 8 oz 5 , GRčija pa 14 po plačah, ter 17 po kvaliteti življenja Slovenija je le dve mesti za Grčijo:) 16 po plačah, po kvaliteti življenja 18. /livingingreece. Malo številk, dopoldne ni bilo časa.
Balki30
21. 02. 2012 19.30
-1
Vsakič ko grejo v trgovino naj zapravijo isti znesek 50 eur.Pa ne bojo občutli rasti))))))))bojo pa mal suhceni
Elrond
21. 02. 2012 17.12
+14
Zakaj ne bomo nikoli rešeni dolgov? Če ima banka v lasti 100 000€ jih z obrestmi dobi nazaj recimo 150 000€ Kje je teh umetno ustvarjenih 50 000€??? Jih ni, zato država veselo natisne še 50 000€, posledica je inflacija, posledica tega je, da je vaš denar manj vreden in ker je vaš denar manj vreden, se boste spet kreditirali in si kupili drug avto. And story goes on and on and on
Balki30
21. 02. 2012 19.31
+1
Se strinjam, mo drzava natisne 50000 eur jih ne bi smela dat v obtok ampak meni da bi jih cuval.
tigerbalm
21. 02. 2012 16.29
+20
..ma kakšni Grki na ulice - SLOVENCI NA ULICE ,če bo tota čorava vlada zopet šenkala denar !!!.....ga sami bolj potrebujemo , kot Grki,....A SMO TOTALNO NORI , DA BOMO DELALI ZA TE PIJAVKE ????....vse bi naredili za neke tujce - pozabljamo pa na lastni narod !!!
koreninc1
21. 02. 2012 16.49
+15
Škoda ampak Slovenceljni niso Grki, in ne bodo šli na ulice, ker se bojijo posledic???????, zato pa naši vrli politiki delajo kar se jim zljubi.
Mohandas
21. 02. 2012 16.50
+6
Niso tukaj Grki pijavke. Grki od tega denarja ne bodo imeli nič, ampak bodo z njim odplačevali dolgove v glavnem Nemškim in Francoskim bankam, ki so z lobiranjem in podkupovanjem Grških gospodarskih in političnih elit dosegle globoko zadolženost Grčije kot države. In dolg, kot so vedeli že Rimljani, je suženjstvo. Lev Tolstoj
janez6bb
21. 02. 2012 18.09
+0
mohandas dopovej to ti takim z iq na nivoju današnjih zunanjih temperatur.
Mohandas
21. 02. 2012 18.37
+1
@janez6bb Heh, ironično je to, da tisti, ki najbolj krivijo in zmerjajo Grški narod nevede sami hodijo po istem blatu. Malo poznam ljudi, ki živijo v skladu s svojimi realnimi zmožnostmi. Vse ostalo živi od pufa. V vse večji meri tudi država. Mokre sanje finančnikov...
Mohandas
21. 02. 2012 18.48
+1
In prav zanima me, kako bi ti glasni modrijani odreagirali, če bi se Slovenija znašla v taki situaciji (trikrat potrkam). Država v bankrotu zaradi odločitev na katere navadni smrtniki niso imeli vpliva, pa vendar morajo z bankrotom živeti in v bankrotu preživeti. Potem pa se najde še pametnjakovič v tujini, ki pljuva po tebi, ker se npr. kot delavec v javni upravi nisi odrekel 13. plači, četudi ti je ta po zakonu pripadala. :S
bolimepatak
21. 02. 2012 16.16
-1
Dejmo jim še tisto, kar imamo. Izgleda, da ti lenuhi še vedno nimajo dovolj......
janez6bb
21. 02. 2012 16.19
+13
ja lenuhasta ELita, nihče drug ni kriv za nastalo situacijo, ali verjamete da je RAJA ponarejala številke, ko se je grčija priključevala evru;) heh to je bila GRška elita skupaj z institucijami iz zda, ki so ogljufal celo evropo:)
tigerbalm
21. 02. 2012 16.25
+1
...ja seveda - navadni ljudje - Grki - pravi poštenjaki , ki redno plačujejo davke državi ???....ma daj no - ne govori neumnosti !!!....delal sem v Atenah 6 mesecev in dobro poznam situacijo - kjerkoli se da oni petrigajo državo...tako za info 4000 ljudi je od države dobivalo dodatno socialno pomoč , ker so prikazali , da teoretično sploh nimajo dohodkov - in potem so ugotovili , da ta skupina ljudi razpolaga s skoraj 14 milijardami evrov - ....
janez6bb
21. 02. 2012 16.38
+5
davke:)???? pri nas so tut tajkuni iz države odnesli vse davke:) pa ljudje so krivi da so bankirji talali kredite vsakomur na lepo oči:) kdo je pa potvoje potem slovenijo spravil situacijo v kakršni smo, tut mi ne plačujemo davkov, oz jih zadnje čase ni kar cel svet plačeval:) hehe kako enosatvo je za nekatere, lej ti men ne rabiš več prodajat buč, ker se samo smejiš, tole tvoje je vredno kot lanski sneg, a če si pa živel v grčiji pa točno veš kaj se je dogajalo, vse skrivnosti poznaš, samo živet moraš v grčiji:) jao sej je uboga tale raja:) pa ni čudno da je svet tam kjer je , poglejte kakšni naivci hodijo po svetu:)
janez6bb
21. 02. 2012 16.40
+6
ubožček poglej si kam je šel denar, OD KDAJ BAKE POBIRAJO DAVKE:)?????? Deutsche Bank je danes objavila poročilo o prvem četrtletju 2010. Neto prihodek je znašal 1.8 milijarde EUR, v primerjavi z 1.2 milijarde v prvem četrtletju 2009. Zaslužek na delnico je znašal 2.66 EUR, v primerjavi z 1.92 EUR v prvem četrtletju 2009.” Celotno poročilo – TUKAJ. Da ne bo pomote, Deutsche Bank je delniška družba in konec leta 2009 je bila sestava delničarjev taka, da so si 54% delnic lastile institucije in fizične osebe iz tujine. Tudi to najdete na njihovi spletni strani The Goldman Sachs Group, Inc. je danes objavila poročilo o neto prihodku 12.78 milijarde USD in neto zaslužku 3.46 milijarde USD za prvo četrtletje leta 2010. Zaslužek na delnico je znašal 5.59 USD v primerjavi z 3.39 USD v prvem četrtletju 2009…” JPMorgan Chase & Co. je danes objavil poročilo o neto prihodku v prvi četrtletje 2010 v višini 3.3 milijarde USD, v primerjavi s prvo četrtino 2009, ko je znašal 2.1 milijarde USD. Zaslužek na delnico je znašal 0.74 USD, v primerjavi z 0.40 USD v prvem četrtletju 2009.” tije največji bankirji oz med največjim na svetu, ki obvladujejo tudi vse manjše:)
janez6bb
21. 02. 2012 16.44
+4
katera je že ta skupina ljudi, hehe raja ki je imela 14 milijard:) hehe in kje so dobili to, so kupčkal socialno pomoč, kaj 10000 let že:) hehe ubožček, a ti i hildico umestil med rajo:)?
tigerbalm
21. 02. 2012 17.49
+1
..kako dolgo si ti delal v Grčiji ???....in kdo je banke omenjal ???...grčija se je vedno financirala s krediti - pritoka denarja ni bilo niti s strani državljanov , kateri bi morali plačevati vsaj tiste osnovne davke , ki jih plačujemo tudi mi svoji predragi državi - in kako lahko trdiš , da mi ne plačujemo davkov - pa kje ti živiš ???....od plače mi vzamejo lep kupček denarja pa še za socialo - mogoče pa si ti eden tistih , ki se švercajo skozi sistem preko pleč naroda ???........ti dam pa čisto prav , da nas zažirajo in uničujejo banke,.......eden izmed 4000 tistih ''revežov'' se je prikazoval kot recimo ovčji pastir z skoraj nič prihodka - v garaži pa je mel ferrarija in 10 miljonov na banki - ta zgodba je splošno znana tudi v Grčiji - ....in država ne more takim stopiti na prste ???....japajade....
janez6bb
21. 02. 2012 17.50
+2
k da je samo grčija v krizi, sicer pa zgoraj si poglej številke te največ povedo
janez6bb
21. 02. 2012 17.56
+1
pa v sloveniji je tut vedno večji pritok od državljanov a ne;) po tvoje smo pol tut slovenci začel v zadnjih letih NORO opeharjat državo:) ne nisem na nikogaršnjih plečih da te ne bo spet skrbelo:)
yarrick
21. 02. 2012 21.12
+1
@tigerbalm KJE pa je bila davčna in inšpektorji' ČE sistem od vrha navzdol ne deluje, kako boš kaj spremenil? To ni značilno samo za grčijo, ker se podobno obnaša še vsaj polovica držav po svetu...
Nimivseeno
21. 02. 2012 15.53
+12
Privatni bankirji tiskajo denar iz nič in ga posojajo drugim kot dolg za obresti.
janez6bb
21. 02. 2012 15.58
+8
Pravkar berem v tujih medijih, da so ZDA pritiskale na nemčijo da še drugič izplača GRčijo oz da ne nasprotuje bailoutu, kar samo potrjuje tvoje besede, bankirji še nimajo dovolj od obresti teh dolgov:)
koreninc1
21. 02. 2012 16.53
+6
Ja ZDA pa bodo svoj dolg dolg plačale s tiskanjem nepokritega denarja in se s tem ne obremenjujejo. Dajo pa lekcijo Evropi.
janez6bb
21. 02. 2012 17.53
sevidi koreninc v tem komentarju kako pojma nimaš:) fed ne tiska denarja za katerega ne bi bilo obresti, ne komentirite otroci če ne razumete sistema že v startu, ne moreš se abecede učit če ne poznaš niti črke A:)
koreninc1
21. 02. 2012 15.52
+1
Grki na ulice, tako je prav, še vedno pa dobijo 13 in 14 plačo, pa dodatek za pravočasen prihod na delo, tako oni vidijo varčevanje. Pobrat jim €, pa naj ponovno uvedejo svojo drahno pa da vidimo kako se bodo pol afnali.
janez6bb
21. 02. 2012 15.59
+8
)koreninc se zavedaš da je imelo takšne ugodnosti samo 20-30 % grkov, tistih, ki so delali v javni upravi, tako kot bi vse slovence označil za lenuhe, ker vsi vemo da je javna uprava slaba, oz tista vreča brez dna.
koreninc1
21. 02. 2012 16.48
-2
30% JE VELIKOOOO. Po podatkih pa tudi ostalim GRKOM ni šlo slabo, imajo večje plače kot so povprečne plače v EU in večje penzije kot jih imajo Nemci.
janez6bb
21. 02. 2012 17.49
+1
Nimivseeno
21. 02. 2012 15.52
+3
"Mi smo popolnoma odvisni od centralnih bank. Nekdo si je moral izposoditi vsak dolar, ki ga imamo v prometu, gotovino ali kredit. Če banke ustvarijo dovolj denarja smo finančno uspešni, če ne, bomo stradali. Smo popolnoma brez stalnega monetarnega sistema .... To je najbolj pomembna tema katero lahko raziskuje in reflektira inteligentna oseba. To je tako pomembno, da lahko naša sedanja civilizacija propade, če to ne postane splošno znano in se napake odpravijo zelo kmalu. "Robert H. Hamphill, Atlanta Federal Reserve Bank
Nimivseeno
21. 02. 2012 15.51
+2
"Banke posojajo z ustvarjanjem kreditov. Ustvarjajo plačilna sredstva iz nič" Ralph Hawtrey, sekretar britanske zakladnice
nikhrast
21. 02. 2012 15.49
+1
Ne vem kaj mislite od kje pride ves ta privatni denar. Malo poglejte na Florido, tam na milijone upokojencev vandra okoli na golf cartah, samo njihove pokojnine v glavnem niso državne, to so prihodki iz privatnih investicij. Treba je razumeti da po svetu država ne poskrbi za vse, upokojenci sami imajo milijarde investirane v finančnih institucijah. V Severni Ameriki je državni penzion minimalen, Amerikanci ga sploh nimajo. Samo v Kanadi bodo "baby boomers" pojerbali več kot 1000 milijard kapitala od svojih staršev, otroci zapufani do vrha glave, starši pa uživajo upokojitev na Floridi, Mehiki, Karibih, Nevadi..., samo vsega ne bodo zapravili, baby boomrs bodo precej tega podedovali. Treba je razumeti da svet ni ena sama revščina, malo poglejte po Karibih in Floridi, Evropejcev dol kot solate.
yarrick
21. 02. 2012 16.05
+4
hmm..amerika, raj na zemlji ane ;)? Kaj pa vseh tistih 30 ali celo več miljonov ljudi, ki nimajo niti 10.000 dolarjev na banki za pokojnine? kaj pa operacije, ki pri nas stanejo maksimalno 2 jurja tam pa 20? mogoče lahko rečeva kako o tem, kako si država jemlje denar iz pokojninskih skladov, tako kot so pri nas naredili v začetku 90ih? ne bom trdil, da je državna pokojnina najboljše kar lahko, ampak če gremo po poti kakršno ima amerika smo ga naj**** kapitalno.Prosti trg? kje neki ! Prosti trg bi obstajal, če bi bila konkurenčnost, tu pa je par megakorporacij, ki si lastijo 90% trga.pote pa imej prosti trg če imaš lahko...