Tujina

Danska proti križu, ruti in čepici

Koebenhavn, 15. 05. 2008 10.27 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Danska bo sodnikom prepovedala nositi verske simbole, kot so naglavne rute, križi in judovske čepice.

Danski sodniki in sodnice v prihodnosti na sodišču ne bodo smeli nositi muslimanskih naglavnih rut, krščanskega križa, judovske čepice ali hindujskega turbana, je v sredo napovedala danska ministrica za pravosodje Lene Espersen.

Muslimanka
Muslimanka FOTO: Reuters

"Odločili smo se, da prepovemo nošnjo vseh verskih ali političnih simbolov, saj morajo biti sodniki nevtralni in nepristranski," je pojasnila. Epersenova naj bi osnutek ustreznega zakona v parlamentu predstavila jeseni.

Njena napoved je prišla potem, ko je skrajno desna Ljudska stranka konec aprila v medijih sprožila kampanjo proti sodnicam, ki bi na sodiščih nosile muslimanske naglavne rute. Nošnjo muslimanskih naglavnih rut na sodiščih so dovolili decembra lani, čeprav na Danskem trenutno ni nobene muslimanske sodnice.

Druge evropske države

V Franciji, kot v mnogih evropskih državah, lahko zasledimo načelo ločitve cerkve od države. V zadnjem času poleg Danske tudi Francijo pretresa vprašanje nošenja verskih simbolov v šolah in javnih prostorih. S posebnim zakonom, ki je bil sprejet leta 2004, so Francozi prepovedali nošenje katoliškega križa, muslimanske rute in judovske čepice ter drugih verskih simbolov v javnih šolah. Kot je znano, je bil to prvi zakon, ki ga je sprejela država Evropske unije. S tem ukrepom je Francija želela zaščititi načelo ločitve cerkve od države in ohraniti sekularno državo. V nemških javnih šolah učiteljice prav tako ne smejo nositi muslimanske rute.

Že leta 2005 pa se je problem nošenja naglavnih rut zaostril tudi v Avstriji. Notranja ministrica Liese Prokop je takrat pozvala k prepovedi nošenja naglavnih muslimanskih rut v avstrijskih javnih šolah. Ministrica je pred dvema letoma izjavila, da "ima problem z učitelji, ki v javnih šolah nosijo naglavne rute". "Mislim, da je to sporno, saj ne ustreza vrednotam naše družbe," je dejala.

Odprava spornega člena


Turški parlament je februrja podprl sporne spremembe ustave, ki odpravljajo prepoved nošenja naglavnih rut na univerzah. Poslanci so izglasovali dodatek k členu, v katerem je zapisano, da ima vsak pravico do enake obravnave s strani državnih institucij in nikomur "ne sme biti kratena pravica do visokošolskega izobraževanja".

Prepoved nošnje naglavnih rut na univerzah je bila uvedena po državnem udaru, saj je vojska v islamistih videla resno grožnjo. Premier Recep Tayyip Erdogan je ocenil, da je prepoved nošenja naglavnih rut nepravična za tista dekleta, ki sicer rute nosijo in si jih morajo nato sneti pred vstopom na univerzo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (35)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User203043
18. 05. 2008 00.31
83% Dancev je članov luteranske cerkve. Pa tudi med temi je dosti ateistov, verjetno še več agnostikov. Vatikan torej tam nima kaj dosti iskati. Ko bo pri nas tako, bom z veseljem še jaz nosil križec okrog vratu, saj ga ne bom jemal kot politični, ampak samo kot verski simbol.
Uporabnik21605
17. 05. 2008 11.06
muvimen ;) Jaz iskreno verjamem v vse, kar sem napisala... ne motijo me mnenja, da sem nasedla ali da verjamem pravljicam... vazno ,da sem dober clovek sicer tudi do drugih in ne samo do sebe... niti ne cutim, da bi koga mogla v moje prepricanje prepricevat... ...mislim, da tudi ni naloga drugih, da mene prepicujejo v obratni smeri - demokracija v druzbi je tudi to, da lahko povem nekaj, v kar sicer ti ne verjames ali se ti zdi celo brezpredmetno... enako imam pravico, da otroke vzgajam v tem duhu in dobim moznost, da zivim v skladu s tem, v kar verjamem... Na zanimive debate sem pa vedno pripravljena, ker imam tudi precej prijateljev, ki viso verni.... pa zato nimamo nobenih tezav... ;) vse dobro muvimen...
User205768
17. 05. 2008 10.22
janja_1981 - temu se reče , da si nasedla.
Uporabnik21605
16. 05. 2008 22.08
movimen Kakšno učenje krive vere, če rečem, da verjamem v Boga? Ne razumem. Ce ziviim v skladu z naceli vere in se tega probam drzat ne vidim tu nobene skode. Ne hodim naokoli in kricim in govorim o tem... niti nikoli drugih ne prepricujem... odgovorim na vprasanje ce to pac kdo zeli. Spostujem vse veroizpovedi in ateiste, ker vem da mi to ni treba pocet in da to ni moja naloga. Nikoli jim ne razlagam o moji veri, razen, ce debata in vprasanja ter njihova zelja pripelje do tega. V svoje zivljenje pa skusam vnasati zivljenje po Bozjih zapovedih, ki zapoveduje, da moras drugega imeti rad, kot samega sebe... a je tu kaj narobe? Zakaj nosim krizec? Ker ta simbol, ki je blagoslovljen z Bozjim blagoslovom dnevno opomni mene kaksno zivljenje zelim ziveti... ker mi je blizu, ker imam tako na sebi nekaj, kar mi veliko pomeni. Krizec ni tam zato, da bi druge prepriceval. Je znak zaupanja v Boga - si upam priznati pred drugimi, da je del mojega zivljenja. Tako kot nosimi porocni prstan zato, ker imam rada mojega moza in ker sem se odlocila - v dobrem in v slabem, do smrti. Smiselno? Se mi pa zdi prav, da ce druzba uposteva svoje clane in sem del te druzbe in k njej prispevam, da smem izraziti, kaksnega zivljenja in splosnih sprejetih vrednot si zelim. ZAto smem povedati, da me npr. NAGICE na plakatih motijo, ker se pa meni zdi, da TO spada za stiri stene... Ne vem zakaj bi neverni presojali, da je to moje versko stalisce... meni pac tako odgovarja... al prihaja iz verskega ali ne imam pa tudi pravico povedat... isto glede vseh drugih stvari. Ja - glede Adama in Eve... verjamem, da je Bog ustvaril vsa bitja, vključno s človekom... a pa sta na začetku bla iz nič dva popolna pa ne vem... koliko je v Sv. pismu to prispodoba, koliko pa ne (pac ne morem vedet koliko je slo za postopen razvoj itd.). Verjamem pa, da je v nekem času/trenutku Bog človeku vdahnil duha (dušo - pa ne v strogem psihološkem pomenu), ki ga razlikuje od vseh ostalih bitij. Ne razumem zakaj (če to povem) nekatere moti? Zelim si razlage...
User265932
16. 05. 2008 19.15
Vsak človek veruje, eni verujejo vase, drugi v neko višje bitje, tretji v predmete, četrti spet v neko drugo idejo. Pravica do veroizpovedi je osnovna človekova pravica! Zakon, ki bi to omejeval, lahko nastane IZKLJUČNO, če vera posamezniku onemogoča spoštovanje prvotnih zakonov države. In če vere ne živiš, ampak jo skrivaš v svoji sobi, potem NE veruješ, ampak imaš le željo po verovanju, zakaj VERA JE ŽIVLJENJE. In če je vera življenje, potem so Danci naredili kvečjemu korak nazaj.
User110792
16. 05. 2008 19.04
Čestitam Dancem! Oni pač ločijo resnični svet od pravljic. Sicer pa nakladači ne morejo dojeti, da je vera stvar posameznika in kot taka ostaja v njegovi duši. Nikakor pa z vero ne mahajte naokoli, saj vera v neresnično veliko pove o človeku,še posebej, če jo razglaša za nekaj višjega. V boga verjame človek, ki ne zmore lastne vere v svojo moč in sposobnost, znanje in dobroto, ampak lastno, ne izmišljeno!
User205768
16. 05. 2008 17.39
janja_1981 - že to da otrokom govoriš, da verjameš v boga je učenje krive vere. Ne mi rečt, da res verjameš, da je bog ustvaril Adama in Evo ???
Uporabnik21605
16. 05. 2008 16.59
victoriosus Ja - mas prav... samo je treba na pravi nacin povedat... ne vem pa ce jaz pa ti to znava tukejle na pravi nacin... jaz res ne bi rada koga prizadela ali ga postavila v obrambno pozicijo... ane? A se zmenva rajs za ksno desetko ;))))))))))))))) - da ne bo pomote - za nas vse...
Uporabnik21605
16. 05. 2008 16.53
Izbruh Pa se to: Kot se sicer jasno vidi mora otroska vera tudi preiti v odraslo - to pomeni,da se na neki tocki ustavis in se vprasas, ce res verjames v Boga (ne pa kar slepo z glavo v zid)... nato pretehtas, premislis, premolis... in reces svoj DA ali pa tudi NE... Preberi od Neptuna1980, ki to lahko potrdi.
User175911
16. 05. 2008 16.51
Bom poskusil drugače povedat: Če si krščen in imaš še kakšen zakrament, te to naredi vernega ali poznavalca vere? Ne, te ne. In če je nekdo globoko veren ali je preprosto ovca, ne more in ne sme biti kar posplošen izraz, na podlagi katerega stigmatiziraš vse ostale. Če imaš ovco, se bo ta ovca pasla na travniku, čeprav nima pojma kaj je to paša. In vera ni en zakonik, ponavljam, ampak nekakšna pot, po kateri lahko hodiš ali ne, prepuščeno je vsakemu posamezniku. Napačno je tudi trditi, da vera poučuje eno smer, "zdrav razum" pa nekaj drugega. Kot da veren človek ne sme na noben način bit vključen v noben proces, ki bi kogar koli vključeval..... Mislim.... kakšna nastrojenost proti Cerkvi... toliko imaš tega, da ti zamegli pogled na celotno stvar, pa rabiš trojna očala, da kaj vidiš. In katoliška vera ni "edina prava", tukaj se spet motiš, ker to ni res, tudi cerkveno stališče ni tako. A si kdaj slišal, da je poti do Boga neskončno veliko? Spet se ne strinjam pri "nepristranskem" podajanju zgodovine. Kaj je zate nepristransko? Očitno to, kar je proti Cerkvi. A ti povem nekaj zgodovinskih dejstev? Trubar je bil duhovnik. Vodnik. Kdo je knjige pisal? Kdo je Brižinske spomenike ustvaril? Prva slovenska gimnazija? Katoliška! Kar se tiče izobraževanja, ki je temelj naroda, ne moreš pozabiti na Cerkev. Ogromno filozofov, ogromno študiranih ljudi.... no, dosti o tem. Očitno rabiš en pogovor z nekom, ki kaj ve o veri, ne pa ovco gledat in čakat, da ti bo začela o svoji anatomiji govort.
Uporabnik21605
16. 05. 2008 16.43
sem se prej zatipkala... moralo bi pisati "V soli otrokom ne govorim o Bogu in nimam ure verouka."
Uporabnik21605
16. 05. 2008 16.40
pijanec22 Zapisali ste: "po drugi strani pa razglašat, da kot odrasel človek verjame v navidezne prijatelje, kot to počnete vi"... Nic ne razglasam... Okoli vratu imam krizec, verjamem v Boga... zaradi tega skusam svoje delo se bolj zavzeto opravljati in imam slabo vest, ce to delo zanemarim... glede na vse to se moram truditi za dobre odnose s kolegi, starsi in ucenci, ter se potruditi za vsakega posameznika... ker sem verna cutim ,da se tega moram drzati, saj mi moja vest tako pravi. V soli otrokom ne govorim o Bogu in imam ure verouka. Delam pa veliko na tem, da bi se dobro razumeli: igramo se socialne igre, se pogovarjamo o medsebojnih odnosih, o odnosu do drugega, o prijateljstvu, o odnosu do vseh zivih bitij in okolja... Nikakor nimam namema kogarkoli skrivoma ali naglas prepricevat...ce pa me vprasajo povem, da verjamem v Boga in to je to. To pa je moja pravica. Tako kot ima vegetarjanec pravico, da rece, da se mu smilijo zivali in da to utemelji in tako tudi zivi... LP Janja
Uporabnik21605
16. 05. 2008 16.37
pijanec22 Prosim za pol internetni naslov do dokumenta samega. Na vasem naslovu, ki ste ga posredovali ne najdem nicesar.
Uporabnik21605
16. 05. 2008 16.33
Strpko Prava strpnost ni samo v iskanju skupnih tock in ignoranca ostalega... Je tudi sprejemanje vsega - tega, kar nam je skupnega in tega v cemer smo si razlicni... Drugace ne mores govorit o strpnosti... ker ni kej potrpet, ker pac zmeri jeva oba jagodni sladoled, ne pa cokoladnega ali vanilijega, katerega morda nekdo od naju ne more videt... LP Janja
Uporabnik21605
16. 05. 2008 16.25
Izbruh Zakaj tako zgodaj vkljucitev v cerkev? CE cutis in verjames, da obstaja Bog, se mu vsak dan zahvaljujes, poizkusas ziveti dobro zivljenje, vidis, da ti to da nekaj dobrega... Zakaj ne bi dobro delil s svojim otrokom? Lepo se je voziti s kolesom ane? Ali naj torej otroku (ki ga je voznje brez kolesckov strah) recem, da se bo ucil voziti kolo, ko bo sam hotel (in starejsi z veliko vecjo tezavo) ali pa bom izkoristila primerno razvojno obdobje, da se to zlahka nauci... Isto velja za izbiro tega, kar otrok poje, v kar se oblaci... vse to je “indoktrinacija” in pranje glave – starsi majo pa na izbiro kaksno ZAJFO izberejo. Ljudje so vedno ziveli v skupnosti in si pomagali, ter vzgajali za to, kar so cutili,da je dobro in pomembno... tudi to, da ljudje mislijo, DA MORA BITI VSE PO NJIHOVO in DA SO SVOBODNI je posebna ZAJFA permisivnosti s katero so bili OPRANI. IN ta jim celo zivljenje greni, ker se slabo pocutijo ob vsakem prilagajanju bliznjemu, ki je potrebno, da nam je lepo... LP JAnja
Uporabnik21605
16. 05. 2008 16.20
neptun 1980 - moji otroc (ne solarji - moji, ki jih bova imela z mozem)i bodo (upam) verniki in bodo verjeli v BOga in upam, da bodo to smeli povedati tudi vrstnikoom in to brez strahu - - to je nepristransko... svoboda veroizpovedi, ne razumem zakaj se ne bi smeli o tem pogovarjati - o Bogu v soli? Smo ze imeli to vprasanje, ker so otroci povprasali o tem. Povedali smo jim, da so ljudje, ki verjamejo v Boga, da najvaznejsi ideal je pa LJUBEZEN do drugega in dobri odnosi, prijateljstvo... in da to - tudi tistim, ki niso verni prinasa dobro in lepo zivljenje... vsekakor se ne smemo spustiti v kaksno versko ali protiversko vojno - mislim, da nas vera ne omejuje v dobrem, kvecjemu nas obvezuje, da moramo biti boljsi (predvsem v besedah in ne v dejanjih - to zame pomeni tudi kaksno prostovoljno uro vec z ucenci, ko priredimo igrice, resujemo probleme, se pogovarjamo, dodatno razlozimo snov...). - evolucija - v katoliski cerkvi evolucija ze dalec ni predmet razprav... v smislu, da bi omejevala mojo vero v Boga ali da bi to tem morala govoriti otrokom v soli. Je zanimiv princip, teorija, ki verjamem, da za veliko stvari drzi... mene in katoliske cerkve ne moti... edino to, da nikoli niso nasli direktne povezave med opicami in nami (kosti – vmesnih faz), pa da sklepajo, da smo iz opic ;)))... jst mislim (samo mnenje), da smo bli od vedno posebna vrsta... kako je do tega prislo, naj ugotavlja vsak sam... jaz verjamem v Bozji nacrt (seveda tega ne bom razlagala v soli, ki temu nu namenjena). - spolnost – zadnjic sem brala en dober clanek, ki je govoril o tem, da bi blo v soli dobro govoriti vec o tem, da je spolnost dar, ki omogoca, da imamo otroke in druzino... ne samo pavsalno predstavit spolne organe in kontracepcijo. Meni se zdi smiselno? Da se razmislja tudi naprej? - homoseksualci – glede na to, da sem verna in glede na moje spoznanje zame greh... To, da se nikogar ne zanicuje ali sikanira je pa tko razumljivo – mi recemo: za vsakega je Kristus umrl na krizu... nisem tu, da obsoja, ampak da ljubim. V krscanski skupnosti zato verniki in Cerkev seveda govorita o tem, ker v tem vidita problem, ki ga je potrebno globlje resevat in ni v skladu s clovekom kot taksnim... Sicer pa – tudi jaz mam kup vprasanj glede tega in upam, da mi bo nekoc (vsaj v vicah, ce ne v nebesih;) jasno. - carovnice in inkvizicija – grozno, se strinjam. Naj povem se to, da sama Cerkev dozviljam, kot skupnost vernikov, ki ji je Kristus vodilo in vzor... in to, da si vernik ne pomeni, da si brez greha... vcasih se mi zdi, da smo tko pametni, da smo po clovesko vcasih slabsi od drugih;). Naj povem se to, da mora clovek doziveti vero in Kristusov vzor..., da cuti, da je pri masi zaradi Boga in ne zato, da obsoja duhovnike, ki kljub napakam pri vsaki masi na oltar prinesejo Jezusa, ki je tako med nami kot pred 2000 leti. Sej ne znam dobr povedat... Zdi se mi pa prav, da se CERKEV kot institucija za vse slabo v zgodovini prizadetim opravici in jim nudi potrebno pomoc. Hvala, ker pises tako, da se da lepo pogovarjat... Pa upam,da bos zaupal svoje otroke tudi uciteljicam s krizcem okoli vratu ;) LP Janja
User308019
16. 05. 2008 10.55
victoriosus sem bil krščen še preden sem sploh lahko kaj rekel, potem bil pri obhajilu in še pri birmi. Cerkev in vera ima pač velik vpliv na moje starše. Torej ne govoriti, da o veri ne vem ničesar in da trosim neumnosti. Zato, ker sem povedal svoje mnenje za katerim stojim pa takoj trosim neumnosti? Kolikor vidim sem lepo argumentiral svoja stališča. Ali pa mogoče nisem? Nekdo, ki ga vodi vera pač ne more poučevati druge ljudi, ker bo nujno deloval v skladu z vero! Na svet bo gledal nujno skozi prizmo vere. Pri veri je pa tako. Katoliki pravijo, da je edino njihova prava, muslimani zase isto in ostali prav tako. Kako potem to ni nepristransko? To ni nestrpno stališče temveč realno. Tako pač je. Žal. Zgodovino sem pa izpostavil izključno zato da bi podkrepil svoje trditve. Kateri pravi vernik bo sploh sprejel to, kar je cerkev počela in potem to celo predaval nepristransko naprej? Kontekst besedila je važen. Res pa opažam da imajo nekateri resnične probleme z razumevanjem prebranega. Je mogoče to posledica tega, ker se takoj počutijo užaljene, ko jim stopi nekdo na kurje oko, ker nimajo protiargumentov? In ker si se že ravno (sicer čisto izven konteksta) upiknil v zgodovino, ti bom odgovoril na to večno temo. Če zgodovine cerkev ni sama ustvarjala je pa vsaj aktivno sodelovala poleg. Ali pa se mogoče motim? Žegnanje orožij in podobnih zadev med ii vojno?
vinadap
16. 05. 2008 10.31
pijanec 22 - vemo katera je večinska veroizpoved v Sloveniji,in če to tujca moti,je to njegov problem,menda jane,da bomo njega mi poslušali.
User303905
16. 05. 2008 08.51
Problem vernikov je, da jih v vero vključijo njihovi starši (verouk) pri 6 letih. Naj mi kdo dokaže, da to ni ideološka indoktrinacija! Zato tisti, ki nas starši niso hoteli apriorno zapisat neki ideologiji po njihovem okusu nikakor ne moremo razumeti načel, dogem in doktrine religij in se nam zdijo omejene kot le kaj, sorry. In prav zanima me, koliko vernikov bi bilo na svetu, če bi k verouku sprejemali le polnoletne osebe ali vsaj tiste, starejše od 14 let. Najkrajšo bi pa potegnila katoliška cerkev, ker bi bilo prvo vprašanje vsakega spolno dozorevajočega človeka: "Zakaj pa duhovnik ne sme imet punce, žene, otrok?" In če je Jezus odrešil (karkoli že to pomeni) vernike pred 2000 leti pred napačnim, "poganskim" mišljenjem in čutenjem, bi bil čas da priznamo, da so z znanostjo in tehnologijo prišli novi "preroki" kot so Einstein, Darvin, Freud, Lacan, idr., ki so človeštvo znova "odrešili" od marsikatere dvatisočletne zmote in prevare... Torej, jaz nisem čisto nič nestrpen, samo 10 let odloga zahtevam za sprejem neke ideologije: pri 16, ne pri 6 letih!
User175911
16. 05. 2008 08.31
Hahaha, neptun!! Glej, bom poskusil zelo jasno povedat: veren človek omejen? Ravno pri njih je največja širina. Ti bi vse šole dal ateiste, predvsem če so nastrojeni proti Cerkvi, kajne? Otroke se uči evolucijo, Adam in Eva nista nikoli obstajala, homoseksualnost ni biološko normalna stvar. To so cerkvena stališča. Kaj narobe, mogoče? Katoliška vera ti daje tolikšno svobodo, da delaš kar ti paše, ker je vodilo za življenje, ne pa zakonik. Ne poznaš vere, zakaj trosiš neumnosti? Zakaj verni ne bi smeli v izobraževalne ustanove? Spodbujaš nestrpnost, diskriminacijo? Bravo ti! Veš, da največ doktoratov (7) jih ima v Sloveniji duhovnik? Kaj je zate nepristranskost? A da Cerkev kriviš za vse slabo v zgodovini, ker je pred 800 leti izvajala neke neumne vojne, ali pred 500 leti sežigala ljudi? Cerkev se je opravičila za vse. Glej malo bližje v zgodovini, po 2WW 110.000 pomorjenih v SLO in HR. Ampak mi boš verjetno rekel, da to je pa bilo treba, ane? Najprej se pozanimaj o stvareh, preden komentiraš, ker je tvoj komentar precej diskriminatoren, predvsem pa res mimo. In škoda, da morajo evropske države popuščat pri svoji identiteti, da ni diskriminacije, namreč križev ne bi prepovedali, če ne bi bilo nujno treba omejit muslimansko širjenje. Itak je 98% Dancev protestantov! Logiko te odločitve kar hitro pogruntaš....