Tujina

Dan spomina na holokavst

Jeruzalem, 16. 04. 2007 18.20 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V Izraelu so obeležili dan spomina na holokavst. Slovesnosti se bodo končale ob sončnem zahodu.

Slovesnosti se je udeležil tudi premier Ehud Olmert.
Slovesnosti se je udeležil tudi premier Ehud Olmert. FOTO: Reuters

V Izraelu so danes obeležili dan spomina na holokavst. Ko so se ob 10. uri po krajevnem času oglasile sirene, je po vsej državi za dve minuti obstalo življenje. Slovesnosti v spomin na šest milijonov judov, ki so jih pobili nacisti, so se začele v nedeljo zvečer, končale pa se bodo danes ob sončnem zahodu.

Preživelih holokavsta je sicer iz leta v leto manj. V Izraelu jih živi okoli 250.000, kar je približno polovica vseh na svetu, njihovo število pa se vsako leto zmanjša za skoraj deset odstotkov. Po navedbah strokovnjakov jih v Izraelu vsak mesec umre okoli 2000 oziroma povprečno 65 na dan.

Izraelske televizijske postaje so ves dan posvetile zgodovinskim in dokumentarnih filmom, radijske postaje pa so predvajale otožno glasbo in intervjuje s preživelimi holokavsta. Šole so pripravile spominske slovesnosti, vrata zabavišč so ostala zaprta, zastave pa so bile spuščene na pol droga.

Slovesnosti so se udeležili tudi preživeli pokola
Slovesnosti so se udeležili tudi preživeli pokola FOTO: Reuters

Izraelsko vodstvo in številni preživeli pokola so se zbrali v Jad Vašemu, izraelskem uradnem spomeniku žrtvam holokavsta, kjer so položili vence. Premier Ehud Olmert je ob tem priložnosti spomnil, da bo Izrael prihodnji teden praznoval 59-letnico neodvisnosti. "Prenova judovskega ljudstva, ki je s sebe streslo pepel holokavsta, da bi začelo novo življenje in narodni preporod v zgodovinskem rojstnem kraju, je vrhunec njegove zmage," je dejal.

V Jeruzalemu živi okoli 250.000 preživelih holokavsta.
V Jeruzalemu živi okoli 250.000 preživelih holokavsta. FOTO: Reuters

Toda številni preživeli holokavsta v Izraelu živijo v težkih razmerah. Zadnje raziskave so razkrile, da jih kar tretjina živi pod mejo revščine, kar je sprožilo vsesplošno ogorčenje. "Nikoli ne smemo pristati na to, da bi en sam preživeli holokavsta v Izraelu živel nedostojanstveno," je izjavila predsednica kneseta in vršilka dolžnosti predsednika Dalia Icik.

Dan spomina so obeležili tudi v nekdanjem nacističnem koncentracijskem taborišču Auschwitz na jugu Poljske. Približno 8000 ljudi, od najstnikov do najstarejših, se je udeležilo vsakoletnega "pohoda živih" od Auschwitza do bližnjega Birkenaua.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (7)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

jackoo
18. 04. 2007 21.35
barbarahorvat10 | 18.04.2007 | 14:07 Se absolutno strinjam s tem, da so bile zares hude krivice in zločini storjeni vsekakor tudi proti Slovencem, Romom in drugim Evropskim narodom. Ampak, najhujši in absolutno največji genocid in zločin se je storil ravno proti Judom kateri pa ni primerljiv prav z nobenim drugim genocidom nad katerimkoli drugim narodom, saj je bilo uničenje Judov, in posledično vsega kar je človeškega, cilj nacistične ideologije. To je iz tega, če morda še ne veš, je prav Judovstvo temeljna religija vseh demokratičnih civilizacij na tem svetu. Vsi zakoni v svetu, sledijo in izhajajo ravno iz Postave (Tore). Zato vse kar je Judovsko je človeško in tisti, ki je proti Judu je proti človeku. To pa je bil cilj te nacistične, oziorma kot jo sam imenujem ne-zemeljske ideologije, ki je uničevala prav vse kar je bilo človeško. Zato pravim, da bi bilo dobro če bi v tudi v Sloveniji imeli dan spomina na holokavst, da bi opozorili in prikazali, da se Slovenci ne strinjamo in hudo obsojamo to proti-človeško ideologijo. Tako bi moralo biti. Sicer pa, če še bolj razčlenim to vprašanje holokavsta in žrtev, naj ti omenim da so bili tudi na slovenskem ozemlju prav tudi Slovenci, ki so sodelovali v holokavstu in prav tako so sodelovali v holokavstu drugi prisilno podrejeni narodi. Če primerjava s tem : ali so Judje sodelovali v moriji : je naravnost smešno. Zato tukaj ni nobene dileme več; Judje so največja žrtev največje morije na svetu in noben genocid nad nobenim narodom ni niti slučajno primerljiv s tem. Pika. Ne bom rekel, da so pa Judje bolj pomembni od ostalih verstev. Ne. Je pa pomembna tu bolj vera in zgodovina: Primer: Iz Judovske vere izvirajo prav vse glavne vere na svetu. Ker je Judovska prav najbolj človeška vera in najbolj humana vera in navsezadnje najbolj resnična vera, vsaj tako jaz mislim osebno. To je moje osebno mnenje. Dodal bi le še to, da humanost Judovske vere delno lahko izvira tudi iz tega, da nima takih dogem kot jih ima krščanstvo in islam pa tudi druge religije. To je najbolj prav in ravno to je pripomoglo k večjemu razvoju in razmišljanju o najbolj humani veri, in navsezadnje ideologiji, nasploh. In ne, jaz še nisem končal z učenjem, saj se bom učil še takrat ko bom dokončal študij. In zares upam da se boš tudi ti še naprej učila. Ne pozabi pa; vse to kar si in vse kar ta Evropa premore humanega, izhaja iz Judovstva in iz Judov. Če tega ne bi bilo, Evropa danes ne bi bila Evropa. Spoštuj Jude. Ali pa: kar poglej kako so hitro propadli narodi, ki so se postavili proti Judom, in kako hitro mentalno propadajo ljudje, ki zaničujejo in sovražijo Jude. To je ravno zato, ker so proti človeku. In če želiš človeku slabo, je to zate še slabše in ravno to je sporočilo Judovske vere: ne želi drugemu tistega, kar ne želiš da bi on storil tebi. Pa lep pozdrav.
Barbara Horvat 1
18. 04. 2007 14.07
Giovanne. Glej. Nisem žalila Židov in to tudi nisem hotela. Poanta je v tem, da če mi obeležujemo holokavst, ki govori le o nasilju in še kaj hujšem na Židi in s tem spusti vse gorje nad nami, ki smo bili tudi nearijci in so tudi z nami delali nič kaj lepo (tudi moji sorodniki so bili deportirani). In zakaj sem trdila da si egoist? Ker govoriš le o holokavstu (nasilju nad Židi) in ne nad vsemi: Slovani. Romi ter vami - Židi (nisem pa nalašč pisala z malo začetnico - brez zamere; sicer pa se tudi Slovenec piše z veliko začetnico - vendar jaz se ne obregam ob to, ker predvidevam, da človek tukaj komentira bolj na hitro in se mu takšne ali drugačne stvari zapišejo same od sebe in jih tudi spregleda). Imam namreč ravno toliko proti Židom, kot imajo oni oz. imete vi proti ostalim. Koliko je pa to, pa ti povej. Upam, da nič. Pa še nekaj: kako sem lahko jaz šovinist. Hahaha. Glede tvoje predpostavke: kje sem rekla, da ne priznavam Židov? Kaj potrjuje tvoj in hkrati upam da ne vaš (židovski) egoizem: mi smo bolj pomembni od muslimanov. Hja, jaz sem govorila o številu vernikov, ki pripadajo neki veri. Pa naj bo kakršnakoli. Zame so vsi ljudje enaki, ne glede na vero oz. nevero. Skratka, če si ti Žid, nisi čisto nič več od kakšnega muslimana, kristjana, privrženca jehovi veri, ateista, budista... Saj razumeš? Sem enakovredna vsem in vsi, so enakovredni meni. Le tisti, ki se imajo za oh in sploh, so figo vredni. Saj res, oh in sploh so bili ljudje arijske rase (ki so bili bolj pomembni kot ostali . točno to ti trdiš za Žide - opa, pazi, to pa je nevarno - nasvet: malce spremeni miselni vzorec, še 1x preberi, kaj sem napisala in probaj razumeti dobronamerno in ne tako, kot to počne kot izgleda večina Židov, da takoj imaš nekaj proti njim/vam - da še 1x povem: jaz nimam proti nikomu ničesar - naj bo to za vse večne čase jasno!) In še 1x, ne, ne povzdigujem nas Slovencev nad ostale. Kar sem hotela povedati je to, da ti s tem nas Slovence, Slovane ter Rome daješ v nič, ko želiš imeti le obeležje nad grozotami nad Židi. Vedi, niste bili v tem zosu edini. Pa tudi nisem rekla, da ga naj nebi praznovali, samo če bi ga, bi morali v holokavst všteti tudi nas ostale. To je bila poanta vsega. Pa tudi nikjer nisem rekla, da niste bili zraven v zgodovini Evrope (prav tako so bili pri formiranju zgodoviine tu tudi muslimani, ki jih daješ v nič (si rekel, da ste vi bolj pomembni - hja) - le zakaj bomo čez 2 tedna kurili kres?) Sklep: ti si tisti, ki trdiš, da smo vsi ostali smetje, vi pa edini čisti. Jaz pa pravim, da smo vsi enaki: po vseh teče rdeča kri. Glede učenja: celo življenje se učimo (upam, da ti nisi prenehal z učenjem). Upam, da si sedaj razumel oz. vsaj poskusil razumeti, kaj ti tumbam.
jackoo
18. 04. 2007 13.31
barbarahorvat10 | 18.04.2007 | 13:20 O.K. pa predpostaviva; kdo je toraj tukaj egoist? Slovenka ki ne želi priznavati avtohtone manjšine, ali Jud, ki prav tako kot ti praznuje poleg svojih prav vse slovenske praznike, ker je tudi sam slovenec? Nenazadnje je res, da je Judov v Sloveniji malo ampak je pomembnost veliko večja kot katerakoli druga skupina. Zakaj zdle zraven mečeš še muslimane (abrahamske vere?!) mi pa ni čisto jasno. A ne bi bilo lepo imeti VSAJ dan spomina na holokavst, ki je najkrutejši zločin proti človeku? Ali ne bi bilo lepo če bi tudi Slovenija pokazala da obžaluje in obsoja take proti-človeške zločine? Svetujem ti, da ne bodi šovinistka in ne povzdiguj svojega naroda kot so delali to nekateri nekoč, ampak se nauči živeti v civilizaciji ker evropa je civilizacija in tudi Judje so civilizacija ki so ustvarili del Evrope in ne neka smet kot si ti predstavljaš in tukaj zlonamerno pišeš. Daj uči se že. ps: beseda u02DDžidu02DD, sploh pa pisano z malo začetnico, ni primerna ne glede kaj kje piše, JUD je bolj spoštljivo in dobronamerno. Pa lep pozdrav!
Barbara Horvat 1
18. 04. 2007 13.20
giovanne. V Sloveniji oz. slovanskih deželah bi praznovali le lahko holokavst nad Slovenci oz. Slovani ali pa nad vsemi. Zakaj bi mi imeli memorialni dan za žide, ki nam niso nič (ne mislim nič slabega, le razmišljam kot Slovenka). Oni so za nas tujci (le kakšen madeljc je v Sloveniji - mislim, da je muslimanov bistveno več, pa ne praznujemo njihovih praznikov oz. imamo fraj na kakšen njihov posvečen dan). Mislim, da razumes. Ne bit egoist. Si v Sloveniji in se temu primerno prilagoti in ne tumbat svojega. V slovenski zgodovini bo imel VEDNO glavno vlogo Slovenec in ne žid. S tem ne streljam na vero..., kajti slovenska vera je "poganska" vera. Skratka, mi bomo praznovali vaše praznike oz. obeležja ravno toliko, kot boste vi naše. Pa če nekaj: jud je po slovensko žid. Mi pa smo v Sloveniji kjer je uradni jezik slovenščina.
jackoo
18. 04. 2007 13.01
Tudi v Sloveniji bi MORALI imeti dan spomina na holokavst, saj so tudi od tukaj deportirali enormno število Judov v koncentracijska taborišča, med drugim tudi v Auschwitz. Nenazadnje smo tudi del Evrope, ki so jo poleg evropejcev ustvarili tudi Judje. Glede spodnjega komentarja (16.04.2007 | 21:59) pa nimam besed; dovolj za kako poročilo/obvestilo na 24ur. Pa brez zamer komurkoli. Lp
soul@hitri.com
17. 04. 2007 00.00
hahahahaha good one :)
svastapickarodi
16. 04. 2007 21.59
Zakaj mali židek čaka mamico pri dimniku ? Važna je ljubezen,ne pa agregatno stanje.