Tujina

'Dajte mi otroka in v enem tednu bo ateist!'

London, 29. 06. 2009 09.42 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Pojavila se je konkurenca vsem skavtskim kampom: poletni kamp za ateiste. Med poslušanjem predavanj o evoluciji bodo otroci namesto skavtskih peli Lennonovo pesem Imagine …

Svetovno znani zagovornik Darwinove teorije evolucije Richard Dawkins namerava organizirati poletni kamp za otroke ateiste. Gre za prvi takšen kamp v Veliki Britaniji, kjer bodo imeli otroci predavanja o naravi in evoluciji, v bolj sproščenih trenutkih pa bodo pritegnili Johnu Lennonu ob prepevanju njegove pesmi Imagine.

Dawkins je v začetku leta organiziral akcijo in se z avtobusi vozil iz kraja v kraj. Na teh je pisalo: Bog verjetno ne obstaja. Zato nehaj skrbeti in začni uživati.
Dawkins je v začetku leta organiziral akcijo in se z avtobusi vozil iz kraja v kraj. Na teh je pisalo: Bog verjetno ne obstaja. Zato nehaj skrbeti in začni uživati. FOTO: Reuters

Petdnevni kamp v Somersetu z motom "Gre za več kot le verovanje“ bo potekal od 27. do 31. julija, namenjen pa bo otrokom med 8. in 17. letom starosti. Učili se bodo kritičnega razmišljanja in racionalnega skepticizma, pri čemer bodo poslušali predavanja o morali, filozofiji in evoluciji. Razpravljali bodo tudi o fenomenih, kot je telepatija. S fizičnimi dejavnostmi bo poskrbljeno tudi za zdravo telo, v katerem bodo gojili zdrav duh. Najbolj zagreti bodo lahko tekmovali v dokazovanju, da samoroga iz mitov ni. Razpisana nagrada je 10 funtov.

Dawkins, ki sofinancira kamp, je dejal, da je že vseh 24 mest zapolnjenih.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (360)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

rubikon
02. 07. 2009 08.22
momos ti se edin pametn tle. vsaka čast!!! je kr trajal, da sem prebral tele vaše pogovore. vendrar pa nikjer pr tistih pogovorih z evolucijo nisn zasledu, kako se bo evolucija naprej odvijala. se je pri človeku končala? je možn, da se bo iz človeka še kaj razvilo? sam se s tem ne ukvarjam tko zlo podrobno, sem pa o tem razmišlu. pa še to, a danes še nastajajo nove vrste živali, rastlin? vem, da to ne gre iz danes na jutri. sam se mi zdi, da se je evolucija ustavila.
momos
01. 07. 2009 19.10
vemdanicnevem01.07.2009, 17:30 sem si ogledal posnetek in ne vem natančno s katero mislijo na koncu se ne strinjaš glede na to, da je na koncu v bistvu povzetek vsega predstavljenega v prvih osmih minutah. Ti priporočam da prebereš ali poslušaš recimo tiste newest ali pa popular prispevke na levi strani zgoraj. Ta video ki si ga gledala je bolj teorija vsega skup. Kako stvar funkcionira v praksi se pa fajn da videt v teh podcastih. Kar se pa tvojega zadnjega odstavka tiče se z njim povsem strinjam, a kaj češ če v praksi ni tako. Poglej štale ki se dogajajo po svetu pa boš vidla. "Nekdo se ne strinja z mojimi namišljenimi zadevami, ampak verjame v svojo verzijo namišljenih zadev, nedopustno" - kaboooom 50 mrtvih. ------ "Nekdo izhaja iz drugega plemena kot jaz" (čeprav sta si sosednji plemeni genetsko praktično identični) kabooom ------ Imam homeopatsko zdravilo (navadno vodo) ki jo lahko drago prodam obupanim ki jim to predstavlja zadnje upanje in ker v to verjamejo jih fino oberem. Kačiiing v blagajno. ------ Ker je fino bit aktivist in bit proti velkim korporacijam zavrnimo gensko spremenjeno hrano čeprav nimamo nobene podlage za trditev da škoduje... juhhuu (mimogrede ne zanimajo nas ljudje v odročnih krajih ki so obsojeni na nerodovitno zemljo kjer jim običajni pridelki skoraj ne rastejo in jim je GS hrana edina opcija preživetja... naj pomrejo. Mi v udobnih foteljih že ne bomo dovolili proizvodnjo take hrane) ------slepo zaupaj v mnenje playboyeve zajčice pri Oprah (Jenny McCarthy) da cepljenje povzroča avtizem in ignoriraj raziskave in mnenja dejanskih doktorjev in ne cepi svojega otroka. (V zadnjih letih porast otroških bolezni v ameriki in avstraliji. Rezultat proticepilnih aktivistov z njo na čelu v ameriki več kot 46000 otroških primerov obolenj in 183 smrti, ki bi jih lahko s cepljenjem preprečili.) in tako naprej še miljon stvari... O tem govorim. Najpogosteje slišiš, "pa kaj če slepo verjame nekdo v nekaj, saj ne škodi" - no poglej novice poglej kaj se dogaja, in se ne moreš strinjat da ne škodi. Zato malo racionalnega mišljenja in manj slepe vere zagotovo lahko pomaga. Je pa res da če si navajen woo-woo razmišljanja, je to zelo težko prekinit. To naj bo to. Malo smo že raztegnili zadevo. Povedanega je bilo dovolj z vseh strani, od tukaj naprej je vse stvar osebne odločitve.
vemdanicnevem
01. 07. 2009 17.30
Niso objavili mojega zadnjega posta :-(. Bom misel zdaj malo preoblikovala. Najprej hvala momosu. Na skeptoid pika com sem si ogledala posnetek iz 5. 4. 2009. Podobno je temu, kar ti govoriš (čeprav se z zadnjo mislijo videa ne strinjam). Vem, da se mogoče ponavljam, pa kljub vsemu. Ni pomembno, v kaj verjamemo oz. verujemo. Ni pomembno, katere veroizpovedi je kdo. Pomembno je, da smo Ljudje in da spoštujemo drug drugega. Do drugih bodimo takšni, kot želimo, da bi oni bili do nas. Lp
momos
01. 07. 2009 08.19
----- 3 del ----- Zato imaš 2 možnosti. Verjameš po defaultu v paranormalne zadeve ali pa kritično razmisliš in raziščeš zadevo, pretehtaš argumente in če po vsem še vedno ni čisto jasno ne padeš takoj v paranormalno. Ker če nimaš dovolj podatkov pomeni samo to da nimaš dovolj podatkov. Torej ne moreš narediti kakršnega koli zaključka. In reči "ne vem" ni nič groznega. In po vsem kar se dogaja in raziskuje po svetu je že po statistiki verjetnost večja da je zadeva nekaj čisto normalnega. In kot je Frako mislim da nekje rekel nekaj v smislu, če ni dokazov za paranormalno zadevo potem zadeva pač ne more bit paranormalna. Evo moje razmišljanje. Kako razmišljaš ti je pa seveda povsem tvoja stvar. Če bi pa rada malo več vedla o tem kako delujejo možgani, kako tvorimo misli, kako se lahko ujamemo v lastno past napačne logike in podobno ti pa priporočam podcast - skeptoid pika com. pa pejt od začetka pa boš marskej zvedla. Model ne vsiljuje nobenega mnenja ampak samo podaja normalne naravne razlage, da ti malo razširi obzorja. In spet je na tebi da pretehtaš kaj je tebi smiselno in kaj ne. Če ti bo to všeč ti pa priporočam - theskepticsguide pika org. Ima jo dva podcasta en je kratek po 5 minut in dolgega po kako uro. Zraven je en tip ki je aktiven nevrolog in zveš maaaaaarsikaj v zvezi z možgani. Evo tolk od mene, pa vso srečo, kakorkoli se odločiš gledat na te stvari.
momos
01. 07. 2009 08.18
----- 2 del ---- Torej kar se opisanega dogodka tiče babica verjetno ni trdno spala glede na vse čustvene zadeve ki so se ji dogajale glede na to da je bil dedek v bolnici. Tako da to da je kaj ponoči slišala ni nič nenavadnega. Ponoči je tišina in slišimo marsikaj. Vse sorte zvokov, nekateri izmed njih bi jih lahko povezali s trkanjem na vrata, lahko pa da je samo kak maček kje zunaj kaj prevrnil ali kaj podobnega (možgani: tup tup = trkanje). In zelo verjetno je da ni takoj rekla "dedek je umrl". Ampak je to povezavo naredila kasneje ko je zvedela za smrt in možgani na lov za povezavo. Point je v temu da se nam na dan zgodi miljon dogodkov, ki gredo mimo nas brez da si bi jih zapomnili. Tako je babica lahko slišala že miljon trkov in ker niso bili povezljivi z ostalimi dogodki, se ji niso vtisnili v spomin. In to se dogaja vsem nam. Sploh recimo ne veš koliko cliotov vozi po sloveniji dokler ne kupiš svojega. Pol jih pa vidiš kar naenkrat vsepovsod, in veliko od teh ravno take barve kot je tvoj, pa čeprav misliš da si izbral redko barvo. To je kar se babice tiče. Stric. To pa sploh ni nič nenavadnega. Kot prej omenjena silhueta na stolu, je tudi to po vsej verjetnosti tukaj bilo nekaj v tem smislu. Recimo pripelje mimo nekje avto, sveti z žarometi. Svetloba se odbije od oken sosednjih stavb pade v sobo čez zavese, in za trenutek se pojavi neka silhueta, ki bi lahko spominjala na žensko. Vsak od nas je doživel veliko tega, veliko sedečih na stolu, stoječih oseb ob zavesi. Prižgeš luč "opa samo obešalnik je". Samo se jih pač ne spomnimo. Stric pa: U zgleda kot ženska, in že bi šlo počasi v pozabo če dedek ne bi umrl. Možgani: dedek umrl = bela ženska mi je sporočila. Vglavnem v večini primerov so zadeve enostavne. V veliko primerov pa ljudje nočejo slišati normalne razlage, ker bi jim to porušilo vse kar so si namislili v glavi. Jim je pač paranormalna razlaga ljubša in tudi verjetnejša, sploh če se ne zavedaš kako te lahko možgani na hitro prevarajo.
momos
01. 07. 2009 08.18
še enkrat: @vemdanicnevem30.06.2009, 18:50 ----- 1del ----- Vglavnem ti svoje mnenje napišem bolj na grobo ker drugače bi to lahko bila razprava za uro ali več. Point je v temu da morš vedet marskej okol takih zadev. ampak ok recimo da bolj na kratko. Kot prvo kadarkoli nečesa ne veš ne smeš kar neke paranormalne pojave vključevat da lahko na hitro prideš do zaključka. Do sedaj se je pri poglobljeni raziskavi vedno izkazalo da se enostavno razložljive z povsem običajnimi dogodki in pojavi. Kot drugo ti bo vsak nevrolog povedal da se na spomin dogodkov iz preteklosti ne moremo prav veliko zanašat. In raziskave so to potrdile. Se pravi skozi čas se spomin preoblikuje in z vsakim razmišljanjem ali njegovo prezentacijo se spomin na dogodek razvija tako da je mnogo stvari, ki jih v dogodku sploh ni bilo. Torej zaradi tega načeloma v raziskavah take pripovedi nimajo nobene teže. Težko se že spomnemo detajlov iz prejšnega mesca kje šele izpred štirih ali 20 let ali več... Ampak da ne odnehamo prec, vzemimo da so bolj ali manj take kot so podane. Kot tretje se morš zavedat da so možgani odlični za tvorjenje povezav in vzorcev tudi tam kjer jih ni. Recimo vidiš tri pike v trikotniku s stranico zgoraj in spodaj črto pa možgani prec pomislijo "obraz". Al pa recimo tista molilka v cerkvi ki je preživela tornado. Molila je = preživela. Pa imamo povezavo. Na to da jih je veliko molilo in ne preživelo pozabimo, na to da obstaja možnost da jih je morda celo več ne molilo ampak zabijalo deske na kletna vrata in podobno, in jih morda celo več kot tistih ki so molili... Ali pa zvečer stopiš v temno sobo malenkost zunanje svetlobe z uličnih svetilk in opaziš silhueto na stolu... možgani.. povezava... nekdo sedi tam. Prižgeš luč in je samo nekaj puloverjev in hlač ki so po naklučju dejansko tvorili silhueto ki jo možgani na hitro povzamejo kot osebo... in tako naprej. torej nagnjeni smo k temu da si sami potrjujemo nagibanje k vzorcu. Recimo da je to to na grobo, čeprav je še dosti zadev ki je fino vedet okol dojemanja možganov, logičnih napak ki jih delamo ob razmišljanju itd...
momos
01. 07. 2009 08.09
hmmm moj izčrpen komentar bil izbrisan? Fajn... hmmm....
Xspot
01. 07. 2009 05.41
Moram zaključit svoj komentar, naj izzveni do konca čudno. Celotno vesolje, vse kar zaznavamo in čutimo, bi se dalo razložiti iz čisto nič, enega samega pola in enim samim dogodkom, ob predpostavki, da stoji za tem sila, ki izraža željo, da se to zgodi in tisto, čemur pravimo čas, pa to ne nasprotuje niti enemu znanstvenemu dokazu, niti eni religiji. Vendar, če je to res, potem velja to tudi za spoznanja, temelječa na resnici, ki ravno tako rastejo druga z drugimi. Tako kot zgodovina nastanka vesolja, mora imeti svojo zaključeno podobo tudi vsota spoznanj. Naj ugibam. Ljubezen.
sanci.al
30. 06. 2009 23.03
Momos, to je bilo pa izčrpno!!! Res pa je tudi, da so nekateri ljudje tudi bolj živčni, in taki sploh vidijo povsod duhce pa strahce
momos
30. 06. 2009 22.16
Ahoj... Opa. Debata še vedno ni umrla al kako? @vemdanicnevem30.06.2009, 18:50 Očitno ne morem postat tko velik teksta v en komentar zato ga bom razdelil na dele
vemdanicnevem
30. 06. 2009 18.50
momos!!!!!!!! Imam vprašanje za momosa. Ker se mi ta debeta zdi zanimiva, sem se o veri, duši, posmrtnem življenju itd. pogovarjala z znanci. Ker so vsi kristjani, so bili temu primerni odgovori. Med drugim sem govorila tudi z babico. Spomnila me je na dogodek pred 4 leti, ko je umrl dedek. Včeraj, ko si mi odgovarjal glede paranormalnih pojavov, se na to nisem spomnila, zato te sprašujem danes. Najprej naj povem: dedek je umrl v bolnišnici ponoči iz sobote na nedeljo. Njegove smrti nismo pričakovali. Ko je umrl, je babica slišala, kako je na vrata nekdo trkal (ponoči!!!). Ker pri vratih ni bilo nikogar, je vedela, da je dedek umrl. Baje se je na tak način prišel poslovit (njena razlaga). Stric je zvečer, preden je dedek umrl, videl nekakšno belo žensko (jaz bi temu raje rekla pojavo). Kaj sta torej slišala oz. videla? Skušala sem si to razložit s tvojimi včerajšnjimi odgovori, pa ne gre. Kako to, da sta oba doživela to, kar sta (glede na to, da pač bolnika nista bila onadva in njunim možganom ni primanjkovalo kisika)? Upam, da še bereš tele pogovore in da boš odgovoril. frako, tudi tvoje mnenje me zanima, vendar ne v smislu zobnih mišk :-)
vemdanicnevem
30. 06. 2009 18.07
No_pasaran 30.06.2009, 14:02 2 vemdanicnevem No danes se lahko pogovarjamo naprej. O krščanstvu in veri. Recimo Ivan Zidar je zelo veren človek, ki veliko prispeva v cerkveno blagajno. Se pravi on je tisti, ki ga imate za pravega kristjana. Krade, laže, izkorišča, izigrava .... Res pravi kristjani ste nad ateisti !! > O Ivanu Zidarju nimam dosti pojma. O tem ne vem skoraj nič, zato ne bom sodila. Če res prispeva v cerkveno blagajno na nepoštene načine, kakor trdiš ti, je nagravžnež. In tisti, ki od njega denar sprejema, prav tako. Verjamem, da taki ljudje obstajajo. Pa ne samo med kristjani, tudi druge veroizpovedi so. V to si lahko prepričan. Zdi se mi, da po krščanstvu toliko pljuvate samo zato, ker je pač večinska veroizpoved v SLO rimskokatoliška. Če bi živeli v drugačnem okolju, bi bilo drugače. Jaz trdim, da krščanstvo samo na sebi ni slabo. Ne sodim krščanstva po vernikih. Pa še to: v tej debati se kot primer kristjana vedno navaja nekoga z negativnimi lastnostmi. Zakaj kot vzor kristjana ne daste npr. matere Terezije ali pa Slomška? Bi njo metali v isti koš z Zidarjem?
No_pasaran
30. 06. 2009 14.02
vemdanicnevem No danes se lahko pogovarjamo naprej. O krščanstvu in veri. Recimo Ivan Zidar je zelo veren človek, ki veliko prispeva v cerkveno blagajno. Se pravi on je tisti, ki ga imate za pravega kristjana. Krade, laže, izkorišča, izigrava .... Res pravi kristjani ste nad ateisti !!
mica33
30. 06. 2009 11.52
frako, se kar strinjam s tabo...in še mnogo drugih nepojasnjenih "bitij" verjetno obstaja
vemdanicnevem
30. 06. 2009 11.12
frako 30.06.2009, 10:58 1 jst pa vrjamem v zobno miško, zanjo je ista količina dokazou kot za dušo in boga tko da zobna miška obstaja Primerjava pa taka :-) Moja zobna miška so bili starši, tako da vem, da je ni. Tega ne morem trditi za boga, dušo ... Po drugi strani pa, samo da si srečen ;-)
frako
30. 06. 2009 10.58
jst pa vrjamem v zobno miško, zanjo je ista količina dokazou kot za dušo in boga tko da zobna miška obstaja
rubikon
30. 06. 2009 10.56
30.06.2009, 10:08 --> tega nism js napisu. se mi zdi, da je od vemdanicnevem porka.malorka 30.06.2009, 10:01 0 rubikon kdo si pa ti da boš govoru kdo je grešnik in kdo ni. Med bogom in človekom ni nikogar. In če je kdo grešnik bo vedu samo on in samo on in njegov bog si lahko odpusti svoje grehe draga porka.malorka! če misliš, da ni boga, to zame ni vera
vemdanicnevem
30. 06. 2009 10.21
zakaj me je dalo pod rubikon?!?
vemdanicnevem
30. 06. 2009 10.12
rubikon 30.06.2009, 09:35 0 vemdanicnevem 29.06.2009, 22:07 Ja, imaš prav. Sem ravno tem razmišljala, samo na drugačen način. Če je bog, zakaj je pustil, da je do tornada sploh prišlo? Zakaj je pustil, da je bilo uničenih toliko domov, da je toliko ljudi umrlo? Zakaj pusti, da se po svetu dogajajo svinjarije? ??? draga vemdanicnevem! ti pa nisi vernica - ti si gršnica! kako se lahko imaš za verno, če pa s tem, ko praviš "Če je bog, zakaj ...", priznavaš, da dvomiš, da ni boga! se pa s teboj strinjam, če bi bog bil, nebi pustil takih svinjarij > Narobe si me razumel. Jaz sem verna, verujem v Boga, čeprav ne verjamem vsemu, kar piše v Svetem pismu in se tudi ne strinjam z vsem, kar Cerkev misli, da je prav. Sem za uporabo kontracepcije; mislim, da Cerkvi ne bi primanjkovalo duhovnikov, če bi odpravili celibat (posledično se ne bi dogajale pedofilske svinjarije); sem za to, da bi homoseksualne partnerske zveze bile enakovredne heteroseksualnim; tudi splav naj vsaka ženska opravi po svoji vesti – na kratko: sem za to, da se tudi Cerkev preseli v 21. stoletje. Predvsem pa za to, da Cerkev ne bi živela tako razkošno, medtem ko nekateri njeni verniki nimajo skoraj nič. Verujem pa zato, ker sem do zdaj v življenju marsikaj prestala in se mi zdi, da mi je vera pomagala. To pravim zase!!! Kar se pa tiče tega, zakaj bog pusti vse te svinjarije, ti pa ne znam odgovoriti. Če boš vprašal kakšnega župnika, ki vsekakor bolj pozna SP, bo najprej rekel, da nam je bog pustil svobodno voljo, da odločamo, kaj bomo počeli. Kot drugo pa, da če v tem življenju trpiš, boš pa na oni strani srečen. In obratno. (To seveda ni zadovoljiv odgovor, samo ne znajo drugače.) Tako da, dragi rubikon, v tem primeru, da se ne strinjam z vsem, kar pravi župnik, sem res grešnica. Pa vendar: kdo je brez greha, naj prvi vrže kamen.
rubikon
30. 06. 2009 10.08
rubikon 30.06.2009, 09:35 draga vemdanicnevem! ti pa nisi vernica - ti si gršnica! kako se lahko imaš za verno, če pa s tem, ko praviš "Če je bog, zakaj ...", priznavaš, da dvomiš, da ni boga! se pa s teboj strinjam, če bi bog bil, nebi pustil takih svinjarij >Narobe si me razumel. Jaz sem verna, verujem v Boga, čeprav ne verjamem vsemu, kar piše v Svetem pismu in se tudi ne strinjam z vsem, kar Cerkev misli, da je prav. Sem za uporabo kontracepcije; mislim, da Cerkvi ne bi primanjkovalo duhovnikov, če bi odpravili celibat (posledično se ne bi dogajale pedofilske svinjarije); sem za to, da bi homoseksualne partnerske zveze bile enakovredne heteroseksualnim; tudi splav naj vsaka ženska opravi po svoji vesti – na kratko: sem za to, da se tudi Cerkev preseli v 21. stoletje. Predvsem pa za to, da Cerkev ne bi živela tako razkošno, medtem ko nekateri njeni verniki nimajo skoraj nič. Verujem pa zato, ker sem do zdaj v življenju marsikaj prestala in se mi zdi, da mi je vera pomagala. To pravim zase!!! Kar se pa tiče tega, zakaj bog pusti vse te svinjarije, ti pa ne znam odgovoriti. Če boš vprašal kakšnega župnika, ki vsekakor bolj pozna SP, bo najprej rekel, da nam je bog pustil svobodno voljo, da odločamo, kaj bomo počeli. Kot drugo pa, da če v tem življenju trpiš, boš pa na oni strani srečen. In obratno. (To seveda ni zadovoljiv odgovor, samo ne znajo drugače.) Tako da, dragi rubikon, v tem primeru, da se ne strinjam z vsem, kar pravi župnik, sem res grešnica. Pa vendar: kdo je brez greha, naj prvi vrže kamen.