Tujina

Cerkev izsiljuje mesto zaradi gejev

Washington, 13. 11. 2009 16.49 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Washingtonska nadškofija je pripravljena umakniti pomoč okoli 68.000 ljudem, če bo mesto sprejelo zakon proti diskriminaciji istospolnih parov. Strah jih je, da bodo dobili preveč pravic.

Cerkev je zaradi pravic gejev pripravljena na milost in nemilost prepustiti tisoče pomoči potrebnih.
Cerkev je zaradi pravic gejev pripravljena na milost in nemilost prepustiti tisoče pomoči potrebnih. FOTO: Reuters

Washingtonska nadškofija je šla v boju proti nadaljnjemu uveljavljanju pravic istospolnih parov še korak dlje. Mestnim oblastem so podali ultimat, in sicer so pripravljeni na cedilu pustiti na desettisoče pomoči potrebnih, če bodo oblasti dajale vse več pravic istospolno usmerjenim.

Napovedali so namreč odstop od vseh pogodb o izvajanju karitativnih dejavnosti, ki jih je sklenila z mestom, če bo slednje vztrajalo pri pravici istospolno usmerjenih do poroke. Brez pomoči bi tako lahko med drugim ostalo več desettisoč brezdomcev na ulicah Washingtona, za katere pogodbeno skrbi cerkev.

Naslednji mesec naj bi namreč območne oblasti sprejele zakon proti diskriminaciji gejev in lezbijk, cerkev pa se boji, da jih bo ta odlok pripeljal v zanje nesprejmljive situacije kot je to, da bodo morali svojim zaposlenim, ki so v istospolnih zvezah nuditi iste pravice kot heteroseksualnim, poroča Washington Post.

''Mesto nam sporoča, če želite delati z nami, morate razmišljati in delovati sekularno. Za nas pa je to velik problem,'' je dejala predstavnica nadškofije Susan Gibbs.

Katoliška cerkev je ena od več deset neprofitnih organizacij, ki v sodelovanju z mestom pomagajo socialno ogroženemu prebivalstvu. Trenutno humanitarne službe washingtonske nadškofije zagotavljajo zdravstveno in materialno oskrbo za približno 68.000 ljudi. Predstavniki mestnih oblasti pa pravijo, da gre za nedopustno izsiljevanje s strani cerkve.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (158)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

uboga.pika
14. 11. 2009 20.07
Kancijan...drugorazrednega folka ni.Sama katoliška vera uči,da smo pred Bogom vsi enaki. W. nadškofija,z grožnjo in ustrahovanjem želi doseči svon namen.Ne zanima jih,če 68 tisoč ljudi ostane brez pomoči,izbrali so učinkovito obliko protesta,ki jo sam Bog,ne bi dovolil.RKC je zrcalo Božjega usmiljenja,igra pa se z ljudmi in če ni po njeno,jim vzamejo še dostojanstvo? Jaz sem kristjanka,hodim k maši,molim in grem k Sv spovedi ter prejemam obhajilo.Vendar verujem v Boga,ne v cerkev.Slep je tisti,ki časti RKC. Ti povem,kaj vidim v svoji domači župniji?Vidim 50 ljudi,ki delajo za karitas in razne druge doborodelne organizacije in akcije.In veš koliko jih dejansko dela iz ljubezni do Boga in bližnjega?Samo 15 in med njimi ni duhovnikov,ni škofov,ni župnika.To so samo naše sestre uršulinke in nekaj starejših gospodinj,ki ves svoj prosti čas posvetijo ubogim in trpečim.In delajo še marsikaj,kar ne bi potrebovale.Kapo dol. ONI SI ZASLUŽIJO VES BLAGOSLOV,ONI SI ZASLUŽIJO VSO ČAST IN SLAVO.NE PA TISTI,KI JIH ZAGOVARJAŠ. Posplošuješ delo v župnijah in cerkvi pripisuješ vse usluge.Poznam župnike in ostale redovnike in redovnice,kateri opravljajo svoje poslanstvo,vendar teh je malo.Zelo malo. Najvišje glave cerkve,med tem ko se nekateri borijo za življenja,pa se vtikajo v politiko in tam vlagajo ves svoj denar in energijo.Sram naj jih bo,SRAM! Hm,praviš,da je članek dosegel svoj namen?"Ti si Peter skala in na to skalo bom zidal svojo Cerkev!"...gotovo pa Bog ni vedel,kaj bo človek iz te cerkve naredil.
asven
14. 11. 2009 18.36
kancijan, čeprav je RKC uspela da časopisi prenehajo pisati o papežu in njegovem partnerju celo v Italiji,ostaja dejstvo,pridigajo eno kar velja za ovčice AMPAK ne ozirajte se na to kako živimo in kaj pridigamo mi, ali ni to izprijeno???
SvetJeZadet
14. 11. 2009 18.23
Audy, 14.11.2009, 16:42 "...ker družbi vsiljujejo svoje poglede in od nje zahtevajo brezpogojno sprejetje pravic, ki si jih oni izmislijo..." ONI so si IZMISLILI pravice?!? Izmislil si jih je človek že davno v preteklosti. In če je nekdo homoseksualec, še ne pomeni, da mu je odvzeta pravica do poroke. Isto je z otroci - vsak (duševno in fizično zdrav) človek ima pravico do otroka. In pravice imeti otroka si istospolni partnerji niso izmislili – kot človeku jim je bila dana. Nekaterim so pravice kratene od ljudi, ki ne vidijo dlje kot do konice svojega nosu.
SvetJeZadet
14. 11. 2009 18.20
kancijan, 14.11.2009, 16:17 Tudi jaz sem katoličanka in verujem, da je nekaj nad nami. Ampak ne prenesem tistih cerkvenih odposlancev, ki se vozijo z avtomobili, vrednimi ok. 20.000 EUR; tistih župnikov, ki zaračunajo pogrebno mašo, kljub temu da je za pokojnika bilo plačanih čez 70 maš (kar pomeni ok. 1200 EUR zaslužka v enem dnevu); tistih župnikov, ki imajo v farovških vrtovih nasajena grmovja in drevesa, vredna čez 2000 EUR (verjemite, poznam 2 taka župnika); prav tako ne razumem, zakaj tisti v Vatikanu potrebujejo osebne krojače. In še bi lahko naštevala. Ne moti me toliko, da imajo ljubice (v bistvu sem za odpravo celibata). Zelo me pa moti, da so od tistega na vrhu pa do neke čisto male župnije skoraj vsi požrešni na denar, medtem ko pa nekateri verniki nimajo ničesar, kar bi dali otroku v usta. Ampak Jezus in evangelisti (katerih nasledniki so župniki), je živel preprosto in skromno življenje. In po njemu bi se po moje naj župniki zgledovali. Da bi pa neko organizacijo, katere osnovni namen je tako ali tako pomagati ubogim, za vsako dobro delo hvalil, se mi pa ne zdi smiselno. Da pa neka taka organizacija postavlja ultimate in bi zaradi neke njene muhe trpelo 68.000 ljudi, je pa po moje smrtni greh. In kaj bi se zgodilo, če ti pomoči potrebni več ne bi bili deležni pomoči? Tudi ti bi začeli sovražiti istospolne partnerje in tako bi človeštvo tonilo v še večjo sovražno nastrojenost in nestrpnost.
roky13
14. 11. 2009 18.11
@thc_4u točno tako!!
thc_4u
14. 11. 2009 16.45
kancijan,,,,dej si malo zamisli kaj pises....preberi si se enkrat tvoj komentar,in se postavi na realna tla....a ti ves kaj vse cerkev počne??
Audy
14. 11. 2009 16.42
Velik problem je tudi pojem nestrpnosti, ki si ga vsak razlaga po svoje. Tudi gejem bi lahko rekli nestrpneži, ker družbi vsiljujejo svoje poglede in od nje zahtevajo brezpogojno sprejetje pravic, ki si jih oni izmislijo. Prej omenjena karta homofobnosti tu igra vlogo asa. Če se začne ogledalo obračati v obe smeri, vidimo da smo vsi isti.
Audy
14. 11. 2009 16.24
slosap, bolj v smislu, če nisi na strani gejev, si skoraj homofob. V tej tematiki geji in levičarji puščajo zelo malo prostora za nevtralnost. Še če rečeš da nisi za nikogar, bi nekateri rekli, da si homofob, ker ne podpiraš gejev. Če pa zagovarjaš konzervativno stališče, potem pa sploh izpadeš kot negativec, čeprav nikoli ne rečeš, da sovražiš te ljudi in jim želiš hudega.
kancijan
14. 11. 2009 16.17
Ne morem verjeti, ko berem vaše komentarje. Nas katoličane vsepovprek zmerjate in se delate norca iz Cerkve. Ko človek bere vaše pisanje dobi vtis, da pri nas v Sloveniji niso drugorazredni homoseksualci, ampak katoličani. Po vašem mnenju je vsako človekovo nagnjenje in delovanje čisto v redu, samo biti katoličan - to pa je slabo, da slabše ne more biti... Ali niste v bistvu nestrpni vi, ne pa katoličani? Če vzamemo za primer samo tale ubogi članek, ki je povzročil vsesplošno blatenje Cerkve. Ali ste ga zares dobro prebrali? Dobro, več kot očitno je, s kakšnim namenom je bil napisan. In očitno je svoj namen dosegel. Prav rad bi tole novico videl v originalni verziji. Sam namreč med vrstnicami berem naslednje pomembne podatke, ki jih vsi skupaj gladko pozabljate: Katoliška Cerkev v Washingtonu je državi postavila pogoj: če boste vztrajali pri pravicah istospolno usmerenih do poroke, bomo prenehali s svojo pomočjo, katere je deležno 68 000 ljudi. V redu - Cerkev je postavila pogoj. Sedaj pa mi povejte: ali ima pravico delati s svojim denarjem kar ji paše? Prostovoljno je očitno dolga leta z njim pomagala državi pri skrbi za uboge. Tega po zakonu ni dolžna. zaradi svoje narave pa je to očitno spoznala kot svoje poslanstvo. Ali si vsi tisti, ki se zgražate nad Cerkvijo in pljuvate po njej zavedate koliko sredstev je v preteklih letih prav ta ista Cerkev namenila ubogim? In niti eden izmed vas ne premore toliko poštenja, da bi zapisal vsaj pribl. takole: "Dobro, vsaka jim čast, da so doslej pomagali, ampak menim, da tako postavljanje pogojev ni v redu..." Ne, vi zagrabite ko butci za kost, ki vam je nastavljena in začnete v zadnjem času tako priljubljeno igrico v Sloveniji: "Udri po siromaku!" - beri po Cerkvi. Malo se zamislite nad sabo in svojo nestrpnostjo. Toliko dobrega kot je Cerev storila za ljudi, tudi in zlasti v Sloveniji, pač mora nekaj pomeniti. Tisti, ki tega ne vidi in prizna je zaslepljen. Sprašujem se, zakaj je vedno, ko je v kakšnem članku omenjena Cerkev ali pa katoličani vedno taka huda polemika, vedno toliko zlivanja gnojnice, zmerjanja, hujskanja...? Bolj ko razmišljam, bolj mi je jasen samo en odgovor: Očitno Cerkev in kristjani (predvsem katoličani) uspešno nastavljajo tej naši družbi ogledalo. Ko se v njem vidim, kako zelo ubog in umazan sem si seveda tega ne priznam in kriv je - kdo drug kot zrcalo. Kot katoličan, ki se vsak dan sproti spopadam s svojimi slabostmi in skušam tako kot večino drugih živeti kot nas je učil Jezus in delati dobro, vas torej prosim, da prenehate s svojo nestrpnostjo in nas pustite pri miru. hvala.
uboga.pika
14. 11. 2009 16.07
No, jaz pa bolj stojim trdno za vsem kar "mislim",vendar ne rečem vsega,ravno za to,ker vem,da tega,ta isti folk,ne bo razumel.Za to sem mislila,da je morda bolje poskusit razložit svoje stališče na bolj kulturen način (vem,si poskušal) ali poskusit bit tiho,kot imeti prav,ker večinoma naletiš na "zid". In te razumem,tudi sama nestrpnosti ne prenesem in tudi sama včasih izgubim potrpljenje.Pa še sama sem tudi nestrpna.Človeški DNK,šment. :) Slab dan mine,besede pa ostanejo. :)
roky13
14. 11. 2009 14.54
uboga.pika že leta se matram z mirnim tonom pogovarjat s takimi ljudmi ampak enostavno ne gre. sem pacifist, liberalec, ... vglavnem mam rad vse ljudi (ki imajo radi druge ljudi). Ne morm pa držat jezika takrat ko se oglasijo taki ki sovražijo sočloveka zato ker je drugačen. in to drugačen na tak način ki se širše publike sploh ne tiče! ponavadi tak članek preberem in spodaj vidim samo komnetarje kakršni so bili tu, preberem prvo stran z velikim cmokom v grlu, ga pogoltnem (metaforično :) in grem dalje. danes pa sem že tako ali tako imel bolj slab dan in kar je je. še vedno pa zelo zelo zelo trdno stojim za tem kar sem napisal :)
coprnjak
14. 11. 2009 14.49
ni stvar o tem a je al ni.......gre le za preprosto stvar, vsak ekstremist je pri nas več vreden kot navaden normalen človek. To pa ni prav.
coprnjak
14. 11. 2009 14.47
wild_rose kako, da si zunaj zoo-ja?
uboga.pika
14. 11. 2009 14.44
Roky13,vidim,da si si izboril priljubljenost :) Čeprav se delno strinjam s tabo,pa morem rečt (seveda brez zamere),da žalit homofobe in vse tiste netolerantne ljudi,kateri širijo nestrpnost,ni ravno zgled strpnosti.Jaz osebno se tudi ne strinjam z njimi,včasih bi jih najraje sunila nekam,vendar se potem zavedam,da noben človek ni sam kriv,da tako razmišlja.Vse je stvar vzgoje in tvoja kritika,ni bila ravno konstruktivna.Če ti nekdo reče,da si pe-der,ker podpiraš in zagovarjaš njihov način življenja,ne ga pljunit,raje mu z dialogom in tehtnimi argumenti izpodbij vsakršno teorijo,s katero se ne strinjaš. Žaljenje je pa znak nemoči,oziroma,rešilna bilka. Jaz sama imam dekle,vendar se za nobeno ceno,pada me kamenjajo,ne bi spuščala na isti nivo.Niti podrazno.
14753
14. 11. 2009 14.43
hahaha, spet primer enakosti pred bogom
AlexanderWhite
14. 11. 2009 14.42
bolano, saj niso geji, ped-ri, homi-či, kakorkoli rečeno stvori, normalna osebnost je!!!!
wild_rose
14. 11. 2009 14.32
talit: Boga ni! To da ga ne vidim še ne pomeni da obstaja!
kenowah
14. 11. 2009 14.26
Beno23 kako veš da boga ni? potem tudi ti ne obstajaš ker te ne vidim!
slosap@yahoo.de
14. 11. 2009 14.19
še enkrat, članek sploh ne govori o Bogu in podobnih zadevah, ampak o tem, da se RKC v Washingtonu boji, da bo morala plačati svojim zaposlenim več. Citat iz članka: da jih bo ta odlok pripeljal v zanje nesprejmljive situacije kot je to, da bodo morali svojim zaposlenim, ki so v istospolnih zvezah nuditi iste pravice kot heteroseksualnim...
rubikon
14. 11. 2009 14.18
detict, ti bi tud moral nekaj na smrček dobit, al pa it nekam, kjer bi se počutil diskriminiranega. roky13, vsaka ti čast! veliko "pametnim" tule gor si lahk za zgled!!! če bi jih tule gor vsaj nekaj imelo pol tako mišljenje, kot ga maš ti, bi zdajle vsi pljuvali po cerkvi, ker si dovoli tako izsiljevanje, ne pa po homoseksualcih. upam, da je med temi 68.000-imi, ki jim cerkev zdaj pomaga, tud kak homoseksualec. pol pa pravijo, da smo pred Bogom vsi enaki. oni že zdaj delajo razlike med ljudmi in širijo nestrpnost. naj se raj posvetijo dušnemu vzgajanju župljanov (in sebe), kot pa da so sovražno nastrojeni!