Tujina

'Branil bom naš narod'

Haag, 01. 03. 2010 09.42 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
M.M./STA/D.L.
Komentarji
65

Karadžić ni presenetil. Svojo obrambo pred haaškimi sodniki je začel z besedami: "Srbska vloga v bosanski vojni je bila pravična in sveta."

Edini načrt, ki smo ga imeli, je bila ohranitev naših glav, premoženja in ozemlja. Radovan Karadžić

Nekdanji predsednik Republike srbske Radovan Karadžić je na Mednarodnem sodišču za vojne zločine na območju nekdanje Jugoslavije začel predstavljati svojo obrambo. Njegove besede so bile pričakovane: "Srbska vloga v bosanski vojni je bila pravična in sveta". Za izbruh vojne je obtožil Bošnjake.

Sojenje se je začelo oktobra lani, Karadžić pa je vložil prošnjo za preložitev sojenja. Danes mu je sodnik sporočil, da je zavrnjena, poroča britanska spletna stran BBC. Obtoženec še naprej zatrjuje, da je nedolžen, dejal je, da bo "branil naš narod, ki se je 500 let boril za svoj obstoj. Imamo dober primer. Imamo dobre dokaze," je povedal Karadžić, ki ima dva dni časa, da predstavi obrambo, v sredo pa bodo tožilci predstavili svojo prvo pričo.

"Tukaj bom predstavil čisto resnico,“ je dejal in dodal, da so bili vsi konflikti, ki so nastali ob razpadu skupne države, posledica boja za ozemlje, ki je potekal med Srbi, Hrvati in Muslimani. "Vse, kar so Srbi storili, se obravnava kot zločin. Srbi so se branili," meni Karadžić.

Radovan Karadžić
Radovan Karadžić FOTO: Reuters
Muslimani so začeli bosansko vojno. Radovan Karadžić

Karadžić je že v preteklosti trdil, da so tisti bosanski Srbi in njihovi voditelji, ki so sodelovali v vojni, vodili obrambno vojno. Napovedal je, da bo dokazal, da "ni bilo niti misli, kaj šele načrta" o etničnem čiščenju, za vodenje katerega proti Bošnjakom in Hrvatom ga med vojno v BiH med drugim obtožuje haaško tožilstvo.

Kaj je bil cilj bosanskih Srbov?

Cilj bosanskih Srbov po njegovih besedah ni bilo oblikovanje Republike srbske, ampak ohranitev Jugoslavije. Če bi jim bila zagotovljena srbska konstitutivna enota, pa bi bili pripravljeni sprejeti neodvisno državo BiH, je dodal.

Za izbruh, vodenje in podaljševanje vojne je Karadžić krivdo pripisal tudi zahodnim silam na čelu z Nemčijo, ki so prezgodaj priznale neodvisnost Hrvaške in BiH.

Karadžić je za izbruh vojne obtožil "fundamentalistično jedro" glavne bošnjaške Stranke demokratske akcije (SDA), ki je vodilo "vojno politiko" v korist Bošnjakov na škodo "krščanske večine - Srbov in Hrvatov". Kot osnovi cilj tega jedra SDA pa je izpostavil oblikovanje islamistične države na podlagi "nezakonite odcepitve".

Bistvo zahteve SDA je bila, da je BiH "stoodstotno njihova", Srbi in Hrvati pa morajo poslušati, je dejal Karadžić, ki meni, da je politika te stranke še danes enaka, dokler bo tako, pa "mirne BiH ne bo".

'Streljali na svoje, da bi lahko obtožili Srbe'

Karadžić, ki je obtožen za genocid zaradi pokola več kot 8000 Bošnjakov v Srebrenici, je najhujši zločin po 2. svetovni vojni označil kot "reakcijo na provokacije" bošnjaških sil v tej enklavi. Za žrtve, ki so jih zahtevale eksplozije na sarajevski tržnici Markale ter obstreljevanje ljudi v vrsti za kruh, je obtožil "oblasti v Sarajevu". Streljanje na lasten narod, da bi za to okrivili Srbe, pa je označil za del ideologije teh oblasti.

Karadžić prav tako trdi, da ne ve ničesar o taboriščih za več tisoč nesrbskih prebivalcev in njihovem mučenju. Kot je dejal, je šlo le za "zasebne centre za ljudi, ki zaradi bojev niso imeli kam in so te centre sami upravljali".

Česa je Karadžić obtožen?

64-letnik je obtožen, da je vodil kampanjo etničnega čiščenja Bošnjakov in Hrvatov med vojno v BiH, ki je med letoma 1992 in 1995 terjala okoli 100.000 življenj. Obtožnica ga v 11 točkah bremeni vojnih zločinov, zločinov proti človečnosti in genocida. Karadžić, kot smo že poročali, vse obtožbe zanika.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (65)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Abacus
03. 03. 2010 21.17
Obstaja rek: Kdor ima moc naj se je vzdrzi! Vidim pa ,da na Balkanu radi podtikamo krivdo en drugemu in jo se celo izvazamo ,namesto da bi sprejeli vsak svoj kos pogace!
sottozero
02. 03. 2010 08.46
Vse žrtve štejejo in vse žrtve so NESMISELNE !
sottozero
02. 03. 2010 08.46
Škoda, ker ne sodijo tudi "bošnjaškemu političnemu vrhu", da bi razjasnili pokole nemuslimanskega prebivalstva (Srpskega pretežno in tudi Hrvaškega) s strani "Armije BiH in muđahidov", ki so opravljali umazano delo v "imenu osvoboditve". Se pa strinjam, da sodijo, obsodijo in zaprejo VSAKEGA vojnega zločinca, ne glede na vero, nacijo, državljanstvo ali predel sveta na katerem je zločine zagrešil.
minotaver
02. 03. 2010 06.08
Se strinjam poksi592, celotna zadeva je tako komplicirana in obsežna, da brez znanja razpredat nima smisla. Tukaj se oglašajo večinoma primerki brez osnovnega, kaj šele kompleksnega znanja o vojni v BiH. Torej vsi "pametjakoviči", razno gradivo v roke in potem komentirat, ne pa na podlagi enega članka pametovat.
hendikep
01. 03. 2010 23.19
bogi srbi celi svet je proti njim a oni reveži se samo branijo zjučeraj so ljubili srp in kladivo danes so že sveti narod ubogi ruski c..... vsem življenju so se naučili dve stvari dobro lagati in vedno imeti pripravljene opanke.
enopitar@hotmail.com
01. 03. 2010 23.05
mojster laži!!
Srbenda
01. 03. 2010 21.59
gozdar1 01.03.2010, 19:13 -1 Samo dve vprasanji: - koga je oborozila JLA - kdo je s topovi,.. obstreljeval sarajevo.. Odgovor na ti dve vprasanji, da tudi tistega, ki je zacel vojno v BIH.. -------- To ti bo najbolje razlozil Francoski General: Pjer-Mari Galoa(Pierre Marie Gallois).!
jorgovan1960
01. 03. 2010 21.57
Gangrena666 01.03.2010, 17:28 4 Tudi sam sem veteran in lahko potrdim, da smo ujete vojake JLA nahranili jim podarili civilna oblacila in jih poslali domov. vinadap 01.03.2010, 16:13 3 Srbenda - tukaj si pa šel malo predaleč. Tudi sam sem bil l.91 v slovenski vojski,kot prostovoljec,pa ti povem,da so pri nas vsi pripadniki nekdanje JNA,ki smo jih zajeli ( bilo jih je ogromno )preživeli v nasprotju z vašo vojsko v Bosni,ki so vršili likvidacije nad zajetimi nasprotniki. Tako,da ne bi o tem kaj več TOČNO TAKO..AMPAK SLOVENCI SO CIVILIZIRANI NISO VERSKI FANATIKI ....TUKAJ SE NI UBIJALO UJETNIKE....TO POMENI DA SO SLOVENCI OSTALI LJUDJE IN TOKRAT KO JE BILA VOJNA...NEKATREI T U BOSNI KI DANS TUKAJ TROSIJO SVOJO RESNICO NISO USPELI USPELI...UBIJENJE VOJAKOV V POVLAČENJU JE VOJNI ZLOČIN.....TEMU SO BILI PRIČE V TEM KONVOJU KNADSKI VOJAKI.....TAKO DA SE TUKAJ MNIMA KAJ POLEMIST.....VSAK NAJ ODGOVARJA ZA TISTO KAR JE NAREDIL IN MIRNA BOSNA
profesionalec
01. 03. 2010 20.41
človek se izmika dokler se lahko, končal bo pa kot Milošević ! Kar si seveda ne zasluži, zasluži si dosmrtno.
TV-MindControl
01. 03. 2010 20.27
jugoslovan
01. 03. 2010 19.35
Srbenda muslimani so imeli orožje proti koncu vojne ! Moj stric je imel leta 92 ko je padel v borbi 3 metke v puški zato prosim brez neumnosti ! Ko nekateri takole zagovarjajo agresijo Srbije žalostno a si želim da bi tudi v Sloveniji malo bolj počilo pa me zanima če bi še take neumnosti govorili !
gozdar1
01. 03. 2010 19.13
Samo dve vprasanji: - koga je oborozila JLA - kdo je s topovi,.. obstreljeval sarajevo.. Odgovor na ti dve vprasanji, da tudi tistega, ki je zacel vojno v BIH..
generator
01. 03. 2010 17.44
To, da je bila celotna evropa proti Srbom se ji bo nekoč še kako maščevalo. Slej ko prej bo zavladal islam.
Spetsnaz
01. 03. 2010 17.28
Tudi sam sem veteran in lahko potrdim, da smo ujete vojake JLA nahranili jim podarili civilna oblacila in jih poslali domov. vinadap 01.03.2010, 16:13 3 Srbenda - tukaj si pa šel malo predaleč. Tudi sam sem bil l.91 v slovenski vojski,kot prostovoljec,pa ti povem,da so pri nas vsi pripadniki nekdanje JNA,ki smo jih zajeli ( bilo jih je ogromno )preživeli v nasprotju z vašo vojsko v Bosni,ki so vršili likvidacije nad zajetimi nasprotniki. Tako,da ne bi o tem kaj več.
SharkAA
01. 03. 2010 17.27
@Srbenda: in zakaj bi Slovenci, ki so BRANILI svojo domovino, odgovarjali za svoja dejanja?! A se tebi že malo kisa? Malo razmisli, kaj so počeli pripadniki JLA v Trzinu, Limbušu, Pekrah, Gornji Radgoni in ostalih slovenskih mestih. A je bila Operacija Oluja mogoče vojni zločin? Pa Operacija Maestral tudi ali kaj? Ne dragi moj. V vseh zgodovinskih učbenikih sta smatrane kot OSVOBODILNE.
Spetsnaz
01. 03. 2010 17.24
Cela vojna v Bosni je bila ena velika in tragicna neumnost !
srpko
01. 03. 2010 17.12
Srbi imamo svojo resnico o dogajanjih v bosni. Muslimani in hrvati pa svojo. In to je pogovor prepričanih. Tako da je brez veze ta debata.
SLOVENIASTAN
01. 03. 2010 17.08
kaj je blo je blo dejstvo je da so svimjarije vsi delal in da muslimani niso ble nobene nedolzne ovcke ,se so se tud med sabo pobijal eni pozablajo se cetrto vpleteno stran vojska Fikreta abdica iz Kladuse ,kar pa se tice Haga pa je samo predstava za sirse mnozice ,kolk je te americanov odgovarjalo za zlocine nad ljudmi ,noben normalno kr tistih 2miljona vietnamcev pa pol miljona iracanov je verjetno samomor naredlo al kaj, pa v afganistanu non stop cujes ups ups pardon ko kao po pomoti raketirajo pa pa pobijejo pol sole sam oni lahk kr so americani ne
poksi592
01. 03. 2010 16.58
Karadžić se je sicer v svojem komentarju v večini zelo spretno izognil konkretnim zadevam, za katere je obtožen. Žal pa precej tega, kar je povedal, temelji na realnem stanju. Samega koncepta vojne in njenega proženja preprosto ni mogel kreirati sam, cilji nacionalističnih strank pa so danes v Bosni popolnoma enaki, kot so bili takrat. Razlika je v tem, da Srbi v Bosni več nimajo nacionalne večine, kot so jo imeli še v 60-tih letih in so s tem skupaj s Hrvati avtomatsko postavljeni v skupino "zaščitenih manjšin", kot bi to želeli nareditit Amerikanci in so spet to v Butmirju tudi poskušali. Amerikanci pač države ne vidijo drugaće kot večinske, ali skozi eno nacijo ali pa skozi njihov talillni lonec, kompromisov niso sklepali nikoli. Poleg tega jim pozicija muslimanov, kot najštevilčnejših v Bosni zelo odgovarja, saj tako državam, kjer se nahaja njihov glavni interes pokazujejo, kako dobri so do muslimanov. Seveda je jasno, da če bi bili najštevilčnejši narod v Bosni Srbi, bi podporo Američanov lahko imeli tudi oni ali pa jih vsaj ne bi prisiljevali nazaj v zvezo iz katere so že odšli. TOlažba za Srbe in Bošnjake v BiH je lahko samo to, da so v tej državi Hrvati na nivoju identitete dejansko popušili še bolj. Tudjman jih je prodal, da se je lahko neovirano šel oluje, nevihte, strele, poplave in druge vremenske neprilike. Od tu dalje pa bi lahko zgodbo razpredal, kamor bi hotel in to je tudi rezime mojega pisanja: zadeva je prekomplicirana, da bi jo lahko stigmatizirali in tisti, ki to počnejo so bedaki, ker ne razumejo tega, da tega ni mogoče razumeti.
Hilarij71
01. 03. 2010 16.55
bogatarit 01.03.2010, 11:06-5 pravi: "...če američani be zaustavili ofenzivo pred Banja luko-srbske krajine ne bi bilo več...." -----------------------------------... je: Clinton je res poklical Tuđmana naj ustavi vojsko na poti v Banja Luko, vendar iz enega samega razloga: Zato, ker ga je pred tem poklical Milošević in mu rekel, da naj umakne hrvaške enote ispred Banja Luke in naj se vrnejo v dogovorjene meje, če ne bo on (Milošević) poslal 2 ali 3 divizije iz Srbije - samo za to, da naredi malo balansa. In da se te divizije ne bodo ustavile niti do do Zagreba.Še Isto minuto je Clinton klical Tuđmana in ga ozmerjal kot majhnega otroka. Hrvatje so se potem umaknili na dogovorjene meje. Vse to lahko najdete v memoarjih Alije Izetbegovića - njemu se pa ja verjame?