Tujina

Boj proti skrajni desnici

Berlin, 04. 02. 2007 09.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Nemčija si bo prizadevala, da bi v Evropski uniji zanikanje holokavsta postalo kaznivo dejanje.

Poljski diplomati pa so po poročanju spletnega biltena EUobserver obenem zahtevali, da se v okviru nemške pobude v EU kaznuje tudi uporaba izraza poljska taborišča smrti, saj naj bi ta namigoval na to, da so taborišča zgradili Poljaki in ne nacistične oblasti.

Nemčija želi v času svojega predsedovanja Evropski uniji izpeljati pobudo, da bi zanikanje genocida nad Judi med drugo svetovno vojno postalo kaznivo dejanje v vseh državah članicah unije. Načrti Berlina pa bi lahko naleteli na precejšnje nasprotovanje v nekaterih državah članicah.

Na Poljskem je že v veljavi zakon, ki predvideva zaporno kazen do treh let za vse, ki zanikajo nacistične in komunistične zločine
Na Poljskem je že v veljavi zakon, ki predvideva zaporno kazen do treh let za vse, ki zanikajo nacistične in komunistične zločine FOTO: Reuters

Nemška pravosodna ministrica Brigitte Zypries je v začetku januarja pobudo utemeljila z zaskrbljenostjo nad ponovno krepitvijo dejavnosti in nasilnih dejanj skrajnodesničarskih skupin po evropskih državah. Glede na svojo nacistično preteklost se Nemčija prav tako počuti zgodovinsko dolžna prispevati k uveljavitvi skupnih evropskih kriterijev v boju proti skrajni desnici.

Kazen do treh let

O predlogu naj bi pravosodni ministri držav članic razpravljali aprila na zasedanju v Luksemburgu. Če bo nemški predlog dobil potrebno podporo, bi revizija holokavsta v prihodnosti lahko bila kaznovana z zaporno kaznijo do treh let. Zanikanje holokavsta je že zločin v Nemčiji in Franciji, kjer je po zakonu iz leta 1990 za to kaznivo dejanje uveljavljena zaporna kazen enega leta in denarna kazen.

Države, ki so bile nekoč del sovjetskega bloka, pa bi lahko terjale, da se v okvir nemškega predloga vključijo tudi zločini komunističnih oblasti po drugi svetovni vojni. Na Poljskem je že v veljavi zakon, ki predvideva zaporno kazen do treh let za vse, ki zanikajo nacistične in komunistične zločine, ki so bili izvršeni v obdobju od začetka nemške invazije 1. septembra 1939 do padca komunizma 31. decembra 1989.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (55)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User202826
05. 02. 2007 15.54
Ja,point je v tem kot je nekdo napisal za vse enako. Naj se židje nehajo že imet za superiorno raso. In holokavst je vprašljiv ravno zaradi tega, ker niso bili samo židje žrtve 2 sv.vojne.In kaj zdaj iz to Nemčijo? Koliko let bodo pa še plačevali in opravičevali svoja zgodovinska dejanja? Kdaj se bo končno Ameriška vojska spokala od tam?
Rexar
05. 02. 2007 15.43
Spostovani, poanta je v tem da so judje ( v prihodnje uporabljam star slovenski izraz ZIDJE
User109940
05. 02. 2007 15.27
Eni zivijo v zgodovini in izvajajo podobne stvari na drugih, za nas ostale pa je zgodovina zgodovina iz katere se poskusamo nekaj nauciti. Potegniti nekaj dobrega (nauk) iz veliko slabega. Ta nauk po 2. svetovni vojni bi bil: vojne nikoli vec! Pa ne glede na poznavanje zgodovine. Sicer je pa ocitno, da snovalci in podporniki temu zakonu krsijo oz. zanikajo morijo nad ostalimi (tudi mi, Slovani smo bili na spisku za odpis). Pa vendar zivimo dalje, v sedanjosti in za boljso prihodnost z nauki ter izkusnjami iz zgodovine. Edino kar bi bilo lahko kaznivo je to, da v solskih ucbenikih navajajo lazi in zanikajo katerakoli grozodejstva. Ne smemo pozabiti, da cloveska zgodovina ni le zidovska zgodovina in da tu zivimo tudi drugi, ki se nam je oz. se se vedno godi krivica. Ker pa mi ostali nismo zidje, smo kot izgleda iz vsega povedanega, nicvredni. E, tu se pa stvar konca. Za vse enako ali pa nic.
User202826
05. 02. 2007 15.22
Še enkrat ponavljam vprašanje. Morda pa giovanne ve odgovor. Ali obstaja tudi beseda za genocid in teror ki ga židje izvajajo na Palestinci?
User203475
05. 02. 2007 15.18
se strinjam vegos
User2757
05. 02. 2007 15.12
Da smo si na jasnem: Vsako nesmiselno nasilje, ki služi interesom tistih pri koritu, je zločin. Pa naj bo to na Bližnjm vzhodu, v Afriki, v Latinski Ameriki ali pa v Evropi. Moti pa me izpostavljanje le določenih zločinov in privilegiranje le določenih žrtev. Naj bo za vse enako ali pa sploh nič.
User198123
05. 02. 2007 15.11
No, še zmeraj mi ni jasno od kdaj se zapira ljudi zaradi žaljenja ljudi. Morda se kaka kazen plača, če užališ koga osebno. Sploh mi pa ni jasno zakaj bi drugi "plačevali" za slabo vest Nemcev in njihovih zaveznikov med drugo svetovno. To je njihov problem.
User106968
05. 02. 2007 15.08
@giovanne spet kar nekej nakladaš.Če nekdo v 3000 letih ne uporablja zemlje,pa se kar naenkrat zmisli da bo sedaj s5 tam živel kar lahko tam usidra? Edina razlika med musliti in židi je v denarju.Ker ga eni nimajo se ne morejo enakopravno borit.Pika.Ni prav da umirajo civilisti, na nobeni strani, a kar seješ to žanješ.Po tvoji logiki, bi potem tudi mi Slovenci lahko zahtevali nazaj vso svojo zemljo za recimo, 2000 let ane? Tako, pol Avstrije, Furlanijo, Istro,...Bravo. Se strinjam s tabo ja, ampak neizvedljivo. Seveda, če pa bi meli kup tankov, pa raket itd, bi malo invadirali, malo levo in desno, pa bi si priborili vse nazaj ane.Židje ste zapečatili lastno usodo, ko ste Jezusa na križ pribili,...Vse se vrača, vse se plača....
User202826
05. 02. 2007 15.06
ne Giovanne,to ni normalno kar židje počnejo palestincem. Slovenci nismo tako neumni da ne bi vedeli kaj se v resnici dogaja.
User203475
05. 02. 2007 15.05
ota, a te admin na mara kej preveč:))))
User202826
05. 02. 2007 15.05
jaz se strinjam s tabo Vagos.
User202826
05. 02. 2007 15.03
VAGOS ti si car. Popolnoma se strinjam.
User102857
05. 02. 2007 15.00
pa to ni normalno več kr tle gor pišete.. ENOSTAVNO NI!!
User202826
05. 02. 2007 14.58
uf,kaj bi vse napisala pa me bo zihr admin zbrisal. Pa poskusimo samo s temle. Židje obstajajo in tega na žalost ne more nihče zanikat. Vendar živijo na tuji zemlji!!!
User102857
05. 02. 2007 14.53
zaradi rimljanov, babiloncev, grkov in ostalih ki so uničili vse.. sicer pa je zgodovina zelo komplicirana imaš pa lepo na kratko razloženo na slovenski wikipedii. ciao vagos..
User2757
05. 02. 2007 14.41
Nesramen? Jaz sem samo nekaj vprašal - če je ta zemlja že skoraj 4000 let pripadala vam, zakaj je niste uporabljali ves ta čas?
User203564
05. 02. 2007 14.40
lepa Vagos :) mal so vandral po svetu , pol so se pa odlocil da bi sli pa oni nazaj na "svojo zemljo" ki je bla nekaj stoletij naseljena z drugimi ljudstvi in so zivel dokaj mirno zivljenje dokler ...
User134810
05. 02. 2007 14.39
User102857
05. 02. 2007 14.37
aveš kaj vagos da ti ni treba biti tako nesramen
User2757
05. 02. 2007 14.35
1800 pr. Kr.? In kje ste bili tistih 3750 let?