Tujina

'Bo prihodnje leto že kihanje pandemija?'

Strasbourg, 26. 01. 2010 11.55 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Sars, ptičja gripa in nova gripa – pri vseh je WHO ustvarjal paniko, izkazalo pa se je, da po nepotrebnem, je bilo slišati v Svetu Evrope, kjer so zaslišali predstavnike WHO in farmacevtske industrije.

Posebni svetovalec direktorice WHO za pandemije gripe Keiji Fukada
Posebni svetovalec direktorice WHO za pandemije gripe Keiji Fukada FOTO: Svet Evrope

V Svetu Evrope je ob robu plenarnega zasedanja parlamentarne skupščine potekalo javno zaslišanje odbora za zdravstvo in socialne zadeve na temo razglasitve potencialno lažne pandemije nove gripe. Na njem so sodelovali tudi predstavnik Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) Keiji Fukada, predstavnik Združenja evropskih proizvajalcev cepiv (EVM) Luc Hassel, profesor na univerzi v Münstru Ulrich Keil in nekdanji predsednik odbora Evropskega sveta za zdravstvo in socialne zadeve Wolfgang Wodarg. Wodarg je tudi prvopodpisani pod zahtevo za obravnavo možnih vplivov farmacevtske industrije na razglasitev pandemije nove gripe.

Keil: WHO ne upošteva resnosti virusa, temveč le njegovo razširjenost

Profesor Keil je v uvodnem govoru na zaslišanju kritiziral odzive svetovnih institucij in medijev, ki so ob izbruhu virusa H1N1 zadevo "preveč napihnili“, pozneje pa se je izkazalo, da gre za blažjo obliko viroze. Pri tem je izpostavil, da je bilo obveščanje najprej glede sarsa, potem ptičje gripe in nazadnje nove gripe vedno alarmantno, v vseh primerih pa se je izkazalo, da ni bilo resnih posledic. WHO je v projekcijah napovedoval, da bo lahko umrlo do 500.000 ljudi, dejansko pa jih je umrlo 14.000, je poudaril. Še huje pa je bilo pri ptičji gripi in sarsu. Ptičja gripa je prizadela 350 ljudi, umrl pa ni nihče. Ker se nobena od napovedi WHO ni uresničila, bi bilo nujno spremeniti način obveščanja svetovnih zdravstvenih organizacij na tem področju, je poudaril.

Kot je dejal, virus H1N1 ni bil nov, temveč so ga odkrili že leta 1970, WHO pa je razglasil epidemijo nove gripe in začel kampanjo, ko je že vedel, da ima virus le blage posledice. Ob tem je šaljivo pripomnil, "kaj se bo zgodilo, če bo WHO prihodnje leto razglasil kihanje za pandemijo“. Zato je WHO pozval, naj revidira kriterije za razglasitev nove gripe.

Zaslišanje na odboru za socialne zadeve Sveta Evrope
Zaslišanje na odboru za socialne zadeve Sveta Evrope FOTO: Svet Evrope

WHO namreč, kot je pokazala nadaljnja razprava za razglasitev pandemije, ne upošteva resnosti virusa, temveč le njegovo razširjenost. To je bil tudi glavni očitek glede kriterijev za razglasitev pandemije, ki so bili spremenjeni maja 2009.

Fukada: Grožnja ni WHO, temveč virus

Posebni svetovalec direktorice WHO za pandemske gripe Keiji Fukada pa je dejal, da je WHO kriterije določil po posvetu, ki je trajal dve leti in v katerem so sodelovali znanstveniki in strokovnjaki z vsega sveta. Hkrati pa je zavrnil, da bi na razglasitev pandemije vplivala farmacevtska podjetja. "Pandemija je znastveno dejstvo, ne pa neka obrobna zadeva,“ je dejal na zaslišanju Sveta Evrope. Kot je dejal, kriteriji verjetno niso popolni, da pa bodo na WHO opravili revizijo vseh postopkov in jih po potrebi izboljšali. Poleg tega je rekel, da ni bil WHO tisti, ki je strašil ljudi, temveč virus sam.

Hassel: Države so prosile farmacevtska podjetja, naj izdelajo cepivo

Predstavnik Združenja evropskih proizvajalcev cepiv (EVM) Luc Hassel pa je dejal, da so "vlade same prosile farmacevtska podjetja, naj izdelajo cepivo", in da so naredili takšno cepivo, kot so ga v tako kratkem času pač lahko. Cepivo pa je bilo tudi primerno testirano na več tisoč posameznikih, je še dejal. Glede profita iz tega naslova pa je povedal, da so farmacevtska podjetja veliko investirala v razvoj cepiv in razširitev proizvodnje, še preden so sploh vedela, ali bodo cepiva lahko prodala. Vlade pa so nakupe opravile večinoma v tretji četrtini leta 2009 po razglasitvi pandemije.

Predstavnik evropskih farmacevtskih podjetij Luc Hassel
Predstavnik evropskih farmacevtskih podjetij Luc Hassel FOTO: Svet Evrope

O zaslužkih je prezgodaj govoriti, saj še nimajo podatkov. So pa cene prilagodili glede na zmožnosti držav, tako da je bilo cepivo dostopno tudi v revnejših državah, je dejal. Poleg tega so farmacevtska podjetja WHO donirala 170 milijonov odmerkov cepiv za najrevnejše države.

Hassel je še dejal, da je bilo cepivo sicer res prvič v zgodovini narejeno takoj po izbruhu epidemije, vendar to ne pomeni, da ni bilo primerno testirano. Gre za 60 let izkušenj v izdelavi cepiv, je še dejal. Farmacevtska podjetja so po njegovih besedah v razvoj cepiva investirala okoli štiri milijarde dolarjev, po zadnjih podatkih pa naj bi se na svetu cepilo okoli 38 milijonov ljudi.

Pasquier: Svet Evrope bo preiskavo nadaljeval

Kot je po javnem zaslišanju povedala predsednica odbora za socialne zadeve Maury Pasquier, poslanci v ponedeljek niso izglasovali nujne debate na to temo, kljub temu pa bo odbor v petek odločal o tem, ali pripravi poročilo. Pasquierjeva je ocenila, da je bilo na zaslišanju podanih dovolj dejstev, da odbor preiskavo nadaljuje in izdela poročilo. Na marčevski seji parlamentarne skupščine pa bi lahko opravili nadaljnjo razpravo. Prav tako na junijski in oktobrski seji.

Sicer pa poslanci, kot je bilo slišati, s poročil predstavnika WHO in farmacevtske industrije, niso bili zadovoljni. Kot so dejali, govorca nista predstavila znanstvenih dejstev, ki so vplivala na odločitve pri postopkih, ki so sledili prvemu izbruhu nove gripe v Mehiki.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (83)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Kufer
12. 02. 2010 11.06
@janez2000: zelo se strinjam s teboj.
Kufer
12. 02. 2010 11.05
WHO - plačana lutka v primežu farmacevtskih lobijev.
janez20000
28. 01. 2010 15.39
WHO je kredibilnost izgubil že pred desetletji, ko je označil konopljo za škodljivo drogo. Od konoplje ni nikoli nihče zbolel ali celo umrl, medtem ko zaradi pracetamola (lekadol, koldreks) umre vsako leto nekaj tisoč ljudi, še več pa si poškoduje jetra. Ampak konoplja raste v vsakem vrtu, paracetamol pa proizvajajo farmacevtski giganti....
Samo.Jst
27. 01. 2010 09.04
...denar sveta vladar... če bodo farmacevtski lobiji želeli pandemijo, bo pandemija zajela svet... največji problem je, da ko bo res nekaj resnega zajelo svet, bo kredibilnost WHO-ja in drugih organizacij že tako na psu, da ne bo človeka ki bi jim še verjel.
picajzel
27. 01. 2010 07.23
"Nova gripa" je stara trideset let - panika kot pri stari devici...dala bo prvemu, sam ne umret nedolžna... Pa šalo na stran - kot sem prebrala so se kar dve leti odločali o razglasitvi pandemije ... HALOOOOOOOOOOO...šlo naj bi namreč za novo gripo...Verjetno so vprašal slovenske vedeževalce in so povedal, da se bo čez dve let reinkarnirala gripa in bodo lahk fuuuuuuuuul zaslužl na človeški neumnosti in zastraševanju s smrtjo....
Franc Zabukovec
27. 01. 2010 06.54
vsaka beseda je preveč. o tem kako močan je farmacevtski in zdravniški kartel mafije, pa je bilo tudi že dovolj napisanrga
Azgard
27. 01. 2010 00.43
@slucajnaletu Ne smrdi, da so že meli zdravilo, samo novico bi moral prebrati. Ta vorus nove gripše poznajo že od 1970... Zdaj je pa tko mutiral, da se je bolj razširil. In v novici piše, da se jih je le 38 miljonov ljudi cepilo? To pomeni, da je šlo 99.9% cepiv v nič...
ne.me.basat
26. 01. 2010 22.04
nefretete 26.01.2010, 21:28 0 ne.me.basat 26.01.2010, 19:05 Ne me basat. Mokro in toplo vodo pa si odkril ti. Čestitam. ------------------------------------- ------------------------------------- jap, nekdo od naju žali. kdo bi to bil? ;)
ekskluziv.scena
26. 01. 2010 22.02
Poročajte o vsakem primeru smrti za navadno gripo, pa da vidite paniko;)
slucajnuletu
26. 01. 2010 21.40
A mi lahko nekdo prosm (kot laiku) razloži eno stvar: Kot jaz vem, ponavadi za izdelavo ustreznega cepiva (če sploh) proti novonastali bolezni mine veliko let, ogromno raziskav itd. Kako so lahko ob izbruhu prašičje gripe (torej nekaj novega) že imeli na voljo ustrezno cepivo???? Že tle mi neki smrdi....
nefretete
26. 01. 2010 21.28
ne.me.basat 26.01.2010, 19:05 Ne me basat. Mokro in toplo vodo pa si odkril ti. Čestitam.
MIZANTROP
26. 01. 2010 20.00
Ko so v Ameriko prišli prvi Evropejci so s sabo prinesli prehladna obolenja, ki so bila usodna za kakšen milijon mrtvih v Ameriki. Pred tem pa indijanci prehladnih obolenj niso poznali. A danes ko je vsak trenutek na letalih v zraku povsem nepotrebno vkrcanih en milijon ljudi, je lahko nevarna pandemija kaj hitro tu. Res pa je, da Aids ni več neka udarna medijska tema, saj Aids nima več neke mistične vloge za plašenje ljudske črede ovac.
Rudder
26. 01. 2010 19.49
mojstri manipulacije
ne.me.basat
26. 01. 2010 19.05
je to žalitev, če si tako pameten, da veš, da je panika umetna, nepotrebna in škodljiva? ali če si pogumen in upaš to javno napisat? da ti potem izbrišejo profil? ali je žaljivo po tvoje to, da kritiziramo nekoga, ki si to zasluži in živi od naših pohval in kritik? ali te morda žali to, da se vsi ne strinjamo s tabo? mene nič ne žali tvoje nestrinjanje z mano, z nami. pač pomilujem ljudi, ki padejo na raven, ko verjamejo vse, so z vsem zadovoljni, znajo samo kimat in ubogat in verjet. v svojo škodo in škodo vseh. ne žaljivo: žalostno je to.
Jožajoža
26. 01. 2010 19.03
o tem odločajo samo multi farmacevtske firme.
nefretete
26. 01. 2010 18.38
ne.me.basat 26.01.2010, 18:35 Sama sem bila med temi generali!!! Za konstruktivno kritiko in predloge sem vedno, za žalitve pa ne. Lep pozdrav.
ne.me.basat
26. 01. 2010 18.35
nefretete: nekateri smo bili že med bitko generali. veš, že takrat smo nekateri pisalai, da je panika namenoma ustvarjena, iz pohlepa in podobnih nizkotnih namenov... in ni nujno, da nam mora bit to vsem všeč. in vso pravico imamo kritizirat nekoga, ki živi na naš račun, a ne? vsaj tolikšno, kot imaš ti pravico kritizirat nas. :)
ne.me.basat
26. 01. 2010 18.32
pandemija zaslužkarjev, paničarjev in tiste "elite", ki si želi zdesetkati revno prebivalstvo, saj jim ne prinaša zaslužka... sem komu stopil na rep? :)
nefretete
26. 01. 2010 18.32
vp65 26.01.2010, 15:11 Svoj glas ste že oddali 19 Pridružujem se mišljenju ostalih. Mi smo že lansko jesen govorili, da vse napihujete mediji. Seveda imaš prav, le da mene moti nekaj drugega. Po bitki smo generali vsi! Panika? Zakaj pa nasedate tračem? Tudi ostali resnejši časopisi ali pa drugi nerumeni mediji so poročali tisto, kar so jim ponudili. Da ne bo pomote in da ne boste mislili, kako vehementno sem zdaj pametna, oglašam se na tvoj post zato, ker se večinoma strinjam s tabo, moti me le to, da tako zelo odrihate čez "Kure", pa La Tojo bla bla bla... Takšen je portal 24ur.com. Vzemi ali pusti. Saj jih je še veliko. Meni je všeč.
komarec
26. 01. 2010 18.21
Ta pohlep po bogastvu in denarju, nikamor ne pelje. Vsi smo samo ljudje, vendar nekateri bi bili radi bogovi in zato počnejo vse zato, da bi se jim želja uresničila. Namesto bogovi ostanejo hudiči. Zgodijo se vojne.