Tujina

Bo Hrvaško odnesla 'Nevihta'?

Zagreb/Haag, 02. 02. 2009 16.48 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Grčija nima namena blokirati hrvaških pristopnih pogajanj. Lahko pa se zgodi, da to stori Nizozemska, saj naj Hrvaška ne bi dovolj dobro sodelovala s haaških sodiščem glede operacije ''Nevihta''.

Grško veleposlaništvo v Zagrebu je zanikalo špekulacije, da bi lahko Grčija blokirala hrvaška pogajanja za vstop v Evropsko unijo zaradi nerazrešenih vprašanj, povezanih z makedonsko narodnostno manjšino in avtokefalnostjo makedonske pravoslavne cerkve.

Grška vlada premierja Kostasa Karamanlisa naj ne bi imela namena blokirati Hrvaške.
Grška vlada premierja Kostasa Karamanlisa naj ne bi imela namena blokirati Hrvaške. FOTO: Reuters

''Informacija je neresnična. Ni nobene možnosti, da bi Grčija blokirala Hrvaško na poti v EU,'' je dejal tiskovni predstavnik grškega veleposlaništva Zafeirios Rossidis. Tudi tiskovni predstavnik hrvaške vlade Zlatko Mehun je dejal, da ''ni nobenih uradnih naznanil, da bi Grčija blokirala hrvaška pristopna pogajanja'', je poročal hrvaški časnik Novi list.

Za Nizozemsko problem dokumenti o ''Nevihti''

Bi se pa lahko zgodilo, da bi hrvaška pristopna pogajanja blokirala Nizozemska, in sicer zaradi domnevnega nesodelovanja uradnega Zagreba s haaškim sodiščem za vojne zločine, storjene na območju nekdanje Jugoslavije, je še poročal častnik. To namreč Zagrebu očita glavni haaški tožilec Serge Brammertz, ki pravi, da Zagreb še ni predal sodišču celotne dokumentacije o hrvaški vojaški operaciji ''Nevihta''.

Brammertz ni zadovoljen s hrvaškim sodelovanjem.
Brammertz ni zadovoljen s hrvaškim sodelovanjem. FOTO: Reuters

Zaradi tega naj bi Nizozemci nasprotovali odprtju poglavja o pravosodju in temeljnih človekovih pravicah, po navedbah diplomatskih virov pa naj bi pri tem imeli tudi podporo Belgije in Velike Britanije. Ti isti diplomatski viri naj bi po poročanju hrvaških medijev tudi trdili, da to nima nobene zveze s slovensko blokado hrvaških pristopnih pogajanj, saj je sodelovanje s haaškim sodiščem dejanski pogoj Hrvaški za vstop v Unijo, medtem ko dvostranski problemi s Slovenijo niso pogoj.

Uradna stališča nejasna

Na omenjeno poročanje Novega lista se je medtem danes odzvalo nizozemsko veleposlaništvo v Zagrebu. Kot so sporočili, priznavajo, da Hrvaška sicer v mnogih vidikih sodeluje s haaškim sodiščem, vendar pa obžalujejo, da je Zagreb samo delno spoštoval sodni nalog in da še vedno niso dobili ''ključnih dokumentov'', povezanih s primeri nekdanjih hrvaških generalov Anteja Gotovine, Mladena Markača in Ivana Čermaka. ''Zato upamo, da bo popolno sodelovanje vzpostavljeno nemudoma,'' so še sporočili.

Delovanje nekdanjih hrvaških generalov med Nevihto še ni povsem pojasnjeno (na fotografiji Markač in Čermak).
Delovanje nekdanjih hrvaških generalov med Nevihto še ni povsem pojasnjeno (na fotografiji Markač in Čermak). FOTO: Reuters

Hrvaško zunanje ministrstvo pa možnosti nizozemske blokade ni niti potrdilo niti zanikalo, poroča hrvaški spletni portal Index.hr. Sporočili so le, da razprava o izpolnjevanju meril za odprtje poglavja o pravosodju v okviru Sveta EU še ni zaključena.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (343)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

su37
05. 08. 2010 22.19
x-man7702.02.2009, 19:03-3 Kaj je za tebe etnično čiščenje? Hrvati niso nobenega Srba deportirali, niso srbe zbirali po taboriščih in jih nato odpeljali v srbijo ali bih, sami so odšli! Če je Hrvaška kriva za to da so civilisti zapustili območje bojev na bodo krivi!! 1. hrvati niso pustil svojim ljudem zbežat ob srbskimi napadi da bi bile številke mrtvih večje-želeli so podporo nata 2. v povezanem članku je pisal da so srbi okupirali ozemlje-ni mi jasno kako je lahko to ozemlje okupirano če so srbski civilisti bili tam preden je prišla srbska vojska??! tak da x-man mal se umir, pa rajš mal logično razmisl preden kej napišeš
lahec
07. 02. 2009 10.08
TUĐMAN JE UMRL ,NASLEDILI SO GA DRUGI TUĐMANI ,NIČ SE NE BO SPREMENILO
wpww
05. 02. 2009 12.23
ti se kr tolaz k ste se iz ciganov razvil...zdej se pa pejt nazaj z unimi zemljevidi tolazt haha. hrček hrček
x-man77
04. 02. 2009 21.11
wpww 04.02.2009, 20:53 0 x-man77 Retard nasa prva drzava je bla Karantanija. Hf s tvojmu l.91 hrčk. Retard ti je mamo jebal, Krantanija- slovenjia zelo slično,............... samo se vi tješite
wpww
04. 02. 2009 20.53
x-man77 Retard nasa prva drzava je bla Karantanija. Hf s tvojmu l.91 hrčk.
x-man77
04. 02. 2009 20.46
Tomozuki 04.02.2009, 15:29 1 Em, kolikor je meni znano, je bila Hrvaška še 400 let nazaj vojna krajina. Osnovala se je komaj v prejšnjem stoletju znotraj SHS. Kar se pa tiče Istre, pa nikoli ni bila hrvaška in so si jo nasilno priklopili v povojnem času. Celo etnično čistko so imeli. Slovenija je segala do Reke zaradi česar tudi dvojezični napisi (Reka - Rijeka, Pulj - Pula itd.). Iz tega ozemlja smo bili pregnani zaradi Italijanov. Kasneje se je navidezna meja osnovala na Mirni, leta 91 pa so Hrvati zaprosili Slovence za postavitev začasnih kesonov (ki niso določali meje) na Dragonji. Ker imamo nesposobne politike, je tako tudi ostalo. Koliko si ti star? Iz tvojega komentarja je razvidno da tebi ni nič jasno. Sinko pojdi na euroatlas.com kot sem napisal imaš zgodovinske zemljevide od leta 1. do danes in sine ne se šokirati ker ne boš videl slovenije do leta 1991! Nebi ti škodilo da malo ponoviš učno gradivo iz osnovne šole! lep pozdrav :)
Tomozuki
04. 02. 2009 15.29
Em, kolikor je meni znano, je bila Hrvaška še 400 let nazaj vojna krajina. Osnovala se je komaj v prejšnjem stoletju znotraj SHS. Kar se pa tiče Istre, pa nikoli ni bila hrvaška in so si jo nasilno priklopili v povojnem času. Celo etnično čistko so imeli. Slovenija je segala do Reke zaradi česar tudi dvojezični napisi (Reka - Rijeka, Pulj - Pula itd.). Iz tega ozemlja smo bili pregnani zaradi Italijanov. Kasneje se je navidezna meja osnovala na Mirni, leta 91 pa so Hrvati zaprosili Slovence za postavitev začasnih kesonov (ki niso določali meje) na Dragonji. Ker imamo nesposobne politike, je tako tudi ostalo.
porka.malorka
04. 02. 2009 15.15
x-man77 Non stop tle težiš Dej mir in pejt na balkan kamor spadaš ti in tvoji hrčki IN TIHO BODITE. In zahvalni nam slovencem da smo vam osvobodil hrvaško da niste srbska krajina TIHO hrček
x-man77
04. 02. 2009 12.37
Nemejugat prosim za prave zemljevide pojdi na stran euroatlas.com imaš predel zgodovinske mape od leta 1 pa do danes pa boš videl da slovenije ni bilo na zemljevidu do leta 1991, hrvatje se pa navajajo že v 7 stoletju, tako da PLEASE! PS. pojdi vsako mapo posebej od leta 600! A je tudi te karte risal Pavelić? EUROATLAS.COM
budda
04. 02. 2009 11.40
in spet en purger piše svojo zgodovino;)
nemejugat
04. 02. 2009 11.35
x-man7704.02.2009, 10:540 se povsem strinjam s tem kar si napisal, samo glede na sedanjo situacijo se bojim da tudi EU ne bo dolgo trajala ampak to je že druga tema.... Vidiš, lepo si napisal in ravno zaradi tega pravim, da je potrebno in nujno urediti vsa mejna vprašanja pred vstopom, kajti ne ve se kako bo z EU v bodoče.
nemejugat
04. 02. 2009 11.32
X-MAN77 Seveda da današnja Hrvaška ni v mejah NDH, saj je že med 2ww v partizanskih vrstah bilo govora o BIH. Tako malo vojske v NDH tudi ni bilo, seveda je vse odvisno kje, na katerem koncu. Da so bile žrtve ustašev tudi med Hrvati se pa strinjam. Toda trditi da Hrvaška ni naslednica NDH pa je malo tako, skrivljeno, najlažje je zamenajti ime in reči mi nič s tem nimamo, hehehe.... Pa še tole, po tukajšnjem velikem pisanju in dokazovanju, ko nekomu omenim cenjenega profesorja, Hrvata, Dr. Stjepana Srkulja, ki je bil veliki predavatelj, zgodovinar in kartograf, pa gradonačelnik Zagreba v dveh mandatih, nacionalista in sodelavca Ante Paveliča, je hitro debata končana. Narisal je kar nekaj zemljevidov, pa si jih tudi ti malo oglej če že slovenskim ne verjameš. Pa pohiti, saj naslednja tiskana izdaja bi znala biti že malo drugačna...eksperti obvladajo svoj posel, na srečo pa obstajajo še tudi stare tiskane izdaje.
x-man77
04. 02. 2009 11.08
Hravška že več kot tisoč let ni menjala svojega grba!
x-man77
04. 02. 2009 11.06
X-MANN77 Če si po nicku, 77 letnik, potem nisi več tako mlad da določenih dejstev nebi vedel, upam pa da si seznanjen da je Nezavisna Država Hrvatska se spajdašila s Nemci in Italijani ter 14.12.1941 napovedala vojno Angliji in Ameriki. Torej zato se nekateri sprašujemo kako bo to tu uplivalo na delovanje NATO-a. Ni bilo slišati da bi bilo kje kaj obsodbe do 2.ww, nasprotno Mesić celo govori kako e Hrvaška 2x zmagala...No tudi na zahodu imamo take sosede, ki v vsaki bitki obrnejo zastavo, kot zapiha veter pač. Trdijo "si, si ma noi abbiamo vinto"!! Seva do so zmagali, saj je ostalo veliko ozemlja poseljenega s Slovenci in seveda tudi morja v Ita Moraš razumeti kontest izjave v kateri je mesič to dejal: Mesić je bil v Avstraliji kjer živi veliko hrvatov, od teh je tudi veliko ki so zaradi političnih (ustaštvo, srbska SFRJ ) razlogov zapustili SFRJ, in kot pravi politik se mora dodvoriti vsem. Da se razumemo še enkrat ponavljam, dejstvo je da je Hrvaška dala ogromen prispevek boju proti nacistem, statistika govori da je v partizanih bilo več hrvatov kot srbov ampak nima veze tistih par procentov, tako da je tudi zaradi ustašev veliko hrvatov umrlo. Hrvaški narod ni v večini podpiral ustaški režim tako da NDH je propadla država ki dejansko ne obstaja. NDH se je integrirala v SFRJ, tako da tudi današnja Hrvaška nima meje NDH, zato nikakor ne moremo govoriti o Hrvaški kot naslednici NDH!
x-man77
04. 02. 2009 10.54
nemejugat 04.02.2009, 10:32 0 X-MANN77 Pa da ne bo pomote, nisem Srb in nič nimam z njimi, obsojam vsako vojno, vse pokole in trdim da prej ko slej bo cela bivša Jugoslavija v EU in trdim da je bila storjena neumnost ker bomo po kaplicah prišli vsi v EU kot reveži in mokri cucki. Lahko bi prišli kot cela država ki bi nekaj v EU lahko tudi pomenila, tako pa bolj malo. Reveži katere bodo poizkusili še malo izmolsti. se povsem strinjam s tem kar si napisal, samo glede na sedanjo situacijo se bojim da tudi EU ne bo dolgo trajala ampak to je že druga tema....
x-man77
04. 02. 2009 10.52
nemejugat 04.02.2009, 10:28 0 X-MANN77 Čuj oprosti, toda ko sem spodaj prebralta tvoja posta, bi človek pomislil, da želiš reči, če so drugi pobijali potem lahko tudi Hrvati.... Malo čudno repliciraš na debato za NATO. Ti tu omenjaš vse možno, tudi Srbe kateri s tem za sedaj nimajo čisto nič. To bo Hrvaška kot članica NATA in EU že opravljala ko pride na vrsto, seveda če bo dovolj hitro prišla noter in ne skupno z bivšimi republikami Juge. Samo pravim, dobivam občutek da so edini zločinci na svetu in najahuši narod Hrvati! Zato navajam destvo da Hrvaški narod v večini ni bil v ustaših ampak v partizanih. Je pa res da se sence NDH ne da zbrisati, kot sence Domobrancev slovenci ne bodo mogli zbrisati! Srbe sem navedel zato ker se omenja Hrvate v kontekstu z židi, ne omenja se pa dejstvo da so Srbi prvi zbrisali judovsko populacijo na svojem prostoru. Ne omenja se to da so četniki sodelovali z nacisti, cela srbija je bila polna četnikov, kateri so kasneje prešli v partizane, srbi iz bih in hr pa so bili večinoma v partizanih. Še eno dejstvo je da so v nekaterih bitkah četniki in ustaši skupaj delovali proti partizanom! Ne morem dopustiti da nekdo neutemeljeno blati HR z samo enega vidika ne gleda se pa celotna slika svetovne geopolitične situacije takrat!
nemejugat
04. 02. 2009 10.45
X-MANN77 Če si po nicku, 77 letnik, potem nisi več tako mlad da določenih dejstev nebi vedel, upam pa da si seznanjen da je Nezavisna Država Hrvatska se spajdašila s Nemci in Italijani ter 14.12.1941 napovedala vojno Angliji in Ameriki. Torej zato se nekateri sprašujemo kako bo to tu uplivalo na delovanje NATO-a. Ni bilo slišati da bi bilo kje kaj obsodbe do 2.ww, nasprotno Mesić celo govori kako e Hrvaška 2x zmagala...No tudi na zahodu imamo take sosede, ki v vsaki bitki obrnejo zastavo, kot zapiha veter pač. Trdijo "si, si ma noi abbiamo vinto"!! Seva do so zmagali, saj je ostalo veliko ozemlja poseljenega s Slovenci in seveda tudi morja v Italiji.
x-man77
04. 02. 2009 10.42
korotan1 "Število žrtev je še do današnjih dni predmet študijskih in političnih razprav.[" Točno to! O teh številkah, ki jih ti pišeš so MITI , me ne zanima kaj je kao nekdo neke zapisnike delal! Realna statistika z realnimi imeni priimki je sedaj okoli 72.000. Mednarodni tim preiskovalcev je ocenil da je bilo tam ubitih nekje okoli 80.000 do 90.000 ljudi! Dokaz za to je tudi da Ustaši niso imeli logisitke za tako obsežno početje, kot drugo pa demografska statistika po koncu vojne ne drži da je bilo toliko ubtih v jasenovcu oz na območju cele SFRJ, ampak kot sem omenil se je šlo z takšnimi visokimi številkami v javnost zaradi odškodnine! V večji meri od Ustašev , so druge evropske države delale večje zločine od ustašev, kot prvo naši sosedje Madžari! Nažalost so se zločini zgodili ampak ne v taki meri kot se tukaj navaja! Omenil sem samo 20.000 ubitih ustašev ko so se predali od tega jih večina še danes leži v slovenski zemlji! PS. V prejšnih MITSKIH popisih žrtev jasenovca so se našla najrazličnejša imena , ki npr. niso obstajala, so umrla naravne smrti, so bili ubith v partizanih, ljudje ki so jih npr. italjani in nemci streljali, kot povtračilo za njihov žrtve , bili so pisani, srbi iz srca srbije pa je dejstvo da NDH ni delovala na obočju srbije in nešteto drugih primerov! Tako da je danes z realnimi imeni žrtev malo več kot 72.000!
nemejugat
04. 02. 2009 10.32
X-MANN77 Pa da ne bo pomote, nisem Srb in nič nimam z njimi, obsojam vsako vojno, vse pokole in trdim da prej ko slej bo cela bivša Jugoslavija v EU in trdim da je bila storjena neumnost ker bomo po kaplicah prišli vsi v EU kot reveži in mokri cucki. Lahko bi prišli kot cela država ki bi nekaj v EU lahko tudi pomenila, tako pa bolj malo. Reveži katere bodo poizkusili še malo izmolsti.
nemejugat
04. 02. 2009 10.28
X-MANN77 Čuj oprosti, toda ko sem spodaj prebralta tvoja posta, bi človek pomislil, da želiš reči, če so drugi pobijali potem lahko tudi Hrvati.... Malo čudno repliciraš na debato za NATO. Ti tu omenjaš vse možno, tudi Srbe kateri s tem za sedaj nimajo čisto nič. To bo Hrvaška kot članica NATA in EU že opravljala ko pride na vrsto, seveda če bo dovolj hitro prišla noter in ne skupno z bivšimi republikami Juge.