Slovenija

Juri proti blokadi Hrvaške

Ljubljana/Bruselj, 21. 01. 2009 14.31 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
P.J./D.Š./STA
Komentarji
329

Poslanec v EP Aurelio Juri se je zaradi stališč do reševanja vprašanja meje med Slovenijo in Hrvaško odpovedal položaju podpredsednika parlamentarnega odbora EU in Hrvaške. Ne soglaša z zaustavitvijo pogajanj.

Slovenski poslanec v Evropskem parlamentu Aurelio Juri se je odpovedal položaju podpredsednika skupnega parlamentarnega odbora EU in Hrvaške. "Odstopil sem od tega položaja," je danes v Bruslju povedal Juri. "Jasno in javno ne soglašam s stališčem naše vlade v zvezi z zaustavitvijo pogajanj s Hrvaško in sem se takrat odločil, da se institucionalno in aktivno s tem vprašanjem ne ukvarjam več. Zato sem tudi odstopil od položaja podpredsednika skupnega parlamentarnega odbora EU in Hrvaške," je Juri danes v Bruslju pojasnil svojo odločitev.

"Jasno in javno ne soglašam s stališčem naše vlade v zvezi z zaustavitvijo pogajanj s Hrvaško," poudarja Juri.
"Jasno in javno ne soglašam s stališčem naše vlade v zvezi z zaustavitvijo pogajanj s Hrvaško," poudarja Juri. FOTO: POP TV

Juri ni niti član skupnega parlamentarnega odbora EU in Hrvaške. Na položaju člana je slovenskega poslanca nasledil njegov kolega iz skupine socialistov Hannes Swoboda, poročevalec o napredku Hrvaške v EU. Položaj podpredsednika skupnega odbora pa je prejšnji teden prevzel britanski poslanec iz vrst socialistov Gary Titley, je pojasnil Swoboda.

Juri je na položaju evropskega poslanca nasledil Boruta Pahorja, ko je ta postal predsednik slovenske vlade. Pahor je bil med svojim poslanskim mandatom med drugim tudi podpredsednik omenjenega odbora. Po običajnih postopkih naj bi bil položaj, ki naj se sicer ne bi prenesel avtomatsko, najprej ponujen njegovemu nasledniku, ki pa se mu je odrekel.


Skupni parlamentarni odbor EU in Hrvaške je bil vzpostavljen leta 2004, ko je Hrvaška dobila status kandidatke za članstvo v EU. V okviru tega sodelovanja nacionalni in evropski poslanci skupaj pregledajo napredek Hrvaške v pristopnih pogajanjih. Odbor ima 30 članov, pol hrvaških in pol evropskih. Srečanja potekajo dvakrat na leto.

Srečenje med Pahorjem in Rehnom

Kot je po sestanku z Borutom Pahorjem povedal Olli Rehn, sta se s premierjem pogovarjala o nadaljevanju širitve EU in tudi o stanju v zvezi s Hrvaško. Rehn je pojasnil, da želi EU spodbuditi obe državi, da bi problem z mejo rešili, zato so pripravili nekaj iniciativ, o katerih pa še ni želel govoriti, saj se mora o njih pogovoriti še s hrvaškim premierjem Ivom Sanaderjem.

Evropski komisar za širitev Olli Rehn
Evropski komisar za širitev Olli Rehn FOTO: Reuters

Pahor je po srečanju dejal, da je komisarju povedal, da se stališče Slovenije glede vstopa do Hrvaške v EU ne bo spremenilo. Da bi se proces širitve nadaljeval, "mora priti do sprememb okoliščin, ki so narekovale slovenski vladi, da je sprejela takšno odločitev“, je ponovil Pahor. Povedal je, da je komisar Rehn prišel z nekaterimi predlogi, ki bi lahko pomenili korak naprej v reševanju meje. Za zdaj gre le za iniciative, o katerih pa velja premisliti, je dejal.

Na vprašanje hrvaškega novinarja, ali namerava sprejeti povabilo hrvaškega premierja Iva Sanaderja na rokometno tekmo, ki naj bi ga Sanader uradno poslal v petek, pa je Pahor odgovoril, da se mu "navijaško vzdušje rokometne tekme ne zdi primeren prostor za reševanje tako resne problematike“.

Evropski parlament pozval k arbitraži v Haagu

Evropski poslanec Hannes Swoboda
Evropski poslanec Hannes Swoboda FOTO: Reuters

Zunanjepolitični odbor Evropskega parlamenta je v danes sprejetem poročilu o napredku Hrvaške na poti v EU "pozdravil neformalni dogovor z dne 25. avgusta 2007 med predsednikoma hrvaške in slovenske vlade o reševanju spora glede vprašanja meje pred Meddržavnim sodiščem v Haagu ter obe strani pozval, naj ta dogovor spoštujeta".

Odbor v poročilu, ki ga je pripravil poslanec Hannes Swoboda, prav tako "globoko obžaluje, da so pristopna pogajanja že nekaj časa učinkovito blokirana zaradi dvostranskih vprašanj".

Swoboda je sicer v torek po razpravi o Hrvaški pred glasovanjem pojasnil: "V parlamentu smo vedno na strani šibkejšega in v tem primeru je Hrvaška šibkejša, čeprav je Slovenija manjša. Hrvaška je šibkejša, ker je zunaj, zato ima močno podporo. A številni naši člani tudi priznavajo, da ima Slovenija upravičene argumente," je dodal.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (329)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Iwch
24. 01. 2009 13.11
kr--en 22.01.2009, 17:06 Evropi in Sloveniji je v interesu, da hrvaška pride v EU. A pred tem je treba nekaj stvari uredit... Jaz se mam na njihovem morju čisto fajn, samo v gostilnah imam zadnje čase slab občutek... ... Nekritične norce imaš povsod. Tukaj se pa ne strinjam s tabo... kot sem že prej omenil, proti širitvi EU tiho nasprotujejo Anglija, Nizozemska in Skandiavske države, saj s tem izgubljajo svoj primat, saj vedo, da bomo s tem mi prevzeli trgovanje med vzhodom in zahodom in to jim ni po godu. Ko/če se bo ta blokada končala, bodo pa druge države našle izgovor proti včlanitvi HR v EU. Tako kot sta bili proti nam Avstrija in Italija, kjer smo mogli čekati še nekaj let več. Na koncu bo pa kriva vsega Slovenija samo zaradi nedoločene meje... Države Ex YU se krepijo in to marsikaterim drugim državam ni prav.
mobius
23. 01. 2009 22.47
prosper 22.01.2009, 20:42 0 vidim da je obstajal dober in pameten razlog zakaj slovenski narod v vsej svoji zgodovini nikoli ni imel države. Narod mora imeti pamet da si ustvari državo. Ovo '91 mi se zdi samo srecen splet okoliščin. Srečen za vas kajti če ne bi bilo nas bi vi še vedno bili v bivši Jugi. pz!!!
mobius
23. 01. 2009 19.30
prosper 22.01.2009, 20:42 0 vidim da je obstajal dober in pameten razlog zakaj slovenski narod v vsej svoji zgodovini nikoli ni imel države. Narod mora imeti pamet da si ustvari državo. Ovo '91 mi se zdi samo srecen splet okoliščin. . Jo je imel mnogo prej in to demokratično ali mogoče veš katero izgleda da ne in mogoče je prd tem bila še kakšna kdo bi vedel, saj so naši predniki živeli na prevelikem ozemlju in so nam vedno drugi pisali zgodovino naši zgodovinarji pa so samo prepisovali saj so vsi bili zajci in jim je šlo samo za kariero. pz!!!
ojster10
23. 01. 2009 07.02
G. Pahor pripravljajo vam zanko okoli vratu. Tako prijateljsko - sosedsko. Držite se kot do sedaj.
patriot007
22. 01. 2009 21.08
Jaz sem proti blokadi, kaj a zdaj bomo zaprli vrata vsakem bliz nas, sj se še sami ne prenesemo OMG čim prej za Avstralijo med kenguruje raje kot pa tu med 4 stene,
prosper
22. 01. 2009 20.42
vidim da je obstajal dober in pameten razlog zakaj slovenski narod v vsej svoji zgodovini nikoli ni imel države. Narod mora imeti pamet da si ustvari državo. Ovo '91 mi se zdi samo srecen splet okoliščin. .
akolar2
22. 01. 2009 20.22
No Avrelijo je sedaj pokazal koliko ga je Slovenca. Ko gre za krizne čase pokaze svojo "barvo". To naj bi storil tudi v času osamosvajanja Slovenije, ko je nasprotoval teritorialcem, da zaustavijo kolone JLA v okolici Kopra.
slovenija30
22. 01. 2009 19.03
pa naj gre swingat k HRVATOM
purgerica
22. 01. 2009 17.52
@emill34......pozdrav!!! Drago mi je da još postoje ljudi koji cjene lik i djelo Druga Tita.To je bila veličina jednog državnika.Ovi klinci danas nemaju pojma o povijesti i nažalost ne uče o njemu u školama.Dovoljan podatak o tome koliko je bio priznat u cjelom svijetu je taj da su mu na sprovod došli Amer i Rus dok je još trajao Hladni rat,a između ostalog bilo je tu 209 delegacija iz 127 država svijeta,700 000 ljudi došlo mu je na ispraćaj.Pa ako to znači da je bio tiranin,kao što danas mnogi to vole reći,ok.Za moj pojam,TITO je jedan i neponovljiv.Ovi Pahorčići i Sanaderčići mogu samo maštati da će imati ikakav značaj u povijesti.Obični sitni kriminalci.Stoka sitnog zuba!!!!!!! ŽIVIO TITO!!!!!!!! Pozdrav!!!!!!!
kr--en
22. 01. 2009 17.06
Evropi in Sloveniji je v interesu, da hrvaška pride v EU. A pred tem je treba nekaj stvari uredit... Jaz se mam na njihovem morju čisto fajn, samo v gostilnah imam zadnje čase slab občutek... ... Nekritične norce imaš povsod.
vinadap
22. 01. 2009 16.19
nina81 - potem se pa posvingaj z njim,če ti je tako všeč!
Emil Kvar
22. 01. 2009 16.14
bravo purgerica. TITO je kradel za nas ne za svoje potomce in to naj zgodovinarji poudarjajo. Niti eden njegov najbližji ni podedoval teh vil, avtomobilov, daril. Zelo cenim Tita in njegovo delo. Bil je mirovnik svetovnega kova, ki si je srčno želel spravo med narodi in medkulturni dialog. Vesel sem da sem bil Titov pionir. Slava mu.
vinadap
22. 01. 2009 15.44
Jurij ne more biti patriot Slovencev in Slovenije,če je Italijan.
nina81
22. 01. 2009 15.30
Juri je za SVOBODNO LJUBEZEN MED VSEMI NARODI IN POSAMEZNIKI! Bravo! Zanima pa me, če New swing kvintet sprejema tudi članice? Radi se mejte!
Uporabnik113189
22. 01. 2009 15.02
Če si želi EU zagotoviti trajen mir na področju bivše Jugoslavije, potem bo to terjalo precej več napora, ne le en outsajder od Swobode.
Uporabnik113189
22. 01. 2009 15.00
Prašek, 13:25, s tem komentarjem se globoko strinjam..V tem vidim tudi glavno vlogo kot mediatorja, sicer se problem samo prelaga na prihodnje rodove in ne bo nikoli rešen. Ko bo situacija primerna se bomo videli v prihodnji vojni. Tudi sam sem prepričan, da brez nekakšne mednarodne konference o razpadu bivše Jugoslavije ni možno napredovati nikamor.. Ne v SLO-HR sporu, pa tudi v drugih sporih po vsem balkanu..
vinadap
22. 01. 2009 14.11
Bil sem na sejmu Turizem 09 na GR-ju v Ljubljani,pa se kar tare ljudi po povpraševanju za dopust na hrvaškem Jadranu in otokih. Zanimivo,da največji evropski Tour operator TUI ni uvrstila Hrvaške za letošnje letovanje njihovih gostov na hrvaškem Jadranu,Slovenijo pa je,pa preverite,če ne verjamete. Očitno je postala Hrvaška predraga tudi za ostale Evropejce. Voda je voda in ne zlato,če me razumete.
mobius
22. 01. 2009 13.57
Ezo 22.01.2009, 13:45 0 Kaj dela sploh tak "slovenec" na takem političnem položaju ? Če ne gre sam ga naj takoj brcnejo iz tistega stolčka ! Slovenec z Italijanskim poreklom, pa saj veš kako se obnašajo Slovenski državljani kateri izhajajo iz več kultur, da ne govorim o tistih ki naj bi pripadali samo eni kulturi, tu mislim na narodno ali nacionalno pripadnost, saj drugače smo danes skoraj vsi večkulturni, saj tisti ki misli da pripada samo eni kulturi je to skoraj nemogoče. Jaz se imam za Slovenca in državljana Slovenije, evropejca, zemljana z slovensko kulturo to pomeni, da je moj materni govorni jezik slovenski, seveda pa lahko uporabljam ali govorim tudi druge jezike ali živim tako kot meni najbolj odgovarja ne da bi ta način življenja vsiljeval drugim. pz!!!
Anton Ahac 1
22. 01. 2009 13.55
Zdaj vemo čigav si.
Ezo
22. 01. 2009 13.45
Kaj dela sploh tak "slovenec" na takem političnem položaju ? Če ne gre sam ga naj takoj brcnejo iz tistega stolčka !