Tujina

'Barviti politiki ven, sivi eksperti not'

Bruselj, 29. 11. 2011 09.34 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

"Samo obnovljena levičarska egalitarna vizija lahko reši Evropo, sicer je z nami konec," je v Bruslju dejal Žižek in požel bučen aplavz. Kako naj se borimo za evropsko zapuščino? Kako naj jo rešimo? Kako se na to odziva "tehnokratsko birokratski" Bruselj?

Slovenski filozof Slavoj Žižek je imel sinoči v Bruslju predavanje z naslovom Boj za evropsko zapuščino. Dvorana, ki premore 2.000 sedežev, je bila nabito polna. Uvodno besedo je imel belgijski filozof Frank Van de Veire. Za Žižka je dejal, da je zelo radodaren filozof, saj ni teme, ki bi se je bal. "Lahko ga vprašate kar koli. S filozofi ni vselej tako," je pojasnil Van de Veire.

Žižkova revolucionarna politika

Belgijski filozof se na splošno strinja z Žižkovimi tezami, a način, na katerega slovenski filozof te teze oblikuje, po njegovem mnenju ni vselej dovolj subtilen. Van de Veire ima na primer problem z Žižkovo revolucionarno politiko, ki ni več v okviru demokracije, čeprav po drugi strani vselej brani demokracijo. "Tega se malce bojim," je dejal Flamec.

Slavoj Žižek
Slavoj Žižek FOTO: 24ur.com

Demokracija je bila sicer tudi v ospredju sinočnjega predavanja, v katerem se je slovenski filozof v svojih razmišljanjih dotaknil številnih trenutno zelo aktualnih evropskih tem – dolžniške krize v Evropi, menjave politične oblasti v Italiji in Grčiji, protestnikov pred Wall Streetom in razžaljenih ter "tehnokratskega" Bruslja.

V kritiki evropske demokracije je med drugim izpostavil primer Italije – odstop Silvia Berlusconija in imenovanje predsednika tehnične vlade Maria Montija, kar je ponazoril z besedami "barviti politiki ven, sivi eksperti not". Ta trend gre po njegovih navedbah očitno v smeri države v stalnem izrednem stanju in opuščanja politične demokracije.

Poleg tega je spomnil na to, kako se je "tehnokratsko birokratski" Bruselj odzival na politične dogodke v Grčiji – s paniko ob obetih referenduma in z olajšanjem ob imenovanju novega ekspertnega predsednika vlade. "Kakor da je sporočilo – da, demokracija je v redu, ko ni pomembna," je dejal Žižek in menil, da se bo demokracija nekako morala na novo izumiti.

Slovenski filozof je bil oster tudi do odnosa Evrope do Turčije in priseljencev, pri čemer je poudaril, da se je za zapuščino Evrope vsekakor vredno boriti, saj je edinstvena, a da je pravi problem Evropejcev vprašanje, kaj bodo naredili sami s seboj, ne pa Turčija, muslimani in priseljenci.

"Samo obnovljena levičarska egalitarna vizija lahko reši Evropo, sicer je z nami konec," je menil Žižek in požel bučen aplavz. S temi besedami je tudi sklenil svoje predavanje o politični, kulturni in gospodarski prihodnosti Evrope.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (91)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

hot-shot69
29. 11. 2011 13.22
+1
Slovenci imamo 1000 let slabih odločitev pod svojim pasom. Glede na to, da smo bolj kot ne levičarski narod, to že ne more biti rešitev :)
AlternativeFacts
29. 11. 2011 13.27
+0
Ravno zaradi tega,ker smo Slovenci bolj levo,beri napredno, usmerjeni,smo postali to,kar smo danes - samostojna država.Če bi sloneli na tradiciji,bi še danes umirali za cesarjas.V prostem času bi pa čistili dunajsko konjušnico.
hot-shot69
29. 11. 2011 13.31
+0
Haha, kako ste lahko napredni, če vam celo logike primankuje. Zaradi levice smo samo prebekslali iz ene večje tvorbe v drugo, zaradi "desnice" pa smo za 2 leti postali celo samostojni :)
AlternativeFacts
29. 11. 2011 13.45
+1
Nevem,komu primanjkuje logike.Kaj misliš,da bi po razpadu AO lahko obstali kot sloevski narod,če se ne bi povezali s Srbi in Hrvati?Vsakomur z vsaj malo logike je jasno da nebi.Saj so imeli do nas težnje tako Italijani,kot Madžari in Avstrijci.Po WW2 je zgodba povsem enaka.Ampak nekateri raje gledajo na vse skupaj kot na risanko Lolek in Bolek ali pa A je to.Pač nekaj se skupi zbije pa bo držalo.Če ne bomo pa še malo prbili.
hot-shot69
29. 11. 2011 13.51
Pa smo spet pri tem, da bi nas požrli narodi, ki so nekaj dali na tradicijo in svojo kulturo. Slovenec ki se obrača po vetru in sanja o svetu brez mej in narodov pa bo vedno v nevarnosti, da bo podlegel težnjam takšnih narodov.
hot-shot69
29. 11. 2011 13.57
-1
In po razpadu AO smo se povezali v kraljevino, po drugi svetovni pa nam je grozila ista osoda, ker smo si gradili ime na Jugoslaviji in ne Sloveniji. Glede na našo lego v Evropi bi si z drugačnim pristopom že takrat lahko izborili državo. Samo Slovenec ne bi bil Slovenec, če se ni bi šel državljanske med drugo svetovno.
AlternativeFacts
29. 11. 2011 13.59
+1
Ne mi sedaj nekaj obračati.Jaz ti pišem, o zgodovinskih dejstvih,katera so jasna.Po WW1 imaš Rapalsko mejo,imaš Prekmurje pod Madžari in željo Avstrijcev po štajerski.Med samo WW2 imaš dogovor Stalin - Churchil,o razkosanju Yuge na 50-50.Po končani ww2 se jima je zgodil Tito.Delitev pa je bila jasna.Trst ostane zahodu,ker ga potrebujejo za oskrbo svojih sil v Avstriji,ostalo lahko pripade Yugi.In to imaš zapisano v vseh tujih zgodovinskih knjigah.Tako da ti to paranojo piši komu drugemu.
hot-shot69
29. 11. 2011 14.09
-1
In če bi imeli svoje nekomunistično uporniško gibanje, ne bi bilo potrebe po trstu na zahodu, ker bi se zahod začel pri nas. Prav tako so Nemci zapustili ozemlje Slovenije daleč pred Rusi in bi prvi prišli Američani do nas. Misliš, da bi si res lahko privoščili, da bi narod, ki je trpel pod Nemci in Italjani potem razdelili med njih? Samo to je zgodovina in nima smisla govoriti o njej. Samo nemuti, da smo danes tu zaradi komunistov. Zaradi njih nas danes skoraj ni več.
hot-shot69
29. 11. 2011 14.12
hot-shot69
29. 11. 2011 14.13
Na DRŽAVO SHS sem pozabil. Se opravičujem...vseeno nima nič z levico :)
AlternativeFacts
29. 11. 2011 14.13
+1
Daj si malo preberi o tihem dogovoru med Churchilom in Stalinom leta 43.Potem pa piši o Trstu in podobnih stvareh.Enako je z SHS kraljevino.Pač je treba iti po vrstnem redu.Ne pa nekaj preskakovati in mešati samo zato,da se dobi efekt.Najprej je skriti dogovor z Italijani o dodelitvi našega ozemlja za nagrado,šele potem je na vrsti SHS.
hot-shot69
29. 11. 2011 14.15
-1
Odgovoril sem na tvoj post o SHS, ki je čudežno izginil. Tako, da zgleda si ti preskakoval :)
AlternativeFacts
29. 11. 2011 14.15
Mater z vola,tale portal pa je za guinessa.Najprej polovico posta objavi,potem še ta polovica izgine,sedaj pa se je nas-ralo vse skupaj.Ja super ste to upedenali...
hot-shot69
29. 11. 2011 14.19
Ta skriti dogovor me spominja na skrivni dogovor z Domobranci in zavezniki o izkrcanju na Primorskem :) Tudi s Poljaki so imeli skrivne načrte, vendar bi skoraj propadli zaradi njihovega upora. Imeli so samo to nesrečo, da niso imeli tako ugodne lege kot jo ima Slovenija, mi je seveda nismo znali izkoristiti.
AlternativeFacts
29. 11. 2011 14.24
Hehe ne nima nobene veze z domobranci.Dogovor je bil zelo jasen.Grčija pripada britanskemu vplivu,Romuni,Bolgari,Poljaki,Čehosklovaki in Madžari Sovjetskemu,Yuga pa se deli 50-50.Ali po domače skupni sovjetsko britanski vpliv.Končalo se je pa pač tako,da se jim je zgodil Tito.Domobranci pa so svojo pozicijo zakockali v trenutku,ko niso sledili pozivom kralja.
hot-shot69
29. 11. 2011 14.34
Sj, Tito je bil ta zahodni vpliv. Kdo drug mu je trpal ameriške dolarje v Jugo, s katermimi smo tako "dobro" živeli? Dejstvo je, da bi si Slovenci, če ne bi bili Slovenci lahko takrat izborili državo. Rusi bi prišli prepozno, če pa misliš da bi javnost na zahodu sprejela, da bi nas prisilili pod Italijo ali Avstrijo, potem nimaš pojma o takratnem stanju v Evropi. Zdaj pa dovolj o tem kaj bi lahko bilo :)
AlternativeFacts
29. 11. 2011 14.41
Se strinjam dovolj gledanja v vzratno ogledalo. In en lep dan še naprej.
jebesemen
29. 11. 2011 13.02
-2
na čem je slavoje
Pandemia
29. 11. 2011 13.25
-2
hot-shot69
29. 11. 2011 12.45
-7
Ni ga levičarja, ki bi državo tako popedenali kot so desničarji Čile, Švico, Belgijo, Španijo po padcu Franca...in kar je najbolj pomembno, ohranjali so tradicije ki so te narode naredili edinstvene. Danes imate krizo vrednot, izumiranje narodov, gospodarsko krizo...
AlternativeFacts
29. 11. 2011 12.56
+4
pupa_od_anbot
29. 11. 2011 13.03
+3
in kdo je sproduciral krizo?, delavci ali pohlepneži iz finančnega sektorja? pa ne mi rečt, da so vsi levičarji, al' ja?
hot-shot69
29. 11. 2011 13.20
hot-shot69
29. 11. 2011 13.25
z the_eye se ne strinjava pa te vseeno prosim, da tudi njemu ne brišeš postov.
HLAPCI.HLAPCI
29. 11. 2011 12.25
+8
desnica - to me spomni na nacizem rasizem fašizem - in to vsekakor ni rešitev ampak korak nazaj !
hot-shot69
29. 11. 2011 12.49
-1
the_eye Kaj se slepiš. Danes korporacije delajo ravno na internacionali in proti narodom.
HLAPCI.HLAPCI
29. 11. 2011 12.51
+2
hot-shot69
29. 11. 2011 13.16
-1
Imaš prav, vendar brez kulture in spoštovanja tradicij je vse brez veze, ker v odsotnosti le teh narod propade in postanemo hlapci, dninarji, honorarci itd. tistim, ki tega niso pripravljeni opustiti.
HLAPCI.HLAPCI
29. 11. 2011 13.31
+1
mir, blaginja, razvoj, za Vse, bo šele ko bodo tvorbe ki se jim reče 'narodi' izginili z planeta in bo človeštvo zaživelo svobodno
Mars
29. 11. 2011 12.16
+6
Žižek se sam zaveda, da so teze, teorije, trendi .... eno, realnost pa drugo. Evolucija in egoizem, tekmovalnost in izključevanje, ustvarjalnost in lenoba.... tega ni mogoče metati v en koš, evidentno pa razlik ne bo zatrl socializem. Svet potrebuje nov sistem, ki bo povezoval slabosti s prednostmi ter ne bo izključeval. To pa ni niti socializem niti kapitalizem.
hot-shot69
29. 11. 2011 11.51
-25
Evropo lahko reši samo zdrava desnica, ki bo delala v dobro narodu kateremu pripada. Največji strup za Evropo in svet je levičarska internacionala, ki dela točno to kar elite hočejo. To je svet brez mej in nasprotovanja njihovemu izkoriščanju, ker bomo vsi isti, vsi revni.
AlternativeFacts
29. 11. 2011 11.59
+19
Prosim pokaži eno samo obdobje,ko je desnica delala v prid naroda?Ga ni,desnica vedno dela v imenu kapitala,pa naj bo ta kapital s priokusom verske organizacije,kronanih glav,ali korporacijskih firm.Žal eni si mažete oči z desnico,katera nima veze s skupnim dobro vseh.
crnkamn
29. 11. 2011 12.15
-1
ce desnica vedno dela v imenu kapitala a sta jankovic pa kresalova pol desnicarja? imata se oba za levicarja, to je propaganda levice da desnicarji delajo v imenu kapitala, oni sami pa se zavzemajo za delavski razred. smo videli ja, multimiljonarji ki izkoriscajo delavno silo in ji ne placajo tistega kar so zasluzili, za namecek pa pridejo pol se na protest proti politikom, menedzerjem in bogatasem ter se stejejo med 99% ljudi ki se borijo proti tistim 1% med katere v resnici spadajo!
hot-shot69
29. 11. 2011 12.23
-2
Kam je zginili 3/4 mojega posta? Sem napisal, da je lep primer obdobje po drugi svetovni vojni do 80ih let Švica.
AlternativeFacts
29. 11. 2011 12.33
+2
Vama ni jasno dobesedno nič,kaj?Kaj zagovarja desnica?In kaj levica.Je za vaju kaj razlike v tem,če nekdo zagovarja tradicijo in ni pripravljen od nje odstopiti niti za milimeter,ali pa če zagovarja posameznika v okviru skupnega dobra?Mislim fanta,saj sta hodila kaj v šole kaj?
AlternativeFacts
29. 11. 2011 11.43
+9
Žižek ima povsem prav.Za vzgled si samo vzamimo hvaljenje SDS stranke z mednarodno podporo v kateri je skrajni desničar Viktor Orban s svojo vizijo velike Madžarske.Predstavljajte si,da pridejo na oblast sami taki Orbančki.Lahko samo rečemo pa pa Slovenija,povrhu vsega pa bi imeli še krvodajalsko akcijo.Zgodovina pa tako ali tako opve vse.Ko so v Evropi na oblasti same desne opcije,vedno pride do vojne.No sedaj bo prvič po ww2 tak čas.Zatorej srečno ljudje,naj vam bo pot z vlakom lahka in prijetna.....
crnkamn
29. 11. 2011 12.12
-5
orban je skrajni desnicar za levicarje, ker je ljudstvo po demokraticni poti izvolilo njegovo stranko, nato pa so predlagali da zlocini komunistov in socialistov nad lastnim prebivalstvom pred letom 89 dozivi kazensko odgovornost. ce je za vas levicarje sporna narodna izdaja, bi morala biti sporna tudi sprega levice z nacional socialisti oziroma okupatorji iz severa!
AlternativeFacts
29. 11. 2011 12.21
+3
Daj prosim ne se smešit,saj nimaš 5 let,ali pač?Daj se najprej pozanimaj,potem pa nabijaj o komunistih in drugih pravljičnih akterjih.
Tonček Balonček
29. 11. 2011 11.37
+6
Ljudmila Novakova mi ej sporočila, d abo danes on 11 nekaj pomembnega objavljeno na 24.ur! Zdaj pa čakam, kaj se bo prizazalo! Ali bo to Marija Snežna pred njeno hišo ali pa kakšna dodatna Jankovićeva! Vesle bi bil če bi objavili še njene bančbene transakcije, zakaj objavljate podatke le o Jankoviću oziroma njegovih sinovih? A Jerajeva nima podatkov o ostalih kandidatih? Ali pa ji ne dovolijo vpogleda?
AlternativeFacts
29. 11. 2011 12.04
+5
Saj poznaš reklamo za kreditno kartico.No nekaj takega je z semiPro-Plus firmo.Oni spadajo v tisti del reklame,kjer so navedene cene.Vse ostalo je neprecenljivo.
QueerAsYou
29. 11. 2011 11.36
+8
Desnica nas bo še do kakšne vojne zopet pripeljala!
crnkamn
29. 11. 2011 12.09
-8
do zdej so bile vse vecje vojne plod levicarskih sistemov.
taurus90
29. 11. 2011 12.44
+6
crnkamn- hahahahahahaha:D za usako vojno k jo je začela levica, ti jst povem tri vojne, k jih je začela desnica ;)
hot-shot69
29. 11. 2011 13.27
A lahko jaz začnem to igrco...SZ vs. Finland :)
Tonček Balonček
29. 11. 2011 11.34
-3
Ta tip Janši in Grimsu en seže niti do koeln, nekaj naklada, zakaj ga tam sploh poslušajo, mi pa ni jasno. Po mojem bu ta predavanaj rihta Kučan, ki ima očitno dobre zveze v Bruslju! Peterleta in Cizljeve ni nilo na perdavanju, ker bi bila užaljena! Njegova teza v zvezi z naskokom na oblast Janeza Janše, češ da je trend "očitno v smeri države v stalnem izrednem stanju in opuščanja politične demokracije" pa je popolnoma brez osnove, konstrukt, ki z realnsotjo nima novbenih povezav! Levak pač! .
QueerAsYou
29. 11. 2011 11.49
+7
Mogoče pa ga samo ti ne razumeš kaj govori! Si pomislil na to?
hot-shot69
29. 11. 2011 11.33
-5
Tudi Hitler je bil levičar in socialist. A naj gremo po tej poti?
VolosIkram
29. 11. 2011 12.04
Ježek Moli Moli
29. 11. 2011 11.17
-7
Kučanov vojak.
neseri
29. 11. 2011 11.16
-4
žižek nima pojma. ko se je dogajala ruska okupacija prage med zatrtjem praške pomladi, se je žižek veselo basal s torticami in se veselil. toliko o njegovi demokratičnosti. ne bo pa evrope rešila nobena socialistična egalitarnost, evropo lahko reši le prilagoditev svetovnim razmeram, večja centralizacija po zgledu zda in opustitev socialističnega načina mišljenja. ampak to ne bo šlo, ker imajo preveč veljave veleumi ala žižek, tako da bo kar držalo, da je z evropo konec.
crnkamn
29. 11. 2011 11.24
-1
se strinjam s tabo glede sodelovanja in skupnega konkuriranja kot evropa proti zda, rusiji in aziji vendar z vecjo centralizacijo in s tem manjso nacionalno suverenostjo se pa ne. rajsi naj uvedejo financno policijo, ce ze niso znali na papir napisat da bodo krsiteljice pakta o stabilnosti valute vrgl vn, kot pa da ti nastavljajo neizvoljene ljudi!
neseri
29. 11. 2011 11.30
+0
koncept nacionalnih držav je preživet. to je koncept 19. stoletja. danes v času informacijske dobe se moramo povezovati tisti, ki mislimo podobno, ne pa tisti, ki smo skoraj v žlahti. drugače bomo pač stagnirali, dokler ne bodo čez 100 let ali še prej naredili red pri nas kitajci, ampak takrat bo prepozno za spremembe.
crnkamn
29. 11. 2011 11.45
+3
ne vem jest sm povedal sm za skupno sodelovanje, vendar nism za vecjo centralizacijo. v ameriki mesanje priseljencev iz celega sveta deluje, a najprej so morali iztrebiti vecino avtohotnih prebivalcev, da so danes lahko izmisljen narod brez lastnega jezika, ker govorijo tujega (angleskega, spanskega itd). evropa ma pa daljso zgodovino, kulturo in ko bos enkrat probal vse to zmesati in se bolj centralizirat bo pocilo, ker se dolocene spojine pac ne mesajo, vsak narod ima svoj prav in svojo besedo, ce bodo namesto nas odlocali belgijci, portugalci ali nemci oziroma francozi, se to na dolgi rok ne bo obneslo, in bo prislo do trenj in eksplozij.
pupa_od_anbot
29. 11. 2011 12.58
g33k84
29. 11. 2011 11.11
+2
Kok so vam plačal NSi, da mate celo stran modro? Dons ne odpraem več 24 kur!
QueerAsYou
29. 11. 2011 11.29
+8
Zjutraj pa je bila rumena 10+100!! Je mal cerkev primaknila!
AlternativeFacts
29. 11. 2011 11.49
+4
semiPro-Plus so "mala potrčkala".Dnevnik je vsaj neodvisen medij in si upajo tudi podrezati v brezmadežnega.Pač furajo stil dame sumljivega slovesa.
Neutrino
29. 11. 2011 11.05
+6
Bravo Slavoj, nisi zastonj filozof svetovnega kova. Mimogrede, SREČEN IN VESEL DAN REPUBLIKE VSEM !
haarpo
29. 11. 2011 11.11
+2
pupa_od_anbot
29. 11. 2011 12.57
+1
tony_abcde@yahoo.com
29. 11. 2011 10.51
+0
Žvižka ni za jemat resno sploh ko začne govoriti o levičarstvu. Preveč kontradiktornosti je pri njem. Je pa zanimiv za popestritev "show business" scene. Še posebej čez lužo so dovzetni za take posebne/drugačne "showman" ljudi. Smo v časih, ko je treba zavihat rokave in opraviti delo brez težkih filozofiranj. Od filozofiranja ali mlatenja prazne slame ne moremo živeti, to lahko samo Žvižek.
Thor-1st
29. 11. 2011 10.50
-11
Slavoj Žižek! Kdo bo pa delal? Levica samo deli kar je bilo nekoč ustvarjeno. Si mi pa res vrhunski filozof matere božje.
crnkamn
29. 11. 2011 10.44
+12
sam sm desnicar a ce ga razumem prav, je proti menjavi politične oblasti kot se je zgodila v Italiji in Grčiji. ima cist prav ker je nedemokraticno, da nekdo ki dobi mandat ljudstva na volitvah in potem odstopi, da ga zamenja neizvoljena lutka unije, namesto da bi bile razpisane volitve v katerih ljudstvo da legitimn mandat cloveku za katerega zelijo da vodi njihovo drzavo! s tem dejanjem je EU krsila notranjo suverenost drzav, demokracijo kot sistem v katerem ima glavno besedo ljudstvo in uzakonila izsiljevalski diktat!
plutto
29. 11. 2011 12.17
+1
" Ni čas za volitve,ampak za akcije" je bilo rečeno!!!
marjanka9
29. 11. 2011 12.50
Mcken
29. 11. 2011 10.42
-2
Levičarska vizija je preživeta. V bistvu sploh ne gre za vizijo ampak za izrodek demokracije. Temelji na nespoštovanju Nürmberških procesov, splošne deklaracije o človekovih pravicah, konvencij Evropskega sodišča in nas vrača v obdobje pred drugo svetovno vojno. Poveličuje posameznikov nad jaz obenem pa navadnega človeka zatira. Ni treba bit posebej preveč brihten, da se greš takšno vizijo, moraš bil le dovolj pokvarjen.
Piranez
29. 11. 2011 10.45
+8
To, o čemer ti pišeš, velja bolj za desnico...
Mcken
29. 11. 2011 13.24
+1
Zakaj je ta komentar bil odstranjen? Liberalna demokracija je postavila vrednote na kocko s tem, ko je pod pretvezo sodobnejšega pristopa zaobšla temeljne človekove pravice. Trenutno se eksperimentira z ignoranco. Če je veljalo v komunizmu, da si bil za vsako stvar, članek lahko preganjan, se poskuša sedaj vsako kritiko ali resno opozorilo ignorirat. Zmeraj se najde nek mehanizem preko katerega je mogoče ljudi maltretirat. "Ignor", to je produkt egalitarne levice. Včasih je mnenje nekoga v razvitem svetu nekaj veljalo oz. si bil upoštevan, danes greš v nek predal kjer te nihče več ne vzame ven in prebere. Na koncu bomo ob vsem znanju in rešitvah zapravili vse kar imamo. V glavnem, dokler bo neomejena svoboda liberalca veljala pred svobodo navadnega državljana in dokler bodo slednjega pritožbe ignorirane Slovenija in Evropa drvita v prepad.
Hehedemokrat
29. 11. 2011 10.39
+5
B. Hicks, tole pa kupim: "Poleg tega imamo okoli nas ogromno enih norcev, ki nam preprečujejo, da bi bili uspešna država. Vendar v življenju še nikoli niso delali."