Tujina

Avstrijci po 28 letih vrnili mig 21, simbol hrvaške zmage

Zagreb, 07. 05. 2019 15.22 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Avstrijske oblasti so Hrvaški vrnile vojaško letalo mig 21, s katerim je hrvaški pilot Rudolf Perešin oktobra 1991 zapustil JLA in priletel na letališče v Celovcu. Letalo, ki je eden simbolov hrvaške zmage v zadnji vojni, so danes pripeljali v Zagreb. Od nedelje do konca maja bo razstavljeno pred hrvaškim ministrstvom za obrambo.

Zagreb si prizadeva tudi, da bi Črna gora vrnila vojaško šolsko ladjo Jadran.
Zagreb si prizadeva tudi, da bi Črna gora vrnila vojaško šolsko ladjo Jadran. FOTO: Shutterstock

Rudolf Perešin je 25. oktobra 1991 z letalom odletel z vojaškega letališča nekdanje JLA v Bihaću ob meji s Hrvaško in pristal v Celovcu, saj so bila vsa takratna letališča na Hrvaškem v rokah jugoslovanske vojske. V Celovcu je po pristanku izjavil, da je Hrvat ter da ne more streljati na Hrvate, kar so zabeležili številni svetovni mediji.

Perišin velja za enega od hrvaških junakov domovinske vojne. Umrl je kot pilot vojaškega letala med hrvaško operacijo Blisk v Zahodni Slavoniji 2. maja 1995.

Slovesno bodo obeležili vrnitev letala

Namestnik načelnika glavnega štaba hrvaških oboroženih sil, generalpolkovnik Drago Matanović je danes pozval državljane, naj v nedeljo pridejo pred poslopje ministrstva za obrambo, kjer bodo tudi uradno in slovesno obeležili vrnitev letala. Letalo bo razstavljeno pred poslopjem ministrstva do konca maja, je poročala hrvaška tiskovna agencija Hina.

Perešin je 25. oktobra 1991 z letalom odletel z vojaškega letališča nekdanje JLA v Bihaću ob meji s Hrvaško in pristal v Celovcu, saj so bila vsa takratna letališča na Hrvaškem v rokah jugoslovanske vojske. V Celovcu je po pristanku izjavil, da je Hrvat ter da ne more streljati na Hrvate, kar so zabeležili številni svetovni mediji.
Perešin je 25. oktobra 1991 z letalom odletel z vojaškega letališča nekdanje JLA v Bihaću ob meji s Hrvaško in pristal v Celovcu, saj so bila vsa takratna letališča na Hrvaškem v rokah jugoslovanske vojske. V Celovcu je po pristanku izjavil, da je Hrvat ter da ne more streljati na Hrvate, kar so zabeležili številni svetovni mediji. FOTO: Shutterstock

Matanović je še ocenil, da je vrnitev letala po 28 letih rezultat izvrstnih odnosov med Hrvaško in Avstrijo. Napovedal je, da bo letalo v vojašnici na zagrebškem letališču Pleso, dokler ne bo razstavljeno v bodočem hrvaškem vojaškem muzeju.

O pobegu drugega hrvaškega miga, si lahko preberete tukaj.

V preteklih letih je bilo letalo v več avstrijskih muzejih, nazadnje v vojaškem letalskem muzeju v Zeltwegu. Hrvaški mediji so poročali, da je vrnitev letala zahteval tudi uradni Beograd, a so na Dunaju vrnitev letala Zagrebu utemeljevali z dokazom, da je Hrvaška tudi resnično lastnica letala kot tudi s soglasji ostalih držav naslednic nekdanje SFRJ.

Po navedbah hrvaškega portala za obrambo in varnost obris.org je Perišinovo letalo eno od dveh konkretnih predmetov, za katera je Hrvaška med nasledstvenimi pogajanji o premoženju nekdanje JLA zahtevala vrnitev v naravi. Zagreb si prizadeva tudi, da bi Črna gora vrnila vojaško šolsko ladjo Jadran.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (131)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Herba
04. 09. 2022 10.26
+1
Od kdaj je dezertacija in pobeg simbol zmage?
popovec
16. 08. 2022 12.03
In je sprot vžgal po 28 letih.
Kstane
26. 09. 2020 10.41
+1
Poštenjaki...
tornadotex
07. 05. 2019 17.54
+36
Uf kako Hrvati nakladajo,, pravi da imajo izvrstne odnose z Avstrijo...kakšna laž,če bi imeli dobre odnose,bi jim avijon že zdavnaj vrnili...
ŠeVednoPlešem
07. 05. 2019 17.42
+27
Na Hrvate ni mogel streljati, na ostale ljudi pa lahko,... Ta je pa res pacifist. So Srbi sklatili tega "junaka" ali so ga sneli Hrvati sami?
brabusednet
07. 05. 2019 17.38
+50
Škoda njegovega življenja za skorupirano državo,ki je nastala podobno tudi naša.Siromak je mrtev politiki pa polne žepe love.Mnogo naroda pa v bedi životari.Vprašanje,če bi to ponovil,če bi imel priložnost.Pišem,kot veteran in za tako našo državo več ne bi glavo nosil na prodaj.
biggbrader
07. 05. 2019 17.14
+15
Mi jim lahko vrnemo kombi, ki so nam ga zaplenili in vrnili po več letih.
FaTa Albanka
07. 05. 2019 17.13
+31
Kake hrvaske zmage , ce je hrvaska opustosena , demografsko zlomljena 2.najbolj revna drzava Eu . Hrvati so se danes v šoku kaki padec so doziveli z vstopom v Eu . Zdaj pa jih se imigranti jahajo
mariomandzukic
07. 05. 2019 17.32
+9
se strinjam..boljs da smo ostali v Jugoslaviji,z Srbijo,Bosno,Makedonijo,Kosovom to so vse velik bolj uspesne in bogate drzave od nase Hrvaske
mariomandzukic
07. 05. 2019 17.02
-69
to je pravi junak..ceprav je vedu,da ima JNA,ki je bila v Srbskih rokah,500 krat vec orozja,se je postavu,za svoj golorok narod in na koncu v Bitki tudi umrl..in na tisoce taksnih Junakov imamo Hrvati...Slovenci pa ste iz 10 dnevnega pijancevanja in streljanja v zrak,nardili mit o neki vojni,pa ceprav vas nihce sploh ni napadel...edin helikošter oziroma letalo,ki je bilo sestreljeno v Sloveniji,je bilo tisto,ki je prevazalo kruh v kasarno..v Sloveniji ni bilo niti ene fronte,niti ene tenkovske bitke.,.nc od nc...
Barcaboy
07. 05. 2019 17.09
+18
Ja vi ste pa zelo plemeniti...samo Ahmice poglejmo pa nam je lahko jasno.
biggbrader
07. 05. 2019 17.16
+10
Če bi ti vedel, kaj vse smo vam nudili, da ste tolkli Srbijance, da niso prodrli v Slovenijo (po cestah), bi drugače pisal oz. ne bi bil sarkastičen.
Sputnik
07. 05. 2019 17.36
+16
ne more streljat na hrvate ker je hrvat. na ljudi pa lahko strelja ker ni človek. izjava od hrvata. imejte si takega narodnega heroja
mariomandzukic
07. 05. 2019 17.37
-22
Slovenije nihce ni napadel..vsi JNA vojaki,JNA tanki.,.ki so 10 dni manevrirali po Sloveniji,so bili iz Slov kasarn...ni to isto,kot pa to,ko je iz Bg,Novega Sada.,.krenlo na stotine tankov,oklepnikov in na desettisoce JNA vojakov proti Hrvaski..edini interes ki ga je JNA imela v Sloveniji,je bilo ispraznit cim vec slov kasarn in z tem orozjem it v Pravo vojno na Hrvasko in Bosno
bosko1111
07. 05. 2019 17.38
+24
Fulano in Beltrano
07. 05. 2019 17.42
+22
Če malce bolj razmislim, sem veliko večino nebuloz v življenju slišal prav od Hrvatov. Št.1: V New Yorku mi je Hrvat rekel, da sem zaostal, ker govorim špansko in portugalsko, ker sta ta dva jezika manj vredna in ju govorijo manj vredni ljudje, ki se jih prepozna po visokem čelu, ki spominja na kravo. Št. 2, prav tako v New Yorku, ko je nek Hrvat zasmehoval skupino Italijanov, ko jim je razlagal, da so oljke in oljčno olje avtohtono hrvaško blago, ter da Italijani oljk sploh nimajo. Št.3, prav tako v New Yorku, ko je neka Varaždinka brutalno nadrla nekega Jamajčana, ker ni vedel, da se tiramisu dela z maskarponejem….itd., itd....skratka, za pripovedovat zgodbice, ko bom star. Da o izkušnjah z nekaterimi Hrvati v Sloveniji ne izgubljam besed.
biggbrader
07. 05. 2019 17.51
+3
biggbrader
07. 05. 2019 17.55
+10
Seveda ne. Slovenci smo sami razbili Gornjo Radgono, razbili RTV stolpe in oddajnike na Krvavcu in v Domžalah, Western smo sami posneli v Trzinu, na mejnih prehodih smo se borili z Italijani, Avstrijci in Rusi, Dolenjko so bombardirali z KASETNIMI BOMBAMI Turki, ,.,,,,...
Žac
07. 05. 2019 18.22
-6
Kako si našel ravno njega? A komentarje svojih Slovencev ne bereš? Oni nobenega ne žalijo. In na te žalitve da bi vam bil tiho?
severnik
07. 05. 2019 18.44
+6
Če bi se hrčki držali dogovora (verjamem, da ne veste kaj to sploh je), bi se lahko vse precej drugače končalo. Tako se pa spustili vse tanke na vašem ozemlju, da so šlo proti Sloveniji. Mi smo medtem že šokirali nepripravljeno JNA in jo tudi premagali. Vsi ti tanki so nato pustošili po vaši "lijepi".
MASTERSS
07. 05. 2019 16.23
+23
zakaj 24 nič ne napišete da so sile generala haftarja sestrelile letalo in zajele pilota.pilot pa je portugalski plačenec.
gozdar1
07. 05. 2019 16.27
-5
In zakaj bi bila to pomembna novica, imaš tudi cel kup pilotov iz prostorov bivše sz, ki so kruh služili po afriki,..
MASTERSS
07. 05. 2019 16.36
+22
zato ker je cela evropa proti generalu za katerim stoji cel libiski narod, bori se pa dejansko proti evropskim plačencem in parimi libiskimi izdajalci.evropa priznava vlado 20 libicev ,obkroženih z evropskim plačenci.
gozdar1
07. 05. 2019 16.44
-3
Zato mu francozi dostavljajo orožje, poleg tega si tisto o celotem libijskem narodu hudo raztegnil. libija je predvsem združba različnih plemen. Največji hec je da je haftar ameriški državljan (cia), ki ima podporo sa, ua + rusije.
TitCankar
07. 05. 2019 16.22
+16
Slovenske prodabe duše vedno z vsem soglašajo zato pa je piranski zaliv slovenski.
mariomandzukic
07. 05. 2019 17.39
-16
ksne veze ima MIG iz Bihaca,ki ga je pilotiral Hr pilot z Slovenijo...spet se bo Slovenija mesala tam kjer ji ni mesto..Piranski zaliv pa je Slovenski do tam,kjer je kopenska meja..ne more bit pol kopna okol zaliva Hrvaskega,morje v zalivu pa v celoti Slovensko.to ne obstaja nikjer na svetu
bohinj je zakon
07. 05. 2019 16.17
-7
Pilot dezerter. Umazal je svojo čast, uniformo in zaprisego. Sledi vojaško sodišče.
mariomandzukic
07. 05. 2019 16.55
-7
Slovenski vojaki mi so prestopli na Slovensko stran iz Jna so junaki,pa ceprav se niso rabl borit,ker v Sloveniji niste imel vojno,Hrvaski vojaki,ki pa so iz JNA prestopl na Hrvasko stran,se borili,umrli v Vojni so pa negativci in dezerterji...zanimivo
bohinj je zakon
07. 05. 2019 17.41
+3
Najdel na netu: pilot je Rudolf Perešin ujet od strane srbske vojske 1995 in likvidiran.
Žac
07. 05. 2019 17.45
-4
Ja,so mu sodili. A si kaj praznoval v to ime,ali še boš kaj?
bohinj je zakon
07. 05. 2019 17.47
+1
Žac
07. 05. 2019 17.52
+0
pa še kaj,ni bil moj komentar namenjen tebi. lp
HeavyDxxx
07. 05. 2019 16.07
+27
Kje bo šel transport? To je treba ustaviti, pa preverit ali gre za provokacijo, al se kej šverca, itd. Kazen ker se niso držal našega dogovora l.91.
murinar
07. 05. 2019 16.06
+31
pokvarjeni hrvati vse je njihovo !
Žac
07. 05. 2019 16.11
-4
"da je vrnitev letala zahteval tudi uradni Beograd, a so na Dunaju vrnitev letala Zagrebu utemeljevali z dokazom, da je Hrvaška tudi resnično lastnica letala kot tudi s soglasji ostalih držav naslednic nekdanje SFRJ." Kaj ti ni jasno? Tudi Slovenija se strinjala da je letalo Hrvaško. Ti boš govoril kdo je pokvarjen,teslo.
modelx
07. 05. 2019 16.16
+4
HeavyDxxx
07. 05. 2019 16.01
+64
Glede na to da bi Hrvati zasegli podmornico ki so nam jo podaril Črnogorci in smo jo moral prepeljati čez Italijo, bi tale mig zasegel, sprešal in jim ga vrnil. Pa naj gledajo tisto kocko kroati.
chevapchichi
07. 05. 2019 16.53
-8
Lahko pa bi ga vzeli v Slovensko vojsko in bi s tem povečali zmožnosti celotnega slovenskega letalstva :D naši letijo s papirnatimi zmaji, medtem ko Hrvati poizkušajo kupiti 10 novih reaktivcev. Foušarija, foušarija. Drugim škodit za lastno veselje, na morje pa nikamor drugam kot v Kroatijo.
mariomandzukic
07. 05. 2019 16.55
-8
podmornica ki je bila zgrajena v Splitu,je slovenska...zanimivo
giiinem
07. 05. 2019 15.55
+46
Naj oni nam vrnejo zemljo / morje
chevapchichi
07. 05. 2019 16.54
+0
Zaenkrat tega nobena država še ni podprla, medtem ko so za to letalo dali potrdilo tudi slovenci.
mariomandzukic
07. 05. 2019 16.56
-19
morja imaste vec,ko pa ste ga imeli,kdaj kol v zgodovini..namest da ste srecni,ker vam je Hrvat Tito senkal,tah 30 km morja,i vi se Hrvasko morje kradl
MilošObili?Srbin
07. 05. 2019 15.51
+11
prej bi reku da ni mel jaja
mariomandzukic
07. 05. 2019 16.57
-10
poginu v Bitki-Vojni in ni imel jaja...Slovenski vojaki,ki pa so 10 dni,gledali v zrak in stali za sankom,pa so junaki..
deratizacija
07. 05. 2019 15.51
+10
Naši bi ga sestrelili.
BERO
07. 05. 2019 17.05
+0
VEČINO VSE DRŽAVE ČLANICE NATA Z RUSIJO KRŠIJO EMBARGO PRODAJO OROŽJA IN S TEM PODPIRAJO TERORIZEM NA SVETU. KJE PA JE POTREBA PO VEČJEM ZASLUŽKU, SAMI ZAČNEJO VOJNE.