Svet

'V ZDA stvari bolj gladko tečejo, manj je oklepov, omejitev, ograj'

San Francisco, 01. 11. 2019 17.56 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Tjaša Petrič
Komentarji
70

Jure Leskovec je eden najmlajših predavateljev računalništva na elitni univerzi Stanford, ki sodi med najbolj inovativne univerze na svetu, njegovo podjetje je kupila platforma Pinterest. Matic Pelcl pa v San Franciscu že sedem let dela za slovensko podjetje Celtra. Kaj so ključne razlike med Slovenijo in ZDA? Med drugim tudi drugačen odnos do dela in stremljenje k doseganju ciljev.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (70)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

freakica123
02. 11. 2019 20.35
+1
Pri njihovih šolninah, kjer se zapufaš za več let vnaprej, bi bilo nelogično, da ne bi imeli tako velike izbire predmetnika. Tudi generacije so večje. Seveda bi lahko tudi pri nas marsikaj izboljšali, ampak se vsaj zavedajmo, da pri nas lahko študira vsak, brez plačila šolnin.
aloalo
02. 11. 2019 16.21
-3
ovca hlapčevska ti kar delaj po cele dneve. Vem jaz to kakšen je to odnos do dela..kuča posao kuča , gat a live!
nikhrast
02. 11. 2019 19.53
-1
Tako je, zakaj bi delal, za Slovence je sociala, pa čim prej v penzion, potem stokanje proti kapitalu, kapitalizmu...
aloalo
02. 11. 2019 16.21
-6
Ma vtakni se te svetovne barabe nekam, jasno. DOl mi visi če si ti uspel, z tem podpiraš amerje prui pobijanju nedolžnih civilistov, pa pokakam s ejaz na tvojo izobrazbo da ti je jasno, taki kot si ti so samo problemi.
jakec1575
02. 11. 2019 10.09
+6
Slovenijo hebe samo korupcija, to je vse. drugace mi zelo dobro zivimo. ZDA so lepe za turizem. Za karierni razvoj je pa to garanje preko izgorelosti. Ja lahko ti ostane vec denarja, a ne odtehta zdravja in stalnega stresa. Ko si uspel je bolje ziveti tam, dokler se pa prebijas gor je pa..... edino njihovo misljenje, da je vse mogoce je zelo osvezujoce. to priznam. ampak nasi mladi so ze osavojili to razmisljanje, zatoi pa jim uspeva big time. Merlak in ostali, sledi nova mlajsa generacija, ki izhajajo iz pospesevalnikov dobrih idej. v sloveniji je ze zDA misljenje, je pa se vedno dovolj zasluznih, ki vlecejo korupcijo naprej. Če pocistimo korucpijo, smo lahko evropski tiger, ker imamo ogromno podjetnikov in podjetnisko miselnost. Imamo tudi enega boljsih % uspesnoswti, ko gre za nova mlada podjetja, ki prezivijo. Ocitno nekaj znamo.
jakec1575
02. 11. 2019 09.27
-10
Ne bi zivel tam, kjer se strelja otroke, kjer se otroke locuje od starsev in jim trajno poskoduje osebnost tako, land of the free for white man only. no tnx. Pri tem da silicijeva dolina pomaga pri norih politikah desnice. To je dejstvo, da si za vse sam, ko zbolis, te pa ni vec. ne obstajas. Koliko uspesnih ljudi je zbolelo in postalo brezdomcev. Only< in the USA. No tnx. Hvala pa za tako svobodo.
Mayte88
02. 11. 2019 09.30
+3
Pojdi v Rusijo, Severno Korejo, Venezuelo tam je zate raj..In socializem po merim Komunistov, Udbovcev ter otrok ene zblojene generacije.
User416781
02. 11. 2019 09.35
+8
@jakec - kolikokrat pa si bil v ZDA? Koliko ljudi iz ZDA poznaš? Veš le to, kar ti servirajo mediji in si si na tej osnovi sestavil neko sliko, ki pa ni čisto realna.
jakec1575
02. 11. 2019 10.01
+0
Vem, da v Sloveniji ni nogo soseske. Top je vse. Pa vem, da imamo resne probleme s korupcijo, nimamo pa no go zone, kjer se vsak dan umira. Chicago itd. Nisem komunist, sem pa humanist. Big difference.
jakec1575
02. 11. 2019 10.02
-2
Pajlonica. Dalec od komunizma. Imam pa prijatelje, ki so sli kot iT v Silicijevo in se vrnili. Dovolj jim je bilo gledanja orozja in stalnega razmisleka, kam smem in kam ne smem stopiti. Kot dobri IT strokovnjaki delajo lahko od koder koli.
ivan.z Doba
02. 11. 2019 10.09
+2
@pajlonca, Rusija in socializem?! 🤣...Venezuela in zblojena generacija! Povojna? Tista, katere otroci hočejo nazaj v Slovenijo?!...Udba?! S Trstenjakove?!😎... Komunisti iz Severne Koreje?! ....Socializem??Zaboga, kje ti živiš?! Se ti je čas ustavil l.1945? ...Manjka ti samo še Kučan in Murgl(j)e!!
Groucho Marx
02. 11. 2019 10.12
-2
Jakec. So nogo soseske. Sprehodi se malo po romskih naseljih.
jakec1575
02. 11. 2019 11.03
+2
Groucho, sem bil tudi ze v romskem naselju. ;)
Skankhunt42
02. 11. 2019 09.00
-1
vzor so nam lahko švicarji, norvežani pa islandci ne pa eni smrdlivi američani
Groucho Marx
02. 11. 2019 11.00
+4
Pa so nam vzor našteti? Niso in nam tudi ne bodo. Razlika med nami in njimi je v tem, da oni cenijo delo, in v tem so si tudi podobni z Američani. Ravno nasprotno kot pri nas, ko več kot pokradeš, več ko prigoljufaš, bolj si cenjen. Tako je v slovenskem visokokastnem javnem sektorju.
Skankhunt42
02. 11. 2019 12.18
-1
američani cenijo delo? če nekdo cen delavca bi mu moral izplačat tako plačo da se lahko vsaj približn dostojno živi.. ne pa da ljuidje delajo po 2 šihta za to da lahko iz mesca v mesc pridejo brez pufov..
Antropozofija
02. 11. 2019 08.52
+8
Resnica je ta, da bi radi vsi plače po 2000€. Ampak slovensko gospodarstvo je slabo konkurenčno.. Temelji na nizki ceni in nizki dodani vrednosti.. Praktično kakšne velike industrije ni več.. So le dodelavni posli za tuje firme. Tako, da večjih dohodkov, kot sogospodarstvo zaenkrat ni sposobno zagotoviti. Le porazdeliti bi bilo bolj pravično. Medicinska sestra z dežurstvi dobi daleč premajhno plačo za vloženi trud.
jakec1575
02. 11. 2019 09.25
-4
industrije je v sloveniji dovolj, samo ni v nasih rokah, kar pomeni, da smo le mezdni delavci, ki jih multinacionalka izsiljuje, ali bos delal za jurja ali pa zapremo in selimo proizvodnjo. Nimamo vec dovolj koncnih izdelkov, kjer je glavna smetana zasluzka. delamo za Nemce, ki zato lahko delajo manj in prodajajo drazje. In na koncu celo mi kupujejo koncne njihove izdelke, kar pomeni, da jim damo denar še drugič. Zato pa lahko delajo 35 ur, z manjso storilnostjo kot mi in vecjo placo. Pa se sindikate imajo, ki jim redno visajo place s protesti. Pri nas so pa sindikati v nasih glavah ostanek socializma. V resnici pa rabis sindikate bolj v lumpen kapitalizmu kot socializmu.
Mayte88
02. 11. 2019 09.32
+6
Od industrije je ostal samo prenapihnjen javni sektor in Komunala, da čisti drek za njimi. Prihaja, pa počasi , realnost in čas resnice.
User416781
02. 11. 2019 09.36
-1
jakec1575
02. 11. 2019 10.05
+3
Iskra telefoni, gorenje stroji, avtomobili, tovorna vozila, prehrambena industrija, Zelezarskla industrija itd. Veliko je tega bilo. Vse smo prodali, ker smo slabi lastniki in dobri mezdni delavci. Žal. par stoletij habsburgov naredi svoje. smo dobri ustrezljivi hlapci. Imamo pa kar nakej top podjetij, ki so v spici razvoj in tudi koncih izdelkov in so se vedno v slovenski lasti ali pa druzinski lasti.,
User416781
02. 11. 2019 11.11
+1
Gorenje še dela, avtomobili tudi, prehramba tudi, železarstvo tudi. Iskro pa je povozil čas.
Rudar
02. 11. 2019 08.49
+8
Tam ni sindikatov, oz. vsaj takih ne kot pri nas.
jakec1575
02. 11. 2019 10.06
-1
So so. samo država je premocna. Zviljenje v ZDA je dobro za 20% ljudi.
RupniK
02. 11. 2019 08.08
+11
Za pridne, delovne in sposobne ljudi je povsod v redu. Lenuh bo pa vedno jamral, kjerkoli že bo.
Banion
02. 11. 2019 08.47
+19
Uporabnik1385495
02. 11. 2019 07.34
+12
Zivimo razlicno in smo si med sabo razlicni.Ne maram njihovega sistema,ljudi in nacina zivljenja.Komur je ok....saj letijo letala nenehno tja...
devote
02. 11. 2019 08.56
+5
Ate_ist
02. 11. 2019 10.14
+0
devote; ni potrebe, globalni trendi so, da severna koreja pride v vsako vas, saj je ameriški način življenja ekološka grožnja za cel planet
Uporabnik1375217
02. 11. 2019 07.31
+35
ZDA je raj za delovne, sposobne in talentirane. Za nesposobne je pa pekel. V Sloveniji je pa skoraj vsak reven in frajer hkrati.
supergigi
02. 11. 2019 07.15
+30
Imam sorodnike v Ameriki. Eni živijo v Ohiu, drugi v NY. Oboji pravijo, da v ZDA ni ravno dobro živeti. Ogromno plačujejo za zdr. zavarovanje. En celo 700 eur/mesečno. Če nisi zavarovan je pa tako drago, da sploh ne moreš iti k zdravniku in takih ljudi je v ZDA ogromno. Tako da ni vse vse zlato kar se sveti. Seveda bogati živijo odlično, ampak ti itak povsod dobro živijo. Tudi v Afganistanu.
21dcba
02. 11. 2019 07.28
+22
V Sloveniji plačujem 400 eur/mes pa moram vse preiskave še posebej plačati, če želim zdravnika videti še pred smrtjo. Res ni vse zlato, kar se sveti.
šoferkabusa
02. 11. 2019 08.13
+9
ivan.z Doba
02. 11. 2019 08.24
+10
@21, Koliko plačuješ za zdravstvo? Očitno imaš zelo visiko plačo, krepko nad povprečjem. Prispevek znaša 6,36%, plus dopolnilno zdr.zavarovanje.
Geres
02. 11. 2019 08.38
+10
Ivan.z Doba: ne pozabit, da je tudi prispevek delodajalca iz tvoje plače 6%. Torej iz tvoje bruto bruto plače gre za zdravstvo 12%.
ivan.z Doba
02. 11. 2019 08.39
+12
+++ Prijatelj plačuje 800 $ mesečno, s tem, da stroške zdravstvene oskrbe do 5000 $ krije sam. V ZDA dobro živijo bogati, večina pa slabo.
Groucho Marx
02. 11. 2019 09.31
+2
Geres: Tako je. Mene to umetno ločevanje na prispevke 'kao' delodajalca in 'kao' delojemalca blazno moti. Namen tega je slabše poučenim prikazati, kako nizki so baje prispevki, in vidimo, da je namen dosežen. Supergigi ni povedal, kakšno plačo ima v zda tisti, ki plačuje 700 evrov. Stavit grem, da več kot 5800 evrov. Pri tolikšnem strošku delodajalca namreč si s 700 evri oprispevčen za zdravstvo pri nas.
supergigi
02. 11. 2019 09.35
+0
Groucho Marx
02. 11. 2019 09.36
+0
21dcba ima torej 'bruto bruto' plačo 3300 evrov. Ja, za ubogo Slovenijo res zelo visoka plača. Razen če nisi član visokokastnega javnega sektorja. Tam si pa brez velikopotezno delijo trikratnike tega zneska brez vsakršne odgovornosti, tudi taki, ki ne znajo niti Excela, čeprav bi ga po uradni dolžnosti morali.
supergigi
02. 11. 2019 09.37
+0
Še to. Kolegica američanka živi v Wisconsinu. Je zavarovana. Zadnjič je rekla, da potrebuje 2 zdravili za astmo, nekakšna ventilatorja ali kako se reče. Oba skupaj staneta 1200$ in jih plača sama. Nisem pa vprašal za koliko časa jih ima.
User416781
02. 11. 2019 09.39
+1
@supergigi nakladaš. A si kdaj pogledal plačilno listo, koliko daš ZZZS?
ivan.z Doba
02. 11. 2019 10.21
+1
@graučo, Suoergigi piše o ZDA. Ni pomembno koliko imaš v ZDA plače, ker polico zavarovanja sam skleneš. Če plačuješ 800$ mesečno pomeni, da imaš odlične prilive in si to lahko privoščiš. Kljub takemu zavarovanju pa moraš plačevati VSE storitve do višine 5000$ sam. Večina Američanov si tega ne more privoščiti. Ker nima takih prihodkov. Če zbolijo za npr.rakom in nimajo denarja, ni zdravljenja. Pri nas je zdravljenje onkoloških bolnikov brezplačno, četudi nimajo zdr.zavarovanja.
Groucho Marx
02. 11. 2019 11.05
+0
Zanimivo je to ustvarjanje sovraštva so zda, menda smo po tem med prvo desetorico v svetovnem merilu. Gre pa to na roko najbolj tistim v Sloveniji, ki jim gre na račun javnih financ prelepo in bi storili vse, da ne pride do nikakršnih sprememb in so jih, kako ironično, najbolj polna usta o socialni pravičnosti slovenskega koruptivnega modela.
ivan.z Doba
02. 11. 2019 11.56
+2
Ne gre za "ustvarjanje sovraštva", gre za to, da je ameriški model socialne države vključno z zdravstvom in šolstvom daleč za evropskimi. Tudi za Slovenijo! Koliko ljudi bi si lahko priviščilo zdravstvo, šolanje, če bi bilo pri nas vse privatizirano, zavarovanja pa podobna ameriškim?! Sicer pa, svet je majhen in z malo sreče lahko dobiš "green card" in zapustiš ta naš "koruptivni model". Morda ga pa lahko poskusiš spremeniti, da ne bo koruptiven! P.s.V ZDA ni korupcije?
Brus123
02. 11. 2019 07.12
+20
Ja, pa orožje lahko kupi vsak, kdor želi in ima 💰
Malo_sutra
02. 11. 2019 07.10
-14
Naj se ne vraca.
proofreader
01. 11. 2019 21.59
-6
Kdo sploh uporablja Pinterest?
BLUECUBE
01. 11. 2019 21.03
-26
Hvala... zato pa so tam, kjer so. ZDA niso ravo vzor. So bolj ali manj tretji svet... pozabljeni. Če želite videti, kako bodo stvari igledale, poglejte Kitajsko. Ne trdim, da je to lepo in idealno, vsekakor pa tako bo...
PEJDNOVRIT
01. 11. 2019 21.36
+35
No ja... Živel sem tam 10 let... Mi smo cucki v primerjavi z njimi... Oni nikdar nebi imeli vlade ki dela škodo domačim ljudem!! Zakaj?? Zato ker bi jo zbili do amena!!! Bolj prijaznega folka ne poznam...delajo in ustvarjajo...ponosni so na to kar so!! Tu jim Slovenci nismo do gležnjev laj šele do kolen....
User416781
02. 11. 2019 09.40
-1
roxerc
01. 11. 2019 20.32
+54
Govoriti iz zlate kletke je lahko, a že samo zaradi stroge konfiniranosti in rigoroznosti zelo ozkogledno. Zakaj pa morajo biti vsi najboljši, vsi ostali pa so zavrženi? Lahko mi ta sistem stokrat predočite in mi ga prodajate kot najboljšega, pa bom še vedno izbral našega. In ne zato, ker bi bil zaplankan Slovenec, temveč zato, ker želim normalno živeti; brez stalnega pritiska, nestabilnosti, etc.. Govoriti iz srža Silicijeve doline je lahko, kaj pa drugod? Pa tudi Silicijeva dolina ni tako sanjska kot se morda sliši. Ali ste vedeli, da Googlovi in Facebookovi delavci podjetje zapuščajo povprečno po petih letih dela? Ali ste vedeli, da je že kar nekaj facebookovih delavcev storilo samomor? Ali ste vedeli, da je ta visokotehnološki kader zgaran in depresiven? Ali ste vedeli, da ta manična tekmovalnost, ki jo promovirajo, vodi v anksioznost? Ali se vam ne zdi grozno, da si že po nekaj letih zamenljiv? Dobesedno je tako, da dokler si v teh velikih firmah uspešen, si tam, potem pa te vržejo na cesto ali pa te naženejo domov. To je ameriška realnost, in sam pravim, ne hvala.
Geres
01. 11. 2019 20.40
+34
Noben ekstrem v družbeni ureditvi ni dober. Sicer pa marsikdo v gospodarstvu pri nas izkusi "ameriški pritisk", le da nima ameriške plače in obdavčitve le te. In da plačuje na mesec par sto eur prispevkov za zdravstvo, potem pa mu rečejo, naj čaka eno leto.
roxerc
01. 11. 2019 20.58
+34
Zakaj vsi kar naprej poudarjajo/ - te to ameriško plačo ... Ne moreš tega primerjati s Slovenijo. Recimo v Silicijevi dolini so lahko najemnine tudi po 3, 4 ali 5 tisoč dolarjev. Tudi drugod po mestih so najemnine dosti višje kot pri nas. Povprečna ameriška plača je okoli 2000 dolarjev, kar pomeni, da je življenjski standard nižji kot pri nas. V to namreč ni vključena zdravstvena varnost. V Ameriki je zdravstveni sistem slabši kot pri nas; nekateri raje umrejo kot pa gredo k zdravniku. Študenti imajo v povprečju 50 000 evrov kredita zaradi šolnine. Ali je to Jure Leskovar povedal? Če greš na Stanford, je verjetno samo letna šolnina tako visoka. Ne vem no. Morda je res razvita Silicijeva dolina, ker je tam dosti uvoženega talenta, drugod pa ni nič boljše kot pri nas. Sicer pa tako lahko vidimo to ameriško "pridnost" in "vnemo". V Kaliforniji so izbruhnili požari zaradi katastrofalne napeljave, ki je slabo vzdrževana.; Če želiš v Ameriki zamenjati recimo modem, boš rabil v povprečju 1 mesec časa, da ti ga uredijo.; Teh primerov je veliko. Ni vse tako kakor se zdi.; Jure Leskovar vidi samo tistih nekaj predavalnic najboljših ljudi, medtem ko večine Amerike očitno ne vidi. Ima pač rožnata očala.
pizzamargerita
01. 11. 2019 21.07
+30
nas extrem gre v drugo smer: uspesne je treba zatreti, porezati glave, ki strlijo iz povprecja in jih razglasiti za grebatorje. Casti se zgolj povprecneze, sluzbe dobijo le oni, ker bi sposobni ogrozili nesposovne sefe.
VirtualX
01. 11. 2019 21.34
+7
Leskovec, ne Leskovar... -1 zaradi površnosti
Geres
01. 11. 2019 21.39
+23
Imam strica v ZDA. Povedala ti bom torej na družinskem primeru kar se zdravstva tiče. Ima ustrezno zavarovanje. Že pred 25 leti je zbolel za kronično obliko levkemije. Ali je zaradi zdravljenja bankrotiral? Nikakor. Ker je bil zavarovan. Ima zdravstvo na nivoju, o katerem lahko mi samo sanjamo. Pri nas lahko mesečno plačuješ 500 EUR in ko enkrat tolko kaj rabiš, te naročijo čez eno leto. To se tam pač ne more zgoditi. Ampak ne pravim, da je njihov sistem idealen. Za tiste, ki niso zavarovani, je sistem grozljiv. Ampak njihov sistem in naš sistem sta zgolj vsak na svojem koncu ekstrema, vmes so pa npr sistemi držav kot so NZL, Švica, UK,Nizozemskaa itd. Solidarnost je že fajn. Ampak če plačuješ 500 EUR na mesec in te skoraj ugonobijo v tem našem socialističnem sistemu, potem nad njim preverjeno ne boš več tako navdušen.
nikhrast
01. 11. 2019 21.46
+3
roxy, dobro si povedal kakšna je beda v ameriškem sitemu, zato pa tako malo samomorov v Sloveniji. Mogoče te bo pa kdo vzel resno.
felixkp
02. 11. 2019 08.19
-2
Geres... v SLO nihče ne plačuje 500€ za zavarovanje.
Geres
02. 11. 2019 08.36
+8
felixkp: pri plači 2.130 neto, torej 3.600 bruto, je prispevek delavca za zdravstvo 229 EUR, delodajalca 236 EUR, dodaj še dodatno zavarovanje in si na 500 EUR. Ja, je nadpovprečna plača, seveda, ampak 2.000 EUR spet ni neka nenormalno visoka plača...
Uporabnik270616
02. 11. 2019 08.54
+5
Vem, od moje gre dvakrat toliko za oba prispevka... Mislim da za okroglega jurja v ZDA dobiš lepo zdravstveno zavarovanje?
Groucho Marx
02. 11. 2019 09.41
+2
Geres: Grozljivo se mi zdi, kako slabo poznajo nekateri naš lastni sistem odvajanja prispevkov. Gornja izjava je pa vrhunec tega.
User416781
02. 11. 2019 09.47
+3
Bureau data from 2018, the latest release, the median household income was $63,179. Toliko o povprečni plači 2.000 USD. 2.000 USD je v ZDA revščina. Kar se pa zdravstva tiče, je pa njihov zdravstveni sistem med boljšimi na svetu, če si seveda ustrezno zavarovan. Zakaj pa mislite, da se gre toliko ljudi zdraviti v ZDA?
Cisto na hitro
01. 11. 2019 20.15
+47
Pri nas vlada partija. SD in njeni paraziti, ki so nam ukradli državo leta 45 in zato smo ves čas na minimalcu in sedaj še brez možnosti za kredite. Medtem pa ljubljanski šerif ukrade 30 miljonov našega denarja. Slovenci smo hlapci lastni partiji ze 70 let in tega nam ne bi bilo treba. Živ dokaz so taki mladi ljudje, ki odidejo iz Slovenije na zahod in uspejo v največji možni meri se dokazat in so uspešni. Torej problem je v partiji, v komunizmu ki nam je vsiljen. Dovolj nam je tega.
tonaparuda
02. 11. 2019 09.05
+7
Nikoli ne bo boljše ker je slovenski narod prenaiven. Samo pomislimo na vse "instant" stranke, ki so zadnja leta prišla do oblasti. Zares, Pozitivna Slovenija, Sab, Cerar itd. danes je gor Šarec... To so bile koalicijske stranke, ki so dejansko odločale o naši prihodnosti. Kje so pa danes? Ni jih, ker so jih ljudje prečitali, ko je že bilo prepozno. Potem pa na volitvah nardijo isto napako. Nek nov Šarec bo nasledjič spet stopil do Kučana, rekel da bi bil predsednik vlade, boter bo odprl denarnico za kampanijo, nov predsednik vlade pa bo v zameno delal tako kot bo on rekel. In spet se ne bo nič spremenilo, spet bo vse po starem, ljudje pa bodo imeli občutek da je na oblasti nov človek. Ljudje sploh ne vidijo ponavljajočega se vzorca. Ali pa nočejo videti. Kučanu je celo državo uspelo prepričat da so desni sesuli vlado v 4 letih kar so bili na oblasti in to v času ko je vse države sveta zajela močna kriza, od nemčije do zda, on uspe prepričat narod, da je za krizo v sloveniji kriva desnica, ki je bila ravno takrat na oblasti ( ker se ni kriza ustvarjala že leta in leta prej)...ko je bil aktualen prihod "trojke", on z bratuvškovo uspe prepričat narod, da je to najslabša možna rešitev, bratuškova državo zadolži za nove milijarde (MILIJARDE!!!!)...vedeli so, da če pride trojka, da bo le ta očistila naše banke napačnih ljudi in stvari postavila na svoje mesto. A kot sem že dejal, komunisti nočejo sprememb, kaj šele da bi jim odsekali lovke v banki slovenije.
Groucho Marx
02. 11. 2019 10.09
+0
Tonaparuda: 100 plusov ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
reakcionar
01. 11. 2019 20.09
+14
Prav je povedal.
Rains
01. 11. 2019 20.47
+2
bogdajmir
01. 11. 2019 20.01
+25
Primer: Pri nas Loterija Slovenija blokira (kar je ilegalno) druge stavniške strani, kot so Bwin, Bet365 itd. Skratka, pri nas ni neke internetne svobode.
Geres
01. 11. 2019 20.12
+33
Se strinjam. Na splošno je v ZDA več svobode. Morda na nekaterih področjih preveč (pravica do orožja). Drugo pa je, da svoboda pomeni tudi da si sam odgovoren zase. To večini ni všeč.
pizzamargerita
01. 11. 2019 21.09
+14
pri nas je cilj vseh zgolj dobiti sinekuro sluzbico nekje v javni upravi in cimmanj delati. Cim gre kaj narobe (se zapufa v frankih, toca, susa...), pa jokcajo naj drzava pomaga.