Tujina

12-letnica umrla med porodom

Sana, 13. 09. 2009 13.28 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Noseča 12-letnica, ki jo je oče dal za ženo 24-letnemu kmetu, je v bolnišnici v Jemnu kar tri dni rojevala. Na koncu je zaradi hudih krvavitev umrla.

Fawziya Abdullah Youssef je bila stara vsega enajst let, ko jo je oče dal 24-letnemu kmetu iz Savdske Arabije za ženo. Kmalu je zanosila, zapletlo pa se je pri porodu, saj je po treh dneh mučnega rojevanja zaradi močnih krvavitev v bolnišnici v jemenskem mestu al-Zahra umrla. Stara je bila komaj dvanajst let.

Osemletnica, ki je zahtevala ločitev od svojega 30-letnega moža.
Osemletnica, ki je zahtevala ločitev od svojega 30-letnega moža. FOTO: Reuters

V Jemnu, najbolj siromašni arabski državi, kjer prevladujejo plemenski zakoni, ni nič nevsakdanjega, če v zakon stopijo otroci. Več kot četrtina deklic se namreč poroči pred 15. letom starosti, kažejo najnovejše raziskave socialnega ministrstva.
Veliko število dogovorjenih zakonov je posledica siromaštva, zato se starši odločijo in svoje hčerke dajo v zakon za bogato kupnino.

''Gre za pogost pojav v Jemnu. Razlog je pomanjkanje izobraževanja, zaradi katerega številne deklice končajo v zakonih,'' je pojasnil Ahmed al-Quraishi, direktor društva Siyaj za človekove pravice, ki se bori za pravice otrok v Jemnu. Povedal je še, da natančnih statističnih podatkov o tem, koliko deklic vsako leto stopi v zakon, ni.

Razprava o dogovorjenih zakonih v muslimanskem svetu je vzdignila veliko prahu pred dvema letoma, ko je osemletnica iz Jemna sama odšla na sodišče, kjer je zahtevala ločitev od svojega 30-letnega moža. Februarja letos so zakonodajalci spremenili predlog zakona, po katerem je najnižje leto starosti za poroko 17 let. Mnogi so to označili za proti islamsko in predlog zakona poslali v parlament na še eno glasovanje.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (204)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User419135
14. 09. 2009 17.48
ah kaj se vse ne dugaja..
melanhonija
14. 09. 2009 17.40
Daj, Hamzibeg, ti ki tako dobro poznaš Šerijatsko pravo, popravi me, če nimam prav! Ali ni po tem pravu ženska lastnina moškega, v otroštvu očeta, kasneje moža. Ali nima oče ozirima kasneje mož pravico kaznovati hčere oziroma žene, če mu odreče poslušnost, npr. s hišnim priporom ali s postom. Če bi torej 11-letna žena (otrok), možu odrekla seksualne usluge, jo ta lahko kaznuje. Kaj to ni res? In kako naj dekle ve, da bo v zakonu srečno in da svoj pristanek, če ženina do poroke skoraj videti ne sme, kaj šele, da bi izvedela, kašen značaj ima? In kako naj OTROK, star 8 ali zaradi mene tudi 11 let, to ve? Ali veš, da žensko kaznujejo, če jo moški posili, češ da ga je izzivala, moški pa bo odgovarjal šele "pred bogom"? Ali ženske nismo enakovredne moškim - po Širijatskem pravu, ki ga ti zagovarjaš, že ne. No daj, prosim, povej mi to! In nikar mi ne pravi, kaj se dogoaja v imenu krščanske vere. Veš, tudi takrat mi dvigne pritisk. Vsak verski fanatizem mi je tuj, dobro pa se razumem z ljudmi, ki verujejo vsak v svojega boga in živijo po načelu - ne strori svojemu bližnjemu tistega, kar ne želiš, da bi drugi storili tebi.
Misija1
14. 09. 2009 16.00
@ VivaHate: Nisem nic rekel, pravim samo. Da ne bo kdo rekel kako je krscanstvo pobilo na milijone ljudi. Gre se za to, da se je svet spremenil. Nismo vec neki neizobrazenci ki verjamemo v boga ko pade dez. In od nas se pricakujejo neke norme, neko normalno vedenje in pocetje. To kar dela islam, je katastrofa. Zenske so nula, cista nula. Zato pa @ _amy: Preseli se samo v blazji del - recimo v Tunizijo, pa bos vidla, kaj je pravi islam. In naj ti povdarim da je tam prisotna blaga obliak islama. Been there, done that. Ce ves kaj mislim.
User272799
14. 09. 2009 11.11
To je men bolano! Sorry, ampak tokrat ne morem rečt, da spuštujem njihovo vero in zakone! Ne glede na to, da se punčke tam morajo poročit, mene to vse na pedofilstvo spominja- ne glede na vero, žal... Pa da ne bo kakšne zamere, ampak moram tudi dodat, da se mi zdijo muslimani kruti, kar se tiče obnašanje do žensk, vse od A do Ž kaj morajo, kaj ne smejo delat. Sploh niso niti malo svobodne, to žal meni ni življenje, čeprav še 1x pravim, da je to njihova vera in je to njim normalno. Doskrat sem si rekla, kakšno srečo imam, da ne izhajam iz kakšne takšne vere. Pa res nič žaljivega ne mislim s tem vsem! Ampak, ko se na kej takšenga spomnim, se zavedam kok imam krasen life. Tut drugi bi se morda mogli začet tega zavedat.
User463561
14. 09. 2009 10.59
Pa jst vas ne razumem.. Tukai blatite Islam in ne vem še kai.a pojma nimate o tej veri..res je to, da kar je napisano v članku je šlo čez use meje in se mora čim prei zaustavit ampak da zdei tukai nekateri pametujete o Islamu in pišete kakšni so usi muslimani je pa tudi pretirano in ni nujno da so usi muslimani takšni.Poznam veliko muslimanov pa niti eden ni takšen kod jih tukai nekateri opisujete.In tukai sploh nima nobene veze Islam kod vera..s tem kar piše v članku. In še enkrat ponavljem da sm ZELO PROTI TEMU DA TAKO MAJHNE DEKLICE STOPAJO V ZAKON.KAI ŠELE DA ROJEVAJO.! Łep pozdrav.
User440097
14. 09. 2009 10.49
Hamzibeg 14.09.2009, 10:19 Po tvoji (vaši) logiki lahko ljudi prodajaš...podobno kot so lovili črnce in jih prodajali belcem 8lovili so jih Arapci v glavnem)... Prodati hči ??????? To pomenim, da v islamu (namerno pišem z malo) ne samo, da imate oprane možgane... vam OPEREJO DUŠE !
User407451
14. 09. 2009 10.45
Misija1 ''Islam je zlo tega sveta, kot vcasih krscanstvo'' vcasih - LOL islam bo mogu se kar nekaj casa 'skodit' svetu da bo dohitel krscanstvo
User449574
14. 09. 2009 10.36
@ Hamzibeg, 14.09.2009, 10:19 "V dotičnem primeru je bil na podlagi Šerijata (islamskega prava) storjen greh ker je svojo hčer prodal brez njene privolitve." >>>>> a se zavedaš, ka pišeš? praviš, da je greh, ker je hčer PRODAL (!!!) brez njene privolitve. če bi dekle privolilo, pa ne bi bil greh? moralno je nesprejemljivo, da se trguje s človeškim življenjem, pa naj katerikoli bog reče, kar hoče! še huje pa je, da hčerko - otroka proda LASTNI oče. oba, tako "oče" kot mož, si zaslužita dosmrtno ječo samo z vodo in kruhom.
JanZiska
14. 09. 2009 10.31
Pedofilija cveti povsod, le da je v islamu legitimna, celo legalna, v zahodni civilizaciji pa se zakonsko preganja in sankcionira. Zgodovinsko dejstvo je, da je imel Mohamed v haremu tudi 8 letnega otroka.
User440097
14. 09. 2009 10.28
Hamzibeg 14.09.2009, 10:19 Pri nas pa bodo zločinci odgovarjali na TEM SVETU ! In pred bogom, ki je UNIVEREZALNA energija in za vse ljudi tega sveta en sam ! Glede kultur in navad življenja pa je Krščanski svet manj nepravičen kot vaš islamski, ki je sramota za dostojanstvo ženske, otrok in vseh nemočnih.
User449574
14. 09. 2009 10.25
in vera, ki dopušča take svinjarije, ni vera, ampak sredstvo manipulacije, ki ljudi prepričuje, naj bodo volkovi. pa mislite, da bo zdaj deklčin oče kaznovan? ne bo!!! Hamzibeg, praviš, da bo oče za greh odgovarjal pred bogom. halo!!! to ni (samo) greh, to je kaznivo dejanje. oče je dopustil, da je deklico zlorabil pedofil.
Misija1
14. 09. 2009 10.20
Islam je zlo tega sveta, kot vcasih krscanstvo. Le da se je stanje zdaj normaliziralo po cca. 200 letih. Iz tega sledi, da je islam se vedno primitivna vera, namenjena primitivnim ljudem (govorim za trso obliko islama, drugace islam sam po sebi ni tak slab), namenjena manipulaciiji. No sej vse niti lahko vlecemo iz krscanstva, s to razliko da se je stanje ze zdavnaj normaliziralo, medtem ko se v islamskem svetu se dolgo ne bo, glede na to da je izobrazenost teh ljudi na ravni zahodno zivecih otrok. Dejstvo je da so otroci v zahodnem svetu bolje izobrazeni kot povprecni v aziji ziveci musliman. Potemtakem je tudi tezko pricakovat, da se bo vse na en dva tri spremenilo. Vedno pa se vprasam nekaj - kdaj v preteklosti, je katerakoli muslimanska osebnost, naredila karkoli dobrega za razvoj clovestva, znanost itd.. Nikoli! Zakaj? Ker islam podpira neizobrazenost, saj bi se ljudje slej kot prej distancirali od njega.
Hamzibeg
14. 09. 2009 10.19
sottozero 14.09.2009, 10:07 Hamzibeg 14.09.2009, 09:48 JA imaš prav ! Ampak v kolikor toliko normalnem svetu se TAKA DEJANJA PREGANJAJO in OBSODIJO. V vašem "perfektnem islamskem" svetu pa imate OPRAVIČILA za taka dejanja in vam (moškim) nihče nič ne more... Ker je takoj PROTI ISLAMU in običajem življenja. Praviš da se pri nas takšna dejanja obsojajo. Morda res, če se sploh o tem sme govoriti na glas. Nikjer nisem napisal da je islamski svet perfekten. Povsod na svetu najdeš dobre in slabe ljudi, ne glede na versko ali kakršnokoli drugačno prepričanje. V dotičnem primeru je bil na podlagi Šerijata (islamskega prava) storjen greh ker je svojo hčer prodal brez njene privolitve. Torej je greh v skladu z islamskimi zakoni storil dekličin oče, ki bo za to odgovarjal pred Bogom. Lp
listje
14. 09. 2009 10.15
..pa se vprašam, kje na svetu obstaja katera muslimanska organizacija, ki pomaga v Afriki ali kjerkoli drugje, ..samo ti se vprašam??
listje
14. 09. 2009 10.13
...in kot pričakovano...muslimani,....ni kaj za dodat
User440097
14. 09. 2009 10.11
Mene moti ker v islamu NE OBSOJATE in NE PREGANJATE ! Tolerirate pedofilijo in umore znotraj družine. Tolerirate terorizem. In posiljujete ves svet s svojimi pogledi.
User440097
14. 09. 2009 10.07
Hamzibeg 14.09.2009, 09:48 JA imaš prav ! Ampak v kolikor toliko normalnem svetu se TAKA DEJANJA PREGANJAJO in OBSODIJO. V vašem "perfektnem islamskem" svetu pa imate OPRAVIČILA za taka dejanja in vam (moškim) nihče nič ne more... Ker je takoj PROTI ISLAMU in običajem življenja.
Hamzibeg
14. 09. 2009 09.48
Pozdravljeni, ne morem si kaj, da se ne vključim dasiravno sem si neštetetokrat rekel da ne bom več. Umazane stvari se dogajajo povsod, ne glede na versko, ideološko ali kakršnokoli drugo prepričanje. Najprej počistimo pred svojim pragom. Nekaj dejstev: - koliko otrok v Sloveniji živi pri ločenih starših? - koliko otrok v Sloveniji je priča alkoholizmu v družini? - koliko otrok v Sloveniji je priča nasilju v družini? - koliko deklic v Sloveniji je letno posiljeno s strani očeta? - koliko otrok v Sloveniji je zlorabljenih tako ali drugače? - koliko otrok v Sloveniji živi na ekonomskem minimumu? - koliko otrok v Sloveniji ima v šoli regresirano prehrano? - koliko otrok v Sloveniji ne ve kako izgleda morje? - koliko otrok v Sloveniji bo vračalo kredite staršev po njihovi smrti? Če je pri vas vse OK, se ozrite okoli sebe in videli boste (če boste le hoteli), da ni vse zlato kar se sveti. Pa vprašajmo se kdo je kriv za situacijo? Nihče drug kot mi sami. Vedno iščemo krivca v nekom drugem, ali so to Hrvati, muslimani, romi samo da mi nismo..... Pa lep pozdrav.
User400434
14. 09. 2009 09.47
sottozero: res je, da je veliko izterjencev prav iz sekt, res pa je tudi da v vsaki veri obstajajo sekte in individualci, ki delajo podobne reči. Rekel bi, da je islam veliko bolj izpostavljen zadnje čase zaradi nemirov in razmer po svetu v katere so vpletene islamske države.. Veliko jih je po krivem. Največja težava je pomanjkanje izobrazbe.
User440097
14. 09. 2009 09.44
NE đamiji v Sloveniji !