Slovenija

Zpiz: število upokojitev je skrb vzbujajoče

Ljubljana, 27. 02. 2012 13.43 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Lani je bilo za tri odstotke več upokojitev iz naslova obveznega zavarovanja kot leta 2010. Skupaj je lani Zpiz ustvaril za skoraj pet milijard evrov prihodkov in ravno toliko odhodkov.

Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje (Zpiz) je lani posloval z izravnanimi prihodki in odhodki v višini skoraj pet milijard evrov. A številni podatki za 2011 so skrb vzbujajoči, med njimi tudi podatek o dobrih treh odstotkih več upokojitev iz obveznega zavarovanja kot v 2010, je v predstavitvi lanskega poročila dejal direktor Marijan Papež.

"Leto 2011 je bilo v znamenju težke gospodarske krize, kar se je pokazalo tudi v delovanju Zpiza," je danes na seji sveta zavoda dejal generalni direktor Papež. "Lani se je povečevala brezposelnost in plačevanje prispevkov je bilo slabše, vendar je zavod svoje poslanstvo izvajal korektno," je povzel.

Upokojenec
Upokojenec FOTO: Thinkstock

Zpiz je lani posloval z izravnanimi prihodki in odhodki v višini 4,94 milijarde evrov. Med prihodki so prispevki za socialno varnost predstavljali 68 odstotkov, kar je za 1,4 odstotka manj kot leto prej, je povedal. "Struktura prihodkov je skrb vzbujajoča," je ocenil.

Prav tako so po njegovih besedah skrb vzbujajoči tudi podatki o padanju števila zavarovancev in večanju števila upokojencev. Zavarovancev je bilo lani nekaj manj kot 870.000, kar je za 1,4 odstotka manj kot leto prej.

Po drugi strani je bilo upokojencev iz obveznega zavarovanja lani že skoraj 570.000, kar je za 3,1 odstotka več kot leto prej. Starostnih upokojencev pa je bilo nekaj več kot 385.000, kar je celo za 4,8 odstotka več kot leto prej. Gre za največji porast v zadnjem desetletnem obdobju. "To je skrb vzbujajoče," je dejal generalni direktor.

Ob razpravi v javnosti o uvedbi socialne kapice pa pravi, da je ta instrument "v določeni situaciji sprejemljiv, vendar pa ne v danih razmerah". "Če bi se res določila, bi se morala zelo visoko. Vendar v dani situaciji uvedba tega instrumenta ni primerna," je poudaril.

'Učinki reforme niso taki, kot bi lahko bili'

V razpravi je Tatjana Čerin iz vrst predstavnikov delodajalcev postavila vprašanje, ali lahko glede na podatke iz zadnjih desetih let res govorimo o učinkovitosti pokojninske reforme iz leta 1999. Pri tem je izpostavila, da se je povprečna upokojitvena starost žensk v obdobju od leta 2001 do 2011 zvišala za dve leti in pol, pri moških pa se je celo znižala za tri mesece.

Predsednica sveta Anka Tominšek, sicer predstavnica upokojencev, se je strinjala s tem, da učinki reforme niso taki, kot bi lahko bili. "Če bi pravočasno ukrepali glede na izkušnje iz prakse, bi lahko imeli boljše rezultate," je dejala.

Dušan Rebolj iz vrst sindikatov je predlagal razpravo na svetu o tem, kaj bi lahko predlagali za izboljšanje stanja v državi. "Lahko imamo še 50 reform, vendar brez večjega zaposlovanja ne bo učinka," je dejal.

Člani sveta so obravnavali tudi raziskavo o socialno-ekonomskem položaju upokojencev in starejših, ki so jo izdelali na Inštitutu za ekonomska raziskovanja. Kot je v predstavitvi ugotovitev dejala Nataša Kump, se je položaj upokojencev slabšal vse od leta 1999. Upokojencev v gospodinjstvih z nizkimi dohodki je bilo vse več - v letih od 2008 do 2010 je bilo takih že več kot 40 odstotkov vseh upokojencev, je povedala.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (76)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

BlaBlaGluposti
29. 02. 2012 10.43
+2
Za mene je število MLADIH NEZAPOSLENIH skrb vzbujajoče. Stare ste že IZRABILI kolikor se je dalo, v zahvalo pa jih puščate z SRAMOTNIMI POKOJNINAMI in visokimi stroški crkat!!! Mladi bi lahko delali za njihovo dobro, samo ne moremo, ker nam ponujate še večjo sramoto in poniževanje. Hvala ti Demokratična Republika Slovenija! Torej nam večini (pustimo tiste pri koritih) ne nudite nobene druge opcije kot, da sami začnemo delat in razvijat stvari. Mi smo začeli, smo mala skupinica in po 5 letih truda in odrekanja se je začelo obračati na bolje! (ze sigurno 5 let ni bilo počitnic, ni bilo denarja, vse smo vlagali v prihodnost) Letos grem na počitnice, lokacija- SLOVENIJA :) Folk začnite migat! Imate ideje zberite jajca in naredite prvi korak, Začnimo graditi industrijo za slovenski trg, za slovenski narod. Bodimo samooskrbni! Pa lep sončen dan vam želim!!
Drago Kurnik
28. 02. 2012 21.24
+1
Pa saj se ne moreš kar sam upokojiti kadar koli bi hotel ampak so vodilni in država odgovorni za to, ne pa sedaj nam majhnim jokat, da nas je preveč na ZPIZu
Marinaconti
28. 02. 2012 14.31
+5
Naj poberejo neupravičene penzije privilegirancev (partizanskih in ostalih komunajzarskih), za katere ni nikoli nihče ničesar vplačal, kajšele, delal! Pravtako naj poberejo penzije jugobandi - oficirske JLA, ki nas je ugonabljala vseskozi, potem "dvignila" roko nad narod, ki jih je in jih še vzdržuje! Ko se bo to uredilo, bo dovolj denarja za vse prave upokojence. Sicer pa naj zpiz razloži nam Slovencem, kaj so delali zadnje dni te rdeče vlade, kako so si nastavljali "funkcionarje" po zvezah in koliko tile dobivajo plače, na naš račun, nam pa odrekajo osnovne pravice!
Buena Vita
28. 02. 2012 19.55
-1
migi
28. 02. 2012 12.56
+8
A zdaj naj gremo pa rakom žvižgat??????Star človek pa res ni nič vreden! A pred leti (tudi zdaj), ko smo pa delal, pa je bilo v redu? No , ja..... puste nam proste roke, zadavili bi marsikoga, puste nam cajt...uredil bi marsikaj, za kar vam še na misel ne pride, puste nam svobodo pa boste videli, kje bo Slovenija! Banda hudičeva!!!!
resslovenka
29. 02. 2012 08.45
Se strinjam. Naj enkrat povedo kaj vse in kdo vse se napaja iz ZPIZ-ove blagajne. Tiste, ki niso vplačevali vanjo naj prebukirajo v drug transfer. Ne mahat samo s številom upokojencev, ko nekateri po zdravem pojmovanju to sploh niso. So zgolj priveski na pokojninski blagajni. Vsem privoščim vir za preživetje in ni pa prav da se zavaja.
ligison
28. 02. 2012 12.37
+6
sedaj ko imajo poslanci nove računalnike jim mogoč le uspe izračunat, da bi bilo dobro še kakšno delovno mesto ustvarit za ljudi predvsem mladino polno energije....dokler jim še te ne zmanjka in s tem pridobit več vplačil v pokojninsko blagajno
ian00
28. 02. 2012 06.22
+7
Nič mi ni jasno,denar za spiz je vsem pred nosom,a nihče ga ne pobere. Edini v evropi imamo študentsko delo, ki ttraja tja do 27leta (novodobni sužnji). ker na drugi način mladina ne dobi dela. In potem se pa znajdejo na zavodu. A ne bi bilo lažje pobirati prispevke in to delo šteti v delovno dobo?
Trapist
27. 02. 2012 23.22
+5
Jasna stvar, ki pa politikov očitno ne moti. Kajti vsakič, ko začnejo razglašat zvišanje upokojitvene starosti, pride do navala upokojitev. Samo lani zaradi tega okrog 40.000. Zato je potrebna skrajna previdnost pri reklamiranju takih reči. Za lansko neugodno povišanje statistike pa sta "zaslužna" predvsem Pahor in Svetlik. A žal ne vidim neke večje taktnosti okrog tega vprašanja niti pri novi vladi. Abota in politika sta žal kot siamska dvojčka.
Majcholyna
27. 02. 2012 22.27
+14
Vse reforme se gradijo samo na podaljševanju delovne dobe... kaj pa, ko bi se začelo delati na spodbujanju zaposlovanja mladih ljudi??? Mularija je na Zavodu, medtem, ko ljudje, ki bi bili že zdavnaj za v pokoj, še vedno garajo za plače, nevredne truda! Mladi hodimo nazaj študirat po neuspešnem iskanju zaposlitve! Sama sem stara 25 let in imam 2 leti in pol delovne dobe, pa sem po porodniški neuspešno iskala službo eno leto ter se odločila nadaljevati študij, in ujela še zadnji vlak tudi za štipendijo. Ko pokrijem stroške prevoza in študija (pri čemer se trudim, da so karseda minimalni), mi ostane cca. 50 - 60 eur, če sem res varčna - s tem pokrijem položnico za vrtec :) Vsekakor je bolje kot prej, ko sem bila doma in nisem dobila nič, denar pa metala skozi okno za priporočeno pošto, ko sem pošiljala prošnje za službo, na katere nisem nikoli prejela odgovora! Ko bi ti delodajalec vsaj napisal "ko te j...", da vsaj veš, da je pošto dobil!
resslovenka
29. 02. 2012 08.47
luciluk
27. 02. 2012 21.47
+7
Ma men izgleda, da je še najbolje da se izselim v AUS, USA, CAN in pustim tole depro od SLO za sabo. Pa tale državica je tako neprespektivna da je joj.......... Sedaj bo lahko vladi žal da nisp ustvarili novi Las Vegas v GO, bi bil vsaj denar tako pa sama beda.
Audy
27. 02. 2012 20.31
+3
Začnite prodajal lendavski plin, se bo hitro našel denar za zpiz. Tako delajo norvežani.
Sputnik
27. 02. 2012 22.28
+6
ga bodo tujci ker ga sami nismo zmožni pol ga bomo pa še drago plačali. enako je z lesom ki ga pošiljamo v avstrijo kjer ga pohoblajo mi ga pa kupimo po višji ceni. tu se baje zgubi skoraj milijarda evrof
vidaw
27. 02. 2012 18.37
+21
A število brezposelnih na zavodih, pa ni zaskrbljujoče? Mislim, da že bolj kot to. Namesto, da bi poskrbeli za mlade, da se zaposlijo in prispevajo svoj delež v pokojninsko blagajno.
Marinaconti
28. 02. 2012 14.34
+2
Samo s tem nebodo povrnili škode, ki jo je povzročila prjšnje vlada, ko je takoj po nastopu "izpraznila" pokojninsko blagajno, ki jo je Janša zapustil dobro nafilano!
Sputnik
27. 02. 2012 17.52
+19
in rešitev je of course podaljšat delovno dobo.... s tem pa zmanjšat možnost zaposlovanja mladih. fajna jajca
Piko Boss
27. 02. 2012 17.04
+8
ZPIZ NI NIČ USTVARIL
Majcholyna
27. 02. 2012 22.29
Točno, vse ste (smo) mu podarili - ne podarili, vzeli so nam - davkoplačevalci!
kritik46
27. 02. 2012 16.49
+5
tale na sliki je pa ful simpatična
xeroox999
27. 02. 2012 16.47
+18
Ukint ta naš glupi pokojninski sistem, pa preit na ameriškega! Odpret račun pa lepo vsak mesec nekaj daš na stran, za čase ko več neboš mogel delati. Pa potem tudi, če prej umreš in ne dočakaš penzije ostane ta denar potomcem, ne pa da plačujemo 200-300 €, 30 let državi, potem pa umreš pr 60 in lahko pozabiš ta denar.
MERDE-AVE-MERDE
27. 02. 2012 16.52
-3
xeroox999
27. 02. 2012 16.53
+4
yarrick
27. 02. 2012 17.34
+0
@xeroox Ne, ni.AMPAK ameriški je pa še slabši.So nedolgo nazaj delali anketo med prebivalci v ZDA o prihrankih za pokoj.Izbrali so naključnih 100 ljudi in jim postavili isto vprašanje;"koliko imajo prišparanega za pokoj".Veš kak e bil odgovor? 70/100 jih je imelo MANJ kot 10 TISOČ $ za pokoj.Pa to ni bil folk pri 18ih ampak nekje med 35-45 letom starosti.Sedaj pa imej tak sistem pri nas. Drugače pa bi lahko naredili tako, da gre pač določen procent plače na VEZAN račun(recimo 20 let) BREZ MOŽNOSTI DVIGA. Tako bi se po 20ih letih delavne dobe nabralo nekaj denarja, in na posamezniku bi bilo kako bo ta denar porabil po izteku vezave. Seveda pa tu izgubi država, ki ne more manipulirati z denarjem ki gre za pokojnine (ker je pač vezan na bančni račun vlagatelja), kot se je to že dogajalo v 90ih letih prejšnjega stoletja.
mlutherking
27. 02. 2012 16.39
+6
Ata Štrumf od leta 1955 do leta 1975 namesto v penzijo mesečno vlagal 50 evrov v štrumf in je potem 20x12x50 je 7500 evrov dal svojemu sinu, da ga obrača. Tako je ata Štrumf nadaljeval do leta 2012, ko bi moral iti v penzijo. Tako je od leta 1975 do 2012 dal sinu še 22500 evrov, ta je med tem tudi vlagal od leta 1975 po 50 evrov v posel. Nato pa je tudi vnuk vlagal. Preprosta računica namesto ene penzije so 3 lahko nekaj naredili. Sedaj pa je en to je ded v napoto, drugi oče brez dela, tretji sin pa ima faks in čaka na prosto mesto čistilca Wc-ja. In tako je Ata Štrumf se zamislil.
agram
27. 02. 2012 16.39
+15
prijatelj je ostale BREZ ROKE pa so mu rekli na komisiji "pejt delat, če bi bil pijanc bi ti takoj dali invalidsko"...tolko o tem...bogi revež zdaj brez roke dela na gradbišču lokalni pijančki zdravi ko dren so pa v invalidski...
mlutherking
27. 02. 2012 16.39
+6
crtomir2
27. 02. 2012 17.14
+9
narkomane upokojijo brez enega dneva delovne dobe
tali?ni tom
27. 02. 2012 19.07
+11
vem ! mamo pr ns tazga tipa ! pa enga ki je delal v življenju en mesec pol je bla enkrat neka vojna za slovenijo kjer je branil kište pira in danes dobi 490 evrov penzije za nič , medtem ko moja mama po 37 letih službe 330 !tolk o tem kaj je bolje !
yarrick
27. 02. 2012 16.37
+5
AMPAK! Kje je problem? Če statistika drži je pri nas zaposlenih med 700 in 800 tisoč ljudi.Se pravi, da ŠE NE MORE biti primankljaj v pokojninski blagajni.ČE pa statistika ne pokaže realnega stanja( le katera ga je), potem pa so problemi lahko zelo zelo hudi. Od tistih 800.000 jih je vsaj petina zaposlenih za DOLOČEN čas in po tem času postanejo brme države.se pravi da jih dela zgolj 650.000(ali pa še tolk ne) za redno.Pri tej številki, in pa številki upokojencev pa lahko hitro spoznamo problem.in NE, daljšanje upokojitvene dobe, NE BO rešilo problema.To bi se dalo rešiti, ČE zaposlijo vsaj polovico brezposlenih.Če ne bodo... bo vsako leto večji minus.
agram
27. 02. 2012 16.40
+5
ja ampak od tega je cca 250k v državni službi ;)
yarrick
27. 02. 2012 16.42
+3
Ampak, KAKO zaposliti ljudi? Finančna situacija je zelo slaba, obeti še slabši, investitorji niso ravno pri volji za vlaganje v našo državo( verjetno zaradi birokracije in visokih davkov na dohodek), trg pa je precej majhen(da o samooskrbi ne govorim.Me prav zanima OD KJE bi/bomo dobili hrano ko se vse sesuje?).Imam občutek, da bodo leta ki prihajajo skrajno nemogoča za življenje( pokojninski in zdravstveni reformi navkljub).
agram
27. 02. 2012 16.46
+4
jaz itak ne računam na nobeno pokojnino ker to je sistem star cca 50 let in že zdaj poka po šivih kaj šele čez 40 let ko bom jaz šel v pokoj...že ZDAJ če bi hoteli imeti normalne pokojnine bi bilo potrebno zvišati mejo za pokoj na 72 let!!!!to pomeni da ko bom jaz šel v pokoj bo pokojnina bolj "nagrada" za tiste ki doživijo in oddelajo 100 let..
yarrick
27. 02. 2012 17.28
+2
@agram No, uradno jih je menda 168.000 (pa verjetno so jih kaj še pozabili prišteti)...Ampak, ja , se strinjam.Pri nas je PREMALO delavnih mest, ki ustvarjajo DODANO vrednost in ne ustvarjajo samo izgub(skoraj celotna JU).Če od teh 650 tisoč odbijemo še JU, potem pa res ostane MAnj delavcev, ki ustvarjajo dobiček, kot pa je upokojencev. le kako mislijo rešiti t gordijski vozel?
cool29
27. 02. 2012 16.36
+3
......Zpiz: število upokojitev je skrb vzbujajoče......Ja in, kaj pa zdaj???.....
mlutherking
27. 02. 2012 16.41
+1
Si bodo že kaj zmislili, da bodo zmanjšali prebivalstvo.
tali?ni tom
27. 02. 2012 16.35
+4
pa kaj če bi nas ko bomo stari in oddelali svojo delovno dobo postrelili !problem zpiza bi bil rešen ,pa bolnic pa zavarovalnic pa nasploh bi blo fajn za politike in mladino ki se ne zaveda da bo stara bi blo fajn ko bi bli vsi lepi in nihče v napoto ! manj dnarja za vojsko ki je popolnoma nepotrebna in 7 tavžent pajacev ne bo obranilo slovenije , na pol ali manj uradnike skrčit pa policijoi pripavit da pešači kot včasih orožniki pa bo dnarja dost , pa tut neplačnike oz podjetja izterjat da plačajo kar ni plkačano !sramota da se o teh bogih penzionerjih sploh piše b, razen o političnih ko tj recimo poslanec pa taki ji je treba za nedelo penzije spravit na miniomum !
yarrick
27. 02. 2012 16.43
-2
kam boš pa z vsemi temi ljudmi? V kolikor podpiram večino tvojih razmišljan je tale zadnji predlog le polovica rešitve. Če odpustš pol javnega sektorja to pomeni vsaj še 80.TISOČ ljudi več brez služb...si prtedstavljaš da bi teh 80TISOČ ljudi hotelo podpore?
tali?ni tom
27. 02. 2012 19.03
+3
namesto tujih delavcev naj delajo ! v jarkih pa to ko vseskozi trdijo da slovenci nočejo ! seveda nočejo ZASTONJ kot je pri gradbincih navada !
yarrick
27. 02. 2012 23.56
to bo ja.Sam vidiš kako delajo naši gradbinci z njimi; kot da so predmeti in ne ljudje. Pri takem delodajalcu pa tudi jaz nebi delal.Ravno prej je bilo pri tedniku od onih "uvoženih" ko delajo po 250 ur na mesec za MINIMALNO plačo..Pa kaj država nima nobene regulacije nad privatniki več ali kaj?! Za moje pojme je tole GROBO KRŠENJE človekovih pravic, pa ni važno a so to tujci ali naši domači !!!!