Slovenija

Zobozdravniki opozarjajo: zdravljenje modrostnega zoba zavarovalnica plača, le če je strateško pomemben

Ljubljana, 15. 07. 2015 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Sindikat slovenskih zobozdravnikov opozarja, da zdravstvena zavarovalnica plača zdravljenje modrostnega zoba, le če je le-ta strateško pomemben, v nasprotnem primeru ga mora zobozdravnik izpuliti. Trdijo, da gre za omejevanje zdravstvenih pravic. Na ZZZS odgovarjajo, da gre za pavšalne trditve.

Sindikat zobozdravnikov Slovenije je v pismu javnosti, ki so ga 10. julija naslovili medijem, zapisal, da je Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) tik pred poletnimi počitnicami izvajalcem zdravstvenih storitev dal okrožnico za beleženje zdravstvenih storitev, v kateri nekatere zdravstvene pravice omejuje. Pri tem navajajo, da se endodontsko zdravljenje modrostnega zoba prizna le v primeru, kadar je ta zob strateško pomemben, drugače se ZZZS zdravljenja ne more obračunati.

Je ali ni vaš modrostni zob strateško pomemben?

Po mnenju sindikata zobozdravnikov to pomeni, da vam korenine modrostnega zoba lahko pozdravijo zobozdravniki v breme zavarovalnice le, če imajo namen na ta zob narediti mostiček, ki ga odobri zavarovalnica. "Če pa imate v ustih še kakšen kočnik na tej strani, pa vam zobozdravnik mora ta modrostni zob izpuliti, čeprav bi se ga dalo pozdraviti s sodobnimi metodami zdravljenja," navajajo v pismu. Prav tako opozarjajo, da je "še večja banalnost ta, da je nadzorni zobozdravnik rekel enemu od zobozdravnikov, da če je modrostni zob začel zdraviti pred 23. junijem letos, da ga lahko pozdravi do konca, če pa ga začne zdraviti sedaj, pa ga pacientu lahko izpuli ali pa si zdravljenje plača sam." še

Sprašujejo se , kje je tu ekonomska logika ZZZS. "Za ceno zdravljena modrostnega zoba s tremi koreninskimi kanali lahko zobozdravnik izpuli 15 modrostnih zob. S tem bo naša država zelo skrajšala čakalne vrste za popravilo zob," pravijo v sindikatu.

Zaradi modrostnih zob so zobozdravniki in zavarovalnica na nasprotnih bregovih.
Zaradi modrostnih zob so zobozdravniki in zavarovalnica na nasprotnih bregovih. FOTO: Thinkstock

ZZZS trdi, da gre za pavšalne navedbe

Na ZZZS očitke sindikata zavračajo. Opozarjajo, da ne gre za omejevanje zdravstvenih storitev, pač pa se to izključno nanaša na dva konkretna odgovora, ki jih je strokovna služba ZZZS pripravila v sklopu vprašanj glede pravilnega obračunavanja zdravstvenih storitev. Poudarjajo, da se ne spreminja obsega in vrste pravic do zdravstvenih storitev, saj se le-te določajo izključno v Zakonu o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju ter v Pravilih obveznega zdravstvenega zavarovanja, ki jih sprejema Skupščina ZZZS, nanje pa daje soglasje minister za zdravje. Po njihovem mnenju so trditve sindikata, da ZZZS nekatere pravice omejuje pavšalne in napačne. "Z omenjenimi odgovori namreč ZZZS zgolj podaja izvajalcem zdravstvenih storitev odgovore in pojasnila na njihova vprašanja glede pravil obračuna storitev v breme obveznega zdravstvenega zavarovanja," navajajo na zdravstveni zavarovalnici.

Na vprašanje, kako je sedaj z zdravljenjem modrostnega zoba, na ZZZS odgovarjajo, da zob ni le posamičen organ, temveč je tudi integralni del zobnega loka in ustne votline. "Splošno znano je, da imajo modrostniki (iz znanih razlogov) manjšo strateško vrednost (npr. znane so pogoste ekstrakcije tudi asimptomatskih modrostnikov). Njihova strateška vrednost se poveča, ko so predvideni kot sidrni zobje, npr. pri protezi," navajajo na ZZZS in dodajajo, da so 23. junija na vprašanje izvajalca zdravstvenih storitev, ali se endodontsko zdravljenje modrostnega zoba lahko obračuna ZZZS, res pojasnil, da se zdravljenje modrostnega zoba prizna le v primeru, kadar je ta zob strateško pomemben.

Torej ne zavračajo trditev sindikata zobozdravnikov, ki opozarja, da v primeru, če imate v ustih še kakšen kočnik na strani, kjer je vaš 'sporni' modrostni zob, da vam mora zobozdravnik ta modrostni zob izpuliti, čeprav bi se ga dalo pozdraviti s sodobnimi metodami zdravljenja.

V sindikatu zobozdravnikov se pomenljivo sprašujejo, ali je rentgensko slikanje zob aromaterapija?
V sindikatu zobozdravnikov se pomenljivo sprašujejo, ali je rentgensko slikanje zob aromaterapija? FOTO: Thinkstock

Je res potrebno skoraj za vsak poseg slikati zobe?

Največji nesmisel je, da so serijsko rentgensko slikali za preglede odrasle in otroke vsake dve leti, čeprav je stroka drugačnega mnenja. Tukaj je za ZZZS vseeno ali ima vaš otrok gnile zobe ali popolnoma zdrave. Za njih je najbrž rentgensko slikanje aromaterapija. Sindikat zobozdravnikov Slovenije

Drugo vprašanje, na katerega opozarjajo v sindikatu zobozdravnikov, pa je nujnost rentgenskega slikanja zob. Zobozdravniki se pomenljivo sprašujejo, ali je rentgensko slikanje zob aromaterapija? Kot pravijo, bodo zobozdravniki sedaj le še rentgensko obsevali. "In to brez izjeme, tudi otroci in nosečnice, brez izjeme mora biti narejena na dve leti slika vseh zob, če ne vam zobozdravnik ne bo smel narediti nit pregleda na strošek ZZZS, kaj šele odpreti zoba, ki boli, ali dati zdravilo na boleč zob," pravijo v sindikatu in dodajajo, "da brez slike mlajše od dveh let zobozdravnik ne sme izpuliti niti majavega zoba ali pa mlečnega zoba." Trdijo še, da se vam lahko zgodi, da boste v času počitnic, ko se obračate z bolečinami na nadomestne zobozdravnike, morali najprej slikati zobe, četudi imate pri izbranem zobozdravniku že sliko, ker zobozdravnik ne sme brez slike odpreti zoba, pa če ste noseči ali otrok z mlečnim zobom. Takšno naj bi bilo pravilo zavarovalnice, trdijo v sindikatu.

Zavarovalnica: zobozdravnik lahko uporabi starejše posnetke, a mora to utemeljiti

Pa je temu res tako? Na ZZZS pravijo, da je rentgensko slikanje uveljavljena diagnostična metoda. Kot navajajo, "je rentgenski posnetek sicer zelo pomemben, saj je na panoramskih posnetkih možno zaznati številne anatomske strukture pa tudi njihovo patologijo, kar omogoča tudi zaznavanje sistemskih bolezni, s katerimi zavarovane osebe morda niso bile niti seznanjene oziroma zobozdravnik ne ve, da jih pacient ima."

S tega stališča je rentgensko slikanje zob zelo pomembno, pa je res nujno, da se slikamo na vsake dve leti? RTG žarčenje ima namreč negativne učinke (predvsem kumulativne), zato je potrebno zmanjšati izpostavljenost temu. Zato so se zaradi zaščite zavarovanih oseb pred nepotrebnimi sevanji na ZZZS odločili, da je možno uporabiti tudi starejši RTG posnetek (do 2 leti), ki utemeljuje odločitev zobozdravnika za določeno zdravljenje. To pomeni, da se zobozdravnik pri pregledih ne odloči za slikanje, če to smatra za nepotrebno in to odločitev utemelji v medicinski dokumentaciji. Hkrati navajajo, da se v primeru pregledov, ki se opravljajo vsako leto, bolnika izpostavi žarčenju le, ko se temu ni možno izogniti, in je zato to strokovno utemeljeno.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (75)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

silberblack
17. 07. 2015 23.23
Banda, zakaj pa ne upajo izdajati potrdil o njihovi odgovornosti za zdravje pacienta, če je to slikanje tako nenevarno?? Torej se bomo hodili raje zdravit na HRvaško ali v Avstrijo! In govorimo o zdravju vsakega dela telesa, oni se pa kar odločijo, kaj je smiselno , da še imamo v telesu in kaj ne; modrostni nepotrebni , slepič, nepotreben, ena ledvica nepotrebna.....ste zdaj tudi vi bogovi in evolucija?? A niste samo ubogi zavarovalničarji??
flojdi
15. 07. 2015 19.21
+1
.men sta se dva taModrostna , po izpulitvi najbljižnjega soseda, premaknila in približala , močno, sledečemu najbljižjemu sosedu. in bila , še dolgo let, lepo "strateško" Pomembna. / in : vse 4 so mi spulili lepo tekoči" zobarji - dons pa, vem, jih za ta Poseg Pošiljajo u vse sorte puljiteje drugam.. / hudo. zanimivo.
ROMELS
15. 07. 2015 17.11
+3
No sedaj se pa naše zdravstvo začelo ukvarjati z modrostnimi zobmi, kot sholastiki, ki so razpravljali o konjskih zobeh. Jaz naši politiki in zdravstvu predlagam, da se pod drevesu v senci pridružijo biku Ferdinandu. Elita k eliti.
+6
Zahtevam od ZZZS in zobozdravnikov,da :1 .)Boljše obveščajo o storitvah ,ki jih zavod krije /pa ponavadi zobozdravniki še zaračunajo. .2.)Od koncesionarjev ZZZS zobozdravnikov,da imajo VSI V čakalnici NAJMANJ eden izvod Pravilnika ,ki določa ,katere usluge krije zavarovalca in katere mora pacient doplačati.Posebno pa za katere posege mora stroške nositi sam.....Tega na žalost ni ,in je v zobozdravstvu kaos Kriva pa je po mojem ZZZS,niti pri plačilu ne znajo narediti reda....
santamaura
15. 07. 2015 11.18
+4
Modrostni zob je strateško pomemben če imaš slovenske zobe in hrvaške mandeljne
opazovalec_
15. 07. 2015 11.09
+11
Najboljše in enostavno je kar načelo par/nepar :) KRIZA, ENI KRADEJO NA VSEH DRUGIH SE ŠPARA!
nocomment1985
15. 07. 2015 10.26
+28
Če si zdravnik, smo velikokrat slišali, da to pomeni, da zdraviš. Če si zobozdravnik, to pomeni, da zdraviš zobe. Kako se bo pa imenovalo podjetje s koncesijo za puljenje zob? Verjetno bo dovolj izobrazba srednja mesarska.To je ravno tako, kot bi na polikliniko prišel z zlomljenim prstom in ti ga preprosto amputirajo, saj jih imaš še štiri in je tako strateško nepomemben. ohohhahah kakšno diletantstvo. Po moje tekmujejo, kdo bo bolj izviren pri norčevanju iz ljudi. Koliko bo pa koncesija za izpuljen zob?
ivan.z Doba
15. 07. 2015 10.38
+13
Frizerska. "Strižem, brijem in pulim zobe"! Kot na divjem zahodu!
paracelsiuss
15. 07. 2015 10.01
-9
Sem predstojnik katedre za teoretično fiziko na Princetonu, a ko mojim kolegom iz družboslovja pojasnim Vaše komentarje tu, me nekateri, ki to stanje duha Slovenca ne morejo razumet, hočejo na gobec!! Njihov žar ugasne ob mojem pojasnilu, da sem v mladosti treniral kixbox!
LOPOVEpredZID
15. 07. 2015 11.39
+1
paracelsiuss
15. 07. 2015 09.49
+1
Ma ti Slovenci majo svoje valpte radi! Hrbet biča voljan in željan je rekel Cankar! Samo trap..ci tega ne razumejo.......Saj že dobivam občutek, glede na vse blesa..ve komentarje tu, da si folk želi trpljenja! Ni problema, saj ga imate, s podporo vaše želje in izraza te želje na volitvah lewakov pa naj očitno velja: " Hujše ko je, bolje je"! Pa razumi butose če moreš????????
batom@pinkponk.com
15. 07. 2015 09.55
+1
politomanijaki so med nami... še če bi bil članek o breskvah, bi ti pod njim agitiral za ivana drugorepublikaša, a?
paracelsiuss
15. 07. 2015 10.15
-4
Razkril si zgolj sebe! Ti pa najbž pod člaki o slivah ne bi mogel prehvalit "old boys team", Bohorič, Kocijančič, Rigelnik, a še bivšega predsednika navedem?
batom@pinkponk.com
15. 07. 2015 13.14
+3
kje me vidiš, da kaj takega počnem? Ti pa zberi vso svojo packarijo pod tem člankom in se sam prepričaj. 14 objav (do tega trenutka) si pustil za sabo, povsod pa govoriš o volitvah, drugi republiki in tebi neljubi politični opciji. Članek pa o zobozdravstvu. Ej...
batom@pinkponk.com
15. 07. 2015 13.42
+4
in paracelsius se je spremenil v... paro??
METKA102
15. 07. 2015 09.48
+13
Vsak zob je pomemben, kaj vam je? Dokler jih imaš 32, mogoče niti ne, v poznejših letih pač. Če bodo zobarji le pulili zobe, ker je to najceneje bo kmalu tako, kot je bilo v JNA, če je tam koga zabolel zob, so mu ga enostavno izpulili.
karlo6
15. 07. 2015 09.48
+7
V Madžarski je zobozdravnik za en dan prestavil dopust da mi je fiksiral mostiček in to za štirikrat manjšo ceno kot pri nas.
ivan.z Doba
15. 07. 2015 10.23
+1
karlo6
15. 07. 2015 12.21
+1
deathbite
15. 07. 2015 16.33
+1
paracelsiuss
15. 07. 2015 09.42
-3
Še vedno obžalujem stanje, ko se mi NE zarosijo oči, ko berem tu trapa.rije in neumnosti zadovoljnih sužnjev.....??,,!!..?.....
deathbite
15. 07. 2015 16.34
Ne beri svojih postov in ti bo takoj bolje. Pravzaprav bo najbolje, da nehaš pisati.
batom@pinkponk.com
15. 07. 2015 09.30
+0
hm, zanimivo, da moderator izbriše post, ko se v njem pojavi beseda "argentina". Imaš morda sorodnike tam?
Iluzionist
15. 07. 2015 09.25
+0
naslov članka rabi lektoriranje
batom@pinkponk.com
15. 07. 2015 09.20
+17
in pri vsem tem potem zavarovalnica na koncu še izkaže dobiček???
69moob
15. 07. 2015 09.02
+3
Moja zobarca je istega mnenja. Osmico bi mi lahko zdravila in pokaserala lepe denarčke, ker nima koncesije. Pa je rekla, da se ne splača saj imam popolnoma zdravo sedmico. Pa je šla osmica ven. Brez komplikacij in velikih stroškov. Niso vsi zobarji nateguni, tudi pošteni se najdejo.
paracelsiuss
15. 07. 2015 09.25
-2
Ti nič ne razumeš, za kaj se v tej zadevi sistemsko gre! Najbrž voliš lewake, ker iz tvojega neumne..ga komentarja ne morem razbrati nič drugega!
69moob
15. 07. 2015 09.29
+3
Glede na spodnje komentarje (da so naši zobarji nesposobni) sem pač napisala svoje mnenje in izkušnje. Kako pa ti iz komentarja razbereš koga volim pa res ne vem. Če pa sem te užalila s svojim neumnim komentarjem se ti pa iskreno in neumno opravičujem.
paracelsiuss
15. 07. 2015 10.04
-3
69moob........ne zaznavaš in ne kritiziraš povzročiteljev tega zla, ti pa so lahko edino preoblečeni komunisti v LDS in ostalo z večDESETLETNIM VLADANJEM! Kaj nejasno?
ivan.z Doba
15. 07. 2015 10.24
+6
Megaclite
15. 07. 2015 08.51
+27
Sicer pa pozna kdo pošteno zavarovalnico? Še vedno trdim, da bi morale biti zavarovalnice po zakonu neprofitne, ravno tako banke.
babicagrenajug
15. 07. 2015 08.47
+5
Naslednji spor lahko pričakujemo med šoferji in Petrolom, ko levičarji uvedejo Par-Nepar.
opazovalec_
15. 07. 2015 08.47
+20
Bili so časi, ko si plačal osnovno zdravstveno zavarovanje, imel zdravstveno knižico in ko si bil bolan si dobil ustrezno zdravstveno pomoč brez čakalnih vrst in doplačil kjerkoli v državi. Enako je veljalo za zdravila...
batom@pinkponk.com
15. 07. 2015 09.21
+2
ja, ampak ogromno folka te čase obsoja. Zakaj, mi ni jasno. Ker niso mogli stati sredi parka in na glas preklinjati predsednika vlade?
lockmastr
15. 07. 2015 09.48
+0
teh časov nikoli ni bilo, vedno so bile vrste... doplačila so bila v obliki različnih "20 dg kave" ali "bonbonjera"... ne se zdj farbat...
batom@pinkponk.com
15. 07. 2015 09.53
+0
a je bil tak problem 20 dag kave kupit? Saj ko greš na obisk k prjatlom, tut vedno nekaj prineseš, a ne?
opazovalec_
15. 07. 2015 10.17
+1
Ti se samo farbaj in upam da imaš gnile zobe :)
nicor
16. 07. 2015 10.24
lokma..., če si ti nosil (če si že sploh bil na svetu), jaz nisem, pa ni bilo problemov, pa še manj smo čakali
paracelsiuss
15. 07. 2015 08.46
-4
Hej LEWAKI, a kej čutite, da se vam kahla, na kateri sedite, predvsem tisti po uradni dolžnosti, maje preveč in tudi pljuska okrog vas iz nje! Ste prepričani, da ste še vedno zmožni prepričat okolico, predvsem pa sebe, da te vonjave okoli vas vam in predvsem razumnim ljudem okrog vas dišijo?
ivan.z Doba
15. 07. 2015 10.26
+4
Ja, dr.e. k se razliva s Trstenjakove po vsej Sloveniji! Že preveč dolgo!