Slovenija

Zmeda pred začetkom šole: kam z otroki?

Ljubljana, 28. 08. 2012 10.42 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Večina šol ne bo imela jutranjega varstva organiziranega pred 6.15. To za tiste, ki živijo in delajo v mestih, načeloma ne pomeni težav, tisti, ki živijo na podeželju in se v oddaljene službe odpravljajo v zgodnjih jutranjih urah, pa so pred dilemo – kam z otrokom?

V skladu s predvidenimi varčevalnimi ukrepi je ministrstvo za izobraževanje konec junija spremenilo šolski koledar. Po novem se tako pouk v osnovnih šolah ne sme začeti pred 7.30. To pomeni, da se zamika jutranje varstvo, kar bi lahko tistim staršem, ki začenjajo službo ob 7. uri, predstavljajo organizacijske težave.

Otroci se šole večinoma veselijo, saj pogrešajo svoje sošolce. Manj navdušeni so starši, ki bodo zaradi poznejšega začetka jutranjega varstva imeli organizacijske težave.
Otroci se šole večinoma veselijo, saj pogrešajo svoje sošolce. Manj navdušeni so starši, ki bodo zaradi poznejšega začetka jutranjega varstva imeli organizacijske težave. FOTO: Thinkstock

Kdaj bo vaš otrok začenjal pouk, boste zagotovo izvedeli prvi šolski dan. Večina šol bo starše o tem, kdaj naj pridejo v šolo 3. septembra, obvestila prek šolskih oglasnih desk ali na svojih spletnih straneh. Nekateri bodo oziroma ste že obvestila dobili tudi po pošti. Nekaj zmede nastaja predvsem zaradi tega, ker se s spremembo šolskega urnika niso spremenili oziroma prilagodili urniki šolskih prevozov. Tako bodo nekateri otroci vozači v šoli še pred začetkom pouka in bodo potrebovali jutranje varstvo, k temu pa bi se morali prijaviti že junija. Nekatere občine napovedujejo, da bodo poskušale s prevozniki vozne rede čim bolj prilagoditi urnikom.

Organiziranje jutranjega varstva je od šole do šole različno. Po zakonu ga mora šola organizirati za učence 1. razreda devetletne osnovne šole, in sicer brezplačno. Večina šol ima jutranje varstvo organizirano tudi za učence 2. in 3. razreda, nekatere celo do 5. razreda.

Večina šol bo lahko jutranje varstvo organizirala šele od 6.15, saj je po zakonu trajanje jutranjega varstva omejeno na dve uri pred začetkom rednega pouka. Ta se bo predvidoma začenjal ob 8.20. V času pred 6.15 bodo šole zaprte in ne bodo sprejemale otrok. Teh sicer ni veliko, se pa predvsem na podeželju dogaja, da starši, ki se v službo vozijo v zelo oddaljene kraje, potrebujejo varstvo tudi v času pred tem.

Večinoma so starši zelo jezni, ker teden dni pred začetkom pouka še vedno natančno ne vedo, kako bo potekal pouk oziroma kako je organizirano jutranje varstvo in podaljšano bivanje na šoli. Mnogi kličejo na šole, ker ne vedo, kdaj naj prvi šolski dan pripeljejo otroka v šolo oziroma do kdaj ima njihov šolar organizirano varstvo. Vsekakor je nastalo kar nekaj zmede, starši pa večinoma menijo, da je ta ukrep povsem nepotreben.

Prvošolčke bodo prvi dan v šoli spremljali starši, ki so bili o začetku pouka obveščeni na posebnih sestankih.
Prvošolčke bodo prvi dan v šoli spremljali starši, ki so bili o začetku pouka obveščeni na posebnih sestankih. FOTO: Dare Čekeliš

Kot poroča zurnal24.si, so na OŠ Gornja Radgona, kamor se najbolj oddaljeni učenci vozijo tudi 25 kilometrov, zaprosili ministrstvo, da bi pouk začenjali prej, a so jim na ministrstvu prošnjo zavrnili. Poskušali bodo najti druge rešitve. Na OŠ Bohinjska Bistrica bodo pouk začenjali pet pred 8. uro, vse predure pa bodo prestavljene na čas po pouku. S tem se bodo prilagodili vozačem.

Poznejši začetek spreminja tudi podaljšano bivanje

Mnogi ravnatelji so že junija opozarjali, da poznejši začetek pouka hkrati pomeni, da se bo pouk tudi končal pozneje, kar bo vplivalo na podaljšano bivanje, ki naj bi se tako še skrajšalo. Mnoge šole opozarjajo, da se s tem dlje v popoldne zamikajo obšolske interesne dejavnosti, ki bodo po 15.45 sledile podaljšanemu bivanju.

V Svizu pa opozarjajo, da so s tem ukrepom tesno povezana predvsem delovna mesta. Pravilnik o šolskem koledarju razumejo kot še en poskus ministrstva, da jih prevara. Prepričani so, da ta pravilnik posega na področje normativov in standardov v šolstvu, čemur ostro nasprotujejo. Na ministrstvu so na očitke šolnikov takrat odgovarjali z besedami, da se za starše načeloma ne bo nič spremenilo, saj se bo podaljšano bivanje nadaljevalo z dopolnilnimi obšolskimi dejavnostmi.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (74)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Follow me
28. 08. 2012 20.05
+5
Kam dat otroke? Ja enostavno, pišite na BoratPahor@mona.si in vpraši če lahko varva dokler je na dopustu.
nahrbtnik
28. 08. 2012 20.49
odpisan2x
28. 08. 2012 16.11
+1
opažam da ima največja večina otroke da ne rečejo da jih ne morejo imet,največ otrok je prepuščeno ulici
Uporabnik565636
28. 08. 2012 19.48
+2
Tako je to v kapitalizmu. Delavcem se vzame malica, uvede 10 urni delovnik, lahko so jutri na cesti, babice in dedki delajo do 70. leta, sole in vrtci pa se zaprejo ob stirih. Posledice bodo nas pa stale drazje kot ce bi to preprecili.
dekiii3
28. 08. 2012 16.00
+1
dobra babica na sliki =)
jump
28. 08. 2012 15.46
+7
Žal si moram sposoditi ime oddaje: "Želeli ste, poslušajte!" Zakaj ste že pljuvali po učiteljih in njihovem delu? A so vam preusmerili pozornost v nepravem trenutku? Sedaj slišite? (Ob)Čutite? Slišite "glasbo", ki ste si jo zaželeli? No to pa so izidi prepričevanj v javnosti in skritih dogovorov pod mizo. ŽAL ima vsaka medalja dve plati.
spidi33
28. 08. 2012 14.45
+15
kam z otroki?? na ministrstvo, nekaj pa morajo delat, naj pa otroke mirkajo.....
gumball
28. 08. 2012 15.17
+11
samo najbolj nesposobnim pa res ne bom zaupal svojih otok
hiphopa
28. 08. 2012 14.42
+7
to so ideje nekih zablojenih uradnikov, ki so dobili službo po vezah, zdaj pa morajo nekaj delat, pa če je prav ali ne
jump
28. 08. 2012 15.58
+3
Gre za načrtna dejanja. Ker se premakne ura jutranjega varstva, se bo moralo precej staršev soočati z varstvom otrok. Posledično si bodo morali zagotoviti dodatno varstvo od odhoda v službo, do pričetka pouka. Posledično to pomeni upad otrok v jutranjem varstvu, ki je bilo za starše brezplačno. S spornim zamikom 15-30 minut bodo dosegli, da se bo delež jutranjih varstev zmanjšal in tako še dodatno obremenil družinski proračun za jutranji najem varuške. . . "Zelo moder in preračunljiv ukrep", naše vlade. Žal na naš račun. Kdaj bomo spet slišali, koliko so privarčevali od 1.9. naprej?
nahrbtnik
28. 08. 2012 20.54
+1
Ja, lubčki takole je-kar smo skuhali pa pojejmo,a, ne!!! kdor nima varstva, bi si slučajno drznil zamujat zarad otrok, pa na cesto! Je dost materiala na zavodu...
acofranc
28. 08. 2012 14.29
+5
haiducii
28. 08. 2012 14.23
-1
Generacija Y -> razvajeni otroci razvajenih staršev
crtomir2
28. 08. 2012 14.39
+7
Preberi si zakon. Ko je šel moj otrok s šestimi leti SAM v šolo je malo manjkalo, da nisem dobil socialne službe za vrat, ker bi ga moral spremljati....
drey1
28. 08. 2012 14.59
+6
ja kam pa so tem mene dali zjutraj....lepo peš v šolo sam....
tejcaaax3
28. 08. 2012 14.22
+2
HooplaToopla nataliteta nam pada neja se dviguje torej nas ni dosti poleg tega kdo bo tebe vzdrževal če ne boš mel otrok nove generacije bojo plačevale pokojninsko blagajno se se je neboš sam torej majn otrok manj penzij in kontra
Uporabnik565636
28. 08. 2012 19.49
Pa tudi manj sluzb manj otrok in krog se sklene.
subisubiw
28. 08. 2012 14.22
+5
k rodetu ! :)))
wsharky
28. 08. 2012 14.19
+8
... vsega je kriv minister ... se en primerek, ki pojma nima o solstvu ...
Uporabnik565636
28. 08. 2012 19.51
Kup politikov, ki pametuje o praksi. Vidim v sluzbi, sprejemajo zakone, za katere porabimo par mesecev da ugotovimo kako jih spraviti v prakso. Tako ohlapno vse skupaj, da popenis.
HooplaToopla
28. 08. 2012 14.09
-19
"Zmeda pred začetkom šole: kam z otroki?" Ploditi se nehajte kot zajci, pa ne bo več težav.
eosss.slo
28. 08. 2012 14.16
+7
HooplaToopla: zamisli se malo nad sabo in svojimi neumnimi izjavami!
izma2009
28. 08. 2012 14.23
-5
glede na vse, kar preberemo v izjavah ste brisali moj komentar, pa sem vendar le omenila neplodne zajce - saj ni nujno, da so bli to starši zgornjega komentatorja?? mogoče je pa potomec zeljnate glave?
mala_zaba
28. 08. 2012 13.37
+26
sploh ne morm vrjet ka se zdej dogaja. ko smo bli mi otroc ni blo nobenih komplikacij. v šolo si šou sam (razen 1teden v 1 razredu so te pelal starši), pouk se je začeu ob 7.30, po končanem pouku na kosilo, tisti k smo bli iz mesta smo šli peš domou, vozači so pa z učitlcam pred šolo čakal na avtobus da jih je odpelu domou. in ka je blo s tem narobe?nič!!!!ne pa zdej si kr neki zmišljujejo...bogi otroc in starši
cool29
28. 08. 2012 13.47
+16
.....danes pa je avtobus prevozno sredstvo preteklosti, sej ga bodo otroci kmal' vidli le na slikah v učbenikih....kot prevoz nekoč....
mala_zaba
28. 08. 2012 13.58
+10
ja men ni jasno zakaj more starš celo leto vozit in pridet iskat otroka v šolo vsaj za prvi razred vem da je tako. nas so taprvi teden še pelal, pol so te pa tut starejši sosedje mal počekiral pa pomerkal če je blo treba. ne pa to zdej je men kr neki
crtomir2
28. 08. 2012 14.08
+5
Zato, ker vsaka vlada piše zakone tako kot jim trenutno odgovarja ne preberejo pa ostalih, če se mogoče križajo! Otroci morajo imeti na poti v vrtec in prvi razred osnovne šole ter domov spremstvo polnoletne osebe. Spremljevalci so lahko tudi otroci, starejši od 10 let, če to dovolijo starši, posvojitelji oziroma skrbniki (91.člen).
eosss.slo
28. 08. 2012 14.11
+12
mala_zaba: zakaj je tako? včasih je bilo bistveno manj prometa, na ulicah ni bilo toliko psihopatov, ko sem jaz hodil v osnovno šolo, so nas tisti iz višjih razredov spremljali na avtobus, da smo varno prišli domov, danes mi pa sina na poti iz šole izsiljujejo in pretepejo... to je ta razlika, kako je bilo včasih in kako je danes. eni stari starši živijo 120 km stran, drugi 90 in so komaj sposobni skrbet sami za sebe... zato peljem svojega otroka zjutraj v šolo in je tudi po pouku v popoldanskem varstvu, dokler ne prideva z ženo iz službe... sorry ampak tako je to...
mala_zaba
28. 08. 2012 14.54
+1
eosss.slo se strinjam s tem da je več prometa, psihopatov, itd. sam me pa nekej zanima, a je tvoj sin kdaj probal dat tut batino nazaj, da pač ta/tej otrok/otroc vid/jo da se zna postavt zase, ste se tut kej s starši teh otrok pogovoril?al ste se takoj odločl za varstvo?sej se da take stavri tut na drgačn način rešt se pa tut s tem strinjam da eni nimajo nbenga k bi lahka šou po otroka in nucajo za določen čas varstvo, sam ga pa ta naša država ne ponuja usakmu, teb že očitno ustreza kar uvajajo, kaj pa starši k grejo že ob 5 al pa prej na šiht kam naj dajo pa oni otroka? pa da tut nimajo nbenga za merkat? a njih pa ko šiša a?
eosss.slo
28. 08. 2012 16.07
+4
mala_zaba: moj sin je star dobrih 7 let, ne predstavljam si, kako bi se lahko uprl 10, 12 let starim mulcem... s starši smo se poskusili pogovoriti preko šole ampak to je že druga zgodba... dokler ne gre za kako hujše nasilje, se nič ne zgodi, tudi šola ne reagira... za varstvo se nisem \"odločil\", enostavno že od prvega dne otroka zjutraj peljemo v šolo ob 7:30 in je popoldan v podaljšanem bivanju do nekaj čez 16:00 ko pride žena domov. Kar se tiče tega, da men ustreza, kar uvajajo, moram rečt da na mene ne bo vplivalo, ker mi na veliko srečo ni treba tako zgodaj v službo, ampak mi pa ne ustreza nenehno spreminjanje in ravno to, kar ti omenjaš, mi gre precej v nos, da bodo tisti, ki morajo že tako ali tako zgodaj na delo, imeli še več težav s tem, kam dati otroka v varstvo...
Uporabnik565636
28. 08. 2012 19.52
Bi rekel, da so bile v tistih casih veliko manj prometne ceste in ni bilo tako nevarno?
crna123456789
28. 08. 2012 13.35
+14
kaj če bi država usaj enkrat lajšala življenje ljudem ne pa da ga skos sam zapleta... j3b3mti varčevanje use politiki zaj3bejo pol pa itak mi plačujemo njihove napake...
Uporabnik565636
28. 08. 2012 19.53
+1
Glej, drugace bi izgledalo kot da nic ne delajo. To pa ne gre ane.
bondxyz
28. 08. 2012 13.34
+27
Mi, učitelji, ki smo brez službe, bomo odprli privat varstvo.
Depredize.
28. 08. 2012 14.57
+7
Hiss8
28. 08. 2012 15.58
mertseger
28. 08. 2012 13.12
+29
To se pa dogaja kop zakone pišejo v Ljubljani kjer imajo 5 minut do šole in službe.
crtomir2
28. 08. 2012 14.12
+2
Pa menda ne misliš, da v parlamentu sedijo samo Ljubljančani.
Marko1973
28. 08. 2012 14.35
+8
V parlamentu lahko Ljubljančane prešteješ na prste ene roke, tako da niso za vse Ljubljančani kriv
hiphopa
28. 08. 2012 14.37
+1
V parlamentu ne, po ostalih pisarnah pa ja.
Depredize.
28. 08. 2012 14.59
+8
hahaha samo Anton Rop je bil Ljubljančan in še mogoče mogoče kdo se najde.. v parlamentu so glavni ŠTAJERCI, dolenčki pa kak prekmurc primorc.
pepe007
28. 08. 2012 13.12
+2
Ne razumem, kako se lahko šola in sindikat borita zato, da bi njeni učenci morali vstajati pred rudarji in peki. Glede jutranjega varstva pa bi lahko v primeru potreb marsikaj storile občine. Ampak zakaj bi se mučili, če ni potrebno?
Realist981
28. 08. 2012 13.12
+15
kakšni butasti komentarji! Ja včasih je bilo marsikaj drugače,stari starši že vsi doma v penziji,četudi so starši delali.. zdaj pa ja,če začneš službo ob 7h,moraš otroka odložiti toliko prej,saj se vsi tisti k imamo dlje službe,še 30-40 minut cijazimo po cestah,8 ur šihta in potem še pol ure nazaj,torej otroci preživijo po 9,10 ur v šolah,ker žal drugače ne gre!? Tisti.. .. . . .. . no comment,ki ste pametni glede tega ste pa malo khm v glavo!
Hiss8
28. 08. 2012 16.00
+0
neziie
28. 08. 2012 13.11
+3
Mogoče bo pa po župniščih organizirano kej.
eosss.slo
28. 08. 2012 14.13
+2
se bo kakšen župnik malo igral z otroci... NOT!
Explainator
28. 08. 2012 13.08
+7