Slovenija

Žižek: Novi populisti so nevarnost za Evropo!

Ljubljana, 14. 07. 2011 18.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
Blaž Garbajs
Komentarji
187

Filozof Slavoj Žižek je na srečanju z Gregorjem Golobičem znova postregel s krepkimi izjavami. Papeža bi morali aretirati, nagrada Ertlu je kot nagrada Hitlerju, za 'sranje', v katerem živimo, pa je kriv tudi Drnovšek, pravi.

Žižek in Golobič - 4
Žižek in Golobič - 4 FOTO: B.G.

V Ljubljani je ob 20. obletnici osamosvojitve Slovenije potekal javni dogodek z naslovom Koliko je ura 20 let pozneje?, na katerem je svoje razmišljanje poleg prvaka stranke Zares Gregorja Golobiča nadvse slikovito izrazil tudi svetovno znani filozof Slavoj Žižek, ki se je v Londonu pred očmi širše javnosti nedavno soočil celo z ustanoviteljem WikiLeaksa Julianom Assangeem.

Žižek in Golobič - 5
Žižek in Golobič - 5 FOTO: B.G.

Golobič: Parada ponosa v Turčiji uspe zato, ker je premalo katoliška

Najprej sta govorca ocenila situacijo na širšem območju. Ob tem se je Žižek obregnil na vsesplošno krizo v Evropi, ki da je ne gre podcenjevati. Kot je pojasnil, je Evropa preveč verjela neoliberalnim floskulam, "vzrok za krizo pa niso migranti, ampak novi populisti, ki so prava nevarnost za Evropo“. Za primer je izpostavil parado ponosa v Splitu, kjer je moralo 170 aktivistov pred osem tisoč 'ne vem česa' varovati kar tisoč policistov. "In potem imamo dvome pred Turčijo. A veste, da je bila v Istanbulu tudi parada ponosa in to brez problemov? Očitno postaja Turčija bolj evropska kot vsa Vzhodna Evropa," poudarja slovenski kritik. Kot je nadaljeval Golobič, lahko parada ponosa v Turčiji uspe zato, ker je premalo katoliška.

'Ljudje, ne vmešavajte se v lažno nasprotje Janša – Pahor!'

Glede na to, da je danes obletnica francoske revolucije, je filozof poudaril, da ima jakobince "izjemno rad", čeprav jih mnogi obtožujejo diktature in izvajanja terorja. "Jakobinci so se posluževali tudi mnogih demokratičnih postopkov,“ je dejal, nato pa jih povezal z delovanjem predsednika največje opozicijske stranke SDS Janeza Janše. Kot pravi, se je namreč tudi Janša v preteklosti pozitivno skliceval na jakobinski teror. Ob tem je izrazil svoj strah paradigme Janeza Janše o "več domovine". "Ne domovine, več države potrebujemo," je poudaril in pozval ljudi, naj se ne pustijo umestiti v nasprotje Pahor - Janša, saj je to po njegovih besedah lažno.

Žižek in Golobič - 3
Žižek in Golobič - 3 FOTO: B.G.

Žižek o odlikovanju Tomaža Ertla: Kot bi Hitlerja nagradili za to, da je gradil avtoceste

Tema je nanesla tudi na delovanje levice. Tu je po njegovih besedah videti, kot da bi se bala razčistiti "vse te Titove jame". Kot je dejal, se sam zavzema za veliko strožji prelom in opozarja, da je "tragedija, da še vedno nimamo nekega spodobnega obračuna s stalinizmom". Kot pravi, je težava stalinizma v tem, da "so dobri ljudje, ki so mislili, da delajo dobre stvari, delali grozne stvari", kar bi morali sedaj po vseh teh letih vendarle glasno priznati. V okviru tega se je filozof izpostavil tudi svoje nerazumevanje dejstva, da je nekdanji republiški sekretar za notranje zadeve dobil nagrado za eno dejanje, ne pa za drugo. "To je tako, kot bi Hitlerja nagradili za to, da je gradil avtoceste,“ je dejal.

Filozof se strinja z aretacijo papeža

Jaz se popolnoma strinjam s tem, kar sedaj načrtujeta Richard Dawkins in Christopher Hitchens, in sicer aretirati papeža, ko pride v Anglijo, kot šefa pedofilske organizacije. Slavoj Žižek, filozof
Pravi, da moramo te stvari do kraja razčistiti, saj nam bo le to odprlo pot, da bomo lahko veliko bolj kritični do nasprotnikov. Takšne kritičnosti bi morala biti po njegovih besedah deležna tudi Cerkev, ki se je neupravičeno vtikovala med drugim tudi v primer Baričeviča. "Ta nesrečni Baričevič, pa nimam nobenega sočutja do njega. A kdo je Cerkev, da bo o tem spregovorila? Nasprotujejo homoseksualnim porokam, a če gre verjeti sodiščem, ali nimajo toliko, kot imajo oni homoseksualnih pedofilov ..., oni so zadnji, ki bi imeli pravico o tem govoriti!" je dejal.

"Jaz se popolnoma strinjam s tem, kar sedaj načrtujeta Richard Dawkins in Christopher Hitchens, in sicer aretirati papeža, ko pride v Anglijo, kot šefa pedofilske organizacije," je nadaljeval. "Prestavljajte si neko drugo organizacijo, kjer bi šef ravnal na isti način – s premestitvami svojih zaposlenih. Tukaj ni prostora za umazane kupčije v smislu pustimo preteklost, gremo v prihodnost."'

Nezadovoljstvo nad pokojnim Drnovškom

Filozof je bil med drugim kritičen do ravnanja nekdanjega predsednika vlade in republike Janeza Drnovška. "Če me vprašate, kdo je eden velikih krivcev za 'sranje', v katerem smo, bom rekel Drnovšek. Res je, da je znal umiriti situacijo, vendar pa nisem videl nobene vizije. Vnesel je brezidejni oportunizem," meni Žižek in dodaja, da je pomanjkanje vizije še vedno aktualni problem politike. Golobič je glede Žižkove ocene Drnovška dejal, da je bil nekdanji premier "najbolj normalen" za menedžiranje tranzicije, stranko pa da je razumel kot orodje, v čemer sta se ujemala, je še pojasnil Golobič.

Žižek in Golobič - 2
Žižek in Golobič - 2 FOTO: B.G.

'Slovenska mentaliteta se je odrekla uporabi uma!'

Golobič je govoril tudi o političnih nasprotnikih oziroma sovražnikih. Kot je dejal, ga še posebej motijo navidezni zavezniki – tako imenovane "lepe duše", ki iz svoje pozicije "artikulirajo neko vseenost". Glavna težava je po njegovem mnenju v tem, da se je slovenska mentaliteta odrekla "javni uporabi uma“. Kot pravi, smo namreč v zadnjem času bombardirani s prazno govorico in priča izjavam, da smo na varni strani radarja. Evropska zgodba je bila po njegovih besedah zmeraj naša zaveznica, vendar se je tudi ta znašla v krizi, kar se je najprej pokazalo v Grčiji. "Tukaj je izstopil generalen problem Evrope, ki se seseda in s tem izgublja ideja Slovenije kot odprte družbe oporno točko," je poudaril in dodal: "Sreča bo, če ne bo vojne v naslednjih petih letih."

Na vprašanje, kje je Slovenija 20 let pozneje, je predsednik Zaresa odgovoril, da se je "v resnici v teh 20 letih razvila morasta klima, v kateri si krepimo odmev brezizhodnosti“.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (187)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

robba
16. 07. 2011 20.40
In potem imamo dvome pred Turčijo. A veste, da je bila v Istanbulu tudi parada ponosa in to brez problemov? Očitno postaja Turčija bolj evropska kot vsa Vzhodna Evropa," poudarja slovenski kritik. Kot je nadaljeval Golobič, lahko parada ponosa v Turčiji uspe zato, ker je premalo katoliška. a brez problema praznujejo tud prvi maj in osmi marec,tovariši?
unja1.m
16. 07. 2011 18.00
čveka,za delat tokltok ni
resslovenka
15. 07. 2011 20.11
Žižek je vsaj 100 let pred našimi veleumi!
kim llsung
15. 07. 2011 17.05
ko clovek bere vase komoentarje ugotavlja da ste sami vele umi
crnkamn
15. 07. 2011 15.19
Najprej sta govorca ocenila situacijo na širšem območju. Ob tem se je Žižek obregnil na vsesplošno krizo v Evropi, ki da je ne gre podcenjevati. Kot je pojasnil, je Evropa preveč verjela neoliberalnim floskulam, "vzrok za krizo pa niso migranti, ampak novi populisti, ki so prava nevarnost za Evropo“. Vzrok za krizo so napacne politicne in financne odlocitve! Migranti so vzrok za slabse ekonomske pogoje za ostale prebivalce dolocene drzave! Ampak to so odlocitve politike, ki po eni strani ni sposobna zagotoviti delovna mesta, za lastn narod, po drugi pa z sirokimi odprtimi rokami sprejema migrante iz afrike. (ki jim ali da vse ugodnosti, do dela, stanovanja, sociale. ali pa jih izkoristi, ne placa in na koncu izzene)! To je vasa liberalnost! Ce bi bili na oblasti populisti nebi nobenega sprejel, dokler lastn narod ne moremo nafutrat, ce bi pa rabil delovno silo bi jih pa sprejel, in za njih ustrezno poskrbel kot za vsakega. Golobič: Parada ponosa v Turčiji uspe zato, ker je premalo katoliška. Bedarija. Kaj pa po potem drzave v severni afriki, arabski polotok itd, in ostale muslimanske drzave po svetu? Golobic natolcuje, da parada sramote uspeva zato ker je islamska, in ni katoliska naj naredi primerjavo pa bodo videli da je vec katoliskih drzav tistih, ki podpira to nenaravnost in nenormalnost! V islamskih drzavah ljudi ki jih mi propagiramo kot ponosne, obesijo!
bnam 2707
15. 07. 2011 15.05
Globlje ko je brezno manj možnosti je videti dno.
SM.302
15. 07. 2011 14.54
mi kdo od vas komentatorjev zna pojasniti zakaj se Žižek toliko poti in kar naprej drgne po nosu. Smo mekje prebrali, da so to lahko tudi simptomi uživalcev koke. Pa se ja menda ni tam doli v južni Ameriki navlekel tega "sranja" naš slavni filozof
samtheman
15. 07. 2011 14.40
Če je to četrti najpametnejši zemljan, potem se nam res slabo piše. Prva vrsta je pa tako sedela z odprtimi dežniki, ko je govoril žužek. To je bilo Zahec, ne Zares
Atomic_boy
15. 07. 2011 13.53
če je to četrti najpametnejši zemljan, kot je nekdo napisal, me zanimajo izjave najpametnejšega:::)))))
pkorosec
15. 07. 2011 13.06
Zizekovih nastopov sem ze dosti videl, pa je na mnogih se bolj cudasko izpadel s svojimi kretnjami in nacinom govora. Ampak to ni nic v primerjavi s cudastvom, ki prav bruha ven iz nekaterih par komentatotjev. Komentarjev je sicer dosti, le komentatorjev je bolj malo oziroma so ena in isti in govorijo ena in iste bedarije. Le kako je mozno, da se cudastvo stopnjuje, ce pa nekdo ponavalja kot papiga ena in iste nebuloze. MOSSADO, kako ti le uspeva? Ni fer, da Zizka pozna cel svet, tebe pa le 24ur raja. Pravtako ni fer, da Zizka vabijo na vse konca sveta, da tam predava, medtem ko tvojega mesijo Janeza, nihce po svetu resno ne jemlje. Saj, kak ga pa naj razumejo, ce se anglesko ali nemsko ne zna. Mesija pa taksen. Lahko bi pa kdaj po demokraticno organizirali kaksno odprto debato o krizi v sloveniji v katero bi povabli tako politike, kot tudi Zizka. Se stavim, da se nihce ne bi upal niti zahvalit za povabilo, se najmanj pa prit.
MOSSAD001
15. 07. 2011 12.53
Golobi je po koncu,povedal da g.Drnovška NE POZNA !! Vrjamem Golobiču on je pošten,tup pa je odnegdaj ,-)
RoccoS
15. 07. 2011 12.44
Kaj ni bil Golobič v isti stranki kot Drnovšek?
MOSSAD001
15. 07. 2011 12.26
nightfly 15.07.2011, 12:14 Eno je biti kriticen , drugo pa je obtozevanje in zaljenje ljudi brez dokazov. ----------------- Netnani kraj,neznana lokacija,neznana količina-JE ZATE KAKŠEN DOKAZ ?? Al sam lajaš ker si proti??
cyklon
15. 07. 2011 12.00
Jah! V besedah Slavoja je veliko resnice. No,če pomislim še enkrat ,je vse kar je Žižek izrekel resnica.
nenasedajte
15. 07. 2011 11.58
Pozitivno, da si je Žižek vzel čas in pokomentiral o domačih temah, ki so se mu nekoč zdele preveč "lokalne" za njegovo širino. Zamerim pa mu, da je svoj "nadstandardni" analitični um izrabil za politično lobiranje neke marginalne stranke, ki je že zdavnaj zakockala svojo kredibilnost. Njegove besede so bile, bolj kot usmerjanje "javnega uma" k aktualnim rešitvam, osredotočene na scanje po vseh mogočih javnih akterjih. BLA, BLA....
moster
15. 07. 2011 11.49
kolk pa je globoka krka, golob &žižek
moster
15. 07. 2011 11.46
ne vem, ali je žižek ali žužek, god help me!
MOSSAD001
15. 07. 2011 11.33
Žužek dobi 100.000 ojrov na seanso boli nega ...,kva si vi mislite uprašanje pa je če in kdo ima pogoje za misliti !!?? Ena izmed njegovih izjav v času YU: Tito ima debelo rito !!
Marcel Korošec
15. 07. 2011 11.21
Kaj zdej pametujejo bli so 4/5 cajta po osamosvojitvi na oblasti in dej je kriv JJ
pkorosec
15. 07. 2011 11.18
MOSSAD001, vidim da zelo rad karakteriziras in obsojas druge. Poglej samo na vse komentarje in nato poglej nivo tvoje aktivnosti in globino tvojih komentarjev. Do zakljucka poskusaj prit sam. Lep komunisticni pozdrav!