Slovenija

Zelena luč za stadion

Ljubljana, 01. 10. 2007 22.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Mestni svetniki so odločili, da stadion v Stožicah bo. Občina se lahko poda v lov za zasebnega partnerja pri gradnji objekta.

Občina za izgradnjo stadiona v Stožicah išče zasebnega partnerja, pravi župan Janković
Občina za izgradnjo stadiona v Stožicah išče zasebnega partnerja, pravi župan Janković FOTO: POP TV

Ljubljanski svetniki so na današnji seji soglasno sprejeli akt o javno-zasebnem partnerstvu pri izgradnji stadiona v Stožicah, ter pooblastilo župana Mestne občine Ljubljana (MOL) Zorana Jankovića za izvajanje omenjenega partnerstva. Potrdili so tudi predlog ustanovitve družbe Bežigrajski športni park, športni marketing. Predstavniki mestne opozicije so opozorili, da je gradnja dveh stadionov naenkrat vprašljiva, ker bosta zgrajena približno sočasno, podobna bo njuna namembnost, dolgoročno težavo pa vidijo tudi glede stroškom vzdrževanja obeh objektov.

Zakaj dva športna objekta?

Ljubljana zagotovo potrebuje nov stadion, je dejal svetnik SDS Gregor Gomišček, a se mu kljub temu ne zdi smotrno, da mesto sočasno dobiva, kar dva taka objekta, z enako zmogljivostjo. S tem se strinja tudi svetnica LDS Marjeta Vesel Valentinčič, prenova bežigrajskega stadiona se ji zdi dovolj. Gregor Istenič (SD) je pozdravil izgradnjo obeh objektov z besedami, "če nekaj lahko dobimo, moramo vzeti", a je svetnikom ob tem postavil vprašanje, koliko bodo mesto, poleg zemljišč stali ureditev komunalne in cestne infrastrukture.

Stadion za Bežigradom
Stadion za Bežigradom FOTO: POP TV

Nakup zemljišča v Stožicah je bil napačen, ker poprej ni bila sprejeta strategija uporabe tamkajšnjega stadiona, je opomnil samostojni svetnik na listi Zeleni Slovenije Miha Jazbinšek. V slednji bi bilo razvidno, ali sta stadion v Stožicah in Bežigradu enakovredna, oziroma ali je eden vrhunski in drugi osnovni, je razložil. Gregor Istenič je ob tem dejal, da bi morali poleg sprejemanja projektov izgradnje dveh stadionov, sprejeti tudi strategijo razvoja športa.

Slavko Slak
(LDS) je v razpravi izpostavil, da je o izgradnji obeh stadionov na voljo premalo podatkov, da bi odločali, kakšne stroške bodo objekti po izgradnji pomenili za MOL, ko se bo nanjo preneslo vzdrževanje. Opomnil je, da bi morali na občini že sedaj imeti zagotovljena določena sredstva s strani države.

Občina za izgradnjo stadiona v Stožicah prispeva 370 milijonov sredstev v zemljiščih, išče pa partnerja, ki bo pripravljen k ostalim 51 odstotkom prispevati čimveč denarja. Zoran Janković, ljubljanski župan

Peter Sušnik (SDS) je izpostavil, da v aktu pogreša podobne primere javno-zasebnega partnerstva iz tujine. Dejal je, da je skica načrta novega stadiona sicer lepa, a zavajajoča. "Upam, da ne bom prestar, ko bodo začeli prodajati vstopnice za prvo tekmo," je sklenil. Podžupan Janez Koželj ga je pomiril, da je idejna zasnova projekta narejena smotrno.

Po strateškem načrtu je v prihodnje predvidenih več zaprtih športnih površin, ki so za mesto ekonomski potencial, je dejal svetnik Roman Jakič. Javno-zasebno partnerstvo daje možnost, da občine z zasebnim potencialom zagotavljajo javno infrastrukturo, ki je v mestu nujna. Odločiti se je potrebno, kakšne vrste bo to partnerstvo, o čemer bi po njegovem mnenju morala teči beseda na današnji razpravi. Sušnik je spomnil, da je napačno združiti pojma stadiona in večnamenske športne dvorane, čemur se je pridružil tudi Jakič.

Bežigrajski stadion bodo obnavljali in upravljali MOL, Olimpijski komite Slovenije ter podjetje GSA, poslovno svetovanje. Omenjeni stadion je Plečnikova arhitekturna dediščina in ne smemo jo pustiti, da še naprej propada, na drugi strani pa govorimo o novem stadionu, ki ne bi smel biti vprašljiv, je dodal Dimitrij Kovačič (SDS).

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (29)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

neznan13@gmail.com
02. 10. 2007 16.21
GSG ni res. če treniraš na nekih kvazi igriščih, kot so po sloveniji in potem prideš na eno kvalitetno evropsko, se pokaže razlika. bežigrad še trave ni mel včasih, ampak eno navadno blato, pa še dežja ni bilo. pa tudi drugačna atmosfera je govorim iz izkušenj, ko sem igral v dvorani. trenirali smo v majhnih dvoranah, in tudi tam smo bli bolše igrali, ker smo bili navajeni.
balon200
02. 10. 2007 14.03
eh Kritika,...veš kaj,...Janković je džek in to veš tudi ti, zato ti gre pa še bolj na živce. ;-) Rad bi ga imel rad, samo konstantno doživljaš blokado v glavi, pa ne moreš,...naj to tvojo blokado poskusim opisati oz. zadeti. Jankoviča ne prebavljaš ker: - ni Slovenec v tretjem kolenu, ić - organsko ne prebavljaš njegove neslovenske face, naglaska, glasu, režanja in pojave na sploh - moti te njegova drznost, medtem, ko bi moral kot neslovenec biti tiho in pobirati drobtinice, če bi komu padle in biti s tem zelo zadovoljen - je neslovenec, ki je na visoki funkciji in celo upravlja s Slovenci, kar je nezaslišano,...celo glavno mesto države Slovenije vodi - je Srb, za katerega predpostavljaš da je okradel Mercator in denar sedaj špara za svoje Srbske privatne neslovenske posle, avtohtoni nežno-romantični Slovenski kapitalisti pa so ostali brez tega denarja, ki jim je v bistvu pripadal. - je nasplošno neslovenski vzhodnjaški lopov, ki samo krade in nič drugega, zato ga ne spoštuješ niti pet pik, v bistvu ga sovražiš. Popravi, me prosim kje nisem zadel,...lahko pa tudi ti moj profil opišeš, ...če se ti ravno da,...bi bilo kar zanimivo. ;-)
balon200
02. 10. 2007 13.34
ma kakšna megalomanija,...Ljubljana je itak majhna, kakor so tudi vsi objekti že itak majhni,..le narejeni so tako, da nekako optično zgledajo veliki. Pejte v kakšno milijonsko mesto pa boste videli kaj so široke ulice in veliki objekti. Megalomanskost nekaterim tudi dela težave zato, ker so majhni v glavo. Stadioni so the best. Treba bo nujno tudi zalaufat strategijo, ki bo nenehno skrbela za izkoriščenost teh objektov. Veliko športnih klubov bi lahko imelo tam prebivališče, vsi večji dogodki in prireditve bi lahko imele tam svoj poligon. Te zadeve so zelo koristne za družbo, samo nekateri ste tako navajeni, da nimamo nič, da vas je kar strah, če se lotevamo novih projektov.
badabum
02. 10. 2007 12.24
Kritika poslušaj Gen.T-a , ti je zelo lepo povedal! Ker se vedno ponavljaš in vedno pišeš neumnosti! Za razliko od ostalih županov, bodo sedanji župan in njegovo vodstvo, vsaj nekaj naredili za šport v mestu Ljubljana.
DarthRevan
02. 10. 2007 12.13
Kritika še tebi povem: Otroke, rakave bolnike in ostarele (torej, pediatrično kliniko, onkologijo...) ureja država iz zdravstvenega proračuna, štadion bojo financirali pa zasebni vlagatelji. In praviloma zasebni vlagatelji pokažejo interes, da se stvar čimprej izpelje, ko morajo sredstva iz javne blagajne se pa stiska in zateguje pas. Tega, da pediatrija in onkologija nista urejeni, ni kriv Janković.
kritika@email.si
02. 10. 2007 12.11
debely, ti si pa res bolj počasen v dojemanju in razumevanju. kaj ima veze ali prihaja od države ali EU skladov, prihaja preko države in ne prihaja od Jankoviča kot se prikazuje! Jankovič oz. MOL bo od vseh treh udeležencev najmanj prispeval in si bo prilastil zasluge za oba stadiona. To je že kar komično kako ga nekateri slepo podpirate brez argumentov in dejstev. Kaj pa njegovi populistični roki? Stadion bi moral biti leta 2008 in ne 2009! Pa boste videli, da ne bo niti leta 2009. Sicer pa kot ponavljam, se bo izkazalo, da je ta projekt slab, ker je prevelik in neprimeren za Slovenijo. Izgleda tudi, da smo pozabili na otroke, rakave bolnike in ostarele. Jim bomo pa vsem porinili žogo in svetovali, da jo gredo nabijat na nov stadion.
majanovak@yahoo.com
02. 10. 2007 11.13
Se strinjam, da za številne športnike država ne skrbi dovolj. In seveda so tudi ogromne potrebe po številnih drugih objektih v Ljubljani. Žal je tako, da ima prvo besedo kapital. Ampak, če že narekuje gradnjo kapital, potem med temi objekti nek nov, velik, odprt prostor, ob katerem se lahko razvijejo številne druge dejavnosti, ni zgrešena poteza. Saj ne gre samo za nogomet.
xes
02. 10. 2007 10.54
Slovenija ima en kup sportnikov, ki dosegajo vrhunske rezultate, do njih pa se drzava obnasa zelo macehovsko... po drugi strani imamo pa petnajstorazredne nogometase, ki jim je valjda treba zrihtat nov stadion... ne razumem tega nacina razmisljanja, vendar je tipicen za te kraje.... menim, da imajo nasi nogometasi dovolj objektov (tudi v Ljubljani) kjer se lahko "zogajo" - druge oznake si kvaliteta njihove igre ne zasluzi!
majanovak@yahoo.com
02. 10. 2007 10.20
Nov stadion je po moje lahko le pozitivna pridobitev. Sploh na lokaciji, kjer se lahko razvije še dodatna ponudba. Prestolnica si zasluži nekaj večjega. Bežigrajski stadion je arhitekturno gledano zelo lep, vendar utesnjen in premajhen.
Tonček Balonček
02. 10. 2007 10.17
Smešno je obljubljati nov štadion, kot je to počel Janković, ko sploh še ni bilo jasno, kaj bo s starim. Gre za megalomanijo. V Ljubljani rabimo telovadnice in objekte, kjer se bodo ljudje aktivno ukvarjali s športom, ne razbijali stolov in požigali plastiko ter tja in nazaj hodili v spremstvu policijskih oklepnikov in konjev!!! A to rabimo? A an enem štadionu bo na vsake 14 dni, pol leta, igral Interblock, na drugem pa Bežigrad Olimpija (v tretji ligi). Poem bo še enkaj tekem reprezantance s Ferskimi otoki, Ciprom in npr. S. Irsko. ŽAk (Hermes po domače) je pa itak skoraj v ilegali, kao ni prometno dobro dostopen! Gre seveda za investicijske igrice, pri katerih bodo nekateri dobro zaslužili, kdo bo to vse vzdrževal, naj ostane problem naslednjih generacij. Zdaj nam propada en štadion, ki je kao neka umetnina, potem nam bosta pa dva!! Ne evm, če je v Ljubljani 1000 ljudi, ki sploh pogrešajo štadion! Pa saj ga imamo! Če že kaj, rabimo geenralno obnovljeno Halo Tivoli, ta objekt je pa res že totalka amortiziran!
Debely
02. 10. 2007 10.05
Vsaka čast svetlim izjemam, ampak tukaj očitno pišejo sami kreteni, ki nimajo veze z realnostjo. Štadiona v Stožicah pa ne bo financirala država, ampak bo denar iz EU skladov. Toliko o napihovanju države. Razpis za investitorja pa gre v javnost v naslednjih dneh. Tokrat prvič verjamem, da bo stadion tudi v roku narejen. Ljubljana ima končno župana, ki pa ga taki debili kot ste nekateri, sploh ne zaslužite.
slivov knedl
02. 10. 2007 10.03
politik70Č:"da si vsak ,ki pride na oblast".Torej?
politik70
02. 10. 2007 08.30
lastovka3 torej to velja tudi za sedanjo vlado?
slivov knedl
02. 10. 2007 08.00
V Banana republikah je tako,da si vsak ,ki pride na oblast,postavi spomenik."Nek se vidi razkoš i kad se propada,nek se bogato" pravijo tam,kjer ima Janković korenine.
tomi.passion@gmail.com
02. 10. 2007 07.51
politik70 in matej.rojc. Preden vaju raznese od navdušenja. Janković se je javno pohvalil, da bo štadion leta 2008 in Srečko Katanec bo selektor. Jasno je, da ne bo res ne eno ne drugo. Ne poznam človeka, ki bi znal v enem kratkem stavku izreči dve tako veliki laži in to še hvalisavo v javnosti. Štadiona še lep čas ne bo, saj MOL nima niti celotnega zemljišča, še vedno ni bil razpisan natečaj, še vedno niso bile narejene študije itd. Skratka štadiona še ne bo. Zagotovo pa enkrat bo, ne glede na to, kdo bo župan.
runocar@mail386.com
02. 10. 2007 07.48
Bežigrajski stadion se obnovi, na zemljišču v Stožicah pa se izvede stanovanjska gradnja. Še vedno sem prepričan, da so stanovanja bolj potrebna od stadiona. Je pa res, da se s prihodom Jankoviča na oblast vsaj nekaj dogaja, kar je zelo pozitivno. LP
Matej Rojc
02. 10. 2007 07.22
Ja, za razliko od JJ :)
politik70
02. 10. 2007 07.17
Ko je jankovič kandidiral za župana je obljubil nov stadion.Ponavadi jankovič drži obljubo. Zgradil bo nov stadijon v stožicah tako kot je obljubil. Druga stvar pa je obnova bežigrajskega stadijona ki ga ne more kar podret ker je zaščiten.Zato ne tle govorit o dveh novih stadijonih. Nov bo samo eden drugi pa že obstaja in se ga ne da podreti je pa premajhen.Torej kaj kričite in se razburjate? Je pa res da Jankovič nič ne naredi zastonj zato bo pod stadijonom v stožicah naredil kup trgovin ki se bojo dobro prodale.Od tega bo mesto dobro pokasiralo verjetno pa tudi kakšno sinovo pdjetje.Takle je tale Janko pač obvlada posel. Prej en podrt stadijon zdaj bosta pa kar dva.En nov velik in en star majhen. Kruha in iger...
GSG-9
02. 10. 2007 07.02
Brezveze, naj samo bežigrajskega obnovijo, ni potrebe po še enem v stožicah. Neznan, če so naši nogometaši nesposobni jim moderen štadion ne bo nič pomagal, ali znaš igrat ali pa ne. Če bi bli dobri bi tudi za bežigradom dobro igrali, kajti za moje pojme je trava pač trava, al sem zamudil neko prelomno odkritje ko so izumili travo ki izboljša igro nogometašev? Skratka, štadion = Brezveze, Hokej dvorana = Dobra naložba
manjakranjc@hotmail.com
02. 10. 2007 07.00
Tokrat se strinjam s pumpaarjem...so mnogo važnejši projekti. Stadion pa lahko sofinacirajo tudi klubi oz.kar reprezentanje sami; mal poglejte njihove plače glede na učinkovitost!