Slovenija

Združenje Frank: Niti slučajno nismo bili špekulanti

Ljubljana, 04. 02. 2015 17.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Slovenski kreditojemalci, ki imajo svoja posojila vezana na švicarski frank se želijo sestati s predstavniki države, sicer pa ne izključujejo skupinske tožbe. Če bo treba bodo šli tudi na evropsko sodišče v Luksemburgu.

Frank in evro
Frank in evro FOTO: Reuters

Združenje Frank, ki združuje slovenske prejemnike posojil, vezanih na tečaj švicarskega franka, je ustanovilo društvo, ki se mu je v dveh dneh pridružilo že okoli 600 ljudi. Po besedah enega od ustanoviteljev Aleša Majcenoviča upajo, da bodo tako bolj slišani. "Nehajte nas ignorirati in označevati za špekulante," opozarjajo v društvu.

Vse, ki so zaradi posojila, vezanega na tečaj švicarskega franka, po odločitvi švicarske centralne banke za sprostitev tečaja franka utrpeli veliko škodo, pozivajo, da se pridružijo društvu in tako skupaj poskušajo vplivati na državo in banke. "Radi bi dosegli pravico. Prepričani smo, da smo bili prevarani in da je šlo za namerno zavajanje s strani bank," je na današnji novinarski konferenci v Mariboru povedala soustanoviteljica društva Alja Pestar.

Najprej upajo vsaj na pripravljenost na pogovore, v najslabšem primeru pa ne izključujejo niti skupinske tožbe. Izkoristiti želijo vsa pravna sredstva v Sloveniji, zatem pa se bodo obrnili na evropsko sodišče v Luksemburgu, ki je v podobnem primeru po besedah Majcenoviča že razsodilo v prid madžarskemu paru.

Niti slučajno nismo bili špekulanti, reševali smo le stanovanjski problem

Ogorčeni nad neodzivnostjo države in banke v društvu in združenju, ki ima okoli 3500 članov, poudarjajo, da so jemali kredite, ki so bili samo vezani na švicarski frank. Izplačane so medtem dobili v evrih, prav tako so jih v evrih odplačevali. "Niti slučajno nismo bili špekulanti. Smo si samo reševali stanovanjski problem. Banke so nas zavedle in izkoristile našo stisko. Nihče ni bil primerno opozorjen na morebitne nevarnosti," je povedal Majcenovič.

Predstavniki združenja so predstavili tudi svoje osebne izkušnje. Pestarjeva je na primer s partnerjem leta 2007 vzela 64.000 evrov kredita, odplačala sta okoli 20.000 evrov, trenutno pa glavnica znaša blizu 75.000 evrov. "Na kakšna valutna tveganja nisva bila opozorjena. Vsem je bilo jasno, da do nekih nihanj lahko pride, ne pa, da pride do tako velikih razlik, da kredit odplačuješ v nedogled," je pojasnila.

V združenju ocenjujejo, da je podobnih usod v Sloveniji okoli 10.000. Številni po besedah Pestarjeve niso več sposobni odplačevati kreditov, niso sposobni najetja novega kredita za odplačilo obstoječega, njihove nepremičnine so izgubile vrednost, nekaterim grozijo že deložacije, prihaja do napetosti v družinah. "To je naravna nesreča," je opozoril Majcenovič.

Ob tem je poudaril, da se člani združenja nikakor ne želijo znebiti svojih kreditnih obveznosti, želijo si le enakopravnejšega položaja spričo bank, ki so zdaj vse breme spremenjenega tečaja prevalile na posojilojemalce. "Naš cilj je tudi, da bi dosegli prepoved sklepanja kreditnih pogodb, vezanih na tujo valuto," je dodal.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (281)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

srebrnibreg
05. 02. 2015 16.38
-1
Po moje je pri najemanju kredita vsak špekulant saj vsak hoče čim bolje priti *skozi* pri najemanju in vračanju kredita. Čisto normalno.
kameltrajbar
05. 02. 2015 14.12
+2
..vaš problem....vsak ma svoje......:)
Zdene Iskra
05. 02. 2015 13.51
+1
ŠPEKULANT - zaveda se tveganja, a gre vseeno v to IGNORANT- ne zaveda se tveganja, ker ne razume, a gre vseeno v to To sta edini dve kategoriji. Kaksna je njihova premozenjska situacija tu sploh ne igra vloge. Lahko da je nekdo primoran v spekulacijo, kar je res jeba, ampak ne spremeni pa to cisto nic dejstva, da gre za spekulacijo. Res ogrozena skupina so samo tisti ignoranti, ki razumejo tako malo, da se tega ne razumejo, da je tu treba nekaj razumeti. Tu smo pa pri funkcionalni nepismenosti in za take bo svet vedno bolj kompliciran, pogosto so in bodo tudi plen taksnih in drugacnih plenilcev. ...in vedeti, da se valutna razmerja premikajo, ni rocket science, ne potrebujes nobenih terminskih pogodb poznat. Naj se ponovim se pri tveganjih: Je pa treba razumet par tveganj, niti ne zelo veliko: 1. tveganje: vrednost nepremicnine lahko pade, ti kljub temu odplacujes vrednost, ki je bila ob nakupu; 2. tveganje: variabilna obrestna mera pomeni, da ti obrok lahko naraste glede na prvotni izracun, vpiv tega tveganja se s casom zmanjsuje ker se glavnica manjsa 3. tveganje: ce imas kredit v drugi valuti, z rastjo vrednosti valute obveznost naraste 4. tveganje: izguba dohodka in nezmoznost odplacevanja je dogodek, ki se banke naceloma ne tice, zato se zavaruje s plombo in poroki, v skrajnem primeru lahko ostanes brez nepremičnine. 5. tveganje: strah pred posledicami tocke 4. lahko negativno vpliva na preostale zivljenjske odlocitve in priloznosti: menjava sluzbe, menjava kraja bivanja, menjava partnerja, ... Torej ce zelis svojo nepremicnino, upostevaj zgornjih 5. tveganj in jih poizkusi cim bolj nevtralizirati. In najlazje nevtraliziras najbolj aktualno tveganje, ki je edino povsem v tvojih rokah - 3.
puspan
05. 02. 2015 13.50
+1
Ce ste bili tako sigurni, da se vrednost in obrestna mera ne bosta nikoli menjala, imate pa mogoce pismeno, da je tako. In ce je tako, se nimate kaj bati.??
politik70
05. 02. 2015 12.44
+9
Res ste neukusni .Kdo je koga kaj silil? So vam držali pištolo na glavi ko ste jemali kredite v Frankih? In zdaj mislite da vam mora kredite poplačat država.Kdo pa je država? Mar nismo to mi vsi? Poleg tega se že par let govori da so krediti v Frankih Loterija. Ko ste plačevali manj kot mi vsi ostali ki imamo kredite v Evrih ste bili tiho in kot je nekdo že zapisal celo posmehovali ste se nam, Pretvorite kredite v Evre in vrnite kar ste si sposodili. Tako kot moram jaz vračat svoj kredit. Vsi ki vzamemo kredit že na začetku vemo da ga bomo mastno preplačali. Upam trditi da je vsaj 50 % najemnikov kreditov v Frankih vedelo da je stavr lahko rizična. Isto kot vsi udeleženci piramidnih iger. Pa še to. Zakaj se javno ne pove katera/e banke so začele z krediti v Frankih. To so bile Avstijske banke pa nebi o imenih ker vsi dobro veste katere banke so to. Pogovarjajte se z bankami ne pa z nami državljani. Naj združenje Frank denar ki ga bojo namenili za tožbe (odvetniki nič ne naredijo zastojn) ustanovijo sklad in si pomagajo med sabo oziroma tistim ki so res na robu eksistence. Mogoče bi se strinjal da se dogovorijo z državo da jim vsaj ne zaračunajo stroškov za pretvorbo kredita .Na drugo pa ne pristajam. Ali ste za da ustanovimo še društvo Lizing? In zahtevamo da se nam obrok zmanjša za tretino ker težko plačujemo obrok za Passata oziroma audi A6? Namesto da bi nam na mesec ostalo par evrov za makarone bomo dosegli da nam ostane za mesno Lazanjo. Vam povem naveličal sem se suhih makaronov ker sem kupil večji avto kot sosed. Saj me razumete moral sem prisiljen sem bil nisem več zdržal. Pa ne more sosed imeti boljšega avta kot jaz.....
Jasmina Krapše
13. 02. 2015 11.15
+1
kdo je rekel da želijo da jim država poplača kredit???
srebrnibreg
05. 02. 2015 11.47
+4
Po moje vsak kateri najema kredit mora računati na kaj takšnega. Kako bi pa bilo recimo, če bi frank padel ne zrasel? Bi bankam vseeno vrnili po starem? Res pa je tudi, da sedaj ne bi bil rad v koži teh kreditojemalcev.
zvit kot presta
05. 02. 2015 11.19
+1
Naj jim banke konventirajo kredite iz švicarjev v evre. Predpogoj pa je, da bankam poplačajo vso pozitno razliko, ki se je v času kredita nabrala na njihovih računih zaradi ugodnejšega plačevanja kredita.
anonimni12
05. 02. 2015 10.56
+2
kaj pa drucga? Pac pod boljsimi pogoji ste jemali - bili ste oportunitisti.
tdjm
05. 02. 2015 10.45
+10
Ste podpisali pogodbe pri najemu kredita? Ste. No, sedaj pa plačuj in bodi tiho. Pomojem se nebi hodli kazat in jokat na televizijo, če bi se vam obrok kredita drastično zmanjšal.
zvit kot presta
05. 02. 2015 10.41
+11
Ampak res ne vem od kdaj smo Slovenci postali tak čudaški narod, da nikoli ampak res nikoli ne znamo prevzeti odgovornosti za svoja dejanja. Saj tem nesrečnežem nihče ne očita špekulacij. V nekem trenutku so se pač odločili za najbolj ugoden kredit. In s tem ni nič narobe. Celo profitirali so, ker so v nasprotju z evrskimi krediti odplačevali manj. Vendar se je situacija na finančnem trgu spremenila in zadeva se je obrnila njim v škodo. In kdo je sedaj kriv? Nihče oziroma sam, ker jih ni nihče sili vzeti tedaj ugodnega kredita. Še to se manjka, da bi sedaj posredno spet moral jaz plačevati njihove kredite. kdopa mene kaj vpraša ali zmorem plačevati evrski kredit. Pa ga težko!
g12345@email.si
05. 02. 2015 09.54
+3
ljudje so res v zoprni in nezavidljivi situaciji. a kredit v chf so vzeli, ker je bil ugodnejši. valutni riziko so vzeli in takšna tožba bi bila smešna, če bi jo kdo dobil. verjamem pa, da se veliko ljudi ni zavedalo tega. da pa so takšne razlike mogoče, pa ni nihče niti pomislil. sicer bi jaz namesto v delnice, kjer sem izgubil ohoho, raje vložil v chf, bi pridobil ohoho.
SLO 80
05. 02. 2015 12.30
-2
NE, nismo vzeli kredite v CHF ker bi bili ugodnejši, AMPAK ker nismo bili zmožni dvigniti v takih zneskih v EUR! In nehajte VI špekulirat o najemu kreditov ko ne veste kako je bilo in kaj so nam govorili na bankah!!! Prvo so nam punudili v CHF in vse naj - naj. OK!?
Zdene Iskra
05. 02. 2015 13.48
+1
"ker nismo bili zmožni dvigniti takih zneskov v eur".....Je treba še kaj dodati? Torej ste bili kreditno nesposobni??In niste bili "špekulanti"???
Zdene Iskra
05. 02. 2015 13.49
+0
Res je , niste bili špekulanti, bili ste IGNORANTI!
Jasmina Krapše
13. 02. 2015 11.19
+2
in ZAKAJ VENDAR JE BANKA PONUJALA ŠVICARSKE KREDITE TISTIM KI niso BILI KREDITNO SPOSOBNI V EUR?????? ZAKAJ ?
jesenvoyo
05. 02. 2015 09.45
-7
Velik del naših državljanov je tako ali drugače pod krediti (tudi med komentatorjih jih ne manjka). Veliko komentarjev počez in po dolgem obsoja vse tiste, ki so vzeli kredite vezane na frank, se pri tem delajo pametne, se norčujejo in posmehujejo vsem prizadetim. Pozabljajo pa, da smo se odločili za samostojno državo in vstop v EU zato, da bi imeli dostojno in pravno državo, v kateri bi tudi povprečni državljani lahko imeli primerni standard. Če bi temu res bilo tako se ne bi zgodilo s frankom tako kot se je. Je to normalno da valuta ene žepne države, ki mimogrede izkorišča svoj položaj kot oaza za milijone € EU izvora za davčno in kdo ve kakšno prikrivanje, nadalje je moč EU gospodarstva neprimerljivo močnejša od frank gospodarstva,da ne naštevam dalje. Hočem samo povedat, da je za dogajanje frank in euro kriva izključno politika EU. Za naše ljudi pa tudi dogajanje glede kreditov ne bi bil problem, če bi za svoje delo prejemali poštene plače, poštene pokojnine. Tako pa iz leta v leto prihodki realno padajo, odhodki pa rastejo. Tu je glavni problem in kdo je tukaj špekulant, so to vizionarji,ki so narod prepričali za tako pot (spomnite se - Slovenija bo druga Švica) ?
anonimni12
05. 02. 2015 10.59
+1
ne vem ce poznas ozadje prvega zdrsa € proti franku in mislim, da ti tudi ni znan razlog za sedanji zdrs.
aligator14
05. 02. 2015 11.10
+0
jesenvoyo - nihče jim - vam ne privošči, še več, želim, da bi si probleme rešili s čim manjšimi stroški. Večina nas pa se boji, da bomo vse to plačali davkoplačevalci. Zarezali ste si pač prevelik kos kruha, ki ga danes ne morete stlačiti v usta. Razumem, da se pomaga ljudem, ki nimajo čisto nič, ne razumem, zakaj bi pomagala država ljudem, ki so si ustvarili nepremičnino vredno 100 in več tisoč vredno. Za nepremičnine teh vrednosti je namreč marsikdo od nas delal po 20 in več let, predvsem pa smo začeli življenje v starih, najemniških stanovanjih.
Zdene Iskra
05. 02. 2015 13.57
+0
Ker so ti rekli, da bomo druga švica, si vzel kar švicarske franke? Pridni,pošteni,delovni Slovenci, manjka vam ZNANJA, SAMOZAVESTI in POKONČNOSTI , sicer ne bi pisali takih neumnosti.
Zdene Iskra
05. 02. 2015 14.37
-1
jesenvoyo.Ti pa najbolje da greš med politike. Sadiš rožice, pri tem pa ničesar ne razumeš in če ti grem citirat tvoje stavke (pa se mi ne da) boš videl, da,(brača Srbi bi rekli "jedeš govna") . Toliko nesmislov si nametal...
ivan.z Doba
05. 02. 2015 09.33
+2
" V preteklih letih je skoraj vsak drugi slovenski potrošnik najel posojilo v tuji valuti, največkrat v švicarskih frankih. Takšno stanje so povzročile nizke vrednosti obrestne mere LIBOR (LIBOR - referenčna obrestna mera na londonskem medbančnem trgu) ter dejstvo, da so banke te kredite intenzivno iztržile. Pri kreditih v tuji valuti pa je poleg spremenljive obrestne mere potrebno upoštevati še valutno tveganje. Trenutno so obrestne mere za evrske kredite na precej nizki ravni, saj je nizek tudi EURIBOR, je pa jasno, da je takšno stanje le začasno. Pričakovanja na gospodarskih in finančnih trgih so takšna – ko se bo končala gospodarska kriza, se bo začel dvigati tudi EURIBOR................Naredili smo izračun za najem namenskega kredita za 5 let v višini 40.000,00 evrov oziroma 52.652,00 švicarskih frankov. Izračuna za več kot 6 let ni bilo mogoče narediti. Primerljiv izračun je narejen tudi za posojilo v evrih, pri katerem pa je vključeno še zavarovanje. Po izračunu sodeč je še vedno ugodnejši kredit v švicarskih frankih, in sicer za kar dobre 4.000 evrov. Kakšno pa bo stanje v prihodnje, pa je verjetno spet druga zgodba."..........................Cekin.si...... 27.9.2010
ivan.z Doba
05. 02. 2015 09.39
+4
Sam sem pred leti vzel kredit, s spremenljivo obrestno mero, v €, in s tem tudi prevzel riziko povečanja obrestne mere. Če se ta poveča, mi bo Država ali Banka pokrila razliko? Ne računam na to!
grumf
05. 02. 2015 09.31
+6
kolegica je vzela kredit v Frankih in ga okoli 2010 zamenjala na eure. Povedala je, da je bila s strani banke opozorjena na dodatna tveganja zaradi franka. Da je neumesno trditi, da je bil človek zaveden. Mogoče naj tole društvo poskusi tožiti banko, da jih je zavedla. me prav zanima, kako uspešni bi bili..
speedstar
05. 02. 2015 09.31
+5
Žal mi je za vse ki ste se opekli. A riziko gre v obe strani. V kolikor bi frank deloval v vaš prid, bi bilo vse tiho, tako smo pa tam kjer smo. Ne morete pričakovati da bodo državljani Slovenije zdaj pokrivali vašo napačno odločitev. Popolnoma možno da so katerega od vas zavajali, a odločitev je na koncu še vedno vaša. Sploh si ne morem predstavljati, da bi šel jemati kredit za 100, 200 tisoč evrov, brez da bi se popolnoma poučil o rizikih, ki jih takšen način kredita prinaša.
Aerys Targaryen
05. 02. 2015 09.29
+5
ah bejžte no, kaj zdej bomo mi plačevali vaše mahinacije.
Vogtar Ogt
05. 02. 2015 09.27
+8
Če dobijo kakršnokoli pomoč, bom jaz ustanovil društvo Evro. Zahtevali bomo povračilo razlike za višje obroke v času, ko so vezani na frank plačevali manj.
MK02
05. 02. 2015 09.20
+6
Nevem na kateri banki ste vi jemali...ko sem jaz jemal so mi rekli, da je frank trenutno najboljša izbira samo to se lahko spremeni na boljše ali pa na slabše, pa sem se raje odločil vzet v evrih. Vem, da je zdaj marsikomu zelo težko in jim to ne privoščim, ker je mnogo tudi družin. Samo to so pač pravila, s podpisom ste se strinjali in prevzeli rizik na sebe. Če pa niste vedeli kaj podpisujete pa je vaša krivda še večja.
an2000
05. 02. 2015 09.16
+2
boste vi še videli da bo naš bananistan pokleknil pred zahtevami in bomo mi vsi odplačevali....banana republika bolje da vsi gremo ven!
24kurr
05. 02. 2015 09.28
?rnogled
05. 02. 2015 09.12
-3
Tožite Janšo(ker je bil PM v tem času)On je tak vsega kriv.Dežurni krivec.