Slovenija

Doma samoplačniki, v tujini na stroške zavarovalnice

Ljubljana, 04. 11. 2013 19.04 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Padec zdravstvenih meja, ki ga je uvedla nova evropska direktiva, je prinesel absurdno situacijo. Po novem se vam namreč bolj splača iti v ordinacijo v tujino kot pa k slovenskemu zasebniku, saj vam bo v tujini vsaj del stroškov krila zavarovalnica.

Če bo šel pacient čez mejo na Hrvaško, mu bosta zdravstvena blagajna in naša prostovoljna zavarovalnica to pokrili. Če bo avstrijski državljan prišel k našemu zobozdravniku, mu bo Avstrija to pokrila. Če pa gre slovenski državljan k slovenskemu zasebnemu zobozdravniku, je samoplačnik.
Če bo šel pacient čez mejo na Hrvaško, mu bosta zdravstvena blagajna in naša prostovoljna zavarovalnica to pokrili. Če bo avstrijski državljan prišel k našemu zobozdravniku, mu bo Avstrija to pokrila. Če pa gre slovenski državljan k slovenskemu zasebnemu zobozdravniku, je samoplačnik. FOTO: Thinkstock

Evropska direktiva je tu, slovenski parlamentarci so jo potrdili, naša zavarovalnica nam je odslej dolžna pokriti specialistične in ambulantne preglede kjer koli v Evropi. A če se poglobimo v novosti, kmalu naletimo na – milo rečeno – absurdno situacijo, so poročali v oddaji SVET. Namreč: slovenski bolnik, ki bo po novem obiskal specialista v tujini, bo dobil del stroškov povrnjenih s strani zavarovalnice, če bo obiskal slovenskega zasebnika, pa ne.

Na primer: če potrebujete porcelanast zob, vam zavarovalnica pokrije 128,78 evra. Vaše doplačilo v javnem sistemu doma je okoli 140 evrov. Če boste odšli na Hrvaško, kjer za porcelanasti zob računajo 160 evrov, preprosta matematika pokaže, da bo vaše doplačilo samo 31 evrov. Kakovost pri tem ni nič slabša.

Za vse, ki ste popolni samoplačniki, nova pravila pomenijo še bolj čudno situacijo. Bodite pozorni. Če boste zobozdravnika zasebnika obiskali doma, boste 300 evrov za zob plačali iz svojega žepa, če boste šli k zasebniku na Hrvaškem, vam bo zavarovalnica 128 evrov morala pokriti. Vaš dejanski strošek pa bo: 30 evrov. To pa slovenske zasebnike, tako zobozdravnike kot zdravnike postavlja v popolnoma nemogoč položaj, opozarja Valentin Sojar z Zdravniške zbornice Slovenije.

Kot je dejal, so slovenski izvajalci v izrazito neenakopravnem položaju, kar lahko vodi tudi v tožbe.

Slovenci so sicer že pred sprejetjem nove direktive množično odhajali k zobozdravnikom v tujino, predvsem na Hrvaško. In prav Hrvaška, ki je zdaj tudi v Evropski uniji, bo zdaj najbrž hitro postala država, kamor se bo zlival slovenski denar. Tako ni čudno, da se je število spletnih strani, ki vabijo k zdravnikom in zobozdravnikom čez južno mejo, pred sprejemom evropske direktive močno povečalo.

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (161)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Nazary
05. 11. 2013 15.00
+3
Pa "slovensko" javno zdravstvo?!? V katerem zdravstvenem domu pa se dela slovenec??? Makedonci, Bolgari..zato se prosim ne pritozujte in ne jokajte!!! Pol jih niti priblizno ne zna slivensko...jemljejo jih nasi so pa na cesti, ker njim EVropa placuje prispevke!! Zdtavstveni dom privarcuje!! Na cem ze?! Malo se zresnite!
Janez_53
14. 04. 2015 08.58
Nazary, ko imaš toliko čez tuje zdravnike pri nas, bi pričakoval. da boš vsaj pravilno slovensko pisal. Pa koga ti to tolažiš, naj ne joka? V zdravstvenem domu pri nas je približno polovica Slovencev, ostali so tujci, ki lepo govorijo slovensko in so čisto v redu! Pred časom je zdravstveni dom imel prosto mesto zaravnika splošne prakse. Niti eden Slovenec se ni prijavil!!! Ker pač ni to center države, ampak periferija!
indal@
05. 11. 2013 14.58
+7
V Rijeki je stomatološka fakulteta, kjer ti naredijo inplantant za pol cene...da ne govorim o drugih stvareh! Kvaliteta zagotovljena! Do Rijeke pa tudi ni prit tak strošek, če hočeš recimo pri inplantantu prihraniti skoraj 1000€! Pri nas so zobozdravniki zamenjali vloge...so dobesedno zlatarji!
Nazary
05. 11. 2013 15.53
-1
Na podlagi cesa je zagotovljena kvaliteta?!?!? Papir vse prenese in internet. Ko bo garancija tocno dolicena na papirju se bomo pa naprej pogovarjali!
Nazary
05. 11. 2013 14.54
+3
Pa tisti, katerim se je bela plomba naredila prej kot v 40 minutah, vam baj povem, da bo na srednji rok odmrl zivec zaradi ponovnega kariesa, ne zadosti kvalitetno strjenega materiala, ker se je mudilo....
Nazary
05. 11. 2013 14.57
+3
Aja pa material je kahko se tako vrhunski...praviloma zobozdravnik starejsi od 40 let ne zna pravilno rokovati z materialom za bele plombe, s sodobnini cementi....itd...vcasih si imel zlicko prahu in zlicko tekocine,,. Sedaj pa...
Janez_53
14. 04. 2015 09.01
Nazary, če ne znaš skrbeti za zobe in si prelen, da bi jih redno čistil, seveda lahko fašeš karies! Ampak NE ZARADI PLOMBE!
Adolph
05. 11. 2013 12.12
-9
Spet en slabo informiran reporter . . .. .. Vtujini dobite brezplacno samo nujno zdravnisko opskrbo,en novi keramicni zob to ni .. .. Se pravi zob narejen v tujini bo placan popolnoma iz lastnega zepa, Slovenceki .. . ...
samoenclovek
05. 11. 2013 13.10
+11
se ne strinjam,..ker sem se osebno zmenil z zobozdravnikom v rijeki in mi bo krila zavarovalnica,..ne vem od kod teb take informacije,.???????
Nazary
05. 11. 2013 13.54
-2
Vprasaj zzzs, pri tem nima zobozdravnik v Rijeki nic.. Kvecjemu dobis cca 20eur povrnjeno, ker toliko krije osnovno zdravstvo eno prevleko...dopolnino ni v tem zakonu.. Vprasaj na zzzs, ker se bo tu zalomilo, ko bos hotel denar nazaj
kapljač1
05. 11. 2013 11.00
+2
tržna niša kakor za koga!
Washington
05. 11. 2013 10.09
+5
Hodim na hrvaško k zobozdravniku, da mi popravi, kar so mi dosedanji zobozdravniki zašuštrali. Tisto kar imam plomb, niso bile dobro zaprte in jih je moral delati na novo, super mi je to, da vse kar dela, ti dela z inekcijo. Na hrvaškem sem celo izvedela, da imam osmice, ki so zrasle vodoravno v sedmice. Všeč mi je bilo to, da ko sem prvič šla, ti je lepo pregledal, povedal, kaj vse je potrebno narediti in naredil plan, ko sem pa pri nas šla k zobozdravniku, je samo pogledal in nekaj začel delati. Moram priznati, do sedaj sem bila vedno zadovoljna. Saj ne rečem, da pri nas ni dobrih zobozdravnikov, sam jaz sem žal imela to nesrečo, da ga nisem srečala.
vetlan
05. 11. 2013 12.24
+1
vetlan
05. 11. 2013 12.25
+1
Nazary
05. 11. 2013 12.48
+0
Zasustrali so ti ker si hodil ali v zdravstveni dom ali pa h koncesionarju..pac ta sistem ne omogoca vec popravljanja zob, samo zakasni dokoncen propad
231koak
05. 11. 2013 15.43
+1
jaz sem bil na hrvaškem, cena dobra, nažalost samo to. Mostiček je bil čez 4 leta za ven. Doktor na hrvaškem je rekel, da sem imel slab zob na katerega je dal mostiček in mi niso priznali reklamacije. In naj se ne jezim, da sem ga dolgo imel. Slovenski, mi je pa rekel, da je hrvaški zobozdravnik prehitro zdravil . Komu verjet?
Nazary
05. 11. 2013 15.57
+2
Ja po zdravljenem zobu je treba najprej cez eno leto treba pocakati in preveriti ce je zob zares pozdravljen in v tem casu se ne dme posegati po protetiki! Da zob ni uspesno pozdravljen ni kriv niti zdravnik niti pacient, pac taka je narava... Zdravnik lahko z brezhibno pozornostjo disega karseda najvisji usoeh, ampak zal v javnem zdravstvu za to ni casa...
vetlan
05. 11. 2013 16.06
+0
nimate pojma. kako je tukaj zobozdravstvo zanič, ker očitno nimate s čim primerjati
Nazary
05. 11. 2013 16.58
+0
Zobozdravstvo ni samo porcelanast zob...zobni nadomestki morajo priti na koncu po vsem zakljucenem zdravljenju v ustni votlini. Tega pa zal skoaj nihce ne uposteva. Vstavljanje implantatov poleg slabo zdravljenih zob, vnetih dlesni, previsnih plomb...
Tinito Castro
05. 11. 2013 09.17
+37
Popolnoma pravilno. Slovenski zdravniki so zaradi zaprtosti zdravstvenega sistema in zavarovalnic v kateri so bili v navezi odirali državljane.Zdaj jim voda v grlo teče in vik in krik.Kje so bili do sedaj?vzajemne, adriatiki, triglavi so nas dolga leta imeli za bebce in nas izkoriščali kjerkoli je bilo možno.Svaka čast Evropi na tem področju.Morda ni vsepovsod tako, ma na tem področju so nam naredili veliko uslugo.
Nazary
05. 11. 2013 14.51
-1
Ta zakon ne bo deloval tako kot si vsi predstavljate..zavarovalnica ne bo kar tako vracala denarja, tako kot sedaj stiska bolnice in zdr. Domove, ki so v milijonskih izgubah..koncesionarji jih pac s koncesijami pokrivajo... Narobe pa je da primerjate slovenski koncesijski sistem in zobozdravstvo v zdravstvenih domovih z Hrvaskim samoplacniskim?!? Primerjajte vrhunsjega samollacnika pri nas s samoplacnikom na Hrvaskem...
Janez_53
14. 04. 2015 09.13
Nazary, tebi ni jasno niti to, KDO JE SAMOPLAČNIK! Kajti drugače ne bi primerjal "vrhunskega samoplačnika" v Sloveniji in na Hrvaškem! Naj ti razložim: samoplačnik je PACIENT, KI PLAČA ZDRAVSTVENO USLUGO IZ LASTNEGA ŽEPA!!! In če tega ne veš, pa res ne moreš ocenjevati zakona!!!
neobremenjen_
05. 11. 2013 09.13
+23
Kakšen nemogoč položaj. če lahko na Hrvaškem isto kvaliteto ponudijo za nižjo ceno, na jo pa še v Sloveniji. Kje pa piše da morajo biti cene v Sloveniji tako zelo navite. Prav je tako, naj bo trg svoboden, kjer oderuhi zaradi konkurence propadejo!
Nazary
05. 11. 2013 09.22
-5
Kvaliteta na Hrvaskem je ista kot pri koncesionarjih pri nas, ki pa ni bogvekaj...pa vsaj takoj dobite..niso pa nikakor to storitve, ki bi imela kaj za delati v ustih in naredijo vec skode kot koristi..
cirenij
05. 11. 2013 09.31
+3
Ima pa znanec slabe izkušnje na Hrvaškem. So mu vse zafurali, celo kirurg iz Zagreba je moral urgirat. Da prevozov dol sploh ne omenjam. Nazadnje pa je moral vse ponovno plačat pri nas. Potrebno je uredit, da se pri nas dela pošteno. Ampak večinoma vsi zobozdravniki koncesionarji so si v zadnjih letih pri nas ustvarili kar zajetno premoženje. O katerem navadni smrtniki lahko samo sanjajo.
fmdsafmdsij
05. 11. 2013 08.53
+12
1. ukinit koncesije
cirenij
05. 11. 2013 09.01
+4
Edina rešitev. Ampak tega ne bomo dočakali.
Nazary
05. 11. 2013 11.35
+2
Ukinitev koncesij in naj ima cisto vsak zobozdravnik moznot dela z zavarovalnico!! Cene bodo padle!! Kavaliteta gor!!!
xmp125
05. 11. 2013 17.25
Kaj ste se vsi spravili na te koncesije? Pa kaj mislite, kako funkcionira zdravstvo v nemciji in avstriji? Ce boste sli v avstrijo na pregled, je zelo verjetno da boste prisli k zdravniku, ki je koncesionar - zasebnik, placuje ga pa ena od zavarovalnic (krankenkassen). Koncesije so ravno resitev tega sistema, ki pa itak ZZZS niso vsec, ker se s tem povecuje kapaciteta zdravnikov, ki je ZZZS ne more financirati. Poenostavljeno povedano, ce v nekem kraju 100 ljudi na mesec rabi nek pregled, in je tam samo en zdravstveni dom, ki jih lahko pogleda samo 50, je to ZZZS vsec, zato ker placa samo preglede za teh 50, ostali pa grejo na cakalno listo, dokler se ne premislijo in gredo k zasebniku (ali pa umrejo). Ce se zraven pojavi koncesionar, bo naenkrat lahko sistem prebavil 100 ljudi na mesec, in glej ga hudica, ZZZS bo moral kriti stroske 100 pregledov, ali pa obema naloziti, da sme vsak pregledati samo 25 pacientov, ceprav bi jih lahko vec, da bo ZZZS placal enako stevilo kot prej. Tako funkcionirajo koncesije v slovenij! To, kar sedaj dosega ta direktiva je enako, kot ce bi ZZZS prepovedali, da omejuje stevilo izvedenih posegov - pa bi cakalne dobe hitro izginile, ker bi se koncesionarji namnozili, dokler bi se bilo kaj posla. Tako funkcionirajo sistemi na zahodu, pri nas pa na zalost ovcke ZZZS pelje zejne cez vodo, ko jih prepricuje, da so koncesije krive za problem. Ja, koncesije so krive za to, da mora ZZZS placevati vec storitev, ker lahko vec zdravnikov vec naredi. In mimogrede, "privat" zdravnik, ki mu placate storitev, ni koncesionar in nima zveze s koncesionarji.
Alojz Cerar
05. 11. 2013 08.37
+5
To je možno samo v totalno skorumpirani Sloveniji.
Alojz Cerar
05. 11. 2013 08.36
to je možno samo v totalno skorumpirani sloveniji.
SonyGirl
05. 11. 2013 08.34
+18
Mal konkurence ne škodi. Končno se bo gniloba mal prevetrila.
joze drugi
05. 11. 2013 08.26
+2
Na enem hrvaškem portalu so ukinili komentarje zaradi določenih "pacientov" pri komentiranju. 24ur, dajte vi vsaj zbrisat te odvečne komentarje, da bomo lahko prebrali in še kaj izvedeli iz tistih normalnih in uporabnih.
kawasakimen
05. 11. 2013 08.09
+1
ZAGOR in RožLLee..KAJ BI VIDVA RADA SPLOH POVEDALA?
andisej
05. 11. 2013 07.50
+27
Končno naj se zobozdtavniki zamislijo kako so odirali ljudi, .kakšne čakalne vrste so bile Zaslužki bajni , saj si za popravilo in vstavljenje vsadkov pustil v ordinaciji preko 10.000 EUR KOLIKO ZASLUŽKA SO PRIJAVILI DAVKARIJI, PA SE NE VE .
cirenij
05. 11. 2013 08.33
+16
Še vprašajo te ne, če potrebuješ račun. Skoraj vse, kar ni na socialno, gre mimo. Enako pri odvetnikih in raznih pravnih svetovalcih. Lovijo se pa revčki, ki kaj delajo na črno. Pa frizerčki, svečarji, cvetličarji......Pa trgovci in mali gostinci. Velikih se nihče ne loti, ker je pretežko.
Nazary
05. 11. 2013 08.54
+0
cirenij
05. 11. 2013 09.04
+11
Dokler bo v moji lepi deželi tako, kot je, ga ne bom zahteval. Bom rekel, da ga ne potrebujem. Ko bodo računi izstavljeni za vse milijonske kraje in lopovščine, bom takoj ZA. Da bi uničeval že itak reveža, ne glede na posledice, mi na misel ne pride.
cirenij
05. 11. 2013 09.05
+7
Pa nisem mislil zobozdravnikov ali odvetnikov. Navadne smrtnike.
+32
Bolano sem mi zdi pa to da nekega svečarja...cvetličarja...gostinca lajha DURS-CARINA za račun 2-5 evrov...tele Zdravnike koncisjonarje pa za račun 150 evrov...čist na mer pustijo ...pa to ...
ZZZZS.poznavalka
05. 11. 2013 07.59
+12
Ko ne bo več koncesij bo kvaliteta obravnav čez noč zrasla, siva ekonomija pri zobozdravnikih in zobotehnikih ne bo več mogoča. Pacient bo namreč dobil od obeh račun s specifikacijo del in na podlagi tega dobil povrnjena sredstva. Kaj je tukaj tako zapletenega, da nebi delovalo pri nas, kot v drugih državah EU?
Nazary
05. 11. 2013 08.58
+5
Absolutno se strinjam, ampak se bojim da do tega se dolgo ne bo prislo, ker je treba na vladnem nivoju marsikaj spremeniti, pa koncesionarji bodo vik in krik nagnali! Je pa to cisto absolutno res in veliko dela bo imel tisti izvajalec ki bo nudil kvaliteto in ne tisti, ki ima koncesijo...
comment123
05. 11. 2013 07.43
+21
Ni prav, seveda ni prav, ni pa bilo prav, da so naši gospodje zobozdravniki služili mastno na ljudeh, ki so potrebovali njihove storitve, veliko preveč, zdaj jih je pa malo stisnilo!!! Ponavadi brez računa....
dr.dare
05. 11. 2013 07.03
+0
Od kdaj zavarovalnica krije porcelan?
Neutrin
05. 11. 2013 06.50
+8
"...Kot je dejal, so slovenski izvajalci v izrazito neenakopravnem položaju, kar lahko vodi tudi v tožbe...." . Aha, nekdo je mački stopil na rep!
ZZZZS.poznavalka
05. 11. 2013 06.02
+33
Koncesije naredijo ta problem, ki jih v v EU ne poznajo že desetletja, ali jih nikoli niso imeli. Omogočajo netransparentno porabo javnih sredstev. Koncesije ščitijo zdravnike in zobozdravnike, ni se jim potrebno trudit, lahko so arogantni, ker vedo, da bo nasledji mesec na njihovem TRR spet 10 000 EUR s katerimi lahko poljubno razpolagajo. Bo danes pacienta korektno obravnaval, ali pa koga na drug svet pospravil,bo dobil naslednji mesec, enak znesek. Kvaliteta rehabilitacije že dolgo ni več pomembna.Takšen način je pri nas že tako dolgo, da si zobozdravniki in zdravnik mislijo, da je teh 10 000 EUR mesečno njihovih, mi pa hodimo njim prosit za zdravje in da nam oni plačajo zobe.
Vrnil sem se ?u ?u ...
05. 11. 2013 06.46
-1
Se pravi, da kot druga Švica nam gre še dobro ... ču ču ...