Slovenija

Zdravnica: Tako ali tako bo umrl

Ljubljana, 04. 07. 2007 10.43 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Š.Z./J.M./T.L./D.L.
Komentarji
182

Pri bolniku, ki je umrl na hodniku urgence, naj ne bi šlo za strokovno napako. Urgenca nujno potrebuje prenovo.

Bolnik naj bi na hodniku ležal okoli dve uri (simbolična fotografija).
Bolnik naj bi na hodniku ležal okoli dve uri (simbolična fotografija). FOTO: POP TV

Sinoči je na hodniku urgence Kliničnega centra Ljubljana umrl onkološki bolnik, za katerega svojci in očividci zatrjujejo, da mu zdravniki niso želeli takoj priskočiti na pomoč. Bolnik je bil sicer neozdravljivo bolan, vse opazovalne sobe pa naj bi bile polne. Sprejeli naj bi ga takoj, ko bi bilo to mogoče.

Šele ko je nehal dihati, so urgirali. Očividka

Očividci zdravnikom zamerijo predvsem odnos do bolnika, ki je na hodniku ležal okoli dve uri. Očividka je povedala, da je gospod komaj dihal, preostali pa so čakali v vrsti. ''Niso ga hoteli sprejeti, češ da je gneča, saj je čakalna doba štiri ure,'' je dejala. Povedala je še, da je zdravnica čakajoče vprašala, zakaj dramatizirajo. Tako ali tako bo umrl, naj bi dejala.

Interni in strokovni nadzor

Je pa jasno, da gospodu ni bilo pomoči. Šlo je za naraven konec hude kronične bolezni. Pomočnik strokovne direktorice KC Matej Cimerman

Tiskovna predstavnica kliničnega centra, Blanka Šetinc, je povedala, da so zaradi dogodka uvedli interni nadzor. Komisijo sestavljajo trije zdravniki. Ko bodo znani izsledki notranje preiskave, to naj bi bilo v roku treh tednov, bo znanega več, je dodala. Pomočnik dtrokovne direktorice Kliničnega centra Matej Cimerman pa je dodal, da bo uprava uvedla izredni strokovni nadzor ter da postopki že tečejo. Po njegovih besedah se svojci še niso pritožili.

Cimerman: Najverjetneje ni šlo za strokovno napako

Cimerman, ki je na novinarski konferenci pojasnjeval dogodek, je še povedal je, da bolnika zaradi gneče niso mogli sprejeti na onkologiji, zato se je splošni zdravnik, ki ga je spremljal odločil, da ga bo prepeljal na urgenco. Tam se mu je stanje nenadoma poslabšalo in uro pozneje je umrl.

Dodal je, da so pregledali razpoložljivo dokumentacijo ter da najverjetneje ne gre za strokovno napako. "Gre pa nedvomno za konflikt pri komunikaciji. In to pri komunikaciji med svojci, ki so bili zaradi umirajočega očeta zelo prizadeti, in po drugi strani našega osebja, ki je bilo - ne da bi hotel koga zagovarjati, to je bilo ravno pred koncem 12-urnega turnusa - tudi primerno utrujeno," je dejal Cimerman.

Na naših urgencah je le pet do deset odstotkov urgentnih bolnikov, je dejal Cimerman.

Poudaril je, da imajo na urgenci prostorsko stisko, pa tudi premalo zdravnikov. Da se to dogaja, je en sam vzrok: bistveno prevelik priliv pacientov na zdravnika, je izpostavil Cimerman. Dodal je, da se zavzemajo za popolno renovacijo urgence, ki je stara 30 let in ne ustreza evropskim standardom.

SORODNI ČLANKI

KOMENTARJI (182)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Puppy
14. 07. 2007 15.32
POGLEDI Matej Cimerman, pomočnik strokovne direktorice KC v Ljubljani (o bolniku, ki je umrl na hodniku KC): »Kaže, da ne gre za strokovno napako, pač pa za konflikt v komunikaciji med svojci, ki so bili zaradi umirajočega očeta zelo prizadeti, in našim osebjem, ki je bilo tik pred koncem 12-urnega dežurstva utrujeno.« Tadeja Lampret, novinarka: »Kljub temu, da v primeru pokojnega bolnika zdravniki ne bi mogli narediti veliko, bi umirajočemu lahko olajšali zadnje trenutke in omogočili dostojanstveno smrt.« Primož Aplenc, vodja službe nujne medicinske pomoči ZD Ljubljana (ki je pacienta obiskala na domu in ga pripeljala v KC): »Zdravnik je na napotnico napisal ante finem. Bolnik je bil v komi, zdravnik je domačim povedal, da morda niti prevoza v bolnišnico ne bo prenesel. Napotil ga je na urgenco, da bi tam v miru zaspal, čeprav urgenca ni za takšne primere. A druge možnosti v Ljubljani ni. Mogoče bi bilo pravilneje, da dežurni zdravnik umirajočega sploh ne bi odpeljal od doma, a za to ni imel srca. Ni več tako, da bi svojci sprejeli smrt kot nekaj naravnega, pričakujejo pomoč.« Andrej Bručan, minister za zdravje: »Delna rešitev prostorske stiske urgence bo že jeseni, ko se bo v nove prostore preselila Nevrološka klinika in bo internistična urgenca tam pridobila 32 postelj. Dokončno bo ta problem rešila izgradnja nove urgence. Po načrtih naj bi se začela že letos aprila, vendar so bili vsi štirje ponudniki, ki so se prijavili na razpis, za petino predragi. Včeraj so se začela neposredna pogajanja brez predhodnega razpisa. Upati je, da bo konec prihodnjega leta prva faza obnove urgence končana.«
Puppy
05. 07. 2007 22.21
Mislim folk.. a ni škoda besed ? Vsemu kar vidite na TV pa res ni treba verjet. Zakaj svojci niso prijavili zadeve novinarjem ? Zakaj niso oni dali pritožbe? Ampak jo je dala "kr ena" ki itak ni mela pojma kaj se dogaja z gospodom, kaj se dogaja za vrati v ambulanti in kaj z gospodom je. Gospod ni imel kaj iskat na UKC, prav tako ne na Onkološkem. Bil je smrtno bolan, neozdravljiv, in tud čudežev zdravniki pri takem ne morejo ustvarjat. Vsako življenje je nekaj vredno.. se strinjam.. samo če ni pomoči, je pač ni. Gospod bi lahko umrl doma, v krogu svojcev in svojih najdražjih. Ne pa v bolnišnici na tak način. Krivda je v končni fazi mal od vseh.
neti
05. 07. 2007 21.02
In ponovno naš poznavalec za vse. Padaj povej kaj imaš skupnega z medicino in koliko let victoriosus | 05.07.2007 | 15:41, ponovno komentarji ki nimajo teže, razloži v okviru medicine: strokovna napaka, malomarnoat ali huda malomarnost in kršenje etike......oh ti mojster za vse.....
malitejcek@mail386.com
05. 07. 2007 20.46
v bistvu pa ce bi to bil svojec kaksnega zdravnika tam na urgenci ..al pa prijatel..bi ga takoj not vzeli..pa bi bil takoj prostor...poglejmo resnici v oci..veterinar se bol potrudi za zival kot zdravniki v tem primeru!!! kruto a vendar resnicno
naarcisa
05. 07. 2007 18.58
Mogoče zdravniki res niso pričakovali takojšnje smrti, mogoče so res narobe ocenili, mogoče...toda izjava, saj bo itak umrl...zame nepozabna, saj ne morm verjet, nič niso storili za človeka, lahko bi mo olajšali zadnje minute.
malitejcek@mail386.com
05. 07. 2007 17.13
mislim da bi ga lahko oz morali sprejeti! in mu dat vsaj nekaj proti bolecinah..da bi mu vsaj olajsali smrt! pa saj zdravniki skrbijo da ni dostih penzij, oz da jih nebo dosti..gospod Cimerman..bi pa lahko to pojasnil drugače in bi prvo se osebno opravičil svojcem potem pa opravičil javno..in malo obrnil besede...
eastpa123@gmail.com
05. 07. 2007 17.04
Z našim zdravstvom je kot s Strojanovo familjo. Sama neka opravičila, "pa sj so vredu" pa "bomo že" pa "ne morte tko s človekom delat" bla bla... BRCO V RIT! Da se raje ne spomnem, kakšen slab sloves se ju drži...
eastpa123@gmail.com
05. 07. 2007 16.56
victoriosus, saj nisem rekel da je strokovna napaka zdravnice. Saj bolnišnice ne upravljajo urgentni zdravniki, kajneda ne... Ne moreš pa tale Cimerman priti na dan s tako butastimi navedbami, da je "na urgenci prostorsko stiska, pa tudi premalo zdravnikov". Hja, saj vem, da je to res. Vendar, če je pa to tako, ZAKAJ PA ODGOVORNI NIČ NE NAREDIJO ? ? ? To ni trgovina, kjer se prodaja kruh, tu se igra z ŽIVLJENJI ! Saj vendar za svoj VNAPREJ DAN denar pričakuješ temu primerno uslugo! Ma kot da smo v srednjem veku...
hinko.murovec@siol.net
05. 07. 2007 16.19
Bravo g. Victoriosus, zdravniki so delali na bolj obetavnih pacijentih. Vsega hudiča sem že slišal z Vaše strani pa vidim , da imate še kar nekaj humanističnih cvetlic na zalogi. Zanima me samo še kateri pacijent je za Vas bolj obetaven, morda kak minister, z veliko denarja in pa še protežira Vas lahko. Sramota , sramota zato, ker enostavno izkazujete odnos do bolnikov na enak način kot mehanik do avtomobila. Ta pleh je še dober ga bomo malo pošvasali oni je itak ves rjav in luknjast zato ga pusti da razpade. Bravo take humanosti in občutka do sočloveka res ni lahko najti. Vedno bolj me zanima kakšen vražji surovi zmazek se skriva pod to belo haljo , ki jo nosite. LP
kr...ena...
05. 07. 2007 16.15
delno se strinjam z vsemi tistimi, ki pravite, da so svojci naredili napako, ko umrlemu niso dopustili dostojanstvene smrti v krogu najbližjih. iz lastne izkušnje vem, da včasih domači reagirajo tako, da bi svojcu olajšali zadnjo uro. tako je moj dedek umrl v bolnišnici. ne vem kako. mogoče v mukah, sam, mogoče pa je bil kdo pri njem. stric pa je umrl doma, skoraj dobesedno na rokah tete, ki je zadnjo noč prebedela ob njem. tudi njega so hoteli dati v bolnico, pa zanj tam ni bilo prostora. mogoče bi lahko rekla: žal mi je da nisem bila ob dedku v zadnji uri, ker vsaj sam ne bi umrl. in hvalabogu, da stric ni umrl sam nekje v bolniški sobi, ampak doma, pri svojih. nikoli pa ne veš kaj je boljše. verjetno so v primeru iz prispevka svojci ravnali v dobri veri, da mu lahko v bolnišnici bolj olajšajo mučno zadnjo uro kot doma.
cik
05. 07. 2007 16.11
V Celjski bolišnici jim pacjent umre pred bolnico, v Ljubljani kar na hodniku. Oboji so zavračali pacjente. Kaj se dogaja v slovenskih bolišnicah?
Ramzess
05. 07. 2007 15.53
Veliko komentarjev, veliko imate za reči. Ta reč je res zapletena, umirajočega onkološkega bolnika zdravnik na onkologiji, kamor bi dejansko moral biti sprejeti, zavrne, najverjetneje z istega razloga, svojci ga nato vlačijo na urgenco kjer se zgodba ponovi in zaključi s smrtjo. Zdaj se pa iščejo odgovornega za to. Zdravniki se tudi zavedajo nečesa drugega. Če bi ga eni ali drugi sprejeli in bi umrl v njihovih rokah, kaj bi šele takrat počeli in tožili njegovi svojci, lahko bi bilo še hujše. Zadeva ima torej dve plati. Ni mi všeč, ko vidim kako svojci na veliko tožarijo sestre, zdravnike in bolnišnice, na lastno odgovornost pa gladko pozabijo, pa so ravno oni tisti, ki bi lahko največ storili za bližnjega, pa so najmanj ali malo. irishvala="glede umiranja: svojci so zaradi svojega strahu bolnemu onemogočili dostojanstvo v zadnjih trenutkih" Točno tako, žal so redki svojci, ki so pripravljeni prevzeti tako odgovornost doma, zato to raje prepustijo bolnišnici. A niso v preteklosti, če se prav spominjam, že trčili ti svetovi zaradi problema, da mladi dajejo stare v bolnišnico umirat in umret. Včasih je bilo drugače, vedo povedati ta stari, zaključek življenjske poti so dočakali v družinskem krogu med svojimi. Je pa žal res, da po drugi strani, mnoge bolnišnice, pa naj gre za odrasle ali otroke, za to nimajo veliko posluha. Marsikdo je bil že zaradi tega prizadet, tudi starši umirajočih otrok, ki, čeprav so želeli in imeli voljo, da izpeljejo poslednji dogodek, jim tega niso dovolili. Kdor ne ceni življenja, tudi smrti ne ceni.
victoriosus
05. 07. 2007 15.41
Eastpa123, ne, zdaj ti mešaš stvari: strokovna napaka je napaka stroke. Zdravniki so delali z vsemi svojimi močmi na drugih, bolj obetavnih pacientih. Prostorska stiska ne more nikakor biti krivda stroke, premalo zdravnikov pa sploh ne. Kje si te tvoje kriterije vzel?!
eastpa123@gmail.com
05. 07. 2007 15.21
Tudi TO je strokovna napaka, da imajo na urgenci prostorsko stisko in premalo zdravnikov ! ! !
neobremenjen_
05. 07. 2007 15.13
Še vedno mi ni jasno kaj je ta človek počel na urgenci. Če so nad pacientom na onkologiji dvignili roke, ker mu ni pomoči, kjer so mimogrede sigurno strokovno bolj usposobljeni, zakaj hudiča so ga peljali na UKC, ki je po strokovnosti na tem področju sigurno na nižjem nivoju. Mar bi ga peljali domov, in bi umrl vsaj dostojanstveno. Razumem da so se svojci težko sprijaznili z diagnozo, ampak vseeno so ga peljali na UKC.
malitejcek@mail386.com
05. 07. 2007 14.34
ja eiffel po eni strani imas prav..po drugi pa mi povej kje vse do sedaj si dozivel da je clovek tako hudo bolan ostan sredi hodnika in da je tam umrl?...poglej vsaj nekaj v drug prostor bi ga bli dali ce je res moral umret..ne pa da je zdravnica tako grdo ravnala z svojci, in mislim da njena beseda tako ali tako bi umrl...mislim da bi jo morala stat licence za vsaj eno leto!!ker to je pa krsenje vseh človekovih pravic!niso mu niti hoteli olajšat smrti!!!minister Bručan bi moral sedaj naredit pravo revizijo v zdravstvu in se ne vec kregat pa tozit zarad operacijskih miz..ampak bi moral poskrbet da pacienti nebi umirali pred vrati urgenc!!!
eiffel
05. 07. 2007 14.15
malitejcek, zdravniki SO pomagali ljudem, le da trenutno drugim. Kaj naj se zdaj klonirajo, da jim bo uspelo pregledat vse naenkrat? Nikakor ne zagovarjam, da je zdravnica komurkoli v obraz v tej obliki zabrusila žalostno resnico, namreč da je njena strokovna presoja, da je pametneje pomagati tistim, ki tudi rabijo pomoč, pa so še rešljivi. To bi morala storiti na bolj človeški način, komu od 100 čakajočih pa bo pomagala, je njena strokovna presoja.
malitejcek@mail386.com
05. 07. 2007 13.48
nora.rdeča tu gor nas je polno ki komentiramo..mislim pa da imamo vsi isto mnenje..v celjo so se zdravniki zagovarjali da ni bilo napotnice, pa je bil ful nujen primer pa niso imeli nikoga v ambulanti!!! v ljubljani pa je človek mel vse potrebno ampak oni niso imeli prostora..zaj pa mi povej če oni niso bili zmožni v celi bolnisni najt v eni uri ene proste sobe?..pol pa bolse da v takih primerih zacnemo hodit direkt na žale al pa na najblizjo pogrebno podjetje..pa je to to..se enkrat pravim vsi pod tem clanku smo mnenja da bi zdravniki morali pomagat vsem! pa cetudi mi z prsta kri teče.....oni so tam da pomagajo..morajo pa presodit..kaj je resno za nujno pomoč kaj pa je za sekundarno!!!zato so pa oni ne mi!
kritika@email.si
05. 07. 2007 13.44
Ponovno ponavljam, da debatiramo o primeru, ki je bil predstavljen v javnosti. Če ima kdo iz prve roke konkretne podatke, ki negirajo ta članek naj jih objavi. V nasprotnem je naša debata povsem na mestu, ker ti ni potrebno biti strokovnjak oz. zdravnik, da oceniš, da je nekdo nečloveški do človeka.
limonca4
05. 07. 2007 13.37
Joj, vi zdravniki se samo hvalite in se samo sebi smilite, da imate ful dela (kot da ste edini, ki toliko delate). To je res, res pa je tudi, da so nekateri pacienti nemogoči, saj gredo za vsako malenkost na urgenco. Jaz imam hernio discusa na L5-S1, pa imam včasih take bolečine, da je res neznosno, pa ne grem na urgenco. Raje se na tla uležem, da se bolečina umiri, kot pa da dobim injekcijo ketanola. Tudi zaradi prehladov in nenevarnih viroz ne grem k zdravniku, se sama zdravim s čajčki, vitaminčki in septoletami. Na bolniški sem bila pred petimi leti, pa še to le zaradi hernije. In, draga Iris, živim zelo zdravo, redno se ukvarjam s športom (sem tudi športnica, samo včasih moram zaradi hernije paziti), sem vegetarijanka, ne kadim, ne pijem alkohola. Pa lepo pridno plačujem za zdravstvo!!!!!! Še to, še enkrat, moti me le vaš odnos do pacientov.