Slovenija

Ste bili terorist?

Washington, 01. 08. 2008 07.06 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Na mejni kontroli ob vstopu v ZDA vam lahko zasežejo prenosni računalnik in druge digitalne naprave. Nevladne organizacije opozarjajo na možnost zlorabe osebnih podatkov.

Agenti FBI so dobili nova pooblastila, poroča spletna stran Reuters. Popotniku, ki vstopa v ZDA, lahko zasežejo prenosni računalnik ali pa katero koli drugo sredstvo, na katerem se nahajajo datoteke z informacijami. Zakon ne določa, v kolikem času bi zaseženo morali vrniti lastniku, poroča današnji Washington post. Preiskovalci za odvzem ne potrebujejo potrjen sum, da je tujec storil oziroma ima namen storiti nekaj nezakonitega. Pri preiskavi imajo agenti pravico pridobljene podatke z zaseženega prenosnega računalnika deliti z drugimi agencijami.

Letališče
Letališče FOTO: Reuters

Na ameriški meji bodo tuje in ameriške državljane obravnavali enako, so zapisali v časopisu. S tovrstnimi postopki želijo preprečiti teroristične akcije.

Omenjeni ukrepi se izvajajo že dolgo časa. Razkriti so bili šele julija letos, ko so civilne družbe in poslovneži opozarjali na vse večje število zasegov prenosnih računalnikov, mobilnih telefonov in drugih digitalnih naprav. V svojem poročilu so zapisali, da obstajajo tudi primeri, ko so na mejni kontroli popotniku zasegli knjige, prospekte in druge papirje. Po njihovem opozorilu, so agencije opozorile svoje agente, da morajo varovati poslovne skrivnosti. Prav tako podatke o klientih, ki jih najdejo na prenosnem računalniku odvetnika. Določili so tudi, da morajo vse kopije zaseženih podatkov uničiti, če se izkaže, da ne predstavljajo nevarnosti za nacionalno varnost.

V ZDA malo drugače

Ameriške oblasti bodo z današnjim dnem začele poskusno izvajati nov sistem nadzora nad potniki, ki za krajše obiske ZDA ne potrebujejo vizuma, med katere sodijo tudi Slovenci. V skladu z novimi pravili bo treba vsaj tri dni pred potovanjem izpolniti spletni obrazec, ki bo januarja 2009 dokončno nadomestil papirnate formularje.

Letala US Airways
Letala US Airways FOTO: Reuters

Gre za poskusno izvajanje elektronskega sistema za odobritev potovanj (Esta) za državljane 27 držav članic programa visa waiver, ki za poslovni ali turistični obisk ZDA do 90 dni ne potrebujejo vizuma. Uradno se bo sistem začel izvajati 1. oktobra, obvezen pa bo postal 12. januarja 2009.

Sistem predstavlja zamenjavo za zelene kartončke I-94, ki jih morajo potniki zdaj izpolniti na letalu ali ladji pred pristankom v ZDA in jih ob vstopu v državo oddati imigracijskim uradnikom. Do 12. januarja 2009 bo te kartončke kljub elektronski prijavi še vedno treba izpolniti, od takrat naprej pa bodo Američani vstop in izstop iz države preko morja in zraka nadzirali elektronsko. Na mejah s Kanado in Mehiko bo sicer treba še vedno izpolnjevati kartončke.

Po novem bodo morali potniki na spletno stran https://esta.cbp.dhs.gov vnesti številko potnega lista, ime in priimek, datum rojstva, številko leta in letalsko družbo ter naslov bivanja v ZDA. Hkrati bodo morali odgovoriti na vprašanja o tem, ali so bili kdaj kaznovani, ali bolehajo za nalezljivimi boleznimi in podobno. Odgovoriti boste morali tudi, ali ste bili kdaj vpleteni v vohunsko afero, sabotažo, teroristično dejanje in genocid. Eno od vprašanj je tudi, ali ste med letoma 1933 in 1945 bili povezani z nacisti in njihovimi zavezniki.

Podatke bo treba oddati najmanj tri dni (72 ur) pred potovanjem. Izjemoma naj bi določenim osebam, na primer poslovnežem, omogočili registracije v zadnjem trenutku. Na voljo je tudi možnost, da se prijaviš brez točnega datuma potovanja, prijava pa velja za čas dveh let za večkratne vstope v ZDA. Za tiste, ki niso vešči interneta, lahko podatke vpišejo letalske družbe in potovalne agencije.

Poleg Slovenije so v programu visa waiver še Andora, Avstrija, Avstralija, Belgija, Brunej, Danska, Finska, Francija, Islandija, Irska, Italija, Japonska, Liechtenstein, Luksemburg, Monako, Nemčija, Nizozemska, Nova Zelandija, Norveška, Portugalska, San Marino, Singapur, Španija, Švedska, Švica in Velika Britanija.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (49)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

klavdijl
25. 08. 2008 16.42
Odgovoriti boste morali tudi, ali ste bili kdaj vpleteni v vohunsko afero, sabotažo, teroristično dejanje in genocid. :P
User279787
23. 08. 2008 15.17
hvala bogu mi ni potrebno potovati v ameriko....pa če je nikoli ne vidim.Potovanja postajajo vse bolj rizična in vedno bolj se posega v zasebnost in legariziranje posedovanja osebnih podatkov...
Ramzess
02. 08. 2008 13.46
Hip3r="BUUUUUUUUUU in pol bi se mogu petletn otrok ustrašt ne pa odrasu!!!!!!" Pa je ravno obratno, otroci se ne morejo ustrašiti nečesa, s čimer niso obremenjeni, medtem ko odrasli preveč obremnjeni z nesmisli tega sveta, in ljudmi, ki z njimi manipulirajo, tako da so njihove reakcije pričakovane in izkoriščne proti njim, česar pa se ne zavedajo. Vaš strah uporabljajo proti vam. z njim se hranijo. "ampk kr je tale terorizem zgodovinsko že zapisano kam pelje bom reku sam še to: KDOR NE POZNA ZGODOVINE JE OBSOJEN DA JO PONOVI!" Res je, kdo se se iz prejšnih lekcij ni ničesar načil, jih mora ponoviti.
Ramzess
02. 08. 2008 13.39
Jack.the.ripper="DarthRevan- zato pa bodo čipi, ki jih bodo vgradili pod kožo. V ameriki je že nekaj takšnih sicer prostovoljnih primerov" Prostovoljni primeri pod drugačno pretvezo, ti ljudje so zavedeni, sicer pa je mnogo takšnih, tudi otrok, ki sploh ne vedo, da imajo čip. ZDA imajo baje že zakone za izvajanje tega (med drugim vstavljanje čipov dojenčkom začenši z letom 2000), kdaj , kje, kam, itd. EU pa zaostaja dosti za njimi. Centralna računalnika v ZDA in Evropi (Bruselj - z imenom La Bete - zver), menda poskusno že delujeta nekaj časa. Ja, marsičesa se ne zavedamo in ne opazimo, kaj se dogaja pred našimi očmi, že stoletja dolgo. Se strinjam s tabo, zakretene, lep primer je film 'Državni sovražnik številka 1' z Willom Smithom v glavni vlogi, za katerega bi mnogi rekli, da je samo film, a je žal še kako resničen. Ljudje se sploh ne zavedajo takšna tehnologija in računalniki že obstajajo, ko so pa soočeni z dejstvi je seveda že prepozno. Če se ne bi ta tehnologija tako skrivala in tajila, bi bil danes naš svet precej drugačen, brez lakote in revščine, brez gonje za denarjem in dobičkom, ki vodi k moči, brez slednjega nekateri pa ne morejo, zato pa je svet takšen kot je, čisto po nepotrebnem, že od 50 let ugotavljajo. Marsikaj bi bilo brezplačno, tudi energija, itd. Tako pa, lahko le upamo ... Svet okoli nas ni takšen kot se zdi... ...spoznajte še drugo plat resnice!
User401042
02. 08. 2008 01.34
Vidm d je biu vm tut všeč Zeitgeist, sj bistvo ste že povedal jst bi reku sam d zgleda d nismo dost zreli d bi prepoznal nakladanje. Tole s terorizmom je čist mim usekan pa zgleda d je res padl na rodna tla kr vsi čeblajo o njem kokr d res obstaja skupina zlobnih ljudi ki so prpravleni umret sam zto d bi uzel še vs s sabo. BUUUUUUUUUU in pol bi se mogu petletn otrok ustrašt ne pa odrasu!!!!!! ampk kr je tale terorizem zgodovinsko že zapisano kam pelje bom reku sam še to: KDOR NE POZNA ZGODOVINE JE OBSOJEN DA JO PONOVI!
User362910
01. 08. 2008 20.43
Pa še tole za nepismenega ameriškega Vrhovnega Idiota: "They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." To je rekel Benjamin Franklin leta 1755.
User362910
01. 08. 2008 20.29
"“An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to insure our domestic security and protect our Homeland.” " To je rekel Hitler ob ustanovitvi gestapa. Saj nihče nikoli ne nadzoruje vseh ljudi naenkrat, itak da ne, ampak če se pa na nekoga spravijo, je pa težko. Že danes te lahko po mobilcu nadzirajo 24 ur na dan na par metrov natančno, v EU se podatki o tem kdo je koga klical kam in kdaj in kako dolgo hranijo mislim da 2 leti po nastanku pri operaterjih (to je obstoječa zakonodaja), tako da če določene službe hočejo, si že danes lahko majhna pikca na ekranu z zemljevidom, o kateri vedo zelo veliko. Zdaj pa dodaj še bančne račune, kartice, bolezni, morda jim boš čez 5 let moral v vprašalnik napisat še kaj najrajši ješ in piješ itd. itd. in si potem zamisli, da te podatke v "nacionalnem interesu" prodajo kakšnemu podjetju, ali pa da kakšen heker vdre v njihove baze (niti slučajno ne bi bilo prvič) in zlorabi te podatke, ali pa da kakšen skorumpiran uslužbenec proda te podatke kriminalcem itd. itd. itd. Vse našteto je zgolj najboljša slaba varianta, lahko pa (če nisi priden in kritiziraš oblast) se ti podatki uporabijo ciljano proti tebi in ti iz življenja naredijo pekel. To pa je realna nevarnost, ker oblast vedno teži k še večjemu nadzoru in oblasti.
User265491
01. 08. 2008 14.53
Jack, še vedno mi ni jasno kako bo peščica ljudi tudi preko čipov sledila 8 milijardam ljudi. Dan ima pač samo 24 ur.
Navihanko
01. 08. 2008 14.52
ma so smešni - se bojijo lastne sence ob tako močnih službah se to ne bi smelo dogajati in tehnologiji s katero razpolagajo. se pravi še vedno ne verjamejo v lastno znanje in človeški potencial. ga. Sova dober dan
User405475
01. 08. 2008 14.44
DarthRevan- zato pa bodo čipi, ki jih bodo vgradili pod kožo. V ameriki je že nekaj takšnih sicer prostovoljnih primerov
User405475
01. 08. 2008 14.41
DarthRevan - Zato pa bodo čipi
User108279
01. 08. 2008 13.31
Ah, ta amerika. Obnaša se kot mozoljast najstnik. Aroganten in misli, da vlada svetu.
User265491
01. 08. 2008 13.18
Igor, New World Order? Da bi peščica ljudi nadzirala cel svet? To je nekako...zaradi praktičnih razlogov...neizvedljivo. Zemla je sicer samo ena podpovprečna vesoljska skala ampak z naše perspektive je kar velika. In take velike zadevščine je bolj težko ahtat če je res samo peščica folka.
Ramzess
01. 08. 2008 13.12
Vetlan="igor.gojcic, kaj mislite, da v Sloveniji ni takega nadzora ? Pa še kako, tudi po nepotrebnem, posebej pod to vlado." Seveda je, saj Gre EU po isti poti kot ZDA. Kakšen je cilj ustanavljanja ZDA, Unije držav evrope (EU - evro), unije severno ameriških držav Kanade, ZDA in Mehike ( - amer)(dolar izgublja na vrednosti), uniji Azijskih držav, itd. Tvorci so povsod enaki, rezultat je seveda zato enak, en svet, ena valuta, ena vlada, in popoln nadzor in kontrola prebivalstva, tako ali drugače NWO, na kar nas počasi že dolgo pripravljajo, pa ljudje ne opazijo. Svet okoli nas ni takšen kot se zdi... ...spoznajte še drugo plat resnice! Napačno znanje je nevarnejše od neznanja !!! Znanje varuje - ignoriranje vodi v destrukcijo ! Verovanje v nekaj = neznanje o tem !
Ramzess
01. 08. 2008 13.02
Zakretene="Naj si ameriški gestapovci zarinejo svoje vprašalnike nekam. Pa koga še zanima ta nacistična država, a prosit jih bom moral, če bom hotel it tja zapravljat denar? Hvala ne bi. EU naj takoj uvede enak sistem za Američane!" Se strinjam, sicer pa je vprašanje o nacistični temi itak odveč, tisti ki so še morda živi, itak niso sposobni potovati po EU, kaj šele čez lužo. Tudi je lahko odgovor, kot eden izmed njih, ali kot njihova žrtev, ali nič od tega. Vprašanja so preveč dvoumna in splošna. Petrarca="Kakšne zakone sprejemajo? god help them! A to velja tudi za njihove državljane? Nevem kaj bodo dosegli s tem. Preprečili nov teroristični napad???" Brez izjeme, da velja tudi za njihove državljane, vendar na malo, na zunaj, lepši način. Kdor še ni dojel, da gre za popoln nadzor in kontrolo slehernega človeka, potem je res ... Samo še čipe pod kožo pa bo zadeva zaključena, mi pa ovce dobesedno, brez svobode in pravic. Državljani ZDA bodo prvi na udaru, menda imajo celo zakon po katerem dojenčkom, rojenim po letu 2000 vstavljajo čipe, seveda brez vednosti staršev. Morda ste že dojeli, da tako opevana 'nacionalna varnost', ki je opravičilo brez razlage, za vso početje vlade, kjer koli, kadar koli, s kakršnimi koli sredstvi, ne zajema ameriških državljanov. Vesolje daj jim ne uspe načrt. Sameh="@capra_a ti pa si en deb*l.. zapravljat bom sel v us,med prijazen, neomejen in nezarukan folk ? A sploh beres kaj govoris.. Poanta je da je vsa ta nadzor nepotreben, KOT DA NE MOREM NOTEBOOKA KUPIT V US IN PREK SERVERJA DOWNLOADAT POTREBNE DATOTEKE.. ce nekdo hoce nekaj spravit notri, bo spravil, pa noben nadzor nekih notebookov pa takih bedarij ne bo pomagal.. Vse to uspeva zaradi neumnosti americanov.. Poglej kak dokumentarc kot je zeitgeist da se mal "razsvetlis"." Se strinjam. Jack.the.ripper="Boj proti terorizmu je fasada za nekaj povsem drugega, hujšega od tega terorizma. Kdor še ni dojel, da gre za popoln nadzor in kontrolo slehernega človeka, potem je res ... igor.gojcic tako je! Kdor še ni gledal filma Zeitgeist naj si ga čimprej ogleda" Seveda je tako, in morda bomo morali celo znižati distanco obsojanja vladodržcev držav sveta, ker so tudi oni žal marionete v rokah elite, ki dejansko vodi ta svet, in želi prevzeti kontrolo na vsemi na tem planetu, ne bo nas smelo presenetiti, če nam niso podobni, če niso ljudje, pač reptiloidi, rasa znana po mnogimi imeni od Annunakov do Bogov. Če zmaga zlo smo v resnih težavah, če zmaga dobro, a vse vere in učenja starih sljudstev učijo, da dobro vedno premaga zlo, potem bo nam dobro, resnica se bi izkazala na prehodu iz ene dobe v drugo v času solsticija 2012. Naj se vam to ne zdi čudno, vse je povezano, in nekje izza tega vidnega sveta, se bije boj med temo in svetlobo, med slabimi in dobrimi, boj za naše duše, kar se v našem svetu občasno pokaže z različnimi vremenskimi anomalijami. Ali se bomo osvobodili zemeljske ječe, ali ostali v njej, bo znano kmalu. Saj je vendar naš skupni cilj dvig zavesti in osvoboditev iz zemeljske ječe, ki mu ne pravijo zaman planet kaznjencev, in vrnitev domov, podpora zvezdnih bratov in galaktične družine je velika, interes, da se jim končno pridružimo. Odločitev je naša.
vetlan
01. 08. 2008 12.48
igor.gojcic, kaj mislite, da v Sloveniji ni takega nadzora ? Pa še kako, tudi po nepotrebnem, posebej pod to vlado.
User405475
01. 08. 2008 12.35
Boj proti terorizmu je fasada za nekaj povsem drugega, hujšega od tega terorizma. Kdor še ni dojel, da gre za popoln nadzor in kontrolo slehernega človeka, potem je res ... igor.gojcic tako je! Kdor še ni gledal filma Zeitgeist naj si ga čimprej ogleda
Ramzess
01. 08. 2008 12.29
Nadaljevanje: "Hkrati bodo morali odgovoriti na vprašanja o tem, ali so bili kdaj kaznovani, ali bolehajo za nalezljivimi boleznimi in podobno. Odgovoriti boste morali tudi, ali ste bili kdaj vpleteni v vohunsko afero, sabotažo, teroristično dejanje in genocid." Precej dvoumnih vprašanj, kaj jim mar če si bil kaznovan za kaj ali ne, opredeliti bi morali na kakše kazni se vprašanje nanaša, saj ni ravno lepo, če 'nedolžno' kazen zaradi prometne nesreče, obrnejo, preoblikuje in razlagajo po svoje, in te potem s zmaličkom prikažejo kot 'terorista'. Potrebna je opredelitev vprašanja glede bolezni, ker spet lahko zadeve obračajo in razalagajo po svoje. Kar se zadnjega stavka tiče, pa je itak vprašanje ali zapišeš, ali si bil vpleten kot storilec ali kot žrtev, oz nič od tega. Noro, da bolj ne more biti. Kdor še ni dojel, da gre za popoln nadzor in kontrolo slehernega človeka, potem je res ... Samo še čipe pod kožo pa bo zadeva zaključena, mi pa ovce dobesedno, brez svobode in pravic.
Ramzess
01. 08. 2008 12.27
"Na mejni kontroli ob vstopu v ZDA vam lahko zasežejo prenosni računalnik in druge digitalne naprave. Nevladne organizacije opozarjajo na možnost zlorabe osebnih podatkov." Podatki se zlorabljajo tako ali tako, saj je definicija zlorabe dovolj široka. Sicer pa, če si sposoben lahko kriptiraš. oz onemogočiš dostop do podatkov, pol pa se naj mučijo, ali pa vstaviš napravo, ki je sistem sicer ne zazna, ki pa ob prestopljeni meji pri posegu v računalnik, tako skozi GUI vmesnik, kot fizično, trajno zbriše in razmagneti disk. Vi imate doma itak varnostne kopije, kajneda. Boj proti terorizmu je fasada za nekaj povsem drugega, hujšega od tega terorizma. Kdor še ni dojel, da gre za popoln nadzor in kontrolo slehernega človeka, potem je res ... "Agenti FBI so dobili nova pooblastila, poroča spletna stran Reuters. Popotniku, ki vstopa v ZDA, lahko zasežejo prenosni računalnik ali pa katero koli drugo sredstvo, na katerem se nahajajo datoteke z informacijami. Zakon ne določa, v kolikem času bi zaseženo morali vrniti lastniku, poroča današnji Washington post. Preiskovalci za odvzem ne potrebujejo potrjen sum, da je tujec storil oziroma ima namen storiti nekaj nezakonitega. Pri preiskavi imajo agenti pravico pridobljene podatke z zaseženega prenosnega računalnika deliti z drugimi agencijami." Mislim, grozno, kako brezbrižno početje, ni važno ali gre za odraslega poslovneža, ali zgolj otroka z ročnim nitendom, vse poberejo, breberejo in predelajo, morda še kaj fizičnega dodajo (bogve koliko lastnikov preveri, če so poleg lastnine dobili še kakšno drobno 'darilo', bodisi programsko ali fizično), in bogvekdaj vrnejo. In sam nikoli neveš, kaj so pobrali dol, in kam so podatki šli, in kdaj jih lahko uporabijo proti tebi ali komu od najbližnjih. "Na ameriški meji bodo tuje in ameriške državljane obravnavali enako, so zapisali v časopisu." Nevem zakaj sprenevedanje, nobena razlika, ki ste sposbnini naumiti, v takem okolju nima veljave. Vse, neglede na kakršnekoli razlike, obravnavajo enako, to so dokazali. Kdor še ni dojel, da gre za popoln nadzor in kontrolo slehernega človeka, potem je res ... "Omenjeni ukrepi se izvajajo že dolgo časa. Razkriti so bili šele julija letos, ko so civilne družbe in poslovneži opozarjali na vse večje število zasegov prenosnih računalnikov, mobilnih telefonov in drugih digitalnih naprav. V svojem poročilu so zapisali, da obstajajo tudi primeri, ko so na mejni kontroli popotniku zasegli knjige, prospekte in druge papirje." Potem pa pišejo statistike koliko računalnikov in tega 'požrejo' letališča. Tam so sposobni zaseči vse, ni je stvari, ki se je ne bi dalo, pa čeprav gre dojenčkovo plenico, še umetne vsadke bi zasegli, če bi bilo mogoče. Človek več res ne kje so meje in kaj naj sploh pričakuje. Travma ne samo drasle, pač pa tudi za otroke, vsem pravilom navkljub, ki itak nimajo prave teže. "Po njihovem opozorilu, so agencije opozorile svoje agente, da morajo varovati poslovne skrivnosti. Prav tako podatke o klientih, ki jih najdejo na prenosnem računalniku odvetnika. Določili so tudi, da morajo vse kopije zaseženih podatkov uničiti, če se izkaže, da ne predstavljajo nevarnosti za nacionalno varnost." Zelo dvoumno, saj od vladnih agencij in služb tega ni moč pričakovati, vse kar počnejo je zaradi nacionalne varnosti, ali če prevedemo interesov vladajoče elite. "Po novem bodo morali potniki na spletno stran https://esta.cbp.dhs.gov vnesti številko potnega lista, ime in priimek, datum rojstva, številko leta in letalsko družbo ter naslov bivanja v ZDA." Ni mi jasno, kako lahko nekoga, celo otroka, poleg vseh teh in drugih podatkov, sploh zamenjajo za terorista, in ga vlačijo skozi agonijo kontrole in nadzora. "Hkrati bodo morali odgovoriti na vprašanja o tem, ali so bili kdaj kaznovani, ali bolehajo
User398036
01. 08. 2008 12.25
Demokracija!!!!HAHAHAHAHAHAH Še 4 leta desne vlade in smo tudi mi tam. DRAMA