Slovenija

Zbiranje podpisov v polnem teku

Kranj, 09. 10. 2006 15.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Do sedaj je stranka SMS zbrala že preko 1500 podpisov v podporo predlogu novele zakona o brezplačnih vrtcih.

Zbiranje podpisov volivcev v podporo predlogu novele zakona o vrtcih, s katero bi zagotovili vsem otrokom brezplačne vrtce, je v polnem teku. Do konca prejšnjega tedna je Stranka mladih Slovenije (SMS), ki je pobudnica novele zakona, zbrala že preko 1500 podpisov. Še več podpisov pa je tudi že overovljenih na upravnih enotah, kjer ni bilo predstavnika SMS, ki bi podpise prevzel, zato sedaj podpise pošiljajo po pošti, je povedal koordinator akcije Brezplačni vrtci za vse Beno Fekonja.

Do prejšnjega tedna je SMS zbrala 1500 podpisov
Do prejšnjega tedna je SMS zbrala 1500 podpisov FOTO: POP TV
V akciji je del kampanje tudi medijska promocija projekta, v katerem mora SMS do 27. novembra zbrati 5000 podpisov volivcev. Večino sredstev za promocijo akcije so v SMS namenili uporabnim materialom za otroke, kot so pobarvanke, kresničke, baloni in otroške delavnice.

Za promocijo akcije je SMS v Kranju, kjer je zbrala 450 od skupaj 1500 podpisov, dobila dve plakatni mesti. Obe so danes zapolnili z unikatnim reklamnim panojem, ki ga je v slikarski tehniki Aerosolgrafije izdelal Janez Jevnikar - Johnny.

Kot je pojasnil Fekonja, se s pobudo zavzemajo za to, da bi delež za predšolsko vzgojo, ki ga starši plačujejo, prevzela država, in da bi se financiranje predšolske vzgoje uredilo na način, kot je to urejeno v osnovnih, srednjih in višjih šolah. To bi pomenilo, da bi se vrtci financirali direktno iz proračuna.

"S tem predlogom sprememb omogočamo otrokom enakopravno vključevanje v predšolsko vzgojo, temu posledično večjo socializacijo, in nenazadnje staršem, da se, predvsem mamice, lažje vračajo v poslovno življenje," je konec septembra ob začetku zbiranja podpisov pojasnil Fekonja. Če smo že družba, ki prevzema odgovornosti do zaščitenih skupin, kot so na primer starejši, je prav, da pri najmlajših ne zgubljamo besed in se tega projekta lotimo na smel način, je še menil koordinator akcije.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (28)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

jelkak
11. 10. 2006 10.04
Gospod Sprayman - upam, da si že oddal prošnjo za vrtec in želim, da ga dobiš. Naj bodo zastonj vrtci - sem za, ampak naj še kakšnega zgradijo, da bodo vsi otroci imeli enake možnosti vzgojno - varstvenega izobraževanja!
Modri ogenj
11. 10. 2006 10.01
Hmmm, Jelkak, si me mogoče narobe razumela. Nisem rekel, da imajo na vrtce čakajoči otroci vrtec zastonj, temveč, da bi ga tudi med tistimi, ki sedaj čakajo nanj imeli nekateri zastonj(sem ti skratka dokazoval, da uvedba brezplačnosti NI SPREMEMBA SISTEMA, KAR SE TEGA TIČE). Je potrebno vrtce hitreje gradit, če se pojavijo potrebe (vsaj tako hitro, kot obnavljati vojašnice).
sprayman@email.si
11. 10. 2006 00.37
Gospoda! Mene ne zanima kdo, kaj in zakaj hoče zastonj vrtce. Prav je tako in to so spoznali v že več demografsko ogroženih narodih. Sedaj pa se vi piz..te, ker ni pediatrov v Kamniku in Domžalah. To s tem problemom nima nobene veze.Trenutno stanujem v Domžalah in v februarju se selim v Kamnik v "blokovsko naselje". Imam problem dobit vrtec, o pediatru še niti razmišljam ne. Ampak ljudje, tega, da mi bi dali zastonj vrtec, pa se ne bom odrekel. Morda pa se bom odločil še kakega otroka naredit. (Zaradi tega bodo pa verjetno vaši otroci, dragi moji skeptiki, še težje dobili pediatra)
jelkak
10. 10. 2006 16.28
Modri ogenj: To ni res, da imajo čakajoči vrtec brezplačno!! V Kamniku čakaš cca 2 leti (torej najbolje vpisati otroka v vrtc, ko zvem da sem noseča?!) in plačaš ceno vrtca glede na razred v katerega padeš (prejemki na družinskega člana, nepremičnina in seveda tudi kakšen avto imaš). Glede pediatrov - papir marsikaj prenese. V realnosti je stvar precej drugačna. Pokliči v Zdravstveni dom in vprašaj, kateri pediater je prost. Pa boš verjetno dobil odgovor...
Modri ogenj
10. 10. 2006 13.02
Jelkak: V primeru gužve se bo točkovalo enako kot do sedaj in odločali bodo isti (mislim, da imajo vrtci komisije). Saj se tudi zdaj čaka na vrtec (in za neketere od teh, ki čakajo je tudi sedaj brezplačen). Tako, da nekako ne moreš it na to da "naj bo najperj dovolj mest...". Kolk mest pa se sploh rabi - ne moreš vedeti, dokler ne objaviš pogoje in zbereš vpise... Sicer je poleg brezplačnosti potrebno narediti še nekaj drugih potez zato se skrbi za to področje s predlogom zakona tud prenaša na državo, saj občine temu niso finančno kos. Za zagotovitev dodatnih mest so opcije sledeče: - preselitev dela malčkov v slabo zasedene osnovne šole - aktiviranje zasebnikov z drugačnim sistemom nadomestil in v skrajem primeru - znižanje kriterijev velikost skupin (povečanje skupin) - za obe starostni skupini Glede pediatrov - to je čist neverjetno. Če ne zaradi drugega zaradi tega bi moral Bručan letet kolkor je dolg in širok. Kje je tu nadzor? Sicer če greste gor na ZZZS imajo tam po izvajalcih vpisane pogodbene (in dejanske ) čakalne dobe. In za Domžale in Kamnnik čakalne dobe za PEDIATRE NI. Kolkor mi je znano se ZZZS tud nekaj trudi, Bručan in njegova mafija pa vse poderejo. So sprejeli celo zakon, da bodo v katrekem cel ZZZS demulirali.
jelkak
10. 10. 2006 12.54
Bravo Krašvc se strinjam s tabo. Al pa se sploh ne poročijo, in so potem mame samohranilke.
pomi@auspuh.com
10. 10. 2006 12.53
Ja krašvc, pri nas nekateri raje delajo zastonj nadure prav zaradi vrtca. Sistem, kakršen je, je skregan z vsako logiko, pravičnostjo in ne vem še čim.
krašvc
10. 10. 2006 12.48
Kje je tukaj logika,da nekatre družine razmišljajo o ločitvi zato,da bi plačevale manj vrtca,dobili bi tudi večji otroški dodatek,jaz moram delati nadure,s tem plačam več davka,posledično plačam večjo ceno vrtca,dobim manjši otroški dodatek in manj sem z družino ,ker moram delati.živela zdrava logika
jelkak
10. 10. 2006 12.43
Mogoče se nismo dobro razumeli - SEM ZA brezplačne vrtce. Zanima me le, kakšen kriiterij bodo imeli, ko se bodo odločali, ČIGAV otrok bo sprejet v brezplačni vrtec, če mest ni dovolj? BREZPLAČNI VRTEC PA NAJ BI BIL ZA VSE OTROKE. Pediatra ne dobiš v Domžalah, Mengšu in Kamniku. Mogoče ga bo sedaj dobil v LJ - torej, ko ti otrok zboli, ga pelješ cca 25 km do svojega zrdavnika, kjer seveda, čakaš, čakaš in čakaš, da prideš na vrsto. Res prijetno, saj so otroci zelo zadovoljni, ko so bolani.
jelkak
10. 10. 2006 12.37
Mogoče se nismo dobro razumeli - SEM ZA brezplačne vrtce, ampak najprej naj bo dovolj prostih mest. Le kako bodo točkovali in se odločali KDO in ČIGAV otrok bo šel v vrtec, če bo brezplačen, mest pa ne dovolj?? Pediatra ne dobiš v Domžalah, Mengšu in Kamniku. Mogoče mu bo uspelo kje v Ljubljani. Torej, če ti otrok zboli, ga pelješ 25 km, da prideš do pediatra - seveda da ne omenjam, da ČAKAŠ kot trot, preden sploh prideš na vrsto.
Modri ogenj
10. 10. 2006 12.07
Jelkak - Je pa to noviteta, da se tud pediatrov ne dobi več. Ker je bilo še par let nazaj velika težava, ker da jih je izšolanih (in sistematiziranih ) čist preveč celo za nekdanje (tavelike) populacije. O katerem kraju govorimo? Sicer pa šolstvo, zdravstvo - sami SDS ministri(anti).
ivo55
10. 10. 2006 12.03
Ker se oblast ne zavzame za odpravo diskriminarne obravnave predvsem tistih družin, ki imajo do 2. otroka in si starši služijo kruh skozi zaposlitev, ni drugega izhoda kot da se vsem otrokom omogoči varstvo in šolanje pod enakimi pogoji. Prišli smo tako daleč, da v veliki meri socialni transferji na račun BEBASTIH KRITERIJEV pripadejo tistim, ki jih realno ne potrebujejo in zanje ne prispevajo nič ali pa skoraj nič - tu mislim predvsem na kvazi brezposelne, lenuhe, "revne SP-je, samohranilce, ki to niso itd.. Davki pa siromašijo delovne, ki se še ne grejo nepoštene igre - TOTALNO SRANJE
Modri ogenj
10. 10. 2006 12.00
Jaka37- glede na "moč n pronicljivost" tvojih "argumentov" je anonimnost zate še posebej uporabna možnost.
Modri ogenj
10. 10. 2006 11.57
Jelkak - Mešaš hruške in jabolka. Glede na tvoje razmišljanje najbolje, da ukinemo vse kar je je javno in brezplačno (kar seveda ni, temveč se finacira iz skupnega denarja). Zdravstvo, šolstvo, penzije,... tako seveda ne gre. Bo treba narediti kaj pri obračunavanju teh storitev in nadzoru tega obračunavanja. Pa tudi izvajanju nalog, ki so plačane. Na teh področjih je tastara oblast naredila veliko kiksov, ta nova pa v kiksanju popolnoma nič ne zaostaja. Sam bo red treba naredit, drgač nam noben dnar nič ne pomaga, kga bodo miši vseglih pojedle. A si že pomislila na to, da bo treba tud tele oblastnike čez dve leti dat na čevelj in dobit ene, ki bodo vsaj približno odgovorno delali z našim denarjem. Nima pa tole, kot že rečeno nobene veze z vrtci. Tud je na idejo o brezplačnosti prišla stranka, ki nima oblasti, da bi vse ta druge stvari, ki te (in nas) tudi motijo porihtala. Tud brezplačnost vrtcev ni nekaj tako čudnega. Jo imajo Francozi, Italkijani, Belgijci, Luxemburg, simbolično plačljivost pa pa še v večini ostale evrope.
jelkak
10. 10. 2006 11.32
Res je paradoks. Otrok je premalo, nataliteta pada, otroka pa ne moreš dat v vrtec; ko so v šoli jih ne smemo vpisovati v preveč dodatnih dejavnosti, ker imajo premalo prostora - niso prilagojeni devetletki; imajo težave z svinjarijo, ki jo pustijo obiskovalci (narkomani, mladina, ki odlaga steklenice,...) otroškega igrišča, saj NIMAJO DENARJA (le kam gre naš davkoplačevalski denar?!?), da bi kupili ograjo in igrišče ogradili; .... Se strinjam s pomi - prijatelj ima tri tedne saterag otroka in NE DOBI PEDIATRA. Zakaj so potem prišli na idejo za brezplače vrtce? Bi bilo potrebno prej še kaj drugega urediti, da bi vsa zadeva klapala!
Modri ogenj
10. 10. 2006 11.27
Še pojasnilo: 2940 Mrd SIT (v letu 2005) so znašali javni izdatki (državni proračun, blagajni Zpiz in ZZZS in občin) - glede na zapisano na spletu MF-ja.
jaka37
10. 10. 2006 11.25
Pomi. Modri ogenj ali kdor koli, ki svojim objavam pravi dokaz...je vreden pomilovanja. Še dobro, da objavlja pod vzevkom in se ne smeši.
Modri ogenj
10. 10. 2006 11.16
pomi: Za razumevanje tega "paradoksa" je potrebno malce poznati "ozdaja". Dejstvo je, da so bili naši vrtci zgrajeni za populacije 30.000 otrok. Ker so sedanje populacije precej manjše (cca. 18.000 otrok) se ministrstvo že nekaj časa "trudi", da bi "našlo delo" za presežne delavce in kapacitete. V zvezi s tem je sprejelo normative, ki so za 30% zmanjšali največje število otrok po skupinah in izdatno povečalo kvadraturo, ki jih morajo imeti objekti na otroka. Vse seveda v skladu z reklom, da "s tujim ku..em mahat po koprivah ni teško" - beri k....m občin in staršev, ki moraje te najvišje svetovne standarde finacirati. Ob resnem pristopu v 90% krajev ne bi smelo imeti nobenih težav zagotoviti potreben prostor za vse otroke (se ob tem rado pozablja, da imajo precejšne neizkoriščene kapacitete tudi osnovne šole, pa da se bi dalo dobit pomembne kapacitete za jasli tudi pri zasebnih koncesionarjih - varstvenih družinah, ipd., če bi seveda izenačili nivo plačil, ki ga dobijo s tistim, ki ga dobijo državni ponudniki). Število otro
Modri ogenj
10. 10. 2006 11.07
Glej, glej spet naša "priljubljena tema" za katero naj ta država ob 2940 Mrd SIT (v letu 2005) nikakor ne bi mogla imeti nadaljnih 25 Mrd. In rodnost naj bi bila največji problem? No kolegi malce več smelosti. Sicer pa: Anakos: Osnovno šolo, srednjo šolo in celo fakultete imajo zastonj VSI otroci. Tudi najbogatejših staršev (ki jih je zagotovo več kot v mladih družinah). Kje je potem ravno tu problem? Pa še o tem, da naj bi s takim sistemom revni finacirali bogatejše - to je neumnost, saj v nobenem sistemu revni ne finacirajo niti sebe. Gre skratka za medgeneracijska razmerja. Krašovc in Jelkak: Število štidentov se je v zadnjih petnajst letih povečalo za 300% (z besedo trikrat). Pa ni bilo slišat, da predstavlja taka razširitev kakršenkoli problem. Kamnik, Grosuplje, ipd. imajo že sedaj težave, zaradi priseljevanja in jih bodo imeli v vsakem sistemu. So pa taki kraji v veliki manjšini. Rešitev teh težav ni povezana z (brez)plačnostjo vrtcev, temveč HITREJŠI ODZIVNOSTI DRŽAVE (in bočine) na demografska gibanja. Pa bo dost prostora (sicer pa se lahko za jasli aktivira koncesionarje). Markob32: Država trenutno diskriminira eno starostno skupino otrok - domnevno celo krši ustavno določilo. Rešitev - vzopstavitev enakopravnosti je več kot izvedljiva, zatorej ne gre za prazne obljube, ki jih stranka ob izvolitvi ne bi mogla izvajati. Kje je torej tu populizem? Boš moral dobiti za tako zmerjanje kakšno drugo stranko(al pa kakšen drug primer) - iz prejšne in sedanje oblasti.
pomi@auspuh.com
10. 10. 2006 09.38
jelkak in krašvc, res je. Ampak glej paradoks. Rojstvo otrok upada. Otrok po državnih podatkih skorajda ni več. Ampak v vrtcih ni prostora. Prav tako je problem dobiti ginekologa in pediatra.