Slovenija

Zaradi varčevanja bodo omejili hitrost

Ljubljana, 28. 02. 2011 17.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Španci bodo zaradi težkih gospodarskih razmer znižali omejitev hitrosti s 120 km/h na 110 km/h. Znižanje hitrosti je učinkovit ukrep z vidika varovanja okolja in zagotavljanja varnosti prometa, pravijo na našem ministrstvu.

Avtocesta
Avtocesta FOTO: Reuters

Španska vlada bo zaradi naraščajočih cen nafte, ki so posledica nemirov v Libiji, sprejela več ukrepov za varčevanje z energijo. Na španskih avtocestah naj bi tako najvišjo dovoljeno hitrost s 120 kilometrov na uro zmanjšali na 110 kilometrov na uro. Ukrep naj bi začel veljati 7. marca.

Kot poudarja Bojan Žlender, v. d. generalnega direktorja Direktorata za promet na prometnem ministrstvu, je znižanje dovoljene hitrosti učinkovit ukrep z vidika varovanja okolja in zagotavljanja varnosti prometa.

Glede varnosti pa Žlender pravi, da lahko promet zelo varno poteka tudi pri hitrosti 130 kilometrov na uro ali celo pri višji hitrosti, "če to omogočajo tehnični standardi in okolje, v katerega je umeščena avtocesta, npr. nakloni, objekti“.

Kot še dodaja, se vprašanje optimalne hitrosti in varnosti prometa začne z odločitvijo, "kakšno prometno površino bomo namenili za določeno vrsto prometa, kako bomo uredili promet, da bi preprečili prometne nesreče in njihove najhujše posledice, ter kolikšne hitrosti bomo dovolili, da bomo s hrupom in škodljivimi plini kar najmanj negativno vplivali na okolje.“ Gre torej za izračune stroškovne učinkovitosti prometa, pravi Žlender. Pri tem se upoštevajo možne "posledice nesreč, potovalni čas, obraba pnevmatik in poraba goriva, negativni vplivi na okolje ter sposobnosti človeka, da varno sodeluje v prometu“.

Poleg tega pa je za določitev najvišje hitrosti pomembno usklajevanje omejitev s sosednjimi državami. "Za voznika je nesprejemljivo, da je na območju določene regije več popolnoma različnih režimov hitrosti,“ pojasnjuje Žlender.

Promet - 2
Promet - 2 FOTO: Reuters

Prvi korak – izbira avtomobila

Na porabo goriva pa seveda najprej vpliva energetski razred vozila. Skrb za varčno vožnjo se torej začne že pri izbiri avtomobila, nadaljuje Žlender. Osebni avtomobili morajo biti glede na porabo goriva jasno označeni. Strošek za goriva pa postaja pri vse večji ceni pomemben dejavnik pri odločanju o nakupu vozila.

"Razlika pri letnih stroških za gorivo je lahko pri povprečno prevoženih 15.000 km zelo prepričljiva. Varčni bencinski motorji porabijo v poprečju do 6 l goriva na 100 km, malo bolj žejni okoli 9 litrov, požeruhi pa od 12 do 14 litrov. Razlika pri 15.000 km na leto je tako lahko od 500 do 1000 litrov dodatno (ali preveč) porabljenega goriva,“ razlaga Žlender.

V preglednici je prikazana le povprečna poraba (Euromix), ki združuje porabo pri mestni vožnji in porabo pri vožnji zunaj naselij.

SKUPINAABCDEFG
emisija CO2 (g/km)do 9091-130
 
131 - 170171 - 210
 
211 - 250251 - 290291 in več
Bencinski motorji – Euromix poraba (l/100 km)do 3,8do 5,6do 5,6
do 7,3
 
do 9do 10,7do 12,5nad 12,5
Dizelski motorji
Euromix poraba (l/100 km)
do 3,4do 4,9do 4,9
 
do 7,9do 9,5
 
do 11
 
nad 11

 

Nekaj koristnih nasvetov

Ne nazadnje pa ima tudi voznik s svojim načinom vožnje pomemben vpliv na varčno in varno vožnjo. Najpomembnejša odločitev je po mnenju Žlendra, ali se morda na pot lahko odpravimo kar peš, s kolesom ali javnim prevozom.

Če se pa že odpravite na pot z avtomobilom, pa je pametno upoštevati naslednje nasvete. Ko zaženete motor ga ne ogrevajte na mestu, temveč takoj odpeljite. Pametno je hitro prestaviti v višjo prestavo, saj ima večina vozil v prvi prestavi porabo nad 40 litrov na 100 kilometrov. Pri vožnji upoštevajte varnostno razdaljo. Pomembno je, da pospešujete in zavirate postopno ter pozneje menjate v nižjo prestavo ter vozite s pravilnim tlakom v pnevmatikah. Klimatsko napravo, gretje, zračenje in druge velike porabnike energije uporabljajte le po potrebi. Pri postankih, daljših od ene minute, ugasnite motor. In nazadnje, če je možno, zmanjšajte število kratkih voženj.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (96)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User408283
02. 03. 2011 00.07
hacaine Za 160 se ne strinjam, mislim halooo! AMpak, 130 pa je najbolj razumna meja, sam celotna pomurska avtocesta ima 110, ker pač ni odstavnega pasa....kar JE bedarija nad beadrijami. In ravno te neprimerne omejitve ki jih omenjaš, so problem. Mislim, če bi bila 130, naj kontrolirajo redkokdaj grem amlo čez, edino ko prehitevam pa malo več. Če bodo na pomurski AC lovili vsakega ki pelje 130 bodo odrli devedeset rocentov tistih ki peljejo po tej AC, saj je pri nas "neuradna" omejtiev 130 in to polcija tudi spoštuje, redko slišim da koga kaznujejo ker je peljal 125 ali 130. Ji spet manjka keša?
User408283
02. 03. 2011 00.03
Xit hehe....ne vem koliko je tu Štajercev in Prekmurcev, sam jaz se po njihovih avtocestah pelejm vsaj enkrat na mesec, in VSAK odsek kjer je 100 km/h omejitev ima za to presneto dober razlog, ki pa ni tako na naših regionalnih cestah- dve hiški gor na bregu, 200 metrov od ceste pa takoj 60 na uro omejitev! Tam kjer je na avstrijskih avtocestah sto, ti lahko povem da bi peljal toliko tudi če ne bi bilo, ker je to res zaradi objekzivnih razlogov.
User408283
02. 03. 2011 00.01
Tisto za 130 km/h pa mu dam absolutno za prav! Sicer upam da ne bomo tudi tu nadaljeavli tradicijo posnemanja vsakega neumnega ukrepa tudjih vlad
User408283
01. 03. 2011 23.59
Ene stvari so že zdavnaj znane vsakemu malo izkušenemu vozniku, tisto za ugašanje motorja, sicer je koristno sam nepraktično do konca, razen, če ne vem zanesljivo da ne bom speljal naslednjih pet minut. Sam, da zdaj ob obstanku za katerega ne vem kako bo dolg, ugasnem motor, pol za par sekund speljemo....a veste kakšen kaos, kako živčni bodo vozniki dokler ti spet avto pognaš in spelješ! Mal realistični bodite pri teh nasveti!
Xit
01. 03. 2011 17.43
Glede hitrosti se strinjam, da se lahko le-ta zmanjša. Nizozemska in Belgija imata omejitev 120 km/h in bistveno boljše ceste kot Slovenija. V Avstriji je na avtocesti marsikje omejitev 100km/h in imajo zopet bistveno boljše ceste kot Slovenija. Tudi počasneje se daleč pride in 100km/h je precej hitro! Glede CO2 pa ... dvomim, da ni nobenih stranskih učinkov za naravo, zato pravim manjj ga je, bolje je. Ko pa bodo dokazali nasprotno, pa si morda premislim. Ampak ob zmanjšani porabi nastane problem zmanjšanja proračunskega priliva. To pa verjetno ne bo všeč vsem politikantom.
User704772
01. 03. 2011 16.59
@Igor Močna mašina mora bit, zraven pa težak avto. Je vožnja bolj udobna in večja varnost. Sicer pa, kot si rekel, izpusti CO2 so nateg, zato me prav malo briga, koliko CO2 moj avto izpusti!
User424859
01. 03. 2011 16.54
User590140
01. 03. 2011 16.41
Nej nehajo delat Ferrarije pa drage avte z močnimi mašinami k 5x bolj onasnažuje okolje če se isto pelješ! Največ onasneževanja je zarad kolokn ko avto miruje! CO2 je nateg, ko vulkan bruha 1tedn v zrak spusti tolko CO2 kot vsi avti v enem letu!
User424859
01. 03. 2011 16.39
ta je pa dobra da bodo mal dnara pršparal spet bodo nekateri kratko potegnal naprimer bencinske črpalke ker bodo manj goriva prodale zato nevidim da bi to kej pomagalo u krizi pa še državni proračun bo manjši če bodo manj goriva prodali bi blo boljše da bi spustili cene naftnih derivatov bi vozniki bolj pogosto tankali
User452856
01. 03. 2011 16.02
A je ta Žlender s svojimi svetovalci v zadnjih 20 letih že bil kje v tujini na predstavitvi kakšne dobre prakse prometa? Sem ne štejem obiske na Hrvaškem, Srbiji, Črni Gori, Romuniji, Grčiji itd. Manj mrtvih na SLO cestah je zgolj in samo posledica varnejših vozil ter avtocest in v nobeni točki "strokovnega" dela odgovornih.
User704772
01. 03. 2011 15.57
Ljudje, mogoče ne veste, pri nas je v polni pripravi odsekovno merjenje hitrosti. Za to se bodo uporabljale obstoječe kamere ob (sprva avto)cestah. Kdor bo prehitro prišel skozi, bo kaznovan. Merjenje bo na razdalji nekaj km, torej bo precej natančno! Mi niti ne bi šlo tako zelo v nos, če bi bile omejitve primerne!
User704772
01. 03. 2011 15.54
Neumnost! Da se ne bi pri nas česa takega spomnili! 160km/h je prava hitrost za večino naših AC, poraba je pa stvar posameznika. Optimalna poraba je pa odvisna od avtomobila. Recimo kakšen švoh Polo bo pri 160km/h (po nekaj km, ko jih bo dosegel) pil podobno, kot recimo Audi A8 z 250KM motorjem pri isti hitrosti. Dokaz več, da je to stvar posameznika. Pa večji problem od prehitrih voznikov so prepočasni vozniki. Naj raje začno kaznovati ljudi, ki se pri 80km/h postavljajo na prehitevalni pas, ko mimo pripelješ s 130km/h! Kdor pa ni sposoben peljati 130km/h po AC, oz. v primeru bolj ugodne omejitve 160km/h, pa ni primeren za na cesto!
User419817
01. 03. 2011 15.36
svinja35 01.03.2011, 11:56 Mogoče si malo oster,samo v osnovi si pa kar dobro napisal. Te kar podpiram in še sam nastavim hrbet za minuse. Ja pa šofer sem že trideset let,pa tudi kar nek km na dan zvozim.
User504149
01. 03. 2011 15.35
Tomozuki
01. 03. 2011 15.18
Jaz vseeno hočem Camarota. In to v barvah Bumblebeeja.
User260312
01. 03. 2011 15.09
in ja Einstein je imel prav....človeška neumnost nima meja in širi se hitreje kot vesolje se mi zdi. pri nas je pa to samo še en izgovor več da bi namestili še par blagajničarjev na cesto za kasirat. Joj, v kakšni kvazi državi mi živimo.
User412082
01. 03. 2011 14.39
Se norca delajo? Poraba 3,8l, mogoče na popolnoma ravni cesti in s tempomatom v 5i prestavi. In ja sej načeloma nism popolnoma proti takim ukrepom, ampak izvajanje kaznovanja je popolnoma absurdno v naši preljubi državici. Kazni bi mogle imet nek minimum (mal manjši kot je zdej) pol bi pa rastle glede na dohodek osebe, ki nardi prekršek. Ker take absurdne kazni in res absurdne omejitve, kar 110 na avtocesti preprosto je, samo uničujejo srednji sloj. Kmal bojo samo še bogataši in ljudje, ki bodo živel v popolni revščini.
User113254
01. 03. 2011 14.35
španci so pač "temperamentni" oziroma en znajo vozt pa jih morjo z zakonom omejit
User400256
01. 03. 2011 14.35
Kaj hočemo, socialisti so večinoma TEŽKI filozofi. Očitno je tako tudi v Španiji, pa se spomnimo, da jim gre med EU zelo zelo slabo, odkar so se utrdili na oblasti. Veliko govornjena oz. mlatenja prazne slame. Drugače pa splošno omejevenje hitrosti v resnici zavira produkticnost gospodarstva. Kdor hoče pa naj sam vozi počasneje, pa še policija bo imela potem drugo, pamtnejše delo. Avtocesta je pač narejenea za različne hitrosti, komur počasi ni všeč., lahko prehiti.
User331318
01. 03. 2011 14.30
@ svinja35 po vsej verjetnosti sploh nimaš izpita.. če ga pa imaš, pa se ne voziš več ko kake 20 km/h, pa še to do konc mesta pa nazaj.. če bi se vozu usak dan 100km u eno smer v službo, neb tega pisu.. odrast