Gospodarstvo

V Agrokorju obžalujejo neuresničitev 'perfektne strateške ideje'

Laško/Zagreb, 08. 02. 2012 09.48 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Agrokor je umaknil ponudbo za Mercator tudi zaradi "neodločnosti določenih prodajalcev". Zaradi Agrokorjevega odstopa pa se Pivovarna Laško ne bo uspela razdolžiti in si bo morala zagotoviti novo reprogramiranje posojil, ki ji zapadejo že konec prihodnjega meseca.

Mercator tabla
Mercator tabla FOTO: Dare Čekeliš

Hrvaški Agrokor je nekoliko pojasnil odločitev, da umakne ponudbo za nakup 52,1-odstotnega deleža Mercatorja v lasti konzorcija prodajalcev, bank in družb iz skupine Pivovarne Laško. Predstavniki podjetja so povedali, da so umaknili ponudbo, vredno 850 milijonov evrov, tudi zaradi "neodločnosti določenih prodajalcev". Kot je dejal izvršni podpredsednik za strategijo in kapitalski trg Ivan Crnjac v Agrokorju obžalujejo dejstvo, da niso uspeli uresničiti svoje "perfektne strateške ideje".

"Verjeli smo in še naprej verjamemo, da bi z združitvijo Mercatorja in Agrokorja veliko prispevali regiji in vsem državam, v katerih družbi poslujeta. Združevanje bi prineslo visok rezultat pri zvišanju kapitalskih vrednosti vseh družb, ki delujejo v regiji," je dejal Crnjac. "Žal ob tem nismo uspeli, morda tudi zaradi neodločnosti določenih prodajalcev. Sicer pa bo Agrokor neodvisno od tega nadaljeval s svojimi strateškimi dejavnosti, še posebej v regiji, ker trdno verjamemo v države v regiji in želimo vsem državam veliko prispevati," je v kratki izjavi za slovenske medije še dejal Crnjac.

Ni pa želel odgovarjati na vprašanja o tem, ali je Agrokor dokončno dvignil roke od nakupa Mercatorja tudi v prihodnje, prav tako ni želel komentirati ocen nekaterih medijev, da je ključno vlogo pri pogajanjih s slovenske strani odigrala nova slovenska vlada, ki naj bi prodajo Mercatorja blokirala. Neuradno naj bi na njihovo torkovo odločitev vplival tudi slovenski konzorcij, ki je sodelovanje pri prodajnem postopku hrvaški družbi kot največjemu konkurentu Mercatorja v regiji pogojeval z dodatnimi ukrepi za zaščito interesov družbe, potem ko je decembra lani podpis kupoprodajne pogodbe bil le vprašanje ure, ob kateri bodo obvestili javnost o dogovoru.

Laško: Sanacija bo temeljila na dolgoročnem reprogramu

Pivovarna Laško-4
Pivovarna Laško-4 FOTO: Damjan Žibert

Zaradi torkovega umika hrvaškega Agrokorja, ki se je več mesecev potegoval za nakup 52,1-odstotnega deleža Mercatorja, se Pivovarna Laško, ki je skoraj 24-odstotna lastnica "najboljšega soseda", ne bo mogla finančno razdolžiti. Po oceni prvega nadzornika pivovarne Vladimirja Malenkovića je za Laščane zdaj pomemben datum 31. marec.

Konec marca namreč Pivovarni Laško zapade v plačilo kar nekaj posojil, zato je treba zagotoviti nov reprogram, je pojasnil Malenković. Dejal je še, da bosta uprava in nadzorni svet Pivovarne Laško nastale razmere obravnavala prihodnji teden.

Kot so popoldne sporočili iz Pivovarne Laško, se bo uprava v naslednjih dneh posvetila ponovnemu aktiviranju že spomladi leta 2010 predstavljenih scenarijev finančne sanacije skupine, ki temeljijo na dolgoročnem reprogramu in alternativnih možnostih dezinvestiranja. Najpomembnejša aktivnost bo doseganje dolgoročnih dogovorov z upniki obeh pivovarn. Poziv bankam o celostnem in dolgoročnem reprogramu finančnih obveznosti skupine so na nedavni skupščini potrdili tudi delničarji Pivovarne Laško.

"Z reprogramom pod ugodnimi tržnimi pogoji in uresničevanjem smele poslovne strategije rasti, katere uresničljivost dokazujejo doseženi poslovni rezultati v letu 2011, bi vse družbe skupine v desetih letih dosegle vzdržno raven dolga," ocenjujejo v Pivovarni Laško.

Omenjeni 52,1-odstotni delež Mercatorja je v lasti konzorcija prodajalcev, bank in družb in skupine Pivovarne Laško. Agrokor, ki je za delnico Mercatorja ponujal 221 evrov, pa je v torek sporočil, da od nakupa odstopa, ker se doslej s prodajalci ni uspel nič dogovoriti.

S prodajo Mercatorja bi se znebili skoraj 200 milijonov dolga

Že na ponedeljkovi novinarski konferenci je predsednik uprave Pivovarne Laško Dušan Zorko napovedal, da se brez prodaje Mercatorja skupina Pivovarna Laško ne bo mogla razdolžiti. V primeru prodaje Mercatorja so Laščani predvidevali, da se bodo razdolžili za od 184 do 195 milijonov evrov. Sicer bodo Laščani samo za plačilo obresti letos namenili 25 milijonov evrov, po neuradnih podatkih pa naj bi imela skupina Pivovarna Laško okrog 380 milijonov evrov posojil.

Finančne obveznosti skupine Pivovarna Laško so lani znašale 377 milijonov evrov, od tega je 13 odstotkov dolgoročnih obveznosti. Finančne obveznosti družbe Pivovarna Laško pa znašajo 269 milijonov evrov, od tega je 91 odstotkov kratkoročnih obveznosti.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (88)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

dostmam9
09. 02. 2012 11.32
+0
Tako Agrokor, kot Mercator sta s svojim plotočnim vodstvom dokazala, da se trgovskega podjetja ne da voditi politično, kadar so na trgu tudi drugi igralci, ki jim je prav malo mar kaj je bilo leta 1945 in ali so zmagali v Jugoslaviji partizani ali pa je zmagala diktatura in revolucija. V trgovini moraš imeti pred očmi stalno le eno in to je potrošnik in ko potrošnik ugotovi, da ga nateguješ, je popravni izpit zelo drag, ali pa ga sploh ni. Nekdo iz tujine (kdo je to, tega žal ne vemo) je hotel političnih zablod rešiti tako Agrokor, kot Mercator, a je socialistična politika zmagala in agonija prezadolženega Mercatorja in Agrokorja se bo nadaljevala do bridkega konca, saj tuje trgovske družbe nezadržno prevzemajo % za % na jugobalkanskem tržišču. Na koncu bodo kratko potegnili zaposleni v teh dveh političnih firmah, saj bo uporabne dele po bankrotu kupil nek tujec za bagatelno ceno, vse neuporabno pa bo šlo na smetišče političnih zablod, vključno z večino takozvanih vrhunskih strokovnjakov v teh dveh firmah, AMEN !!!
filipt
09. 02. 2012 10.28
+3
Ha ha ha, perfektna stateška poteza bi bila za koga? Za Zorka ki bi pokasiral za provizijo in za Todorića da bi si lahko pokril vse pufe ki jih ima. Naše gospodarstvo in sam mercator pa bi spravili na kolena. Kar na hitro bi se lahko poslovili od slovenskih izdelkov, kmetje in dobavitelji bi lahko trpeli in vse skupaj bi se porušilo. Država bi morala po moji oceni bolj zaščititi naše gospodarstvo in nacionalni interes, poglejte si samo v prodajalne drogerij DM, kjer sploh ni več slovenskih izdelkov, tu pa tam še na kakšni stranski polici vidimo kak naš izdelke, vse povsod pa smo tuji izdelki. In to je velik minus na račun našega gospodarstva in naših podjetij. Se niti ne čudim da je stanje takšno kot je!
Koala1111
09. 02. 2012 07.32
+7
Edini krivec, da je Pivovarna Laško v težavah, je človek, ki se prešerno smeje po Laškem in Celju...živi na oblakih, denarja ima na pretek, tako ,da mu ni potrebno delati ničesar, zaposlen pa je pri Atki prima, samo na listu...dokler ni bilo njega, je pivovarna delovala brez dolgov, potem pa je pohlep naredil svoje...in takim ljudem država nič ne more?????? ko pa siromak ukrade žemljo, pa ga zaprejo za dve leti...sramota za tako državo...še Hrvaška boljše deluje....Glede prodaje Mercatorja pa pivovarni ni važno kdo je kupec, samo da ga nekdo kupi, da se lahko razdolžijo in ohranijo številna delovna mesta...tako se vsi bunite zaradi hrvaškega kupca, kdo pa bo zdaj pomagal pivovarni?????čez 1000 delovnih mest je to, dragi Slovenci.....
Uporabnik113189
09. 02. 2012 10.43
Mislim da bi bila najboljša opcija stečaj. Delovna mesta se ne bi izgubila, pivovarno bi nekdo kupil za normalen znesek in bi delala naprej. Otresli bi se le ogromnega dolga in banke bi potegnile kratko. Ker pa bankam niti na misel ne pride, da bi izgubile takšne zneske, bodo storile vse, da do stečaja ne pride.
tao3
09. 02. 2012 00.01
+5
To so posledice podmiznih poslov Janeza Majerja Janše in Boška Šrota. Bravo! Zopet je SDS in SLS na vladi, pa bojo že dokočali začet posel ...
McSurfer
08. 02. 2012 22.58
+7
Prodat NLB,dokler jo še kdo hoče,potem pa pošlihtat zadevo,ampak brez tajkunskih poslov.
Psemek_III
08. 02. 2012 22.57
+7
Zakaj je Laško v dolgovih se sprašujete? Zato, ker nobeno grlo ni tako globoko kot so hitri nekateri prsi.
pupa_od_anbot
08. 02. 2012 22.19
+4
Kaj pa Fructal, ta je tudi iz tega "vica"?
txoxnxy
08. 02. 2012 21.51
+6
Se vsaj nebo ponovila zgodba ELAN-a
exaglikojot
08. 02. 2012 20.43
+1
V Agrokorju obžalujejo? Ma ko ih *ebe... tudi v Termah Čatež obžalujejo, ker niso mogli kupit Sunčani Hvar... to je tak...
macolas
08. 02. 2012 20.27
+14
Sem domačin , dodal bi pa tole.Nista samo Boškec pa Janša tole skuhala,sodeloval je velik del pivovarske uprave, kjer se je na veliko kradlo.Iz naših nekoč bratskih republik so se vračali prazni tovornjaki ,evri so pa pristali v žepih nadutih ULTRA PIVOVARJEV ki so vsi OH IN SPLOH.V lasti so imeli takšno število delnic ,da si navaden smrtnik niti predstavljat ne more,dolgočasne dneve pa so si popestrili z novo zaposlenimi tajnicami.Skrajni čas je že da nehajo tako visoko letat,ker od višine se zvrti.Očitno bo treba namesto mladih čvrstih ritk kdaj pa kdaj pogledat kolk pufa se je nabral!
silce
08. 02. 2012 20.32
+7
ja,ampak nekdo je to dopustil,potem pa so si itak vsi v zepe filali.
Tomislava Ule
08. 02. 2012 23.22
+0
Ja dopustili pa so ta višji, kjer so zganjali kup......
slovenicu
08. 02. 2012 20.11
-2
Hvala bogu, da so si premislili. Naši bi tako vse prodali.
usi-glih
08. 02. 2012 20.07
+10
jah naj bavčar , šrot in Tomaž Majer prinesejo denar nazaj, pa ne bo problemov. BARABIJA se reče temu, seveda pa ne bi bilo nič bolje če bi to kupili hrvati, kar poglejte kam so potisnili Elan- no seveda za izdatno pomočjo Lojzeta Petrleta, Dušana Šešoka, Janeza Janše Izidorja Rejca oz celotne demosove vlade.
Tomislava Ule
08. 02. 2012 23.25
+1
Elan smo morali kupiti nazaj, nacionalna sramota, zato pa kulture v politiki ni, seveda zato, ker niti slučajno ne vedo, kaj je kultura, to pa pomeni, da niso intelektualci, ampak navadni kmetavzarji, čeprav kmete spoštuijem-
KNOPPERS
08. 02. 2012 20.04
+1
No, pa le nimamo tako nesposobne vlade - bravo, da niso dali prodati Mercator. Take velike firme se ne proda samo tako, sploh pa ne firmi kot je Akrokor. Pa če je Hrvaška, Francoska, al pa Turška...
etrangerF
08. 02. 2012 21.29
+1
Tako velike firme? To je samo trgovina in ce ta ne nosi dobicka je boljse nic imet.
KNOPPERS
08. 02. 2012 21.46
+1
Ja, velike firme. V njej je zaposleno 23000 ljudi in je največje slovenski podjetje. V sloveniji je od tega zaposleno približno 13000 ljudi. In ja... še kako nosi dobiček
AmonGoeth
08. 02. 2012 20.02
+10
Bodo janšisti plačevali sj so tko al tko oni lastniki oz. njihovi tajkuni, mene ne briga če ga jutri prodajo bolgarom.
tao3
08. 02. 2012 19.08
+3
Boljše reprogramiranje in odplačevanje, kot pa izguba Mercatorja za vedno ...
srebrnibreg
08. 02. 2012 18.59
+11
Posojila na pivovarna vrača tako kot, če jim Janša nebi podaril Mercatorja. Lahko jim pa Šrot vrne denar katerega je pobasal in bo čisto zadosti.
Tomislava Ule
08. 02. 2012 23.28
-1
Ima JJ dovolj denarja, bo vse plačal..he,he, JJ je ena navadna futuristična rit, ki ga večina S lovencev ne mara, a on še kar rine, ne vem kam, mislim da v pisoar, samo da se tega ne zaveda, ker ima kratko pamet.
gepl
08. 02. 2012 18.59
+10
JJ bo to prodal brez problema samo za nekaj % provizije se mora zmenit ;)
Tomislava Ule
08. 02. 2012 23.28
Smrekar1
08. 02. 2012 18.45
-2
Hja, slaba ponudba, slab kupec. Dobili smo eno od dveh slabih možnosti. Upam, da manj slabo.
CharlotteP
08. 02. 2012 18.43
+4
Večina od vas piše komentarja, da so krivi tajkuni. Delno so. Ampak slovenski narod je tak, da raje kupuje proizvode, drugih držav, kot pa naše. Namesto, da hodimo v Mercator ali Tuš imamo raje Lidl, Hofer, Euro Spin,... In kupujemo proizvode tistih prodajaln. Svojih izdelkov (kot so Ljubljanske mlekarne, Fructal, Natureta, Žito,...) ne kupujemo v taki večini kot bi morali in zato se Slovenija glede kupovanja svojih izdelkov uvršča na rep evropske unije in zato marski kateri strokovnjaki menijo, da bi bilo lahko drugače!
RR44
08. 02. 2012 19.25
+13
Žal so cene naših izdelkov tako visoke da si jih večina ne more privoščiti, če želijo da se bojo naši izdelki bolje prodajali naj jim znižajo ceno za vsaj 30% ne pa da so take cene ki si jih lahko privoščijo samo direktorji ali pa mangerji, sramota, za Slovenijo
CharlotteP
08. 02. 2012 20.11
+0
Zakaj pa so dragi!' Si se že kdaj vprašal/la?! Ker jih premalo kupujemo v lastni državi in je posledično brez veze vlagati v druge države oz. širiti proizvodnjo. Glede denarja te popolnoma razumem. Tudi sama nimam nekaj ampak vse eno raje kupim nekaj, da je kakovostno (Ker če še ne veste npr.Ljubljanske mlekarne so enih najbolj kakovostnih v evropi!) in da vem,da je dobro, ne pa da pojem neko sranje. Ker če še ne veste Euro Spin pa take fore. Znanstveniki so dokazali, da je meso iz Euro Spina staro lahko tudi več kot 10 let, stabilizirajo pa ga s Calgonom!!!!
usi-glih
08. 02. 2012 20.23
+1
CharlotteP Ne kriv je Tomaž Majer 1. Merkator je prodal Tomaž Majer in to barabam brez denarja kot sta njegova velika prijatelja Boško Šrot in Igor Bavčar 2. Ta dva LUZERJA sta VSA ta podjetja preko svojih osebnih družb Atka Prima in FB investments poizkušala 100% olastniniti, kljub temu da je bil sedež in premoženje teh dveh družb poštni nabiralnik. VSE TO SE JE DOGAJALO POD VLADO Janeza Janše- pa ne me farbat da on ni vedel. 3. Dokler je bil predsednik uprave Zoki smo, vsaj velika večina zelo radi hodili v Merkator ki je bil tedaj edina konkurenca sparu in ostalim avstrijskim kramarjem. 4.Veliko večino izdelkov na Merkatorjevih policah so dobavljali slovenski dobavitelji kar pa za avstrijske trgovine ne drži. 5. Očitno je šlo Tomažu Majerju in njegovim oprodam samo zato da se POPOLNOMA uniči slovenskega kmeta in obrtnika in s tem vrne uslugo pri švercanju orožja v letih 90 , 91 in 92 v katerega je bila avstrija vmešana preko svojih bank. 6 HVALA Tomaž Mayer- zaradi tebe nam kmalu tudi bog ne bo več mogel pomagati.
silce
08. 02. 2012 20.26
+4
charlottep:se popolnoma strinjam s tabo,raje kupujem kvalitetnejso hrano.sicer se pa lahko samo vprasamo,zakaj hodijo italijani v slovenijo kupovati nase meso.nap.alpika,podruznica bivsega mipa zdaj proizvaja mesne izdelke in jih 100%izvaza v italijo.
CharlotteP
08. 02. 2012 20.37
+1
Me veseli, da misliva isto. Vidim, da nisem sama taka. Kaj pa vas bo tistih par centov stalo več.Jih pa pri dopustu na Hrvaško pospravite, pa namesto 14 dni uzemite 7 dni dopusta. Pa se vam bo konec koncev poravnalo!
exaglikojot
08. 02. 2012 20.42
+5
CharlotteP, če že toliko hvališ Mercator, poglej kdaj pa kdaj od kod prihajajo neki artikel, ki ga tam kupiš. Včasih je bilo vse res bolj ali manj slovensko, danes pa je vse bolj ali manj iz Madžarske, Poljske, Češke, Nemčije, Avstrije... slovenskega bore malo, vem, ker sam kupujem v Mercatorju!
CharlotteP
08. 02. 2012 20.44
+0
Žal sama tudi kupujem v Mercatorju. Tvoj problem, če ne veš kaj kopuješ. Sama imam živilske izdelke več ali manj Slovenske! :P
silce
08. 02. 2012 20.46
+0
mislim pac tako,da je bolje dajati vase,kot pa nase.sicer pa kar se tice najbolj zdrave hrane,si jo sama spomladi kar naberem,s tem mislim cemaz,divje sparglje,regrat,pokalce,koprive,...s tem se lepo nadihas svezega zraka in ne rabis nobenega fitnesa placevat.toliko se o hrani,ki nam pred nosom raste in je najbolj kvalitetna.
CharlotteP
08. 02. 2012 20.49
+2
Tako se govori Slice. Mislim, da nimam kaj dodati. :P
silce
08. 02. 2012 20.50
+2
charlottep:se to,mislim ,da so mlecni izdelki kvalitetnejsi iz planike kobarid.so pac res drazji.sicer pa manj je vec.
CharlotteP
08. 02. 2012 20.58
+5
Jas kupujem mleko od soseda, ki ima kmetijo, dam dva evra za liter ampak kava, kakav,... so čisto drugačnega okusa kot iz trgovine :P
silce
08. 02. 2012 21.06
+1
sicer pa zdravo zivljenje pocasi tudi ljudje stekajo,kajti vcasih sem bila skoraj sama v gozdovih,ko nabiram gozdne sadeze,gobe,kostanj,..zdaj pa ze dve leti srecujem kar dosti ljudi,ki hodijo na travnike in v gozdove,ter tudi sami nabirajo.ljudje bi se pac morali malo zamisliti nad tem,kaj jedo danes in kaj so jedli vcasih,saj so bili vcasih ljudje bolj zdravi in so bili takorekoc skoraj vegetarijanci,saj mesa ni bilo toliko kot danes.
CharlotteP
08. 02. 2012 21.13
+2
Sama sem živela na kmetiji in tisti kar smo predelali smo tudi jedli.
CharlotteP
08. 02. 2012 21.17
+1
silce
08. 02. 2012 21.23
+0
na kmetijah je res lepo in verjamem ,da si zdrava kot riba.jaz sem z druzino poleti na druzinski kmetiji in ni mi lepsega,ko grabimo seno,aromaterapija,svez zrak,polno dobre volje ter razgibavanje.tudi otroke vozim povsod v naravo,tako,da ze od malih nog nabirajo z mano gozdne sadeze,ki jih spremenimo v marmelade in sokove.kar pa se tice pocitnic,pa jih lahko brez problema zasluzim z gobami in sparglji,pa v tem se uzivam.
CharlotteP
08. 02. 2012 21.26
+0
Ma vidim, da spoznavam sorodno dušo. Jaz poleti vsak vikend grem k staršem na gorenjsko. Imata kmetijo in jaz kot vzorna hčer jima pomagam. In tudi jaz. Redko grem na počitnice. Raje grem malo po Sloveniji, pa sem čisto zadovoljna! :P
silce
08. 02. 2012 21.36
+1
in tak nacin zivljenja je super,saj se tudi z krizo,ki je tukaj lazje soocamo,saj mene ni nikdar zaslepil blisc avtomobila ali stvari,ki mi nikakor ne prinasajo srece.pocnitkovanje v sloveniji pa je zakon,saj imamo poleg morja tudi dosti cistih rek ,kjer ni toliko gnece.
silce
08. 02. 2012 21.39
mijavci
08. 02. 2012 16.22
+17
Samo za zid postavt pa strelat za poduk ostalim se ve za katero osebo se gre. Pri nas bi šel še rudnik zlata v stečaj. če bi ga mel?
prašek
08. 02. 2012 17.28
+4
usi-glih
08. 02. 2012 20.24
+2
snupy11 a misliš da imamo dovolj dolg zid ? Jst bi bil prej zato da jih pobesimo okoli ljubljana