Slovenija

Zaradi novele slabši vrtci?

Ljubljana, 23. 02. 2007 14.59 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Novela zakona o vrtcih grobo posega v predšolsko vzgojo, saj spreminja njen koncept, pravi strokovna javnost.

Strokovna javnost vrtcev med drugim zavrača zniževanje zahtevane izobrazbe vzgojiteljic v prvem starostnem obdobju
Strokovna javnost vrtcev med drugim zavrača zniževanje zahtevane izobrazbe vzgojiteljic v prvem starostnem obdobju FOTO: POP TV

Sindikalna konferenca predšolske vzgoje, Skupnost vrtcev Slovenije, Združenje ravnateljic in ravnateljev vrtcev Slovenije, Sindikat VIR ter Sindikat vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (SVIZ) zavračajo predlog novele zakona o vrtcih. Novela namreč po besedah predsednice Sindikalne konference predšolske vzgoje in SVIZ Nevenke Tučič "grobo posegajo v našo dejavnost in spreminjajo koncept predšolske vzgoje". Prav tako se z njimi bistveno ogroža ohranjanje kakovosti v vrtcih.

Tako strokovna javnost vrtcev zavrača zniževanje zahtevane izobrazbe vzgojiteljic v prvem starostnem obdobju, povečanje normativov števila otrok v oddelkih, skrajševanje sočasnosti strokovnih delavk v oddelkih in povečevanje neposrednega dela z otroki tako pomočnikov vzgojitelja kot vzgojiteljev.

Predlagane spremembe so "nesprejemljive in s strani predlagatelja neodgovorne," je na današnji novinarski konferenci poudarila Tučičeva. Če bi bile sprejete, bi bile "katastrofalne za našo dejavnost, saj bi z njimi storili nekaj korakov nazaj." Prav tako se po besedah Tučičeve pocenitev ne more vršiti na račun kakovosti dela, otrok in zaposlenih, kajti prav otroci bi v tem primeru plačali previsoko ceno.

Predsednica Skupnosti vrtcev Slovenije Štefanija Meršnik pa je kot posebej zaskrbljujoč izpostavila predlog uveljavljanja fleksibilnega normativa kot izključnega normativa. Ta predlog, vključno z zmanjševanjem sočasne prisotnosti strokovnih delavcev v oddelkih prvega starostnega obdobja ter možnostjo, da prav v teh oddelkih dela pomočnik vzgojitelja z osmimi leti prakse, je po njenih besedah "podcenjevanje vseh strokovnih razlogov, s katerimi so doslej utemeljevali potrebe po kvalitetnem zagotavljanju najpomembnejših pogojev za delovanje vrtcev".

Predlagane spremembe so nesprejemljive in s strani predlagatelja neodgovorne, pravi predsednica Sindikalne konference predšolske vzgoje in SVIZ Tučičeva
Predlagane spremembe so nesprejemljive in s strani predlagatelja neodgovorne, pravi predsednica Sindikalne konference predšolske vzgoje in SVIZ Tučičeva FOTO: POP TV

Sodelujoči na novinarski konferenci zato zavračajo razmere, v katerih se leto za letom odpirajo predlogi zmanjševanja standardov vrtcev in v katerih mora nenehno dokazovati pomembne strokovne razloge za zagotavljanje pogojev pri ohranjanju in nadaljnjem razvoju kakovostne prakse v vrtcih, je povedala Meršnikova. Pojasnila je še, da v vrtce tako vedenje zakonodajalca in lokalnih skupnosti nenehno vnaša nemir, ki krade veliko časa vodenju, spremljavi in motivaciji vzgojno izobraževalnega dela v vrtcih.

Tako ob dejstvu, da imamo razvit široko dostopen, kvaliteten sistem javnih vrtcev v Sloveniji, v katerih nudijo visoko izobraženi vzgojitelji kvalitetno vzgojo in izobraževanje teh otrok, strokovna javnost vrtcev pričakuje, da bo ministrstvo oz. predlagatelj sporne predloge zakona o vrtcih umaknilo in poiskalo drugačen način in drugačne rešitve za pocenitev njihove dejavnosti.

Predsedstvo Sindikalne konference predšolske vzgoje pa je na četrtkovi seji sprejelo sklep, da 8. marca skliče izredno sejo predšolske konference, na kateri bodo obravnavali predlagane spremembe zakona in se odločali o nadaljnjih aktivnostih v zvezi s tem.

Gre le za delovno gradivo

Ministrstvo za šolstvo in šport je opozorilo, da do sedaj še ni pripravilo omenjene novele. Pripravljeno je bilo zgolj delovno gradivo, ki povzema dosedanje vsebinske predloge različnih zainteresiranih javnosti, vendar pa še ne predstavlja koncepta sprememb, so poudarili na ministrstvu.

Kot pojasnjujejo na ministrstvu, je že iz vsebine gradiva jasno razvidno, da gre za vsebinsko še nepovezana izhodišča ter da kot takšno še ne predstavlja koncepta sprememb v vsebinskem pogledu in še manj v pravno tehničnem pogledu, saj še v ničemer ne ustreza elementom predloga zakona, kot se to v javnosti prikazuje.

Gradivo tako na ravni ministrstva še ni bilo obravnavano, temveč bo obravnavano kot gradivo šele tisto, ki bo nastalo v okviru dela delovne skupine in sveta. "Šele na tej podlagi bo mogoče pripraviti predlog sprememb in dopolnitev zakona o vrtcih, ki ga bo ministrstvo v nadaljevanju usklajevalo s predstavniki celotne zainteresirane javnosti", so še sporočili z ministrstva.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (15)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User205221
25. 02. 2007 23.07
Sploh ne vem kje naj začnem. 20 majhnih otrok na 2 osebi je daleč preveč otrok za kvalitetno varstvo in je zahtevno delo, predvsem pa odgovorno. Otroci niso v vrtcu zgolj zato, da se igrajo, temveč da razvijajo svoje sposobnosti, znanje in socialne veščine. Slednje jim lahko nudi le izobražena oseba, ki zna z otroki. Znižanje izobrazbe pa pomeni to, da bodo naše otroke (ne več učile ampak izključno pazile) nestrokovne osebe brez znanja. Ali res želimo, da naši otroci ne dobijo nobenega znanja v času 8-10 ur, ki ga preživijo v vrtcu. Mojega otroka v času njegovega razvoja zagotovo ne bo ne učil, ne pazil neusposobljen kader. Vse poti teh morebitnih spremembe vodijo le v zasebne vrtce. Šele takrat bodo nastale razlike med otroci. Vsak finančno sposoben bo svojega otroka raje dal v tak vrtec, kjer ga primerno pripravijo na vstop v šolo in življenje, s čimer mu tako zagotovijo prednost pred drugimi. Zatorej boste raje plačevali ogromno vsoto za zasebne vrtce (oz. za nekaj kar že imamo) ali sorazmerno ceno kot je določena sedaj. Naše babice so pazile otroke v času socializma, sedaj pa smo v kapitalizmu, kjer se trguje z znanjem. P.S. Pa poskusite vi vsaj en dan paziti 22 majhnih otrok. Nekateri starši ne obvladajo niti enega samega (svojega) otroka po končanem bivanju v vrtcu (govorim iz izkušenj). Nekateri, ne pa vsi. Delati več ur za manj denarja pri otrocih u2013 nesmisel! Otrok je živa stvar in ne predmet, ki ga postaviš nekam in tam ostane. Potrebna je velika mera zbranosti. Drugače pa vem, da se vzgojiteljice izobražujejo po delovniku in sestavljajo učne načrte. Otroci so naša prihodnost.
User202522
24. 02. 2007 21.53
Če bi bli vrtci zastojn, poj bi bli šele standardi nizki.
User134838
24. 02. 2007 12.41
Se strinjam z zupancicevojamo. Problem ni niti kvaliteta, niti dobrobit tistih, na katerih baje svet stoji (za njih se ne najde niti tistega drobiža evrov, da bi se okoli vrtcov postavile ograje). Problem je izključno in samo to, da bo treba vec delat. Se z marsicem ne strinjam, tokrat se pa absoutno strinjam s predlogom MŠŠ. Naj se ta brezvezni luksus, ki ga placujemo ko zmešani, že enkrat neha.
User2561
24. 02. 2007 12.08
se strinjam... http://deska.si
User204452
24. 02. 2007 10.28
Men je pa čist vseen kakšno izobrazbo ima vzgojiteljica al pa tovaršica. Kje pa je rečeno, da samo profesorija al vzgojiteljica zna vzgajat otroke. Velika večina omenjenih strokovnjakov ima najbolj problematične in nevzgojene otroke.Zato svije otroke bom vzgalaj sam in ne kakšen far ali nuna, katera mislim nimata prav nobenik izkušenj z otroke , profesorji nasj otroke učijo , vzgoja je pa stvar staršev.
User204452
24. 02. 2007 10.23
User105434
24. 02. 2007 06.56
V Sloveniji bo normalno šele takrat, ko boido za vsakega otroka in vsakega človeka veljali enaki kriteriji. Sedaj otrok iz vrtca dobi vsak mesec preko 2500 € proračunske podpore, medtem, ko otrok doma ne dobi nič.
tomi.passion@gmail.com
23. 02. 2007 23.44
Samo, da sem videl, da je SVIZ tisti, ki je zagnal vik in krik, je že jasno, da so komunisti v sindikalistični obleki našli še eno drobtinico iz kater želijo narediti vik in krik.
User187805
23. 02. 2007 22.22
Za vzgojo malčkov ni potrebno imeti kakšne hude izobrazbe. Tudi babice so znale dobro vahtati, pa ni bilo z otroci nič narobe. Pobarvanko jim dat pa pesmice pet z tamalimi in igrat se z njimi ni ravno intelektualno zahtevno delo. Kar pa je zahtevno je 20 ta malih skoz imet na očeh in pazit da se jim nič ne zgodi.
User102738
23. 02. 2007 17.01
izobrazba ni sinonim za marljivost, vendar, če ni oseba zmožna pridobiti ustrezno izobrazbo, verjetno tudi ni zmožna skrbeti za mojega otroka. Seveda so izjeme, a naj to potrdi večina staršev v skupini, ne pa nekdo, ki bo prek vez spravil nesposobne k otrokom.
User2561
23. 02. 2007 16.50
od kdaj je pa izobrazba sinonim za marljivost? ;)
User11502
23. 02. 2007 16.48
ja sej se vidi kaj se zgodi ko neprofesionalne vzgojiteljice dobijo otroke v varstvo... tak primer bi lahko primerjali z smrtjo 1,5 letnika v kočevju ki se je utopil zaradi preproste malomarnosti vzgojiteljic.... to je isto kot da bi vestno pošiljali otroke v smrt... se strinjam da moja bit izobrazba vzgojiteljice še bolj stroga, ne bolj popustljiva.....
User2561
23. 02. 2007 16.37
Teorija zarote: aha, gre za zaroto RKC, ki ima pa fakultetno izobražene katehete in ki bolj obvladajo indoktrinacijo od osnovnošolskih vzgojiteljic... pa vas mamo...
User2561
23. 02. 2007 16.27
kam bomo pa dal vse brezposelne, hudiča... Načeloma se mi zdi, da bi mogl rajš kot izobrazbo gledat kej druzga... pa pomojem, če je 1 učiteljca s faks izobrazbo, pa ena brez, tut mislm, da ne bo hudga otrokom, bojo vsaj vidl, različne plati zgodbe lahko:D
User110458
23. 02. 2007 16.23
"Strokovna javnost", beremo rajsi LOBI? A se bojite ? Bo treba vec delat za manj denarja? Mogoce bo vec konkurence? Tudi farmacevtski "strokovnjaki" se borijo za svoje polozaje..Upam, da bo se vec taksnih "strokovnjakov" zacelo zivet kakor drugi , kateri smo ze zdavnaj na trgu kapitala in delovne sile.