Slovenija

Zaradi kredita ni dobil pomoči

Ljubljana, 27. 05. 2013 09.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Špela Zupan
Komentarji
145

Bralec je zaprosil za enkratno denarno pomoč, a ostal praznih rok. Kot dohodek so mu namreč upoštevali posojilo, ki ga je vzel še kot zaposleni pri podjetju, ki je šlo pozneje v stečaj.

Bralec je po izgubi službe zaprosil za enkratno denarno pomoč, ki je ni dobil, ker so mu kot dohodek upoštevali posojilo, ki ga je vzel še kot zaposleni. Njegova žena, ki prejema minimalno plačo in 240 evrov otroškega dodatka, je nato vzela posojilo za plačilo zaostalih položnic in nakup hrane, opisuje bralec. Zanima ga, zakaj se kredit upošteva kot dohodek, če ga mora odplačevati.

Odplačevanje kredita pri ugotavljanju upravičenosti do enkratne pomoči se lahko šteje kot dohodek stranke.
Odplačevanje kredita pri ugotavljanju upravičenosti do enkratne pomoči se lahko šteje kot dohodek stranke. FOTO: Thinkstock

Po pojasnilih ministrstva za socialne zadeve enkratna pomoč pripada družini, ki je materialno ogrožena iz razlogov, na katere sama ni mogla vplivati. Prav tako jo lahko dobi ob izkazovanju izrednih stroškov za preživljanje, ki jih z lastnim dohodkom ne more pokriti.

Ker zakon ne določa, kaj je materialna ogroženost, je presoja prepuščena centru za socialno delo, ki odloča po prostem preudarku v vsakem konkretnem primeru posebej. Če ugotovi, da je upravičen, se odloči, koliko pomoči bo dodelil, praviloma glede na potrebe. Prosilec pa mora sam dokazati, da je materialno ogrožen, in natančno obrazložiti razloge, zaradi katerih potrebuje pomoč.

Pri ugotavljanju upravičenosti pomoči se med drugim uporablja tudi določba zakona, da se lastni dohodek družine poveča za fiktivni dohodek v višini posredno ugotovljenih dohodkov in prejemkov, ki jih ne izkazuje, pa se ugotovi, da v določeni višini plačuje oziroma je plačala za blago ali storitve, česar z razpoložljivimi sredstvi ne bi zmogla. Gre za plačila, višja od lastnih dohodkov, na primer namenjena plačilu življenjskega zavarovanja, lizinga, odplačevanja kredita in podobno.

Lahko se tudi ugotovi, da družina plačuje oziroma je plačala za določeno storitev ali blago, lastnega dohodka pa ne izkazuje. Če družina ne dokaže, da na primer posojila ne plačuje sama, ampak nekdo drug, ki ni družinski član, se ji lastni dohodek poveča za fiktivnega v višini posredno ugotovljenih dohodkov, ki jih z mesečnim odplačevanjem kredita očitno ima – na primer zaradi dela na črno, skritih prihrankov in podobno –, vendar jih center za socialno delo ne pridobi neposredno od družine ali iz uradnih zbirk. Torej, odplačevanje kredita pri ugotavljanju upravičenosti do enkratne pomoči se lahko šteje kot dohodek.

Izredna denarna pomoč je tako za preživljanje, in ne na primer za počitnice ali izobraževanje. Stroški morajo biti izredni, ne za redne nakupe hrane in vsakomesečna plačila položnic, ki kot taka spadajo v socialno pomoč. Izjema so dolgotrajni prejemniki denarne socialne pomoči, pri katerih redni nakupi hrane in vsakomesečna plačila položnic že predstavljajo izredne stroške. In takih je v Sloveniji vse več.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (145)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Sputnik
28. 05. 2013 07.44
a se kredit samo banki piše v odhodke ali tudi navadnemu grešniku? ali se obem piše v prihodke???
kawboy
28. 05. 2013 06.42
Upam, da je bil na koncu pouk o pravnem sredstvu kjer naj bi bilo zapisano: Zoper to odločbo je dovoljena pritožba, ki se lahko sproži pri Ministrstvu za del, družino in socialne zadeve, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana v roku 15 dni od vročitve odločbe. Pritožbo je mogoče vložiti neposredno pri Centru za socialno delo in to v tisti občini v kateri upravičenec živi ali jo poslati po pošti (lahko tudi po elektronski pošti), podati pa jo je mogoče tudi ustno na zapisnik. CSD, bi moral po uradni dolžnosti upravičencu dati kakšno drugo izredno denarno socialno pomoč, ker očitno zgoraj navedena pomoč ni bila uspešna ali pa zadostna. Kar se pa tiče kredita lahko oseba stopi v banko in ima možnost zamrzniti (mirovanje) kredit za cca 6 mesecev, samo se mora javiti na banki in se dogovoriti za to varianto.
kat-at
27. 05. 2013 17.23
+4
nekatere ne razumete, da izgubljajo delo starejši, ki imajo kredit in ga ne morejo vračati. Za starejše pa dela ni.
koal?ica
27. 05. 2013 18.55
+9
saj ga tudi za mlajše ni, je samo za tiste, ki imajo veze
Volfek
28. 05. 2013 05.50
+2
Pomoč dobi tisti,ki si je v sorodu al pa je prijatelj z socialno delavko,saj oni odločajo,komu pripada pomoč.
no9
27. 05. 2013 15.28
+8
se moj primer: moja brezposelna (ko je bila v porodniski ji niso podaljsali pogodbe), sam delam v firmi, kjer je placa neredna ... placilo vrtca: 250eur ... ker se gleda za leto in se vec nazaj ... kje je tu pravica?
24vohomurckov
27. 05. 2013 16.10
+9
...zakone pišejo tisti,ki pojma nimajo kako se prebija navaden človek!! neživljensko in nerealno!!
Pecikltigr
27. 05. 2013 16.44
+6
250 € za vrtec mesečno od plače ki je 500 € mesečno - pa marsikdo jo ne dobi ali z zamudo. To naj bo prva prioriteta te vlade, ne ba bruseljska in evropska jajca!!!!
koal?ica
27. 05. 2013 18.50
+7
no 9,saj se strinjam s tabo,ni prav da se upošteva dohodek za toliko časa nazaj, pa vendar,zakaj imaš otroka v vrtcu, če je mamica doma -brez službe?
24vohomurckov
27. 05. 2013 15.21
+5
...država da 6 milijonov evrov rkc-ju,ki ima ogromno bogastva in nobenega davka ne plačuje državi!! od tega tudi denar za karitas!! zakaj pa??...naj gre denar direktno v roke ljudem,ki ga potrebujejo,ne pa,da ga zanje zmeraj zmanjka!!!....tako gre okoli zadnjice...še mal v žep cerkve!!
Terezinka
27. 05. 2013 14.58
-2
Mislim, da bomo počasi morali ločiti socialno pomoč od nekega videnja "obveznosti" države. Sem levo usmerjena in zagovarjam socialno državo toda dejstvo je, da socialna država nastopi takrat, ko državljan zaradi nastale situacije res ne more. Pričakovati, da bo vse rešila država pa ne gre. Država naj poskrbi za javno zdravstvo, javno šolstvo in kulturo. Pomoč pa naj da samo tistim, ki ne zmorejo zaradi izrednih razmer
mastablasta
27. 05. 2013 15.52
-1
gotovo. kajti če ne, bi nekdo lahko najel kredit, nato pa rekel da je reven ker nima denarja (saj vendar odplačuje kredit) in da naj mu vse zdaj plačuje država-. v tem primeru bi moral kredit reprogramirat ali pa ga odplačat ali pa objavit osebni bankrot
Pecikltigr
27. 05. 2013 16.42
+1
Samo da je pri nas že 75% naroda ki zaenkrat še ima službe v teh tvojih izrednih razmerah, ker nimajo za žret.
Slovencek1
27. 05. 2013 14.51
+7
poštena država...jest tut plačeval vrtec 9. razred a sem bil na zavodu. BRUHA se mi od te ga razpadlega sistema......ljudje ki pa resnekaj imajo pa NIHČE ne plača več od 5 ali 6 razreda?!?!?
no9
27. 05. 2013 15.31
mimoido?i
27. 05. 2013 14.48
+0
ne branim tajkunov tudi tam je treba red naredit, samo prevaranti pri socialnih prejemkih so skupaj državo oškodovali za več kot tajkuni ! Če si vzameš taki kredit da ne moreš več potem nosit rednih stroškov je logično, da potem neboš dobil socialne pomoči... Vsi bi nekaj meli zastnoj, taki narod smo postali?
24vohomurckov
27. 05. 2013 14.55
+5
...v slovenijastanu se pospravlja in red dela pri tamalih.......elita ima pa državo za samopostrežnico!!
24vohomurckov
27. 05. 2013 14.56
+2
..in ti ne braniš tajkunov...in tudi tam je treba red narediti ??....saj...kaj pa je milijon priti jurju evrov!!?
kawboy
28. 05. 2013 06.23
+1
Ljudje božji kredit je vzel takrat, ko je imel še redne mesečne plače in še zaposlen. Sedaj pa le teh nima več in kako bi potem lahko odplačeval kredit, če nima dovolj finančnih sredstev, da bi lahko plačeval mesečne položnice, da o ostalih potrebah ne govorim?
24vohomurckov
27. 05. 2013 14.33
+9
o oni komentar o pijaandurah in džaankurjih,ki brez pardona dobijo socialko...ste pa brisali?? pa o socialnih delavcih-detektivih,ki ugotavljajo od kod prosilcu 100 evrov prihranka...ali pa na računu mulčka.....in o tem,da za ta znesek zmanjšajo pomoč oziroma posojilo,ki ga mora prejemnik vrniti,če mu bo šlo pojutrišnjem boljše in bo dobil šiht?? nič zato....saj ljudje vemo,kako to poteka pri nas!!....važno,da je država prijazna do tajkunov,utajevalcev davka in mafinov!!!!
Laki je malo nervozan
27. 05. 2013 14.32
To kar eni pišete,da ne dobiš recimo otroškega dodatka ali kakšne druge pomoči,če imaš naprimer prihranke je popolnoma diletantsko.Na spletni strani ministrstva za delo je razloženo kako se takšni prihranki ali drugo premoženje upoštevajo.Je naveden primer,če ima recimo družina 20000 evrov prihrankov,se to ne prišteje k ostalim dohodkom ampak se od tega izračuna fiktivni dohodek,mislim da je upoštevana 3.41%obrestna mera in te obresti se potem prištejejo k ostalim dohodkom,recimo plačam in se letna vsota razdeli na 12 mesecev in se to potem deli z številom članov družine in tako dobimo povprečni mesečni dohodek na člana družine.
Terezinka
27. 05. 2013 14.54
-2
Socialne pomoči pa NORMALNO ne moreš dobiti, če imaš prihranke.
Ramzess
27. 05. 2013 21.40
Ajda46
27. 05. 2013 14.24
+11
Ce bi tako natancno ugotavljali od kje tajkunom milijonski zneski, bi bila "naša" država rešena!
Pecikltigr
27. 05. 2013 14.07
+12
Takoj dat ljudem UTD kajvem, mogoče 600 € za posameznika, saj še s tem ni mogoče normalno preživet, minimalca pa na jurčka al pa na1200 € narihtat, za vse enako, pa rešeno. Če folk nim apenezof, bo vse šlo k hudiču; industrija najprej, potem trgovina, delovna mesta državne pijavke nazadnje.... Saj zato se tudi tako obnašajo kot se.
DR. RNR
27. 05. 2013 13.47
+2
Smo visoka socijalna država je Alenčica izjavila...zato so visoki davki,da lahko to je...pa si prevedi to,če znaš razumeti...
anyssa
27. 05. 2013 22.33
gormiti
27. 05. 2013 13.38
+16
Samo nelogično je, da za pridobiti den.soc. pomoč upoštevajo prihranke do ne vem 1500 evrov, lahko pa si lastnik avta do vrednosti 7400 evrov. Se pravi, da ta družina, ki je privarčevala skozi leta npr. 1600 ali pa tudi več, ko je še imela službo-dohodek zdaj ni upravičena do soc. pomoči in nima avta, nekdo pa ima na računu 0 in ima avto vreden cca. 7000 evrov pa je upravičen do soc. pomoči. Tak primer poznam in meni osebno se zdi nepravično. Menim, da bi morali biti prihranki in vrednost vozila ekvivalentni, ne pa take razlike.
*sweet*
27. 05. 2013 15.35
+10
gormiti tako je.Negdo preseže 1€ pa ne dobi pomoči, ki jo res potrebuje.Ko na drugi strani si nekateri kopujejo avte cca. 2000€ do 3000€ plus še mega dobre računalnike,led televizorje ,da ne govorim ,da imajo hladilnk skoz poln. Ko pride čas počitnic gredo na morje za dva tedna u kamp v to prikolico.potem pa se jaz sprašujem kako negdo ,ki URADNO ne dela si lahko vse to privošči?Jah čisto enostaven odgovor delo na črno ,ker se uradno NOČEJO zaposliti.Jah kako je lepo vlečt družinsko socialno plus otroški dodatki pa si skor pri 1000 € plus delo na rno pa imaš cca. 1500 € do 2000 €. Jaz pa z moji ženi pošteno delama ona dobi cca. 600 € jaz 700 € pa si komaj kaj lahko privoščimo.Sej jaz nič ne rabim samo ,da imam vsaki dan nekaj za jest.Najbolj me boli ,ko svoji hčerkici lahko bore malo privoščim.Letos gremo za en teden na morje u Izolo u kamp.Hčerkica ,ko je pred 1 mesecom zvedela ,da gremo na morje je bila tako vesela ,da vam ne znam povedati.Samo pa sam z ženo dala denar nastran ,ko sma lani po dolgem času dobila božičnico pa letos regres pa davčna.Ker sem reku letos gremo na morje pa maker vse porpade ;).Zdaj že dve lati nismo bili na morju pa se je hčerkica vedo tako jokala pa bila žalostna ,da sm reku letos pa gremo na morje. No ,da se vrnem na temo pogovora jaz sem tudi šel vložiti za to enkrato pomoč pa ja vlada ,da je nism dobil ,ker imam z ženi baje tako lepe in visoke plače pa tako dragi luksozni avto clio letnik 2005.
gormiti
27. 05. 2013 17.20
+5
Sweet vesel sem za tvojo družino, da boste šli na dopust. Sam sem tudi oče in družinski človek, občutljiv na stiske ljudi. Hotel sem samo povedati, da konkretni primer je bil, da je gospa samohranilka, ki je imela privarčevan denar in še to na otroškem računu-vezavo cca.2000evrov, katera je skozi leta varčevala, ko je še imela službo ni bila opravičena do soc. pomoči, ker ima prihranke, pa nima avta (ma avto pa bi lahko imela do 7000evrov vrednosti-to je malo kontradiktorno-nepošteno). Za prekinitev vezave je dobila soglasje cen. za soc. delo, da so ji lahko na banki to vezavo prekinili. Na drugi strani pa imamo "samohranilke" s po štirimi otroki, katere so upravičene do soc. pomoči in vsega in partner, ki ga kao ni, živi z njimi. Ja in avto je višjega cenovnega razreda, ki ga vozijo, drugi malo nižjega. Mislim ni pošteno, to bi bilo, kot bi zapolenemu ne dal plačo dokler ne porabi svojih prihrankov, ker saj ima sredstva za preživljanje. Vsem skupaj srečno.
*sweet*
27. 05. 2013 17.59
+3
gormiti tudi jaz sem družinski človek.Ja to je res grozno ,da ta samohranilka ni dobila pomoči.Ker 2000€ v končni fazi ni veliko dva krat , trikrat plačaš položnice pa fasonga pa tega denarja ni več.So pa te otroške račune začeli malo bolj gledat ,ker so eni večinoma denarja preosmerljali na te otroške račune in eni so imeli tam skrite kr lepe denarce po 10.000€.Zaradi teh ljudi so začeli še otroške račune gledati.Malo smo si ljudstvo sami krivi ,če nebi eni bili tako požrešni.
24vohomurckov
27. 05. 2013 13.25
+8
...a je v gnojnem dolu kaj novega??
DR. RNR
27. 05. 2013 13.39
+3
Bolj sveža gnojnica,ene dva mesca stara...
Pecikltigr
27. 05. 2013 14.03
+3
ja, s svežo zdaj staro splahnujejo, al pa s staro novo zamakajo, kako hočeš....
24vohomurckov
27. 05. 2013 13.25
+28
....za vse je denar!!...za dokapitalizacijo bank,dodatnih 100 milijonov za teš,za železnice,ki so kot iz časov marije terezije,za ceste,ki so sama jama......bogati pa bogatijo še bolj ...na račun revnih,ki so vsak dan bolj revni......v slovenijastanu..ja!!
Domen Dolenc 1
27. 05. 2013 13.06
+37
prijatelju sem posodil 300 eur, nakazal sem mu na račun, ker živiva narazen cca 100km. posodil sem mu jih, ker je ostal brez službe, ker je podjetje, kjer je bil zaposlen šlo v stečaj. brezposeln je od novega leta, jaz sem mu pa denar posodil konec februarja. žal ga je situacija prisilila, da je šel na socialno, po pomoč. pomoči mu niso odobrili, ker je v tem času, ko je brezposeln, prejel dohodek 300 eur. njih ne zanima, ali ima za najemnino ali ne, ali ima za položnice ali ne...katastrofa!
DR. RNR
27. 05. 2013 13.20
+22
Dati dodatnih 100miljonov v Šoštanj ni panike...izprijeno... Bolano se mi pa zdi,da mi vsi vemo,da ni prav,kar se dogaja in nič od nas...mal godrnjamo,tukile za šankom,namesto,da bi jih pometal iz oblasti...
cirenij
27. 05. 2013 13.33
+11
Tudi če ima otrok fičnike, ki jih špara na banki, gre v dohodek. In poznam primer, ko zaradi tega niso dobili otroških dokladov.
master69
27. 05. 2013 13.56
+5
Sej to je nekako logično, če lahko špara posebej. Zakaj bi mu potem pripadali dokladi!? To je že pred časom bilo objavljeno da bo tak!! Bol problem je to, ker družine nimajo za položnice pa jim ne odobrijo !!
Matej K
27. 05. 2013 14.14
+2
Še vedno večina ne ve kako se dejansko gledajo stvari. Privarčevan denar na banki se nikoli ni gledal kot dohodek (za otroški dodatek, plačilo vrtca, ...), štejejo samo obresti od tega kar imamo na banki. Se pa seveda privarčevan denar upošteva kot premoženje in ne dobiš socialne pomoči, če imaš na računu privarčevan denar.
dayumn
27. 05. 2013 13.01
+1
Ja, najbolje da država še kredite odplačuje. Folk nikoli ne bo dojel, da krediti niso za ljudi brez zacementiranega delovnega mesta in vsak bi imel kar palačo pa gliser spredi. Če si vzel kredit, to pomeni da si dobil denar, ki ga moraš vračat vsak mesec. Kaj si ti s tem denarjem počel je tvoja stvar samo ko pride čas za plačilo, ga moraš plačat. Ne potem državi jokat, da zakaj se pa to smatra kot premoženje, če ga moraš odplačevat. To je tvoj denar, ki si ga na hitro dobil, namesto da bi šparal zanj 20 let, kolikor ga boš odplačeval, tako da je tvoje breme in ne od države.
DR. RNR
27. 05. 2013 13.09
+8
Seveda je tudi njegova krivda,da so mu podjetje zaj. in da nemore dobiti službe,ker lejga zlomka ni nobenih podjetij več...obljubljeno si imel na volitvah varno pošteno državo in delo tudi,potem pa ni tako in tresneš iz naivnega zaupanja iz višine na tla in si sam kriv???
Darko32
27. 05. 2013 13.10
+5
No če tebi in podobnim delajo v javni upravi pa se nesmemo čuditi, če gre vse na beraško palico. ČE sem jaz dvignil kredit je to v bistvu moj minus in ne dobiček. Torej je takšna oseba v minusu. TAko nima dohodka. ZAto ne klobasaj neumnosti. JAz pravim ,da mora priti do revolucije, da bomo enkrat razumeli kaj je plus in kaj minus.
24vohomurckov
27. 05. 2013 13.10
+9
dayumn ..midva odplačujeva tajkunske kredite...in tudi vsi,ki so še do včeraj delali...zato ne lapaj!
LuckySTorm
27. 05. 2013 14.24
+4
Včasih si sau do prve banke vzeu kredit pa si sau zaj obisces deset bank pa nejga kredita ker pač mamo premalo osnovno plačo in se lepo lehko obrises pod nosom za šiht problema ni bilo si tukaj pustil si tam že čez uro delal danes probas pustit šiht ni šans da drugega čez dve leti dobiš Včasih gradili so fabrike in vsi so delo meli dans se te zapirajo pač kkolko se jih je je ostalo a odpirajo se trgovski centri kak bom so v trgovino če pa nimam za kruh mleko ker ste mi včeraj fabriko zaprli in tak bo tudi z trgovino odpuščanje ljudi ker ni prometa -denarja Kaka kriza dajte mi delo odprite kako tovarno da narod delat bo lahko sel
matej1111
27. 05. 2013 12.59
-1
To ja. Službo sem dobo, zdaj pa gasa po Leasing pa po BMW-a pa to. Kaj se te meniš. Če pa zgubim službo pa bom POPTV poklical in bom šel na pleče države. To je luksooooooooooos.
24vohomurckov
27. 05. 2013 12.41
+20
...pomoč dobi vsak ,ki je politično všečen,bogat in pri koritu.....banke so radodarne,da verjeti ne moreš.....narod pa časti in fila njihove finančne luknje!!