Slovenija

Zaradi covida hospitaliziran pettedenski novorojenček, rastejo tudi okužbe z RSV

Ljubljana, 22. 10. 2021 13.09 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V septembru in oktobru je bilo na Pediatrični kliniki skupno hospitaliziranih 22 otrok s covidom. Ena deklica je bila premeščena na intenzivno enoto, pri ostalih je okužba potekala v blažji obliki. Najmlajši pacient je bil star pet tednov. Poleg okužbe s koronavirusom se pediatri srečujejo tudi s porastom drugih respiratornih okužb.

 

Na današnji dan je bilo zaradi okužb hospitaliziranih 20 otrok, "kar 16 otrok z okužbo dihal, med njimi je bila v devetih primerih dokazana RSV okužba. Trije otroci so imeli RSV-pljučnico in so potrebovali dodaten kisik, dva od njih še dodatek antibiotika za zdravljenje bakterijske superinfekcije," je stanje na pediatrični kliniki opisala Mojca Rožič, vodja dejavnosti za otroke na infekcijski kliniki. Od devetih otrok z akutnim bronhiolitisom je bila okužba z RSV dokazana pri šestih bolnikih, štirje so potrebovali dodatek kisika. Štirje od teh šestih otrok so mlajši od šest mesecev, njihovo zdravljenje pa je dolgotrajno in močno otežuje delo zdravstvenega osebja, dodaja pediatrinja.

Zato stroka opozarja starše otok, ki so mlajši od enega leta in imajo sorojence, ki obiskujejo vrtce, da vrtčevski otroci ostanejo doma. Obstaja namreč velika možnost, da sorojenec prenese virus na mlajšega sorojenca, ki okužbo težje prenese, še posebej če gre za nedonošenčka.

Marko Pokorn z ljubljanske pediatrične klinike
Marko Pokorn z ljubljanske pediatrične klinike FOTO: POP TV

Lansko leto tako množičnih bolezni dihal ni bilo, je povedal Marko Pokorn z ljubljanske pediatrične klinike. Stanje je podobno tudi po svetu. Pokorn je navedel primer Švice, kjer je po odprtju družbe močno narastlo število bolnikov z RSV okužbo. Na Pediatrični kliniki se sicer trudijo obravnavati tako naročene otroke kot tudi "otroke, ki jih z reševalnim vozilom zaradi pomanjkanja kisika pripeljejo na kliniko," je pojasnil Pokorn. Trenutno sta na intenzivni negi dva otroka zaradi RSV okužbe, od jeseni je skupno 14 otrok potrebovalo pomoč respiratorja.

Pokorn je povedal, da kronično primanjkuje kadra in ga zato premeščajo, da so otroci sploh lahko deležni zahtevane nege. 

Na kliniki so trije otroci s covidom, skupno je bilo v septembru in oktobru  na Pediatrični kliniki  hospitaliziranih 22 otrok s covidom. Ena deklica je bila nato premeščena na intenzivno enoto, pri ostalih je okužba potekala v blažji obliki. Najmlajši pacient je bil star pet tednov.

Koronavirus pasica nova
Koronavirus pasica nova FOTO: 24ur.com
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (132)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Maja Kajza
23. 10. 2021 08.57
+0
Ko sem jaz obiskovala šolo, smo bili otroci zelo pogosto smrkavi, smo kašljali in občasno imeli vročino...zdravniki so pisali antibiotike kot da so bomboni...in sedaj so ljudje imuni tudi na doze s cepivi...bo potrebno TV ugasnit za mesec dni, ko nas pesti sezonska viroza. Starši, ne tecite za vsak kihec v ambulanto, tam je danes vse polno klic. Prisluhnite starim staršem in njihovim nasvetom. Pa brez panike, telo je čudovit laboratorij za samoozdravitev.
kure bedne
22. 10. 2021 20.49
+0
Tale Pokorn bi lahko delal samo na NAŠI MALI KLINIKI. Tip laže, da se kar kadi.
defodil
22. 10. 2021 21.00
+0
lohk si sam srecen, ce pride tvoje bolno dete k njemu v roke
kure bedne
22. 10. 2021 21.08
+0
Ja res sem srečen, da imam odrasle otroke in, da ne rabijo takšnih prodanih šarlatanov.
defodil
22. 10. 2021 20.40
+0
vsi, ki. ne morete verjeti, da so dojencki lahko sedaj hudo bolni zaradi respiratornih infektov, si poglejte vizito pri dnevniku na pop, pa vas bodo morda posnetki malckov, ki tezko dihajo, morda prepricali, pa ne rect, kdo jih je snemal, mamice so ocitno privolile
Maja Kajza
23. 10. 2021 09.04
-2
Vedno so malčki bili podvrženi nahodu, kihanju in kašljanju v sezoni ko nastopi mraz, megla,prepih...vedno so otroci zbolevali za bronhitisi v vrtcu in šoli, kjer se gnete mladež...nič novega, to je nekaj povsem normalnega. Tako si otroci krepijo odpornost, imunost in v odraslem obdobju skoraj ne poznajo bronhitisa.
defodil
23. 10. 2021 09.31
+0
Maja, ti lahko govoris, ko bos imela pa svojega 5 tedenskega na resiratorju, kaj bos pa takrat rekla? Seveda so malcki podvrzeni nahodu, nekaj drugega pa je 14 otrok od septembra na respiratorju, ne bluzi, povej raje kaj iz svoje stroke, kar res obvladas.
defodil
23. 10. 2021 09.34
+1
sicer imajo pa otrocki bronhiolitis, to je vnetje najmanjsih dihalnih poti, bronhiolov, odrasli pa KOPB, to so pa vecje dihalne poti, pa morda kje poisci statistiko, koliko je KOPB?
minkica91
22. 10. 2021 19.19
-6
zdaj bodo pa že delali propagando, kdo je zbolel, sam da bodo dodatke dobili, da se bo kdo šel cepit. Kdor se je šel se je šel, druge pa se naj pusti pri miru saj sami odgovarjajo za svoje zdravje.
Holy50
22. 10. 2021 19.15
+3
Poanta vsega je ta da so levi in desni uspešno uničili zdravstvo, ni problem v virusih, temveč v nesposobnih vodstvih, ki so kratkovidni.
Smeile
22. 10. 2021 19.35
-3
Ni rečeno, za nekatere, je to daljnovidni ukrep , predvsem za določene žepe..
Protoc
22. 10. 2021 19.10
-8
In kaj ste palcko, pettedenskemu otroku vrtali po nosu? Daj ne pisite take neumnosti..to da se spravijo na novorojencka, žal mama tudi ni dozorela, da je kaj takega dovolila..saj takega otroka kljub covidu, ga nimas kaj zdravit z zdravili..tole je bilo za prebrati,meni osebno..bolano
defodil
22. 10. 2021 19.15
+7
si ti normalen? ce ne bi bilo potrebno, ga mati zagotovo ne bi peljala k zdravniku, takega so z resevalnim vozilom in s kisikom peljali v bolnico, ce pa ne vedo, s cim je okuzen, ga ne morejo ustrezno zdraviti, kaj pa ce je bakterija, potrebuje antibiotik, naj tebe naslednjic vprasajo za diagnozo?
Mustache
22. 10. 2021 18.58
-1
Ta je pa debela... Otrok naverjetneje ni zdrav...
MrNurmic .
22. 10. 2021 18.07
-1
če pogledate podatke eNBOZ je bilo v letu 2016/2017 zaradi gripe hospitaliziranih 26 otrok mlajših od 15 let. Borut Pahor bi rekel na vašo udarno novico "so what"!
defodil
22. 10. 2021 18.15
+3
ja, ampak ne pozabi, da je sezona gripe od oktobra do marca, mi smo pa sedaj še vedno komaj v oktobru, pa je hospitaliziranih koliko?
Mustache
22. 10. 2021 19.00
-3
V bolnici so ljudje cist po nepotrebnem. Nedavno je kolega fasu "korono" in mu je zdravnica kr promovirala hospitalizacijo a tip se sploh ni pocutil bolnega...
defodil
22. 10. 2021 19.17
+3
ma dej, ne bluzi, zakaj pa pa sploh sel k zdravnici, ce se ni pocutil bolnega???
Alojz69
22. 10. 2021 17.32
-6
Lazja oblika in v bolnici
defodil
22. 10. 2021 17.52
+11
ja, tudi pri lazji obliki dojencek lahko ne pije dovolj, je posledicno dehidriran, potrebuje infuzijo, ce potrebuje samo to, je to za zdravnika lazja oblika, ce ga sedirajo, intubirajo, pa tezka
defodil
22. 10. 2021 17.53
+9
kako se radi zapenjate za posamezne besede, sploh ne razumete poante
Mustache
22. 10. 2021 19.01
-4
Prvo noben ne ve ali je dojencek tam zarad korone. Jaz osebno nobenmu vec nic je verjamem. Verjetno je otrok bolan zarad cesa drugega...
defodil
22. 10. 2021 19.18
+4
kako ne, a nisi vsega prebral? a ja, nisi razumel, pa povej tako🤪
setisfekšn
22. 10. 2021 17.27
-4
Dejte nehatno
Storz909
22. 10. 2021 17.23
-3
Pozabli ste napisat,"cepite otroke"....
defodil
22. 10. 2021 17.55
+12
Niso, pozabili so pa napisati: odrasli, vi ste odgovorni za zdravje vasih otrok!
Carpediem32
22. 10. 2021 17.18
-4
Naj mi kdo pojasni, kako se je pet tedenski dojenček okužil. Če se ni že med nosečnostjo, so ga okužili obiskovalci? Zakaj starši dovolijo obiske v tem času?
Smartbtm
22. 10. 2021 17.23
+8
a ne bereš po Facebooku? Virus širi 5G omrežje, tak da....imaš strokovne razlage ultra bisernih Parantropov tam....
defodil
22. 10. 2021 17.25
+7
Carpe, kaj pa bratci, sestrice, mamice tezko skrbijo za vec otrok, ko imajo dojencka in veselo hodijo v vrtec, zato pa opozorilo pediatrov, se enkrat: Zato stroka opozarja starše otok, ki so mlajši od enega leta in imajo sorojence, ki obiskujejo vrtce, da vrtčevski otroci ostanejo doma. Obstaja namreč velika možnost, da sorojenec prenese virus na mlajšega sorojenca, ki okužbo težje prenese, še posebej če gre za nedonošenčka.
Smeile
22. 10. 2021 19.39
+2
Ne muči se sodobni starši tega ne razumejo. Sploh pa prepričanega prepričati je nemogoče...
nonac
22. 10. 2021 17.17
-8
Hospitalizacije ne odstopajo od dolgoletnega povprečja.Tudi prissljenih je bistveno več. Torej? Ali malo zavajate?
defodil
22. 10. 2021 17.25
+4
kmeckapamet
22. 10. 2021 17.16
-3
V ZD- jih imajo toliko kadra, da bodo sedaj lahko sodelovali pri reklamiranju cepiv. Ker bolne ne spuščajo več v zdravstvene domove, nimajo kaj početi .Tam vzemite kader za delat.
titomeni
22. 10. 2021 17.16
+2
Novorojencek je star do 1 meseca, in ne 5 tednov. Potem je do enega leta dojencek. Razen ce so nas v soli ucili napacno
defodil
22. 10. 2021 17.35
+4
hahaha, to imas pa prav, novinar pac ne ve, ceprav poanta ni v tem tednu, plus, minus 1, se vedno je to 5 kilogramski otrocek
nikoliOvca
22. 10. 2021 17.04
-1
Jst bi vas tozila za maltretiranje in povrocitev stresa vsem nosecnicam in novopecenim mamicam, zaradi teh objav in izjav, ki jih objavljate!
defodil
22. 10. 2021 17.06
+7
kwa.dugaja
22. 10. 2021 18.29
+7
ko bo katera nosecnica dobila tezko obliko covida bos pa prva tulila zakaj ne opozarjajo da je lahko nevarno zanje a ne? negat testirat za tokso ker spravlja nosecnice v stres. ma kaki ultrazvoki, kaka morfologija, to jih samo v stres spravlja. kaksna opozorila da se morajo pred uzivanjem tablet posvetovati z ginekologom? to jih spravi v stres. one ze vedo kaj delajo, saj si ti tako brihtna da bi kar tozila vse ki jih opozarjajo na nevarnosti.
Pobrita srnica
22. 10. 2021 17.03
-4
A bo tud kje objava kolko so danes nafilal mleka v ljubljanskih mlekarnah, pa kolko je bili ljudi pri najboljsem sosedu, pa kolk so v rutarju tepihov prodal? Ne? Sama reklama 🤢
kmeckapamet
22. 10. 2021 17.03
+0
Torej stroka pravi, da je treba otroke cepit proti Covidu, da ne bodo dobili SRV? Smo prav razumeli? Samo vprašam, za sosedo.
defodil
22. 10. 2021 17.07
+7
kwa.dugaja
22. 10. 2021 18.35
+5
kaj je pa to SRV? ironicno, da imas nickname kmecka pamet, ce je nimas. ali samo nimas pojma kaj je kmecka pamet, nekako tako kot ne kaj je RSV? drugace pa sosedi povej, da ne pravijo da naj cepijo otroke o katerih je govora v clanku. ker te zaenkrat sploh ni dovoljeno cepit s cepivom proti covidu. govori o tem naj se odrasli obnasajo odgovorno in spostujejo ukrepe, ter zascitijo make otroke tako, da se ne okuzijo s korono. osnove higiene pa to ce ti je kaj znano? umivanje, razkuzevanje? tega, da ne sprejmes v svoj dom kjer je 5 tednov star otrok vsako sosedo, ki pride pofirbcat in ji je higiena poznana toliko kot tebi (nic).
gripson
22. 10. 2021 17.01
-4
Koliko otrok je pa na onkološkem in koliko so stari?
kmeckapamet
22. 10. 2021 17.01
+2
V naslovu Covid, na pediatričnem oddelku vse drugo, samo Covida ne...